PDA

Volledige versie bekijken : Laptop Sony Vaio VGN-S5M

ix_Toki
16 november 2005, 14:40
Het gaat hem over dit model....

http://vaio.sony-europe.com/PageView.do?section=Products_ITE&productcategory=%2FComputing%2FVAIO+Notebooks%2FVN +S+Series&productmodel=%2FComputing%2FVAIO+Notebooks%2FVN+S+ Series%2FVGN-S5M&productsku=VGNS5M%2FS.BE1&site=ite_nl_BE&page=ProductTechnicalFeatures

Ik ga naar Hongkong en breng sowieso ene mee voor mezelf...kost daar ongeveer 1000€ Nieuw
hier is nieuwprijs 1700€ :oink:

Ik wil nog 1 meebrengen in mijn bagage voor de hoogste bieder

Voor zover ik zie zijn er 2 nadelen :
1)toetsenbord is QWERTY
2) voor garantie zult ge em wrschlijk naar daar moeten terugsturen ( niet zeker , msch hier ook in een Sony center)

Er is nog altijd de kans ook dat ik aan de douane 'gestekt' wordt , maar zelfs als je importtaks betaald komt het nog altijd goekoper uit...

Alvast een risico die ik voor 700€ best wel wil nemen. :p

Deadelus
16 november 2005, 14:43
3 de nadeel:

Als ze je pakken aan de grens ben je en de laptop kwijt + boete betalen!!!!

Import taks = duurder door de hoge boete die je moet betalen!

Greetz

ix_Toki
16 november 2005, 14:45
uhm nee , als ze aan de grens vragen ' niets aan te geven ' en je zegt NEE en dan vinden ze iets dan moet ge boete betalen....

als je et gewoon aangeeft moete gewoon importtaks betalen

Deadelus
16 november 2005, 14:47
Ach ja, heb hier ooit een topic over begonnen....

En heb toen toch maar niets meegenomen enkel om de misserie nie op mijn hals te halen

Een tip geef ik u mee.... Neem de nieuwe verpakkingen niet mee!!!!!

Als ze die vinden bent u en het toestel kwijt! + Boete en sorry... maar heb geinformeerd bij douane en die zijn niet mals!

Vanaf 200 euro waarde betaal je 250 euro boete plus nog eens de waarde die hij heeft in het land van bestemming!

Enkel ter info!

ix_Toki
16 november 2005, 14:51
maar als je het aangeeft mag je alles meepakken wat je wil....

anders zou je niets kunnen kopen in het buitenland zeker ?

ik hoop gewoon dat er geen douanecontrole is ( kans is groter dan dat er wel ene is )

is er wel douane controle dan geef ik het gewoon aan

dee9
16 november 2005, 16:58
steekt diene gewoon zonder de doos in uw valies? :)

maxdevis
16 november 2005, 17:03
maar als je het aangeeft mag je alles meepakken wat je wil....

anders zou je niets kunnen kopen in het buitenland zeker ?

ik hoop gewoon dat er geen douanecontrole is ( kans is groter dan dat er wel ene is )

is er wel douane controle dan geef ik het gewoon aan

ik weet niet of je al veel gevlogen hebt, maar hier in zaventem verwachten ze dat als je iets aan te geven hebt dat je dat doet zonder dat ze dat vragen en af en toe pikken ze er eens iemand uit en als je dan niets hebt aangegeven ...

Psychodweep
16 november 2005, 17:27
Je moet kunnen aantonen dat je het toestel al in bezit had voordat je naar hong kong ging.... of ze moeten zien dat je het toestel al lang hebt gebruikt.
Belgische doune is op dat vlak 1 vd strengste in Europa.

vanrumst
16 november 2005, 17:40
ben met school vorig jaar met 100 man naar USA geweest, iedereen had hem der wel camera of ... gekocht, niemand van de 100 heeft iets van tax moeten betalen. Indien ze u toch zouden 'betrappen' is het gewoon tax dat ge der op moet betalen.

Het is zoals een pakket vanuit hong kong naar hier sturen, dan krijgde ook nog nen brief derbij met kosten van tax etc

agent #2
16 november 2005, 18:46
Hoeveel taks betaal je daarop dan?

nolimit|spp````
16 november 2005, 18:51
Hoeveel taks betaal je daarop dan?
21% peisk

Deadelus
16 november 2005, 19:41
Plus invoer rechten...

En denk maar niet dat de douane zegt van O u heeft voor deze reis 2 laptops meegenomen?

Denk nie dat ze dat pikken :)

ix_Toki
16 november 2005, 21:36
ik weet niet of je al veel gevlogen hebt, maar hier in zaventem verwachten ze dat als je iets aan te geven hebt dat je dat doet zonder dat ze dat vragen en af en toe pikken ze er eens iemand uit en als je dan niets hebt aangegeven ...

