PDA

Volledige versie bekijken : Fitness Thread

EoS^
26 oktober 2005, 02:26
Wie fitnesst er en hoelang al

ik fitness nu en 4tal maand met een pauze van 1 maand ertussen

Ik train vooralop borst , arm en buik .

Ik gebruik ook legale spierversterkers .

WolCoM
26 oktober 2005, 12:12
heb 8 maand gepowertrained, daarna 6 maand gestopt wegens blessure aan de rug, en nu al 2 maand opnieuw herbegonnen.

Ik train niet ergens specifiek op behalve dan beetje men rugspieren. 'k Volg gewoon simpel schema waarin alle spiergroepen aan bod komen in 1 week ( 4 à 3x per week ).

e_talking
26 oktober 2005, 13:25
fitness een al een paar maanden thuis

vooral biceps, borst, buik en schouderspieren :p

nu ja zo van die legale spierversterkers zoals creatine enz helpt dat echt??

Cartek
26 oktober 2005, 13:33
kdoe al van men 15 intensieve powertraining , das dus 3 jaar.
kdenk wel dat ik toch op redelijk niveau zit, kdoe ook vooral powerlifting.
bench press : 4 keer 115 kg

cuda
26 oktober 2005, 13:33
heb 6 maanden fitness gedaan en ben nu sinds vorige week gestopt.
men lichaam kon het gewoonweg niet meer aan :s dus nu paar maanden pauzeren om weer op krachten te komen en dan weer beginnen.

WolCoM
26 oktober 2005, 13:59
fitness een al een paar maanden thuis

vooral biceps, borst, buik en schouderspieren :p

nu ja zo van die legale spierversterkers zoals creatine enz helpt dat echt??

Verschil tussen "met creatine" trainen of "zonder" is wel redelijk groot ,ja.
Het verschil ligt er vooral in dat de spieren veel vlugger herstellen van hun inspanning waardoor je die inspanning meerdere malen kan doen terwijl je zonder creatine al na 1 maal zonder krachten zit. Het is ook wel krachtbevorderend, ik ben in sommige oefeningen in korte tijd enorm gestegen in gewichten.

Ik merk wel duidelijk een groot verschil. Maar ge moet u eerst goed informeren voor ge aan zoiets begint.

linkje : http://www.mannen-gezondheid.com/creatine.html

e_talking
26 oktober 2005, 15:10
ah bedankt :p

weet iemand goeie voedingsmiddelen die ge in de winkel kunt kopen voor te gebrruiken voor fitness?

zoals bv banaan,eiwitrijk voedsel enz....

Rash
26 oktober 2005, 16:29
2/3 keer in de week. Basis oefenprogramma voor kracht. Ben nu 1 maand bezig.
Nu, thuis zou ik wel intensief mijn buikspieren willen trainen.
Hoe kan ik dit het beste doen? Welke oefn, reeksen van hoeveel herhalingen, ...

GhostRider_007
26 oktober 2005, 16:38
Ik fitness al een jaar of 6. Ermee begonnen omdat ik geen lange slungel wou zijn zoals je sommigen ziet rondlopen (ben 1m89).

Ik zit wel al 4 jaar op hetzelfde gewicht van 90-92kg want ik fitness niet meer om in massa bij te komen maar gewoon om mezelf wat te 'onderhouden' want men vriendin ziet niet graag zo'n bomen van venten.

cuda
26 oktober 2005, 16:59
2/3 keer in de week. Basis oefenprogramma voor kracht. Ben nu 1 maand bezig.
Nu, thuis zou ik wel intensief mijn buikspieren willen trainen.
Hoe kan ik dit het beste doen? Welke oefn, reeksen van hoeveel herhalingen, ...
(twisting) crunch (4*30 ofzo), jack-knife situp (4*15), leg raise(4*25)...
Is het eerste wat in me opkomt.
reeksen heb ik maar gegokt dus als jij iets meer of minder wilt doen...

Rash
26 oktober 2005, 19:13
(twisting) crunch (4*30 ofzo), jack-knife situp (4*15), leg raise(4*25)...
Is het eerste wat in me opkomt.
reeksen heb ik maar gegokt dus als jij iets meer of minder wilt doen...
OK, alvast bedankt. Nu nog ff zoeken wat dat allemaal is :D .
Thx

EoS^
29 oktober 2005, 02:51
toen ik zonder producten trainde ,pakte ik op de benchpress max 15 aan elke kant

toen ik al 3 maand met die producten train pak ik nu zeker al 40 aan elke kant

Gamerke 1988
29 oktober 2005, 03:19
heb 6 maanden fitness gedaan en ben nu sinds vorige week gestopt.
men lichaam kon het gewoonweg niet meer aan :s dus nu paar maanden pauzeren om weer op krachten te komen en dan weer beginnen.
ist dan nie beter dat ge gewoon verder doet op een heel laag niveau? :wtf:

Want zo plots stoppen en dan over een paar maanden terug beginnen en dan weer stoppen waarschijnlijk is ook niet echt goed voor uw lichaam denk ik...

Ik doe al vier maanden, en ik merk het toch hoor. Voor de training kon ik niet eens 10 keer opdrukken, nu vlotjes. ^_^)

EA lover
29 oktober 2005, 08:43
Ik fitness soms af en toe.

Ik fiets dan eerst een berg op (in een goede 15 minuten).
Dan step ik wat zonder steun==>vermoeiender en dit ook een goede 15 minuten.
En dan ga ik op zo'n trilplaat staan (zo'n vibe). Daar doe ik dan altijd oefeningen op en ik merk ook wel dat het veel beter gaat met mijn spieren en gewrichten.
In de vakantie deed ik dat 3 keer per week en dan begin je van kleine, zachte trillingen tot grotere trillingen (intensiever).

jvc
29 oktober 2005, 11:53
Ik fitness nu al een 6 maand. Eerste 3 maanden 1x per week en nu 2x per week
Ik train de courantste spiergroepen:
borst
biceps
triceps
schouders
rug
benen

Ik vorder niet zo snel als iemand anders maar ik heb tijd en het moet ook niet snel gaan. Ik gebruik ook wel niets van spierversterkers en geen dieet.

evil aardappel
29 oktober 2005, 12:46
Veel beren op het forum

matthias
29 oktober 2005, 16:02
welke producten zijn dit sdan eigelijk
is dat niet schadelijk ?

cuda
29 oktober 2005, 16:52
ist dan nie beter dat ge gewoon verder doet op een heel laag niveau? :wtf:

Want zo plots stoppen en dan over een paar maanden terug beginnen en dan weer stoppen waarschijnlijk is ook niet echt goed voor uw lichaam denk ik...

Ik doe al vier maanden, en ik merk het toch hoor. Voor de training kon ik niet eens 10 keer opdrukken, nu vlotjes. ^_^)
:p ben weer begonnen, weliswaar thuistrainen ipv naar fitness gaan.fitness laat ik paar maanden voor wat het is
Ik ga deze keer wel wat meer op men voeding letten want denk dat daar grotendeels het probleem lag dat ik me zo zwak voelde.
nu heb ik een schema (users.skynet.be/fa578115/powertraining/schema.doc) opgesteld. willen jullie is zeggen wat ge dervan vind?

het zijn dus bekan allemaal oefeningen met dumbells (omdat ik voor het moment alleen 2 dumbells en gewichten heb )
en metdezelfde kleuren zal ik gezamelijk doen

ik denk persoonlijk dat voor de schouders er ietskes teveel oefeningen zijn..

mvg,
Cuda

Tae
29 oktober 2005, 17:03
:p ben weer begonnen, weliswaar thuistrainen ipv naar fitness gaan.fitness laat ik paar maanden voor wat het is
Ik ga deze keer wel wat meer op men voeding letten want denk dat daar grotendeels het probleem lag dat ik me zo zwak voelde.
nu heb ik een schema (users.skynet.be/fa578115/powertraining/schema.doc) opgesteld. willen jullie is zeggen wat ge dervan vind?

het zijn dus bekan allemaal oefeningen met dumbells (omdat ik voor het moment alleen 2 dumbells en gewichten heb )
en metdezelfde kleuren zal ik gezamelijk doen

ik denk persoonlijk dat voor de schouders er ietskes teveel oefeningen zijn..

mvg,
Cuda

Idd uw voeding is van het grootste belang, en zker als je zwak begint te voelen moet je zien dat je genoeg Kh en eiwitten binnenneemt voor uw energie en imuumsysteem op peil te houden.

Hoe zwaarder je train, hoe meer voeding je zult moeten nemen maar wel goeie voeding he, geen junk food of alleen maar aardappelen en groenten elke dag :)

Wat betreft uw schema zie ik wel heel veel oefeningen staan voor ùaar één bepaalde spier.

Normaal gezien is het drie verschillende oefeningen per spiergroep en normaal gezien zou je alles in één uur uw spieren hebben getrained in de fitness.

Tenzij je één bepaalde spiergroep op één dag aanpakt dan denk ik wel dat je meerdere oefeningen moet doen voor die bepaalde spiergroep.

cuda
29 oktober 2005, 18:46
ja ik dacht het dus op te splitten
bv één dag nek , schouders en rug
een andere dag opperarm , onderarm en borst
dan krijg ik da wel gedaan op een uur tijd.

maar er zijn idd veel oefeningen, zal er paar weglaten.

L!LBro
29 oktober 2005, 20:22
K doe nu al een jaar of 3 powertraining, en da is sinds mijn 16e. 'k Heb wel al een paar keer een grote pauze genomen, maar het hoeft mij ook niet echt snel te gaan. Soms vind ik onderhouden al voldoende..

