PDA

Volledige versie bekijken : 14 aanhoudingen in verband met zelfmoordaanslag van Belgische

fr][st][
30 november 2005, 18:48
BRUSSEL - De federale politie heeft vannacht veertien huiszoekingen verricht in Brussel, Antwerpen, Charleroi en Tongeren in het kader van de strijd tegen terrorisme. In totaal werden daarbij 14 mensen opgepakt, 9 van hen zullen voor de onderzoeksrechter moeten verschijnen.

De overgrote meerderheid van de verdachten heeft de Belgische nationaliteit, twee zijn van Marokkaanse afkomst en één van hen komt uit Tunesië. Ze worden beschuldigd van lidmaatschap van een terroristische organisatie op Belgische grondgebied. Tijdens de huiszoekingen werden een aantal documenten in beslaggenomen, maar er werden geen explosieven gevonden. De politieactie houdt verband met de Belgische vrouw die zichzelf afgelopen 9 november in Irak opblies bij een zelfmoordaanslag. De politie hield haar familie al een tijdje in het oog en is er nu binnengevallen.

Woordvoerster Lieve Pellens van het Belgische openbaar ministerie bevestigde dat een Belgische inderdaad in Irak een aanslag heeft gepleegd, hetgeen dinsdag door de Franse televisiezender RTL al was gemeld. Het zou gaan om een in België geboren vrouw die met een radicale moslim was getrouwd en met hem naar Irak was gereisd.

Arrestatie in Parijs

Een 27-jarige man is in de buurt van Parijs opgepakt in het kader van het onderzoek. Dat is vernomen bij bronnen dicht bij het dossier. De identiteit van de man werd niet vrijgegeven. Hij wordt ervan verdacht banden te hebben met een cel die moslimstrijders vanuit België naar Irak stuurt.

De kern van deze cel bevindt zich in België, maar de man zou ook ondervraagd worden over vrijwilligers die vanuit Frankrijk naar Irak werden gestuurd. Volgens een andere bron zou de man een kennis zijn van de echtgenoot van de jonge vrouw. De voorlopige hechtenis van de man kan vier dagen duren. De politie pakte nog twee andere personen op die de man onderdak verleenden.

komt uit de standaard

Dat er aanslagen gebeuren in irak is nu niet nieuw maar dat nieuw tot de islam bekeerde belgen dit doen is scary :eek: .

Fundamentalisme is nooit goed en hier weer het voorbeeld.
Denk dat het vooral erg moet zijn voor de familie van die vrouw, die zien haar veranderen van een normaal persoon tot een door religieuse verzinselen geteisterde fundamentalist.

GTM
30 november 2005, 18:56
[st][']komt uit de standaard

Dat er aanslagen gebeuren in irak is nu niet nieuw maar dat nieuw tot de islam bekeerde belgen dit doen is scary :eek: .

Fundamentalisme is nooit goed en hier weer het voorbeeld.
Denk dat het vooral erg moet zijn voor de familie van die vrouw, die zien haar veranderen van een normaal persoon tot een door religieuse verzinselen geteisterde fundamentalist.

Hm, dit is al een iets volwassenere post, dus zal ik er ook een volwassener antwoord op geven.

Dankzij het lakse immigratiebeleid van de huidige belgische regering, is belgie niet meer dan een planningsplaats voor terroristen. Fases van de aanslagen van 11 september, zo ook honderden aanslagen in Irak, Afghanistan en over de hele wereld zijn in belgie voorbereid. In Molenbeek en Borgerhout (e.a.) worden jongeren gerekruteerd om naar het Midden-Oosten af te reizen (waarschijnlijk nog op kosten van het OCMW) om daar hun 'heilige plicht' te doen.

Tot slot nog een foto die volgens sommigen anti-VB is, maar mij eigenlijk heeft overtuigd (de belangrijkste reden, niet de enige) om me bij hen aan te sluiten:
http://www.lsp-mas.be/blokbuster/2001/vlaamsnazisblok_01.jpg

SweetEmmaRose
30 november 2005, 18:57
Waarom heeft die moslim zichzelf ni opgeblaze? ipv zijn vrouw daar naartoe te sture .. wat een liefde.
ik snap het toch ni goe hoor :)

fr][st][
30 november 2005, 19:09
Hm, dit is al een iets volwassenere post, dus zal ik er ook een volwassener antwoord op geven.

Dankzij het lakse immigratiebeleid van de huidige belgische regering, is belgie niet meer dan een planningsplaats voor terroristen. Fases van de aanslagen van 11 september, zo ook honderden aanslagen in Irak, Afghanistan en over de hele wereld zijn in belgie voorbereid. In Molenbeek en Borgerhout (e.a.) worden jongeren gerekruteerd om naar het Midden-Oosten af te reizen (waarschijnlijk nog op kosten van het OCMW) om daar hun 'heilige plicht' te doen.

