PDA

Volledige versie bekijken : Rellen in parijs

Pagina's : [1] 2

Preske
4 november 2005, 17:50
Ik kan er nog altijd niet aan uit, aan al de miserie die zich daar afspeelt.
Overal worden branden aangestoken, mensen aangevallen, ruiten ingeslagen...

Dit is geen groepje misnoegde jongeren, (imo heeft het hier NOOIT om gegaan), dit zijn rasechte vandalen en hooligans die zoveel mogelijk schade en anarchie willen stichten.

RaGeR
4 november 2005, 17:54
Het heeft imo juist niks te maken met die 2 jongens die daar gelectrocuteerd zijn geraakt.
Gewoon een excuus om te rellen.

LSDsmurf
4 november 2005, 18:21
Gewoon schandalig.

Veel respect hoeven de migranten uit die wijken nu niet meer te verwachten.

Dirkxke
4 november 2005, 19:08
schandalig is nog zacht uitgedrukt, het is gewoon een schande en de eikels die dat daar allemaal aant doen zijn zouden ze zonder nadenken door de knie moeten schieten, verband rond doen en laten kreperen

sneller
4 november 2005, 19:08
Gewoon schandalig.

Veel respect hoeven de migranten uit die wijken nu niet meer te verwachten.
ja, want ervoor kregen ze dat wel. :wtf:

Fighting Hobbit
4 november 2005, 19:10
Kvind het gewoon degoutant, winkels, auto's en schole enal in brand steken...

Avilowca
4 november 2005, 19:28
Ik kan er nog altijd niet aan uit, aan al de miserie die zich daar afspeelt.
Overal worden branden aangestoken, mensen aangevallen, ruiten ingeslagen...

Dit is geen groepje misnoegde jongeren, (imo heeft het hier NOOIT om gegaan), dit zijn rasechte vandalen en hooligans die zoveel mogelijk schade en anarchie willen stichten.

50 jaar uitbuiting, descriminatie en sociale uitsluiting.
je zou voor minder.

m***
4 november 2005, 19:47
waar is het leger als je het nodig hebt.
ik zou zeggen: omsingel die wijk en doorzoek ieder gebouw, iedere kamer en gooi de herrieschoppers in de gevangenis

Feignasse
4 november 2005, 19:51
Jusqu'ici tout allait bien :cool:
De Parijse banlieues, echt een apart sfeertje daar he :crazy:

Preske
4 november 2005, 19:51
je zou voor minder.

en door parijs af te branden gaan ze hun zin krijgen?
ik dacht het niet. Dat er spanningen zijn is maar al te goed aan te nemen, maar wat daar nu aan de hand is, is niet meer dan enkele ambrasmakers die hun amuseren. (wss gevolgd door jongeren die toch niets beter te doen hebben)

cram
4 november 2005, 19:52
je zou voor minder.

Ja en door zo te doen zal het zeker niet minderen.
Die gasten doen liever aan misdaad (dat brengt meer op) dan dat ze echt willen werken.

Sir.Killalot
4 november 2005, 19:55
Ja en door zo te dien zal het zeker niet minderen.

En door niks te doen zal het ook niet minderen... Let wel, wat ze nu doen vind ik walgelijk, maar miss dat ze ginder nu beseffen dat die mensen er ook nog zijn en dat die gelijke rechten verdienen...

WolCoM
4 november 2005, 19:57
En door niks te doen zal het ook niet minderen... Let wel, wat ze nu doen vind ik walgelijk, maar miss dat ze ginder nu beseffen dat die mensen er ook nog zijn en dat die gelijke rechten verdienen...

Eigenlijk compleet wat ik hierover ook denk.
'k Hoop dat ze het in Antwerpen, Brussel, Charleroi... zo ver niet laten komen.

boaz
4 november 2005, 19:58
Wat wil je,
je groeit op in een arme wijk dicht bij een rijke stad..
Vele van hen wonen in sociale appartementsblokken met zeer weinig comfort.
Ze hebben geen tuin,dus spelen ze op straat wat ergens normaal is.Ze vervelen zich steendood en daar begint het.Ze verkennen meer en meer terrein,ze beschouwen het als hun terrein waar niemand van de "vijanden" mag opkomen..Ze spelen gewoon oorlogje,zoals velen onder ons ook toen ze klein waren, maar dan in het echt.(Wij spelen nu oorlogje op de pc enz dus ergens in ons schuilt dat ook ;) )
Naar school gaan is een optie, maar het probleem is dat de ouders zeer weinig van het schoolsysteem kennen en er zich ook niet in intresseren.
Het is "gewoon" een cultuurverschil,dat volgens mij nog een paar generaties zal duren.
Ik keure het helemaal niet goed, maar ergens begrijp ik het wel

Cazzz
4 november 2005, 20:07
Ik denk niet dat het nog lang gaat duren eer er daar langs beide kanten schoten gaan gelost worden. Ik walg van zo'n mensen.. Openbare bussen in brand steken -> wa wille ze daar mee bereike??

m***
4 november 2005, 20:14
je zou voor minder.

spijtig dat het zowat allemaal gastjes (van het mannelijk geslacht) zijn tussen 12 en 18 jaar. dus klop uw bewering niet helemaal.

en trouwens: ze sluiten zichzelf uit, ze werken zelf de gettovorming in de hand.
ze klieken zelf samen en sluiten zichzelf af van de buitenwereld, de rest van de wereld heeft daar niets mee te maken

Fighting Hobbit
4 november 2005, 20:21
Spijtig voor die mensen dat ze gediscrimineert enzo worden, maar een stad in brand steken, brandweer bekogelen met molotovcocktails, en dan gewoon in feite onschuldige aanvallen op verschillende wijzen is zeker geen oplossing.
We leven in een vrije natie in de 21ste eeuw, er zijnandere manieren om gehoord te worden...

Shyheim
4 november 2005, 20:59
De allochtonen daar worden al decennia uitgesloten door de maatschappij, krijgen niks de nougabollen kansen; en dan vooral in Seine Saint-Denis en Val-de-Marne... Als dan een nazi aan de macht wilt komen, net als Jean-Marie Le Pen (Front National), dan krijgt ge idd zo'n toestanden in de allochtonenwijken.

En dan krijgt ge natuurlijk van het FN zelf toestanden zoals bij Philippe de Winter, die gaan zeggen "ziedet, we hebben het gezegd":
http://www.frontnational.com/tractsaffiches/lepenlavaitdit.gif
http://www.frontnational.com/tractsaffiches/tract_quifaitlaloi.pdf

16.000 allochtonen buiten zetten... Ja, op basis waarvan? Voor hetzelfde geld hebt ge onschuldigen mee hé... :ironic:

Ik weet waarover ik praat, heb daar vrienden en familie.

Shyheim
4 november 2005, 21:03
Jusqu'ici tout allait (va) bien :cool:

Booba? :)

marcel
4 november 2005, 21:05
t is gewoon zo dat al die jongeren en die wijken bijeengestoken worden, en er voor de rest niet meer naar omgekeken wordt... als ge weinig centen hebt in Parijs, zijt ge niks.
kijk maar naar die branden in appartementen: allemaal arme mensen uit die buurten die daar zijn omgekomen, omdat het stadsbestuur er niet naar omkeek...

Dakantochnie
4 november 2005, 21:08
Ik kan begrip opbrengen dat de mensen die daar opgegroeid zijn het niet gemakkelijk hebben, maar dit is gewoon té achterlijk om waar te zijn.

De drogreden waarom dit gedaan wordt is (zover dat ik er iets van begrepen heb) dat de overheid niet naar de jongeren problemen wil luisteren.
Eén van die problemen is werkloosheid. Ja, door menig firma in brand te steken ga je wel meer jobs creëeren. :ironic:

Ik begrijp best dat ze gefrustreerd zijn, maar dit is echt iets wat niet kan. Ze gooien hun eigen (en nog erger: die van anderen) ruiten in door scholen en bedrijven in brand te steken, ze straffen onschuldige burgers door hun auto's in brand te steken, brengen de hulpdiensten in levensgevaar, ...

Ik kan hun frustratie begrijpen, en ik vind het niet meteen verstandig om er op te gaan schieten of wat dan ook (dan escaleert het helemaal), maar ik kan het wel héél goed begrijpen moest iemand zijn geweer pakken en op die gasten beginnen knallen.
Hoe zou jij reageren moesten ze je auto waarvoor je waarschijnlijk heel lang voor hebt moeten sparen zomaar even in brand steken?

DGEN
4 november 2005, 21:09
marginaal volk daar..gewoon omdat 2 crimineeltjes in een kotje vol elektriciteit gingen schuilen...gewoonweg DE ideale schuilplaats :rofl:

..gewoon marginaal hoe die kerels daar bezig zijn :ironic:

Shyheim
4 november 2005, 21:12
Dat is net het probleem: als er daar gaat geschoten worden, breekt er een "burgeroorlog" uit. Misschien heb je in Telefacts die reportage gezien over Molenbeek St-Jean? In de banlieues in Parijs is het veel erger... Als daar gaat geschoten worden gaan er véél hun leven verliezen... :s
De regering zou niet liever hebben dat die "ghetto's" uitgemoord worden, er wordt niet geluisterd of omgekeken naar de mensen daar... En dan verschieten ze ervan dat er criminaliteit ontstaat...

Fighting Hobbit
4 november 2005, 21:13
Ik kan begrip opbrengen dat de mensen die daar opgegroeid zijn het niet gemakkelijk hebben, maar dit is gewoon té achterlijk om waar te zijn.

De drogreden waarom dit gedaan wordt is (zover dat ik er iets van begrepen heb) dat de overheid niet naar de jongeren problemen wil luisteren.
Eén van die problemen is werkloosheid. Ja, door menig firma in brand te steken ga je wel meer jobs creëeren. :ironic:

Ik begrijp best dat ze gefrustreerd zijn, maar dit is echt iets wat niet kan. Ze gooien hun eigen (en nog erger: die van anderen) ruiten in door scholen en bedrijven in brand te steken, ze straffen onschuldige burgers door hun auto's in brand te steken, brengen de hulpdiensten in levensgevaar, ...

Ik kan hun frustratie begrijpen, en ik vind het niet meteen verstandig om er op te gaan schieten of wat dan ook (dan escaleert het helemaal), maar ik kan het wel héél goed begrijpen moest iemand zijn geweer pakken en op die gasten beginnen knallen.
Hoe zou jij reageren moesten ze je auto waarvoor je waarschijnlijk heel lang voor hebt moeten sparen zomaar even in brand steken?

Goed gezegd, in opstand komen is goed, maar niet als dit ten koste is van onschuldige mensen. Ze komen zogezegd op voor de rechten van jongeren, maar steken wel een school in brand.
Het is daar hypocrisie tot en met, dat is het probleem. Dit is geen opstand meer, dit is grotendeels vandalisme en plezier...

boaz
4 november 2005, 21:19
als het zo verder gaat in de banlieues wordt het net als sommige wijken in de VS waar je niet kan doorlopen door de bendes enz en waar de politie zich nauwelijks durft te vertonen..
En ik vond sommige plekken in brussel al gevaarlijk :p

Shyheim
4 november 2005, 21:20
http://www.hiphopfranco.com/lyrics/lyrics/sniper+tandem+eben+baccar-niquelesysteme.txt

Tekst van verschillende artiesten uit het Parijse Franse-rap milieu... Misschien verklaart dit een beetje de situatie daar voor de mensen hier...

J'accuse les juges de faire preuve de préjugés
J'accuse le droit de donner à un seul homme de pouvoir nous juger
J'accuse cet engouement qu'a l'humanité pour le dégout
J'accuse les procureurs de mettre les mêmes sous écrous
J'accuse les chiens de l'État d'avoir la gachette facile
J'accuse celui qui enferme mes frères entre 4 murs
J'accuse certains pretres de vouloir toucher ce qu'on a conçu
J'accuse le concretisme de n'etre qu'une bande de délinquants
J'accuse les morts subites pour un paquet d'oseille
J'accuse les dirigeants de tirer les ficelles
J'accuse les élus trouillards des ghettos dieuseux
J'accuse l'État de tout leurs buisness mafieux
J'accuse ce systeme ou tu n'es rien sans fric
J'accuse cet arôme de drame d'être un épieur de phobie
J'accuse les élus corrompus de profiter de leur statut

marcel
4 november 2005, 21:24
als het zo verder gaat in de banlieues wordt het net als sommige wijken in de VS waar je niet kan doorlopen door de bendes enz en waar de politie zich nauwelijks durft te vertonen..
En ik vond sommige plekken in brussel al gevaarlijk :p

brussel gevaarlijk? :eek:

Shyheim
4 november 2005, 21:25
Idd, zijn zoveel mensen die schrik hebben in Brussel; waarvan dan? :unsure: :p

Gamerke 1988
4 november 2005, 21:31
Voor politie is het daar nog harder.

