PDA

Volledige versie bekijken : pda resolutie & andere vraagjes

GizeH
27 november 2005, 02:03
Ik ben aan het kijken om een gps systeem te kopen.
Ik ben aan het twijfelen tussen een tom tom one, of een pda.
Die tom tom one heeft een resolutie van 320*240, en de meeste pda's van 240*240.

1) Kan je het schermpje van een pda (bvb de mio 168) ook in landscape mode gebruiken? Dan zou het beeld in feite hetzelfde zijn van afmetingen als zo een tom tom go?

Op pdashop.nl staan weinig pda's met geintegreerde gps.
2) Moet ik dan enkel nog een gps receiver bijkopen? Welkeen is aan te raden en hoeveel kost dit ongeveer?

De reden waarom ik toch een pda zou kopen ipv een echte gps, is dat ik dan niet vast zit aan 1 gps software... maar het nadeel is dat ik dan weer geen touch screen heb met een pda. is dit niet onhandig voor onderweg?

Skratz
27 november 2005, 02:32
1) in tomtom is er, dacht ik, geen optie om landscape mode te gebruiken. en als het wel lukt, dan zit ge met het probleem van uw antenne die niet meer naar boven kijkt. verminderde ontvangst + nogal lastig om in de houder te stoppen lijkt me.

2) pda + gps receiver + navigatiesoftware
voor die mio bij pdashop moet ge ook nog appart de navigatiesoftware bijkopen.
geen id welke aan te raden is, maar als hij een sirfiii chip heeft zou hij denk ik al niet echt slecht kunnen zijn.

pda heeft wel touch screen. maar ge moet toch voor ge vertrekt uw route instellen want tijdens het rijden is dat redelijk gevaarlijk.

frenzal
27 november 2005, 02:59
pda's hebben een resolutie van 240x320, van de mio ken ik niks maar met tomtom5 is het mogelijk om het in landscape mdoe te gebruiken en een pda bluetooth gps receiver kost rond de 100 euro

Skratz
27 november 2005, 19:53
ik heb nog eens speciaal gekeken en ge kunt het inderdaad draaien, maar het is toch niet zo interesant als rechtop (ge kunt minder ver vooruit kijken)

Bramboogie
2 december 2005, 20:38
de dell axim 50v/51v heeft zelfs een vga resolutie (480x640)... zo ook de ipag 4700 en en de ASUS mypal A730

het zijn slechts de smartphones die een resolutie hebben van 240x240

pda heeft idd altijd touchscreen, het is eerder omgekeerd dat sommige gps-toestellen geen touchscreen hebben...

heb me vandaag zo nen axim 51v besteld, en op termijn ga ik wss ook wel een gps-antenne kopen....

MAAR...
welke zijn er aan te raden? en hoeveel kosten die?
moet ik dan enkel een antennen hebben?