PDA

Volledige versie bekijken : Hoe lang duurt verliefdheid?

3at
21 november 2005, 16:48
Sommige zeggen dat het gevoel weg is na een aantal jaar een relatie te hebben.Omdat ik nog geen relatie langer dan een jaar gehad heb kan ik het ook niet zelf vaststellen dat het zo is.Momenteel ben ik en mijn vriendin al bijna 3 maand samen en ik heb nog altijd hetzelfde gevoel van verliefdheid als van bij het begin van de relatie en kan me geen leven inbeelden zonder haar.Ze spreekt me zowel innerlijk als uiterlijk enorm aan hoewel ze dat zelf ontkent als ik zeg dat ze er goed uitziet, ikzelf kan me ook niet echt moeders mooiste noemen maar toch ziet ze me graag voor wie ik ben.
We vertellen elkaar bijna alles, ook de negatieve dingen die we al hebben meegemaakt in ons leven en daarbij ben ik te weten dat we veel met elkaar gemeen hebben.Er zijn natuurlijk wel dingen die we liever niet vertellen aan elkaar maar echt belangerijk zijn deze niet om te vermelden.In elke relatie heb je dat wel denk ik.
Ik kan nog zoveel vertellen maar ik ga niet alles in het lang uitsmeren op dit forum.Bottomline is dat ik afgezien van deze factoren denk dat men relatie nog heel lang zal blijven duren.Volgens mij blijf ik nog lang verliefd.Wat denken jullie?

Is verliefdheid hetzelfde als van elkaar houden of is het een gevoel dat na een tijd weg gaat?
Dan vraag ik me af als het gevoel weg zou zijn hou je dan nog wel van elkaar?
Hoe langer je dit gevoel hebt hoe langer je relatie zal stand houden en van elkaar zult houden?

Quilombo
21 november 2005, 16:50
das bij iedereen anders
bangelijken thread

jvc
21 november 2005, 16:51
Gewoon niet over nadenken.

boogje
21 november 2005, 16:52
Dunno, maar het ooit eens gelezen dat verliefdheid gewoonweg een mooiere term is voor "zin in seks".

dunno hé, maar miss dat met naarmate het ouder worden die pure verliefdheid weggaat, omdat men niet meer zo is aangetrokken door elkander en dat een relatie andere betekenissen krijgt? ( voor de kinderen, werk, huishouden delen, voor de steun van uw echtgenoot...)?

Cazzz
21 november 2005, 16:53
van elkaar houden is iets anders dan verliefd zijn. Als je verliefd ben, dan zie je alleen de goede kanten van een persoon. Als dat gevoel begint te minderen ga je meer de slechte kanten van die persoon zien, als je daar mee kunt leven of dat kunt accepteren dan zit je goed. Je houdt nog wel van haar, alleen heb je dat verliefdheidsgevoel niet meer constant. Dat komt wel terug bij bv verrassingen enzo, dan krijg je da verliefdheidsgevoel meestal wel. Zo kun je dat ook makkelijk onderhouden door u partner af en toe is goe te verrassen. Maar hoe lang dat verliefdheidsgevoel blijft, hangt van persoon tot persoon af. Maar natuurlijk kan je relatie standhouden.

MC Undertaker
21 november 2005, 16:54
3 jaar ofzo dacht ik :)

Snd
21 november 2005, 17:04
verliefdheidsgevoel gaat zowiezo weg, dit is menselijk. Heeft te maken met 'gewenning'

Na de verliefdheid komt het 'houden van' dwz kunt ge leven met de mindere kanten van je partner?

Mooncat
21 november 2005, 17:08
3 jaar ofzo dacht ik :)

Inderdaad, is een biochemische reactie in het lichaam die na drie jaar helemaal weg is. Maar verliefdheid reduceren tot een biochemische reactie is niet echt romantisch te noemen :)

Lon$daLe
21 november 2005, 17:12
bah love :sop:

my only love is my Z-5500 :love: , goeie bonk en de dag da zoiets u hart breekt moe nog uitgevonde worde :D

Avilowca
21 november 2005, 17:15
naar het schijnt kan een mens maar 4 jaar verliefd zijn op een ander mens.