Ik heb een hele goede vriend, die heeft een broer en die woont in een van die voorsteden. Overdag slaapt daar iedereen en s'nachts worden die wakker. Zo vertelde hij over hoe een keer, 1 jongen naar 2 flikken stapte en die begon uit te schelden enzo. Die flikken liepen daar achteraan en toen die persoon in kwestie in een steegje liep stonden daar 15 van zijn vrienden..

De flikken mochten toen echt wel gaan lopen.. :-/

Er is nix tegen te beginnen

boaz
4 november 2005, 21:34
selectief lezen...
Ik zeg niet dat heel brussel gevaarlijk is,verre van ,maar sommige straten kan je beter vermijden (tussen 23u- 2 u) omdat ze dan niet veilig zijn..
En das zo van die stoere praat da die mense hier hebben als je zegt dat sommige straten gevaarlijk zijn maar pas op als ze er zelf eens alleen lopen..

SilentSpring
4 november 2005, 21:56
Jusqu'ici tout va bien wast geloofk:p

mn ouders hun reactie: tzijn weer bruine (zegt al genoeg zeker)

edit: nie da we ier rasechte raciste fzo zijn, maar tvalt toch wel op dat er altijd allochtonen tussenzitten enzo e, en zeggen als ge dan zelf eens na turkije gaat dat ge totaal andere mensen ziet

DeathDemon
4 november 2005, 22:18
Jusqu'ici tout va bien wast geloofk:p

mn ouders hun reactie: tzijn weer bruine (zegt al genoeg zeker)

edit: nie da we ier rasechte raciste fzo zijn, maar tvalt toch wel op dat er altijd allochtonen tussenzitten enzo e, en zeggen als ge dan zelf eens na turkije gaat dat ge totaal andere mensen ziet

Het gaat hem hier net om het feit dat allochtonen daar kansloos zijn. Wie verwacht je dan dat in opstand komt?

BTW: ik ben dus compleet niet akkoord met wat daar aan de hand is, laat dat duidelijk zijn

Feignasse
4 november 2005, 22:33
Idd, zijn zoveel mensen die schrik hebben in Brussel; waarvan dan? :unsure: :p

Van een welbepaalde subgroep in de allochtone gemeenschap.

En als reactie op de teksten van franse rapartiesten (waar ik overigens wel naar luister): hoe de "gewone mens" lijdt onder de terreur van de "gediscrimineerden":

« Tu as su ce qui était arrivé à Marylise ?
- Marylise Le François ? Non, je ne l’ai pas vue. Elle est malade ?
Pas malade, non. Elle a passé trois jours à l’hôpital sous tranquillisants. En fait elle s’est fait agresser et violer, en revenant du travail, dans le train pour Paris, mercredi dernier. »

Marylise reprit son travail le lundi suivant. De toute évidence, elle avait été nerveusement choquée ; ses gestes étaient ralentis, presque mécaniques. Elle racontait son histoire facilement, trop facilement, ça ne paraissait pas naturel : son ton était neutre, son visage inexpressif et rigide, on aurait dit qu’elle répétait machinalement sa déposition. En sortant du travail à 22 heures 15, elle avait décidé d’attraper le train de 22 heures 21, en pensant que ça irait plus vite que d’attendre un taxi. Le wagon était aux trois quarts vide. Les quatre types s’étaient approchés d’elle, ils avaient tout de suite commencé à l’insulter. D’après ce qu’elle pouvait en savoir, ils étaient de type antillais. Elle avait tenté discuter, de plaisanter avec eux ; en échange elle avait récolté une paire de gifles qui l’avait à moitié assommée. Puis ils s’étaient jetés sur elle, deux d’entre eux l’avaient plaquée au sol. Ils l’avaient pénétrée violemment, sans ménagements, par tous les orifices. Chaque fois qu’elle tendait d’émettre un son elle recevait un coup de poing ou une nouvelle paire de gifles. Cela avait duré longtemps, le train s’était arrêté plusieurs fois ; les voyageurs descendaient, changeaient prudemment de compartiment. En se relayant pour la violer les types continuaient à plaisanter et à l’insulter ; ils la traitaient de salope et de vide-couilles. À la fin, il n’y avait plus personne dans le compartiment. Ils finirent par lui cracher et lui pisser dessus, réunis en cercle autour d’elle , puis la poussèrent à coups de pied, la dissimulant à moitié sous une banquette, avant de descendre tranquillement gare de Lyon. Les premiers voyageurs montaient deux minutes plus tard et prévinrent la police, qui arriva presque tout de suite. Le commissaire n’était pas réellement surpris ; d’après lui elle avait eu, relativement, de la chance. Il arrivait assez souvent, après avoir utilisé la fille, que les types la terminent en lui enfonçant une barre cloutée dans le vagin ou l’anus. C’était une ligne classée comme dangereuse.

Michel Houellebecq - Plateforme
pp. 191-192

GTM
4 november 2005, 22:35

En als reactie op de teksten van franse rapartiesten (waar ik overigens wel naar luister): hoe de "gewone mens" lijdt onder de terreur van de "gediscrimineerden":

Pas malade, non. Elle a passé trois jours à l’hôpital sous tranquillisants. En fait elle s’est fait agresser et violer, en revenant du travail, dans le train pour Paris, mercredi dernier. »

Marylise reprit son travail le lundi suivant. De toute évidence, elle avait été nerveusement choquée ; ses gestes étaient ralentis, presque mécaniques. Elle racontait son histoire facilement, trop facilement, ça ne paraissait pas naturel : son ton était neutre, son visage inexpressif et rigide, on aurait dit qu’elle répétait machinalement sa déposition. En sortant du travail à 22 heures 15, elle avait décidé d’attraper le train de 22 heures 21, en pensant que ça irait plus vite que d’attendre un taxi. Le wagon était aux trois quarts vide. Les quatre types s’étaient approchés d’elle, ils avaient tout de suite commencé à l’insulter. D’après ce qu’elle pouvait en savoir, ils étaient de type antillais. Elle avait tenté discuter, de plaisanter avec eux ; en échange elle avait récolté une paire de gifles qui l’avait à moitié assommée. Puis ils s’étaient jetés sur elle, deux d’entre eux l’avaient plaquée au sol. Ils l’avaient pénétrée violemment, sans ménagements, par tous les orifices. Chaque fois qu’elle tendait d’émettre un son elle recevait un coup de poing ou une nouvelle paire de gifles. Cela avait duré longtemps, le train s’était arrêté plusieurs fois ; les voyageurs descendaient, changeaient prudemment de compartiment. En se relayant pour la violer les types continuaient à plaisanter et à l’insulter ; ils la traitaient de salope et de vide-couilles. À la fin, il n’y avait plus personne dans le compartiment. Ils finirent par lui cracher et lui pisser dessus, réunis en cercle autour d’elle , puis la poussèrent à coups de pied, la dissimulant à moitié sous une banquette, avant de descendre tranquillement gare de Lyon. Les premiers voyageurs montaient deux minutes plus tard et prévinrent la police, qui arriva presque tout de suite. Le commissaire n’était pas réellement surpris ; d’après lui elle avait eu, relativement, de la chance. Il arrivait assez souvent, après avoir utilisé la fille, que les types la terminent en lui enfonçant une barre cloutée dans le vagin ou l’anus. C’était une ligne classée comme dangereuse.

pp. 191-192

Ja, dit gaat er echt wel over.

Shyheim
4 november 2005, 22:43

pp. 191-192

Heb de tekst maar vluchtig gelezen aangezien ik moet gaan slapen (moet morgenochtend om 6uur werken, en ben al een half uur tegen mezelf aan het zeggen dat ik moet gaan slapen ^^), maar gaat het hier dan over de TGV (Marseille-Lyon-Paris)?
Dus niet ìn Parijs zelf...? Aangezien ik "Lyon" heb zien staan...
Want ik ken in Parijs enkel het "Gare de Lyon" van de metro, dus niet van de trein... Tenzij daar dan een treinstation in de buurt is (dat ik niet ken). :)

Waar staat dan ergens dat het allochtonen/gediscrimineerden waren? "Verkrachter" is niet per definitie een van voorstaande hé?...

Genious
4 november 2005, 23:00
sorry hoor, maar het is een grootstad, dit alleen al maakt het minder veilig (maar nog niet gevaarlijk natuurlijk)

was er vandaag en ik vroeg daar aan een appartementenblok (sociale appartementen i think) waar het dichtstbijzijnde politiebureau was (wou een inlichting), geeneen wist het zogezegd, bleek het op het gelijksvloers te zijn van die apartementen...
dit wekt toch wel achterdocht.

het is zoals reeds gezegd: sommige buurten in Brussel zullen wel nogal gevaarlijk zijn.

en 50 jaar discriminatie is bs, dat is de nieuwe generatie die eigenlijk alles aan het verkloten is wat hun ouders ooit hebben proberen op te bouwen in de maatschappij.

ik denk dat:
Die jonge gastjes zitten met een identiteitscrisis zitten, en ze zoeken zelfbevestiging door daar een oorlogje te starten (ik kan tegen het gezag opkomen, ik ben iets :ironic: )

door werkloosheid en verveling? yeah right, ik ben werkloos, ik steek dus een auto in de fik, dat helpt me wel aan een baan, ik toon nog eens lekker dat ik me niet kan gedragen, nu zullen ze me zeker werk geven...

Time
4 november 2005, 23:14
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken gingen ruim vierhonderd voertuigen in vlammen op. In het departement Yvelines werd een garage met 27 bussen in brand gestoken. Ook in drie pakhuizen werd brand gesticht.

Ja, zó breng je wel een boodschap. :ironic:

sneax
4 november 2005, 23:15
Kansloos? WTF kansloos? Waarom? Kennen ze frans? Kunnen ze hun is ni proper kleden dan, naart centrum fietsen ofzo en een jobke zoeken, afwassen in een restaurant ofzo? Ge moet u maar wa deftig gedragen en ge hebt direct werk van dienen, 100% zeker.

Tis gewoon van ni willen, en tis meer fun om bagaar te maken en mensen te overvallen natuurlijk.

|) ][ |V| ][
4 november 2005, 23:18
Wat ik niet begrijp is dat ze in de pers zeggen dat het de schuld is van die minister (naam ontglipt me) omdat die hen uitschot noemt.
1. Denken ze nu echt dat de mensen hen nu geen uitschot meer gaan noemen ?
2. Als ze nooit begonnen waren met die rellen voor zo'n dwaze reden, dan moest er hen niemand uitschot noemen.

Genious
4 november 2005, 23:20
nooooo
http://www.lefigaro.fr/societe/20051104.FIG0281.html?194655

slim,
als ze nog eens een 'probleem' hebben gaan ze weten hoe ze de aandacht er op vestigen, en het zal niet meer met petities zijn :doh:

Toto2000
4 november 2005, 23:23
[ |V| ][']Wat ik niet begrijp is dat ze in de pers zeggen dat het de schuld is van die minister (naam ontglipt me) omdat die hen uitschot noemt.
2. Als ze nooit begonnen waren met die rellen voor zo'n dwaze reden, dan moest er hen niemand uitschot noemen.

het gaat vooral om het feit dat een minister (binnenlandse zaken) problemen moet aanpakken op een serene constructieve manier,en niet elke mogelijkheid tot discussie direct moet uitsluiten.

vergelijk het met volgend voorbeeld:

Je hebt een probleem met je buurman omdat je teveel lawaai maakt door je grasmaaier.Hij belt de politie en die komen langs.
wat zou jij doen als de politie tegen jou zegt: Zorg maar dat we geen klachten meer over u horen,stuk afval?

Genious
4 november 2005, 23:30
er is wel een verschil tussen een grasmaaier op zondag en een auto in de fik steken, nee?

Time
4 november 2005, 23:33
[ |V| ][']Wat ik niet begrijp is dat ze in de pers zeggen dat het de schuld is van die minister (naam ontglipt me) omdat die hen uitschot noemt.
Ik veronderstel dat ze zo redeneren: "Wat?? Hij noemt ons uitschot? We zullen hem eens tonen wat uitschot is."

In het jargon ook wel de 'retard-methode' genoemd.

er is wel een verschil tussen een grasmaaier op zondag en een auto in de fik steken, nee?
Zucht, die vergelijkt hij dan ook niet, hij schetst gewoon een situatie.

Genious
4 november 2005, 23:37
vergelijk het met volgend voorbeeld:

ah, hoe dom kan ik zijn, natuurlijk vergelijkt hij helemaal niet ;)

Time
4 november 2005, 23:41
Hij vergelijkt de twee situaties op vlak van communicatie tussen de autoriteiten en de burger, waarom jij je druk begint te maken over de achtergrondschets is mij een raadsel...

