PDA

Volledige versie bekijken : Basketbal cursus

SideShow
7 november 2005, 12:43
Hallo

Iemand die soms een scheidsrechtercursus heeft liggen in pdf formaat ofzo ? Ik zou graag eens alle details weten van die sport, alle spelregels. Dus niet zozeer dat ge maar 2 stappen mag zetten bij een layup, maar wel wanneer een ref moet fluiten enzo.

WolCoM
7 november 2005, 17:15
Had ik vroeger ergens staan, maar ben die kwijt door format. 'k zal eens zoeken. :)

Edit : Hier kan je wel al wat vinden :
http://www.basketball.nl/files/spelregels.html

SideShow
7 november 2005, 17:25
Tnx ! daar kan ik al wat mee idd :)

kudos for wolcom :D

e_talking
7 november 2005, 17:41
zo ne scheidsrechter krijgt 16 à 18 euro per wedstrijd :p

WolCoM
7 november 2005, 22:10
Idd en ik ken er van mijn leeftijd ( 16 j ) die 3 matchen proberen te fluiten per weekend.
Wel nog goed verdiend imo.

@SideShow : np :)

julkabas
10 november 2005, 13:59
Ik ben scheidsrechter :)

Een gewone jeugdmatch wordt 11€ betaald. Een heren seniorsmatch 20€ en een dames seniorsmatch 15€.
Je wordt ook vergoed voor u verplaatsing (0,2€ / km).
Voor een 18-jarige zoals ik is dit veel geld. Als je deftig fluit krijg je makkelijk 3 tot zelfs 7matchen op een weekend aangewezen.

Ik krijg er gemiddeld 2 aangezien ik zelf ook nog 2matchen per weekend speel...

Reken zelf maar uit, ik heb elk weekend ongeveer 40€ (damesmatch + jeugdmatch + verplaatsing)

tommekeuh
11 november 2005, 10:35
Ik doe da ook soms, ma da is alleen als ze geen scheidsrechters hebbe want heb daar niks voor gevolgd..
Dit zijn dan natuurlijk ook alleen maar jeugd.. :)
ik verdien hier 10€ mee en maximum 3 drankskes (te vrage in cafetaria)

WolCoM
11 november 2005, 10:41
Ik ben scheidsrechter :)

Een gewone jeugdmatch wordt 11€ betaald. Een heren seniorsmatch 20€ en een dames seniorsmatch 15€.
Je wordt ook vergoed voor u verplaatsing (0,2€ / km).
Voor een 18-jarige zoals ik is dit veel geld. Als je deftig fluit krijg je makkelijk 3 tot zelfs 7matchen op een weekend aangewezen.

Ik krijg er gemiddeld 2 aangezien ik zelf ook nog 2matchen per weekend speel...

Reken zelf maar uit, ik heb elk weekend ongeveer 40€ (damesmatch + jeugdmatch + verplaatsing)

Is de opleiding moeilijk/lang? Kun je me daar iets over zeggen want lijkt me wel nog leuk op die manier beetje geld bij te verdienen. :)

julkabas
12 november 2005, 00:28
Is de opleiding moeilijk/lang? Kun je me daar iets over zeggen want lijkt me wel nog leuk op die manier beetje geld bij te verdienen. :)

Check PM