Het eerste jaar heb ik wel intensief getraind in de fitness. Dit was een 3tal keer in de week.

Dan heb ik met een maat van mij wat materiaal gekocht, en sindsdien trainen we thuis. Daar zijn we echt wel blij mee want zo n jaarabonnement kost stukken van mensen, zeker als student..

mvg

evil aardappel
29 oktober 2005, 23:19
welke producten zijn dit sdan eigelijk
is dat niet schadelijk ?

Waarschijnlijk gewoon proteinen enzo, in fitnesscentrums verkopen ze die dingen (en kunde er info over krijgen)
Ge hebt zo bv. proteineshakes (soort van milkshake)

WolCoM
30 oktober 2005, 08:37
K doe nu al een jaar of 3 powertraining, en da is sinds mijn 16e. 'k Heb wel al een paar keer een grote pauze genomen, maar het hoeft mij ook niet echt snel te gaan. Soms vind ik onderhouden al voldoende..

Het eerste jaar heb ik wel intensief getraind in de fitness. Dit was een 3tal keer in de week.

Dan heb ik met een maat van mij wat materiaal gekocht, en sindsdien trainen we thuis. Daar zijn we echt wel blij mee want zo n jaarabonnement kost stukken van mensen, zeker als student..

mvg

Ehrm, ge gaat mij toch niet zeggen dat al dat materiaal niet meer kost dan 250€?

L!LBro
30 oktober 2005, 13:42
Ehrm, ge gaat mij toch niet zeggen dat al dat materiaal niet meer kost dan 250€?

Wel euh, we zijn met 2 dus de kosten van materiaal worden sowieso al gehalveerd..

We zijn begonnen met een lange barbell en 2 korte halterkes met verwisselbare gewichten, en ondertussen zijn daar al een aantal bankjes e.d. bijgekomen. Da gaat idd al meer zijn dan €250. Maar we zijn destijds gestopt met naar de fitness te gaan omdat die zaak volledig verhuisde, veel verder. En als ge een beetje karakter hebt is thuis trainen echt wel een goeie oplossing.

EoS^
31 oktober 2005, 04:36
ik train ook elke dag 2 uur aan een stuk + 2 proteine shakes :D en ja kzen vreed verbreed :D

Cedric
31 oktober 2005, 04:58
iets meer dan een jaar intensief getrained elkde dag. Dan beginnen oefenen voor bodybuilding en ineens ben ik het beu. Dus ben ik ook gestopt, maar hopelijk vind ik binnen de korste keer de leute er terug in

matthias
31 oktober 2005, 09:39
ik train ook elke dag 2 uur aan een stuk + 2 proteine shakes :D en ja kzen vreed verbreed :D
na hoelang zag je dan al deftig resultaat ?

matthias
31 oktober 2005, 09:50
en die creatine kunt ge da verkrijgen bij den apoteker of .... ?

=Dujosh=
31 oktober 2005, 10:41
heb nooit een of ander product gebruikt bij fitness,
maar creatine kan je idd kopen bij apotheker.
dacht zelfs ook in sommige fitness plekjes? nuja de prijs zal ook wel duurder zijn daar...

e_talking
31 oktober 2005, 16:47
en die creatine kunt ge da verkrijgen bij den apoteker of .... ?

en waarom zou je dat nodig hebben je fitnesst nog niet eens.. btw 500gr=> €25,10

Heeft iemand ervaringen met whey-eiwitten?? of kan je dan beter zelf veel eiwitten eten?

Cartek
31 oktober 2005, 16:55
traint eerst een jaar en neemt dan creatine ma doet da alstublieft nie direct als beginner.
wat dat wel essentieel is zijn eiwitten, en die kunt ge in principe allemaal uit uw voeding halen, maar kzou toch whey-poeder aanraden, ook omdat deze snel opgenomen worden. als ge dan toch alles uit uw voeding haalt dan zou ek veel vis(tonijn, sardines,...), melk, platte kaas, noten eten.

Le Roy Landis
31 oktober 2005, 16:59
traint eerst een jaar en neemt dan creatine ma doet da alstublieft nie direct als beginner.
wat dat wel essentieel is zijn eiwitten, en die kunt ge in principe allemaal uit uw voeding halen, maar kzou toch whey-poeder aanraden, ook omdat deze snel opgenomen worden. als ge dan toch alles uit uw voeding haalt dan zou ek veel vis(tonijn, sardines,...), melk, platte kaas, noten eten.
en kip misschien ... ?
weinig vet en veel eiwitten
+ tis lekker

cuda
31 oktober 2005, 17:25
heeft iemand hier mss paar goede recepten voor de voeding ?
zelfgemaakte shakes ofzo :)

en pff :s thuistrainen is dikke kak
:p kmis menne fitness

EoS^
31 oktober 2005, 19:48
en waarom zou je dat nodig hebben je fitnesst nog niet eens.. btw 500gr=> €25,10

Heeft iemand ervaringen met whey-eiwitten?? of kan je dan beter zelf veel eiwitten eten?

eiwitten is om te verbreden , en die shakes daar ziede al resultat mee na een dikke week intensief traine

Cartek
1 november 2005, 01:14
en kip misschien ... ?
weinig vet en veel eiwitten
+ tis lekker

idd, was da vergeten.

Cartek
1 november 2005, 01:21
eiwitten is om te verbreden , en die shakes daar ziede al resultat mee na een dikke week intensief traine

Als ge traint komen er scheurkes in uw spieren, en deze scheurkes moeten hersteld worden en eiwit zorgt daarvoor. Als ge een training gehad hebt en ge hebt vb van heel de dag niets van eiwitten binnengehad, dan kan uw spier in principe nie herstellen en sterker komen.
en na een dikke week al resultaat, da is totaal nie waar ze. aub wees wa rustig met zo een uitspraken EoS^ als ge der nix van kent ;).

L!LBro
1 november 2005, 10:08

zou die proteineshakes ook wel es willen proberen denkek.. 'k heb gedurende de tijd ik al train nooit echt iets extra gegeten. 'k eet wel over het algemeen gezond. Maar iets extra als van die shakes zou wel mogen denkek :-)

En thuistrainen, voor mij valt da heel goed mee ze. Uiteraard kun je een fitness niet evenaren, maarja :) In maart verhuizen we en dan maggek zo heel den zolder inrichten als fitnessruimteke :p Wel cool

L!LBro
1 november 2005, 10:10
en na een dikke week al resultaat, da is totaal nie waar ze. aub wees wa rustig met zo een uitspraken EoS^ als ge der nix van kent ;).
²that..

Jerryboy
1 november 2005, 10:35
Wat de meeste mensen hier niet beseffen denk ik is dat supplementen enkel werken als je voeding volledig in orde is.

Whey, Creatine, BCAA's, enz.. helpen je om snel een goed resultaat te bekomen maar dat wil niet zeggen dat het wondermiddelen zijn, als je training niet goed is, je voeding niet goed is en je te weinig slaap hebt ga je er geen bal merken.

Het heeft ook allemaal zijn tijd nodig, het is niet omdat je 2 maand creatine neemt dat je dan ook na die 2 maand er uit ziet zoals een bb. om deftige spiermassa op te bouwen moet je jaren intensief trainen.

Cedric
1 november 2005, 21:52
en nog zo iets, alles wa ge traint na 1 uur is afbraak

WolCoM
2 november 2005, 00:29
Behalve als ge 2 a 3 verschillende spiergroepen traint eh..
Nuja, dan train je gewoon enorm lang aan 1 spiergroep wat dus eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Te lang trainen is nooit goed, ik train meestal 45 a 60 min. En fiets of loop dan nog kwartiertje.

Justchill
2 november 2005, 01:08
Verschil tussen "met creatine" trainen of "zonder" is wel redelijk groot ,ja.
Het verschil ligt er vooral in dat de spieren veel vlugger herstellen van hun inspanning waardoor je die inspanning meerdere malen kan doen terwijl je zonder creatine al na 1 maal zonder krachten zit. Het is ook wel krachtbevorderend, ik ben in sommige oefeningen in korte tijd enorm gestegen in gewichten.

Ik merk wel duidelijk een groot verschil. Maar ge moet u eerst goed informeren voor ge aan zoiets begint.

linkje : http://www.mannen-gezondheid.com/creatine.html

bullshit! Creatine heeft niets te maken met spierherstel. Het zorgt ervoor dat je energiereservoires, je ATP, sneller weer wordt aangevuld.
Meer creatine in de spieren : meer energie kan aangevuld worden na een krachtinspanning, meer herhalingen kunnen gehaald worden...

zeer goed supplement, bewezen werking.

Wel on/off gebruiken..

Justchill
2 november 2005, 01:25
@Cuda

uw schema is zeker ni slecht, maar ik zou toch een paar dingen anders doen; Ik zal hieronder een aangepaste versie zetten. Ben je beginner of al gevorderd?

reprange: 10 8 6 (3 sets)
ma: RUG + SCHOUDERS

RUG:
deadlift
chinnen
Bent-over row
cable rows

SCHOUDERS:
dumbell press
side raises
seated bent over raises

woe: BORST + BICEPS

BORST:
bb bench press
incline dumbell press
flat flies

BICEPS:
barbell curl
incline seated curl
scott curl

vrijdag: BENEN + TRICEPS

BENEN:
squat
lunges
leg curl
(ge gaat al zowa half dood zijn na deze oefeningen ^^ )
standing calf raise
seated calf raise

TRICEPS:
small bankdrukken
skullcrushers
pushdowns

Voila... das n goed schema met veel compounds; wel veel eten en veel rusten uiteraard op dit schema!

