PDA

Volledige versie bekijken : wie heeft winterbanden

zombie
26 november 2005, 18:09
aangezien ik wel eens wil weten hoeveel mensen er nu effectief winterbanden hebben liggen doe ik deze poll.

gistenen ben ik eens gaan toeren met men carretje
en aangezien het er nogal slibberig aan toe ging ben ik vandaag winterbanden gaan halen. en ze ineens op goedkope velgjes laten leggen.
en ze doen hun werk goed.

dus wie heeft ze nog ?
en wat zijn je ondervindingen ervan

c3c
26 november 2005, 18:17
nope geen winterbanden hier.

maar ben wel aan het twijfelen om mijn smallere banden er terug op te leggen. nu hebbek 205 op ne corsa C en kom van 155.
Gisteren de eerste keer in de sneeuw met die 205 en vroeger ging et toch iets beter.

grtz c3c

GhO$T
26 november 2005, 18:18
aangezien ik wel eens wil weten hoeveel mensen er nu effectief winterbanden hebben liggen doe ik deze poll.

moest er dan geen poll bijstaan? :unsure:

hier geen winterbanden, zie er zeker het nut van in maar zolang ik geen eigen auto heb ga ik er ook geen kosten aan doen en aangezien mijn ouders dat overbodig vinden -> geen winterbanden dus.

Burny
26 november 2005, 18:23
Uniroyal Rallye 550 voor in de winter. Totnutoe ook mee in de zomer gereden, maar binnekort dus andere zomervelgen :D En dan worden dees men wintervelgen.

[B]Rocketeer
26 november 2005, 18:54
Ja, ik heb hier winterbanden.
Ook van uniroyal Rallye (ma dunno welk cijfer)

daFour
26 november 2005, 18:54
bwah der liggen gewone michelinkes op , maakt mij nie uit ze,blijf wel aan de baan hangen..

serial
26 november 2005, 19:30
hier semi-zomerbanden, cant be bothered to buy others

Sander H
26 november 2005, 19:38
hier liggen op de micra gwne banden, bij de primera hebk vandaag winterbanden opgelegd vanvoor

slash
26 november 2005, 20:08
nope geen winterbande hier
kga mijn velge morge ter onder uit hale en mijn gewoon banden van garage ter onder zette.

jean_005
26 november 2005, 20:20
ge hoeft er toch geen nieuw te kope
koop gwn zon kettingen of nog beter zon winter hoesen voor u banden

Foose
26 november 2005, 20:38
ge hoeft er toch geen nieuw te kope
koop gwn zon kettingen of nog beter zon winter hoesen voor u banden

Met kettingen hebt ge miserie tot en met.
Ik weet het nog vorig jaar toen wa naar Oostenrijk reden; wij hadden sneeuwbanden (50% dacht ik) en mijn nonkel ging daar zijn sneeuwkettingen opleggen.. miserie om da erop te leggen zeg pfff :p.
En ge moogt er dan nog ni snel meerijden ook. Met die sneeuwbanden hebt ge echt serieuze grip in de sneeuw.

Preske
26 november 2005, 20:47
ik heb een vetbandje voor de winter, maar das niet het zelfde zeker :p

Blue-Bora
26 november 2005, 22:17
ik heb ook winterbanden,maar ik weet niet of ik ze er dit jaar ga opleggen (enkel voor de keuring dan)

Vredestein Snowtrack 195/65/16 (ben ni zeker van de maat)

Men zomerbanden zijn 255/35/18 achter en 225/40/18 vanvoor.

Alst nu echt pakken gaat sneeuwen gelijk ze voorspellen (strenge winter) dan leg ik ze er wel op aangezien het toch wel een serieus verschil is qua grip en veiligheid tov men zomerbanden

Dirkxke
27 november 2005, 01:33
geen winterbanden hier, ik hou het heel rustig als ik weet dat het gesneeuwd heeft of aant vriezen is.

winterbandjes zijn pirelli Pzero nero op de standaard 17" velgen en de zomerbanden zijn semperit sport (ofzoiets) bandjes op 17" velgen en beide in de maat 205/40

ze zouden beter andersom gelegen hebben want de pzero's zijn eigenlijk rasechte droge tarmac banden :s

SilentSpring
27 november 2005, 14:19
mn ouders hunne auto heeft da. webben da al ne jaar of 4-5 wss omda we in de winter na oostenrijk gaan, en wen daar 1 keer geslipt met zomerbandjes en sindsdien winterbande gekocht:) alsk binne ne goei jaar ook ne autoke heb zalk miss ook wel zien voor winterbande, hangt ervanaf hoevaal dak ga rijden enzo

Rikkie
27 november 2005, 14:48
nice poll !

Ik heb geen winterbanden en ben ook niet van zin er te steken.

Greetz

zombie
27 november 2005, 15:45
ik kan maar 1 ding zeggen.
winterbanden plakken echt aan de weg.
tegenover men toyo's :p
t is zijn geld waard imo

beemer
27 november 2005, 15:55
Hier ook geen winterbanden, nog nooit gehad trouwens. Voor die 1 keer per jaar dat het interessant zou kunnen zijn, doe ik geen zotte kosten.

Blue Thunder
27 november 2005, 16:16
winterbanden, da voor niks nodig hier, precies of ge kunt hier met gewoon banden ni goe rijden in de winter.

mij denkt allemaal slechte chauffeurs dan... no offence

Mr. SLASH
27 november 2005, 16:33
mja, wij veranderen hier ook niet van banden

gewoon rijgedrag aanpassen is imo voldoende , dus 5 min vroeger vertrekken en dergelijke , snelheid aanpassen , grotere remafstand voorzien , ...

Radiance
27 november 2005, 17:03
Heb er geen en ben het ook ni van zin.
Ik matig mijn snelheid & vergroot de veiligheidsafstand wel.

eniac
27 november 2005, 17:05
winterbanden, da voor niks nodig hier, precies of ge kunt hier met gewoon banden ni goe rijden in de winter.

mij denkt allemaal slechte chauffeurs dan... no offence

Winterbanden zijn sowieso een stuk veiliger als het sneeuwt of ijzelt. Dat gebeurt hier ZO vaak niet, inderdaad, maar ik heb ergens gelezen dat reeds vanaf 7°C winterbanden veiliger worden dan zomerbanden.

Maar ik volg Radiance: ik heb geen winterbanden en ik rijd dan wel een stuk trager. Moeten sowieso niet megaveel kilometers doen.