PDA

Volledige versie bekijken : Vlaams Belang trekt naar Marokko

Kipp^Smith
18 november 2005, 00:51
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GQIKFOFP

En wat moet dat weer voorstellen?

GTM
18 november 2005, 00:54
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GQIKFOFP

En wat moet dat weer voorstellen?

Here we go again:ironic:

Nuja, om on topic te komen, als je even verder kijkt dan je neus lang is, is dit een goed idee. Veel van de marokkanen die naar hier komen, denken dat België een luilekkerlandje is, waar ze ofwel geld kunnen verdienen zonder iets te doen, ofwel onmiddellijk aan een goedbetaalde job geraken. Mooi initiatief dus, dat spijtig genoeg bij velen in het verkeerde keelgat gaat schieten omdat het a) een initiatief van het VB is, en b) omdat het VB weer over migranten bezig is:ironic:

kristofke_1
18 november 2005, 00:54
ik hoop dat dit een laat uitgebrachte aprilgrap is...

heb er eigenlijk geen woorden voor, wel 2 smilies:

:wtf: en :doh:

*EDIT* zal wat beter mijn mening geven:
Langs een kant begrijp ik wat het VB wil doen maar ik vind de manier waarop nogal extreem: een persconferentie houden om te zeggen dat ze niet welkom zijn lijkt me nogal vijandig/overdreven. Ik hoop dat er andere manieren mogelijk zijn want deze manier gaat naar mijn mening te ver
(en nee, dit is niet omdat het "alweer" van het VB is)

Kipp^Smith
18 november 2005, 00:58
Nu ja, GTM, de wereld draait tegenwoordig rond dit soort zaken, dus ik vermoed dat ge nog vele keren "here we go again :ironic:" zult mogen zeggen.

't Is een nieuw gegeven, ik vraag gewoon de meningen van de mensen. Ik hoopte niet op een "VB & anti-VB"-thread.

GTM
18 november 2005, 01:01
Nu ja, GTM, de wereld draait tegenwoordig rond dit soort zaken, dus ik vermoed dat ge nog vele keren "here we go again :ironic:" zult mogen zeggen.

't Is een nieuw gegeven, ik vraag gewoon de meningen van de mensen. Ik hoopte niet op een "VB & anti-VB"-thread.

Was ook niet echt op jou persoonlijk gericht, maar wel op de pro- anti-VB discussie die onvermijdelijk zal volgen.

Vlaams_front
18 november 2005, 01:38
Is een goed initiatief zonder meer. Klaar.

[BAT] Hydra
18 november 2005, 01:44
Gezien de doelgroep en de motivatie achter de actie vind ik dit een heel goed initiatief.

Time
18 november 2005, 02:10
Ik zie er tbh niet veel verkeerds in. Spijtig dat het door het Vlaams Belang moet gebeuren, want dat geeft het sowieso een negatief tintje voor mensen die geen objectieve zin over die partij kunnen voorbrengen...

Hmgrwngd
18 november 2005, 02:52

Msschien kun je ons nog vertellen waarom het goed is?

Wat zullen ze ermee bereiken, wat zullen de reacties zijn, etc...

Beetje argumentatie mag wel op een discussieforum.

Toto2000
18 november 2005, 02:56
,,We willen de Marokkanen ginder duidelijk maken dat België geen luilekkerland is, waar ze van wieg tot graf kunnen teren op kosten van onze sociale zekerheid. We willen ze vertellen dat ze in de praktijk terechtkomen in gettowijken, dat ze heel weinig kans op een job zullen hebben, dat het leven hier niet rooskleurig zal zijn'', zegt Filip Dewinter, fractieleider van het Vlaams Belang in het Vlaams Parlement.

dus in feite komt het erop neer om de allochtone bevolking hier steeds een slecht leven te bieden,want dewinter en co weten dat als de allochtonen makkelijk werk vinden,meer geld hebben en betere buurten kunnen bewonen en dat ze algemeen aanvaard zijn het een soort uitnodiging is aan de mensen in marokko etc om hier te komen wonen aangezien ze vaststellen dat het mogelijk is in belgie.....

maw: hou de allochtone bevolking vast waar ze nu zitten,geef ze geen kansen om hun leven te verbeteren want anders rollen we de rode loper uit.

niets nieuws dus....

zarathustra
18 november 2005, 03:08
Wel, beter voorkomen dat men naar hier komt dan later de problemen moeten oplossen die er uit voortkomen.

sneax
18 november 2005, 03:33
De idee erachter is goed, zolang het maar goed uitgevoerd wordt.

DigitalOverdose
18 november 2005, 11:58
Goei initiatief.

Argumentatie:

De situatie is gewoonweg zo. Kijk maar naar Borgerhout, sommige Brusselse deelgemeenten, Charleroi, etc... En die situatie komt heus niet door het Vlaams Belang hoor want die hebben nog nooit in een gemeentebestuur gezeten.

Het zijn ook lang niet allemaal VB-aanhangers die voor 'discriminatie' van allochtonen zorgen. Voor een groot deel zijn het de allochtonen zelf die (teveel) willen vasthouden aan de waarden die in hun land van herkomst gelden en daardoor hun eigen kansen hier verkleinen. Dat is gene VB-praat, steeds meer politici van andere partijen (zelfs van de Groenen) zeggen dit hardop.