Jah voeding...
500 cals boven je onderhoud eten om te groeien : 30% EW 50% KH 20% VET
schoon eten! geen suikers, verzadigde vetten. Mail mij maar eens voor een goed voedingschema.

Supplementen:

whey proteïne 35g vlak na 't op staan en 35g vlak na training, op andere tijdstippen heeft dit niet zoveel zin.

creatine: 5gram 's morgens

multivitamine tabletten: 's morgens

evil aardappel
2 november 2005, 12:34
Geen suikers? Beetje overdreven, niet?

liquido
2 november 2005, 12:38
creatine moet je dat gewoon 'smorgens nemen , maar dan toch enkel de dagen voor je gaat fitnessen ofniet ?

WolCoM
2 november 2005, 12:59
lol , ge weet et precies allemaal beter eh..

De voordelen van Creatine zijn ondermeer:

* Meer kracht voor krachttrainers
* Een sneller herstel na de training
* Meer spiermassa
* Een gunstige invloed op hartproblemen
* Een vlugger herstel na een blessure
* Een gunstig effect op de cholesterol en triglyceriden in het bloed
* Invloed op insuline resistentie

Ik zeg dat ge vlugger "herstelt" van uw inspanningen, is misschien niet het juiste woord maar ik bedoel gewoon dat ge meerdere malen dezelfde inspanning kan leveren zonder al te veel in kracht te verliezen.
Wat zegt gij? Juist, precies hetzelfde ... :p

Ik volg ongeveer hetzelfde schema btw, behalve dat schouders en benen bij mij van dag verwisseld zijn. Ook probeer ik 4x te week te gaan trainen, dus neem ik iedere week een andere dag dubbel.
Na een maand ( soms 2 ) verander ik ook men schema een beetje, om toch op die manier mijn spieren te "verrassen" na een tijdje.

@liquido
Creatine moet je iedere morgen nemen. 3 a 5 gram, hangt af van uw lichaamsgewicht en nog paar dingen, maar da voelt ge zelf wel aan. Teveel Creatine nemen is ook nooit verkeerd want uw lichaam scheidt gewoon het teveel aan crea terug af in uw urine. Nuja, dat is gewoon verspilling eh.. :)

Iedere dag 2 maand aan een stuk ( je kan ook 6 weken nemen of 10 bv. maakt niet zoveel uit ) en dan terug opnieuw een paar weken zonder creatine. En daarna opnieuw 2 maand enz...

Justchill
2 november 2005, 15:45
Ja 'k wil helemaal ni discussiëren over wat creatine is enzo.. ze
Ik denk dat iedereen moet onthouden dat het een supplement is dat de moeite waard is om te proberen.
Het werkt natuurlijk niet bij iedereen.

e_talking
3 november 2005, 14:50

Doe dit in mixer (liefst in deze volgorde):

200ml melk
100ml appelsiensap (zonder pellekes!!!)
250gr kwark
2 bananen (in stukjes)
evt zoetstof

Voedingswaarde

K: 89 g
E: 37g
V: 6g

[B]Rocketeer
3 november 2005, 15:55
Nooit supplementen gebruikt en zal het ook nooit doen.
Kost allemaal enorm veel, en ge kunt het uit uw voeding halen.
Indien uw voeding goe id, heb je dit allemaal niet nodig.

Breder worden hangt af van je lichaam.
Als je lichaamsbouw al heel smal is, ga je zeker en vast ni breed worden (op natuurlijke wijze natuurlijk, spuitje pakken is iets anders :p).
En wil je echt massa kweken, dan moet je een strict voedingspatroon volgen.
Nu als je niet extreem breed wilt worden, maar gewoon wat massa bijkomen, zal je genoeg hebben met de gewone maaltijden die je dagelijks inneemt (op voorwarde da het ni elke dag friet is natuurlijk, da begrijpte wel).

Niet erg als je van bouw smal en mager bet.
Dit betekent niet dat je geen kracht kan hebben. Breedte != kracht.
Op de fitness zie ik genoeg personen die breder zijn en veel meer wegen als mij. Maar toch niet zoveel meer gewicht kunnen verzetten.

Geduld hebben moet je doen.
Na 3 maanden zul je al meer kracht hebben enzo, maar daarom ni veel breder zijn. Fitness is echt een sport waarin je veel geduld moet hebben, verspreid over verschillende jaren.

Zorg ervoor dat je schema is aangepast op massatraining.
Indien je veel cardio doet, zal je niet veel massa bijkomen.
Ik raad je aan om niet direct voor massa te gaan. Zorg eerst dat je een goede basis hebt om mee te starten.

Heb eerst zelf nu terug 3 maand basis getraind + cardio (1 dag kracht, andere cardio, volgende kracht, cardio,...).
Resultaat is dak dus een heel goede conditie heb (56 vO2max op aangepaste max hartslag via conconitest). Heel goed voor je bloedcirculatie. Net zoals hierboven: je hebt geen supplementen nodig voor invloed op hartproblemen. Zorg gewoon dat je conditie eerst op peil is.

En nu ben ik 2 weken bezig om meer massa te krijgen.
Dit houd in dak 3 aparte sessies heb met trapezium opbouw (15-10-8-6,...), waarvan 1 sessie 2X in de week komt.
Na de krachttraining doe ik dan nog 35min fietsen op hartfrequentie (2X per week slechts nog maar tov van vroeger 1u15 cardio 3X per week).

Sessie 1: Borst en benen
Sessie 2: Biceps en schouders
Sessie 3: Triceps en rug

Wat ben je met heel breed te zijn als ge geen gewicht kunt verheffen.
Kweeg zelf maar 65kg en om een voorbeeld te geven van mijn sessie met gewicht op bankdruk (met bar meegerekent):
1X 15 met 42,5KG (65% van lichaamsgewicht)
2X 10 met 47,5KG (73% lichaamsgewicht)
2X 8 met 52,5Kg (81% van lichaamsgewicht)

Vindek persoonlijk toch al ni slecht (zeker ni omdak ni zo graag bankdruk :p, maja tis een heel goei oefening).
Tis zelfs zo dat met mijn vorig schema dat ik de Lat Pulley op 70kg kan doen (dan moette er ff aanhangen eer da gans naar beneden wilt :p).

Waar ik heen wil: Er zijn mensen die daar bijna 90kg wegen en bankdrukken met 65Kg. Lijkt veel meer, maar in verhouding met het gewicht is dit minder dan wat ik doe. Dit is de kracht die je hebt.

Massa is tof, maar zie dat je over genoeg kracht beschikt. Niets zo grappig als een brede persoon die denkt dat em het is, vb maar 5kg meer dan de 2X smallere gij zien opdrukken.

En met dit laatste bedoel ik mensen die niet van nature al breed gebouwd zijn. Want je kan van nature breed zijn, en toch geen kracht hebben. Kracht moet je ontwikkelen, en heeft niet iedereen ook direct meegekregen.
Ik heb het over personen die al die supplementen pakken, om dan uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ze wel breder zijn, maar niets van kracht hebben bijgewonnen.

Beter dat je lichaam zelf die massa opbouwd, dan dat dit je moet verkrijgen met supplementen.

Das mijn mening erover ;)
P.S.: Zonder supplementen word je ook breed hoor, maar het duurt gewoon wat langer bij en niet superstricte voeding.

WolCoM
3 november 2005, 20:41
Doe dit in mixer (liefst in deze volgorde):

200ml melk
100ml appelsiensap (zonder pellekes!!!)
250gr kwark
2 bananen (in stukjes)
evt zoetstof

Voedingswaarde

K: 89 g
E: 37g
V: 6g

Wat bedoelt ge juist met kwark? :p

e_talking
3 november 2005, 21:11
Wat bedoelt ge juist met kwark? :p

platte kaas :p recept was van hollandse site ehhe mja de 'kwark' heb ik ook in Holland gekocht

SideShow
3 november 2005, 23:26
ik train al van begin 2004 tot deze zomervakantie (ik was bijna 20kilo massa bijgekomen), dan ben ik 3 maand ziek geweest (chemotherapie) en nu ben ik weer al mn spieren kwijt. Ik ben nu terug herbegonnen met trainen ...

[B]Rocketeer
3 november 2005, 23:34
ik train al van begin 2004 tot deze zomervakantie (ik was bijna 20kilo massa bijgekomen), dan ben ik 3 maand ziek geweest (chemotherapie) en nu ben ik weer al mn spieren kwijt. Ik ben nu terug herbegonnen met trainen ...

Das ook 1 van de nadelen hé.
Ge moet het blijven onderhouden :sad:

SideShow
3 november 2005, 23:37
Rocketeer']Das ook 1 van de nadelen hé.
Ge moet het blijven onderhouden :sad:
lol, welja, 1 van de vereisten is dat ge eet als een beest als ge spieren wilt ... maar ik heb sommige weken van mn chemotherapie dus echt niks gegeten wegens kotsziek zijn ...

ben dan van 93kg naar 76kg gegaan ... leuk hoor als je jezelf in de spiegel ziet dan...

MasterOfTerror
3 november 2005, 23:48
Ik ben bezig sinds eind augustus en kben van nature geen brede, noch groten
namelijk 60Kg , 1m76 toen ik begon (18jaar)

Ondertussen al 2kg bijgekomen en de bouw begint er nu al door te komen, vooral biceps, triceps en schouders vorderen mooi maar het meeste moeite heb ik momenteel met men borstspieren hoewel het langzamerhand begint te lukken..

