PDA

Volledige versie bekijken : Belgisch Voetbal Failliet?

Oser
28 november 2005, 15:55
stond in de zondag dat de soir ( ??? ) inlichtingen had over het omkopen van een 20tal matchen in de belgische competitie. Dit zou wel eens het faillisement kunnen betekenen van het belgisch voetbal.

indien de beweringen waar zijn, lijkt het me waarschijnlijk dat het belgisch voetbal europees uitgesloten kan worden ( niet dat dat een gemis voor het voetbal is). andere gevolgen zijn nog moeilijk in te schatten.

Maar ik wou ff zeggen dat ik dit ongelooflijk triest vind en er steeds blijer om ben dat ik niet voor belgisch voetbal supporter. Belgisch voetbal helpt zichzelf gewoon naar de kloten...

Blackstone
28 november 2005, 16:05
...Maar ik wou ff zeggen dat ik dit ongelooflijk triest vind en er steeds blijer om ben dat ik niet voor belgisch voetbal supporter. Belgisch voetbal helpt zichzelf gewoon naar de kloten...Ik vind het maar naïef om te denken dat dit in andere landen niet gebeurt. Face it: omkoping komt overal ter wereld en in elke sport voor. Natuurlijk heb ik dit ook niet graag, maar zo is het nu eenmaal. Bedrog is niet meer weg te denken in milieu's waar zo'n gigantische hoeveelheid geld te rapen valt.

En af en toe loopt er eens iemand tegen de lamp (zoals nu in België en daarvoor in Duitsland), maar stoppen zal het nooit doen. Uitermate spijtig, maar ik bezie het meer als een soort 'noodzakelijk kwaad' dat ge er gewoon bij moet nemen.

Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat de verantwoordelijken niet gestraft moeten worden, integendeel!! Maar echt veel zal het allemaal niet uithalen vrees ik.

Remi
28 november 2005, 16:07
Tjah, hier koopt men sneller iemand om met relatief kleinere bedragen...
wat zou een speler in bv Engeland nu doen met een omkoopsommetje van een 5000 euro als ie dat op een dagje verdient?

Mss dat ze heel het Belgische voetbal is moeten uitkuisen, nieuw bestuur bij de voetbalbond, en het Belgische voetbal klaarstomen voor een stap in de toekomst.

Oser
28 november 2005, 16:22
Tjah, hier koopt men sneller iemand om met relatief kleinere bedragen...
wat zou een speler in bv Engeland nu doen met een omkoopsommetje van een 5000 euro als ie dat op een dagje verdient?

Mss dat ze heel het Belgische voetbal is moeten uitkuisen, nieuw bestuur bij de voetbalbond, en het Belgische voetbal klaarstomen voor een stap in de toekomst.

remi heeft gelijk, omkoping, zeker in 1ste klasse, lukt bijna enkel in Belgisch voetbal. daar is het toch al verziekt. ik bedoel, die chinees komt niet voor niets naar hier he.

ik denk dat het bij ons in belgie, grootschaliger gebeurt dan in andere landen. (niet zo erg als in china ofzo, ik heb het over Eu landen)

en ja, een opkuising met een nieuwe bond met strengere regels.
anders is het dweilen met de kraan open...

_DM_
28 november 2005, 16:40
Ik begrijp uw opmerking ni, waar ge zegt dat ge blij zijt dat ge ni voor het Belgisch voetbal supportert.
Wat kan het u dan schelen dat het zichzelf kapot maakt ?

eniac
28 november 2005, 16:48
Lol, als België zou moeten uitgesloten worden, dan vraag ik me af wat ze met landen als Bulgarije en Roemenië gaan doen.

Ferux
28 november 2005, 17:12
ik denk dat het bij ons in belgie, grootschaliger gebeurt dan in andere landen. (niet zo erg als in china ofzo, ik heb het over Eu landen)

En dat schandaal in Duitsland dan, rond die scheidsrechters? En was er in Frankrijk ook zo nix of heb ik dat erbij gedroomd?

Hoe moet ge u trouwens wel niet voelen als supporter van voetbal in een ander land? Zoveel clubs die met verlies draaien. Verschillende van die 'topclubs' halen hun successen bij een of andere rijke zot die zijn geld wilt witwassen (Chelsea, Milan) of door een bank af te persen (Real).

Blackstone
28 november 2005, 17:27
remi heeft gelijk, omkoping, zeker in 1ste klasse, lukt bijna enkel in Belgisch voetbal. daar is het toch al verziekt. ik bedoel, die chinees komt niet voor niets naar hier he. Dit vind ik dus een uitermate naïeve redenering, zoals ik hierboven al aanhaalde! Uiteraard kan ik het tegendeel niet bewijzen, maar ik ben er van overtuigd dat er in ELKE competitie omgekocht wordt. Sterker nog: ik denk dat er in de Premiership/Serie A/... nog veel meer van dat soort zaken gebeuren dan in ons land. Waarom? Die competities zijn veel meer 'geld waard', waardoor er ook meer te verdienen valt via omkoperijen en dergelijke. Het houdt zeker niet op bij 1 iemand die een ploeg omkoopt en vervolgens geld inzet op de tegenstander; ik ben er rotsvast van overtuigd dat het nog veel dieper gaat dan dat.