Ook bij de autochtone bevolking zijn er nen hoop mensen die al dan niet onbewust minder kansen geven aan allochtonen en dat zijn ook lang niet enkel maar VB-aanhangers. Hoeveel zullen er wel ni zijn die zogezegd niet 'rechts' zijn, totdat er een asielcentrum in hunne wijk wordt ingeplant. En herinner u de discussie over het migranten stemrecht: zelfs een meerderheid van SP.a-kiezers (toch linksen en verdraagzaam?) was tegen... Nen hoop linkse en neutrale mensen zijn enkel maar voor hun gedachtengoed zolang het allemaal ni in hunnen hof gebeurt...

Dus ja IMO is dit een goei initiatief omdat:

1. Veel Marokanen ginder zich wel nen anderen toekomst zullen voorstellen dan datgene waarin de grote meerderheid onder hen hier terecht zal komen. Bij velen leeft immers nog het beeld van de posterkes uit de jaren 60 die hopen werk en bergen geld beloofden als ge naar België zoudt komen terwijl da beeld al tientallen jaren achterhaald is. Ge kunt u nu zelfs de vraag stellen of ze't hier nu wel beter zouden hebben...

2. De problemen hier ni groter gemaakt worden dan dat ze al zijn. De werkloosheid is hier al groot, vooral onder allochtonen en de sociale zekerheid kraakt in z'n voegen. Meer allochtonen die afkomen zullen dat enkel maar erger maken.

3. Migratie betekent steeds nen 'braindrain' voor het moederland en nen hoop minder krachten waardoor het zelf nen toekomst kan opbouwen. De eersten die zullen migreren zijn immers diegenen die de (financiële) mogelijkheid hebben. Wie blijft er achter? De echte sukkelaars...

FuLcRuM
18 november 2005, 12:01
no offence maar het is een goed initiatief om misinformatie daar uit de wereld te helpen...

Alleen spijtig dat het door een extreem rechtse partij moet gebeuren... Maarja, ik zie er geen graten in eigenlijk

Thallyos
18 november 2005, 12:10
Heel spijtig dat het VB dit doet, maar beter voorkomen dan genezen natuurlijk.

Ik weet wel niet of de Marokkaanse regering dat zo leuk zal vinden, veel immigranten blijven geld terug naar huis sturen.

ec8or
18 november 2005, 12:42
als het VB dit niet zou doen, wie zou het dan doen??? niemand, want het is niet politiek-correct - en daar wensen andere partijen zich niet mee in te laten...

FuLcRuM
18 november 2005, 12:46
als het VB dit niet zou doen, wie zou het dan doen??? niemand, want het is niet politiek-correct - en daar wensen andere partijen zich niet mee in te laten...

waarom is dit politiek niet correct?

Preske
18 november 2005, 12:50
ik hoop dat dit een laat uitgebrachte aprilgrap is...

heb er eigenlijk geen woorden voor, wel 2 smilies:

:wtf: en :doh:

*EDIT* zal wat beter mijn mening geven:
Langs een kant begrijp ik wat het VB wil doen maar ik vind de manier waarop nogal extreem: een persconferentie houden om te zeggen dat ze niet welkom zijn lijkt me nogal vijandig/overdreven. Ik hoop dat er andere manieren mogelijk zijn want deze manier gaat naar mijn mening te ver
(en nee, dit is niet omdat het "alweer" van het VB is)

heeft onze regering niet eens zo'n campagne gedaan in een of ander oostblokland met het zelfde doel? (en om mensen smokkel te voorkomen?)

Aan de ene kant zie ik niets mis mee met het -idee-. Het kan die mensen veel miserie besparen als ze zien dat ze hier toch niet aan de bak geraken en ofwel in de illegaliteit of in de criminaliteit belanden.
Aan de andere kant denk ik dat het zijn impact zal verliezen gezien de nogal "aparte" standpunten van de partij. Misschien dat een delegatie van verschillende partijen beter zou overkomen.

Irtimid2001
18 november 2005, 14:01
², beter voorkomen dan genezen, waarom is da nu zo erg. 't is toch beter dat die mensen weten hoe het hier aantoe gaat, dat er een mogelijkheid is dat ze terug gestuurt worden naar land van herkomst, dat ze hier weldegelijk moeten werken (niet dat ik zeg dat ze niet willen eh), enz...
't is niet dat ze gaan zeggen dat ze niet naar België mogen komen eh, ze geven die mensen daar (hopelijk) de feiten zoals ze zijn.
Ik ben gene rassist btw, voor da ik hier commentaar krijg :)

Vlaams_front
18 november 2005, 17:17

Het is politiek niet correct om te zeggen dat er problemen zijn met allochtonen...

zarathustra
18 november 2005, 18:07
heeft onze regering niet eens zo'n campagne gedaan in een of ander oostblokland met het zelfde doel? (en om mensen smokkel te voorkomen?)

Ja, in bulgarije of roemenië dacht ik.

Xeromem
19 november 2005, 01:35
ik ben extreem :) tegen het VB
maar toch denk ik stillekesaan da we aan't overdrijven zijn, we fixeren ons teveel op het VB, ze krijgen teveel aandacht met zulke onnozele stuntjes
we geven wat het VB nodig heeft: aandacht, populariteit en de indruk van een partij die écht veel moeite doet voor België (alhoewel, dat laatste willen ze in 2 scheuren :))
ze mogen naar marokko, niemand houd hen tegen, niets verkeerd aan!