I think not ... soms zit er niemand aan de douane om te controleren en wa moet ge dan doen ? wachten te ze terug zijn om u spullen aan te geven zeker ? vlieg meerdere keren peer jaar buiten EU , al zeker 20 ipods GBA , PSP meegepakt en nog nooit gecontroleeerd geweest

ix_Toki
16 november 2005, 21:46
kerels, stop nu met zagen. ik breng 1 mee voor mezelf en ik kan er nog 1 mee brengen en als niemand hem moet... no problem... just trying to be friendly

paraDOTbe
16 november 2005, 22:26
kerels, stop nu met zagen. ik breng 1 mee voor mezelf en ik kan er nog 1 mee brengen en als niemand hem moet... no problem... just trying to be friendly

Yeah, we know... Maar stel, hé STEL :p : ge wordt "gepakt". Wat dan!?!? :wtf:

SpYdR0
16 november 2005, 22:55
als ik u was, ik zou er voor uzelf een meenemen en niet nog voor iemand anders.
Als er iets zou mislopen he dan zal die andere die je wilt hebben ofwel zijn geld terug willen ofwel de laptop willen aan de prijs die hij had betaald (dus zonder eventuele taksen of boetes die je misschien ZOU KUNNEN hebben). Dan scheur je je broek er ook aan ook al wil je vriendelijk zijn. En zoals je ziet de meesten breken je alleen maar af dan zou ik aleens niet de moeite doen om voor die mensen iets te WILLEN doen.

ix_Toki
17 november 2005, 12:42
mja, douane is mijn probleem. ik breng gewoon 1 mee aan de hoogste hieder en die krijgt hem dan voor die prijs... thats all... natuurlijk niet onder 1000E hé... kost 900... 100 voor mij... vanaf 1000 breng ik mee... hoogste bieder krijgt aan die prijs.. rest mijn probleem

Mennol
17 november 2005, 13:04
Neem een installatie CD van WINxp NL mee naar daar en installeer dat op die laptop en tis dan al veel geloofwaardiger dat je em hier hebt gekocht...

En ik zou die prijs maar es goed checken, want naar mijn weten schelen die HK prijzen nooit zo veel van de prijs hier, bv kheb een een acer aspire 1640 gekocht daar in september voor €1000 en hier kost hij nu ook ongeveer zo veel, maar ik had wel 512mb ram bijgekregen. Je moet zeker ook proberen iets extra te vragen voor niets, dat doen ze meestal wel nog makkelijk.

fp548
17 november 2005, 13:18
Ik zou maar oppassen in Hongkong aan de douane want ginder in da land zen ze Ni mals zene met zoo smokkelen . als ze echt vies vallen kunde een ferm tijke in den bak brommen en ginder is da Ni voor mee te lachen zene . kzou nog liever in ons landje in den bak ziten hoor

En wat Gigolas zegt moede zekers doen
ge kunt em meesmokkelen in uw aars , drugshandelaars doen het ook zo

kzou maar goe informatie nemen

kan het maar zegen hee

angelus2002
17 november 2005, 15:02
Kijk, als ze niet kunnen bewijzen dat je hem daar gekocht hebt, kunnen ze je niets maken. Gewoon ervoor zorgen dat er al een,bijvoorbeeld, nederlandse XP op staat, en een office. Ook handig is dat je hem, ipv afsluit in Hibernate laat staan, met een office docu open ofzoiets.

Handleiding en garantie stuur je gewoon met de post op en neem je uiteraard niet mee in je bagage (ook factuur ed).

Ze zijn daar idd wel streng, maar voor een laptop gaan ze nu niet direct heel moeilijk doen...

woutervh
17 november 2005, 15:28
:offtopic:
Stel, utopisch gezien: (be amazed, maar sommige mensen hier hebben een vriendin in het echte leven;) )
Die mens gaat naar ginder met zijn vriendin zonder laptops. Die kopen daar 2 laptops. Dan vindt niemand dat toch raar dat 2 personen elk een laptop meehebben? Waar jullie toch over zitten te klagen zeg...

grtz

Ps: ik weet niet of dit de situatie is, maar als hij zegt dat het geen probleem is, dan is het waarschijnlijk geen probleem...

GenghiS_KhaN
17 november 2005, 21:57
hoe ken je die prijzen van daar?? Ik bedoel, hoe weet je juist hoeveel die daar kost??

en kan je die niet kopen met Worldwide Garanty, Asus had dit dacht ik wel?

ix_Toki
18 november 2005, 15:35
Djeezes
Ik stop het. zal enkel 1 voor mezelf mee brengen...

ix_Toki
18 november 2005, 15:35
Djeezes
Ik stop het. zal enkel 1 voor mezelf mee brengen...
close post maar