PDA

Volledige versie bekijken : moeilijke keuze

vloet
20 november 2005, 20:50
jow,
Ik ben net bezig met m'n praktijk lessen en ben dus ook aant uitkijken naar een eigen autoke.
Mijne nonkel heeft voor 1000€ nog een rood nissan micrake 1200 cc van 15 jaar oud (96000km) da em dus wilt verkope an mij.
1000 € omda het een speciaal modelleke is (andere spoilers, kuizetelkes, sportief dus eigelijk )
nu, kheb daar mee gerede en da rijdt eigelijk echt wel goe enzo, khad veel erger verwacht.
Het enigste nadeel is da em veel verbuikt ( alsge koud rijd ; 10 L , anders 8L )
maar da ge vr de rest niveel moet betale ( taksen enz) compenseerd da da een beetje.
nu weetek ni goe wa ik best doe, Da autoke pakke? of iets duurder kieze die dan ook minder verbruikt ( was aan het denken aan citroën xsara , kheb daar al interessante dingen in gezien ).

wat zoude jullie doen? ( da autoke zieter echt goe uit :p )

cheers

2s2k
20 november 2005, 21:11
hangt ervan af of die micra nog goed inorde is, veel kosten aan waren/zijn :p

vloet
20 november 2005, 21:21
nope , er is niks aan
alleen was er vanachter erges roest aan waaret ni mocht zijn, ma da gingem nog in orde krijge zei em.
Vr de rest is die goe in orde.

eniac
20 november 2005, 21:35
Eerlijk gezegd vind ik 1000 euro veel voor een klein wagentje van 15 jaar oud.

De kilometerstand valt mee, taksen en verzekering zullen ook heel goed meevallen, maar met dat verbruik ga je heel duur rijden als je vrij veel kilometers aflegt per jaar.

vloet
20 november 2005, 21:56
ja, da dacht ik ook , maar menne nonkel is ne nissan freak en hij ga mij zeker ni wille klote ookni zenne ;) .
en tja, veel kilometers, tis da da ik nog ni goe weet. Kheb wel uitgerekent da ik dan om ongeveer 3 weke menne bak moet gan vulle vr ongeveer 40€, alzek ik elke dag naart werk ga + andere ritten. Isda eigelijk veel?

NightRaver
20 november 2005, 22:13
Ik vin da meer dan genoeg geld voor nen 15 jaar oude micra.

500-750 zal der meer op trekken als hij idd in orde staat

SoliD
20 november 2005, 22:26
ja, da dacht ik ook , maar menne nonkel is ne nissan freak en hij ga mij zeker ni wille klote ookni zenne ;) .
en tja, veel kilometers, tis da da ik nog ni goe weet. Kheb wel uitgerekent da ik dan om ongeveer 3 weke menne bak moet gan vulle vr ongeveer 40€, alzek ik elke dag naart werk ga + andere ritten. Isda eigelijk veel?
nee da's zeer weinig :)
Dan kun je 10l verbruik zeker blijven betalen :)

vloet
20 november 2005, 22:30
tis ne nissan micra K10 1.21 ( soms hatchback genoemd dachtek)
kheb da is opgezocht en die prijze ligge idd wel hoger van dees modellen ( tot 1300 € )
en echt nog in orde.
De prijs zittek niks mee in, tis alleen da verbruik waarek over twijfel.
Maar zouet ni zo zijn da ge op jaarbasis eigelijk ni veel meer betaald als nen andere auto?
omdat hier weinig vr moet betaald worden qua taksen en andere koste, omda het ne kleine , niet al te zware auto is?
Mijn ma heeft ok nog zone micra gehad die zoveel verbruikte maar wasser wel content van toen.
Kvraag mij gwn af wat andere mensen zoude doen als ze een autoke zien da echt wel bij hun past, maar die gwn wa meer vebruikt.

Kwertie
20 november 2005, 22:57
Ik heb 900€ betaald voor mijne 1.3 naft kadett, en da's zo'n 7.5 à 8 L en da blijft wel betaalbaar hoor, ik doe zo'n 60km per dag heen en terug naar school, grotendeels autosnelweg (is positief voor het verbruik) dus die 7.5 à 8 is gemiddeld gezien (ook met de weekends - filerijden -> alles dooréén dus)

als die goe onderhouden is, zullen daar ni veel kosten bijkomen waarschijnlijk, ik heb der zelf toch ni echt kosten aan gehad (wel nieuwe bandekes makom, das 40€ /stuk nieuw dus viel wel mee)

verder es letten op de uitlaat eventueel, bij een naft gaat de uitlaat vlugger kapot dacht ik, de mijne begint al deftig wa lawaai maken, dus da wilt zeggen dak bij de volgende keuring eerst ne nieuwe ga moeten steken (en da kost toch wel zo'n 125 à 150€ dacht ik?)

Burny
21 november 2005, 09:56
tis ne nissan micra K10 1.21 ( soms hatchback genoemd dachtek)
kheb da is opgezocht en die prijze ligge idd wel hoger van dees modellen ( tot 1300 € )
en echt nog in orde.
De prijs zittek niks mee in, tis alleen da verbruik waarek over twijfel.
Maar zouet ni zo zijn da ge op jaarbasis eigelijk ni veel meer betaald als nen andere auto?
omdat hier weinig vr moet betaald worden qua taksen en andere koste, omda het ne kleine , niet al te zware auto is?
Mijn ma heeft ok nog zone micra gehad die zoveel verbruikte maar wasser wel content van toen.
Kvraag mij gwn af wat andere mensen zoude doen als ze een autoke zien da echt wel bij hun past, maar die gwn wa meer vebruikt.

Als die Micra nog een goeie staat is, dan is 1000 € niet overdreven. Mss krijg je er nog wat vanaf? Je zal ook heel goedkoop rijden qua taxen en verzekering.
Alleen het verbruik stel ik me vragen bij. Je tankt wss euro 95, die nu 1.3 € p/l kost. Da betekent dat je zo'n 31 liter per 3 weken tankt. En dus max 100 km per week gaat rijden. Das weinig. Klopt dat wel?
Houd ook ff dit in het achterhoofd:

# Koudstart
Maak zo weinig mogelijk korte ritten. Een warme motor verbruikt én slijt aanzienlijk minder. De motor van een auto die dagelijks lange ritten maakt ziet er na 400.000 km vaak beter uit dan die van een wagen die alleen voor korte verplaatsingen werd gebruikt na 60.000 km.
Overweeg voor korte afstanden ook het gebruik van de benenwagen en de fiets als alternatief; het is voordelig voor het milieu, voor je conditie en die van je portemonnee.
Bron (http://www.touring.be/nl/voertuigen-verkeer/auto-moto/artikels-veiligheid-informatie/zuinig-rijden/brandstofslurpers.asp)

@ Kwertie: Het zal er ook wel aan liggen waar je die uitlaat haalt. Mss heb je voor 100 € één die na 2 jaar weer is weggeroest. Het is wel een feit dat de uitlaat van een benzine harder roest. Omdat die roest vanbinnenuit komt, en bij een diesel zit daar een dikke roestwerende roetlaag. En de uitlaatgas temperatuur ligt ook hoger bij een benzine.
Btw, als die Micra geen 5 versn heeft, is autostrade ook niet zo gunstig voor het verbruik.

Lijstje met te vervangen/na te kijken punten bij oudere 2de hands wagens:

- groot onderhoud
- distributieriem en aanverwanten vervangen
- Banden
- Remmen revisie
- Roest
- Uitlaat
- Batterij

Als het bij die zaken de eerste 2 jaar blijft, heb je een zeer goeie wagen gekocht (ouder dan 12) ofwel is je auto een echt gevaar op de baan :p

vloet
21 november 2005, 14:36
de achterbanden ging hij zelf nog late vervangen, en de roest ging een andere nonkel in de garage ok onder hande nemen, dus da komt goe :p ( tis btw dus ene me 5 versnellingen, dus op de autostrade zal ok geen probleem zijn)
en ja, ik zal wsl wel meer dan 100km doen per week zenne, da was maar ruw geschat, omda ik weet da naar m'n werk ongeveer 18 km is heen en terug, hoeveel ik vr de rest ga doen da weet ik nogni, daarmee, da moetek eerst nog ondervinden :)
merci voor de uitleg!