Vraag me niet waarom, heb dat dirk druylants is horen vertellen in de Laatste Show

eniac
21 november 2005, 17:16
Momenteel ben ik en mijn vriendin al bijna 3 maand samen en ik heb nog altijd hetzelfde gevoel van verliefdheid als van bij het begin

Logisch, je zit immers nog altijd in het begin... ;)

Alhoewel dat nu niet zo lijkt, maar als je het een aantal jaar volhoudt dan zal je dat wel inzien.

Verder denk ik niet dat er een relatie is tussen de duur van het verliefd zijn en de duur van een relatie. De verliefdheid gaat wel over (soms na 2j, soms na 4j, iedereen is anders), en gaat over in iets... anders.

cura
21 november 2005, 17:17
naar het schijnt kan een mens maar 4 jaar verliefd zijn op een ander mens.
zever.

nuja, ieder zn geloof I guess

hangt prolly ook wel af van de persoonlijke definitie van "verliefd zijn" tbh

SilentSpring
21 november 2005, 17:20
verliefdheidsgevoel gaat zowiezo weg, dit is menselijk. Heeft te maken met 'gewenning'

Na de verliefdheid komt het 'houden van' dwz kunt ge leven met de mindere kanten van je partner?
idd, volges etgeen ek nog weet van de lesse godsdienst vorig jaar ga verliefdheid dan over in liefde na ne periode.
dunno oft klopt, kweet dak daar iets van gehoord en, ma twas in godsdienst dusja:p

go_ndw
21 november 2005, 17:21
Ik bekijk het helemaal anders,
Je hebt verliefdheid zowel als je liefde hebt.

Ik ga het niet helemaal uitleggen maar voor mij kan verliefdheid even lang duren als liefde. Soms heeft het gewoon nog eens een zetje nodig.

Burny
21 november 2005, 17:24
Inderdaad, is een biochemische reactie in het lichaam die na drie jaar helemaal weg is. Maar verliefdheid reduceren tot een biochemische reactie is niet echt romantisch te noemen :)

Ik dacht dat die biochemische reactie maar 6 maand duurde. En dat de drempel van 4 jaar ook een moeilijk moment is. (de precieze reden weet ik niet meer)

Tha_nOn
21 november 2005, 17:26

idd, als je verliefd bent komen er bepaalde stoffen bij maar uw lichaam went daar meer en meer aan dus moeten er telkens grotere dosissen vrijkomen om u zo te blijven voelen, na een tijd is da dus nimmer mogelijk (wat logisch is) dan is uw lichaam er teveel aan gewend en gaat ge het niet meer voelen
sommige zeggen dat dat na 2 jaar is, anderen na 4 jaar, dat weet ik neit exact

wat erna komt is houden van, en wat de meeste wel verstaan onder liefde wat niet wil zeggen dat er nog is een opflakkering van passie of verliefdheid kan zijn met uw partner of iemand anders (dan is het natuurlijk aan u wat ge ermee doet maar ik hoop voor u da ge wanneer ge voor uw partner gekozen hebt u daar ook aan houdt:p)

en nu wat is houden van? tjah voor iedereen ligt dat anders, al zal het wel op hetzelfde neerkomen ook:p, iemand waarmee ge alles kunt delen, iemand die u begrijpt, iemand die voor u gekozen heeft (en gij voor hem/haar)

JackM
21 november 2005, 17:30
ma als uw 'verliefdheid' weg is, dan wil da toch nie zeggen da ge zonder die persoon kunt leven of der niemeer mé kunt samenblijven?

Burny
21 november 2005, 17:32
ma als uw 'verliefdheid' weg is, dan wil da toch nie zeggen da ge zonder die persoon kunt leven of der niemeer mé kunt samenblijven?

Das idd nog iets heel anders. Na de 'verliefdheid' komt bij sommige koppels het 'houden van', al dan niet oprecht. En sommige gaan gewoon uit mekaar.

