PDA

Volledige versie bekijken : [gezocht] vechtsport

bloodoo
26 november 2005, 21:25
hey na maanden op men pc te hebben gezeten heb ik besloten dat ik maar eens weer begin te bewegen:-)
ik zoek naar een vechtsport die me toelaat om men "vijand" zo snel mogelijk "onschadelijk" te maken :) iets waar jeje irl ook mee kunt weren
(dus niet met al te veel tralala wapens en stokken enzo) al mogen die ook gegeven worden)

lichaamsbouw= ong 1m 80
= dungebouwd ( dus van kracht moet ik het zeker niet hebben)

(mss is het zo snel mogelijk onschadelijk maken niet de beste zoekcriterea maarja, je moet er 1tje kiezen hé)

greetz

Thomas120
26 november 2005, 21:27
als je dungebouwd bent kunt ge wel veel kracht krijge, this dan belangrijk da ge veel koolhydrate binnekrijgt

van een vechtsport weetek wel nix tho

thugangel
26 november 2005, 21:33
:) k heb 4jaar muay thai gedaan ( thaibox ).
Het is wel een vrij harde sport met vuisten,knieen,voeten,ellebogen... maw geen 'externe wapens'.

k kan toch vrij snel 'mijn vijand' neerhalen (denk ik) :p :).
Heb het tot nu toe nog nooit moeten gebruiken tegen iemand.
( zou het bijna niet durven tenzij ze met 2 a 3 zijn , heb nl schrik dat 'mijn vijand' zijn tanden dan mag ophoesten :) )

maw: welke sport je ook volgt, gebruik het niet te snel .. kan heel erg aflopen :).

nuja veel succes met je zoektocht :)

tides
26 november 2005, 21:34
Mss is aikido nog wel iets? Heb er van gehoord en het klinkt wel interessant.

Ikzelf doe kendo, maar dat is zo te horen niet wat je zoekt, als je geen zwaard of iets dergelijks hebt is het redelijk waardeloos in een echt gevecht...
:p

:offtopic:
Fuck, morgen Belgisch kampioenschap :help:

rbn-
26 november 2005, 21:44
Muay Thai, mja dan blijft er gene zak meer over van u tegenstander, wel effectief. Ik kan u er ni direct 1 aanraden aangezien ik er niets van ken, maar ik zou niet gaan voor een showe gevechtssport aangezien deze meestal niet zo effectief zijn. Ze hebben ooit eens Kung-Fu tegen Karate gedaan. Kungfu mannen doen superveel hits, maar die gasten van karate trapten 3 keer en twas gedaan. Dan was het Karate tegen Muay Thai. Muay thai gasten ontvingen 500 shotten om dan ene vast te grijpen. Knie in het gezicht te plaatsen, elleboog tegen het zijgezicht, en dan een vuist. Twas gedaan. Maar het is wel een vrij "brutale" sport. Ik zou het niet graag in competitie doen :s.

Trancerke
26 november 2005, 21:46
:) k heb 4jaar muay thai gedaan ( thaibox ).
Het is wel een vrij harde sport met vuisten,knieen,voeten,ellebogen... maw geen 'externe wapens'.

k kan toch vrij snel 'mijn vijand' neerhalen (denk ik) :p :).
Heb het tot nu toe nog nooit moeten gebruiken tegen iemand.
( zou het bijna niet durven tenzij ze met 2 a 3 zijn , heb nl schrik dat 'mijn vijand' zijn tanden dan mag ophoesten :) )

maw: welke sport je ook volgt, gebruik het niet te snel .. kan heel erg aflopen :).

nuja veel succes met je zoektocht :)

Ik doe hetzelfde en denk ook dat het 1 van de sporten is die je irl kunt gebruiken , ook een echte aanrader let wel op het is een zeer harde sport ;)

grtz

Cakeman
27 november 2005, 11:31
Mss is aikido nog wel iets? Heb er van gehoord en het klinkt wel interessant.

Ikzelf doe kendo, maar dat is zo te horen niet wat je zoekt, als je geen zwaard of iets dergelijks hebt is het redelijk waardeloos in een echt gevecht...
:p

:offtopic:
Fuck, morgen Belgisch kampioenschap :help:Ik ben ook op zoek naar een gevecht- of verdedigingssport en ik twijfel nog tussen Aikido en Kendo. Ik zou zeer graag iets met wapens doen. Hier in de buurt zijn zowel een Aikido als een Kendo club, en bij die Aikido club zijn elke woensdag wapentrainingen.

Kan jij me misschien wat meer vertellen over Kendo? Hoe gaat een gemiddelde training eraan toen? Is de competitie verplicht?

De reden dat ik Aikido zou doen is namelijk dat die sport geen competitie heeft. In het weekend heb ik immers geen tijd.

likes to kill
27 november 2005, 14:03
no offence maar als je je tegenstander wilt uitschakelen of ermee vechten heb je niks aan aikido .Aikido kent niet eens trappen of stoten dan is judo nog beter.

Willem I
27 november 2005, 18:51
:) traditionele wushu (kung fu) natuurlijk !

als het werkt op een slagveld indertijd zal het nu ook wel werken zeker

maar ja, misschien ben ik hier niet helemaal objectief in !

NSA.Rhinox
28 november 2005, 00:00
Atemi Jitsu is een mengeling van verschillende vechtsporten (karate, jiu jitsu, aikido, kick-boxing, full contact, enz... ) waarbij het accent gelegd word op doeltreffendheid in een realistische gevechtssituatie. Hierbij moet men een stadium bereiken waarin het lichaam instinctief op een aanval kan reageren.