Beavis_69
21 november 2005, 16:10
Hmm, ik kan al snel antwoorden: "NEE, niet doen" :p

Gewoon omdat ik een Micra een foei-lelijk auto'tje vind ;)

Suicide Monkey
21 november 2005, 16:21
Als die wagen nog in goede staat is waarom niet? Ik vind het stom om direct met een nieuwere wagen te beginnen rijden omdat je nog niet veel ervaring hebt want een ongeval is vlug gebeurd. Ik heb eerst 2 jaar met een fiesta van 11 jaar oud gereden die nog in redelijk goede staat was met een 1300 naft en 135.000 km op de teller en toen ik die weg deed stonden er bijna 180.000 km's op.

CAS
21 november 2005, 16:32
de achterbanden ging hij zelf nog late vervangen, en de roest ging een andere nonkel in de garage ok onder hande nemen, dus da komt goe :p ( tis btw dus ene me 5 versnellingen, dus op de autostrade zal ok geen probleem zijn)
en ja, ik zal wsl wel meer dan 100km doen per week zenne, da was maar ruw geschat, omda ik weet da naar m'n werk ongeveer 18 km is heen en terug, hoeveel ik vr de rest ga doen da weet ik nogni, daarmee, da moetek eerst nog ondervinden :)
merci voor de uitleg!
Probeer nog wat van die prijs af te doen, en kopen die handel! Met die nissan ga ge u amuseren, da verbruik is heus zo hoog ni. En je gaat een vinnig motorke in de plaats krijgen, voor weinig geld. Met die Citroen zal je mss ook blij zijn, maar ge gaat u toch blijven afvragen hoe die Nissan zou geweest zijn.

eniac
21 november 2005, 16:39
En je gaat een vinnig motorke in de plaats krijgen, voor weinig geld.

50PK is nu ook zo vinnig niet he CAS :)

CAS
21 november 2005, 17:03
50PK is nu ook zo vinnig niet he CAS :)

Bwa, in zo'n klein wagentje?
Ik heb nog met geen enkele jap gereden dat niet vinnig was. Lichtste waren wel 75pk 1.3 literkes, maar die voelen toch lekker aan vind ik. Hoogtoerig enzo, meer moet een jonge gast niet hebben.

vloet
21 november 2005, 17:05
kdacht da het ongeveer 60-70 pk was toch, en ne kleine auto is meestal wel vinnig peizek.
@beavis : dees is toch een uitzondering ze ;) , normaal micra's vinnek ook ni zo schoon, zelfs nogal bomma-achtig, ma deze zieter echt sportief uit.

eniac
21 november 2005, 17:07
54PK vloet... Als AW accuraat is tenminste.

Zal misschien wel vinnig zijn in gedrag, maar dat ligt dan aan wagen en wegligging enzo. De motor op zich niet zozeer. Nuja, daarom koop je hem niet.

vloet
21 november 2005, 17:14
nee idd, maakt ni echt uit vo mij hoeveel PK da ding heeft, alsem goe rijdt isda goe he.

eniac
21 november 2005, 17:22
Uiteraard. Ik ben begonnen met 60PK voor 900kg... Slow as hell, maar heb er toch van genoten en het bracht me overal waar ik wou.

vloet
21 november 2005, 20:41
kan evegoe nekeer een fotoke poste, dan wete warover we bezig zijn ;)

http://users.pandora.be/joerithevloet/3.JPG
http://users.pandora.be/joerithevloet/5.JPG

CAS
21 november 2005, 20:44

Ziet er toch in echte topconditie uit. Als dat zijn originele verf is, dikke proficiat voor uw bompa (of van wie kocht ge die?)!

vloet
21 november 2005, 20:58
lol, menne nonkel was het :)
originele verf ja

Burny
21 november 2005, 21:08

Da ziet er best nog een leuk bakkie uit! Ik had iets heel anders verwacht :$

Crazy
21 november 2005, 23:23
om zo'n rode wagen in zo'n mooie kleur te laten zal er toch wel goed voor gezorgd zijn. veel gesimoniseerd enzo zeker?
Ziet er mooi uit :niceone:
Uwe nonkel zal u nie bedriegen dus beste prijs/kwaliteit denkek ;)
Ergens anders een autoke voor 1000€ of iets in die aard is meestal niet zo betrouwbaar

vloet
22 november 2005, 15:07
true,
mijn beslissing is dus gemaakt ondertusse, vanaf de 15de december hebbek m'n voorlopig rijbewijs en dan is die auto ok volledig in orde, dus zult ge me met den deze zien rondtoere :p
thx vr de comments

vloet
6 december 2005, 13:09
men keuze was in feite al gemaakt, maar nu dit

http://www.auto-on-net.com/vehicles/details/72/26954/nl

ma 500€ meer, en een pak opties, ma wel 160 000 km
nu krijgek het terug moeilijk :confused:
en tis just nog ongeveer een week wnr ik nen auto nodig heb.

DBK
6 december 2005, 13:24
da van uw nonkel is veel cooler, klein maar toch mannelijk !
wij hebben vroeger ook eentje gehad, dat model micra, goe autoke :)

[B]Rocketeer
6 december 2005, 14:19
da van uw nonkel is veel cooler, klein maar toch mannelijk !
wij hebben vroeger ook eentje gehad, dat model micra, goe autoke :)

²nd that

Kabouter Hya
6 december 2005, 14:44
ja tis da tis ni omda gij da gene schone auto vindt da vloet die ni mag kopen...

en daarbij komt van zijn nonkel, allee ik weet natuurlijk ni hoe da da zit in die familie, maar ik denk toch da die nonkel vloet ni int zak ga willen zetten...

160.000km is wel veel zeker voor nen of 1.1 of 1.3
blijft bij die van uwe nonkel...
en koopt van die 500€ nen deftige radio enzo voor daar in te steken

vloet
6 december 2005, 14:52
mm, daar hebde wel een punt, met 500€ kannek al zeker ander dinge doen aan die auto.
bij die nieuwere, centraal vergrendeling enzo zijn vr mij geen " must have's"
maar tzijn daarentege wel handige opties.

khad okal het gedacht da die nieuwer modellekes echt wel bomma-auto's zijn, maar den deze zieter dan wer just iets beter uit.

Kabouter Hya
6 december 2005, 14:55
wette ik had da op mijne gti ook ni cv maar heb je dat nodig??
dan duwde da knopke ma manueel in (alé uw passagiers toch) haha
het enigste wat ik echt nodig vindt is een open dak omdak ik rook en da anders uwen auto stinkt...

ja idd die nieuwe heeft percies schorten en spoilers

Beestje007
6 december 2005, 14:55
Die 1500 is ook zonder BTW als ik mij nie miskeken heb...
Ook kan het zijn dat die niet in de buurt is hé. Dan moet ge er nog (eventueel) ver omrijden.

En g/l met uw examen de 15de

@Beestje007: ge stond dus nog ingelogd hier op hogent :p Kzal u maar afmelden zodat er geen onozelaars op uwe naam dingen posten zeker ;)
grtz Soundstorm

vloet
6 december 2005, 15:12
hehe, merci, maar dan ist nogni men examen, ma dan hebbek m'n voorlopig rijbewijs ;)

Soundstorm
7 december 2005, 22:19
Is het dan geen theoretisch examen ook? Of hebt ge da al gedaan? Indien zo, in welk boeregat leeft gij dat het zo lang duurt eer die uw papierke maken... Zou maar 2 dagen mogen duren.

Of ist de 15de uwe verjaardag? Ik heb daar ook op moete wachte :p ze hadden het de dag ervoor al binnen en ze wouden het mij niet geven :(

NightRaver
8 december 2005, 15:36
Die 1500 is ook zonder BTW als ik mij nie miskeken heb...
Ook kan het zijn dat die niet in de buurt is hé. Dan moet ge er nog (eventueel) ver omrijden.

En g/l met uw examen de 15de

@Beestje007: ge stond dus nog ingelogd hier op hogent :p Kzal u maar afmelden zodat er geen onozelaars op uwe naam dingen posten zeker ;)
grtz Soundstorm

:offtopic:

Ah nog volk van op Hogent?