Toto2000
4 november 2005, 23:41
ah, hoe dom kan ik zijn, natuurlijk vergelijkt hij helemaal niet ;)

ik had er graag een tekeningetje bij gemaakt,maar helaas kan dat hier niet.lees hetgeen ik heb geschreven nog eens,en dan nog eens,en daarna nog eens,totdat je het snapt.

als je het nog niet snapt,stuur me dan je adres per pm,dan zal ik een tekening maken en je toesturen.

Genious
4 november 2005, 23:50
wel, die grasmaaier is het conflict (dat bepaalde oorzaken kan hebben), dus ik snap niet meteen waar ik zo in de fout ga

Toto2000, ge moogt altijd es een tekeningske maken, als ge er eentje hebt geef ik u wel eens mijn mail ;)

Tae
4 november 2005, 23:51
Altijd dezelfde mensen die je in het nieuws hoort die het bont maken in bepaalde steden !!!

Toto2000
4 november 2005, 23:54
Altijd dezelfde mensen die je in het nieuws hoort die het bont maken in bepaalde steden !!!

alweer een uiterst constructieve mededeling.....

Tae
4 november 2005, 23:56
alweer een uiterst constructieve mededeling.....

Tja tis toch niet anders of wel ?

Daarbij uw mededeling laat ook maar de wensen over ;)

P$!c)-(@
4 november 2005, 23:56
Heeft iemand hiervan een paar reportages ofzo want ik ben een tijdje op reis geweest en heb het hele gedoe niet zo gevolgd :s

Genious
5 november 2005, 00:00
Heeft iemand hiervan een paar reportages ofzo want ik ben een tijdje op reis geweest en heb het hele gedoe niet zo gevolgd :s
het is intussen een halve soap geworden, ge moet maar naar het nieuws kijken en ge hebt hoogst waarschijnlijk prijs.

cram
5 november 2005, 00:04
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/051104ReactiesParijs/index.shtml

P$!c)-(@
5 november 2005, 00:12
Bedankt voor de replies:)

P$!c)-(@
5 november 2005, 00:25
Juist snel even overzien/lezen en 'k begrijp ook wel de frustratie daar maar de manier waarop men het brengt is toch totaal verkeerd hoor.

Feignasse
5 november 2005, 00:25
Heb de tekst maar vluchtig gelezen aangezien ik moet gaan slapen (moet morgenochtend om 6uur werken, en ben al een half uur tegen mezelf aan het zeggen dat ik moet gaan slapen ^^), maar gaat het hier dan over de TGV (Marseille-Lyon-Paris)?
Dus niet ìn Parijs zelf...? Aangezien ik "Lyon" heb zien staan...
Want ik ken in Parijs enkel het "Gare de Lyon" van de metro, dus niet van de trein... Tenzij daar dan een treinstation in de buurt is (dat ik niet ken). :)

Waar staat dan ergens dat het allochtonen/gediscrimineerden waren? "Verkrachter" is niet per definitie een van voorstaande hé?...

1. Het gaat hier om fictie, al leunt die waarschijnlijk akelig dicht bij de realiteit aan. En ja het gaat om het "gare de lyon" in Parijs, de vrouw keert (wschl via de RER) terug van het bedrijf waar ze werkt, gelegen in een van de voorsteden van Parijs.

2. Uw laatste vraag begrijp ik niet? Suggereer ik misschien iets? Mijn eerste zin had betrekking op de situatie in Brussel (al is Parijs m.i. niet anders).

3. Ik probeer de zaak van twee kanten te bekijken, maar moet toegeven dat ik maar weinig sympathie kan opbrengen voor de "banlieusards". De woorden "verloren generatie" komen spontaan in me op. Nu nog discussiëren over de mogelijke oorzaken lijkt me zinloos...

Time
5 november 2005, 00:33
Je bedoelt de laagste sociale klassen? Dacht dat het normaal was dat zij vaker in de criminaliteit verzeild raken...

cram
5 november 2005, 00:49
Waarom reageren de ouders van die allochtone jongeren niet?
Waarom houden ze hun kinderen niet in bedwang?
Deze jongeren klagen dat ze geen respekt krijgen,maar ze zorgen er zelf voor dat ze als uitschot worden behandelt.En dan begrijpt men niet waarom rechts groter wordt.Men vraagt er zelf om.

Dakantochnie
5 november 2005, 00:56
Dikwijls heb je in zo'n families 6 tot 12 kinderen...Probeer maar eens als ouder die in bedwang te houden allemaal, zeker als er dan nog eens een paar tussenzitten met een moeilijk karakter.

Time
5 november 2005, 01:14
Dikwijls heb je in zo'n families 6 tot 12 kinderen...Probeer maar eens als ouder die in bedwang te houden allemaal, zeker als er dan nog eens een paar tussenzitten met een moeilijk karakter.
Dan vraag je je af waarom die in godsnaam 5+ kinderen nodig hebben?

Dakantochnie
5 november 2005, 01:16
Dan vraag je je af waarom die in godsnaam 5+ kinderen nodig hebben?
Ah heel simpel: de Koran zegt naar het schijnt dat een vrouw in haar leven zoveel mogelijk kinderen op de wereld moet zetten. Compleet achterlijk, maar ja.

Feignasse
5 november 2005, 01:20
Dan vraag je je af waarom die in godsnaam 5+ kinderen nodig hebben?http://www.forces-nl.org/nieuws/broers_en_zussen_verkleinen_kans.html :cool:

vyeate
5 november 2005, 01:20
Iemand Banlieu13 gezien?

Ze zijn al aardig opweg daar in Parijs!

Dakantochnie
5 november 2005, 01:24
Iemand Banlieu13 gezien?

Ze zijn al aardig opweg daar in Parijs!
Ik heb die gezien ja.
Je kan me mss een zwartkijker vinden, maar dat is dus wel de realiteit he...als de regering voortdoet zoals ze nu bezig is zijn we binnen enkele jaren zover.

Drag0n
5 november 2005, 01:24

Jusqu'ici tout va bien, jusqu'ici tout va bien, jusqu'ici tout va bien, mais l'importance c'est pas la chute, c'est l'atterrissage.

Zeker eens 'La Haine' huren om een beeld te hebben van 'les quartier chaud' daar.

Feignasse
5 november 2005, 01:25
Waarom quote iedereen mij? :unsure:

Ik alludeerde inderdaad op La haine, die ik overigens op dvd heb liggen...

Darth-Falcon
5 november 2005, 01:25

als die rotjong thuis zitten durven die hun kweek nie open doen ze, het grootste probleem ligt net bij die ouders, die alleen gezag uitoefenen binnen hun huis, wat hun jong daarbuiten doen, trekken ze zich niets van aan. Dat is altijd al de grote boosdoener geweest.

Dakantochnie
5 november 2005, 01:28
als die rotjong thuis zitten durven die hun kweek nie open doen ze, het grootste probleem ligt net bij die ouders, die alleen gezag uitoefenen binnen hun huis, wat hun jong daarbuiten doen, trekken ze zich niets van aan. Dat is altijd al de grote boosdoener geweest.
Je zegt het nu heel direct, maar ergens heb je echt wel een punt hoor.
Het is zo in Marokkaanse families dat dus de vader in theorie volledig verantwoordelijk is voor de kinderen.
Het probleem is echter dat de vader ze niet mag straffen, dat mag enkel de moeder. Wanneer de kinderen dus een fout begaan, wordt de vader op de hoogte gebracht, het probleem is dan wel dat die ze niet mag straffen waardoor die kinderen natuurlijk vrij spel hebben.

Fredo
5 november 2005, 02:28
Je zegt het nu heel direct, maar ergens heb je echt wel een punt hoor.
Het is zo in Marokkaanse families dat dus de vader in theorie volledig verantwoordelijk is voor de kinderen.
Het probleem is echter dat de vader ze niet mag straffen, dat mag enkel de moeder. Wanneer de kinderen dus een fout begaan, wordt de vader op de hoogte gebracht, het probleem is dan wel dat die ze niet mag straffen waardoor die kinderen natuurlijk vrij spel hebben.

waar heb je dat gehoord? Lijkt mij zéér twijfelachtig.

sneax
5 november 2005, 03:00
Kvinnet echt wel erg ze, hoeveel emmen ze nu al ni in brand gestoken. Natuurlijk mag het opnieuw niet gezegd worden dat het vooral allochtonen en al zijn, ach ja als iedereen eindelijk inziet dat wat 50 jaar geleden gebeurd is niets te maken heeft met wat nu aan het gebeuren is en eindelijk wat rechtser durft te zijn dan zal het al te laat zijn en zulde met van deze problemen constant te maken krijgen.

Hoe geraken mensen in een lage sociale klasse? Omdat ze niet willen meedraaien in het systeem, willen ze niet meedraaien in het systeem? Dan hebben ze hier niets te zoeken. Ik ben er 100% zeker van dat ge ALTIJD werk kunt vinden. Ge moet maar wa deftige kleren aandoen en ergens gaan afwassen en ge verdient al geld, zo bouwt ge uw bestaan op. Das voor iedereen mogelijk. Wat valt er nu nog aan te doen? Tja tis al te laat eh - kvinnet intressant om op te volgen.

Preske
5 november 2005, 08:48
zojuist gelezen in de krant

"relschoppers steken gehandicapte vrouw in brand"
komt erop neer
woensdag zitten relschoppers molotov'ss te smijten naar bussen, de chaffeur doet iedereen de bus afstappen, maar de gehandicatpe vrouw in de rolstoel kon niet snel genoeg van de bus.
Ze werd daarom overgoten met benzine en in brand gestoken, terwijl andere brandende lappen naar haar smeten. het slachtoffer is zwaar gewond.

Die rellen hebben al LANG niets meer te maken met die twee ezels die zich in een electriciteitscabine gingen verstoppen, noch met sociale onderdrukking of wat dan ook.
Dit is poging tot moord, mensen

zarathustra
5 november 2005, 10:17
Die kerels hun uitleg is ook wel schitterend. Zo'n pipo 'dit is nog lang niet gedaan. We zullen Sarkozy eens tonen dat we helemaal geen uitschot zijn'.. WTF? een massa auto's in brand steken, bedrijven platbranden, etc is aantonen dat je geen uitschot bent ofzo?

Anyway, dat is gewoon *al* het krapuul dat zich eens laat gaan en dan krijg je zo'n dingen. En dat heeft (meer) niks te maken met werkloosheid of discriminatie of whatever. En ik durf trouwens betwijfelen of er in frankrijk zoveel discriminatie is.

volpetrolski
5 november 2005, 10:35
Dat die akties van die hooligans serieus afkeurenswaardig zijn, daar ga ik mee akkoord, zelf in rekenname van het feit dat ze al jaren schreeuwen voor meer aandacht.
Maar dat bijna niemand hier iets te zeggen heeft over die stommiteit van die stomme kloot van een Sarkozy vind ik al even straf.

Racemaniac
5 november 2005, 10:53
Dit heb ik van een ander forum geplukt, de échte reden waarom er rellen zijn, wss door een fransman gepost, en imo erg interessant:

There's a long story to know before all of this...

These people come from no-rights zones, which seems to have been ignored since a too long time. Lots of people living there have no jobs, and a minority rules an "underground" market. Selling drugs, stolen stuffs... They do what they think is what they deserve to do, because no other chance is offered to them. Instead of helping them, our different governments have tried to "isolate" them in these places.

Now, the politics have decided to base their campaign on the ZECURITY and fear... They began to violently intrude in those places, arresting people, and beeing "a bit" violent. Some mafias reacted quickly, beeing afraid for their biZne$$... This had to happen, but not this way, I think. You have to see further that the simple fact that two people were killed while escaping the police.

da's dus het echte verhaal...
ni da'k die gasten verdedig of zo, maar het brengt de situatie wel in een ander perspectief, zonder kans om op een legale manier te overleven allemaal samen in zo'n getto's gestoken worden, jarenlang genegeerd worden en uw plan moeten trekken, en dan gaan de politici het veiligheids gevoel verhogen en u eens extra hardhandig komen buitenflikkeren...
wa moeten die gasten daar in feite doen?

zarathustra
5 november 2005, 10:57
naar school gaan, hun best daar doen en dan een job zoeken.

Als je echt wil kan het allemaal wel, en ja het zal misschien wat meer moeite kosten maar we leven dan ook niet in utopia eh

Racemaniac
5 november 2005, 11:02

Als je echt wil kan het allemaal wel, en ja het zal misschien wat meer moeite kosten maar we leven dan ook niet in utopia ehda's al vraag een, hebben die goede scholen beschikbaar?

er is idd altijd een manier om te ontsnappen (allez, hoop ik toch), maar heel veel hangt af van uw omgeving, en als de gemeenschap u volledig negeert en u wegstopt in ghetto's...