Tot slot nog een foto die volgens sommigen anti-VB is, maar mij eigenlijk heeft overtuigd (de belangrijkste reden, niet de enige) om me bij hen aan te sluiten:
http://www.lsp-mas.be/blokbuster/2001/vlaamsnazisblok_01.jpg

laten we niet zo beginnen ;)

mja, enerzijds moet je wel denken dat die mensen alles verloren hebben , ze worden door een vreemde macht ingenomen en wrschnlk onderdrukt. Omdat ze zo hevig religieus zijn zullen ze dan alles doen om de "onderdrukker" weg te krijgen.

Ik denk dan altijd aan zoiets als , wat als alle moslims heel belgië zouden overnemen , zouden wij ook tot zulke drastische maatregelen over gaan ?

ik denk van niet maar dat zal wrschnlk zijn omdat de islamcultuur in die landen veel geweldadiger is.

En het OCMW fundeert geen reisjes ;) ( hier weet ik echt waar ik over spreek , een familielid is OCMW mandataris , dus die moet uitkeringen toestaan enzo )

maar is dat een feit dat jongeren in borgerout en dgl worden gerecruteerd ? ik kan me dat toch moeilijk voorstellen

fr][st][
30 november 2005, 19:10
Waarom heeft die moslim zichzelf ni opgeblaze? ipv zijn vrouw daar naartoe te sture .. wat een liefde.

waarschijnlijk is het zo een kerel die altijd mensen blifjt zoeken om op te leiden.
een beetje een mastermind behind the plan :p
en ik den kdat het feit dat zijn vrouw zich opofferd voor het geloof de ultieme liefdesverklaring is :ironic:

Gentille
30 november 2005, 19:10
link van foto: vlaamsnazisblok zegt al genoeg

fr][st][
30 november 2005, 19:12

laten we dit geen vlaamsblok pro en contra worden aub , dat levert niks op ;)

GTM
30 november 2005, 19:14
[st][']laten we niet zo beginnen ;)

mja, enerzijds moet je wel denken dat die mensen alles verloren hebben , ze worden door een vreemde macht ingenomen en wrschnlk onderdrukt. Omdat ze zo hevig religieus zijn zullen ze dan alles doen om de "onderdrukker" weg te krijgen.

Ze werden onderdrukt onder Saddam. Vandaag de dag hebben ze stemrecht, elektriciteit en schoon water.

Ik denk dan altijd aan zoiets als , wat als alle moslims heel belgië zouden overnemen , zouden wij ook tot zulke drastische maatregelen over gaan ?

ik denk van niet maar dat zal wrschnlk zijn omdat de islamcultuur in die landen veel geweldadiger is.

Als de moslims belgie zouden overnemen, zouden ze de Islam tot staatsgodsdienst maken. In Irak heb je nog altijd de Islam.

En het OCMW fundeert geen reisjes ;) ( hier weet ik echt waar ik over spreek , een familielid is OCMW mandataris , dus die moet uitkeringen toestaan enzo )

Toch raar dan dat er laasts in de krant stond dat er politieke vluchtelingen waren die reisjes maakten naar hun land van herkomst (waar ze officieel zich niet meer konden vertonen, politiek vluchteling weet je nog?). Deze mensen werden verdacht van terrorisme, en de overheid wou ervoor zorgen dat zo'n dingen niet meer mogelijk zouden zijn. Momenteel gebeurt dit nog altijd.

maar is dat een feit dat jongeren in borgerout en dgl worden gerecruteerd ? ik kan me dat toch moeilijk voorstellen

Het heeft ook in de krant gestaan, waarin gequote werd uit rapporten van de belgische staatsveiligheid en de CIA.

GTM
30 november 2005, 19:16

Heb het van de site gehaald die in de Sanctie Vlaams Belang thread staat.
Ik had geen zin om verder te zoeken, terwijl die foto ook op die site staat. Daarbij, het gaat om de foto, niet om al de andere zever die op die site verkondigt wordt.

fr][st][
30 november 2005, 19:18
Het heeft ook in de krant gestaan, waarin gequote werd uit rapporten van de belgische staatsveiligheid en de CIA.

dat van dat reisjes funderen gaat volgens mij toch verder dan het ocmw dan , 1 of andere geheime kas ?

voor die mensen is onder amerikaans beleid zitten veel erger dan onder een dictator ziten , dit is omdat ze allemaal opgevoed werden met de les dat amerika evil is ( net als in iran ).

als islamieten belgië zouden overnemen dan ... daar kan je niet zeker van zijn , het is dan ook een heel onwaarschijnlijke gebeurtenis aangezien belgië redelijk slecht gelegen is voor zulks een inval.
wat ik wilde zeggen is dat wij niet zo de fighter spirit zouden hebben.