Mercator?

oxbow
8 december 2005, 16:41
ik heb ook maten gehad die zijn begonnen met ne kleine naft.

verbruik 10liter als ge rustig rijdt :D
als jonge gast kunt ge beter 2x nadenken voor ge iets koopt.

maat van mij heeft ne peugeot 405 td diesel me 90pk en da drinkt 6-7 liter
andere maat heeft ne citroen ax 1100 benzine en dieje drinkt 9 liter.
per maand kan da toch rap 100€ schelen en zoveel duurder is ne diesel ook ni

ComputerVISTA
8 december 2005, 16:45

Voor die prijs heb ik een veel comfotabele mercedes 200D gekocht, Ik vind hem serrieus overpriced.

En de 2de keer 900 :)

Die was ook in perfecte staat, nieuwer, een onverslijtbare motor en vebruikte ook niet veel...

vloet
8 december 2005, 18:22
Is het dan geen theoretisch examen ook? Of hebt ge da al gedaan? Indien zo, in welk boeregat leeft gij dat het zo lang duurt eer die uw papierke maken... Zou maar 2 dagen mogen duren.

Of ist de 15de uwe verjaardag? Ik heb daar ook op moete wachte :p ze hadden het de dag ervoor al binnen en ze wouden het mij niet geven :(

umm, mijn theorie heb ik al lang gedaan, maar ik moest nen tijd wachte eer da ik me de rijlesse kon beginne, omdat alles zowa volgeboekt was. das ook de reden wrm mijn lessen meer gespreid zijn over een aantal weken (4 om precies te zijn)
de 15de hebbek mijn laatste les en dezelfde dag zouek dus mijn voorlopig rijbewijs kunne gan hale. Dan moetek nog 3 maandjes rijde daarmee , en dan ist pas exames he.

vloet
8 december 2005, 18:23
Voor die prijs heb ik een veel comfotabele mercedes 200D gekocht, Ik vind hem serrieus overpriced.

En de 2de keer 900 :)

Die was ook in perfecte staat, nieuwer, een onverslijtbare motor en vebruikte ook niet veel...

mja, ma van mercedes moetek weinig hebbe, persoonlijke smaak wsl ;)
die oudere modellen vinnek helemaal ni mooi. Dan vinnek dees micrake pakke schoonder.

ComputerVISTA
8 december 2005, 18:38
mja, ma van mercedes moetek weinig hebbe, persoonlijke smaak wsl ;)
die oudere modellen vinnek helemaal ni mooi. Dan vinnek dees micrake pakke schoonder.

het gaat hem niet over de auto zelf maar over dat hij imo serrieus overpriced is. Ik zei dus dak voor da geld veel meer luxe had en niet geradbraakt was na elke rit en ik heb al genoeg in een maat zen micraken gezeten om te kunnen constateren dat het absoluut geen zachte rit is :s

http://lars.eberhardt-bonnesen.dk/pictures/bil/i_carport01.jpg deze dus maar in een ander kleur.

vloet
8 december 2005, 19:51
bwa, kvin da goe meevalle zenne, khebber al mee rondgerede en echt hard is die ni.
M'n moeder heeft da ook gehad en die was ok helemaal ni hard.
maja, alsget vergelijkt me ne mercedes , dan zulde idd wel wa verschil voele he ;)

Mr Syphon
8 december 2005, 19:52
tis maar wat ge gewoon zijt ;)
als ge niks anders hebt dan is die auto goed voor u

Soundstorm
8 december 2005, 20:10
:offtopic:

Ah nog volk van op Hogent?

Mercator?
:offtopic: Nope, CTL-BME dep TECH

CAS
8 december 2005, 21:02
het gaat hem niet over de auto zelf maar over dat hij imo serrieus overpriced is. Ik zei dus dak voor da geld veel meer luxe had en niet geradbraakt was na elke rit en ik heb al genoeg in een maat zen micraken gezeten om te kunnen constateren dat het absoluut geen zachte rit is :s

http://lars.eberhardt-bonnesen.dk/pictures/bil/i_carport01.jpg deze dus maar in een ander kleur.

Voor minder geld? Het je die merc ingeschreven? Als je dat had gedaan, dan zat je al hoger dan wat die nissan kost, niet de jaarlijkse taks te vergeten. Dus dan heb je een goedkope merc, die je ieder jaar een pak taks kost zonder voorruit te gaan. Vandaar dat die kleine wagentjes meestal net iets meer kosten.

Prijs mag mss iets minder, maar is zeker niet overpriced, alleen de staat waarin die nissan al verkeerd...

ComputerVISTA
8 december 2005, 22:44
Voor minder geld? Het je die merc ingeschreven? Als je dat had gedaan, dan zat je al hoger dan wat die nissan kost, niet de jaarlijkse taks te vergeten. Dus dan heb je een goedkope merc, die je ieder jaar een pak taks kost zonder voorruit te gaan. Vandaar dat die kleine wagentjes meestal net iets meer kosten.

Prijs mag mss iets minder, maar is zeker niet overpriced, alleen de staat waarin die nissan al verkeerd...

Taks was zo hoog niet he, had ocharme 75 pk en kwa diesel dronk hij vrij weinig.

CAS
8 december 2005, 22:52
Taks was zo hoog niet he, had ocharme 75 pk en kwa diesel dronk hij vrij weinig.
pk =/= taks

En zo zuinig zijn die diesels toch niet? In ieder geval, komt die Nissan met de km's dat de TS maar doet goedkoper uit en een heel pak sportiever. En de staat waarin het voertuig zich verkeerd is toch ook beter? Aléja, kan mij niet direct meer foto van die merc herinneren, maar meeste zijn niet echt in zo'n goede staat, toch niet in belgie.

ComputerVISTA
8 december 2005, 22:54
pk =/= taks

En zo zuinig zijn die diesels toch niet? In ieder geval, komt die Nissan met de km's dat de TS maar doet goedkoper uit en een heel pak sportiever. En de staat waarin het voertuig zich verkeerd is toch ook beter? Aléja, kan mij niet direct meer foto van die merc herinneren, maar meeste zijn niet echt in zo'n goede staat, toch niet in belgie.

Hoe weet gij in welke staat die benz was LOL, daar was absoluut niks aan. Just nieuwe batterij moeten steken.

Er was niks aan de verroest was, rammelde of etc... Alleen ja wat traag maar zeker niet duur kwa taks.

Verbuik tussen de 6 en 7 lieter natuurlijk na die tijd iets meer waarschijnlijk.

CAS
8 december 2005, 23:01
Hoe weet gij in welke staat die benz was LOL, daar was absoluut niks aan. Just nieuwe batterij moeten steken.

Er was niks aan de verroest was, rammelde of etc... Alleen ja wat traag maar zeker niet duur kwa taks.

Verbuik tussen de 6 en 7 lieter natuurlijk na die tijd iets meer waarschijnlijk.

Ik zeg toch dat ik niet weet in welke staat em was.

Maar deze (http://users.pandora.be/joerithevloet/3.JPG) is gewoon in showroomstaat, alsof em net van fabriek komt. Nuja foto's kunnen liegen, maar rood na zoveel jaar in die staat, zonder herspoten te zijn...

Ik bedoel maar dat die nissan zo goed als zeker in betere staat is dan die merc, een betere motor heeft voor een jonge gast, een beter uiterlijk, ...

ComputerVISTA
8 december 2005, 23:05
Ik zeg toch dat ik niet weet in welke staat em was.

Maar deze (http://users.pandora.be/joerithevloet/3.JPG) is gewoon in showroomstaat, alsof em net van fabriek komt. Nuja foto's kunnen liegen, maar rood na zoveel jaar in die staat, zonder herspoten te zijn...

Ik bedoel maar dat die nissan zo goed als zeker in betere staat is dan die merc, een betere motor heeft voor een jonge gast, een beter uiterlijk, ...

Wat verstaat gij onder een betere motor voor een jonge gast? kent gij die lievensduur van die benz motoren van toen? Ja ik weet da ge da weet dus veel miserie hoeft ge daar al niet mee te verwachten. Wat wel zo is als ge ooit een reparatie moet laten doen dat benz dealers wat verder in u zakken gaan zitten.

Deze was ook in perfecte staat anders had ik hem niet door verkocht voor 2300 he :p

Die nissan zal waarschijnlijk veel en lang in een propere garage gestaan hebben want ken dezelfd nissan hier in de buurt en die is roos geworden LOL

CAS
8 december 2005, 23:10
Wat verstaat gij onder een betere motor voor een jonge gast? kent gij die lievensduur van die benz motoren van toen? Ja ik weet da ge da weet dus veel miserie hoeft ge daar al niet mee te verwachten. Wat wel zo is als ge ooit een reparatie moet laten doen dat benz dealers wat verder in u zakken gaan zitten.

