PDA

Volledige versie bekijken : [QUESTION]: Adobe Acrobat wijzigen van tekst

zipke
28 november 2005, 15:51
Hallo allemaal! Please lees deze lange tekst, het is gewoon allemaal mooi en duidelijk uitgelegd. Hopelijk kunnen jullie mij (en mijn papa) helpen!!!
Ik heb een vraagje in verband met Adobe Acrobat. Dus niet over de Reader. Over het Acrobat dus, waarmee je de mogelijkheid hebt PDF bestanden aan te passen en te wijzigen (images, tekst)...
Nuja, dat is toch de bedoeling...

Ik heb al ontdekt dat je eerst en vooral je ingescande pagina(file) moet "capturen"
Documents >Paper Capture>Start Capture...
Nadat ik dit gedaan heb, kan ik met de Touch Up Text Tool al tekst selecteren (wat ik voordien niet kon)
Als ik de muis (streepje) ergens voor een zin zet, krijg ik rond een aantal zinnen een "box" in die box kan ik dus dingen wijzigen.
Wanneer ik de zinnen selecteer die ik wil wijzigen ziet het er allemaal maar vies uit. [image] (http://users.pandora.be/wiebke/selecteer.JPG) Het geselecteerde "vlak" staat ook niet echt op de zinnen (zoals zo mooi in andere programma's), het vergeetn soms stukken enz.

Wanneer ik dan op backspace of op delete duw, blijft de tekst staan...
het enige wat ik wel blijk weg te doen is het grijze lijntje (het kadertje) dat de tekst die je kan aanpassen afbakend. Als ik dit dus verwijder kan ik de vroegere tekst van in het kadertje NIET MEER AANPASSEN.

Dit is dus één rare zaak.

Rare zaak nummer 2: Wanneer ik een tekst wil tippen (bv lalala) verschijnt de tekst teneerste al niet op het beeld, maar staat het precies achter iets anders. Het is NIET ZICHTBAAR. Het lijkt dus ook of er helemaal geen tekst staat.
Wanneer ik echter op SEARCH klik en het woord "lalala" laat zoeken, vindt het programma het woord wel, ook al is het niet zichtbaar... [image] (http://users.pandora.be/wiebke/lalala.JPG) Zoals je rechts kan ziet vindt hij het woord wel. Het staat plotseling geplaatst voor een andere zin (die er helemaal NIET ACHTER staat maar enkele regels erboven staat bij de opsomming (zie afb.))Hopelijk snappen jullie mijn probleem en vinden jullie het niet teveel werk om te lezen.

Kan iemand me helpen? Het is voor mijn papa zijn werk en hij heeft het echt dringend nodig.

Alvast bedankt !!!

Mvg. Zipke :love:

zipke
30 november 2005, 13:20
Gebruikt hier niemand Adobe Acrobat?
Kennen jullie dan misschien een ander programma waarmee je gescande PDF-bestanden kan wijzigen?

Mvg, Zipke :love:

Exit
30 november 2005, 19:57
op wat voor een resolutie is dat ingescand? om tekst in te scannen voor ocr (van scan tekst maken) dient liefst 300dpi gebruikt,te worden!.
anders via ocr progsjes de tekst omzetten vanuit die scans

zipke
30 november 2005, 20:51
Euhm ik zou niet weten hoe da ingescand is ...
hoe kunt ge da instellen ofzo?

Exit
30 november 2005, 21:03
tijdens het scan process natuurlijk