Fighting Hobbit
5 november 2005, 11:05
Als ze ze in brand steken zullen er inderdaad geen goede scholen zijn...

LOBO0901
5 november 2005, 11:09
Stel u voor dat er zo een bende crapuul passeert langs uw straat en eens besluit van uw auto ( waar ge lang voor gewerkt hebt ) in de fik te steken om te portesteren tegen "het systeem". Moet wreed plezant zijn he want door uw auto of winkel in de fik te steken wordt alles beter he. Kan u verzekeren ik schiet die smeerlappen dan toch omver zenne.
Mijn oplossing zet het legion etrangère daar eens op dan kunnen die gasten ook eens trainen. Als ze dan toch beslissen van te schieten op de hulpdiensten dan moeten ze de gevolgen maar dragen he.
En spreek nu niet van "onschuldige" slachtoffers he. Als ge daar tussen loopt en volop meedoet dan moet ge de risico's erbij nemen vind ik.

Gavin
5 november 2005, 11:09
het is gelijk staken
ze horen het woord "staken" en ge hebt er meteen zo een deel retards die dan elk kruispunt willen bezetten zonder ook maar te weten waarover het gaat

zarathustra
5 november 2005, 11:14
Dat die akties van die hooligans serieus afkeurenswaardig zijn, daar ga ik mee akkoord, zelf in rekenname van het feit dat ze al jaren schreeuwen voor meer aandacht.
Maar dat bijna niemand hier iets te zeggen heeft over die stommiteit van die stomme kloot van een Sarkozy vind ik al even straf.

je bedoelt dat hij hen 'uitschot' noemde?

volpetrolski
5 november 2005, 11:21
Stel u voor dat er zo een bende crapuul passeert langs uw straat en eens besluit van uw auto ( waar ge lang voor gewerkt hebt ) in de fik te steken om te portesteren tegen "het systeem". Moet wreed plezant zijn he want door uw auto of winkel in de fik te steken wordt alles beter he. Kan u verzekeren ik schiet die smeerlappen dan toch omver zenne.
Mijn oplossing zet het legion etrangère daar eens op dan kunnen die gasten ook eens trainen. Als ze dan toch beslissen van te schieten op de hulpdiensten dan moeten ze de gevolgen maar dragen he.
En spreek nu niet van "onschuldige" slachtoffers he. Als ge daar tussen loopt en volop meedoet dan moet ge de risico's erbij nemen vind ik.

= gleichwieh die Zustanden während die dreissiger Jahren.

En wat is de volgende stap dan? Ze in kampen stoppen zeker?

Sommige mensen willen ook maar gewoon niet uit fouten leren. En dat noemen ze dan vooruitgang.

Suphafly
5 november 2005, 11:22

Als je echt wil kan het allemaal wel, en ja het zal misschien wat meer moeite kosten maar we leven dan ook niet in utopia eh

hier
'k wil u da wel ies zien doen
precies als er nu zo rellen zijn dan ze dan op school allemaal brave jongetjes zijn

en iedereen doe precies of wa branden steken erger is dan mensen vermoorden
volgens mij is het wel de beste manier om duidelijk te maken dat er iets mis is ze
door een politieke campaigne te voeren? gade het ni duidelijk imo ze

volpetrolski
5 november 2005, 11:22
je bedoelt dat hij hen 'uitschot' noemde?

o.a. en 'Kärcher', 'schoonspuiten', en weet ik veel wat nog allemaal. Getuigt van verschrikkelijk veel tact. Zeker voor een minister van binnenlandse zaken.

zarathustra
5 november 2005, 11:26
hier
precies als er nu zo rellen zijn dan ze dan op school allemaal brave jongetjes zijn

volgens mij is het wel de beste manier om duidelijk te maken dat er iets mis is ze

Degene die achter die rellen zitten zijn er maar een paar 100 eh (maximum) wat dus niks is in een stad van miljoenen inwoners. En natuurlijk zullen die niet op school zitten, er zijn altijd mensen waar niks met aan te vangen is en dat is waar justitie moet ingrijpen.

Och je kan misschien eens proberen om vreedzaam te demonstreren, en als het echt zo erg is zullen ze mss wel genoeg mensen op de been kunnen krijgen zodat het indruk maakt. (dat is toch wat ik begrijp uit uw samenwerpsel van woorden dat een zin moet voorstellen :p )

zarathustra
5 november 2005, 11:29
o.a. en 'Kärcher', 'schoonspuiten', en weet ik veel wat nog allemaal. Getuigt van verschrikkelijk veel tact. Zeker voor een minister van binnenlandse zaken.

Dat hangt natuurlijk af van hoe hij het exact gezegd heeft. Als duidelijk is dat hij het enkel bedoelt op die relschoppers dan denk ik niet dat het zo erg is. de enigen die daarover dan gaan roepen van 'oh nee wij krijgen geen respect' is het krapuul zelf dan. (en hint voor hen : respect moet je verdienen) Terwijl de gewone mensen in die wijken zelf vragen voor een beleid van zero-tolerance heb ik gisteren op radio 1 gehoord.

Suphafly
5 november 2005, 11:29
Degene die achter die rellen zitten zijn er maar een paar 100 eh (maximum) wat dus niks is in een stad van miljoenen inwoners. En natuurlijk zullen die niet op school zitten, er zijn altijd mensen waar niks met aan te vangen is en dat is waar justitie moet ingrijpen.

Och je kan misschien eens proberen om vreedzaam te demonstreren, en als het echt zo erg is zullen ze mss wel genoeg mensen op de been kunnen krijgen zodat het indruk maakt. (dat is toch wat ik begrijp uit uw samenwerpsel van woorden dat een zin moet voorstellen :p )

sorry :d
nochtans u had me goed begrepen.
veel valt daar verder ni over te zeggen over die rellen

Fighting Hobbit
5 november 2005, 11:35
hier

Blijkbaar nog ni gehoord da ze al een gehandicapte vrouw in brand gestoken hebben?

Suphafly
5 november 2005, 11:37
Blijkbaar nog ni gehoord da ze al een gehandicapte vrouw in brand gestoken hebben?

neen, vertel op of was het per ongeluk?

Toto2000
5 november 2005, 11:41
Ah heel simpel: de Koran zegt naar het schijnt dat een vrouw in haar leven zoveel mogelijk kinderen op de wereld moet zetten. Compleet achterlijk, maar ja.

gelieve geen uitspraken te doen waar je geen kennis van hebt.

"de koran zegt naar het schijnt...."

is net hetzelfde als "ik heb van een vriend zijn vriend en die zijn allerbeste vriend gehoord dat....."

sneller
5 november 2005, 11:42

no offense ma das tot nu toe wel het domste dak gehoor heb.

best doen in school? alsof school daar enige waarde heeft. :wtf:
Wij leven ook niet in een utopia maar ge kunt onze situatie niet vergelijken met die van hun eh. Sommige hier denken echt dat ze da gewoon doen omdat ze liever de makkelijke manier willen nemen. stelen,moorden,etc...
Miss da ge daar eerst een maand moet gaan wonen en dan zien wat er van uw mening overblijft.

Fighting Hobbit
neen, vertel op of was het per ongeluk?

"relschoppers steken gehandicapte vrouw in brand"
komt erop neer
woensdag zitten relschoppers molotov'ss te smijten naar bussen, de chaffeur doet iedereen de bus afstappen, maar de gehandicatpe vrouw in de rolstoel kon niet snel genoeg van de bus.
Ze werd daarom overgoten met benzine en in brand gestoken, terwijl andere brandende lappen naar haar smeten. het slachtoffer is zwaar gewond.

Die rellen hebben al LANG niets meer te maken met die twee ezels die zich in een electriciteitscabine gingen verstoppen, noch met sociale onderdrukking of wat dan ook.

Zeg wat je wilt, maar de dingen die daar gebeuren vallen niet goed te praten, die rellen zijn zo gezegd gericht tegen het Assemblé National, maar leg mij dan eens uit waarom ze huizen plunderen, bussen, scholen en winkels in brand steken in hun eigen wijken waar mensen wonen die het waarschijnlijk even moeilijk hebben (gehad) als zij.
Dit getuigt van pure vernielingsdrang en niet van een opstand tegen hun leefomstandigheden.

Toto2000
Waarom reageren de ouders van die allochtone jongeren niet?
Waarom houden ze hun kinderen niet in bedwang?
Deze jongeren klagen dat ze geen respekt krijgen,maar ze zorgen er zelf voor dat ze als uitschot worden behandelt.En dan begrijpt men niet waarom rechts groter wordt.Men vraagt er zelf om.

gisteren op de franse tv was er een reportage waar de lokale religieuze leiders en vooraanstaande opriepen dat de ouders hun kinderen moesten thuishouden en tot kalmte opriepen.

er wordt wel gereageerd ,alleen hoor je dat niet hier.

volpetrolski
5 november 2005, 11:43
Dat hangt natuurlijk af van hoe hij het exact gezegd heeft. Als duidelijk is dat hij het enkel bedoelt op die relschoppers dan denk ik niet dat het zo erg is. de enigen die daarover dan gaan roepen van 'oh nee wij krijgen geen respect' is het krapuul zelf dan. (en hint voor hen : respect moet je verdienen) Terwijl de gewone mensen in die wijken zelf vragen voor een beleid van zero-tolerance heb ik gisteren op radio 1 gehoord.

Dat is precies waar het vandaag in deze 'media-age' allemaal om draait beste Zara: de kunst van het communiceren. En ik denken dat vooral een minister met die post dat wel wat beter moet kunnen.

Was 'perceptie' trouwens niet het woord van 2004? Of heeft dat hier niks mee te maken? :unsure:

en wat die zero-tolerance betreft: een typisch voorval waar de 'gewone mensen' uit wanhoop akkoord gegaan met het toepassen van foute methoden die de zaak er negen op tien alleen maar erger opmaken. Toegegevn, het is aan de regering om mede hun problemen ook te verhelpen, maar niet met de methodes die zij het meest aangewezen vinden, namelijk ordinair geweld.
Want in een maatschappijsysteem waarin politic democratisch verkozen worden als vertegenwoordigers van het volk, is het aan hen om mensen (zowel de 'gewone' als de hooligans) uit de nood te helpen. En als je louter uit medeleven de zgn. 'brave' (d.i. hij die werk heeft en dus geen reden heeft tot klagen) Jan met de pet die zich geviseerd voelt op zijn wenken gaat bedienen en hem gaat geven wat hij wil, DAN krijg je pas echte anarchie.

Wees er dus maar niet zo zeker van dat iedereen in die wijken er daar zo over denkt. De kwade interviews die ik op TV zag betroffen namelijk niet alleen allochtonen.

sneller
5 november 2005, 11:45

I like your humor :rofl:

Fighting Hobbit
5 november 2005, 11:47
ja, grappig he, mensen in brand steken :ironic:

volpetrolski
5 november 2005, 11:47

idd. 'twee ezels die zich in een elektriciteitscabine gingen verstoppen'.

man, man, man. van loze gevolgtrekkingen gesproken...

sneller
5 november 2005, 11:54
ja, grappig he, mensen in brand steken :ironic:
k, dus ge kunt ff niet volgen. Np, kzal het ff uitleggen.

Het grappige gedeelte ligt niet aan die vrouw die in brand gestoken is maar aan het feit dat Preske zomaar zegt "dit heeft niets meer met sociale onderdruking te maken mensen, dit is poging tot moord". Alsof hij dat zomaar ff kan bepalen. Woon je soms daar preske? Heb je al is gesproken met die mensen die daar wonen in die buurten? Of volg je de media die wss wel "neutraal zou blijven" in dit thema.

Wat jullie mensen natuurlijk schandalig vinden is dat er nu slachtoffers vallen langs de andere kant. Van jullie mogen ze protesteren maar owé als er dan onschuldige slachtoffers vallen, dan moeten ze ineens alles inpakken en wegwezen die vuile criminelen...

Fighting Hobbit
5 november 2005, 11:58
Dan nog, uw eigen wijken in brand steken en plunderen is in mijn ogen toch niet echt een oplossing voor het feit dat je het daar slecht hebt...

Thallyos
5 november 2005, 11:58
Groot gelijk ook zeker?