Ik train 3 maal in de week (tenzij er iets tussenkomt, maar alles gaat tot nu toe zoals vooropgesteld) en elke sessie verschillende spiergroepen

Ik heb momenteel het gevoel bij de bench press dat ik teveel moet terugvallen op men triceps omdat ik mijn borstspieren te weinig kan aanspreken met het gevolg dat ik geen echte vooruitgang maak..
Tips zijn welkom..

Ik tracht op mijn voeding te letten, maar lukt niet altijd :unsure: en van supplementen moet ik niet veel weten, maar ik ben wel nieuwsgierig naar eventuele negatieve kanten.. want het kan gewoon niet anders dan één of ander neveneffect te hebben

Cedric
4 november 2005, 00:55
bij benchpress moet ge terugvallen op uw tricep

da is de oefening :)

MasterOfTerror
4 november 2005, 01:07
De hoofdspier die ermee zou moeten getraind worden is de borstspier, idd triceps moeten helpen, maar in mijn geval moeten ze dit teveel doen..

WolCoM
4 november 2005, 09:40
De hoofdspier die ermee zou moeten getraind worden is de borstspier, idd triceps moeten helpen, maar in mijn geval moeten ze dit teveel doen..

Als ge benchpress perfect juist doet, belast ge zo weinig mogelijk andere spieren en dus alleen maar de borstspieren. Nuja, dat is niet gemakkelijk. :p

Goed filmpje waarin paar oefeningen uitgelegd staan :
http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm

Echt een aanrader om eens te bekijken imo.

Cedric
4 november 2005, 12:53
Als ge benchpress perfect juist doet, belast ge zo weinig mogelijk andere spieren en dus alleen maar de borstspieren. Nuja, dat is niet gemakkelijk. :p

hoe kan dat nu? ge kunt die toch nooit volledig op borst omhoog duwen, eens je bovenarm verticaal op je licaam staat kun je onmogelijk je borstspieren gebruiken om hem omhoog te duwen...

probeer maar is te pompen aleen op je borstspieren :help:

WolCoM
4 november 2005, 12:59
hoe kan dat nu? ge kunt die toch nooit volledig op borst omhoog duwen, eens je bovenarm verticaal op je licaam staat kun je onmogelijk je borstspieren gebruiken om hem omhoog te duwen...

probeer maar is te pompen aleen op je borstspieren :help:

Niet volledig, maar zo optimaal mogelijk. :)
Mja, gewoon filmpje eens bekijken eigenlijk.

stream187
4 november 2005, 13:34
ff mijn huidig schema posten ter referentie:

MAANDAG:

Schouder:
military press
side raises
barbell shrugs
Tricep:
close grip benchpress of close grip weighted dips
french press

WOENSDAG

Rug:
Deadlifts
Chins
Barbell/dumbell row
Kuiten:
seated calf raises

VRIJDAG

Borst:
Incline dumbell raises
Decline bench press
weighted dips
Bicep:
dumbell/barbell curls
pullups

ZATERDAG
Benen:
Squats
Stiff legged deadlift
Lunges
Onderarmen:
Reverse curl

Een week alles 3x12, volgende week 3x10, 3x8, 4x6 en 5x5
Af en toe eens een intensieverhogende techniek zoals rest-pauze toepassen.

MasterOfTerror
4 november 2005, 14:07

thx voor het filmpje.. echt wel handig :)

Justchill
5 november 2005, 16:13
OK,

voeding is het belangrijkste. Ge moet meer eten dan dat je verbruikt. Anders kweek je geen massa. Een voedingschema is essentieel. punt.

Dan zonder supplmenten? Vergeet dat maar. Er zijn supplementen die je niet uit je voeding kan halen! Zoals whey eiwit en creatine of CLA... Iedere BB neemt supplementen!

Supplementen die ik neem:

Whey
creatine
straks CLA
multivitamine
lijnzaadolie

edit: voor die kerel waar zijn bankdrukken achterblijft. Wel dat zijn gewoon je tricepsen die het begeven. Oplossing: je tricepsen zwaarder gaan trainen met massa-oefeningen. small benchpress, french press, xtensions, dips...

Hale
5 november 2005, 17:59

benchpress uitvoeren zodat ge voornamelijk u borst belast mag dan wel het doel zijn als ge aan BB doet, maar is verre van de _perfecte_ bench.
De manier waarop BB's benchen ( elbows out ) is juist redelijk slecht kwa techniek met betrekking tot blessures ( schouders worden op een slechte manier belast ) en kracht ontwikkeling.
De enige _perfecte_ manier van benchen is elbows in. Op die manier wordt de druk van u schoudergordel gehaald wat op lange termijn veel gezonder is.
Bovendien kunt ge zo veel meer benchen omdat een hele hoop andere spieren meer mee komen helpen ( triceps, lats,... ).

dus als ge benchen ziet als louter een isolatie oefening voor u borst dan kunt ge vanuit BB standpunt ergens wel een punt hebben. Maar vanuit een gezondheidsstandpunt en kracht standpunt is benchpress nog altijd een compound oefening die elbows in moet worden uitgevoerd.
Als ge dus een borst oefening wil hebben die meer de borstspieren belast ga dan flyes of incline bench doen.

tot zover mijn kleine rant :)

Cartek
5 november 2005, 18:21
voor monstertetten te ontwikkelen raadt ik fly's aan met zware gewichten en echt tot het uiterste gaan tot ge bijna misselijk komt.

WolCoM
5 november 2005, 19:05
voor monstertetten te ontwikkelen raadt ik fly's aan met zware gewichten en echt tot het uiterste gaan tot ge bijna misselijk komt.

tis wok ip zijn westvlaams gezei wé :D

SideShow
5 november 2005, 21:57
misselijk van je borst te trainen ? watje ! :p dan kan jij zeker niet deftig squatten ? :p

Cartek
6 november 2005, 15:14
misselijk van je borst te trainen ? watje ! :p dan kan jij zeker niet deftig squatten ? :p

kunde gij ook 115kg drukken? :p

Le Roy Landis
6 november 2005, 15:16
en 10 jaar letter zijn het écht hangtetten

dan ga ik eens lachen

Cartek
6 november 2005, 15:22
en 10 jaar letter zijn het écht hangtetten

dan ga ik eens lachen

ja tis waar waarom fitnessen, als ge ouder komt gaat het allemaal hangen :ironic:
ge kunt da ook gewoon afbouwen he.

Justchill
6 november 2005, 18:09

Hoe diep gaat ge bij die flies maw tot hoe ver laat je de dumbbels zakken? Hoe minder ver, hoe meer gewicht je kan pakken..

Ouder worden, hangen? Ja komaan wat een crap zeg... Uw spierweefsel gaat gewoon weer weg. Spieren worden niet omgezet in vet en vice versa!

Cartek
6 november 2005, 19:13
Hoe diep gaat ge bij die flies maw tot hoe ver laat je de dumbbels zakken? Hoe minder ver, hoe meer gewicht je kan pakken..

Ouder worden, hangen? Ja komaan wat een crap zeg... Uw spierweefsel gaat gewoon weer weg. Spieren worden niet omgezet in vet en vice versa!

ik wissel af de ene keer strek ik mijn armen en ga ik zo diep mogelijk, de andere keer hou ik mijne armen iets gebogen en ga ik minder diep.

bwa ge zou nog kunne verschieten ze als ge zeer gespierd zijt en dan 10 niets meer traint en wa verouderd , hoe verzakt u lichaam der uit kan zien. maar ge kunt dit ook voorkomen.

sneller
6 november 2005, 19:24
www.dutchbodybuilding.com

I say no more :p

SideShow
6 november 2005, 19:49
kunde gij ook 115kg drukken? :p
nee maar het komt wel :)

Thomas120
6 november 2005, 19:57
Ik ben bezig sinds eind augustus en kben van nature geen brede, noch groten
namelijk 60Kg , 1m76 toen ik begon (18jaar)

Ondertussen al 2kg bijgekomen en de bouw begint er nu al door te komen, vooral biceps, triceps en schouders vorderen mooi maar het meeste moeite heb ik momenteel met men borstspieren hoewel het langzamerhand begint te lukken..

Ik train 3 maal in de week (tenzij er iets tussenkomt, maar alles gaat tot nu toe zoals vooropgesteld) en elke sessie verschillende spiergroepen

Ik heb momenteel het gevoel bij de bench press dat ik teveel moet terugvallen op men triceps omdat ik mijn borstspieren te weinig kan aanspreken met het gevolg dat ik geen echte vooruitgang maak..
Tips zijn welkom..

Ik tracht op mijn voeding te letten, maar lukt niet altijd :unsure: en van supplementen moet ik niet veel weten, maar ik ben wel nieuwsgierig naar eventuele negatieve kanten.. want het kan gewoon niet anders dan één of ander neveneffect te hebben
niet noodzakelijk
de sups besproke hier zijn producten die ook natuurlijk zijn, ge hebt ook wa minder natuurlijke dinge ma die kunt ge ook ni direct kope in de winkel he

NemesisBE
6 november 2005, 20:25
wel als ge echt goei advies wilt over speciale voeding bij het fitnessen, zou ik da gewoon aan de fitnesscoach vragen.
in onze fitness verkopen wij zowat alles wat er speciaal kan verkocht worden voor mensen die aan powertraining doen en onze trainers kunnen u daar de perfecte informatie over geven.

het enige wat mij nu zo te binnenschiet is creatine en wat je er zeker niet in combinatie bij mag eten: SUIKER -> breekt het effect van creatine af :]

Skizzy
6 november 2005, 21:48
OK, ik ga hier es iets vrage, gwn omda het nodig is :p.
Ik zou wel graag wa aan men bovenlichaam doen, ma heb nie altijd veel tijd.
(Heb namelijk genoeg andere dingen ook te doen, maar dat terzijde)

Ik zoek dus eigelijk een paar oefeningskes die een vrij sterke uitwerking hebben (snel resultaat, zeg maar, ma kweet wel da'k nie moet verwachte van binne 2 weke een kas van hier tot ginder ga hebbe hoor :p).