EvilBork
19 november 2005, 03:08
lol, veel geluk ermee zou ik zeggen... een paar pipo's die niemand ginder kent die een persconferentie geven en waar gezegd wordt da ze hun familiebanden moeten doorknippen

keep on dreaming

misschien moesten ze eens hun tijd steken in meer constructieve oplossingen, maar tat be merely my humble advice

Preske
19 november 2005, 10:55
Ja, in bulgarije of roemenië dacht ik.

idd ja
toen heeft daar geen haai naar gekraaid. Nu is het opeens het slechtste idee ooit.

mesa don't get it :oink:

Blood_Raven
20 november 2005, 01:49
idd ja
toen heeft daar geen haai naar gekraaid. Nu is het opeens het slechtste idee ooit.

mesa don't get it :oink:
't Is gewoon kwestie wiedat het doet eh.
De mensen verdragen van de ene al wat meer als van de andere eh.

Goed initiatief om misverstanden de wereld uit te helpen.
Alleen heb zo mijn gedachte bij de methodes die zouden kunnen gebruiken.
Als den Gerolf meegaat voorspel ik niet veel goeds.
Voor mijn part zouden ze ook moge informatie verstrekke over inburgeringscursussen, administratie etc...
Alles wat zoal komt kijken bij een inburgering. Dan denk ik dat er relatief rap een voordien slechtgeïnformeerde groep is die zegt 'als het zo zit laat het dan maar'.

Vlaams_front
20 november 2005, 03:09
Haha raven, die is goed. Alle "strenge" maatregelen even opsommen (zoals inburgerinscursussen) en dan zeggen dat ze niet verplicht zijn. lol dát zal nu is inslaan als een bom! Die mensen bijven echt niet ginder omdat ze hier een inburgerings cursus zouden moeten volgen ze. Ze moeten die zelfs niet gaan volgen dus whats the point.

Zij weten ook wel dat ze hier heel snel en heel gemmakelijk aan een paspoort kunnen geraken, thats all that matters.

pina
20 november 2005, 03:18
ik ben benieuwd wat ze dan precies allemaal hebben gezegd. Ik veronderstel alleen maar negatieve punten? Dan vraag ik me af waarom ze zelf niet naar marokko verhuizen als het dan toch zo slecht is in belgie. ;)

We willen ze vertellen dat ze in de praktijk terechtkomen in gettowijken, dat ze heel weinig kans op een job zullen hebben, dat het leven hier niet rooskleurig zal zijn
best wel grappig van die gettowijken. Anders moet hij eens alles veralgemenen :) Ik zou eens willen weten welke reden ze gaven van dat ze weinig kan op een job zouden hebben.

ik hoop dan dat ze ook naar italië trekken om daar hun pleidooi te houden. Van alle allochtonen zijn de italianen het best vertegenwoordigd in ons land.

Crashtestdummy
20 november 2005, 04:09
ik hoop dan dat ze ook naar italië trekken om daar hun pleidooi te houden. Van alle allochtonen zijn de italianen het best vertegenwoordigd in ons land.die gasten zullen wel goe ingeburgerd zijn want khoor geen klachten van die gasten...

en zeg mij nu niet, datta gewoon in omdak geen verschil zie in huidskleur.

tis een feit dat die marrokanen en turken nen totaal andere mentaliteit hebben dan de doorsnee belg.

pina
20 november 2005, 11:37
vooroordelen dus? Hoe kan je mensen nu beoordelen die hier nog geen voet hebben gezet? Zeg nu niet op basis van hun langenoten want dat slaat nergens op. Het zijn geen problemen van biologische aard. Het is duidelijk dat ze weeral een bepaalde groep stigmatiseren van dat ze het criminelen zijn en dat ze hier niet moeten komen profiteren. Daar draait het toch allemaal om? Profiterende marokkanen buitenhouden, want dat is waar het bij hen om draait. Zij zouden, officieel gezien dan, voorstander zijn van geassmileerde allochtonen.

ik denk dat het beter zou zijn om eerst in eigen land te zien en daar de profiteurs onderuit te halen. Want dat zijn er meer dan genoeg. Mensen die hier net komen wonen weten zelfs niet hoe te profiteren ;) en het is allemaal niet zo zwart op wit zoals ze wel willen beweren over het profiteren

LeSec
20 november 2005, 11:38
die gasten zullen wel goe ingeburgerd zijn want khoor geen klachten van die gasten...

en zeg mij nu niet, datta gewoon in omdak geen verschil zie in huidskleur.

tis een feit dat die marrokanen en turken nen totaal andere mentaliteit hebben dan de doorsnee belg.

of van ne doorsnee Europeaan int algemeen. Komt puur door hun geloof volgens mij, en hun type regering enzovoorts...

Preske
20 november 2005, 14:34
ik ben benieuwd wat ze dan precies allemaal hebben gezegd. Ik veronderstel alleen maar negatieve punten? Dan vraag ik me af waarom ze zelf niet naar marokko verhuizen als het dan toch zo slecht is in belgie. ;)

We willen ze vertellen dat ze in de praktijk terechtkomen in gettowijken, dat ze heel weinig kans op een job zullen hebben, dat het leven hier niet rooskleurig zal zijn
best wel grappig van die gettowijken. Anders moet hij eens alles veralgemenen :) Ik zou eens willen weten welke reden ze gaven van dat ze weinig kan op een job zouden hebben.

ik hoop dan dat ze ook naar italië trekken om daar hun pleidooi te houden. Van alle allochtonen zijn de italianen het best vertegenwoordigd in ons land.

Dat was zoveel jaren geleden.
maar procentueel gezien komen er jaarlijks meer turken en marokkanen in ons land wonen dan italianen.
Ik denk eigenlijk dat er nog bitter weinig italianen verhuizen naar hier.
daar zullen wel cijfers van zijn zeker, weet iemand hoe ge die vind?