Ik heb niets tegen protesteren, maar zoals preske al zei, dit is geen protesteren meer. Kijk maar eens naar de voorbeeld van die vrouw die in brand is gestoken, dat is idd pure poging tot moord. Ik heb veel respect voor die mensen hun problemen, maar nu hebben ze de regering het recht gegeven ze hardhandig aan te pakken imo (en dat zal wss wel gebeuren nu, met grote kans op meer doden spijtig genoeg)

Racemaniac
5 november 2005, 12:04
natuurlijk vallen die dingen niet goed te praten, maar als ge de geschiedenis achter dit hoort is wat er gebeurt imo vrij duidelijk. beschouw da als een wild dier dat ze in het nauw gedreven hebben en nu willen afmaken... die gasten gaan daar idd veel te ver, maar die zijn gewoon door de manier waarop ze behandeld zijn nu door het dolle heen en hun laatste gevecht aan't leveren, voor die gasten is't nu alles of nix hé...

zarathustra
5 november 2005, 12:05
Wat jullie mensen natuurlijk schandalig vinden is dat er nu slachtoffers vallen langs de andere kant. Van jullie mogen ze protesteren maar owé als er dan onschuldige slachtoffers vallen, dan moeten ze ineens alles inpakken en wegwezen die vuile criminelen...

ja inderdaad en leg je me eens uit hoe een gehandicapte vrouw die de bus moet nemen, dus niet echt rijk zal zijn, het systeem representeert.

zarathustra
5 november 2005, 12:12
Dat is precies waar het vandaag in deze 'media-age' allemaal om draait beste Zara: de kunst van het communiceren. En ik denken dat vooral een minister met die post dat wel wat beter moet kunnen.

Was 'perceptie' trouwens niet het woord van 2004? Of heeft dat hier niks mee te maken? :unsure:

en wat die zero-tolerance betreft: een typisch voorval waar de 'gewone mensen' uit wanhoop akkoord gegaan met het toepassen van foute methoden die de zaak er negen op tien alleen maar erger opmaken. Toegegevn, het is aan de regering om mede hun problemen ook te verhelpen, maar niet met de methodes die zij het meest aangewezen vinden, namelijk ordinair geweld.
Want in een maatschappijsysteem waarin politic democratisch verkozen worden als vertegenwoordigers van het volk, is het aan hen om mensen (zowel de 'gewone' als de hooligans) uit de nood te helpen. En als je louter uit medeleven de zgn. 'brave' (d.i. hij die werk heeft en dus geen reden heeft tot klagen) Jan met de pet die zich geviseerd voelt op zijn wenken gaat bedienen en hem gaat geven wat hij wil, DAN krijg je pas echte anarchie.

Wees er dus maar niet zo zeker van dat iedereen in die wijken er daar zo over denkt. De kwade interviews die ik op TV zag betroffen namelijk niet alleen allochtonen.

Wel, ik heb het hem dus niet zien zeggen, dus ik kan me er moeilijk over uit spreken.

Maar goed, zerotolerance hoeft niet persé geweldadig te zijn lijkt me en op zich zie ik niks mis met het doen naleven van de wet.

Maar wat ik niet echt volg in je uiteenzetting is hoe je het precies laat uitschijnen dat de crimineel meer recht op hulp zou hebben dan de gewone burger. want daarover gaat het in die wijken eh, niet rijk vs. arm maar wel gewone mensen die trachten voor zichzelf een leven op te bouwen versus een heel klein groepje dat denkt dat ze toch verloren zijn (en dat mss ook wel echt zijn) en het dan maar zo moeilijk mogelijk maken voor de rest ook.

Bon en ik zeg hier niks over allochtonen, al hoorde ik gisteren op het nieuws dat amper 1% nog van autochtonen origine was in sommige wijken daar, maar dat terzijde.

wlibaers
5 november 2005, 12:13
Dan nog, uw eigen wijken in brand steken en plunderen is in mijn ogen toch niet echt een oplossing voor het feit dat je het daar slecht hebt...

Typisch fenomeen. Bij zo'n rellen zijn er altijd wat mensen die de kans grijpen om zich wat af te reageren op alles wat ze tegenkomen, en hun eigen wijk is doorgaans het eerste slachtoffer. Het is niet bepaald een slimme zet, maar vermits ze "de maatschappij" als geheel de schuld geven van wat er allemaal verkeerd loopt met hen is zowat alles een doelwit.

Preske
5 november 2005, 12:14

Het grappige gedeelte ligt niet aan die vrouw die in brand gestoken is maar aan het feit dat Preske zomaar zegt "dit heeft niets meer met sociale onderdruking te maken mensen, dit is poging tot moord". Alsof hij dat zomaar ff kan bepalen. Woon je soms daar preske? Heb je al is gesproken met die mensen die daar wonen in die buurten? Of volg je de media die wss wel "neutraal zou blijven" in dit thema.

Nee, ik woon daar niet en nee, ik heb daar niet met die mensen gesproken :ironic:
Zeg me dan eens wijsneus, als ik niet mag bepalen dat iemand onschuldig in brand steken geen poging tot moord is, wat is het dan wel?
een schreeuw om aandacht? :ironic:

En ja, van mij mogen ze protesteren, das eenieders recht. Maar gebouwen en mensen in brand steken is -GEEN- protest. Dat zijn baldadigheden.

zarathustra
5 november 2005, 12:16
no offense ma das tot nu toe wel het domste dak gehoor heb.

best doen in school? alsof school daar enige waarde heeft. :wtf:
Wij leven ook niet in een utopia maar ge kunt onze situatie niet vergelijken met die van hun eh. Sommige hier denken echt dat ze da gewoon doen omdat ze liever de makkelijke manier willen nemen. stelen,moorden,etc...
Miss da ge daar eerst een maand moet gaan wonen en dan zien wat er van uw mening overblijft.

ja dat denk ik wel ja. School of wat voor opleiding dan ook afmaken zal altijd al beter zijn dan hele dagen op straat rondhangen. En well duh, tuurlijk doen ze dat omdat het de easy way out is.Het is veel makkelijk om voor de plaatselijke drugsdealer wat boodschappen te doen dan effectief iets nuttig trachten aan te leren. Je gaat me niet vertellen dat er in Frankrijk geen dingen als eg. VDAB zijn waar je hulp kunt vragen en krijgen als echt wilt.

Ik veronderstel dat jij daar dan wel gewoond hebt?

bhaalspawn
5 november 2005, 12:23
Zeg wat je wilt, maar de dingen die daar gebeuren vallen niet goed te praten, die rellen zijn zo gezegd gericht tegen het Assemblé National, maar leg mij dan eens uit waarom ze huizen plunderen, bussen, scholen en winkels in brand steken in hun eigen wijken waar mensen wonen die het waarschijnlijk even moeilijk hebben (gehad) als zij.
Dit getuigt van pure vernielingsdrang en niet van een opstand tegen hun leefomstandigheden.

Je kan de daden van enkelen nu ook niet veralgemenen naar al die mensen (zeker het geval met de gehadicapte vrouw niet).
Het is zoals alle voetbalsupporters gelijk zetten met de hardste kern van hooligans.

Velen zullen daar met goed recht kwaad zijn en dan moet er maar één 'rotte appel' zijn met een beetje charisme en leiderschap die de hele menigte kan opzwepen en meeslepen.
Gematigde acties (hoe relatief het wel zal zijn in dit geval :) ) tegen de overheid kunnen snel omslaan in de overbodige plundertochten.
En voor echte relschoppers is zulke situatie hetzelfde als Iraq is voor buitenlandse terroristen :)

Preske
5 november 2005, 12:23
da's al vraag een, hebben die goede scholen beschikbaar?

er is idd altijd een manier om te ontsnappen (allez, hoop ik toch), maar heel veel hangt af van uw omgeving, en als de gemeenschap u volledig negeert en u wegstopt in ghetto's...

Ze klitten zelf ook samen é.
In die wijk wonen bv veel afrikanen, en die gaan nu eenmaal wonen waar er veel van hun landgenoten zijn (hoe zou ge zelf zijn)

En dat het daar slecht ging is trouwens al heel lang gekend, het is gewoon losgebroken met dat incident

volpetrolski
5 november 2005, 12:26
Maar wat ik niet echt volg in je uiteenzetting is hoe je het precies laat uitschijnen dat de crimineel meer recht op hulp zou hebben dan de gewone burger. want daarover gaat het in die wijken eh, niet rijk vs. arm maar wel gewone mensen die trachten voor zichzelf een leven op te bouwen versus een heel klein groepje dat denkt dat ze toch verloren zijn (en dat mss ook wel echt zijn) en het dan maar zo moeilijk mogelijk maken voor de rest ook.

Bon en ik zeg hier niks over allochtonen, al hoorde ik gisteren op het nieuws dat amper 1% nog van autochtonen origine was in sommige wijken daar, maar dat terzijde.

dat komt misschien zo over maar dat is uiteraard niet zo; ik begrijp ook wel dat die jongelui nu misschien wel de laatste bruggen aan het opblazen zijn die ze nog hadden. ALS ze die nog hadden natuurlijk. Het zag er in ieder geval niet naar dat deze in dienst waren of spoedig in dienst zouden komen.

Enfin, ik wilde enkel duidelijk maken dat een 'angstige massa' vaak al tot even domme dingen in staat kan zijn.

Racemaniac
5 november 2005, 12:27
Ze klitten zelf ook samen é.
In die wijk wonen bv veel afrikanen, en die gaan nu eenmaal wonen waar er veel van hun landgenoten zijn (hoe zou ge zelf zijn)

En dat het daar slecht ging is trouwens al heel lang gekend, het is gewoon losgebroken met dat incident
uiteraard, ik zeg niet dat ze zelf vrij zijn van elke schuld, maar als'k da zo zie heeft de overheid daar mooi aan meegewerkt, om nu ineens daar hardhandig op te treden als mooie verkiezingscampagne....

Dennoman
5 november 2005, 12:28
Njah, ik heb al eens 's avonds laat rondgelopen in zo'n banlieue in Parijs, en ik kan je verzekeren dat het daar stikt van de "rotjoeng" die geen verbaal talent hebben zonder elke zin te schelden en te vloeken... nujah, ik bemoeide me er verder niet mee. Zolang ze me lichamelijk niks aandoen, kan het me niet schelen wat die schoffies doen of laten...

LSDsmurf
5 november 2005, 13:36
Al 900 auto's verwoest :doh:

Ik denk dat de Franse regering best zo vlug mogelijk reageert. Desnoods het leger inzetten en iedereen die zich niet gedraagd moet dan maar de gevolgen dragen.

Ferux
5 november 2005, 13:46
Ze zouden die banlieues moeten kunnen uit elkaar halen. Bvb verschillende probleemgezinnen naar allemaal verschillende kleine dorpjes in de Provence en zo sturen. Daar zouden ze zeker wel een jobke vinden en zouden ze zich wel móeten inburgeren. Niemand zou er nog last van hebben omdat ze toch niet meer samengeklit zitten in zo een stomme banlieue (trouwens een van de domste dingen ooit, 'banlieue').

Eagle-Eye
5 november 2005, 14:05
Ik volg het wel niet echt zo op de voet, en heb deze thread ook nog niet gelezen, maar uit wat ik gehoord heb, concludeer ik dat alles is gestart toen 2 jongens zijn omgekomen nadat ze over een muur geklommen waren van 3m hoog om te ontsnappen aan de politie, die hen op de hielen zat. En de politie ontkent deze achtervolging.

Persoonlijk denk ik ook dat de politie hen niet op de hielen zat op dat moment. Dit om statistische redenen.
Om een muur van 3m hoog te beklimmen, heb je al zo'n 15 seconden per persoon nodig. Dus om 2 mensen er te laten overklimmen, moeten de politieagenten al minimum zo'n 25 seconden achterstand gehad hebben.
Aan een gemiddelde snelheid van 20-25 Km/h in een achtervolging:
20km/h => 5.56 m/s * 25 s = 139.00 m
25km/h => 6.95 m/s * 25 s = 173.75 m
Dus de politie had een achterstand die varieert van 139m tot 174m. Dat noem ik ten eerste al niet "op de hielen".
Ten tweede denk ik dat je met zo'n voorsprong gerust de fout om een doodlopende straat in te lopen, kan herstellen. Vooral als het in 'hun' buurt is gebeurt. De meeste jongeren daar hangen tot een gat in de nacht buiten rond en kennen de buurt evengoed als hun broekzak.

Mijn mening is dus dat die paar gasten gewoon een weddenschap of zo hebben aangegaan in de aard van 'Durf je ... ?'. :unsure: Er is iets misgegaan, en gezien ze in een buurt wonen waar er veel problemen met de politie zijn, is het gemakkelijk de schuld door te schuiven op de politie.

Maar dat is maar wat ik er van denk. :$

Preske
5 november 2005, 14:18
Ze zouden die banlieues moeten kunnen uit elkaar halen. Bvb verschillende probleemgezinnen naar allemaal verschillende kleine dorpjes in de Provence en zo sturen. Daar zouden ze zeker wel een jobke vinden en zouden ze zich wel móeten inburgeren. Niemand zou er nog last van hebben omdat ze toch niet meer samengeklit zitten in zo een stomme banlieue (trouwens een van de domste dingen ooit, 'banlieue').

in de jaren 60-70 zater er veel ex-boeren die het plattepland waren ontvlucht, dus daar schieten ze niets mee op.
(dat zou trouwens de indruk opwekken van deportatie)

Shyheim
5 november 2005, 15:17
3. Ik probeer de zaak van twee kanten te bekijken, maar moet toegeven dat ik maar weinig sympathie kan opbrengen voor de "banlieusards". De woorden "verloren generatie" komen spontaan in me op. Nu nog discussiëren over de mogelijke oorzaken lijkt me zinloos...

