PDA

Volledige versie bekijken : Exames!!!!

eXtreme
26 november 2005, 16:39
Yow, binnenkort zijn het exames...althans voor de humaniora student zoals mezelf...

Ik zit in 6ASO, nog nooit blijven zitte, maareuh, ik ben niet bepaald de ideale student... ik ben lui en doe dus ni veel...

Nu is mijn examenvoorbereiding door die lui-heid van "'t zen zorge veu later!" niet al te denderent! Dus moe 'k veel tijdens da half dagske doen ;)

Kan 'r mij nu iemand = goeie studente, universitairen,.. is wa HEEL GOEIE tipkes geven! Inzake concentreren, ....

*aangezien de universitairen vaak lange dagen doen (van 's morgens tot soms 's nachts); hoe houden jullie je wakker in je hoofd!!??? Ik ben na dat middagje om 20u30 al zo moe in mijne kop....bepaalde voeding ofzo?

*Ik heb soms moeilijkheden om mij te concentreren...iemand trucjes omda drect in gang te krijgen??

*Hoe ziet jullie kamer er uit als jullie studeren? :p bij mij vaak groot licht uit en enkel bureaulamp aan..

*misschien zo van die concentratiepillekes? Welke? :)

*herhalen jullie alles die dag zelf? Ik herhaal vaak alleen 's morgens...

Grtz!

Time
26 november 2005, 16:42
-genoeg slapen
-gezond eten
-als ge pauze neemt, niet achter de pc of tv kruipen, de kans dat luie mensen als gij (en ik:p) blijven plakken is immens!

Ook handig: als het saai wordt, neem dan als pauze een ander vak dat ge liever doet.

syndrom
26 november 2005, 16:43
zet u maar in goed licht, dus groot licht aan

Sephiroth
26 november 2005, 16:44
ni studeren en uw jaar dubbelen dikke funn

Ghostdog
26 november 2005, 16:45
wilskracht is het allerbelangrijkste.

als je niet direct geconcentreerd geraakt (wat ik ook heb), begin dan met iets licht en schakel dan over naar de zwaardere dingen.
als je lange tijd moet blokken (en dan heb ik het over lange tijd wat niet echt toepasbaar is op ASO), dan is het ook belangrijk dat je een juist slaapritme hebt en aangepaste voeding eet eg gezond voedsel.