Deze was ook in perfecte staat anders had ik hem niet door verkocht voor 2300 he :p

Die nissan zal waarschijnlijk veel en lang in een propere garage gestaan hebben want ken dezelfd nissan hier in de buurt en die is roos geworden LOL

Ik denk niet dat het iedere jonge gast zijn droom is om een 2liter diesel motor te verzekeren en de taks er op te betalen om dan met een slee rond te cruizen met 75pk...

Goeie motors voor jonge gasten vind ge bvd bij honda, de nodige verzekerbare pk's in een kleine cilinderinhoud. Dus lage taks, normale verzekering...

Mijn motor is ook niet ideaal, aangezien ik een 1.8liter moet verzekeren terwijl ik met de pk's uit een 1.4/1.6 rijd, en dan nog eens met een hoger verbruik...

ComputerVISTA
8 december 2005, 23:12
Mja, in welke staat die micra dan ook verkeerd ik vind 1000 euro echt TE veel. Ik wou enkel even aankaarten dat je voor dat geld beter kan hebben. Als je genoeg WILT zoeken tenminste.

CAS
8 december 2005, 23:20
Mja, in welke staat die micra dan ook verkeerd ik vind 1000 euro echt TE veel. Ik wou enkel even aankaarten dat je voor dat geld beter kan hebben. Als je genoeg WILT zoeken tenminste.

Maar uw voorbeeld was dan toch een slecht? Die merc is echt geen betere keuze, en overpriced is die mirca dus zeker niet.
Een E30 kan je kopen voor 250, en je kan er één kopen voor 6000euro, en zelfs hoger, en dan heb ik het nog niet over de M3, zijn die dan ook overpriced? Omdat je er voor 250 al één hebt?

Ik kan u dan een 750i aanraden é, veel meer prestaties dan die 525tds en voor evenveel geld, en veel meer luxe, dus waarom koop je die dan niet?
Waarom kost een 330d meestal minder dan een 320d in dezelfde staat/opties?

Khoop dat je weet waar ik naar toe gaat, want blijkbaar had je de indruk dat ik die merc aanviel, terwijl ik gewoon wil aantonen dat die Micra heus zo duur niet is, de aankoopprijs van een wagen, is zo goed als niks tov de andere kosten, en dan heb ik het nog niet over defecten.

ComputerVISTA
8 december 2005, 23:23
Niet zeveren he ge doet precies of die benz koste een fortuin aan taxen en dat was alles behalve zo! Ge zijt het gewoon aan't overdrijven man!

CAS
8 december 2005, 23:27
Niet zeveren he ge doet precies of die benz koste een fortuin aan taxen en dat was alles behalve zo! Ge zijt het gewoon aan't overdrijven man!

Hoeveel koste die dan? En hoeveel denk je dat dat micratje zal kosten? Een 2l diesel is heus zoveel niet, maar aangezien die kerel precies niet al teveel km's zal bollen, is em beter met een naft, en die gaat gewoon pakken goedkoper uitkomen dan dat em met een merc 2l diesel zou rijden, met 75pk waarvan er al enkele met pensioen zijn en die dan nog eens een veel te zware kooi moeten meesleuren.

ComputerVISTA
8 december 2005, 23:31
Hoeveel koste die dan? En hoeveel denk je dat dat micratje zal kosten? Een 2l diesel is heus zoveel niet, maar aangezien die kerel precies niet al teveel km's zal bollen, is em beter met een naft, en die gaat gewoon pakken goedkoper uitkomen dan dat em met een merc 2l diesel zou rijden, met 75pk waarvan er al enkele met pensioen zijn en die dan nog eens een veel te zware kooi moeten meesleuren.

Gij kunt blijkbaar niks anders dan dat ding in de grond boren heb ik zo de indruk. Hoeplijk voor hem gaat die micra nog lang mee en heeft hij der nog veel plezier van. 't Kan weer nie op vandaag...

En nu doet ge precies ook of dat ding niet eens vooruit gaat, ja hij ging traag maar eens op gang ging hij en bleef hij mooi gaan tot snelheden dat ge hier toch niet moogt rijden + een absoluut zijdezachte rit.

Ga anders wat nog een 5L vergelijken met een 2L om het wat verder belachelijk te maken!

CAS
8 december 2005, 23:34
Gij kunt blijkbaar niks anders dan dat ding in de grond boren heb ik zo de indruk. Hoeplijk voor hem gaat die micra nog lang mee en heeft hij der nog veel plezier van. 't Kan weer nie op vandaag...

En nu doet ge precies ook of dat ding niet eens vooruit gaat, ja hij ging traag maar eens op gang ging hij en bleef hij mooi gaan tot snelheden dat ge hier toch niet moogt rijden + een absoluut zijdezachte rit.

Ga anders wat nog een 5L vergelijken met een 2L om het wat verder belachelijk te maken!

Het enige wat ik u wil aantonen is dat het als jonge gast beter is om met zo'n micratje te rijden, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

En toon mij dan eens waar ik je wagen in de grond boor? En waar ik een 5liter met een 2liter vergelijk?

ComputerVISTA
8 december 2005, 23:38
Het enige wat ik u wil aantonen is dat het als jonge gast beter is om met zo'n micratje te rijden, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

En toon mij dan eens waar ik je wagen in de grond boor? En waar ik een 5liter met een 2liter vergelijk?

Ik kan u dan een 750i aanraden é, veel meer prestaties dan die 525tds en voor evenveel geld, en veel meer luxe, dus waarom koop je die dan niet?

Kontent nu?

Ik zie nog altijd geen reden waarom hij beter dan zijn afgezien dat beetje tax? En als ik me niet vergis was dat ook niet zo vreselijk veel?

Ik heb het er al meerdere malen over gehad, zeg ik iets over die benz dan was hij te traag of te lomp, de bmw is heeft dan weer te weinig pk's volgens tax en over die delorean dak ooit wil heb je ook wel iets op aan te merken. 'k heb zo den indruk dat ge trekskes aan't krijgen zijt van "ge-weet-wel-wie"

Hoopelijk vergis ik me!

CAS
8 december 2005, 23:47
Kontent nu?

Ik vergelijk daar heus niet, ik wil u enkel aantonen dat een 750i goedkoper is dan die 525tds, net zoals jij zegt dat die merc goedkoper is dan die micra...

Ik zie nog altijd geen reden waarom hij beter dan zijn afgezien dat beetje tax? En als ik me niet vergis was dat ook niet zo vreselijk veel?

Ik heb het er al meerdere malen over gehad, zeg ik iets over die benz dan was hij te traag of te lomp, de bmw is heeft dan weer te weinig pk's volgens tax en over die delorean dak ooit wil heb je ook wel iets op aan te merken.
Wil je dan dat ik zeg dat die merc super prestaties neer zet? We hebben hier thuis een 190 gehad met 2.5l diesel, die sleuren veroeren gewoonweg niet. Ik zeg niet dat ze super traag rijden, ik vond het zelf een zalige cruisebak, maar die Micra zal beter presteren en minder kosten om te laten rijden.

Die BMW, 525tds, verbruikt "redelijk" wat voor een diesel te zijn en je bent beter af met de nieuwere 2liter diesel versie van 136pk, dat is een feit, sorry dat ik u die meedeel. Als je tegen mij zegt dat je gerust meer geld wilt uitgeven aan een wagen, als het de moeite is, en je blijkt het kapitaal te hebben voor een veel zuinigere, comfortabelere en fiscaal voordeligere E39 520d te hebben, dan deel ik u da dan ook gewoon maar mee.

Die delorean heeft iedereen wel iets op aan te merken is maar normaal ook

'k heb zo den indruk dat ge trekskes aan't krijgen zijt van "ge-weet-wel-wie"
Hoopelijk vergis ik me!
Ik ga er van uit dat je het op Morpheus hebt, en ook al ben ik het veel niet eens met hem, qua fiscale voordelen, zat die er toch wel geregeld op.

het gaat hem niet over de auto zelf maar over dat hij imo serrieus overpriced is. Ik zei dus dak voor da geld veel meer luxe had en niet geradbraakt was na elke rit en ik heb al genoeg in een maat zen micraken gezeten om te kunnen constateren dat het absoluut geen zachte rit is

Als je vind dat ik je wagen beledig, door een feit te vermelden dat ze nogal traag zijn, of lomp, dan vind ik toch dat je hier zwaar uithaalt naar de TS, aangezien je dat micratje maar zit af te breken.