Toto2000
20 november 2005, 14:54
Ik denk eigenlijk dat er nog bitter weinig italianen verhuizen naar hier.

waarom zouden de italianen naar hier verhuizen als ze in eigen land alles hebben wat ze nodig hebben?

ZedKet
23 november 2005, 13:49
Goede actie, al zeg ik het zelf.

Genious
23 november 2005, 14:00
Wat ik niet snap is het volgende:
bijna iedereen zegt hier: goed idee, alleen jammer dat het van het VB komt.

waarom is dat jammer dat het van het vb komt? het maakt toch niet uit van waar een idee komt, zolang het maar een goed idee is, niet?

EvilBork
23 november 2005, 16:30
kijk wa maakt het uit wie het voorstel indient.

als het VB een voorstel wil indienen ofzo en dat wordt getorpedeerd, maar een 2 weken later wordt en quasi identiek voorstel door een andere partij ingediend en wel goedgekeurd, wa ligt het VB dan te zagen. Ze hebben toch wat ze willen.

Of wilt men de eer van "dat is ons voorstel, nah!!"
gelijk de kleine kindjes op de speelplaats

Fredo
23 november 2005, 17:00

als het VB een voorstel wil indienen ofzo en dat wordt getorpedeerd, maar een 2 weken later wordt en quasi identiek voorstel door een andere partij ingediend en wel goedgekeurd, wa ligt het VB dan te zagen. Ze hebben toch wat ze willen.

Als ge niet inziet dat dit heel laag is van de andere partijen dan scheelt er echt iets met jou. Je zegt zelf 'wat maakt het uit wie het voorstel indient'. Als dat niet uitmaakt, waarom stemmen ze dan het voorstel van het VB weg om daarna hetzelfde voor te stellen? Juist omdat het de andere partijen zijn die de eer willen opstrijken. Maw alle argumenten van u zijn eigenlijk argumenten tegen u.

Time
23 november 2005, 17:17
Wat ik niet snap is het volgende:
bijna iedereen zegt hier: goed idee, alleen jammer dat het van het VB komt.

waarom is dat jammer dat het van het vb komt? het maakt toch niet uit van waar een idee komt, zolang het maar een goed idee is, niet?
Als het van een andere partij kwam zouden de reacties een pak positiever zijn. Er zijn veel mensen die nu denken van "Typisch het VB gaan ze hen in hun eigen land nog wat gaan stigmatiseren", terwijl die er positief zouden tov staan als het van een andere partij kwam.

Time
23 november 2005, 17:18

Een voorstel afschieten omdat het van die evil partij is om het achteraf toch goed te keuren omdat het plots van een vriendje komt is niet kinderachtig?

Genious
23 november 2005, 17:21
@fredo :bow:

Genious
23 november 2005, 17:26
Als het van een andere partij kwam zouden de reacties een pak positiever zijn. Er zijn veel mensen die nu denken van "Typisch het VB gaan ze hen in hun eigen land nog wat gaan stigmatiseren", terwijl die er positief zouden tov staan als het van een andere partij kwam.

moesten ze het lanceren door een andere partij, dan zou dat eerder symptoombestrijding zijn ipv de oorzaak te bestrijden niet?

mensen moeten misschien eens beseffen (ook de zware anti-vb'ers -wat hun recht is-) dat het vb soms ook eens een niet zo slecht idee heeft. nee? :unsure:

joyraider
23 november 2005, 17:31

omdat het vlaams belang het doet, uiteraard! :)

OT: vind het een zeer goed idee; die gasten denken idd da je hier geen klop moet doen (en ok, de meesten doen ook geen klop als ze hier eenmaal zijn), maar misschien dat dit de stroom wa tegenhoudt...

Biebel
23 november 2005, 19:00
omdat het vlaams belang het doet, uiteraard! :)

OT: vind het een zeer goed idee; die gasten denken idd da je hier geen klop moet doen (en ok, de meesten doen ook geen klop als ze hier eenmaal zijn), maar misschien dat dit de stroom wa tegenhoudt...
Wel, dat is net het probleem. Dit zal niks uithalen. Voor hen is België een paradijs in vgl met bvb een gemiddeld Afrikaans land. Vrijheid van meningsuiting, 'Westerse' vrijheden, een goeie sociale opvang, ... . In vgl met dergelijke landen is dit de hemel op aarde. Er is zelfs maar een minimale inburgeringsplicht die je met de nodige hulp makkelijk kan omzeilen (familie van familie van ... krijgen verblijfsvergunning, schijnhuwelijken, ...).

Voor de Oostbloklanden is België dan weer aantrekkelijker vanwege het financiële klimaat. Rechten en vrijheden zijn min of meer hetzelfde maar lonen maken hier de wereld van verschil. Daarom is het ook zo dat de 'immigrantencriminaliteit' procentueel veel hoger ligt bij immigranten uit de Oostbloklanden dan bvb Afrikanen.

Of dit nu het VB, een coalitie van partijen of België als 1 blok is die dit 'op locatie' gaan aankaarten maakt geen verschil. Zolang de levensstandaard en levenswijze in die landen op een lager pitje staan dan bij ons (in hun ogen tenminste) gaat die stroom blijven komen. Heb je daar geen positie van belang of tonnen geld dan is het een logische keuze om je biezen te pakken en te verhuizen. Als je dan ergens familie/kennissen hebt zitten die je vertellen hoe makkelijk het is om je in bvb België te vestigen en een aanvaardbare levensstandaard erop na te houden is de keuze snel gemaakt. Dan gaan we het nog niet hebben over de illegale mensenhandel/smokkel.

