PDA

Volledige versie bekijken : [deleted]

[deleted]
13 november 2005, 13:39
[deleted]

Waldorf
13 november 2005, 14:39
Tja, de nieuwe paus noemde Harry Potter onlangs nog een groot gevaar voor het christendom.

NemesisBE
13 november 2005, 14:56
zeer stricte Anglicaanse dame? :rofl:

(mss omdat ook daar Kerk en Staat 1 leider hebben...)

ManhunteR
13 november 2005, 15:19
ocharme queen betty :(

maar da lijkt me eigenlijk maar iets om zichzelf nog eens te laten horen, late zien daze er nog zijn

sneax
13 november 2005, 15:23
god save the queen!

Time
13 november 2005, 15:27
A scotch a day keeps the terrorists away? :unsure:

(komaan, wie neemt zoiets nu serieus... :/)

go_ndw
13 november 2005, 16:20
Die (ext-moslims) posten dat toch veel op zo van die sites hé... is daar geen forum ofzo aanwezig?

Vlaams_front
13 november 2005, 16:22
"het samenhorigheids gevoel tussen autochtonen en allochtonen"...

Dikke LOL. Alsof dat er ooit gaat komen. Twee totaal verschillende achtergronden en culturen die zich "één" zouden voelen? Voeg er dan nog is die moslim godsdienst bij en van dat "gevoel" blijft niks meer over.

Neen, de multicultuur bestaat niet en heeft nooit bestaan. Samen staan we sterk, maar wel onder één sterkge cultuur en niet zwak onder 35 verschillende.

Dakantochnie
13 november 2005, 16:34
Ik hoop dat degenen waarvan we de posts hebben moeten deleten beseffen dat deze hier niet zomaar zonder straf zullen vanaf komen.
Ik hoop dan ook dat mensen die nu op het punt staan van zever te posten dit ook even lezen en twee keer nadeneken voor ze posten.

Gentille
13 november 2005, 16:36

Dikke LOL. Alsof dat er ooit gaat komen. Twee totaal verschillende achtergronden en culturen die zich "één" zouden voelen? Voeg er dan nog is die moslim godsdienst bij en van dat "gevoel" blijft niks meer over.

Neen, de multicultuur bestaat niet en heeft nooit bestaan. Samen staan we sterk, maar wel onder één sterkge cultuur en niet zwak onder 35 verschillende.

bij jou gaat dat er zeker niet komen, jij kan vrouwen nog niet gelijk behandelen :ironic:

agent #2
13 november 2005, 16:38

Als alleman van't zelfde gedacht is dan u dan zal het er niet komen nee.
Als beide partijen inspanningen leveren wel.

go_ndw
13 november 2005, 16:48
Het is inderdaad zo dat culturen gescheiden moeten blijven.
Herhaaldelijk hebben in de geschiedenis verschillende volkeren geprobeerd om meerdere culturen onder één vlag te krijgen & vele keren is dit mislukt met fatale gevolgen vandien.

Gentille
13 november 2005, 16:53
een wolf in schapenvacht :ironic:
Die tekst is gewoon geromantiseerd na hun veroordeling.

Conradus
13 november 2005, 16:53
Het is inderdaad zo dat culturen gescheiden moeten blijven.
Herhaaldelijk hebben in de geschiedenis verschillende volkeren geprobeerd om meerdere culturen onder één vlag te krijgen & vele keren is dit mislukt met fatale gevolgen vandien.

En nu aub niet de keren vergeten dat dit wel gelukt is...
Rome anyone?

@bericht
wat een zever, zijn de terrositen nu aan het proberen zichzelf belachelijk te maken ofzo?

bhaalspawn
13 november 2005, 17:24
een wolf in schapenvacht :ironic:
Die tekst is gewoon geromantiseerd na hun veroordeling.

Het is al van voor hun veroordeling dat ze waren voor een loon voor thuiswerkende ouder (ja ook de man :ironic: )

En nu aub niet de keren vergeten dat dit wel gelukt is...
Rome anyone?