En mijn woorden over uw BMW waren ongeveer zo: Qua inhoud van liters heeft em niet zoveel pk's, wat nogal duur gaat uitkomen, en zoveel zuiniger gaat em ook niet zijn, aangezien het een redelijk oude motor is. Ik heb u dan ook vermeld, dat als dat geen probleem voor u is, aangezien ge er mss toch ni zoveel mee gaat rijden, je wel een prachtige bak hebt.

Ik beschouw dit eerder als goeie raad, dan je wagen af te breken hoor. Ik moet toch ook niet zeggen dat mensen mijn wagen afbreken als ze zeggen dat die nogal veel verbruikt, of dat die oud is?

ComputerVISTA
8 december 2005, 23:54
Het feit is dat je op zowat alles dat ik koop dat met een wagen te maken heeft je er wel iets op aan te merken hebt! Daar gaat het me nu om. EN ik heb er niks op tegen dat ge her en der eens wat zegt maar 't is praktisch altijd als ik het erover heb dat de uwe beter is in dit of dat etc... Of ge hebt er wel iets anders op aan te merken. Ten andere heb ik hem hier neregsn een bmw 525 aangeraden!

Ik heb dat micratje nergens afgebroken ik heb gezegd zelf dat hij op een propere plaats bewaard zal geweest zijn en ik heb enkel eens vergeleken met een rit die ik zelf geregeld meemaakte van iemand die zo een dingetje had en het was niet om over naar huis te spreken. Toch zeker die van hem (die kennis)

Ik zeg dat je voor die 1000 beter kan krijgen en dan nam ik die benz als voorbeeld.

CAS
9 december 2005, 00:03
Het feit is dat je op zowat alles dat ik koop dat met een wagen te maken heeft je er wel iets op aan te merken hebt! Daar gaat het me nu om. EN ik heb er niks op tegen dat ge her en der eens wat zegt maar 't is praktisch altijd als ik het erover heb dat de uwe beter is in dit of dat etc... Of ge hebt er wel iets anders op aan te merken. Ten andere heb ik hem hier neregsn een bmw 525 aangeraden!

Ik heb dat micratje nergens afgebroken ik heb gezegd zelf dat hij op een propere plaats bewaard zal geweest zijn en ik heb enkel eens vergeleken met een rit die ik zelf geregeld meemaakte van iemand die zo een dingetje had en het was niet om over naar huis te spreken. Toch zeker die van hem (die kennis)

Ik zeg dat je voor die 1000 beter kan krijgen en dan nam ik die benz als voorbeeld.

Euhm, waar en wanneer heb ik gezegd dat mijn BMW beter is?
Waar en wanneer heb ik iets vermeld dat niet klopte over een wagen die je wou aankopen?
En je zegt dat je geradbraakt bent na iedere rit in een micra, wat het ook mag zijn, het klinkt niet echt positief...

Ik zal vanaf nu geen goede raad meer geven bij een aankoop, en zal alles als goede zaken vermelden hoor, als dat je blij maakt...

Ik vind dat jij een beetje begint te trekken op je-weet-wel-wie, straks ge je nog beweren dat ik overal overtuigd ga verspreiden dat mijn wagen de sportiefste is!

EDIT: btw, nu spreek je al als "dingetje" over die micra, ook niet direct positief é, moet ik nu ook gaan beweren dat je die wagen in de grond boort?

Lees maar alles eens goed na wat ik zeg, nergens, maar dan ook nergens boor ik je wagen de grond in, ik heb u enkel de nadelen ook meegedeeld, dat zo'n wagen kan teweegbrengen. En heb dit gedaan door enkel feiten mee te delen, ik snap dus echt uw probleem niet.

ComputerVISTA
9 december 2005, 00:08
Heb dat nergens gezegd en heb nergens gezegd da ge da nie moogt doen maar heb al meerdere keren hetzelfde van u mogen horen op irc hoe slecht die benz wel niet optrekt en hoe veel die bmw wel niet verbruikt en kost etc... na 1 keer weet ik dat ook wel en die dingen die jij mij wist te vertellen wist ik naderhand ook wel. Als ikz eg dak planché moest duwen aan de lichetn wil dat imo niet zeggen dat hij een ferrari voorbijsteekt in een drag.

Mr Syphon
9 december 2005, 00:11
tis goeie boys :p
ge gaat ni klagen over die micra ;)

ComputerVISTA
9 december 2005, 00:12
tis goeie boys :p
ge gaat ni klagen over die micra ;)

*slap* *slap* Moeit u nie tedomme! :p

CAS
9 december 2005, 00:21
Heb dat nergens gezegd en heb nergens gezegd da ge da nie moogt doen maar heb al meerdere keren hetzelfde van u mogen horen op irc hoe slecht die benz wel niet optrekt en hoe veel die bmw wel niet verbruikt en kost etc... na 1 keer weet ik dat ook wel en die dingen die jij mij wist te vertellen wist ik naderhand ook wel. Als ikz eg dak planché moest duwen aan de lichetn wil dat imo niet zeggen dat hij een ferrari voorbijsteekt in een drag.

Maw, ik staaf uw mening...

BTW, het verschil in taks (jaarlijks) is 398,34euro om precies te zijn, en tel daar nog eens 198,60 euro bij bij inschrijving. Dat maakt het eerste jaar een som van 596,94euro, en dan heeft em zijne motor nog niet gestart...

Aangezien de TS nog niet werkt, is dat al een groot verschil, dus ik denk dat die al blij gaat zijn als die die micra kan betalen, laat staan nog eens bijna 600euro er bovenop, om zich toch wel trager, maar mss wel comfortabeler te vervoeren.

Aangezien em ook niet van plan is om veel te rijden, zal em ook niet echt lange afstanden doen, waarbij het al beter is om met een naft te rijden en dan zal hij het zeker niet beklagen, dat zijn micra iets harder zit.

Volgens mij, heb ik dan toch wel gelijk, met te zeggen dat de Micra een betere keuze is, en toch niet zo duur, aangezien em in een perfecte staat staat, en dan niet zo duur is qua taks/verzekering. 750euro zou natuurlijk al een mooi bod zijn.

ComputerVISTA
9 december 2005, 00:23
Daar zegt ge het al en das wat ik van in't begin zeg dat hoe mooi hij ook is 1000 euro echt te veel is voor die auto.

Mr. SLASH
9 december 2005, 00:36
ik rij ook met nen 190D 2.5
en ik zou met niks anders willen rijden , mijn tante reed ook met nen micra en het verschil in comfort is enorm , zeker hier in belgie , met ons wegennet
en met die auto's van die generatie hebde nooit problemen , onze heeft 280.000 km en em ziet er nog uit gelijk nieuw en em bolt nog gelijk nieuw .
tis mijn pa zijne auto maar ik mag er mee rijden wanneer ik wil

als ik zelf auto ga kopen en ik kom zo enen tegen , zal ik zeker niet twijfelen .
en kwa onderhoud eh , ik ga niet bij nen officiele mercedes dealer maar bij nen garagist die toyota's en mercedessen doet , en dan komt da zeker nie duurder uit.

CAS
9 december 2005, 00:38
Daar zegt ge het al en das wat ik van in't begin zeg dat hoe mooi hij ook is 1000 euro echt te veel is voor die auto.

Nissan micra
aankoop: 1000euro + 61,50euro biv + 148,10euro verkeersbelasting = 1209,60euro

Mercedes 200d
aankoop: 1000euro + 260,10euro biv + 546,44euro verkeersbelasting = 1806,54euro

Dus de merc kost 800euro meer het eerste jaar, zonder de verzekering er bij te tellen, die wss ook in voordeel van de micra is. Maw, die micra zijn naft is gratis tov de benz... Aangezien die per 3weken 40euro naft tankt en er 52weken in een jaar zijn, is dat per jaar 693,33euro, dus eeft em nog 100euro over en dit in vergelijking met dat die NIET met de merc zou rijden en de verzekering even veel kost.