Ik zou graag volgende plaatsen wa aanpakken:
-buik (ja bierbuik :p, en befaamde love handles ook (hahah) )
-borst
-schouders
(-eventueel boven- en onderarmen)

Iemand effectieve oefeningen voor die plaatsen?
Hou er ook rekening mee dat ik graag een workout van een kwartier tot hoogstens een halfuurtje per dag zou willen plannen.

Greets

SideShow
6 november 2005, 22:03
voor de buik: 10 á 15 minuten lopen
voor de buik: 5 minuutjes setups

voor de borst: incline dumbell presses en flies (kan je makkelijk thuis doen mits je gewichten koopt)

armen: met zelfde gewichtjes

schouders: lateral raises enzo, en ook shoulder presses

Voor alle details: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Skizzy
6 november 2005, 22:09
voor de buik: 10 á 15 minuten lopen
voor de buik: 5 minuutjes setups

voor de borst: incline dumbell presses en flies (kan je makkelijk thuis doen mits je gewichten koopt)

armen: met zelfde gewichtjes

schouders: lateral raises enzo, en ook shoulder presses

Voor alle details: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Thx, gewichten heb ik hier toevallig liggen, maar geen dumbells.
Maar zal zeker eens uitkijken naar die oefeningen.

Greets

Thomas120
7 november 2005, 18:26
bedoelt ge met gewichten die ronde met een gat in?
ge kunt da vastpakke aan da gat en zo oefeingen doen, al een paar keer gedaan gaat ook!

--ST!TRO--
7 november 2005, 18:28
en ni vergeten, genoeg eten !! en aminozuren en creatine pakken voor de fervente fitnessers onder ons :woohoo:

Cartek
7 november 2005, 18:33
en ni vergeten, genoeg eten !! en aminozuren en creatine pakken voor de fervente fitnessers onder ons :woohoo:

wa heeft iedereen toch met creatine... zo een overated product imo.
eiwitten zijn 100 keer belangrijker.

Thomas120
7 november 2005, 18:49
creatine is een uitstekent suplement :p
eiwistten zijn belangrijk ja, maar creatine daarnaast is ook ni slecht

Skizzy
7 november 2005, 23:53

Ik neem liever geen supplementen, vertrouw het gewoon niet, ben er nie echt voor.

Greets

SideShow
8 november 2005, 13:07
eiwitten komen ook in relatief hoge mate voor in gewone voeding, maar creatine bijna niet; daarom vind ik aparte eiwitten een onschadelijk supplement, maar creatine vertrouw ik ook al niet meer 100%, al is het maar voor je nieren en/of lever...

WolCoM
8 november 2005, 17:30
Creatine heeft echt geen nadelen wur... ( zie site die ik al ergens gepost heb :p )
Maja SS, zijt gij overlaatst niet zwaar ziek geweest? Of zijt gij niet zelfde SS als op dutchbodybuildingforum?
In uw geval kan ik dat dan wel begrijpen, ge moet nog met heel wat meer rekening houden wrs?

SideShow
9 november 2005, 22:14
Ja ik ben the one and only sideshow van op dbb :D
wat is uwe nick daar ? :)
by the way, ik heb nog met u in UT clan gezeten lol

ontopic: niet dat ik creatine niet vertrouw, ik vertrouw het voor laat ons zeggen 99%. Ge gaat nooit iemand horen zeggen, "geef maar gas met die creatine, ge moet achter niks kijken enzo", wat eigenlijk geen waar is é.. :) Een beetje weten wat ge doet met dat product kan geen kwaad denk ik :)

TekkaBlade
9 november 2005, 22:52
Ja 'k wil helemaal ni discussiëren over wat creatine is enzo.. ze
Ik denk dat iedereen moet onthouden dat het een supplement is dat de moeite waard is om te proberen.
Het werkt natuurlijk niet bij iedereen.

Mag ik effe jouw mening weten over stackers?

*edit*

ieders mening apprecieer ik :)
liefst uit eigen ervaring :)

WolCoM
10 november 2005, 12:11
Ja ik ben the one and only sideshow van op dbb :D
wat is uwe nick daar ? :)
by the way, ik heb nog met u in UT clan gezeten lol

ontopic: niet dat ik creatine niet vertrouw, ik vertrouw het voor laat ons zeggen 99%. Ge gaat nooit iemand horen zeggen, "geef maar gas met die creatine, ge moet achter niks kijken enzo", wat eigenlijk geen waar is é.. :) Een beetje weten wat ge doet met dat product kan geen kwaad denk ik :)

lol, idd kherinnerde mij u vaag zo. :p
euhm men nick is wolle maar kheb eigenlijk nog niet te veel gepost behalve 1x iets van men rug. Maar dat komt wel nog, ben eerst beetje aant rondsnuiven opt forum. :)

Bij crea moet ge natuurlijk weten wat ge doet, het is inderdaad niet iets dat ge zomaar neemt en direct immense vooruitgangen gaat boeken. Maar als ge er genoeg over leest en dus crea neemt zoals het moet, daar hoort ook bij dat ge op u voeding let, kunt ge met crea wel goeie resultaten behalen hoor.

Ktrain nu opnieuw 2.5 maand na men blessure en ik sta al verder dan voor men blessure. Maar dat is niet door de creatine alleen hoor, ben op veel meer dingen gaan letten. Het is allemaal een beetje serieuzer geworden. :)

Skizzy
10 november 2005, 22:51
Kvraag me eigenlijk af waarom men nu eigenlijk begint met zo van die supplementen te nemen. Kunt ge echt nie zonder, ook al doede bv zware bodybuilding of weet ik wa.
Lijkt me zo raar :crazy: .
Kweet er natuurlijk niet zo veel van af maarja, kunt ge nie gewoon het zelfde resultaat krijgen door heel intensief te trainen, letten op u voeding en gwn zelf ndige vitaminen eten? Supplementen is toch maar een extraatje, niet?
(do'nt shoot me if I'm wrong :p)

Greets

[B]Rocketeer
11 november 2005, 11:28
Kvraag me eigenlijk af waarom men nu eigenlijk begint met zo van die supplementen te nemen. Kunt ge echt nie zonder, ook al doede bv zware bodybuilding of weet ik wa.
Lijkt me zo raar :crazy: .
Kweet er natuurlijk niet zo veel van af maarja, kunt ge nie gewoon het zelfde resultaat krijgen door heel intensief te trainen, letten op u voeding en gwn zelf ndige vitaminen eten? Supplementen is toch maar een extraatje, niet?
(do'nt shoot me if I'm wrong :p)

Greets

Goh als ge gaat fitnessen op massa en kracht hebde da echt ni nodig al die supplementen.

Maar als je intensief wilt aan bodybuilding doen (dus zowa elke dag 3u aan een stuk), dan kan da meehelpen om sneller uw spieren te herstellen enzo.

Maar nogmaals: als je gewoon fitness doet (dus 2 dagen fitness achter elkaar met aparte spiergroepen per dag en dagske rust na die 2 dagen,.... en per dag 1u30 à 2u) dan hebde die supplementen echt ni nodig hoor.

Zijn dingen voor op topniveau da het verschil wa maakt.
Er is wel degelijk een verschil tussen fitness en bodybuilding.

Velen zeggen: ik doe bodybuilding terwijl ze eigenlijk fitness doen :p

Ben er zelf ook ni voor te vinden voor al die dingen hoor. Als je het ni nodig hebt, waarom dan nemen?? En ge kunt het dan nog 9/10 terug vinden in voeding. Past uw voeding dan aan ipv supplementen te gebruiken.
Zal beter en gezonder zijn ;)

WolCoM
11 november 2005, 13:53
Rocketeer']Goh als ge gaat fitnessen op massa en kracht hebde da echt ni nodig al die supplementen.

Maar als je intensief wilt aan bodybuilding doen (dus zowa elke dag 3u aan een stuk), dan kan da meehelpen om sneller uw spieren te herstellen enzo.

Maar nogmaals: als je gewoon fitness doet (dus 2 dagen fitness achter elkaar met aparte spiergroepen per dag en dagske rust na die 2 dagen,.... en per dag 1u30 à 2u) dan hebde die supplementen echt ni nodig hoor.

Zijn dingen voor op topniveau da het verschil wa maakt.
Er is wel degelijk een verschil tussen fitness en bodybuilding.

Velen zeggen: ik doe bodybuilding terwijl ze eigenlijk fitness doen :p

Ben er zelf ook ni voor te vinden voor al die dingen hoor. Als je het ni nodig hebt, waarom dan nemen?? En ge kunt het dan nog 9/10 terug vinden in voeding. Past uw voeding dan aan ipv supplementen te gebruiken.
Zal beter en gezonder zijn ;)

Euhm 3u trainen als ge intensief aan bb'ing doet? I think not. :p
Je mag normaalgezien maar 45 à 60 min trainen per dag. Alles wat je langer doet is terug afbraak van je spieren.
Een korte maar krachtige training met ongeveer 4 verschillende oefeningen per spiergroep ( 2per dag maximaal ) is het optimaalst. ;)

En creatine kunt ge niet opnemen uit voeding, alleen uw lichaam maakt creatine aan maar soms kunnen extra hoeveelheden crea zeer hulpzaam zijn.
Maar idd proteïnen bv. kun je gemakkelijk uit je voeding halen. Nuja, als ge echt serieus wilt bulken of cutten kunnen supplementen erg hulpzaam zijn.
edit : maar het is wel zoals ge zegt, voeding is eigenlijk het belangrijkst ( als ge serieus wilt bb'en ) .