Stichero
21 november 2005, 17:35
en oe zit dat met lange afstandsrelaties?
ik zie m'n vriendin zo om de 3 maand
ma telkens ik weer bij haar ben krijg ik weer kriebels in de buik ^^
ok ok da zal wel liggen aant tfeit dak 3 maand geen sex heb gehad :cry:

SIO
21 november 2005, 17:35
verliefdheid is zalig
echte liefde is echter nog veel zaliger

verkeer bijna 3j, ook eerste lange serieuze relatie en ook altijd gevreesd dat na de verliefdheid ge in een dal valt, maar als ge echt bij elkaar past begint het pas echt dan..er staan u (hopelijk) nog vele mooie dingen te wachten

stichero: zou zeggen hangt ervan af oelang ge al verkeerd, want hoe ge het ook draait of keert, één keer op drie maand is zwaar belastend voor relatie, aan andere kant: als ge da overleeft gaje alles aankunne ;)

Fighting Hobbit
21 november 2005, 17:36
wetenschappelijk gezien is liefde een chemische reactie van ongeveer 36 maand

V!$u4L
21 november 2005, 17:38
Momenteel ben ik en mijn vriendin al bijna 3 maand samen en ik heb nog altijd hetzelfde gevoel van verliefdheid als van bij het begin van de relatie en kan me geen leven inbeelden zonder haar.
Je gaat mss anders piepen over 6-9 maanden, het kan ook bij haar zijn of mss zelfs wederzijds... weet je, ik hoop voor jou dat het blijven duren kan, want de dag dat het gedaan is, is geen lachertje. Succes.

JackM
21 november 2005, 17:42
na tverliefd zijn kunde dus nog altijd graag zien en houden van. hopek :s

SIO
21 november 2005, 17:43
verliefdheid bestaat enkel om te kijken of je ook van die persoon houdt vind ik..anders kruipte beter achter uwe pc en laat da mens met rust :)

hendrik1
21 november 2005, 17:46
De verliefdheid maakt plaats voor liefde....
Alleen is er het probleem dat velen dat laatste nu niet meer weten te appreciëren heb ik de indruk, al is het duizend keer meer waard...

Ik hoor het al te veel: 'Ik ben niet meer verliefd, dus ik maak het uit'
Hoe leg je uit dat verliefdheid verdwijnt?? Dit is gewoon zo, leer wat erna komt te koesteren.
De media speelt hierin spijtig genoeg een grote rol, maar ja.

whoopie
21 november 2005, 17:50
verliefdheid wordt na verschillende jaren naart schijnt ook ingeruild voor een diep respect hebbe voor elkaar

3at
21 november 2005, 17:51
idd, als je verliefd bent komen er bepaalde stoffen bij maar uw lichaam went daar meer en meer aan dus moeten er telkens grotere dosissen vrijkomen om u zo te blijven voelen, na een tijd is da dus nimmer mogelijk (wat logisch is) dan is uw lichaam er teveel aan gewend en gaat ge het niet meer voelen
sommige zeggen dat dat na 2 jaar is, anderen na 4 jaar, dat weet ik neit exact

wat erna komt is houden van, en wat de meeste wel verstaan onder liefde wat niet wil zeggen dat er nog is een opflakkering van passie of verliefdheid kan zijn met uw partner of iemand anders (dan is het natuurlijk aan u wat ge ermee doet maar ik hoop voor u da ge wanneer ge voor uw partner gekozen hebt u daar ook aan houdt:p)

en nu wat is houden van? tjah voor iedereen ligt dat anders, al zal het wel op hetzelfde neerkomen ook:p, iemand waarmee ge alles kunt delen, iemand die u begrijpt, iemand die voor u gekozen heeft (en gij voor hem/haar)

Dus in feite als we die theorie moeten geloven dan kan je in principe niet meer verliefd worden op iemand anders omdat je lichaam gewend is aan die dosissen?

whoopie
21 november 2005, 17:56
Dus in feite als we die theorie moeten geloven dan kan je in principe niet meer verliefd worden op iemand anders omdat je lichaam gewend is aan die dosissen?
of eerder gewent aan die persoon

yaris
21 november 2005, 17:57
Hmm ik ben nu al 10 jaar samen en van tijd tot tijd hebben wij nog altijd onze momenten van verliefdheid. Meestal is dit als ik haar de nacht ervoor eens goed genomen heb, dan kan ik zeker zijn dat ze me voor de meest stomme zaken belt de volgenden dag gewoon om mij te horen. En van die lieve aandacht wordt ik dan ook verliefd :p.
Ik denk de sleutel tot verliefd blijven en samenblijven gewoon "tijd" maken is voor elkaar.

syndrom
21 november 2005, 17:59
Hmm ik ben nu al 10 jaar samen en van tijd tot tijd hebben wij nog altijd onze momenten van verliefdheid. Meestal is dit als ik haar de nacht ervoor eens goed genomen heb, dan kan ik zeker zijn dat ze me voor de meest stomme zaken belt de volgenden dag gewoon om mij te horen. En van die lieve aandacht wordt ik dan ook verliefd :p.
Ik denk de sleutel tot verliefd blijven en samenblijven gewoon "tijd" maken is voor elkaar.