Een vb? Kijk eens het op het eind van een seizoen OVERAL ter wereld de degradatiekandidaten plotseling hopen punten pakken tegen middenmoters (voor wie het seizoen er in feite al opzit: nix meer te winnen en nix meer te verliezen).

Oser
28 november 2005, 17:41
En dat schandaal in Duitsland dan, rond die scheidsrechters? En was er in Frankrijk ook zo nix of heb ik dat erbij gedroomd?

Hoe moet ge u trouwens wel niet voelen als supporter van voetbal in een ander land? Zoveel clubs die met verlies draaien. Verschillende van die 'topclubs' halen hun successen bij een of andere rijke zot die zijn geld wilt witwassen (Chelsea, Milan) of door een bank af te persen (Real).

ging da om 20 wedstrijden in eerste klasse?

en ja, topclubs worden vaak bevoordeeld maar kijk naar de noorderburen hier. die doen het sportief als financieel een stuk beter..

dan kan je toch enkel concluderen dat er iets fout zit met het bestuur, want belgie blijft een voetballand

Glor
28 november 2005, 20:17
Blackstone ge zijt gewoon paranoia in uwe laatste post, en ik sluit me ook aan bij DM, wa kan het u schelen as ge geen fan meer zijt? Allemaal zo uit de lucht gegrepen volgens mij, was niks over in het nieuws dacht ik, staat niks van op sporza, fabels imo.

Reptiel
28 november 2005, 21:39
Lol Glor, jij gaat te veel naar tante kaat :)

Als je nu nog niet gelooft, dat er omkopingen zijn, dan vraag ik me toch af wie naïef en paranoia is.

Imo, moet er veel meer undercover gegaan worden, dan openlijke rechtspraken en dergelijke. Men moet de kleine vis niet aanpaken, maar gebruiken.
Ze zijn dat nu al verstandig aan het doen bij de drugcoeriers, dat ze dat een verder zetten.
Maarja, België en gerecht, gaat niet zo goed samen :)

Glor
28 november 2005, 21:42
Duh uiteraard zijn er omkopingen, da ontken ik toch nergens?
Ik zeg gewoon dat een 20tal matchen in deze compititie mij veel te veel lijkt om waar te zijn, waar zijn hun bewijzen en inlichtingen? Ze zeggen dat ze inlichtingen hebben maar geven er wel geen bewijzen voor....

Time
28 november 2005, 22:29

Als ge denkt dat Berlusconi vergelijkbare bedragen pompt in Milan als Abramovich zit ge er serieus naast hoor...
Milan geeft maar een fractie uit aan transfers van hetgeen Chelsea uitgeeft.

_DM_
28 november 2005, 22:33
Waar zegt hij dat Berlusconi evenveel uitgeeft als die zotte Rus ? :)

Time
28 november 2005, 22:55
'Rijke zot die zijn geld wil witwassen', om zoiets over Milan te kunnen zeggen zou Berlusconi er toch wel een pak meer geld in moeten pompen...

Ferux
29 november 2005, 00:15
Maak er dan 'rijke zot die zijn geld wilt witwassen of maffiabaas die populair wilt worden' van.

Time
30 november 2005, 09:34
Twee spelers hebben toegegeven dat de Chinese zakenman Zheyun Ye hen vorig seizoen bij Germinal Beerschot heeft trachten om te kopen. Het Brusselse gerecht heeft daarom een tweede opsporingsonderzoek geopend naar de omstreden Chinees.
Hij zou de spelers tienduizenden euro's hebben geboden in ruil voor het vervalsen van wedstrijden. De GBA-spelers gingen niet op zijn aanbod in en Ye verplaatste zijn aandacht dan naar SK Lierse, aldus de kranten.

Parketwoordvoerder Jos Colpin zegt dat de twee spelers zijn gehoord als getuigen. ,,Wij concentreren ons in het onderzoek naar de vermeende gokfraude op de twee, drie hoofdrolspelers. Het is niet de bedoeling dat wij straks tientallen voetballers gaan vervolgen'', zegt Colpin in Het Laatste Nieuws.

Ik heb zo een vermoeden dat dit dossier nog lang zal aanslapen...:s

Oser
30 november 2005, 11:14
Ik zeg dat Belgisch voetbal helemaal veranderd is als deze zaak is afgelopen.
ik durf nog niet te zeggen wat, het kan veel richtingen uit.

en ik volg het belgisch voetbal nog wel, dus voor de mensen die kritiek hebben waar ik over bezig ben, dat is dus de reden. ik wou gewoon jullie mening is horen.

EA lover
30 november 2005, 13:01
Lierse en la Louviere zitten volgens mij als eneige clubs in die zaak en als dat ook zo mocht zijn dan mogen die 2 clubs onmiddelijk oprotten.

Ja, hij is dus langs gekomen op het kiel maar hij werd aan de deur gewezen maar natuurlijk moeten de kranten dit in het breed uitsmeren.

Glor
30 november 2005, 21:22
Omg EALover, over Lierse en Lalou wordt zo enorm veel geschreven en getoond, waarvan je niet weet of het extreem aangedikt is of niet maar bij hen denk je wel dat het waar is, maar over uw GB is alles breed uitgesmeerd komaan :p (n/o)