Het is dus aan België en nog meer Europa om ze actief te stoppen of veel strenger en sneller op te treden tegen diegene die geen recht op een verblijfsvergunning hebben. (of bvb hun recht verliezen door een onvoldoende inburgering na verloop van tijd)
Klinkt misschien extreem maar dit is voor mij het enige dat zou werken als je effectief iets wilt doen aan het immigratieprobleem. Want de Westerse landen gaan niet investeren in die andere landen. Laat staan dat die andere landen het zouden toelaten.

Dit is niks racistisch, enkel een vaststelling en nuchtere analyse.

Btw, ik ken verschillende Italianen en er zijn ook enkele bij ons tewerk gesteld en die spreken allemaal vloeiend Engels en Frans. Nederlands is veel minder maar Engels en Frans vind ik al meer dan voldoende. Die wonen hier, werken veel en betalen allemaal netjes hun belastingen en sociale bijdragen.

Niks tegen 'allochtonen' die bewijzen dat ze na verloop van tijd zich kunnen inburgeren in onze maatschappij als normale, werkende mensen die zich kunnen verzoenen met de autochtone waarden en normen. Dat is eigenlijk het enige wat ik verwacht van iemand die zijn kans wilt wagen in België, blank of zwart, Europeaan of Afrikaan / Aziaat...

B.

volpetrolski
23 november 2005, 20:09
Wel, dat is net het probleem. Dit zal niks uithalen. Voor hen is België een paradijs in vgl met bvb een gemiddeld Afrikaans land. Vrijheid van meningsuiting, 'Westerse' vrijheden, een goeie sociale opvang, ... . In vgl met dergelijke landen is dit de hemel op aarde. Er is zelfs maar een minimale inburgeringsplicht die je met de nodige hulp makkelijk kan omzeilen (familie van familie van ... krijgen verblijfsvergunning, schijnhuwelijken, ...).

Voor de Oostbloklanden is België dan weer aantrekkelijker vanwege het financiële klimaat. Rechten en vrijheden zijn min of meer hetzelfde maar lonen maken hier de wereld van verschil. Daarom is het ook zo dat de 'immigrantencriminaliteit' procentueel veel hoger ligt bij immigranten uit de Oostbloklanden dan bvb Afrikanen.

Of dit nu het VB, een coalitie van partijen of België als 1 blok is die dit 'op locatie' gaan aankaarten maakt geen verschil. Zolang de levensstandaard en levenswijze in die landen op een lager pitje staan dan bij ons (in hun ogen tenminste) gaat die stroom blijven komen. Heb je daar geen positie van belang of tonnen geld dan is het een logische keuze om je biezen te pakken en te verhuizen. Als je dan ergens familie/kennissen hebt zitten die je vertellen hoe makkelijk het is om je in bvb België te vestigen en een aanvaardbare levensstandaard erop na te houden is de keuze snel gemaakt. Dan gaan we het nog niet hebben over de illegale mensenhandel/smokkel.

Het is dus aan België en nog meer Europa om ze actief te stoppen of veel strenger en sneller op te treden tegen diegene die geen recht op een verblijfsvergunning hebben. (of bvb hun recht verliezen door een onvoldoende inburgering na verloop van tijd)
Klinkt misschien extreem maar dit is voor mij het enige dat zou werken als je effectief iets wilt doen aan het immigratieprobleem. Want de Westerse landen gaan niet investeren in die andere landen. Laat staan dat die andere landen het zouden toelaten.

Dit is niks racistisch, enkel een vaststelling en nuchtere analyse.

Btw, ik ken verschillende Italianen en er zijn ook enkele bij ons tewerk gesteld en die spreken allemaal vloeiend Engels en Frans. Nederlands is veel minder maar Engels en Frans vind ik al meer dan voldoende. Die wonen hier, werken veel en betalen allemaal netjes hun belastingen en sociale bijdragen.

Niks tegen 'allochtonen' die bewijzen dat ze na verloop van tijd zich kunnen inburgeren in onze maatschappij als normale, werkende mensen die zich kunnen verzoenen met de autochtone waarden en normen. Dat is eigenlijk het enige wat ik verwacht van iemand die zijn kans wilt wagen in België, blank of zwart, Europeaan of Afrikaan / Aziaat...

B.

dàt, of zorgen voor meer gelijkheid in de wereld offcourse.

Time
23 november 2005, 20:46
Voor zover dat mogelijk is, een wereld waar iedereen het zo goed heeft als ons kan en zal nooit bestaan. 2de optie in de rij is dan onze levenskwaliteit afbouwen om die van hen op te krikken, maar welke Westerling is daar dom genoeg voor?

Biebel
23 november 2005, 21:06
Dat moet van 2 kanten komen natuurlijk. En zoals Time aanhaalde, wie gaat zijn levensstandaard verlagen? Gij? :)
Ik geef grif toe dat ik dit zelf niet zou doen. Ik ga ook niet pretenderen dat ik dat verdien omdat het onze voorvaderen zijn die ons zover gebracht hebben. Maar ik doe toch mijn best om het in stand te houden en zie niet in waarom andere culturen en naties dat in hun land niet zouden kunnen doen.

Het is gemakkelijk om idealistische en mensvriendelijk ideëen te 'spuien' maar slechts een heel klein deel van die mensen is bereid om die ook zelf uit te voeren.

Daarom dat ik liever spreek over realistische (!= extreem rechtse) oplossingen dan mezelf in een ivoren toren te verstoppen of achter utopiën...