Het is gewoon zo dat vreemdelingen uit de banlieues geen kansen krijgen waar er wél werk is... Natuurlijk niet overal zo, maar in de banlieues zelf zijn geen plaatsen waar er kan gewerkt worden, zijn allemaal wijken... Opstand ok, maar zo'n rellen zijn er idd wel over... Niet iedereen doet daar ook aan mee hé, zoals sommigen al zeiden in deze thread "uitroeien"; goe bezig... :ironic:
De imam van Parijs zelf liet al weten dat hij zelf tegen zo'n actievoering is.

edit: vergeet ook niet dat er op die mensen hun hoofd een nul-tolerantie heerst, het is dus zeker niet de eerste keer dat iedereen daar in opstand komt; deze keer duurt het gewoon wat langer, en is het extremer...

Like I said: ik weet heel goed waarover ik praat, en zo'n situaties kom je hier in België niet tegen.

In verband met Banlieue 13: goed bezig, de ironie van die film is jullie blijkbaar volledig ontgaan... Dat is gewoon een weerspiegeling van de huidige maatschappij, maar in 'den extremen' geplaatst. Het "geen aandacht schenken aan" wordt geïllustreerd door "muur rond plaatsen", en het "aan het eigen lot overlaten" wordt dan weergegeven door een "tijdbom".

Ik alludeerde inderdaad op La haine, die ik overigens op dvd heb liggen...

Ah, ik dacht dat het kwam uit een tekst van Booba (rap Parisien):
Tekst is ook wel relevant:

http://www.hiphopfranco.com/lyrics/lyrics/booba-jusquicitoutvabien.txt

(dat stukje dat ik dacht dat het was: )
La vie c'est dur mais ici on s'en r'met
Plus rien m'étonne jusqu'ici tout va bien
J'déconne, je sais, changer, j'essaie
L'or et les tasses, fréquente peu de gens clean
Les grosses bastos négro, le crack, l'héroïne

LOBO0901
5 november 2005, 15:24
= gleichwieh die Zustanden während die dreissiger Jahren.

En wat is de volgende stap dan? Ze in kampen stoppen zeker?

Sommige mensen willen ook maar gewoon niet uit fouten leren. En dat noemen ze dan vooruitgang.

Ten eerste staat uw insinuerende toon mij niet echt aan.
Ten tweede kom met een oplossing in plaats van kritiek te geven op andermans uitspraken want dat is toch zo makkelijk.

DigitalOverdose
5 november 2005, 16:04
Dat ze daar samenleven in getto's, tja, ik denk dat niemand die mensen ooit verplicht heeft om daar allemaal te gaan samenwonen. Ze kiezen daar zelf voor heh.

Ik vin dat de rollen tegenwoordig maar al te graag om worden gedraaid. Velen vergeten blijkbaar dat het vooral dankzij de overheid is dat die mensen een dak boven hunne kop hebben. De appartementsblokken die daar staan en waarin ze kunne wonen zijn daar dankzij de overheid gezet waardoor ze goedkope huisvesting hebben omdat ze op de normale markt niks kunnen betalen.
En nu wordt diezelfde overheid ervan beschuldigd dat ze die mensen in getto's steekt? Hypocriet noem ik da... Wa verwachten die mensen dan? Dat ze voor een appel en een ei een woning krijgen met 1000m2 grond ergens aan't strand van de Middelandse Zee?

BTW dat hun buurt verloedert zoeken ze vaak ook zelf heh. Als hun jeugd het maar normaal vindt dat een telefoon- of een buskotteke ni langer dan een week ongeschonden mag blijven, dan moogt ge toch wel verwachten dat 'de overheid' op een gegeven moment vindt dat het nutteloos is om er nog naar om te kijken. 't Is trouwens in de eerste plaats aan de buurtbewoners zelf om een buurt netjes te houden.

Is er een paar jaar geleden trouwens geen rel geweest omdat ne supermarkt uitbater in een van die voorsteden van Parijs had uitgemaakt dat'm voortaan enkel nog moslim-eten ging verkopen? De niet-moslims konden den boom in en moesten maar een paar km verderop gaan als ze een fleske wijn wilden of een varkenslapke. Diejen uitbater vondt da maar normaal.
Sja, zo jaagt ge natuurlijk de andere mensen weg heh.

pit24
5 november 2005, 16:12
eerste 5pagina's niet gelezen (geen zin nadat de 4 eerste posts gepost waren door een paar sadistische forumgangers die te veel GTA hebben gespeelt :) )

-------------------

Kijk hier waarschuwen we al zo lang voor he. 50 Jaar onderdrukking, geen jobs, geen integratie en dan een extreem rechtse regering die die totala int zak zetten. Al ben ik het geheel oneens met hun middelen, het moest er komen en het zal hier ook komen als het VB aan de macht komt.

Nuja voor de rest valt er niet veel over te vertellen, al zal het niet opgelost graken door er nog is 1000 politiemanschappen op af te sturen...

pit24
5 november 2005, 16:16
Al 900 auto's verwoest :doh:

Ik denk dat de Franse regering best zo vlug mogelijk reageert. Desnoods het leger inzetten en iedereen die zich niet gedraagd moet dan maar de gevolgen dragen.

Maar jongen toch ze hebben 2n achten geleden er 1.500 politiemannen op afgestuurd, de volgende dag waren er 450 van die auto's in de fik gestoken.(get the point)

REPRESSIE HELPT NIET BIJ SOCIALE RAMPEN!

pit24
5 november 2005, 16:22
Dit had ik niet van u verwacht racemaniac.(n/o)

Nuja dat is dus waar 'die linkse honden ' voor waarchuwen als ze zeggen dat zero-tolerance enkel dingen erger en erger maakt.

Maar ze willen niet luisteren he. Achja, wie niet horen wilt moet...

(ja dat laatste is ironisch)

cram
5 november 2005, 16:29
In totaal zijn nu al meer dan 1.500 auto's en bussen in de vlammen opgegaan. Er zijn ook al verschillende zwaargewonden gevallen.
Zo werd deze week een gehandicapte vrouw op een bus in brand gestoken door jongeren. Elders verhinderden jongeren dat ambulanciers een zieke persoon konden evacueren.
(bron vrt)

Waar blijven de ouder alochtonen bevolking om hun kinderen in bedwang te houden?
alee ik hoor of lees er toch niks over het nieuws.

Bubbling Zombie
5 november 2005, 16:30
eerste 5pagina's niet gelezen (geen zin nadat de 4 eerste posts gepost waren door een paar sadistische forumgangers die te veel GTA hebben gespeelt :) )

-------------------

Kijk hier waarschuwen we al zo lang voor he. 50 Jaar onderdrukking, geen jobs, geen integratie en dan een extreem rechtse regering die die totala int zak zetten. Al ben ik het geheel oneens met hun middelen, het moest er komen en het zal hier ook komen als het VB aan de macht komt.

Nuja voor de rest valt er niet veel over te vertellen, al zal het niet opgelost graken door er nog is 1000 politiemanschappen op af te sturen...

en dan komen de minderjarige mannekes die al zeker 16 jaar last hebben van zware repressie, nergens geen werk vinden en niet kunnen intregeren op straat :niceone:

(imo: leger erop af)

cram
5 november 2005, 16:31
Maar jongen toch ze hebben 2n achten geleden er 1.500 politiemannen op afgestuurd, de volgende dag waren er 450 van die auto's in de fik gestoken.(get the point)

Wat dan gewoon toekijken?
Zo geef je een signaal van wij kunnen hier alles doen want ze laten ons toch gerust.

cram
5 november 2005, 16:33
en dan komen de minderjarige mannekes die al zeker 16 jaar last hebben van zware repressie, nergens geen werk vinden en niet kunnen intregeren op straat :niceone:

(imo: leger erop af)

Als het zo voort gaat denk ik wel dat ze die gaan inzetten.

Dakantochnie
5 november 2005, 16:35
waar heb je dat gehoord? Lijkt mij zéér twijfelachtig.
Dat heb ik al gehoord van verschillende Marokkaanse jongeren.

gelieve geen uitspraken te doen waar je geen kennis van hebt.

"de koran zegt naar het schijnt...."

is net hetzelfde als "ik heb van een vriend zijn vriend en die zijn allerbeste vriend gehoord dat....."
Nee, dat heeft een leraar Islamgodsdienst mij gezegd.

pit24
5 november 2005, 16:38
Wat dan gewoon toekijken?
Zo geef je een signaal van wij kunnen hier alles doen want ze laten ons toch gerust.

Weet jij wel waat ze die mensen hebben aangedaan? Ze hebben die wijken sociaal gewoon afgeloten van de rest van Parijs. Je moet dus onderliggende problemen aanpakken (daar hebben we het al genoeg over gehad en telkens word het afgeschilderd als gezwets... ;) )

Nu de vraag is wat kunnen we er NU aan doen.

Wel teneerste die mensen niet beginnen uit te schelden :ironic: , ten 2de het leger er niet op afsturen. Ten 3de Het er indderdaad wat laten uitdoven en de paar echte klootzakken (die er wel zullen zijn) eruit pikken. En VOORAL NIET iedereen viseren.

Als het afgekoeld is investeren in de buitenwijken, met die mensen gaan praten, de belachelijke heksenjachten die er bezig waren stoppen(ik verwijs je door naar de topic van racemaniac, daar staat een interessant artikkel).
die sociaal afgesloten wijken terug integreren in de stad,...

LSDsmurf
5 november 2005, 16:39

Welja leger erop afsturen en een avondklok instellen. Iedereen die geen goede reden heeft om er zich niet aan te houden moet de gevolgen dan maar dragen.

Bubbling Zombie
5 november 2005, 16:41
Wel teneerste die mensen niet beginnen uit te schelden :ironic: , ten 2de het leger er niet op afsturen. Ten 3de Het er indderdaad wat laten uitdoven en de paar echte klootzakken (die er wel zullen zijn) eruit pikken. En VOORAL NIET iedereen viseren.

hey, weet je, we gaan er gewoon mee praten! JUIST. We hebben het hier over een enorme grote hoop niet-georganiseerde jongeren, totaal onvoorspelbaar. Je kan wel liggen filosoferen hoe je't allemaal gaat aanpakken, maar zie jij al onderhandelaars naar een hitsige meute gaan? "jongens, dat mag niet, leg die molotov neer, we willen luisteren en onderhandelen!" En ze moeten iedereen viseren van die meute, want _IEDEREEN_ in die massa overtreedt de wet, en IEDEREEN moet gestraft worden.

pit24
5 november 2005, 16:43
hey, weet je, we gaan er gewoon mee praten! JUIST. We hebben het hier over een enorme grote hoop niet-georganiseerde jongeren, totaal onvoorspelbaar. Je kan wel liggen filosoferen hoe je't allemaal gaat aanpakken, maar zie jij al onderhandelaars naar een hitsige meute gaan? "jongens, dat mag niet, leg die molotov neer, we willen luisteren en onderhandelen!" En ze moeten iedereen viseren van die meute, want _IEDEREEN_ in die massa overtreed de wet, en IEDEREEN moet gestraft worden.

Eum miss toch men tekst is beter lezen hoor :doc:

cram
5 november 2005, 16:47
Weet jij wel waat ze die mensen hebben aangedaan? Ze hebben die wijken sociaal gewoon afgeloten van de rest van Parijs. Je moet dus onderliggende problemen aanpakken (daar hebben we het al genoeg over gehad en telkens word het afgeschilderd als gezwets... ;) )

Nu de vraag is wat kunnen we er NU aan doen.

Als het afgekoeld is investeren in de buitenwijken, met die mensen gaan praten, de belachelijke heksenjachten die er bezig waren stoppen(ik verwijs je door naar de topic van racemaniac, daar staat een interessant artikkel).
die sociaal afgesloten wijken terug integreren in de stad,...

Dat is nu juist het probleem het zijn allemaal klootzakken (ik bedoel degeene die meedoen aan de vernielingen).
En ik begin meer en meer het schijt te krijgen van dit-is-de-schuld-van-de-maatschappij-gedachte.

DigitalOverdose
5 november 2005, 16:54
Ik vin dat die 'linkse honden' eerst eens naar zichzelf moete kijken.

Wie heeft er jarenlang geijverd voor sociale huisvesting? Dankzij wie zijn die getto's daar gekomen? Juist ja, de linkse honden... Geef die mensen een woning voor een appel en een ei en ze zullen ze wel aanpakken en er komen er binnen de kortste keren nen hoop bij. En laat ondertussen maar betijen want zo'n mensen zijn een aanwinst voor onze multiculturele samenleving. Zeker ni te hard tegen optreden dus en we zetten wel een blokske bij als't nodig is.