Justchill
11 november 2005, 13:55
@Tekkablade; ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Ik weet dat het een combi is van cafeïne, ephedrine (nu legale variant) en aspirine. 't Zijn thermogenische middelen, ze geven je energie en onderdrukken het hongergevoel... Goed voor in de cut..

www.bodybuilding.com zoek daar eens of google 's

Ik ga CLA cyclen in de cut..

=Dujosh=
11 november 2005, 14:01
als ik zo door deze thread lees,
krijg ik het gevoel dat creatine en al die andere supplementen echt nodig zijn als je wilt fitnessen. Als je het niet doet, ben je verkeerd bezig :s

ik heb fitnes hele tijd gedaan, en vindt dat al die supplementen echt overbodig zijn, ze zullen wel hun voordelen hebben als je ze gebruikt, maar nodig zijn ze nu ook weer niet.

Gewoon goed eten, genoeg drinken en je bent ook goed bezig.
Als je als doel hebt om aan bodybuilding te doen, kun je eventueel die supplementen gebruiken. Maar bon, voor gewone fitness vind ik het een beetje overbodig.

Code_X9
11 november 2005, 14:13
Euhm 3u trainen als ge intensief aan bb'ing doet? I think not. :p
Je mag normaalgezien maar 45 à 60 min trainen per dag. Alles wat je langer doet is terug afbraak van je spieren.
Een korte maar krachtige training met ongeveer 4 verschillende oefeningen per spiergroep ( 2per dag maximaal ) is het optimaalst. ;)

En creatine kunt ge niet opnemen uit voeding, alleen uw lichaam maakt creatine aan maar soms kunnen extra hoeveelheden crea zeer hulpzaam zijn.
Maar idd proteïnen bv. kun je gemakkelijk uit je voeding halen. Nuja, als ge echt serieus wilt bulken of cutten kunnen supplementen erg hulpzaam zijn.
edit : maar het is wel zoals ge zegt, voeding is eigenlijk het belangrijkst ( als ge serieus wilt bb'en ) .

Inderdaad, ik drink creatine en proteine. Gewoon omdat ik op een heel erg hoog calorieeën dieet sta, als ik alles zou moeten eten van calorieen zou ik zo hard moeten kotsen.

Als je intensief gaat sporten en hje verandert niets aan je dieet, dan ga je onvermeidelijk vermageren. Is het de bedoeling om spiermassa te winnen, dan ga je heel wat moeten eten en heeeel wat sporten. Zoals WolCom zegt bv 1 uur perdag, met korte oefeningen maar zware gewichten.

Ga je langer sporten met ga je eigelijk een zeer intensieve cardio doen dat je weer doet vermageren...

Belangerijk is ook om tussen oefeningen wat te rusten dat je hartslag niet te hoog word. 1 keer per week kan je dan kaan cardio trainen om te drogen.

herc
11 november 2005, 19:18
Mensen laat u niet afschrikken.

Er zijn er inderdaad velen tegenwoordig die supplementen gebruiken, maar je kan zeker ook ver geraken zonder dat allemaal. Het zal niet misschien niet zo snel zijn, maar goed voedingsschema en veel rust kan al wonderen doen.

Naturel trainen heeft zeker en vast ook zijn voordelen. Bij ziekte, of mindere periode zal je veel minder gewichtsverlies hebben dan bij mensen die bepaalde producten gebruiken.

WolCoM
11 november 2005, 19:20
Mensen laat u niet afschrikken.

Er zijn er inderdaad velen tegenwoordig die supplementen gebruiken, maar je kan zeker ook ver geraken zonder dat allemaal. Het zal niet misschien niet zo snel zijn, maar goed voedingsschema en veel rust kan al wonderen doen.

Naturel trainen heeft zeker en vast ook zijn voordelen. Bij ziekte, of mindere periode zal je veel minder gewichtsverlies hebben dan bij mensen die bepaalde producten gebruiken.

Idd, supplementen zijn geen noodzaak. Doe wat je zelf wil maar blijf wel van de steroïden af als ge even kunt. :p

Hale
11 november 2005, 22:13
niet langer trainen dan 45 a 60 minuten is ook zever. Zolang ge op voorhand genoeg eet zal uw cortisol niveau helemaal ni zo erg stijgen dat er daadwerkelijk spierafbraak optreedt.

Voor de rest ben ik het er ook mee eens dat enorm veel mensen die shakes,eiwitten en creatine pakken eerst hun voeding eens 100% op orde zouden moeten hebben. De meeste halen nog lang ni het maximale uit hun gewone voeding maar beginne wel met enorm dure supplementen...is een beetje weggegooid geld

[B]Rocketeer
11 november 2005, 22:47
Is het ni zo dat jullie 45-60min bedoelen per spiergroep?
Want ik doe 5 oefening per spiergroep en 2 spiergroepen per dag.

En op 45-60min hebekik die 10 verschillende oefeningen ni gedaan hoor :D
Laat staan om achteraf nog buikspieren bij te doen :p
Kneem minuut pauze tussen elke reeks.

Misschien dat jullie geen pauze nemen ofzo, en dat jullie van de ene oefening naar de andere gaan en zo tussen beide per reeks afwisselen.

CobraX
12 november 2005, 05:26
Ik heb 2 jaar gefitnesst in een fitnesscentrum (in het laatste jaar af en toe wat krachttraining). Aangezien ik geen student meer ben en het dus een nog duurdere grap zou zijn, heb ik mij de nodige spullen aangeschaft om thuis aan krachttraining te kunnen doen (dumbbells, barbell, bankje, haltersteunen). Momenteel let ik nog niet genoeg op m'n voeding, maar na elke training (3x per week) drink ik wel een shake (http://www.muscle2muscle.be/Toondetail.asp?Id=171) (Ectomorphen schijnen ook veel koolhydraten nodig te hebben i.p.v. puur eiwitten vandaar dat supplement i.p.v. een whey eiwit supplement). Van creatine blijf ik echter mooi af.

Justchill
12 november 2005, 17:36
Opletten met de WG.. dat zijn meestal toch maar snelle suikers die daar in zitten... Krijg je rap een buikske van ze! :o

CobraX
12 november 2005, 18:08
Opletten met de WG.. dat zijn meestal toch maar snelle suikers die daar in zitten... Krijg je rap een buikske van ze! :o

Een ectomorph heeft juist genoeg koolhydraten nodig om zwaarder te worden. En er zitten ook nog genoeg eiwitten in voor spieropbouw.

Het verbruik van calorieën is dus wel hoger bij een sporter dan bij iemand die niet sport maar dit betekent niet dat je bijzonder veel meer moet gaan eten. Pas als je tekenen van een laag vetpercentage gaat vertonen (vetpercentage van onder de 10% bij mannen en 15% bij vrouwen) zou je hierop moeten gaan letten.

Een uitzondering hierop vormt de ectomorf. Dit lichaamstype heeft van nature zeer weinig vet en weinig spiervolume. Om hier verandering in te brengen is het eten van veel calorieen in de vorm van koolhydraten de enige methode om meer spiervolume te verkrijgen. De meso- en endomorfen moeten oppassen met koolhydraten, zij worden er pofferig en vet van.

Dit is te vinden op deze site (http://www.fitnessnet.nl/algemenerichtlijnensportvoeding/algemenerichtlijnensportvoeding.php3). Mijn vetpercentage 2 jaar geleden (gemeten in de fitnesszaak) bedroeg 9% :p. Moraal van het verhaal: koolhydraten binnen krijgen tot ik erbij neerval ;).

Code_X9
13 november 2005, 01:50
niet langer trainen dan 45 a 60 minuten is ook zever. Zolang ge op voorhand genoeg eet zal uw cortisol niveau helemaal ni zo erg stijgen dat er daadwerkelijk spierafbraak optreedt.

Voor de rest ben ik het er ook mee eens dat enorm veel mensen die shakes,eiwitten en creatine pakken eerst hun voeding eens 100% op orde zouden moeten hebben. De meeste halen nog lang ni het maximale uit hun gewone voeding maar beginne wel met enorm dure supplementen...is een beetje weggegooid geld

reken is uit hoeveel een pot creatine of proteine kost en reken eens uit hoeveel geld het kost om je dagelijk aan een dieet van 4000 cal te houden met 1 keer in de week 8000 cal.

Bovendien is een shake vooral handig, is snel gemaakt en snel binne als tussendoor.

Justchill
15 november 2005, 00:48
Ectomorf.. bij mij op't werk zit er ook zo eentje; graatmager, 2m lang... eet constant, komt gene gram bij... Tot hij natuurlijk begon te trainen me mij ;-)

Idd veel carbs eten, en ja dan is ne WG wel welkom ja..

Thomas120
15 november 2005, 09:07
mijn trainingspartner is ectomorf, absoluut geen vet en groeit minder rap armspieren dan mij..
nu weetek hoe het komt:p

WolCoM
20 november 2005, 11:15
mijn trainingspartner is ectomorf, absoluut geen vet en groeit minder rap armspieren dan mij..
nu weetek hoe het komt:p

Mja, dan moet gie die gewoon constant laten eten. :D

Ben gelukkig niet ecto en kom vlug bij, is wel groot voordeel imo.. Nuja, ik probeer wel bij te komen maar met mate want het is ook niet mijn bedoeling om 100kg te wegen.