B.

GTM
23 november 2005, 21:09
tja, we worden bedreigd

link (http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=199370&)

n/o:p

Biebel
23 november 2005, 21:14
tja, we worden bedreigd

Best wel grappig maar voor mij gewoon een parodie. Anderen zullen dit wel weer als racistisch zien ... :)

B.

GTM
23 november 2005, 21:17
Best wel grappig maar voor mij gewoon een parodie. Anderen zullen dit wel weer als racistisch zien ... :)

B.

Niet echt iets racistisch aan. Gewoon een deel van een cabaret show, en vrij actueel. Ik dacht, dit rulezzz, dus postte ik het ff.

Armodon
23 november 2005, 21:25
tja, we worden bedreigd

:rofl: :rofl: :rofl:

het grappige is dat het meerendeel waar is.

volpetrolski
23 november 2005, 21:45
Voor zover dat mogelijk is, een wereld waar iedereen het zo goed heeft als ons kan en zal nooit bestaan. 2de optie in de rij is dan onze levenskwaliteit afbouwen om die van hen op te krikken, maar welke Westerling is daar dom genoeg voor?

I know. Maar we konnen toch al wel is beginnen met allerlei overbodige zaken stop te zetten, zoals bv. dee ongelofelijke decadentie die zich afspeeld tijdens de jaarlijkse Parijs-Dakar race (in tegenstelling tot die van 20 jaar geleden uiteraard) waar tegenwoordig zelfds de eerste de beste BV-snul mag aan deelnemen en zijn jeep tegen een boom in de woestijn mag knallen. Kwestie van bij de locals nie al te zeer het imago te scheppen dat ons land misschien toch wel het land van wijn en honing (waren het die twee? :unsure: ) is.

En om over iets van een totaal andere magnitude te beginnen: door te beseffen en te aanvaarden van het bestaan ervan dat het grootste natuurrampen door global warming en dus door onze vervuiling zich zullen afspelen in de derde wereld. (jaja en ik heb weet van het 'Chinese gevaar' dus begin er niet over ;) )

Enfin, ik wil niet de profetische toer opgaan. (doe ik almeer dan genoeg :p)

escobar98
4 december 2005, 12:17

Je bedoelt welke Westerling is daar menselijk genoeg voor? idd niet veel. Enfin, Als je niets van je rijkdom wil inboeten, moet je niet verbaasd zijn dat ze hier met duizenden toestromen om zelf hun geluk te komen opzoeken. Voor wat hoort wat.

zarathustra
4 december 2005, 14:46
Gewoon terzijde, een of ander onderzoek heeft ooit eens uitgewezen dat als je alle rijkdom gelijk verdeelt over de hele wereldbevolking we allemaal zouden leven met de welstand van een 'lower middleclass' gezinnetje in Mexico City

Time
4 december 2005, 15:04
Je bedoelt welke Westerling is daar menselijk genoeg voor? idd niet veel.
Menselijk zijn ligt niet in onze aard de dag van vandaag, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.

Enfin, Als je niets van je rijkdom wil inboeten, moet je niet verbaasd zijn dat ze hier met duizenden toestromen om zelf hun geluk te komen opzoeken. Voor wat hoort wat.
Wie zegt dat we die stroom moeten tolereren?:)

Gewoon terzijde, een of ander onderzoek heeft ooit eens uitgewezen dat als je alle rijkdom gelijk verdeelt over de hele wereldbevolking we allemaal zouden leven met de welstand van een 'lower middleclass' gezinnetje in Mexico City
Idd, maar als je die redenering doortrekt en de pijnlijke conclusie durft uitspreken, ho maar! Wachten tot het te laat is is natuurlijk veel beter.:ironic:

vyeate
4 december 2005, 16:26
Je bedoelt welke Westerling is daar menselijk genoeg voor? idd niet veel. Enfin, Als je niets van je rijkdom wil inboeten, moet je niet verbaasd zijn dat ze hier met duizenden toestromen om zelf hun geluk te komen opzoeken. Voor wat hoort wat.

Zouden de Marrokanen hun rijkdommen dan wel delen ?

Handsome Hermit
4 december 2005, 17:18
ach, ze wille gewoon goedkoop op vakantie ;)

escobar98
4 december 2005, 17:48
Zouden de Marrokanen hun rijkdommen dan wel delen ?

Dat doen ze al. Moslims zijn verplicht om elk jaar 2,5% van hun vermogen aan de armen te schenken. Daarnaast maken ze nog eens honderden euro's per jaar aan hun familieleden over die in Marokko achtergebleven zijn.

edit: Ik ga ervan uit dat je Marokkanen hier in België bedoelt? Die in Marokko hebben niet veel te delen, hoor.

escobar98
4 december 2005, 17:59

Dat zeg ik niet, maar voorkomen is beter dan genezen. Iedereen gelijk is onhaalbaar, maar verklein de kloof tussen arm en rijk en je zult de stroom spectaculair zien dalen. Vluchtelingen riskeren hun leven niet omdat België zo'n goeie sociale zekerheid heeft ofzo. Het is enkel een kwestie van overleven.

multavici
4 december 2005, 18:00
Menselijk zijn ligt niet in onze aard de dag van vandaag, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.

