PDA

Volledige versie bekijken : Probs na hardware upgrade

HighWire
29 november 2005, 00:12
Kben vandaag de trotse eigenaar geworden van een Asus A8N-SLI Premium moederbordje, een Gainward 6800Ultra, en een Amd 64Bit 3500+

Na al dit in men case gepropt te hebben en te installeren begonnen de eerste problemen al, men IDE werdt niet gevonden in BIOS (wel men sata) nuja, dit euvel was verholpen na een BIOS update...

Nu zit ik hier in windows met een bang hartje want zo totally random besluit het systeem om me te trakteren op een lekkere Blue screen, hetgeen ik ervan kon lezen was iets van IRQ_Driver (heb reboot na blue screen net uitgezet... meer info volgt als em het nog is doet...)

Eerst dacht ik dat het lag aan de Iomage drivers die ik geinstalled had, deze er natuurlijk direct terug afgeflikkerd en de Forceware drivers gepakt (staan hier op TN)

Na de verdere installatie (Office, antivirus, antispyware, wat handige progjes die ik al ettelijke tijden gebruik) krijg ik weer een blue screen...

heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen? heb van alles de meest recente drivers, heb op vorige comp een memcheck gedaan met memtest86+ waarin geen fouten werden gevonden na een nachtje draaien... (zelfde ram steekt hier nu in... ze hadden men Geil ni binnen :( )

Enige hulp would be very nice :D

Thx anyways guys,

Greetz, HighWire

HighWire
29 november 2005, 19:53
Iemand? wordt er zot van...

Exit
29 november 2005, 20:25
memtest op die pc ookdraaien (kan of foutje ingekomen zijn of in de ram controller op da mobo)
juiste fout code van de bluescreen.

HighWire
30 november 2005, 18:31
Heb dus memtest opgezocht en de exacte foutcode opgezocht (zou iet te make hebbe me VGA die outdated is met recente drivers, nu da die graka outdated is kan niet imho)

dus ben ik ff verder gaan zoeken en beetje nadenken over wa dak allemaal gedaan em enzo... Ben er toen achter gekomen da de problemen zijn begonnen nada ik mijn IDE schijf erbij gestoken heb (Maxtor 6L200P0)

Dus ikke maxblast gedownload, wil die schijf formatten enzo, blijkt da maxblast die schijf ni eens vind, enkel men windows schijf (mijn sata) windows vind de schijf wel...
Dus ik denk da:
a) Mijn IDE controller beke kapot is (alhoewel, dan zou windows die toch ook ni mogen vinden? of wel?)
b) Die ide schijf beetje kapot aant gaan is? (gaat al ff mee, is redelijk recent maar heeft al wat te verduren gekregen...)

Na het verwijderen van de IDE uit mijn bak is alles terug prima in orde :)

Thx exit :)