En nu zijn ze daar op een punt aanbeland waarop ni anders meer gedaan kan worden dan ingrijpen. Door een paar gastjes die zo achterlijk zijn om te gaan lopen voor de flik en zo lomp om zich te verstoppen in een elektriciteitscabine ontploft den boel daar...

En wie staat er weer op de eerste rij met een belerend vingertje? Juist ja, de linkse honden...

Maar natuurlijk hebben ze ook weer een oplossing om zulke toestanden in den toekomst te vermijden. Het toverwoord nu is 'sociale mix'. Voor een paar miljoen meer mogen gewone mensen in een sociale woonwijk hetzelfde huis kopen als hunnen buurman die geen werk heeft en waarvan de kinderen liefst brievenbussen afbreken... Ik sta al te springen!

Biebel
5 november 2005, 17:07
Pit24, ik begrijp je 'geloof' in onderhandelingen en poging tot herintegratie van die achtergestelde wijken om de situatie op lange termijn te verbeteren maar je moet nu toch ook toegeven dat wat nu aan de hand is in die buitenwijken en trouwens niet enkel rond Parijs maar ook in andere, meer Noordelijke steden niet kan opgelost worden met het 'laten betijen' en via dialoog.

Was het een domme zet om ze openlijk voor uitschot en wat nog allemaal te verslijten? Misschien, maar dit neemt niet weg dat er keihard moet opgetreden worden tegen die bendes. Want dat is waar het hier om gaat, (jeugd)bendes die voordien waarschijnlijk ook al ettelijke criminele feiten op hun kerfstok hadden en na de initiële rellen/protesten ivm de dood van die 2 jongeren gewoon het spelletje verder gezet hebben en de boel in brand steken.

Het zijn vandalen en criminelen die waarschijnlijk meer geld hebben dan de gemiddelde sukkelaar in die wijken die gewoon anarchie en chaos willen scheppen in die wijken. Enkele dagen geleden was er op het VRT nieuws een interview met een Nederlandse chauffeur die bij een fabriek geparkeerd stond in afwachting van de morgen zodat hij kon lossen. Laat in de avond ziet die daar zware luxewagens aan en af rijden, tussen de 6-12 wagens in totaal, met jongeren die uitstappen en op en af lopen op het gesloten bedrijfsterrein. Ze gaan weg en die man gaat slapen om nog geen half uur later wakker gemaakt te worden door de brandweer en politie om zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken omdat het bedrijf in lichterlaaie staat.

Nu moet je mij eens vertellen wat het die personen kan schelen of Parijs en de Franse regering werk maken van de achtergestelde wijken?
Dit is gewoon een minderheid die gebruik maakt van de verontwaardiging betreffende de dood van die 2 jongeren (waar volgens eerste rapporten de politie niks, maar dan ook niks kon aan doen) om zoveel mogelijk chaos, vernieling en op de duur ook dood wil scheppen.
Criminele activiteiten die zo snel en zo hard mogelijk moeten neergeslagen worden. Pas daarna kan de Franse en Parijse bestuursorganen werken aan een oplossing voor de armoede binnen de allochtone gemeenschappen.

Ik ben echt tegen geweld en repressie maar als ik dit zie op televisie begint mijn bloed te koken. Het zal maar uw auto, bedrijf of familielid zijn die getroffen word door die vandalen en criminelen. Eens zien of je dan nog zo vredelievend gaat denken...

B.

pit24
5 november 2005, 17:10
Ik vin dat die 'linkse honden' eerst eens naar zichzelf moete kijken.

Wie heeft er jarenlang geijverd voor sociale huisvesting? Dankzij wie zijn die getto's daar gekomen? Juist ja, de linkse honden... Geef die mensen een woning voor een appel en een ei en ze zullen ze wel aanpakken en er komen er binnen de kortste keren nen hoop bij. En laat ondertussen maar betijen want zo'n mensen zijn een aanwinst voor onze multiculturele samenleving. Zeker ni te hard tegen optreden dus en we zetten wel een blokske bij als't nodig is.

En nu zijn ze daar op een punt aanbeland waarop ni anders meer gedaan kan worden dan ingrijpen. Door een paar gastjes die zo achterlijk zijn om te gaan lopen voor de flik en zo lomp om zich te verstoppen in een elektriciteitscabine ontploft den boel daar...

En wie staat er weer op de eerste rij met een belerend vingertje? Juist ja, de linkse honden...

Maar natuurlijk hebben ze ook weer een oplossing om zulke toestanden in den toekomst te vermijden. Het toverwoord nu is 'sociale mix'. Voor een paar miljoen meer mogen gewone mensen in een sociale woonwijk hetzelfde huis kopen als hunnen buurman die geen werk heeft en waarvan de kinderen liefst brievenbussen afbreken... Ik sta al te springen!

Mensen sociaal dumpen in niet onderhoude krotten, ik wil is zien wie daar voor heeft gezorgt de laatste 20jaar...

Die gebouwen zijn 50 jaar geleden inderdaad door "linkse honden" opgericht voor Italianen, die hier kwamen werken en hebben toen zeer nuttig werk geleverd, wat erdaarna met is gebeurt weten we he.

Wijzend vingertje?

Wij zeggen nu al zolang wat er gaat gebeuren, het gebeurt en dan hebben wij een wijzend vingertje?

Ochja tgaat hier nog héééél gezellig worden als de Filip aan de macht komt, nog héél gezellig zeg ik u.
(ik zal je dan terug wijzen op mijn wijzend vingertje.)

cram
5 november 2005, 17:16
"do they owe us a living? offcourse they do!"

riotten zeg ik! Jarenlang onderdrukt door de maatschappij dus laat ze nu maar eens zoveel mogelijk branden!

:ironic:

pit24
5 november 2005, 17:18
Pit24, ik begrijp je 'geloof' in onderhandelingen en poging tot herintegratie van die achtergestelde wijken om de situatie op lange termijn te verbeteren maar je moet nu toch ook toegeven dat wat nu aan de hand is in die buitenwijken en trouwens niet enkel rond Parijs maar ook in andere, meer Noordelijke steden niet kan opgelost worden met het 'laten betijen' en via dialoog.

Was het een domme zet om ze openlijk voor uitschot en wat nog allemaal te verslijten? Misschien, maar dit neemt niet weg dat er keihard moet opgetreden worden tegen die bendes. Want dat is waar het hier om gaat, (jeugd)bendes die voordien waarschijnlijk ook al ettelijke criminele feiten op hun kerfstok hadden en na de initiële rellen/protesten ivm de dood van die 2 jongeren gewoon het spelletje verder gezet hebben en de boel in brand steken.

Het zijn vandalen en criminelen die waarschijnlijk meer geld hebben dan de gemiddelde sukkelaar in die wijken die gewoon anarchie en chaos willen scheppen in die wijken. Enkele dagen geleden was er op het VRT nieuws een interview met een Nederlandse chauffeur die bij een fabriek geparkeerd stond in afwachting van de morgen zodat hij kon lossen. Laat in de avond ziet die daar zware luxewagens aan en af rijden, tussen de 6-12 wagens in totaal, met jongeren die uitstappen en op en af lopen op het gesloten bedrijfsterrein. Ze gaan weg en die man gaat slapen om nog geen half uur later wakker gemaakt te worden door de brandweer en politie om zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken omdat het bedrijf in lichterlaaie staat.

Nu moet je mij eens vertellen wat het die personen kan schelen of Parijs en de Franse regering werk maken van de achtergestelde wijken?
Dit is gewoon een minderheid die gebruik maakt van de verontwaardiging betreffende de dood van die 2 jongeren (waar volgens eerste rapporten de politie niks, maar dan ook niks kon aan doen) om zoveel mogelijk chaos, vernieling en op de duur ook dood wil scheppen.
Criminele activiteiten die zo snel en zo hard mogelijk moeten neergeslagen worden. Pas daarna kan de Franse en Parijse bestuursorganen werken aan een oplossing voor de armoede binnen de allochtone gemeenschappen.

Ik ben echt tegen geweld en repressie maar als ik dit zie op televisie begint mijn bloed te koken. Het zal maar uw auto, bedrijf of familielid zijn die getroffen word door die vandalen en criminelen. Eens zien of je dan nog zo vredelievend gaat denken...

B.

Ik zeg u, kijk puur in theorie is het indderdaad niet slecht om even de echte relstokers eruit te nemen. Het probleem is dat in de praktijk dat er bij de politie even dikke klootzakken zitten die niets liever doen dan die mensen verder provoceren. Is al verschillende keren duidleijk geworden doorheen de geschiedenis.
(Tenzij u in China wilt wonen daar is zo'n doorgedreven onderdrukking van "geweldadige rebelerende jongern" wel gelukt.)

Hetzelfde geld voor het leger. Als je die steden gaat bezetten door het leger is een Bagdat int klein niet veraf.

Nu als je dit echt wilt doen, go ahead. Wij kunnen er op dit forum inderdaad over filosoferen. De gevolgen zullen de Fransen dragen, wij kunnnen er enkel conclusies uit trekken.

pit24
5 november 2005, 17:22
:ironic:

Mag ik even nogmaals duidelijk maken dat ik wel tegen geweld ben.(mocht de rode tekst hieronder dat nog niet duidelijk maken).

Ik waarschuw enkel.

Biebel
5 november 2005, 17:22
Ik blijf erbij, niks kan goedpraten wat daar nu aan de hand is.
Er zijn genoeg andere manieren om uit een dergelijk dal te raken. Er zijn nog altijd de lokale besturen van die wijken/gemeenten die hun verantwoordelijkheid dragen, de inwoners zelf, ...
Wat hopen ze te realiseren door alles in brand te steken en te vernielen? Een luisterend oor van de Franse regering die alles met de mantel der vergiffenis zal wegvagen? Het beleid van de regering was en is fout, maar ik snap niet dat sommigen dit als een excuus zien om dit te tolereren of goed te praten.
Niks ter wereld kan vandalisme en criminaliteit goedpraten. En als ze dan toch met zovelen zijn waarom straffen ze hen dan niet electoraal af? Als ik het goed voorheb zijn er veel meer van die probleem wijken dan enkel rond Parijs...

B.

cram
5 november 2005, 17:26
Mag ik even nogmaals duidelijk maken dat ik wel tegen geweld ben.(mocht de rode tekst hieronder dat nog niet duidelijk maken).

Ik waarschuw enkel.

Eu noem jij Bartreligion?
Ik ben zeker tegen geweld,maar zo'n mensen die vragen niks liever,bij hun is het oog om oog tand om tand.Helaas komt er zo geen einde aan.

pit24
5 november 2005, 17:31
Eu noem jij Bartreligion?
Ik ben zeker tegen geweld,maar zo'n mensen die vragen niks liever,bij hun is het oog om oog tand om tand.Helaas komt er zo geen einde aan.

Dat is de belangrijkste zin die getipt is in heel deze thread.

En nu ga ik iets anders doen.

Biebel
5 november 2005, 17:33
Ik zeg u, kijk puur in theorie is het indderdaad niet slecht om even de echte relstokers eruit te nemen. Het probleem is dat in de praktijk dat er bij de politie even dikke klootzakken zitten die niets liever doen dan die mensen verder provoceren. Is al verschillende keren duidleijk geworden doorheen de geschiedenis.
(Tenzij u in China wilt wonen daar is zo'n doorgedreven onderdrukking van "geweldadige rebelerende jongern" wel gelukt.)

Hetzelfde geld voor het leger. Als je die steden gaat bezetten door het leger is een Bagdat int klein niet veraf.

Nu als je dit echt wilt doen, go ahead. Wij kunnen er op dit forum inderdaad over filosoferen. De gevolgen zullen de Fransen dragen, wij kunnnen er enkel conclusies uit trekken.
Dus jij bent eerder voorstander om rellen en vandalisme die ontstaan zijn voor iedere sociale onrechtvaardigheid te laten koelen zonder blazen?
Ik ga akkoord dat inzetten van het leger en afsluiten van steden (om het in hollywood termen te zeggen: marshal law) af te raden zijn om de kalmte te laten terug keren maar wat kan je anders doen als het geweld en vandalisme straks dag 10 ingaat en er geen zicht op betering is?

In de huidige samenleving heb je altijd 'rotzakskes' aan beide kanten. Volledig gelijk wanneer je het over de slechte elementen bij de politie hebt. Maar wat mij interesseert is de veiligheid van de onschuldige omstaander. 1% van het vandalisme raakt het politieke en politionele apparaat, de rest is allemaal gericht tegen de gewone burger die niks kan doen aan die situatie.
Daarom moeten die rellen zo snel mogelijk gestopt worden, voor de onschuldigen die erdoor getroffen worden. Misschien zitten ze echt wel in zo'n slechte situatie maar dat ze vrijwillig kiezen om onschuldigen mee te sleuren in hun protesten tegen HET apparaat dat kan niet.