Idd, maar als je die redenering doortrekt en de pijnlijke conclusie durft uitspreken, ho maar! Wachten tot het te laat is is natuurlijk veel beter.:ironic:

Ja we kunnen natuurlijk zwaarbewapende grenspatrouilles inzetten die iedereen die het land wil binnenkomen neerschieten, maar je mag dan zeggen dat menselijkheid niet in onze aard ligt, dat gaat dan toch veel te ver voor mij. Ik snap wel dat het heel ontmoedigend klinkt en dat het een werk is van lange termijn maar de enige oplossing, als men niet in barbarisme wil terugvallen, is wel degelijk een meer evenwichtige verdeling van de rijkdom.
Iedereen weet toch, hoop ik, dat je om een probleem op te lossen de oorzaken moet aanpakken. Ik weet dat het heel moeilijk is om die oorzaken op te lossen maar moeilijk is niet onmogelijk, en beter traag de oorzaken oplossen, dan eeuwig de symptomen bestrijden.
Deze redenering gaat imo bvb ook op in de strijd tegen terrorisme.

Fighting Hobbit
4 december 2005, 18:05
Ik heb maar een paar regels van dat artikel gelezen en toen lag ik strijk. "Het Vlaams Belang is in Marokko tegen de mensen gaan zeggen dat België niet het land van melk en honing is".
Bij het lezen van die zin stel ik mij zo'n grappige situaties voor...

Nuja, wel grof om te gaan vertellen dat België een land is waar het allemaal niet goed gaat terwijl we op de 5de plaats van beste landen ter wereld staan.

dJeez
4 december 2005, 18:05
Naar de ex-oostbloklanden toe zijn er door meerderheidspartijen al dergelijke initiatieven geweest. Het VB neemt gewoon dat idee over en past het elders toe (in andere - zwart - Afrikaanse landen is er reeds langer sprake van ontrading om naar België af te zakken). Ik vind het wel raar dat het geheugen hier zo kort is dat niemand zich dat schijnbaar weet te herinneren...

vyeate
4 december 2005, 23:53
Dat doen ze al. Moslims zijn verplicht om elk jaar 2,5% van hun vermogen aan de armen te schenken. Daarnaast maken ze nog eens honderden euro's per jaar aan hun familieleden over die in Marokko achtergebleven zijn.

edit: Ik ga ervan uit dat je Marokkanen hier in België bedoelt? Die in Marokko hebben niet veel te delen, hoor.

Daar zit het hem(ik had het op de degene die hier verblijven)

Het is
1) al verplicht
2)Wie zou ze armere famillie nu niet steunen

Ik heb het over gewoon z'n geld geven aan degene die het nodig hebben terwijl je die persoon totaal kent(tliefst dan nog aan mensen buiten de Islamwereld)

escobar98
5 december 2005, 00:28
Daar zit het hem(ik had het op de degene die hier verblijven)

Het is
1) al verplicht
2)Wie zou ze armere famillie nu niet steunen

Ik heb het over gewoon z'n geld geven aan degene die het nodig hebben terwijl je die persoon totaal kent(tliefst dan nog aan mensen buiten de Islamwereld)

Ik zie niet in waarom je een onderscheid moet maken. Time en ik hadden het over westerlingen, dus mensen die in het Westen leven en werken inclusief allochtonen. En die zitten grotendeels in de onderste regionen van onze maatschappij. Als ze dan moeten kiezen aan wie ze het geld moeten geven, is het vanzelfsprekend dat ze familie en medegeloofsgenoten (wat meteen ook een heel groot deel van de armste delen in de wereld bestrijkt) zullen voortrekken. En het zijn niet bepaald de mensen met een nettoloon van 900 @ 1000 EUR per maand die de armoede uit de wereld moeten helpen.

Time
5 december 2005, 11:30
maar de enige oplossing, als men niet in barbarisme wil terugvallen, is wel degelijk een meer evenwichtige verdeling van de rijkdom.
Of gewoon de bevolking waarover het moet verdeeld worden reduceren? Als ALLES evenwichtig moet verdeeld worden, heeft niemand genoeg om deftig te leven. Dus is de logische conclusie dat we met minder moeten zijn. De mondiale kloof is echt niet meer overbrugbaar hoor, enige manier zijn drastische maatregelen. Ofwel natuurlijk aanmodderen en als het te laat is wakker schieten. Iets waar we verdomd goed in zijn.:doh:

Ik heb maar een paar regels van dat artikel gelezen en toen lag ik strijk. "Het Vlaams Belang is in Marokko tegen de mensen gaan zeggen dat België niet het land van melk en honing is".
Bij het lezen van die zin stel ik mij zo'n grappige situaties voor...

Nuja, wel grof om te gaan vertellen dat België een land is waar het allemaal niet goed gaat terwijl we op de 5de plaats van beste landen ter wereld staan.
Neen, ze gaan verkondigen dat België niet het land van melk en honing is voor mensen die uit een vreemd land komen immigreren. Die 5de beste plaats is in het standpunt van autochtonen of mensen die volledig geïntegreerd zijn.

Unregistered
5 december 2005, 18:15
L'immigration est utilisée par certains milieux en Occident comme bouc émissaire pour répandre les "amalgames simplistes entre Islam, culture arabe et terrorisme", a déclaré Nouzha Chekrouni, ministre déléguée chargée des Marocains résidant à l'étranger, pour qui la question se pose plutôt en termes d'acceptation de l'autre et d'égalité des chances.

Er word niet echt positief op gereageerd. Zoals je hier kan lezen.

multavici
5 december 2005, 21:53
Die 5de beste plaats is in het standpunt van autochtonen of mensen die volledig geïntegreerd zijn.
:wtf: Ik wist niet dat in die studies eerst gevraagd werd of je wel geintegreerd bent, ik dacht dat die betrekking hadden op de hele bevolking.