Maar Rome heeft dan ook een anschluss doorgevoerd :) en de andere culturen grotendeels bij de eigen cultuur gevoegd (dus niet multicultureel maar eerder een verbreding van de unicultuur).
Vergeet tevens niet de eeuwenlange vervolging van Joden en Christenen uit de Romeinse periode en dat na de aanvaarding ervan het einde van het grote Romeinse rijk in zicht kwam.
Dit klopt niet volledig maar plz vergelijk onze hedendaagse beschaving niet met een natie die heel Europa wou onderwerpen, tenzij we als Belgen Europa gaan veroveren of in deze context, de Islamitische naties :x

Conradus
13 november 2005, 19:38
Maar Rome heeft dan ook een anschluss doorgevoerd :) en de andere culturen grotendeels bij de eigen cultuur gevoegd (dus niet multicultureel maar eerder een verbreding van de unicultuur).
Vergeet tevens niet de eeuwenlange vervolging van Joden en Christenen uit de Romeinse periode en dat na de aanvaarding ervan het einde van het grote Romeinse rijk in zicht kwam.
Dit klopt niet volledig maar plz vergelijk onze hedendaagse beschaving niet met een natie die heel Europa wou onderwerpen, tenzij we als Belgen Europa gaan veroveren of in deze context, de Islamitische naties :x

Ik probeer geen vergelijking te maken, maar voor iemand beweert dat een multiculturele maatschappij onmogelijk is, moet ie toch wel twee keer nadenken.
En zoals gij dat schrijft is da precies alsof de aanvaarding van het christendom de ondergang geweest is van het R.R. :p

Undeadhunter
13 november 2005, 21:04
wegens dat ze de baas van de godsdienst in engeland is is dit niet te verwonderen, het is niet dat de islam zo goed overeen komt met de paus he :)

EvilBork
13 november 2005, 22:32

achja.. als multicultuur niet bestaat, dan cultuur ook niet.

gij zijt zogezegd iemand van mijn cultuur, maar ik voel niks met u gemeen, behalve dat ge dezelfde taal spreekt ofzo
en die laatste paragraaf van u geeft mij een ongemakkelijk gevoel.. :/

PS: geen medelijden voor elisabeth II :D

Wazzie
14 november 2005, 14:49
Als we allemaal onder dezelfde cultuur (gedwongen) zouden leven, zou het maar een saai boeltje worden. Het rijke aan de mens is dat er zoveel verschillende culturen zijn met een andere visie op de wereld en godsdienst. Dat het op sommige plekken fout loopt, betekent niet dat er geen multiculturele samenleving kan zijn.
Vergeet niet dat in het verleden, de samenwerking en de versmelting tussen bepaalde culturen toch een verrijking zijn geweest voor de gehele mensheid.

Ik leef dus ook liever in deze wereld waar er bomaanslagen gebeuren, dan in de fascistische droomwereld van Vlaams_front.

Yo-Han
14 november 2005, 15:21
eu ...wazzie, hier gebeuren ze niet of zelden ,en uw neef is nie al eens opgeblazen hé..afijn voor mij liefst een multiculturele wereld zonder bomaanslagen en brandende autos...(als ik eens mag dromen)

Wazzie
14 november 2005, 15:25
Het gebeurt toch steeds dichter en dichter. Ik denk dat de mensen in London die toen het openbaar vervoer namen, ook niet hadden verwacht dat ze in London gingen toeslagen. Ik wou gewoon duidelijk maken dat sommigen denken dat een strenger regime dat allemaal zou oplossen, maar ik betwijfel het toch ten zeerste. De bomaanslagen nam ik gewoon als voorbeeld, het is nl. 1 van de negatievere gevolgen als culturen/godsdiensten botsen.

ec8or
14 november 2005, 15:49
De bomaanslagen nam ik gewoon als voorbeeld, het is nl. 1 van de negatievere gevolgen als culturen/godsdiensten botsen.
what a bunch of crap... die bomaanslagen zijn hebben niets te maken met culturen of godsdiensten die botsen - dat is het gewoon het werk van fanatici, van terroristen, van freaks die zich schuilen achter godsdienst om hiermee hun voetvolk geactiveerd te krijgen deze daden te stellen.

Dakantochnie
14 november 2005, 16:51
Als we allemaal onder dezelfde cultuur (gedwongen) zouden leven, zou het maar een saai boeltje worden. Het rijke aan de mens is dat er zoveel verschillende culturen zijn met een andere visie op de wereld en godsdienst. Dat het op sommige plekken fout loopt, betekent niet dat er geen multiculturele samenleving kan zijn.
Vergeet niet dat in het verleden, de samenwerking en de versmelting tussen bepaalde culturen toch een verrijking zijn geweest voor de gehele mensheid.

Ik leef dus ook liever in deze wereld waar er bomaanslagen gebeuren, dan in de fascistische droomwereld van Vlaams_front.
Daar ga ik deels mee akkoord...maar deels ook helemaal niet!