CobraX
20 november 2005, 16:23
Mja, dan moet gie die gewoon constant laten eten. :D

Ben gelukkig niet ecto en kom vlug bij, is wel groot voordeel imo.. Nuja, ik probeer wel bij te komen maar met mate want het is ook niet mijn bedoeling om 100kg te wegen.

'T is maar hoe je het bekijkt hé. Een ectomorph moet meer moeite doen om spieren te kweken, maar dan lijkt de voldoening mij achteraf (veel) groter (omdat het meer moeite gekost heeft) ;). Voordeel aan ectomorph zijn, is dat je nauwelijks vet hebt en waarschijnlijk nooit zal moeten klagen dat je te vet bent ;) (mijn vetpercentage 2 jaar geleden bedroeg 9% terwijl 15-20% het gemiddelde is voor een man).

WolCoM
20 november 2005, 16:31
'T is maar hoe je het bekijkt hé. Een ectomorph moet meer moeite doen om spieren te kweken, maar dan lijkt de voldoening mij achteraf (veel) groter (omdat het meer moeite gekost heeft) ;). Voordeel aan ectomorph zijn, is dat je nauwelijks vet hebt en waarschijnlijk nooit zal moeten klagen dat je te vet bent ;) (mijn vetpercentage 2 jaar geleden bedroeg 9% terwijl 15-20% het gemiddelde is voor een man).

Jup, dat voordeel hebt ge wel, ge staat veel vlugger droog. Nuja, ik moet dan meer moeite doen om droog te staan dus is de voldoening dan groter bij mij. :p

Toch, ben liever beetje breed. ^^

oxS
24 november 2005, 18:31
hmm paar vraagjes ..

- zijn er veel fitness centra overdag open, ben overdag thuis en 's avonds heb ik avondles dus ja ..

- wat is zowat de richtprijs per maand of 3 maand, whatever .. ik besef ook wel dat het kan verschillen

- ik ben zwaarlijvig dus wil werken aan vetverbranding, cardio dus ma toch ook aan spiermassa .. hoeveel dagen is aangeraden en welke verhouding ?

- ik zaalvoetbal ook, moet ik daar rekening mee houden ? ivm spreiden enz ..

RaDa
24 november 2005, 18:45
Meeste centra die ik ken zijn overdag open.

Ik betaal hier €120/ 3maand. Maar ik denk dat er goedkoper te vinden is, hier waar ik woon is gewoon geen concurrentie.

Ik zou moest ik van u zijn eerst beginnen met zoveel mogelijk uw vet te verliezen door cardio, en dan pas beginnen met spiermassa kweken.

En voor verhoudingen enzo, misschien best raad vragen aan een specialist in uw lokale fitness centrum.

NecroNeo
24 november 2005, 18:45
hier zijn alleen de grotere fitnesscentra de ganse dag open, de kleinere in de voormiddag en vanaf 4 uur.
Prijs varieert van wat je precies verwacht natuurlijk, meeste zitten rond de 40€ per maand, en hoe langer je abo pakt hoe goedkoper. Als student kan het meestal wel veel goedkoper (ik ga nu regelmatig naar de topsporthal hier in gent en kost me 32€/jaar).
Vetten verbrand je best als je traint tussen 70-80% van je maximale hartslag en is een volledig ander programma dan om spiermassa aan te maken. Persoonlijk zou ik je aanraden om eerst vetverbrandende oefeningen te doen (krijg je ook in beperkte mate spieren van bij) en eens als die overtollige kilo's weg zijn met spierversterkende. Dit is vooral om zoveel mogelijk resultaat te zien en gemotiveerd te blijven. Als je vet verbrand en spiermassa aanmaakt daalt je gewicht bijvoorbeeld niet, en je spieren zullen ook niet snel zichtbaar zijn, dus je merkt weinig van je vooruitgang.
Verder is er 1 gouden regel teveel is slechter dan te weinig, gewoon in het begin niet te veel hooi op je vork nemen, geef jezelf regelmatig een paar dagen om te bekomen en heb er vooral een beetje plezier in.

my 2 cents

Skizzy
29 november 2005, 19:36
Lo, heb nog een paar vraagskes.
Wat is eigenlijk het beste voor vet te verbranden:
Veel reps en bv 2 sets, of minder reps en meer sets?

En met veel gewicht en weinig reps of met weinig gewicht en veel reps?

Hoeveel per week kan ik best een "training" doen?
Ik dacht dat ge minstens één dag tussen trainingen moest rusten voor u spieren? Maar weet ik niet zeker hé, begin maar pas :).

Greets

Vrallie
29 november 2005, 20:26
Als ge vet wilt verbranden moet ge aan cardio doen en niet aan krachttraining :)

WolCoM
29 november 2005, 20:28
hmm paar vraagjes ..

- zijn er veel fitness centra overdag open, ben overdag thuis en 's avonds heb ik avondles dus ja ..

- wat is zowat de richtprijs per maand of 3 maand, whatever .. ik besef ook wel dat het kan verschillen

- ik ben zwaarlijvig dus wil werken aan vetverbranding, cardio dus ma toch ook aan spiermassa .. hoeveel dagen is aangeraden en welke verhouding ?

- ik zaalvoetbal ook, moet ik daar rekening mee houden ? ivm spreiden enz ..

- Zijn meestal overdag open ja, bij mij toch. In de namiddag wel maar vanaf 3u bv.

- Bij ons ligt dat rond de 80€ voor studenten denk ik en 130€ voor 6 maand.

- Moet ge zelf beetje beslissen wat prioriteit heeft eh, maar als ge veel tijd hebt kunt ge gerust 4x per week gaan fitnessen of zelfs 5x. En schema's vraagt ge in het begin beter aan in de fitness zelf, daar kunnen ze u al stuk op weg helpen.

-Idem als bij 3, uw schema beetje aanpassen.

WolCoM
29 november 2005, 20:34
Lo, heb nog een paar vraagskes.
Wat is eigenlijk het beste voor vet te verbranden:
Veel reps en bv 2 sets, of minder reps en meer sets?

En met veel gewicht en weinig reps of met weinig gewicht en veel reps?

Hoeveel per week kan ik best een "training" doen?
Ik dacht dat ge minstens één dag tussen trainingen moest rusten voor u spieren? Maar weet ik niet zeker hé, begin maar pas :).

Greets

Idd, voor vetverbranding doe je veel beter cardio ( lopen/fietsen/roeien/... ), natuurlijk kan je dit ook combineren met kracht. Moet je gewoon beetje inpassen.

En het is zeker niet waar dat je 1 dag moet tussenlaten. Je mag wel nooit 2 opeenvolgende dagen dezelfde spieren trainen. Maar je kan bv dag 1 : borst en biceps doen en dan dag 2: triceps en schouders. Tussen dag 1 & dag 2 moet je eigenlijk geen dag tussenlaten. Probeer ook alle spiergroepen 1x per week te doen. Nuja, in het begin is dat allemaal beetje zoeken maar na tijdje voel je dat zelf wel aan hoor. En als ge iets niet zeker weet, vraag het aan de begeleider in fitness eh... :p

ExTiNcE
30 november 2005, 17:49
Hey ik ben ongeveer 1m80 en weeg rond de 55 kg ben dus mager en zou graag wat (veel) verdikken. Iemand enkele ideeën om me te helpen? Het moet nie per sé natuurlijk gebeuren.. maar wel geen gevaarlijke producten :p
Het liefst zou ik een combinatie doen fitness en een product. Wat raden jullie me aan?

SIO
30 november 2005, 17:57
als ge fitnesst kunt ge zo van die shakes drinken, die geven extra gewicht dacht ik, weet t nimer, te lang gelede :)

RaDa
30 november 2005, 22:45
Proteïne shakes (Whey) , da helpt bij het voeden van de spieren.

WolCoM
1 december 2005, 12:14
Jup, maar daar alleen van gaat ge niet verdikken eh. Gewoon veel eten, maar dan echt veel. Probeer 5 a 6 per dag iets binnen te steken. 'S morgens, 'S middags, rond 4-5u , rond 7-8u en rond 9u30 bv. :p

Emu
1 december 2005, 13:00
Ik zou ook graag beginnen met fitnessen om:

- Gewicht te verliezen
- Beter figuur te krijgen
- Fisiek te verbeteren (want die is enorm slecht nu)

Probleem ik ben een totale newb op dat gebied. Ik heb deze thread gelezen en ik lees hier veel over voeding.

Probleem is, ik eet bijna geen vlees omdat ik het niet zo lekker vind. Wat ik wel lust is vis (geen zalm en tonijn), en kip. Biefstuk af en toe ook geen probleem maar dat kan je niet elke dag gaan eten. Iemand nog wat voedingsadvies voor mij dan?

Aardappelen eet ik ook bijna nooit omdat ik dat zo beu ben gegeten... maar pasta en rijst eet ik veel meer en liever.

Trouwens zijn er hier verschillende fitnessclubs, maar ik heb er geen idee van wat zoiets kost, ik ben niet bepaald rijk en ik ga daar zo ie zo al iets anders voor moeten laten waarschijnlijk? Kan iemand mij een richtprijs geven? En die werken met maandabonnementen ook neem ik aan enzo, want een jaarabonnement zie ik niet meteen zitten zeker niet in het begin.

Nog een ander probleem is dat ik enorm weinig tijd heb. Kom ik toe met 2 x 2 uur per week om degelijk te fitnessen en een leuk figuur op te bouwen?