Time
5 december 2005, 23:44
:wtf: Ik wist niet dat in die studies eerst gevraagd werd of je wel geintegreerd bent, ik dacht dat die betrekking hadden op de hele bevolking.
De gemiddelde Belg heeft het hier goed, de gemiddelde allochtoon zit wel wat onder dat gemiddelde...

Vlaams_front
5 december 2005, 23:45
De gemiddelde Belg heeft het hier goed, de gemiddelde allochtoon zit wel wat onder dat gemiddelde...

Hoe zou dat komen...

Time
5 december 2005, 23:47
Hoe zou dat komen...
Ik insinueer niks hoor.:) Wou gewoon duidelijk maken dat als een Marokkaan naar hier komt en zich probeert te integreren, het lang zal duren eer hij van onze welvaart kan genieten zoals een autochtoon dat zou kunnen. Zodat die 5de beste welvaartstaat niet echt voor hen van toepassing is.

Vlaams_front
11 december 2005, 15:03
Ik insinueer niks hoor.:) Wou gewoon duidelijk maken dat als een Marokkaan naar hier komt en zich probeert te integreren, het lang zal duren eer hij van onze welvaart kan genieten zoals een autochtoon dat zou kunnen. Zodat die 5de beste welvaartstaat niet echt voor hen van toepassing is.

Ach de allochtonen worden de dag van vandaag door allerhande organisaties héél wat geholpen.

Om het met de woorden van de franse socioloog Guilaume Faye te zeggen:

“Immigranten krijgen ruime steun en hulp. Ik zou zelfs durven zeggen dat een clandestiene immigrant vandaag medisch beter beschermd is dan een autochtoon. De Polen, Italianen, Portugezen en Spanjaarden die in de jaren dertig en veertig naar Frankrijk kwamen, werden niet geholpen, in geen enkel opzicht. Nochtans zijn daar nooit rellen mee geweest. Immigranten zijn nog nooit zoveel geholpen als vandaag de dag.”

Het is grotendeels hun eigen fout dat er zo'n groot wantrouwen is ten aanzien van hun. Daar hebben ze zelf voor gezorg en daar zullen ze zelf ook vanaf moeten geraken.

Time
3 mei 2006, 17:40
Het heeft nog niet te lang geduurd, onze regering neemt het voorbeeld van het VB:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF03052006_014

Irtimid2001
3 mei 2006, 20:36
Het heeft nog niet te lang geduurd, onze regering neemt het voorbeeld van het VB:
Awel, dat is toch goed, met deze video informeren ze de congolezen en laten ze hen de omstandigheden zien zoals ze zijn, ze laten hun hiermee weten dat het niet evident is om zomaar in België te emigreren. Niets verkeert mee imo
edit: zolang die video de waarheid weergeeft heb ik er totaal geen problemen mee, dus ze mogen de video niet negatiever maken dan het werkelijk is.

Parnakra
3 mei 2006, 20:37

Dit zal ik onthouden voor wanneer er nog eens een VB-basher de revue passeert die zegt dat het VB nooit iets constructief doet.

Time
3 mei 2006, 20:57
Awel, dat is toch goed
Ik beweer nergens het tegenovergestelde. Dit artikel was er alleen om de 'typisch vb'-comments te counteren.

eStamina
5 mei 2006, 01:38
Kwist niet dat ALLE bevolking van marokko Dat wie weet naar hier wilt komen

(Crimineel, Lui,) Ofzo is ....

dat is dus discriminatie op al de hoe zou ik het zeggen Brave mensen ginder...

filip doe jezelf een plezier en blijf in marokko het weer hier trekt op geen ...

DJ BUZZE retro
11 mei 2006, 01:02
Een goede intentie van het V.B.

Wij zijn de laatste jaren vééél te gastvrij geweest, en natuurlijk wordt daar misbruik van gemaakt. En wij maar sociale zekerheid betalen, en immigranten maar allerlei voordelen krijgen bij veel (rijbewijslessen bv?) Als dit zo voortgaat gaan we onze eigen ondergang tegemoet. In een bepaald opzicht worden wij evenzeer gediscrimineerd.

Maar wat iemand in deze thread reeds zei klopt ook, misschien eerst het probleem in ons eigen land aanpakken: de profiteurs eruithalen, diegenen die hier veel kinderen komen maken waaruit nog eens veel straatkrapuul kan voortgroeien en voor de rest overduidelijk niets engagement tonen.

De wereld is, - nee, nog altijd niet - geen plaats zonder lands - en cultuurgrenzen. Ik ben voor een zeer streng, maar rechtvaardig asielbeleid.
Prop niet te veel verschillende soorten en religies samen die mekaar totaal tegenspreken, vuurwerk gegarandeerd...

GMotha
11 mei 2006, 12:35
Aanstellerij van't Belang.
Niet veel meer dan dat, komen er echt zoveel bij? Zoja, zou die speech ze echt tegenhouden?

Tzijn atm niet de marrokanen die hier massaal binnenstromen. Ga liefst eerst kijken bij de oostblokkers (daar maak ik me meer zorgen over).

Avondland
11 mei 2006, 15:41
Oostblokkers verschillen cultureel minder van ons dan Marokkanen. Poolse of Litouwse jongerenbendes zijn dan ook niet echt schering en inslag zoals bij Noord-Afrikaanse jongerenbendes. De regering wilt dan wel zo veel mogelijk kleurtjes in onze maatschappij hebben, maar ze moeten er niet van verschieten dat er klinkende ambras van gaat komen ...