PDA

Volledige versie bekijken : Motor-tuning

eXtreme
16 november 2005, 18:50
Yow,

eigelijk heef t ni veel me tune te maken, mr. kan iemand mij een idee geven hoeveel een nieuwe motor laten plaatsen kost?

Om pak bv. een standaard golf om te toveren naar een 200pk krachtige golf?

Grtz! :)

ps: kan iemand mij 'ns zeggen hoe ge eigelijk ne goeien 180 doet - t.i.: ik heb geen rijbewijs dus ge moe niks verwachten - Is da handrem combineren met u stuur 'overslaan' of kunde da ook doen me u stuur over te slaan?

[B]Rocketeer
16 november 2005, 18:57
Koop u een 200pk krachtige golf, ma ni verstandig als ge geen rijbewijs hebt.
Begint bij iets kleins of ge eindigt 2 weken erna in de gazet.

Er is geen enkele verzekering die u 200pk wilt verzekeren (tenzij ge heeel veel geld teveel hebt, ma dan hebde ook het geld om standard 2pk te kopen :p)

Motorblok veranderen naar een niet-origineel motorblok is verboden :p
Net zoals een trubo op een originele niet-turbo steken.

Welcome to the reality ;)

P.S.: Waarom een golf??

SoliD
16 november 2005, 18:58
Voor een standaard golf om te toveren naar ene die met 200pk overweg kan zijt ge veel meer kwijt dan alleen geld voor de motor.
Ge moet heel veel gaan aanpassen, uw overbrenging, uw remmen, eventueel ook uw schokdempers als ge uw 200pk echt gaat benutten.

en 180° is idd met handrem, tenzij uw grip echt slecht is en veel pk op de achterwielen hebt

serial
16 november 2005, 18:59
eheh, zoals ik ondervonden heb is zelf 150pk moeilijk te verzekeren indien ge geen 21 zijt :p

CAS
16 november 2005, 19:00
Yow,

eigelijk heef t ni veel me tune te maken, mr. kan iemand mij een idee geven hoeveel een nieuwe motor laten plaatsen kost?

Om pak bv. een standaard golf om te toveren naar een 200pk krachtige golf?

Grtz! :)

ps: kan iemand mij 'ns zeggen hoe ge eigelijk ne goeien 180 doet - t.i.: ik heb geen rijbewijs dus ge moe niks verwachten - Is da handrem combineren met u stuur 'overslaan' of kunde da ook doen me u stuur over te slaan?

Hangt er van af of ge nieuwe motor koopt of tweede hands motor, maar hou er ook rekening mee dat ge andere versnellingsbak nodig hebt, uw cooling aangepast moet worden. Uw veringen er mss te zwak voor zijn, uw remmen het zeker ni meer aan kunnen enzovoort...

Voor ne 180° met FF wagen geefde tikje naar rechts, dan volledig links met handrem op terwijl ge gas geeft en koppeling los laat, ge draaid en vertrekt direct weer... Bij de eene wagen is da wa simpeler dan de andere, korte wielbasis kan zeker helpen.

Dirkxke
16 november 2005, 19:02
motorswap of turbo conversie, begint bij de 4000-5000€

voor de rest ga k u niks aanleren...

Mechelaar
16 november 2005, 22:17
nu het hier in deze thread ook over 180's gaat. hoe doen ze eigenlijk nen burnout, is da ook me uwen handrem?

CAS
16 november 2005, 22:21
nu het hier in deze thread ook over 180's gaat. hoe doen ze eigenlijk nen burnout, is da ook me uwen handrem?

Burnout => achterwielaandrijving
Dus vergeet uw handrem!

Das gewoon hard vertrekken (patinerend) en dan op de rem gaan staan terwijl je nog volop gas geeft. Voorwielen blokkeren, achterste wielen draaien.

Bij FF wagens kan je wel handrem optrekken en dan koppeling loslaten bij hogere toeren, maar dat is geen burnout.

EDIT: best zelf ni proberen :niceone:

Burny
16 november 2005, 22:34
@ TS: ik denk dat het belangrijkste al is gezegd.

- dat het niet mag
- als je het toch wil doen, goed moet doen. Alles aanpassen dus, ZEKER de remmen.

Waarom die vraag eigenlijk? Heb je al een Golf?

skully25
16 november 2005, 23:54
nieuwe golf GTI kopen

instant 200 pk :p

Puijken
17 november 2005, 14:55
Idd... wil je veel pk's koop dan vandeneerste keer de goeien auto!! Golf4 1.8T bv... kunt ge makkelijk 200pk+ uithalen... meer is ook te doen, maar dan kost het al wat meer...

Houdt der ook rekening mee da ge als jonge gast gemiddeld een kleine 100pk kunt verzekeren... daarboven gaat ofwel niet gaan, ofwel overdreven duur zijn!

GADGET
17 november 2005, 19:13
ik zou dan toch ne golf 3 vr6 kopen als basis.

als ge daar 5000€ inpompt in de motor.. jawadde :D
ge zult er meer als 200 hebben ze

Dirkxke
17 november 2005, 19:17
ik zou dan toch ne golf 3 vr6 kopen als basis.

als ge daar 5000€ inpompt in de motor.. jawadde :D
ge zult er meer als 200 hebben ze

vorige ibiza cupra + 5000€ en een garret 3071r GT en ge zit op ong 350pk :D

deze ibi:

Seat Ibiza 1.8T 20V

fastest Seat Ibiza in the BENELUX

1800cc Turbo 20v

Standaard: 156pk / 210nm
Huidige setup: ???pk / ???nm

* Garret GT3071r Turbo
* TBM Tuning Uitlaatspruitstuk
* TBM Tuning & KCT Dubbele Downpipe
* TBM Tuning & KCT Grotere Uitlaat
* Forge Blow-off valve
* FMIC + Samco versterkte turboleidingen
* KCT Alu airbox + K&N 76mm kluchtfilter
* Mocal oliekoeler
* Brembo Remklauwen + 305mm remschijven+ stalen remleidingen
* Grotere groene injectoren
* Versterkte cilinderkoppakking
* Benzinedrukregelaar + 4bar brandstofpomp
* PLX wideband
* Sparco veerpootbrug
* Regelbare ophanging
* Chip remapping by JD Engineering

All assembled by KCT & TBM Tuning

??s (0-100 km/u op Gtech)
12.7s (1/4 mile) @ ABC Brustem Sprint

edit: turbo draait voor het moment op 48%, na de winter gaat die waarschijnlijk op 100% draaien en dan gaat de ibi van de jerre op +400pk draaien :D

eXtreme
17 november 2005, 20:04
en hoeveel heeft da wel ni gekost? en maakt dien auto wel een schoon natuurlijk geluid? :ironic:

Dirkxke
17 november 2005, 20:06
en hoeveel heeft da wel ni gekost? en maakt dien auto wel een schoon natuurlijk geluid? :ironic:

der is niks schoner als een opspoelende turbo met een dikke PPSSSJJJJTTT achterna bij het schakelen. da heeft veel geld gekost. zeker als ge weet dat de turbo 1325$ kost zonder al de rest van de veranderingen.

uitlaat geluid van die auto is zalig, ge hoort aan dat geluid dat daar power inzit

[B]Rocketeer
17 november 2005, 20:42
der is niks schoner als een opspoelende turbo met een dikke PPSSSJJJJTTT achterna bij het schakelen. da heeft veel geld gekost. zeker als ge weet dat de turbo 1325$ kost zonder al de rest van de veranderingen.

uitlaat geluid van die auto is zalig, ge hoort aan dat geluid dat daar power inzit

Die geraakt daarmee toch ni door de keuring :s

sexymofo
17 november 2005, 21:07
En ze zijn al bezig hoe ze testen kunnen doen om onaangegeven opgevoerde wagens te vinden. Kwestie van de belasting niet op te lichten. En dan kunt ge het vergeten

Dirkxke
17 november 2005, 21:11
Rocketeer']Die geraakt daarmee toch ni door de keuring :s

geen idee hoe hem da doet met de keuring, zal het hem morgen eens vragen. nu eerst slapen want morgen om 5 er weer uit :sad:

Dirkxke
17 november 2005, 21:13
En ze zijn al bezig hoe ze testen kunnen doen om onaangegeven opgevoerde wagens te vinden. Kwestie van de belasting niet op te lichten. En dan kunt ge het vergeten

khoop da ge weet dat een goede geijkte testbank vanaf 500.000 tot 2.000.000 (4x4) oude bfr kost en sinds de keuring nog altijd niet van de staat is, is dit onbetaalbaar is voor de keuringcentra dus we zijn nog altijd safe voorlopig :D

Burny
17 november 2005, 22:14
Ik dacht dat de keuring wel een overheidsinstantie was? Naja doet er nie toe, vermogensbanken gaan der nie komen hoor. Personeel niet bekwaam voor, veel te tijdrovend, EN vééééééééél te duur. Zou anders wel cool zijn :D En daarbij, met een degelijk managment hebt ge op 1 sec uw origineel program erin geladen via de laptop. Dus tzou toch nix uithalen.

zombie
17 november 2005, 22:53
koop uzelf een nieuwe toyota celica t-sport.

1800 cc vvtli blokje, atmos. aangezogen en toch een goeie 192 pk halen.
(standaart) niet slecht voor een 1800 cc tje zonder turbo .
goed voor een 6 sec naar de 100

sexymofo
17 november 2005, 23:54
Mja ma uw uitlaten, luchtfilters colecteurs etc moogt ge er wel afhalen. Da duurt wa langre als ne second.
En ik hebniet gesproken van testbanken. Ze zijn nu aant uitzoeken hoe ze het kunnen testen. Bv, als ze u tegenhouden langs de weg.

Burny
18 november 2005, 00:34
Mja ma uw uitlaten, luchtfilters colecteurs etc moogt ge er wel afhalen. Da duurt wa langre als ne second.
En ik hebniet gesproken van testbanken. Ze zijn nu aant uitzoeken hoe ze het kunnen testen. Bv, als ze u tegenhouden langs de weg.

Een marge van 10 % mag. En met nen andere einddemper en een andere luchtfilter win je 1 % in goeie omstandigheden. Een andere collector en middenpijp gaan ze al nie merken, zeker nie bij een baancontrole. Geef de flikken dan een laptop met de nodige kabelkes en software, dan kunne ze de eeprom uitlezen.

Dirkxke
18 november 2005, 14:24
Een marge van 10 % mag. En met nen andere einddemper en een andere luchtfilter win je 1 % in goeie omstandigheden. Een andere collector en middenpijp gaan ze al nie merken, zeker nie bij een baancontrole. Geef de flikken dan een laptop met de nodige kabelkes en software, dan kunne ze de eeprom uitlezen.

dan nog zien ze niks, als de merk garage's nog nie zien da der een ander programma opstaat zullen die smurfen het zeker nie zien...

oxbow
18 november 2005, 16:21
ge moet er wel bijvertellen da die ibiza zijne eerste turbo al kapot geblazen heeft. kruipt veeel geld in motor-tuning.

alfa romeo 159 => 2.4 diesel! met standaard 200pk en 400nm +chip zit die op 220@240 diesel pk's :D da's meer mijn volgende auto.

ne benzine da marcheerd is onbetaalbaar. tenzij het gratis pk'tjes zijn op papier 160pk terwijl je er 250 hebt is wel leuk. :D