@ hierboven, met welke wagens heb je nog kilometers gereden? De merc hier, is verkocht op 285 000 km, en buiten wat kleine kosten is de knalpot door eigen fout kapot gegaan was het idd een zeer degelijke wagen. Op de keuring werd ie wel afgekeurd wegens te grote gaten in de carrosserie, leuk feit om te weten was dat er geen gaten inwaren tot die keurder een hamer bovenhaalde en 15min zijn beste tijd gegeven heeft. Maar als jonge student, is het zoals ik al vermeld heb zeker niet voordelig. Het gaat hem hier niet om de comfortabelste wagen, maar om de wagen die betaalbaar is. En denk dat het nu wel duidleijk is dat die Micra veel voordeliger is voor de TS, zelfs al betaald die die 1000euro.

ComputerVISTA
9 december 2005, 00:45
Hebt ge al ooit met een micra gereden? of een benz van hetzelfde type? Ik denk dat u keuze en vooral dat van u gat het rap eens zouden zijn met mij. Ik breek die micra in geen geval af maar ik blijf het waanzin vinden er 1000 euro aankoop aan te geven. Die micra is trouwens veel wendbaarder dan de mijne (die ik trouwens al een tijdje niet meer heb) en vooral in't stad maar voor lange ritten heb ik er alvast niet van genoten en ga nu niet zeggen dat het genieten van een rit geen rol speeld...

serial
9 december 2005, 05:21
denk dat vgl verzekerin / 2liter motor niet opgaat omdat men bij mijn weten bij verzekeren auto kijken naar de kw en niet de motorinhoud?

Mr. SLASH
9 december 2005, 05:33
@ cas

ja maar als ik zo nen auto koop he , dan weet ik dat ik daar nog jaren plezier van ga hebben , een ongeluk kunde nooit voorzien natuurlijk
en dan betaal ik graag dat ietsje meer voor mijn comfort .
zo nen merc brengt ook maar na een paar jaar op in verhouding dan met nen naft , maar ge haalt het er zeker uit hoor , daar deze wagens mits wat onderhoud zonder problemen de 400.000 halen , veel hangt ook af van rijgedrag en onderhoud (zoals alst gestrooid is , em nekeer afspuiten enzo)

maar als student of jonge gast zijde zowiezo meer begaan met uwen auto als pakweg de gemiddelde mens van 45 jaar ,

over diene prijs van micra spreek ik mij nie uit want daar heb ik geen verstand van . ik zeg enkel dat als ik moet kiezen dat mijn keuze rap gemaakt is .

nu in zijn geval , alst van zijne nonkel is en em ziet er nog zeer goede staat uit dan begrijp ik wel waarom ge niet verder zou zoeken natuurlijk .

[B]Rocketeer
9 december 2005, 11:31
Ik zal der mij eens mee gaan moeien zie :p

Prijs van de micra is zeker en vast ni te duur.
Jogens toch. Koopt eens nen auto van 1000€ en zie hoe lang em meegaat.
Ge kunt er misschien een Top Gear Top Tip van maken :ironic:

Da ge ne merc 190 hebt voor die prijs -> daar rijden er heeeeeeeeel veeeeeeel van rond. + grote inhoud voor weinig pk. Loggen bak, maja da zijn die oude merc's altijd geweest.
Da is echt genen interessanten wagen om te betalen
Zelfde met die oude BMW's 750. Dikke bakken veel cc en pk. Ma ze zijn spotgoedkoop omdat niemand ze moet hebben. Is onbetaalbaar int totaal....

Rood vervaagt idd na jaren. Diegenen die naar m&g zijn geweest hebben mijnen wel zien staan :D

Voor ne jongen gast zijn weinig taxen aantrekkelijk.
Taxen zijn op cilinderinhoud, ni op pk's.

Aangezien bij oude wagens er geen diesels zijn die uit weinig cc wa pk's trekken, wordt een diesel voor een jonge gast midner interessant.
Indien je veel km's gaat afleggen, kan je beter doorsparen voor een moderne diesel dan.
Dus jonge gast met weinig km's -> naft

De verzekering kijkt naar pk's, gewicht, cc, sportwagen,....
Oh hell, zij kiezen waar gij het meeste voor moet betalen.

Hebde nen 50pk met 6L inhoud, dan betaalde de 6L inhoud.
Hebde nen 300pk 2L, dan betaalde de 300pk
Voor verzekeringen geldt 1 regel: Het moet zoveel mogelijk opbrengen!!!

Mr. SLASH
9 december 2005, 13:07
Aangezien bij oude wagens er geen diesels zijn die uit weinig cc wa pk's trekken, wordt een diesel voor een jonge gast midner interessant.

wat is hier niet intressant aan , , maar zoals je wel zegt weinig km , dan gade best voor naft , maar moest ik nu auto kopen , ik zou direct enen kopen toekomst gericht , als ge me begrijpt

**over diene prijs van micra spreek ik mij nie uit want daar heb ik geen verstand van **

[B]Rocketeer
9 december 2005, 13:50

wat is hier niet intressant aan , , maar zoals je wel zegt weinig km , dan gade best voor naft , maar moest ik nu auto kopen , ik zou direct enen kopen toekomst gericht , als ge me begrijpt

**over diene prijs van micra spreek ik mij nie uit want daar heb ik geen verstand van **

Wat is toekomst gericht??
Ik rij nu al 3j met de mijnen en doe nog ni veel km's :D

Als je echt zeker bent dat je binnen dit en volgend jaar veel km's zou doen, dan is mijn raad om verde te sparen voor een moderne diesel, en geen diesel van 15j terug.

Maar das natuurlijk mijn mening ;) (zoals al in mijn vorige post bleek)

ComputerVISTA
9 december 2005, 15:24
Rocketeer']Wat is toekomst gericht??
Ik rij nu al 3j met de mijnen en doe nog ni veel km's :D

Als je echt zeker bent dat je binnen dit en volgend jaar veel km's zou doen, dan is mijn raad om verde te sparen voor een moderne diesel, en geen diesel van 15j terug.

Maar das natuurlijk mijn mening ;) (zoals al in mijn vorige post bleek)

Dit is je laatste verwittiging, nog 1 zo een uitspraak en das een ban jongeman! Zo iets is niet duldbaar!

:p sorry kon't nie laten hihih :woohoo:

btw rockje: die siesels die in onze modellen steken zijn echt oersterk en dat weet jij ook ;) ok het zijn geen racemonsters maar degelijk kwa levensduur goh ik denk niet dat er sinds die nog moteurs gemaakt zijn die zo lang meegaan.

vloet
9 december 2005, 15:35
de nissan is zeker ni overpriced, als nissan kenner zallem het echt wel wete.
(gaat naar meatings, heeft zelf een SX die hij helemaal opgekuist heeft, ... )
Hij zei zelf da die auto echt wel een goeikope auto is om mee te rijde, gwn al omda ge echt niveel belastinge moet betale ( die bedrage die hier gezegd ware klopte dus ook )
+ ik hebber mee gerede en khebbem goe bekeken ook, is ZEKER ni onmenselijk hard om mee te rijde. ik denk da er op dat gebied een beetje werd overdreve.

en als ik dan mocht kieze tusse zone grote luxe mercedes ( zoals die ge late zien hebt ) of een klein sportief, goe onderhoude micrake, dan is mijn keuze ook rap gemaakt ze ;) , zeker omda ik nu nogma juist ga beginne met rijde.
luxe is btw ni mijn hoofdprioriteit opt moment, tmoet rijde, kmoetet kunne betale en liefst ook een automodel naar m'n goesting.

Is wsl ook persoonlijke smaak, maar kheb nooit echt iets van mercedes moete wete. ALs ik er geld voor moest hebbe zouek het nogni kope. (no offense naar iedereen da er ene heeft natuurlijk :p )

en die lak, die zal nogwel nen tijd meegaan denkek, tege da die ECHT roos zie zijn we al wa jare later en kant zelfs zijn dak genoeg geld heb om mijzelf ne nieuwere auto aan te schaffe (mssn is roos zelfs IN later :D ). Die lak is dus menne zorg zeker ni ;)

ComputerVISTA
9 december 2005, 15:38
Ma kijk ik en slash hebben daarin dan een andere vissie he, ik hou wel van wat luxe en ik stel dat boven performance... Dat zijn natuurlijk keuzes die je zelf moet maken he.