En goede sex volgens u post :lol:

Cazzz
21 november 2005, 18:08

idd vraag ik me ook af.. kan het zijn dat je zo veel verliefd bent geworden dat je lichaam daar is aan beginnen wennen en dat je dat gevoel niet meer kunt krijgen?

JackM
21 november 2005, 18:12
volgens mij is er wel iets na verliefdheid dat denkek veel leuker is :)
iets zoals respect voor mekaar, houden van elkaar, samen dingen willen verwezelijken, ... (de echte liefde lijk da ze da noemen?)

.Acku.
21 november 2005, 18:15
Doorgaans tot net na ge klaargekomen zijt

Burny
21 november 2005, 18:15
idd vraag ik me ook af.. kan het zijn dat je zo veel verliefd bent geworden dat je lichaam daar is aan beginnen wennen en dat je dat gevoel niet meer kunt krijgen?

Volgens brokkelt die tolerantie na verloop van tijd ook terug af, zodat je weer verliefd kan worden.

@ Jack Malibu: dat kan volgens mij ook uit sommige verliefdheden voortkomen.

omfg
21 november 2005, 18:16
chemische liefde duurt 6 maanden, biologische liefde 4 jaar, dit komt vanuit de oertijd toen de mensen maar 4 jaar samenbleven en dan een andere partner zoeken ofzo (heb ik ergens gelezen)

CocaHola
21 november 2005, 18:16
Ik heb ooit eens gelezen in de flair, dat verliefdheid maar 6 maanden duurt.

.Acku.
21 november 2005, 18:18
Ik heb ooit eens gelezen in de flair, dat verliefdheid maar 6 maanden duurt.

Gelukkig wordt er niemand verliefd op mensen die de Flair lezen

Burny
21 november 2005, 18:19
@ CocaHola & omfg: thanks, dat bedoelde ik dus.

infeKted
21 november 2005, 18:33
Doorgaans tot net na ge klaargekomen zijt

:rofl:

it's funny cause it's true :')

ZedKet
21 november 2005, 18:56
"Liefde" heeft te maken met allerlei chemische reacties in oa uw lichaam en hersenen. Heb wel geen zin om dat nu helemaal uit te leggen maar zoek maar eens op google zou ik zeggen.

Het verliefdheidsgevoel duurt in bijna alle gevallen tussen de 1 en 2 jaar. Zie het als genoeg tijd om vrouwtje zwanger te maken en dan nog een buffer om te helpen zorgen voor de baby (zoals in de oudheid/oertijd).

Tha_nOn
21 november 2005, 18:58

dat heb ik ook niet gezegd:p

aangezien uw lichaam gewend raakt aan die zo hoge dossissen na een tijd gaat uw lichaam da vanzelf ook niet meer produceren (waarom zou een lichaam energie steken in iets dat toch geen effect meer heeft)

daarom da ik ook zei dat er nog steeds verliefdheden kunnen zijn op uw partner of op een andere persoon(daarna dus), tis alleen te zien wat gij ermee doet natuurlijk als het op iemand anders is, ma dat is iets totaal anders:p

.Acku.
21 november 2005, 19:00
Ik ben bvb verliefd op Tha_non haar kont, maar blijf toch bij mijn vriendin waarvan ik al jaren hou

whoopie
21 november 2005, 19:12
Ik ben bvb verliefd op Tha_non haar kont, maar blijf toch bij mijn vriendin waarvan ik al jaren hou
pics?

Trip
21 november 2005, 19:14
en oe zit dat met lange afstandsrelaties?
ik zie m'n vriendin zo om de 3 maand
ma telkens ik weer bij haar ben krijg ik weer kriebels in de buik ^^
ok ok da zal wel liggen aant tfeit dak 3 maand geen sex heb gehad :cry:

da's wel stevig kin kloppen 3 maand , denk ni dat veel gasten da aankunnen , ik alleszins ni.

