PDA

Volledige versie bekijken : Pocketbike

Lon$daLe
26 november 2005, 03:05
io , heb een pocketbike ( aircooled op watercooled chassis , dus ietsie groter dan ne gewone ma wel steviger dan ne chinees :p ) , nafttank is +- 1.5 liter , ma heb em ma just en heb al zowa da stuurke en al vaster aangedraaid ( zat ma zozo vastgeschroefd :p )

ma kan iemand me tips geven ivm met onderhoud en roderen ( als da gerodeerd moe worde :p ) gelijk kameraad heeft zelfde model en die zegt 3 tankjes roderen en geen regen erop anders bolt em niemeer...

kan iem da bevestigen / aanvullen ?? liefst nu wa advies dan em perto rijde :p

blazingsvbiker
26 november 2005, 10:27
buy a real bike for big boys

(btw:aangezien de meeste van die speelgoeddinge ook 49cc als cilinderinhoud hebben zou ik hem toch wel een goeie 300km roderen kan ook teveel zijn daar ze mss 2maal minder in verbruik zitten en gebruik maken van andere setup anders post je maar eens die hier(setup)?

freeza
26 november 2005, 10:50
die dingen moeten zeker gerodeerd worden maar hoeveel kilometers precies weet ik niet...

maar als je rodeert doe je best wat extra 2-takt olie in de nafttank...
(3 à 4 % in plaats van 2 %)

Lon$daLe
26 november 2005, 15:38
49cc 2 stroke air cooled engine

max speed : 70 km/h ( depends on weight )

with motor exhaust and powerfilter

fuel capacity : 1.5 L

max weight : 120 kg

das wa ik terug vind :p

ThrusT!
26 november 2005, 16:25
Om in te rijden , 3-4 tankjes met mengverhouding 1:25.("veel" olie)
Daarna schakel je over op 1:30 / 1:35 , want teveel olie is ook niet goed.
Zie ook http://www.mengverhouding.tk of eventueel je handleiding.
(1.5L schrijf je daar wel als 1,5 :) , anders krijg je een ander resultaat.)

redruM
26 november 2005, 16:30
Ik moet 6 uur rijden met ne rodage bougie ( is wel ne 60cc , kweet niet of dat iets uitmaakt ) en een mengverhouding van 150cl op 5 liter. Kzou u aanraden om voor iedere rit altijd u bouten nog eens extra aanspant en eventueel alle bouten vastzetten met "rode" loctite. Kettingspanning ook controleren -> 5mm tollerantie en de ketting altijd goe invetten. ;)

Foose
26 november 2005, 16:48
6uur roderen ? :wtf: ?

freeza
27 november 2005, 17:27
vooral in motocross wordt dat meestal zo uitgedrukt
na x aantal uur rijden wordt bijvoorbeeld de luchtfilter vervangen of schoongemaakt enzo

komt waarschijnlijk omdat fullcross moto's en pocketbikes geen kilometerteller hebben dat men dit zo uitdrukt...

Puijken
28 november 2005, 11:17
Hebt ge een echte? Of een chinees? Normaal rodeert ge nen echten pocketbike door 3 x 15 mins rond te toeren. Met rondtoeren bedoel ik dan, rustig warmrijden, niet hard optrekken, niet snel rijden, geen volgas geven, etc...

Na de 15 mins voldoende laten afkoelen (=volledig koud), terug starten en weer 15 mins den toerist uithangen. Na dit 3 keer gedaan te hebben is uwen pocketbike perfect gerodeerd en moogt gi daar vlot mee gaan scheuren...

Regen kan geen kwaad maar ge gaat em wel moeten onderhouden ze dan... en begin zoiezo maar eerst in den droge te rijden want zo simpel is da ni in de regen (zeker ni als ge een hebt met de nodige pk's).

redruM
28 november 2005, 16:54
Ik heb ne rodagebougie erin zitten waarmee ik vol gas mag geven om te roderen , de bougie is begrenst op 10.000 toeren. Na die 6 uur moet ik de pocketbike terug binnen brengen , dan word hij helemaal op punt gezet en komt er de gewone bougie in waardoor hij op 13.000 toeren draait.