Dennoman
1 december 2005, 13:06
Als ge vet wilt verbranden moet ge aan cardio doen en niet aan krachttraining :)

Correctie: voornamelijk cardio. Krachttraining is ook van groot belang als je wil afvallen. Het is namelijk de kwaliteit van je spierweefsel dat voor het allergrootste deel bepaalt hoe snel je metabolisme werkt. Kortom: als je veel sterke spieren hebt (this is where power training comes in), verbrand je heel snel grote hoeveelheden pure vetmassa als je eenmaal cardio gaat doen. Een combinatie van de twee is dus noodzakelijk voor een optimaal effect.
Thank you, Sonia Kimpen ^^

Vrallie
1 december 2005, 13:35
Stel u voor, we wegen beiden 100 kilo, we starten op dezelfde dag met trainen. Jij doet voornamelijk cardio & krachttraining (vb 3 uur cardio en 3 uur kracht) en ik doe uitsluitend cardio (6 uur cardio). Na een half jaar doen we een weegtest, ik ben zeker dat ik meer vet heb verbrand dan u :) En ja oké ik zeg hier nu niet dat het onzin is wa ge zegt, het zal hoogstwaarschijnlijk wel kloppen maar om puur vet te verbranden zou ik toch uitsluitend cardio beoefenen en daarna pas krachttraining. Ik heb een goeie 7 maand uitsluitend cardio gedaan en ben 21 kilo verloren (van de in totaal +- 40) , en nu doe ik vooral krachttraining met nog een stukske cardio in. En cardio is minder ingewikkeld dan krachttraining, dus ik zou voor de beginners toch enkel cardio aanraden :)

Skizzy
1 december 2005, 19:13
Stel u voor, we wegen beiden 100 kilo, we starten op dezelfde dag met trainen. Jij doet voornamelijk cardio & krachttraining (vb 3 uur cardio en 3 uur kracht) en ik doe uitsluitend cardio (6 uur cardio). Na een half jaar doen we een weegtest, ik ben zeker dat ik meer vet heb verbrand dan u :) En ja oké ik zeg hier nu niet dat het onzin is wa ge zegt, het zal hoogstwaarschijnlijk wel kloppen maar om puur vet te verbranden zou ik toch uitsluitend cardio beoefenen en daarna pas krachttraining. Ik heb een goeie 7 maand uitsluitend cardio gedaan en ben 21 kilo verloren (van de in totaal +- 40) , en nu doe ik vooral krachttraining met nog een stukske cardio in. En cardio is minder ingewikkeld dan krachttraining, dus ik zou voor de beginners toch enkel cardio aanraden :)

Ok, zalk me daar eerst op concentreren, en dan kijk ik wel na een maand of 2 of het me echt vooruit helpt.
Btw: Ben zowieso al "redelijk" gespierd, maar er is veel vet aan ook :p.

Greets

Lacuna
6 februari 2006, 22:03
Jow iedereen. Zijn er hier mensen uit de buurt van Gent? Ik zit hier op kot en kzou graag tijdens het jaar es gaan fitnessen. Ik heb gehoord dat die aan de coupure wel goed is. Kzal daar es binnenspringen om de prijzen te gaan checken. Maar kzou het graag es van jullie weten ( de Gentenaars of degene die in Gent op kot zitten :p )

Thx

evil aardappel
6 februari 2006, 23:26
Heb mij onlangs een fitnessmachine gekocht, nen alles in een, voor 100 of 200. Dus da's evenveel voor 3maandabonnement ofzoiets, heb wel een week gedaan om het in een te steken.
Een aanrader.

Vrallie
7 februari 2006, 02:31
Allemaal brol, hoeveel oefeningen zou je zo kunnen doen met dat toestel? Om de x aantal tijd moet je nieuwe oefeningen uitvoeren om uw spieren te verrassen, het menselijk lichaam went namelijk snel aan iets, dus is het belangrijk om meerdere deftige toestellen te hebben, en dat kan je vinden in een fitness zaal en niet in de plaatselijke carrefour.

evil aardappel
7 februari 2006, 13:14
Lol, is geen brol, je kan er wel effectief veel (en echt wel veel) oefeningen mee en heb het ook al gemerkt.
Sjah, ik zeg dat het aanrader is, heb het al een paar maand. En dat van "ge moet uw spieren verassen", allee, in welke boekske hebde da gelezen of welke vent heeft u dat wijsgemaakt :lol:.
Ik ging vroeger ook naar zo'n fitnesszaal, veel verschil maakt het niet.
Is trouwens eentje van de decathlon.

Cartek
7 februari 2006, 13:17
Sjah, ik zeg dat het aanrader is, heb het al een paar maand. En dat van "ge moet uw spieren verassen", allee, in welke boekske hebde da gelezen of welke vent heeft u dat wijsgemaakt :lol:.

stop maar met de lol-smiley want als ge nog nie weet da ge uw spieren moet doen 'schrikken' dan zijt ge ver van huis.

evil aardappel
7 februari 2006, 13:23
Ben redelijk goed gespierd (zeggen andere mensen!) en krachtig, heb het nooit volgens die "regelkes" gedaan ;) (betere smilie?).
Ik vind het bullshit wat sommige mensen toch allemaal zeggen, en dit is op mijn ervaring gebaseerd.
Ahja, in de fitness vroeger was er wel zo iemand. Die nam een speciaal dieet, deed om de zoveel tijd een ander trainingsroutine, blabla noem maar op... daar hebben we goed mee gelachen, na 2 jaar was hij gram bijgekomen en spieren verre van. Hij ging nochthans 4 keer of meer? (weet niet) naar de fitness in de week.

Kijkt, doe wat ge wilt. En excuseer voor mijn lach :x.

Cartek
7 februari 2006, 13:33
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_7_21/ai_107422290

"This shocking method was extremely important to my training. Your muscles tend to become complacent and resist growth if you are constantly doing the same workout for them. But if you try all different types of training methods, exercises, weights, set-rep combinations and training tempos, you keep the muscles off balance. They sort of say to themselves, 'Wow, there's a new thing here. He just did 10 sets of 20 reps, and the next workout he'll do 20 sets of five reps. I'll never get used to this. I can never build up a resistance to the training, so I guess I'll have to grow!'"

leest da artikel eens, gaat over arnold en zijn biceps training, heb een belangrijk stukje gequote, als hij het nie weet dan weet niemand et, hij heeft ooit de grootste biceps piek gehad. kzeg niet da ge nergens gaat geraken evil aardappel op uw manier, maar op den duur gaat ge nie veel massa meer winnen gewoon omda uw spieren die oefeningen gewoon zijn.
iedereen traint ook altijd met diezelfde aantal reps 3*6 , 3*8 ....
verander da eens, doe eens 20 reps, ne keer 4, neem meer gewicht, minder gewicht, enz...

evil aardappel
7 februari 2006, 13:41
Ah ok (excuseer, was op mijn tenen getrapt toen ie zei dat het brol was :p, fitness is mij gewoon te duur), zal er eens rekening met houden. Maar daarvoor hebt ge toch geen 10tallen verschillende methodes nodig waarop uw spieren getraind worden... maar ik doe wel zo van 14*Xkg 12*(X+...)kg ... opbouwend, en vond dat dit goed werkt.

Cartek
7 februari 2006, 13:46
Ah ok (excuseer, was op mijn tenen getrapt toen ie zei dat het brol was :p, fitness is mij gewoon te duur), zal er eens rekening met houden. Maar daarvoor hebt ge toch geen 10tallen verschillende methodes nodig waarop uw spieren getraind worden... maar ik doe wel zo van 14*Xkg 12*(X+...)kg ... opbouwend, en vond dat dit goed werkt.

ik train ook thuis ze, behalve mijn benen.
dumbbels en barbells >>>>>>>>> toestellen
wa ge wel nodig hebt is een bankske voor te bankdrukken en mss best een schuin vlak voor preacher curls.

evil aardappel
7 februari 2006, 13:51
Er hangt zo'n dumbbel en barbell aan, alleen voor de kuiten is het een beetje sukkelen met dat toestel, maar dat gaat. Maar ben dat wel mss van plan appart te kopen (ooit), zal wel niet zo duur zijn hoop ik :).

greetje
17 februari 2006, 13:15
ik train ook thuis ze, behalve mijn benen.
dumbbels en barbells >>>>>>>>> toestellen
wa ge wel nodig hebt is een bankske voor te bankdrukken en mss best een schuin vlak voor preacher curls.

Met dumbells en een barbell kunt ge idd heel wat toestellen vervangen, maar niet allemaal natuurlijk, maar daarvoor train je wss in een zaal denk ik?

Je mag natuurlijk ook niet vergeten erbij te zeggen dat wanneer je met halters gaat trainen dat je al redelijk goed moet weten waarmee je bezig bent.
Indien niet, bestaat er het gevaar erin je polsen, schouders, knieën, rug te overbelasten of door slechte houdingen tijdens de training te blesseren.

Als je raad wil geven omtrend die zaken, moet je wel altijd erbij zeggen dat ze zich goed moeten informeren of eerst eens laten begeleiden door een gediplomeerde begeleider.
Ik heb al redelijk wat fitnessers zien werken met de halters (op verschillende lokaties) die menen dat ze ervaren en slim genoeg zijn, maar waarvan ik kan zeggen dat ze OF geen rendement gaan halen uit hun training, OF dat ze binnen de korste keren een blessure aan hun been hebben.

Keep up good work men
healthy people
are
happy people
:)

Stancke
14 maart 2006, 17:47
Voor diegenen die willen beginnen met lopen:

http://www.runners-service.be/site/home.php?page=begeleiding

Alles goed en duidelijk invullen en na een paar dagen krijg je een schema doorgestuurd via e-mail.