TheCrow7
21 november 2005, 19:17
Ach, dat lukt perfect. Het probleem is dat sommige mensen geen karakter hebben.

Stichero
21 november 2005, 20:25
da's wel stevig kin kloppen 3 maand , denk ni dat veel gasten da aankunnen , ik alleszins ni.
tis idd serieus op de kin kloppe, maar binnen een jaarken kank een jaar bij haar samen zijn, dus das iets om naar uit te kijke :)

SweetEmmaRose
21 november 2005, 21:11
verliefdheid gaat zoizo weg, meestal n 5/6maande heb ik in mijn omgeving opgemerkt.
ik ben al 3jara en half same me mijn vriend, en wete allebei van elkaar da we niemeer verliefd zijn, maar we houde natuurlijk wel oneindig veel van elkaar :p en volgens mij is da normaal .... ??

yaris
21 november 2005, 21:19
Hmm ik word regelmatig nog wel "licht" verliefd maar zorg dat dit niet uit de hand loopt. Voor ge het weet zijt ge alles kwijt.
Ik denk niet dat iemand kan wennen aan verliefd zijn, tis zo hevig, ik wil dat eigenlijk niet meer meemaken zo van die echte "ik wil u ma kan u niet krijgen" verliefdheid :p

JackM
21 november 2005, 21:23
Hmm ik word regelmatig nog wel "licht" verliefd maar zorg dat dit niet uit de hand loopt. Voor ge het weet zijt ge alles kwijt.
Ik denk niet dat iemand kan wennen aan verliefd zijn, tis zo hevig, ik wil dat eigenlijk niet meer meemaken zo van die echte "ik wil u ma kan u niet krijgen" verliefdheid :p
nja, das idd nie geestig,azo da verliefd worre ma nie kunne krijgen :(
ma wa doeje daaraan é alst nie overgaat :/

Killertux
21 november 2005, 21:23
Welja, dont shoot my if i'm wrong, maar heb overlaatst da ier geleerd.
Da stamt terug tot in onze nomadische periode waar de man werkte op het land, en de vrouw zorgde voor plukvruchten enzo...

De mens ontwikkelde zich, en babytjes werden als prematuur geboren...
Waardoor de periode van de kinderzorg verlengd werd tot ongeveer 3 jaar.
De vrouw kon dit niet alleen waardoor de man genoodzaakt was om die periode van 3j bij z'n "vrouw" te blijven. Na 3j ging en stond hij weer waar hij wilde.

Na ongeveer 3 jaar worden er in uw hersen stoffen gevormd, die het opwekkende en stimulerende gevoel van verliefdheid opheffen en in de plaats een gevoel van rust en veiligheid geven... Dit grijpt dan terug op die nomadische periode

Dit is dan ook het moment waar vele relaties op de klippen lopen, meestal omdat men te jongen is e.d.

Hoop dak u geholpen eb :)

Schummi88
21 november 2005, 21:24
verliefdheid zou maar een paar maanden duren, dit wilt natuurlijk niet zeggen dat je je partner niet graag ziet maar dat verliefdheid evolueert naar liefde. Liefde wil natuurlijk ook zeggen leren leven met de gebreken van je partner en elkaar accepteren zoals je bent.

Verliefdheid => nog altijd het beeld van droomprins
Liefde => accepteren wie de persoon echt is

de godsdienst lessen zijn dan toch nog voor iets goed geweest

Defkes
22 november 2005, 01:48
verliefdheid zou maar een paar maanden duren, dit wilt natuurlijk niet zeggen dat je je partner niet graag ziet maar dat verliefdheid evolueert naar liefde. Liefde wil natuurlijk ook zeggen leren leven met de gebreken van je partner en elkaar accepteren zoals je bent.

Verliefdheid => nog altijd het beeld van droomprins
Liefde => accepteren wie de persoon echt is

de godsdienst lessen zijn dan toch nog voor iets goed geweest

Zoiets heb ik ook geleerd tijdens godsdienst :).

Bij mijn ex was het in begin verliefdheid, maar na een jaar was het gewoon een seksrelatie. Op dit moment verkeer ik al meer dan 2 jaar en het gevoel van verliefdheid is er nog steeds...