s.p.a.w.n.
30 november 2005, 19:19
zo vreemd is da nu ook weer niet ... der zijn genoeg mensen die in sekten ook al zelfmoorden gepleegd hebben enzo eh,

zelfmoordaanslagen is natuurlijk nog iets erger, maar gebrainwashed zijn veel mensen tot vanalles in staat

en idd laten we der geen VB pro contra van maken, daar komen toch geen deftige resultaten uit

GTM
30 november 2005, 19:22
[st][']voor die mensen is onder amerikaans beleid zitten veel erger dan onder een dictator ziten , dit is omdat ze allemaal opgevoed werden met de les dat amerika evil is ( net als in iran ).

als islamieten belgië zouden overnemen dan ... daar kan je niet zeker van zijn , het is dan ook een heel onwaarschijnlijke gebeurtenis aangezien belgië redelijk slecht gelegen is voor zulks een inval.

Helemaal niet. De overgrote meerderheid van de terroristen in Irak zijn trouwens geen Irakezen, maar iraniers, syriers, en saoudi's die de grens oversteken om in Irak burgers te doden. Want vergis je niet, de aanslagen zijn niet gericht tegen de Amerikanen, maar tegen de gehele burgerbevolking.

s.p.a.w.n.
30 november 2005, 19:23
[st][']dat van dat reisjes funderen gaat volgens mij toch verder dan het ocmw dan , 1 of andere geheime kas ?

voor die mensen is onder amerikaans beleid zitten veel erger dan onder een dictator ziten , dit is omdat ze allemaal opgevoed werden met de les dat amerika evil is ( net als in iran ).

daar geef ik u ongelijk, cf WOII ==> het verzet ... was HEEL aktief, met gevaar tot de dood + toen legden ze nog niet eens een andere godsdienst op, en fighter spirit ... veel radicalen hebben eerder een kamikazi spirit

nuja, kzie da wel nie gebeuren ze ... moslim invasie , das een beetje gelijk da de ussr tijdens het communisme plots zou belgie aangevallen hebben zonder enig ander land te doen :p

fr][st][
30 november 2005, 19:23
Helemaal niet. De overgrote meerderheid van de terroristen in Irak zijn trouwens geen Irakezen, maar iraniers, syriers, en saoudi's die de grens oversteken om in Irak burgers te doden. Want vergis je niet, de aanslagen zijn niet gericht tegen de Amerikanen, maar tegen de gehele burgerbevolking.

eerder tegen de soenieten . en de "onderdrukkers"

maar laat ons ook niet vergeten dat er door de amerikanen zeer veel irakese burgerslachtoffers gevallen zijn bij hun "presisiebombardementen"

GTM
30 november 2005, 19:26
[st][']eerder tegen de soenieten . en de "onderdrukkers"

maar laat ons ook niet vergeten dat er door de amerikanen zeer veel irakese burgerslachtoffers gevallen zijn bij hun "presisiebombardementen"

Zeer veel? Yeah right. Enkele honderden. Als je dat vergelijkt met het cijfer van de burgerslachtoffers vandaag, is het nog geen 1%.

s.p.a.w.n.
30 november 2005, 19:29
Zeer veel? Yeah right. Enkele honderden. Als je dat vergelijkt met het cijfer van de burgerslachtoffers vandaag, is het nog geen 1%.

het ware toch beter geweest had amerika, het verzet tegen saddam helpen organiseren en bewapenen ...
dan ging amerika er niet als een overheerser uitgekomen zijn, eerder als held

maarja, de oorlog is gebeurt, iedereen is het over eens dat hij niet legaal was, maar nu moeten we uit de puinhoop van die oorlog proberen te maken dat irak een zo goed mogelijk land wordt voor AL zijn inwoners

fr][st][
30 november 2005, 19:30
er zijn zelfs geen cijfers van burgerslachtoffers dus uw 1% kan niet kloppen.

maar die aanslagen zijn dan ook een gevolg van de amerikaanse inval , dus eender wie ze pleegt , de amerikanen krijgen de schuld.

GTM
30 november 2005, 19:36
het ware toch beter geweest had amerika, het verzet tegen saddam helpen organiseren en bewapenen ...

maarja, de oorlog is gebeurt, iedereen is het over eens dat hij niet legaal was, maar nu moeten we uit de puinhoop van die oorlog proberen te maken dat irak een zo goed mogelijk land wordt voor AL zijn inwoners

Neen, dit ware niet beter geweest. Wat als dat verzet zich zou ontpoppen als een nieuwe dictatuur, en zich tegen de USA zou keren (zoals Afghanistan)?

Iedereen is het er over een dat de oorlog niet legaal was? LOL, echt niet. Dat zeg jij.

[st][']er zijn zelfs geen cijfers van burgerslachtoffers dus uw 1% kan niet kloppen.

maar die aanslagen zijn dan ook een gevolg van de amerikaanse inval , dus eender wie ze pleegt , de amerikanen krijgen de schuld.