Ik begrijp je zeker als je zegt dat het boeiend is om eens een andere visie op de wereld te horen en dat mensen ook behoefte hebben aan die andere visie(s).

Maar langs de andere kant stel ik mij toch wel serieus de vraag of de voordelen wel opwegen tegenover de immense nadelen. Niet meer gerust op vakantie kunnen gaan, gedood worden zonder enige reden, persoonlijke bezittingen die je ontnomen worden gewoon omdat men er zin in heeft, constante frustratie in de grote steden (ook constante kleine incidenten), enz...
Dat is natuurlijk een heel zwarte visie op de huidige samenleving, maar ergens zit daar zeker een waarheid in hoor (ik zou nu kunnen verwijzen naar de rellen in Parijs maar dat zou even zwak zijn als de rellen zelf).
Ik ben niet tegen één bepaald volk (of twee of drie bepaalde volkeren), ik ben gewoon tegen elke vorm van vandalisme aan andermans cultuur. Wij leven in een heel rijke, jachtige cultuur. Vele migranten die nu hier wonen komen van landen waar het helemaal niet snel moest vooruitgaan en waar men ook niet zo rijk was. Dat brengt natuurlijk met zich mee dat zo'n mensen al moeilijker met geld kunnen omgaan (en dus ook slecht de waarde van iets kunnen inschatten) en dat ze in vele gevallen te lui zijn om zich aan te passen (waarom zou men, het hoefde in hun land toch ook niet?) Maar dan komt natuurlijk het probleem dat de overheid hier in België (in eigenlijk elk Europees land) te goed is. Dan creëer je een maatschappij die zich in twee helften zal opdelen: de werkers en de profiteurs. Nu, het grappige is dat het toch wel o zo dikwijls de profiteurs zijn die de werkers beschuldigen. :doh:
De werkers geraken gefrustreerd omdat ze moeten werken voor mensen die zelf te lui zijn en de profiteurs geraken gefrustreerd omdat ze toch o zo kansloos zijn (ahja, als je volop aan het profiteren bent heb je immers geen tijd om te leren he, da's toch normaal zeker).
Na dit gezegd te hebben vraag ik mij toch wel af of zo'n situatie wel beter is hoor.

what a bunch of crap... die bomaanslagen zijn hebben niets te maken met culturen of godsdiensten die botsen - dat is het gewoon het werk van fanatici, van terroristen, van freaks die zich schuilen achter godsdienst om hiermee hun voetvolk geactiveerd te krijgen deze daden te stellen.
Ik ben tegen eender welke vorm van godsdienst.
Godsdienst is uitgevonden om de mensen in vroegere tijden gelukkig te houden, nu wordt het gebruikt als excuus om terroristische aanslagen te plegen.
De mensen die die aanslagen plegen zouden ook zonder hun godsdienst misdaden begaan hoor, waarmee ik niet zeg dat ze niet nog eens zouden worden opgestookt door hun godsdienstige leiders.

Yo-Han
14 november 2005, 16:59

idd ..godsdienstMISBRUIK noem ik dat...een schande voor elke religie is het,een laffe oorlog..de VS is mischien politiek gezien ook niet altijd correct en dood onrechtsreeks ook onschulidge burgers in hun oorlogen ,maar met die oog om oog tand om tand reacties gaat het blijven duren

terrorisme is de oorlog van een hoop waanzinnige irrationele fanatiekelingen..das het probleem..alles wat hun haat aanwakkerd is een nieuwe reden voor bomaanslagen..t'zou schoon zijn dat bvb iedereen begint autos uit te branden als ze hu goestingske eens nie kregen of niet goed gehoord worden..een verstandig/rationeel mens zoekt de non geweld oplossing ,maar we zijn mensen é,en haat en ongenoegen is onze grootste vijand

Yo-Han
14 november 2005, 17:03
het middn oosten terrorsime heeft volgens mij al niks meer te zien met religie,gewoon pure haat en extreem ongenoegen..+ de ideale gewalddadige omgeving om daar in te groeien +beinvloedbaarheid van jonge fanatiekelingen

Divine_One
14 november 2005, 17:08
Multicultuur kan zeker:

zie gewoon waar we 50 jaar geleden stonden, en waar we nu staan.

