PDA

Volledige versie bekijken : Gezocht: sport

Cakeman
22 november 2005, 22:06
Tijdens mijn middelbare schoolopleiding bestond mijn enige beweging uit 2 uurtjes per week LO, maar sinds ik 4-5 jaar geleden daar afgestudeerd ben, heb ik dat ook al niet.

Het komt er dus op neer dat ik nooit echt gesport heb en nu al 4-5 jaar geen beweging meer heb.

Ik heb wel een aantal maanden aan fitness gedaan met een maat van mij. Toen hij gestopt is, heb ik nog een maandje verder gedaan, maar alleen vond ik er echt niks meer aan.

Ik voel aan mijn lichaam dat ik dringend sport nodig heb om gezond te leven. Ik heb zeer snel hoofdpijn, ik ben bij het minste buiten adem, ...

Hét grote probleem is dat ik compleet niet weet welke sport ik moet doen.

Ik heb de indruk dat ik met mijn 23 jaar te oud ben om aan een teamsport te beginnen aangezien iedereen rond die leeftijd in een club al járen die sport beoefent. Ik zou dus een enorme achterstand hebben.

Daarnaast zijn er nog een paar zaken die voor problemen kunnen zorgen bij de keuze van een sport:
- in het weekend heb ik geen tijd
- solitaire sporten (fitness, joggen, zwemmen, ...) zeggen mij niks... Het is zo eenzaam, er is geen sociaal aspect
- ik heb geen vrienden die sporten, dus ik kan niet met hen mee gaan doen ofzo

Enige ideeën?

SIO
22 november 2005, 22:18
gewoon doen wat ge graag doet, en dat ge niet direct ne krak in zijt zal de rest van het team wel verstaan, probably lopen er slechtere tussen als jij en zien ze je dus zelf graag komen

SpArdA
22 november 2005, 22:23
Ik weet niet of je graag vechtsport wil doen, maar ik zou je aanraden om een club te joinen.
Je zal er zeker voldoende lichaamsbeweging krijgen, uithouding en kracht worden er beide getraind.
En het lijkt me wel geschikt voor jou omdat je het sociale aspect zo belangrijk vindt, in zo'n club maak je snel goeie maten en er wordt met respect met elkaar omgegaan.

-[OwA.Free]-
22 november 2005, 22:50
Zoals Sparda al zei, een gevechtsport misschien een goed idee ? Eigenlijk goed voor alles in mijn ogen (, spieren, conditie, ... ) + gebeurd in team vorm dus het sociale zal ook wel aan bod komen.

Cakeman
23 november 2005, 08:25
Een gevechtsport is misschien nog zo geen slecht idee.
Kent iemand een site waar ik een overzicht kan zien van de verschillende gevechtsporten en eventueel van clubs in mijn buurt?

NSA.Rhinox
23 november 2005, 12:22
http://www.amac.be/

(ikzelf doe atemi jitsu moest het u interesseren)

Willem I
23 november 2005, 12:30
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=324375&page=10

hier vind je een boel info over clubs etc....

oxS
23 november 2005, 13:33
badminton of ping pong ofzo ? is ook in clubverband + je bent er vrij rap mee weg ..

Cakeman
23 november 2005, 16:24
badminton of ping pong ofzo ? is ook in clubverband + je bent er vrij rap mee weg ..Maar dan heb ik weer het probleem dat al die toernooien in het weekend plaatsvinden en in het weekend heb ik nooit tijd.

oxS
23 november 2005, 16:38
je maakt zelf de keuze of je competitieverband of tornooien enz speelt eh ..

ik heb het ng gedaan en dat was dan maandagavond 2u badmintonnen in clubverband, meestal dubbelpartijen, echt wel ng ferm en dik vermoeiend ..

Glor
23 november 2005, 21:15
Badminton zou ik je ook aanraden, is enkel of dubbel, kunt al relatief snel een pluimpje slaan (veel sneller dan bv tennis of pingpong denk'k) en toernooien zijn niet verplicht. Plus zeer veel lichaamsbeweging eens je het deftig gaat spelen ;)

Cakeman
23 november 2005, 21:56
Ik heb net een mailtje met vragen gestuurd naar een Aikido club hier in de buurt. Van alle gevechtsporten lijkt die mij nog de interessantste.

Moest dat toch niet zo zijn, of moesten de trainingsuren gelijklopen met mijn gitaarlessen, dan is badminton nog altijd een optie.

In elk geval bedankt voor de antwoorden!

evil aardappel
23 november 2005, 22:00
Een gevechtsport idd, ze beginnen dan van in het begin met een hoop andere mensen van alle leeftijden.
Boksclubs kunde voortdurend beginnen (bij mij toch ale).