Geen cijfers he?
http://www.iraqbodycount.org/

En dat laatste is echt wel belachelijk. Dan moeten we alle moorden die in belgie gebeuren ook maar op Duitsland steken (WOII). Maar als we dan teruuggaan op Frankrijk. En dan op Spanje. En dan op de Arabieren. En dan op... Zo kan je wel blijven teruggaan. Die aanslagen zijn de schuld van de terroristen die ze plegen, niet meer en niet minder.

Gentille
30 november 2005, 19:37

Als ze daar electriciteit en water enzo hebben waarom heeft dan onlangs in de krant gestaan dat ze het nu nog slechter gesteld is met de mensen daar dan onder het regime van Saddam. En ik denk wel dat de mensen onder Saddam toen ook wel water en elektriciteit hadden :s
Op punt van stemrecht heb je wel gelijk

Feignasse
30 november 2005, 19:38
Vanmiddag interviewden ze op radio 1 een Belgische vrouw die zich tot de islam had bekeerd. http://internetradio.vrt.be/player_detection.html?qsbrand=11&qsODfile=/internetradio_master/productiesysteem/ondemand/11_R1_loza_Belgische_vrouw_bomaanslag/index.xml

"zelfmoordaanslagen zijn choquerend" maar niet zo erg?
"martelares = jezelf doden voor een ander" met anderen?
"verantwoordelijkheid tegenover god" maar niet zozeer tov anderen?
"ik weet niet of zij goed of slecht heeft gedaan" ... ?
"er wordt onrecht aangedaan aan de irakezen, moslims worden gemarteld en gedood" dus blazen we er zelf ook nog een aantal op?
"geweld bestaat niet in de islam, enkel zelfverdediging" en het zal er dan van afhangen wat je onder zelfverdediging verstaat zeker?

M.i. zijn er genoeg redenen om de islam te wantrouwen...

GTM
30 november 2005, 19:38
Als ze daar electriciteit en water enzo hebben waarom heeft dan onlangs in de krant gestaan dat ze het nu nog slechter gesteld is met de mensen daar dan onder het regime van Saddam. En ik denk wel dat de mensen onder Saddam toen ook wel water en elektriciteit hadden :s

Gingen ze in de details over hoeveel slechter ze het hadden? Natuurlijk niet. Dat zijn louter gissingen van de anti-oorlogsmedia.

En onder Saddam hadden de meeste mensen geen elektriciteit of water.

Conradus
30 november 2005, 19:41

Uit een rapport van kortgeleden, dat in de krant stond, bleek dat 95% of meer van de opstandelingen in Irak Irakezen waren. Er zouden maar enkele honderden buitenlanders zijn. Dus die vlieger gaat niet op.

Agree, de aanslagen zijn bedoeld om het land te destabiliseren, of ze daarbij nu amerikanen, britten of irakezen raken is hun eender.

Lees, de meeste landen hebben niet meegevochten in Irak of de oorlog scherp veroordeeld: dat is nog niet genoeg om hem illegaal te noemen, maar komt wel in de buurt.

En wat de Irakezen gekregen hebben? Stemrecht en als jij het zegt drinkbaar water. Waar ze vroeger door de baath-partij van hun bed gelicht konden worden, kunnen ze nu gewoon op de markt omkomen. Ik weet niet of ik dat een vooruitgang vind.

Feignasse
30 november 2005, 19:42

Het ware beter geweest dat Amerika Saddam met rust had gelaten. Gewoon (nog) een pactje sluiten met de duivel en vervolgens de gekken in Iran aanpakken, weet ik veel.

Conradus
30 november 2005, 19:42
Gingen ze in de details over hoeveel slechter ze het hadden? Natuurlijk niet. Dat zijn louter gissingen van de anti-oorlogsmedia.

En onder Saddam hadden de meeste mensen geen elektriciteit of water.

En hoe weet jij dat? Bronnen of contacten met Irakezen?

GTM
30 november 2005, 19:43
Uit een rapport van kortgeleden, dat in de krant stond, bleek dat 95% of meer van de opstandelingen in Irak Irakezen waren. Er zouden maar enkele honderden buitenlanders zijn. Dus die vlieger gaat niet op.

Agree, de aanslagen zijn bedoeld om het land te destabiliseren, of ze daarbij nu amerikanen, britten of irakezen raken is hun eender.

Lees, de meeste landen hebben niet meegevochten in Irak of de oorlog scherp veroordeeld: dat is nog niet genoeg om hem illegaal te noemen, maar komt wel in de buurt.

En wat de Irakezen gekregen hebben? Stemrecht en als jij het zegt drinkbaar water. Waar ze vroeger door de baath-partij van hun bed gelicht konden worden, kunnen ze nu gewoon op de markt omkomen. Ik weet niet of ik dat een vooruitgang vind.

Dat rapport zou ik wel eens willen zien.