Atemi Jitsu is uitsluitend op zelfverdediging gericht , het bevat systemen als Atemi waza, slagtechnieken die op de kwetsbare delen van het lichaam worden toegepast. Door het grote aantal technieken, kan iedereen de zelfverdedigingmethode eruit halen die hem persoonlijk passen.

Clubs in Mechelen (Bushikando), Brecht en Lier (Kyo Goshin Kan). Meer info te verkrijgen via pm.

Willem I
28 november 2005, 11:09
anders moet ge hier ne keer kijken:
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=324375

tides
29 november 2005, 22:29
Ik ben ook op zoek naar een gevecht- of verdedigingssport en ik twijfel nog tussen Aikido en Kendo. Ik zou zeer graag iets met wapens doen. Hier in de buurt zijn zowel een Aikido als een Kendo club, en bij die Aikido club zijn elke woensdag wapentrainingen.

Kan jij me misschien wat meer vertellen over Kendo? Hoe gaat een gemiddelde training eraan toen? Is de competitie verplicht?

De reden dat ik Aikido zou doen is namelijk dat die sport geen competitie heeft. In het weekend heb ik immers geen tijd.

In het begin van een training worden meestal kata's, stijloefeningen, geoefend, daarna worden de senseis gegroet en is er een soort korte medetatie, zoals bij de meeste vechtsporten het geval is. Hierna komt een opwarming en daarna wordt er gewerkt op het aanleren van nieuwe techniek of het perfectioneren van aangeleerde techniek. Later zal je ook gevechtjes oefenen. In het begin is de training niet zo intensied, maar naarmate je vordert wordt het wel zwaarder. De training eindigt weer met afgroeten en meditatie.

Competitie is niet verplicht, maar in mijn club worden we meestal wel door de sensei's onder druk gezet om toch mee te doen :p ...

Na een tijdje moet je ook je uitrusting aanschaffen:
-Een shinai; oefenzwaard uit bamboe
-Bokken: houten oefenzwaard voor kata's
-Een hakama of broekrok
-Een keikogi (een soort vestje of kimono)
-Een "Men" of helm
-Een "bogu" een soort harnas
-"Kotes", een soort beschermende handschoenen
(er zijn er nog enkele, maar dit zijn de voornaamste)

En je moet goed kunnen roepen :unsure:

Nog enkele links;
http://www.kojika.be/ (de club waar ik ook zit)
http://www.abkf.be/ (all Belgium Kendo Federation)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kendo

Je kan altijd eens een training meevolgen en zien of het je aanspreekt, als dat niet zo is laat je het gewoon vallen en zoek je iets anders ;)

Over aikido weet ik niets maar ik denk wel dat het zeker de moeite is, dus zou ik het alletwee proberen als ik jou was, dan kan je zien wat je het best ligt :)

GhostRider_007
29 november 2005, 23:16
Ga wat spieren kweken en doe daarna boksen. Ik heb een paar maand gebokst en ik doe dat nu elke dag een 20tal minuten thuis tegen een bokszak. Het is misschien niet zo leuk als Karate ofzo (mijn neef heeft 15 jaar karate gedaan, is super om die moves te zien) maar best wel effectief als je wat kunt incasseren.

Ik heb nog maar 2 maal echt gevochten omdat ik liever praat ipv te vechten... ik moet wel zeggen dat ik redelijk stevig gebouwd ben (94kg atm voor 1m89) door mijn jaren dat ik powertraining gedaan heb en ik sta zeer vast in mijn schoenen... of hoe je het ook moet verwoorden. De laatste keer was deze zomer toen ik in Brussel rondliep met men vriendin en ik werd 'overvallen' door 2 vreemdelingen.
Ik heb een tiental slagen moeten incasseren (deed eerst niets terug) en heb er 2 uitgedeeld en ze lagen op de grond. Een slag in de maagstreek en een slag op de kin en hun stoer doen was over. Omstaanders hadden de politie al gebeld en ze zijn dan meegenomen naar het bureau.

Op een paar maand ga je natuurlijk geen Ali worden he, maar je zal je toch al kunnen verdedigen. Ze mogen dan nog trukjes kennen van Karate ofzo, één goede slag of eens je ze vast hebt is het gedaan met de zever.

Cakeman
30 november 2005, 08:57
Na een tijdje moet je ook je uitrusting aanschaffen:
-Een shinai; oefenzwaard uit bamboe
-Bokken: houten oefenzwaard voor kata's
-Een hakama of broekrok
-Een keikogi (een soort vestje of kimono)
-Een "Men" of helm
-Een "bogu" een soort harnas
-"Kotes", een soort beschermende handschoenen
(er zijn er nog enkele, maar dit zijn de voornaamste)
Ik heb eens op www.kendo24.de gekeken en die onderdelen van de bogu zijn wel duur precies... Zijn dat wat juiste prijzen?

Zo kosten de goedkoopste kotes, men, do en tare daar 140 per stuk. De duurdere van die zaken lopen op tot 400-500 euro. Is dat normaal?

Edit: nevermind. Ze verkopen daar ook complete bogu voor een 530 euro.

InSiDeOuT
30 november 2005, 09:28
ik zoek naar een vechtsport die me toelaat om men "vijand" zo snel mogelijk "onschadelijk" te maken :) iets waar jeje irl ook mee kunt werenKrav maga

Ik beoefen zelf een japanse gevechtskunst, maar daarin duurt het verscheidene jaren alvorens je iets intiutief kunt gebruiken op straat.