[B]Rocketeer
9 december 2005, 16:20
Dit is je laatste verwittiging, nog 1 zo een uitspraak en das een ban jongeman! Zo iets is niet duldbaar!

:p sorry kon't nie laten hihih :woohoo:

btw rockje: die siesels die in onze modellen steken zijn echt oersterk en dat weet jij ook ;) ok het zijn geen racemonsters maar degelijk kwa levensduur goh ik denk niet dat er sinds die nog moteurs gemaakt zijn die zo lang meegaan.

Zozo, de submod pesten.
Da mag ni hé :naughty: :)

Idd, die oude diesels zijn oersterk.
Maja tis zoals ge zelf ook al zegt: ni echt super voor de gemiddelde jongere.

Der zijn er natuurlijk die liever rondrijden met een grotere wagen met zo een motor, maar de meesten zullen toch wat anders prefereren ;)

ComputerVISTA
9 december 2005, 16:22
Rocketeer']Zozo, de submod pesten.
Da mag ni hé :naughty: :)

Idd, die oude diesels zijn oersterk.
Maja tis zoals ge zelf ook al zegt: ni echt super voor de gemiddelde jongere.

Der zijn er natuurlijk die liever rondrijden met een grotere wagen met zo een motor, maar de meesten zullen toch wat anders prefereren ;)

ik kan het me goed voorstellen hoor maar zoals ge ziet ben ik niet alleen die het andere prefereer he :)

CAS
9 december 2005, 17:52
Hebt ge al ooit met een micra gereden? of een benz van hetzelfde type? Ik denk dat u keuze en vooral dat van u gat het rap eens zouden zijn met mij. Ik breek die micra in geen geval af maar ik blijf het waanzin vinden er 1000 euro aankoop aan te geven. Die micra is trouwens veel wendbaarder dan de mijne (die ik trouwens al een tijdje niet meer heb) en vooral in't stad maar voor lange ritten heb ik er alvast niet van genoten en ga nu niet zeggen dat het genieten van een rit geen rol speeld...

Ja, ik heb al met beide wagens gereden, en daar mijn moeder zelf een 190 gehad eeft, heb ik daar wel wat km's mee moeten doen. Over dat comfort, ik vind dat het stuur van die merc gewoonweg enorm in de weg zit, het zijn leuke wagens om mee te cruisen of de slak uit te hangen, maar daar stopt het ook bij...

@diene dat met 190 2.5d rijd:
Ja, een diesel betaald zichzelf terug, maar een oude diesel is helaas nog zo zuinig niet en heeft geen pk's voor zijn cc inhoud, waardoor je dus immens veel taks betaald. Ik denk dat mijn gegeven voorbeeld, met de juiste cijfers dat wel mooi aanduid, aangezien de TS niet zoveel met de wagen gaat rijden, kost die micra hem dus een pak minder.

En uit nieuwschierigheid, hoe oud ben je? en als je 19/20 bent, dan zal die merc wel al niet op jouw naam staan zeker? En werk je zelf ook?

Aangezien de TS niet werkt, is het toch de hoogste prioriteit dat hij zijn wagen kan betalen? Ik zou ook veel liever met de M3 versie rijden, en die wagen is ook in alle opzichten beter dan mijn huidige, maar die is gewoon te duur. Net zoals die merc veel duurder ga uitkomen dan die micra, en dat de voordelen van die merc (dus mindere kost qua verbruik en wat meer comfort) totaal van geen belang, daar dat de TS maar 40euro naft om de drie weken op rijd.

Anders kan ik uw mening perfect begrijpen, ik was zelf super zot van m'n moeder haar 190d 2.5d, maar die wagen was gewoon te duur om zelf te kunnen verzekeren met voornamelijk dan de taks die er op betaald word al student.

ComputerVISTA
9 december 2005, 18:02
Ja, ik heb al met beide wagens gereden, en daar mijn moeder zelf een 190 gehad eeft, heb ik daar wel wat km's mee moeten doen. Over dat comfort, ik vind dat het stuur van die merc gewoonweg enorm in de weg zit, het zijn leuke wagens om mee te cruisen of de slak uit te hangen, maar daar stopt het ook bij...

Dat is dan jouw meening want cruisen idd maar nog steeds aan respectabele snelheid als dat moet, ge moet nu niet doen alsof het een 2pk is he (al vrees ik dat de 2pk eerder weg is aan de lichten :D)

het stuur vond ik helamaal niet in de weg zitten maar dat varieerd weer aan je zithouding. Log is hij wel maar aan de andere kant cas zoveel verbuikt hij niet.

maar genoeg over die onnozele benz.... 't was ne micra zeker he :doc:

Mr. SLASH
9 december 2005, 18:16
@ cas

staat in een van mijn vorige posts

is wagen van vader (ben er bijna 20)
maar ik ben ook niet van plan wagen te kopen voor ik zelf werk heb , ik mag met pa zijn auto rijden wanneer ik maar wil .

en over da stuur , ligt dat niet aan je zithouding of afstelling van je zetel , want ik ondervind persoonlijk toch nergens last van .

grtzz

CAS
9 december 2005, 18:29
@ cas

staat in een van mijn vorige posts

is wagen van vader (ben er bijna 20)
maar ik ben ook niet van plan wagen te kopen voor ik zelf werk heb , ik mag met pa zijn auto rijden wanneer ik maar wil .

en over da stuur , ligt dat niet aan je zithouding of afstelling van je zetel , want ik ondervind persoonlijk toch nergens last van .

grtzz

Mijn benen zijn iets korter dan normaal dachtek, waardoor dak in combinatiemet de perfecte zithouding, met mijn benen heel dicht tegen het stuur zit, en is echt wel een groot stuur, nuja, er is hier een Momo stuurte in geplaatst met mercedes logo, dus was geen groot probleem.

Volgens mij, moest je de wagen zelf betalen en op juow naam verzekeren (voornamelijk taks dat het hem gaat doen) ga je toch wat je mening herzien hoor. Het voorbeeld waar ik gegeven heb is wel duidelijk zeker? Tuurlijk, als je echt veel km's doet, is een diesel goedkoper, en uiteraard zijn die merc's betrouwbaar. Maar je eerste wagen, daar rij je mss een jaar mee?

BTW, soms pics van die 190?

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 18:32
ik kan het me goed voorstellen hoor maar zoals ge ziet ben ik niet alleen die het andere prefereer he :)
², ik rij nu een jaarenhalf met een 190D (wel me 2.5turbo, dus wa rapper dan de modale 190D), maar als ik dan me m'n zus haar colt (naft) ga rijden, ben ik blij dat ik er rap weer uitmag, veel te klein en het comfort ligt toch hoger in de mijne

Mr. SLASH
9 december 2005, 18:45
zal morgen eens foto's
en tis zoals jij hier zegt , eerste auto rij je mss een jaar , dan is naft zowiezo beter , en zou best kunnen dat ik mijn mening wat herzie als ik et zelf moet betalen :D

maar ik denk dat ik zelf pas auto koop van zodra ik werk , en dan koop ik wel direct enen waarmee ik goe zit voor de komende jaren

CAS
9 december 2005, 18:57
zal morgen eens foto's
en tis zoals jij hier zegt , eerste auto rij je mss een jaar , dan is naft zowiezo beter , en zou best kunnen dat ik mijn mening wat herzie als ik et zelf moet betalen :D

maar ik denk dat ik zelf pas auto koop van zodra ik werk , en dan koop ik wel direct enen waarmee ik goe zit voor de komende jaren

Das een goeie redenering, zolang ge geen nood hebt aan een eigen wagen, koopt ge die best niet, zeker als ge niet werkt. Of je moet echt persee één willen hebben.

@|) ][ |V| ][
Dat kan ik mij best inbeelden, ma als ge zelf niet veel km's rijd, en geen lange afstanden doet, ga je toch heus niet met een gebroken rug rijden?

Trouwens Xp, je vind die 200 zo comfortabel, maar heb je er ooit lange afstanden mee afgelegd? Wagen op uw naam verzekerd of zelfs ingeschreven...