En dankzij wie kunnen ze nu gewoon op de markt omkomen? Dankzij de terroristen.

GTM
30 november 2005, 19:44
En hoe weet jij dat? Bronnen of contacten met Irakezen?
Nope, Mariniers en Soldaten in Irak.

Conradus
30 november 2005, 19:45
Dat rapport zou ik wel eens willen zien.

En dankzij wie kunnen ze nu gewoon op de markt omkomen? Dankzij de terroristen.

Cijfers stonden in de standaard, 1 a 2 weken geleden, naam van de onderzoekers/onderzoeksbureau vergeten

En hoe komt het dat die terroristen nu in Irak zitten? Niet door Saddam.

En hoe weten Mariniers en andere amerikaanse troepen hoe het leven in Irak was voor hun inval?

GTM
30 november 2005, 19:49
Cijfers stonden in de standaard, 1 a 2 weken geleden, naam van de onderzoekers/onderzoeksbureau vergeten

En hoe komt het dat die terroristen nu in Irak zitten? Niet door Saddam.

En hoe weten Mariniers en andere amerikaanse troepen hoe het leven in Irak was voor hun inval?

Hoe komt dat? Misschien omdat Saddam afgezet is? Misschien omdat Irak nu een democratie is? Omdat de terroristen daar nu niet meer onbezorgd over straat kunnen lopen?

En die mensen weten dat door getuigenissen van burgers (burgers die hun hartelijk begroet hebben, en als bevrijders bestempelen, niet als overheersers).

thugangel
30 november 2005, 19:52
Vanmiddag interviewden ze op radio 1 een Belgische vrouw die zich tot de islam had bekeerd. http://internetradio.vrt.be/player_detection.html?qsbrand=11&qsODfile=/internetradio_master/productiesysteem/ondemand/11_R1_loza_Belgische_vrouw_bomaanslag/index.xml

"zelfmoordaanslagen zijn choquerend" maar niet zo erg?
"martelares = jezelf doden voor een ander" met anderen?
"verantwoordelijkheid tegenover god" maar niet zozeer tov anderen?
"ik weet niet of zij goed of slecht heeft gedaan" ... ?
"er wordt onrecht aangedaan aan de irakezen, moslims worden gemarteld en gedood" dus blazen we er zelf ook nog een aantal op?
"geweld bestaat niet in de islam, enkel zelfverdediging" en het zal er dan van afhangen wat je onder zelfverdediging verstaat zeker?

M.i. zijn er genoeg redenen om de islam te wantrouwen...

M.i. zijn er genoeg redenen om de islam te wantrouwen. .....
Christen zijn of helemaal geen godsdienst hebben en ook geen respect tegen de keuze van andere mensen is IN!!:sop:

Gentille
30 november 2005, 19:56
Nope, Mariniers en Soldaten in Irak.

hoe kunne Mariniers en Soldaten nu de situatie weten hoe het er was onder Saddam, natuurlijk hadden de meeste Irakezen geen water en elektriciteit meer toen zij er aan kwamen, de boel was gebombardeerd. en als ik met niet vergis was het een minster die het zei dat de situatie van de mensen in Irak veel slechter is nu dan onder Saddam en dat is nog niet zo lang geleden vermeld geweest in de krant ( denk verleden week) heeft zelf op teletext gestaan.

Vlaams_front
30 november 2005, 19:58
hoe kunne Mariniers en Soldaten nu de situatie weten hoe het er was onder Saddam, natuurlijk hadden de meeste Irakezen geen water en elektriciteit meer toen zij er aan kwamen, de boel was gebombardeerd. en als ik met niet vergis was het een minster die het zei dat de situatie van de mensen in Irak veel slechter is nu dan onder Saddam en dat is nog niet zo lang geleden vermeld geweest in de krant ( denk verleden week) heeft zelf op teletext gestaan.

Het gaat nu slecht om straks, bij zelfbestuur, beter te worden dan ervoor.

GTM
30 november 2005, 19:59

http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=6348224&postcount=28

CocaHola
30 november 2005, 20:01
Wel een ding dat ik niet begrijp is hoe je jezelf zo kan laten brainwashen dat je jezelf gaat opblazen.

Laat staan dat je als vrouw je gaat bekeren tot de Islam wetende dat Islamitische vrouwen bijna geen rechten hebben en worden onderdrukt door de man ( de film Not without my daughter dat waargebeurd is is hier een goed voorbeeld van).

Dat is dus het enigste aspect van de Islam waar ik iets op tegen heb en dat is nl de onderdrukking van de vrouw (hoofddoeken, uithuwelijkingen etc).

Nu ja het is al eerder geweten en bewezen dat België en Frankrijk verzamelplaatsen zijn voor fanatieke aanhangers van de Islam die aanslagen beramen/plegen. Veel kunnen agenten/ officiële instanties niet doen eigenlijk. Ze doen hun best om aanslagen te verijdelen. Maar zo één van die cellen wordt opgerold en een minuut later komt er een andere in werking.