Dakantochnie
14 november 2005, 17:09
Multicultuur kan zeker:

zie gewoon waar we 50 jaar geleden stonden, en waar we nu staan.
Ja idd. :)
50 jaar geleden waren al die brave buitenlanders nog onderdanig en durfden ze niet in opstand komen omdat ze vreesden om hun werk te verliezen.
Nu hebben ze geen werk meer om te verliezen, dus wat hebben ze nog te verliezen? :)

m***
14 november 2005, 17:14
Ja idd. :)
50 jaar geleden waren al die brave buitenlanders nog onderdanig en durfden ze niet in opstand komen omdat ze vreesden om hun werk te verliezen.
Nu hebben ze geen werk meer om te verliezen, dus wat hebben ze nog te verliezen? :)
hun uitkering :p

Dakantochnie
14 november 2005, 18:30
hun uitkering :p
Maar man toch, dan zullen ze toch eerst de helft van de Franse bevolking moeten uitmoorden hoor voor dat men gaat ingrijpen (en dan zeker op zo'n manier). ;)

ng
15 november 2005, 19:08
Hmmm, kdenk ni da ze ooit de queen gaan proberen te vermoorden zenne. Alé komaan dan krijgen ze pas e serieus probleem, want dan zullen de Britten bloed willen zien...veel bloed.

Voor de rest vraag ik mij wel serieus af waarom ze een bedreiging vormt voor de Islam, gewoon omdat ze hoofd is van de anglicaanse kerk??
Waarvoor hebben ze schrik, vrouwen die massaal de burka afgooien en posities innemen in de 'Islamleiding'?

Mr.Choco
17 november 2005, 01:36
Normaal gezien ben ik het altijd oneens met éénder welke post van u, maar het moet gezegd worden dat ik dit de interessantste post vindt van de thread tot hiertoe.... :niceone: :applause:

Ja idd.
Nu hebben ze geen werk meer om te verliezen, dus wat hebben ze nog te verliezen?
toen vreesden ze het land te worden uitgezet. nu zijn ze hier geboren & getogen en durven ze eindelijk hun mond open te doen...
MVG
Choco

holycrus
17 november 2005, 11:45
Ik ben tegen eender welke vorm van godsdienst.
Godsdienst is uitgevonden om de mensen in vroegere tijden gelukkig te houden, nu wordt het gebruikt als excuus om terroristische aanslagen te plegen.

Volgens mij is godsdienst niet zozeer ontstaan om mensen gelukkig te houden, het is eerder ontstaan omdat de mens niet slim genoeg was om aan bepaalde dingen de juiste naam te geven. Ik geef een voorbeeld.

Een oermens loopt in de bossen rond te lopen (te doen wat hij ook deed in die tijd jagen ofzo wss :)) en ineens ziet die een bliksemschicht vlak voor zijn voeten inslaan, hij weet niet wat het is maar em heeft het wel gezien...
Stel nu dat dien bliksemschicht nen helen boom heeft omgekapt door de inslag, dan is de mens ook ineens getuige geweest van de destructieve kracht daarvan, maw ze gaan schrik krijgen... en omdat ze schrik hebben daarvan gaan ze beginnen fantaseren bv: der is er enen die in den hemel rondrijd op zijn paardenkar en die met zjn hamer bliksems naar beneden smijt, zo van die dingen é. (en ook uit onwetendheid natuurlikj)

holycrus
17 november 2005, 11:49
Weet ge wa ik denk da het probleem is met de allochtoonse jeugd (jeugd dan vooral) bij ons. Die jongens spiegelen hun aan wat ze zien op tv (5 cent en companie dat daar staat te rapen over bitches en bling bling)

Maar omdat ze in de échte samenleving te maken krijgen met discriminatie en racisme, gaan die hun keren tegne ons. + ze hebben ook niet echt meer roots om naar terug te keren... De generatie die er nu zit aan te komen is een generatie die een beetje hun weg kwijt is. En natuurlijk als het niet goed gaat zijt ge altijd veel ontvankelijker voor leugens of haatpropaganda natuurlijk. Daarom dat die extremisten toch vrij veel succes hebben denkik.

ec8or
17 november 2005, 16:56
Maar omdat ze in de échte samenleving te maken krijgen met discriminatie en racisme, gaan die hun keren tegne ons. + ze hebben ook niet echt meer roots om naar terug te keren... De generatie die er nu zit aan te komen is een generatie die een beetje hun weg kwijt is. En natuurlijk als het niet goed gaat zijt ge altijd veel ontvankelijker voor leugens of haatpropaganda natuurlijk. Daarom dat die extremisten toch vrij veel succes hebben denkik.
dus maw, ze hebben niet de capaciteiten om tv en realiteit uit mekaar te houden :p