Los van het feit van de taks die je moet betalen in belgie, zou ik ook voor zo een merc gaan, maar de reden waarom die wagens dus goedkoop lijken, is omdat ze net zo duur zijn... Een jonge gast ziet zo iets als een koopje, en zit dan later met de gebakken peren omdat die z'n wagen opt eind van het jaar niet opnieuw kan verzekeren/taks betalen (ik heb het dan over een student waarvan het inkomen niet echt denderend zal zijn, of de mama en de papa moeten al serieus wa zakgeld geven).

ComputerVISTA
9 december 2005, 18:59
Het enige wat die wagen wat vreemd deed was boven de 130 een soort opstijggeluid maken ^^ maar voor de rest geen probs nuja zo lang heb ik hem niet gehad he :)

Was niet ingeschreven ;) Maar had wel aanvraag gedaan maja is er dan niet van gekomen jegens de komst van de bmw.

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 19:02
@|) ][ |V| ][
Dat kan ik mij best inbeelden, ma als ge zelf niet veel km's rijd, en geen lange afstanden doet, ga je toch heus niet met een gebroken rug rijden?

das een feit, zij doet maar korte afstanden, ik doe veel meer km's dan zij, dus ga ik ook voor luxe boven prestatie

Mr. SLASH
9 december 2005, 19:10
Het enige wat die wagen wat vreemd deed was boven de 130 een soort opstijggeluid maken ^^ maar voor de rest geen probs nuja zo lang heb ik hem niet gehad he :)

Was niet ingeschreven ;) Maar had wel aanvraag gedaan maja is er dan niet van gekomen jegens de komst van de bmw.

heb op E40 eens getest wat uit mijn pa zijne 2.5 te halen was

160km/h is max , mss nog iets meer das dan op het ongezonde af
en ik ga niet onozel doen met mijne pa zijne auto

ik weet dat em bij de 150 al moeilijk begon te doen :p

edit , we zien hier aant afdwalen , nuja ik denk dat uw keuze al gemaakt is zeker vloet :D

160 was dan ook rond de 4500 toeren , wat veel is voor diene auto , aangezien pa en ik max tot de 3500 toeren gaan , voelde da nie zo gezond aan

ComputerVISTA
9 december 2005, 19:14
heb op E40 eens getest wat uit mijn pa zijne 2.5 te halen was

160km/h is max , mss nog iets meer das dan op het ongezonde af
en ik ga niet onozel doen met mijne pa zijne auto

ik weet dat em bij de 150 al moeilijk begon te doen :p

edit , we zien hier aant afdwalen , nuja ik denk dat uw keuze al gemaakt is zeker vloet :D

160 was dan ook rond de 4500 toeren , wat veel is voor diene auto , aangezien pa en ik max tot de 3500 toeren gaan , voelde da nie zo gezond aan

En hij heeft maar 4 vitessen, althans de mijne... Maja ge moogt da hier toch nie rijden :tongue:

Idd we zijn afgedwaald tot in verweghistan :)

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 19:16
En hij heeft maar 4 vitessen, althans de mijne... Maja ge moogt da hier toch nie rijden :tongue:

Idd we zijn afgedwaald tot in verweghistan :)
Nen 5-bak is wel ietske sneller, kweet da nog toen we vroeger een 2.0 hadden ier thuis, en familie had dezelfe, de onze 5 vitessen en de hunne 4, den onze reed 10km/h sneller ook al was hij 3 jaar ouder :p. De 190D die ik nu heb heeft er ook 5, dus kdenk wel dat die 200d ook in 5-bak bestaat (of zit ik er nu naast ?)

Mr. SLASH
9 december 2005, 19:17
den onze heeft er 5 + R

en dan eens ge op topsnelheid zijt
zette em in

-> R <- de R van rocketspeed :unsure: , en dan pas gade vliegen :unsure:

ComputerVISTA
9 december 2005, 19:18
[ |V| ][']Nen 5-bak is wel ietske sneller, kweet da nog toen we vroeger een 2.0 hadden ier thuis, en familie had dezelfe, de onze 5 vitessen en de hunne 4, den onze reed 10km/h sneller ook al was hij 3 jaar ouder :p. De 190D die ik nu heb heeft er ook 5, dus kdenk wel dat die 200d ook in 5-bak bestaat (of zit ik er nu naast ?)

Ik zou het niet weten, maar hij had er maar 4. eigenlijk vond ik het enige minpunt het optrekken van 0 naar iets :p

Eens hij in gang was was er no prob maar het optrekken vanaf stilstaand was toch enige seconden planché duwen.

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 19:19
Ik zou het niet weten, maar hij had er maar 4. eigenlijk vond ik het enige minpunt het optrekken van 0 naar iets :p

Eens hij in gang was was er no prob maar het optrekken vanaf stilstaand was toch enige seconden planché duwen.
bwa, het turbo model heeft maar 11.5 sec nodig, valt toch mee voor een wagen van 14 jaar oud :D

ComputerVISTA
9 december 2005, 19:20
[ |V| ][']bwa, het turbo model heeft maar 11.5 sec nodig, valt toch mee voor een wagen van 14 jaar oud :D

euhm ik had geen turbo 0-100 nieuw 18.5 sec :$

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 19:23
euhm ik had geen turbo 0-100 nieuw 18.5 sec :$
awel, ik ben begonnen met een 2.0, en die had hetzelfde nodig, maar veel last had ik daar nie van, kwas er content van. Tis nu natuurlijk wel leuker me die 2.5 turbo, ook al gebruik ik die z'n power zelden volledig (nog nooit topsnelheid getest fzo :p )

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 19:28
Nu eens iets on-topic:
Ik zou gaan voor die wagen van je nonkel, heeft een stoerder en zelfs jonger uiterlijk dan dat nieuwere model.

MilM
9 december 2005, 19:35
Volgens mij is die mercedes 200D 11fpk ?
Das 437 euro per jaar en 148,50 euro BIV

En die Micra is 7 fpk volgens mij
Das 150 euro jaarlijks en 60 euro BIV

Tweedehandsprijzen en nieuwprijzen zijn soms vaak verschillend, dus met de prijs van een 200D kun je moeilijk vergelijken.
Zonder die auto te willen afbreken, ik zou toch ook nooit zo een 190D/200D nemen. (zuiver persoonlijke voorkeur, ma wil maar zeggen da ruimte ook nie altijd de bovenhand heeft bij de beslissing)

CAS
9 december 2005, 19:45
Volgens mij is die mercedes 200D 11fpk ?
Das 437 euro per jaar en 148,50 euro BIV

En die Micra is 7 fpk volgens mij
Das 150 euro jaarlijks en 60 euro BIV

Tweedehandsprijzen en nieuwprijzen zijn soms vaak verschillend, dus met de prijs van een 200D kun je moeilijk vergelijken.
Zonder die auto te willen afbreken, ik zou toch ook nooit zo een 190D/200D nemen. (zuiver persoonlijke voorkeur, ma wil maar zeggen da ruimte ook nie altijd de bovenhand heeft bij de beslissing)

Oei, ik had gerekend aan 12fpk, nuja, dan is die 100euro dat em zich in de berekening uitspaart gewoon weg :p Dus nog altijd gratis naft in vergelijking met de merc met het aantal kms em maar zou rijden en dat de merc geen km rijd.

|) ][ |V| ][
9 december 2005, 20:31
in zijn geval zou ik ook zeker voor die micra kiezen, je moet alles een beetje zien van persoon tot persoon, ik ben beter af met m'n 190d (en persoonlijk vind ik hem mooier), ts zal beter af zijn met die micra (en de meeste mensen vinden die dan weer mooier dan de mijne :p)

Orochimaru
9 december 2005, 20:37
wie maakt er nu rationele keuzes als het om auto's gaat: koop gewoon de auto die je het liefste ziet los van prijs en verbruik en kweet nie wa nog allemaal. jonges toch :p

Mr. SLASH
9 december 2005, 21:42
lol , daar gade nog op terug komen hoor op die uitspraak tenzij ge thuis uw gat afkuist met briefkes van 500€

gelijk et leven duurder wordt , om maar te zwijgen over brandstof prijzen

|) ][ |V| ][
10 december 2005, 15:46
was hij niet ironisch ? :unsure:

vloet
14 december 2005, 12:51
voila se, tis definitief
kheb m'n verzekering en nummerplaat (tvu 545 :D ) al in orde gaan make, morge m'n voorlopig rijbewijs en dan kannek starte.
merci vr de replys ;)

cheers