Conradus
30 november 2005, 20:03
Hoe komt dat? Misschien omdat Saddam afgezet is? Misschien omdat Irak nu een democratie is? Omdat de terroristen daar nu niet meer onbezorgd over straat kunnen lopen?

En die mensen weten dat door getuigenissen van burgers (burgers die hun hartelijk begroet hebben, en als bevrijders bestempelen, niet als overheersers).

Democratie: de burgers lopen op straat en kunnen opgeblazen worden, of doodgeschoten aan wegversperringen.

De meeste Irakezen kunnen geen Engels, en de meeste Amerikanen geen Arabisch, lijkt me nogal lastig om daar deftige communicatie te hebben tussen de 'bevrijders' en de 'bevrijden'.

GTM
30 november 2005, 20:05
Democratie: de burgers lopen op straat en kunnen opgeblazen worden, of doodgeschoten aan wegversperringen.

De meeste Irakezen kunnen geen Engels, en de meeste Amerikanen geen Arabisch, lijkt me nogal lastig om daar deftige communicatie te hebben tussen de 'bevrijders' en de 'bevrijden'.

Je zou ervan verschieten hoeveel mensen er daar wel degelijk basis Engels kunnen. En om met plakkaten rond te lopen met daarop "Thank you Bush" moet je sowieso niet veel Engels kunnen.

Conradus
30 november 2005, 20:08
Als ze engels kennen hebben ze ietwat van een opleiding genoten, niet slecht voor een dictatuur dunkt me.

GTM
30 november 2005, 20:12
Als ze engels kennen hebben ze ietwat van een opleiding genoten, niet slecht voor een dictatuur dunkt me.

Dus nu ga je beweren dat ze het goed hadden onder saddam???

Gentille
30 november 2005, 20:15
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=6348224&postcount=28

waarom wil 99% van de Irakezen het Amerikaans leger dan weg:confused:

GTM
30 november 2005, 20:18
waarom wil 99% van de Irakezen het Amerikaans leger dan weg:confused:

Waar heb je dat cijfer nu weer gehaald? :ironic:

Feignasse
30 november 2005, 20:19
M.i. zijn er genoeg redenen om de islam te wantrouwen. .....
Christen zijn of helemaal geen godsdienst hebben en ook geen respect tegen de keuze van andere mensen is IN!!:sop:

Ach, "respect", ook weer zo'n toverwoord om alle vuile potjes toe te dekken, in naam van onvoorwaardelijke tolerantie. De islam is een "keuze" die blijkbaar al te vaak leidt tot radicale gevolgen, dus ik zie niet in waarom ik me er geen vragen zou bij mogen stellen.

thugangel
30 november 2005, 20:23
Ach, "respect", ook weer zo'n toverwoord om alle vuile potjes toe te dekken, in naam van onvoorwaardelijke tolerantie. De islam is een "keuze" die blijkbaar al te vaak leidt tot radicale gevolgen, dus ik zie niet in waarom ik me er geen vragen zou bij mogen stellen.

Je stelt je er geen vragen bij, je probeert het enkel zwart te maken met je erg nuttige bijdrage hier op dit voor 90%-nazi-forum.
Je verdraait de woorden van dat ene vrouw daar, die haar heeft bekeerd.

Gentille
30 november 2005, 20:25
Waar heb je dat cijfer nu weer gehaald? :ironic:

teletext vorige week ;)

Feignasse
30 november 2005, 20:27
Je stelt je er geen vragen bij, je probeert het enkel zwart te maken met je erg nuttige bijdrage hier op dit voor 90%-nazi-forum.

Ik verdraai niets, ik stel vast dat er angstwekkend weinig moslims zijn die er zonder meer in slagen dergelijke daden af te keuren. Altijd wordt er rond de pot gedraaid, en dat doet deze vrouw ook. Interpretaties van de koran zijn altijd vaag, en makkelijk te radicaliseren. Als in twijfel trekken gelijk staat aan zwart maken geef je imo zelf toe dat er stront aan de knikker is.

GTM
30 november 2005, 20:29
teletext vorige week ;)

Jij wilt mij dus wijsmaken dat jij vorige week op teletekst gelezen hebt dat 99% van de Irakezen de US weg wilt uit Irak???:lol:

:ironic:

Gentille
30 november 2005, 20:35
Jij wilt mij dus wijsmaken dat jij vorige week op teletekst gelezen hebt dat 99% van de Irakezen de US weg wilt uit Irak???:lol:

:ironic:

idd, noem mij maar een leugenaar, lach mijn argumenten maar weg.

GTM
30 november 2005, 20:38
idd, noem mij maar een leugenaar, lach mijn argumenten maar weg.

Doe ik ook. 99% zou belachelijk zijn, hoe zouden ze trouwens aan dat cijfer komen? Alle Irakezen in belgie ondervraagd? :ironic:

Conradus
30 november 2005, 21:53
Dus nu ga je beweren dat ze het goed hadden onder saddam???

Zeg ik dat? Begin nu niet met woorden te verdraaien. Maar ik vermoed toch dat de stabiliteit en veiligheid bij een dictatuur groter zijn dan bij de anarchie van nu. Time 'll tell i guess.

fraCk
30 november 2005, 21:58
Enkele honderden, komaan nu :/. Ge kijkt teveel VTM gast (Bij wijze van spreke), serieus..
Waarschijnlijk al duizenden nu (was mss overdreven ja >.>) , op den duur hebt ge er meer dan saddam ;)
Bombardementen met de inval, of die wekelijkse missiles van de helikopters die op huizen vliegen, wat is het verschil..?
Grtz
/Edit: ik heb het gehad op dit deel vh forum btw, onmogelijk om nog normaal te discussieren..Nix persoonlijk tegen u of zo

Conradus
30 november 2005, 22:01
ie heeft het over de burgerslachtoffers door de bombardementen, niet door de bezetting

GTM
30 november 2005, 22:02
Zeg ik dat? Begin nu niet met woorden te verdraaien. Maar ik vermoed toch dat de stabiliteit en veiligheid bij een dictatuur groter zijn dan bij de anarchie van nu. Time 'll tell i guess.
Binnen een jaar zal het aantal aanslagen drastisch verminderd zijn. Nu al zijn er meer dan 200 000 irakese agenten en soldaten die de US troepen helpen in hun strijd tegen het terrorisme in Irak.

fraCk
30 november 2005, 22:04
Allé soit een laatste nog :p

ie heeft het over de burgerslachtoffers door de bombardementen, niet door de bezetting
Ik ook, "preciziebommen" noemden ze dat..op Al jazeera zag het er anders uit.

Conradus
30 november 2005, 22:06
Binnen een jaar zal het aantal aanslagen drastisch verminderd zijn. Nu al zijn er meer dan 200 000 irakese agenten en soldaten die de US troepen helpen in hun strijd tegen het terrorisme in Irak.

Zoals ik al zei: only time 'll tell

@ frack
met bombardementen maak je geen tienduizenden doden

GTM
30 november 2005, 22:07
Allé soit een laatste nog :p

Ik ook, "preciziebommen" noemden ze dat..op Al jazeera zag het er anders uit.
al jazeera :ironic:

feesjah
30 november 2005, 22:14
iedere keer zo iemand zichzelf opblaast wordt er ook een probleem opgelost ;)
maarja er komen er iedere dag bij, da zouden ze moeten stoppen ..

Gentille
30 november 2005, 22:14
al jazeera :ironic:

juist ja al jazeera, arabische zender, vragen regelmatig Osama in de studio om een nieuwe tape op te nemen :ironic:

GTM
30 november 2005, 22:47
juist ja al jazeera, arabische zender, vragen regelmatig Osama in de studio om een nieuwe tape op te nemen :ironic:
Juist ja, Fox. Brainwashen hun kijkers want alles wat President Bush doet is slecht. :ironic:

Gentille
30 november 2005, 22:48
Juist ja, Fox. Brainwashen hun kijkers want alles wat President Bush doet is slecht. :ironic:

kzou et nie weten want ik heb fox niet, lees enkel cnn

GTM
30 november 2005, 22:54
kzou et nie weten want ik heb fox niet, lees enkel cnn
En al jazeera hebde wel?
BTW: cnn is een liberale zender, zoals de meesten.

Gentille
30 november 2005, 22:55
En al jazeera hebde wel?
BTW: cnn is een liberale zender, zoals de meesten.

nee, ik heb al jazeera ook niet :s

Avilowca
30 november 2005, 23:08

dat soort profetische uitspraken zijn wel eigen aan de amerikanen.

Ik twijfel ten zeerste aan dat ronde cijfer van je, maar ik hoorde overlangs op het nieuws dat nog geen 5 escadrons van het Iraakse leger status 1 declared waren.

omdat we nu toch in de grosse-mode aan het werken zijn moet dat iets van een 195.000 zijn die nog altijd dag in dag uit moeten worden bijgestaan door de amerikanen.

SLAB
30 november 2005, 23:18
dit was duidelijk een geval van geslaagde integratie op zn kop gezet

Hoe komt het toch dat deze Belgische vrouw (of van gelijk welke nationaliteit die in een westerse democratie is opgegroeid) zich zo heeft kunnen laten beïnvloeden door een totaal vreemde religie/ideologie ? Je zou nochtans verwachten dat zij een tegengewicht zou vormen voor het religieus fundamentalisme van haar man. Indien dit slechts een uitzondering op de regel zou zijn, zou ik er niet wakker van liggen maar na vele interviews bekeken te hebben op tv en artikels in kranten van bekeerde Belgen/westerse mensen voel ik me steeds meer en meer ongemakkelijker voelen ivm de opkomende islamisering van Europa.

Waarom bv nemen bekeerde belgen alle Moslim gewoonten klakkeloos mee over? Waarom gaan Belgische vrouwen plots een hoofddoek dragen (terwijl dit een cultureel gegeven is en geen religieuze verplichting) Waarom bekeren de meeste belgen zich tot de Islam na het huwelijk met een moslim en waarom bekeert de moslim/a zich niet tot christendom? Waarom ontwikkelt er zich geen Europese gematigde moslimstroming?

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het moslimfundamentalisme meer gemeen heeft met sektes dan met godsdienst. Je wordt totaal gebrainwashed

Preske
30 november 2005, 23:19

kanonnenvlees meiske. niet meer dan kanonnenvlees. Waarom denkt ge dat ze al die mensen hersenspoelen en die laten opblazen?
Omdat ze vervangbaar zijn. Diegenen dat alles plannen en organiseren zijn "te belangrijk". Blijkbaar hebben ze het er zelf niet over om hun eigen in stukken te laten blazen.

[st][']lEn het OCMW fundeert geen reisjes ;) ( hier weet ik echt waar ik over spreek , een familielid is OCMW mandataris , dus die moet uitkeringen toestaan enzo )

Uw familielid zal dan waarschijnlijk niets gezegd hebben over het feit dat er enige tijd geleden een schandaal was, waar bepaalde mensen (mensen zonder papieren) cosmetische operaties lieten doen op kosten van het ocmw?
http://www.google.be/search?hl=nl&q=neuscorrectie+ocmw&btnG=Zoeken&meta=

Cazzz
30 november 2005, 23:54
vind het echt wel freaky dat een Belgische(verwesterde) vrouw dit doet :| Nu ja, nog weer eens een voorbeeld om je zorgen te maken.. De Islam gaat ooit nog wel het Christendom overheersen en de grootste godsdienst van de wereld worden(als het dat nu al niet is, want wij worden wel als christenen beschouwt, statistisch gezien maar ofdat het ons nu iet wat kan schelen.. Aleeja, jullie :p want ik ben nog wel gelovig maar dat is naast de kwestie).. Doh well, als dat gebeurt ga ik beginnen schieten :)

wlibaers
1 december 2005, 00:00
dit was duidelijk een geval van geslaagde integratie op zn kop gezet

Hoe komt het toch dat deze Belgische vrouw (of van gelijk welke nationaliteit die in een westerse democratie is opgegroeid) zich zo heeft kunnen laten beïnvloeden door een totaal vreemde religie/ideologie ? Je zou nochtans verwachten dat zij een tegengewicht zou vormen voor het religieus fundamentalisme van haar man. Indien dit slechts een uitzondering op de regel zou zijn, zou ik er niet wakker van liggen maar na vele interviews bekeken te hebben op tv en artikels in kranten van bekeerde Belgen/westerse mensen voel ik me steeds meer en meer ongemakkelijker voelen ivm de opkomende islamisering van Europa.

Waarom bv nemen bekeerde belgen alle Moslim gewoonten klakkeloos mee over? Waarom gaan Belgische vrouwen plots een hoofddoek dragen (terwijl dit een cultureel gegeven is en geen religieuze verplichting) Waarom bekeren de meeste belgen zich tot de Islam na het huwelijk met een moslim en waarom bekeert de moslim/a zich niet tot christendom? Waarom ontwikkelt er zich geen Europese gematigde moslimstroming?

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het moslimfundamentalisme meer gemeen heeft met sektes dan met godsdienst. Je wordt totaal gebrainwashed

Niet echt raar. De Islam biedt mensen zekerheid, heel duidelijke ideeën, en een duidelijk onderscheid tussen goed en kwaad. Blijkbaar zijn nogal wat mensen daarnaar op zoek in deze enigszins complexe tijden. Een totaal gebrek aan nuancering is, bij het voeren van propaganda naar een bepaald publiek, geen zwakte maar net een voordeel. En het maakt natuurlijk niets uit of die "waarheden" van de Islam wel kloppen, als de bekeerlingen maar het gevoel hebben dat ze de enige echte waarheid in pacht hebben.

wlibaers
1 december 2005, 00:03

Ik denk dat men bij fanatieke moslims veel meer nazi-achtige trekjes zal vinden dan bij het gemiddelde forumlid hier...

Cazzz
1 december 2005, 00:11
Ik denk dat men bij fanatieke moslims veel meer nazi-achtige trekjes zal vinden dan bij het gemiddelde forumlid hier...

laat de moslims hier eens op antwoorden :p

http://www.latimes.com/news/opinion/sunday/commentary/la-op-prager13nov13,0,1904398.story?coll=la-home-sunday-opinion