Zoals ik al zei, das het probleem van de linksen en pacifisten. Altijd maar spreken over dialoog en passieve maatregelen totdat er iemand van hun naaste omgeving erdoor getroffen wordt...

B.

Ikarugabhytre
5 november 2005, 18:18
Meh een duidelijke teken dat een multiculturele samenleving niet snel maar wel uiteindelijk zijn gevolgen meebrengt.

Deus ex Machina
5 november 2005, 18:25

ik ben ook tegen bepaalde zaken van de regering verhofstadt, zal ik naar jouw oma lopen en haar in de fik steken om mijn punt duidelijk te maken?

kijk dat er daar problemen zijn die de schuld van de regering zijn is wel duidelijk, maar dit is te grof voor woorden. En zoals preske zei: dit is gewoon de boel voor iedereen verzieken. Moesten die gasten naar de regering trekken om daar keet te schoppen, daar kannek nog inkomen, maar die vrouw, die mensen die hun auto kwijt zijn, de kinderen van die scholen en de brandweer die daar komt zijn in dit opzicht onschuldig.
zulke dingen maken mij echt ziek, een weerloze oude vrouw die wss het niet veel breder heeft dan die jongeren zo iets aandoen, daar keert men maag echt van.

Deus ex Machina
5 november 2005, 18:29
Njah, ik heb al eens 's avonds laat rondgelopen in zo'n banlieue in Parijs, en ik kan je verzekeren dat het daar stikt van de "rotjoeng" die geen verbaal talent hebben zonder elke zin te schelden en te vloeken... nujah, ik bemoeide me er verder niet mee. Zolang ze me lichamelijk niks aandoen, kan het me niet schelen wat die schoffies doen of laten...

das wel een stuk van de cultuur ook, het schelden en het roepen, vaak gewoon stoerdoenerij, zonder meer, en vaak kan je met die jongens veel leute hebben ook. Maar de bende die er nu loopt is ras apart, het feit dat de hele buurt protesteerd (onafhankelijk van etnischiteit) toont aan dat dit niet de hele gemeenschap is die er heibel schopt.

zarathustra
5 november 2005, 18:29
"do they owe us a living? offcourse they do!"

wat voor onzin is dat nu weer, we zijn hen niks verschuldigd. (en met hen bedoel ik in belgie al diegenen na ergens midden jaren '70 )

zarathustra
5 november 2005, 18:31
das wel een stuk van de cultuur ook, het schelden en het roepen, vaak gewoon stoerdoenerij, zonder meer, en vaak kan je met die jongens veel leute hebben ook.

hmm, maar of het deel van hun cultuur is is vrij irrelevant, de vraag is of bij wet verboden is of niet.

En niemand is 100% van zijn tijd een slecht karakter op een paar wacko seriemoordenaars na mss.

Deus ex Machina
5 november 2005, 18:37
hmm, maar of het deel van hun culuur is is vrij irrelevant, de vraag is of bij wet verboden is of niet.

En niemand is 100% van zijn tijd een slecht karakter op een paar wacko seriemoordenaars na mss.

dat niet maar ook niet alle wetten zijn goed ook.

wij belgen (of vlamingen voor de liefhebbers) zijn imo een enorm rustig en introvert volk, de clash tussen belgen en nederlanders is al enorm imo.
wij zien hun 'geboer' dan ook vaak als agressief gedrag.
maar kijk, het punt blijft wel dat wat er nu gebeurt in frankrijk moet stoppen, want dit lijdt tot niets.

(sorry voor de ietwat korrelige tekst.)

wlibaers
5 november 2005, 18:39
Dus jij bent eerder voorstander om rellen en vandalisme die ontstaan zijn voor iedere sociale onrechtvaardigheid te laten koelen zonder blazen?
Ik ga akkoord dat inzetten van het leger en afsluiten van steden (om het in hollywood termen te zeggen: marshal law) af te raden zijn om de kalmte te laten terug keren maar wat kan je anders doen als het geweld en vandalisme straks dag 10 ingaat en er geen zicht op betering is?

De bedoeling zou dan zijn om de schade te beperken door nieuwe aanvallen te voorkomen. Niet om de relschoppers te kalmeren (al zouden ze zich snel rustig houden als er snel en hard gereageerd werd, maar dan staan er meteen wat idioten te klagen dat het leger vol racisten zit).

En het is martial law.

Zoals ik al zei, das het probleem van de linksen en pacifisten. Altijd maar spreken over dialoog en passieve maatregelen totdat er iemand van hun naaste omgeving erdoor getroffen wordt...

B.

Dat probleem is het gevolg van decennia van wanbeleid, vanuit het geloof van een maakbare maatschappij. Politici beelden zich een soort utopie in, nemen maatregelen om die af te dwingen, en als iemand opmerkt dat het resultaat net iets minder fraai is dan beloofd schieten ze gewoon op de boodschapper. Dat hun demografische politiek een totaal fiasco is is dan ook niet hun fout, en wijst niet op enig gebrek aan realisme, maar de fout van de talloze fascisten in de maatschappij die hun utopie saboteren. :ironic:

Uiteindelijk lieten ze de problemen gewoon verergeren omdat ze anders hadden moeten toegeven dat er problemen waren. Tot het uit de hand liep en het niet meer te negeren was.

zarathustra
5 november 2005, 18:40
dat niet maar ook niet alle wetten zijn goed ook.

wij belgen (of vlamingen voor de liefhebbers) zijn imo een enorm rustig en introvert volk, de clash tussen belgen en nederlanders is al enorm imo.
wij zien hun 'geboer' dan ook vaak als agressief gedrag.
maar kijk, het punt blijft wel dat wat er nu gebeurt in frankrijk moet stoppen, want dit lijdt tot niets.

(sorry voor de ietwat korrelige tekst.)

ah, natuurlijk zijn niet alle wetten goed, maar aangezien we in een democratie liggen dien je je er wel aan te onderwerpen. Wil je ze veranderen, dan zijn er verkiezingen en mss vreedzame betogingen voor iets. Maar het moment dat je begint toe te geven aan mensen die iets willen afdwingen op deze manier.. kan je dan nog spreken van een democratie? ik denk het niet.

en het is 'leidt' :p

DiDoria
5 november 2005, 18:42
spijtig dat het zowat allemaal gastjes (van het mannelijk geslacht) zijn tussen 12 en 18 jaar. dus klop uw bewering niet helemaal.

en trouwens: ze sluiten zichzelf uit, ze werken zelf de gettovorming in de hand.
ze klieken zelf samen en sluiten zichzelf af van de buitenwereld, de rest van de wereld heeft daar niets mee te maken

Heb je wel wat gelijk in. Er zijn geen MASSA'S hulp geweest voor die mensen daar maar ze hebben nooit echt moeite gedaan.

Hoe ze dan reageren is dan nog compleet :x en waarom is nog erger...
Ze hadden het NU al hard moeten aangepakt hebben maar ja..

boaz
5 november 2005, 19:00
Dat heb ik al gehoord van verschillende Marokkaanse jongeren.
.................................................. ......................................

Nee, dat heeft een leraar Islamgodsdienst mij gezegd.
1)Kijk, de moeder voedt de kinderen op maar het probleem ligt bij het geslacht..
De man krijgt om een of andere reden meer "macht".De jongens krijgen bijna altijd hun goesting..Ik werk in een winkel waar redelijk veel turken komen en ik werk ook met turkse mensen en daar zie je dat ook.Er is zo'n turkse en die moet altijd vragen of ze ne keer mag weggaan van huis om dit of dat te doen, maw die heeft altijd toestemming nodig en die haar man gaat van hier naar daar zonder toestemming te moeten vragen..
Dit is een zeer complexe situatie waar ik het fijne niet vanaf weet maar wat jij zegt over dat de vader de kinderen opvoedt en dat de moeder hen mag straffen is complete bs he..

2)Waarom ze meestal meer kinderen hebben,is voor de belastingen..
Hier in België is dat ook.Als je meer dan 5 kinderen hebt,moet je zeer weinig belastingen betalen.

Feignasse
5 november 2005, 19:18

Sure, de "locals" zullen hen graag zien komen. Concentratie heeft trouwens ook voordelen. Een wespennest verwijder je best wanneer alle bijen in de korf zitten :evil:

"REPRESSIE HELPT NIET BIJ SOCIALE RAMPEN!"
Haha, maar de "positieve maatregelen" zullen de hele boel plots terug rechttrekken zeker? Er is repressie en repressie... :unsure:

Deus ex Machina
5 november 2005, 19:24
ah, natuurlijk zijn niet alle wetten goed, maar aangezien we in een democratie liggen dien je je er wel aan te onderwerpen. Wil je ze veranderen, dan zijn er verkiezingen en mss vreedzame betogingen voor iets. Maar het moment dat je begint toe te geven aan mensen die iets willen afdwingen op deze manier.. kan je dan nog spreken van een democratie? ik denk het niet.

en het is 'leidt' :p.

ik ben dan ook geen democraat, imo is de democratie de fout (voor een stuk althans ) van wat er daar nu gebeurd. Maar toegeven zou idd een slecht signaal zijn. de schuldigen moeten gestraft worden, maar er moet een beter systeem in de plaats komen.

noreeeee
5 november 2005, 19:32
Kheb al verschillende boeken gelezen over die streken daar, alléé van hoe het er aan toegaat. Meisjes worden gewoon elke dag verkracht, iedereen wordt bijeen geslagen, jongeren brengen vanaf hun 14de al hun tijd rond op het straat etc,.. Dit moest er gewoon is vankomen, het beste volgens mij is gewoon nu hard aanpakken en daarna met die mensen praten, wijk mooier houden, meer patroulles van politie, mss een winkelcentrum bouwen om hun niet verwaarloosd te voelen, wat mooie openbare werken.

Dakantochnie
5 november 2005, 19:33
1)Kijk, de moeder voedt de kinderen op maar het probleem ligt bij het geslacht..
De man krijgt om een of andere reden meer "macht".De jongens krijgen bijna altijd hun goesting..Ik werk in een winkel waar redelijk veel turken komen en ik werk ook met turkse mensen en daar zie je dat ook.Er is zo'n turkse en die moet altijd vragen of ze ne keer mag weggaan van huis om dit of dat te doen, maw die heeft altijd toestemming nodig en die haar man gaat van hier naar daar zonder toestemming te moeten vragen..
Dit is een zeer complexe situatie waar ik het fijne niet vanaf weet maar wat jij zegt over dat de vader de kinderen opvoedt en dat de moeder hen mag straffen is complete bs he..

2)Waarom ze meestal meer kinderen hebben,is voor de belastingen..
Hier in België is dat ook.Als je meer dan 5 kinderen hebt,moet je zeer weinig belastingen betalen.
1. Daar heb je zeker gelijk in, dat was iets wat ik vergeten te vermelden ben.

2. Ook daar heb je gelijk, althans voor een deel. Het is echt wel zo dat die mensen zogezegd verplicht worden door hun godsdienst, maar idd ja, het zijn nogal eens dikwijls echt profiteurs op dat vlak.

Biebel
5 november 2005, 19:47
De bedoeling zou dan zijn om de schade te beperken door nieuwe aanvallen te voorkomen. Niet om de relschoppers te kalmeren (al zouden ze zich snel rustig houden als er snel en hard gereageerd werd, maar dan staan er meteen wat idioten te klagen dat het leger vol racisten zit).

En het is martial law.

Dank je voor de correctie :) Maar je verwoordt precies wat nodig is naar mijn mening, de schade zoveel mogelijk beperken en daarna pas werken aan het kalmeren en tegemoetkomen aan de eisen van die relschoppers.

Dat probleem is het gevolg van decennia van wanbeleid, vanuit het geloof van een maakbare maatschappij. Politici beelden zich een soort utopie in, nemen maatregelen om die af te dwingen, en als iemand opmerkt dat het resultaat net iets minder fraai is dan beloofd schieten ze gewoon op de boodschapper. Dat hun demografische politiek een totaal fiasco is is dan ook niet hun fout, en wijst niet op enig gebrek aan realisme, maar de fout van de talloze fascisten in de maatschappij die hun utopie saboteren. :ironic:

Uiteindelijk lieten ze de problemen gewoon verergeren omdat ze anders hadden moeten toegeven dat er problemen waren. Tot het uit de hand liep en het niet meer te negeren was.
Ik geef dan ook toe dat Frankrijk een verkeerd beleid hanteerde (en nog altijd eigenlijk). Ik wil gewoon dat sommige mensen vanuit hun ivoren toren komen en de realiteit zien zoals ze is. Dat geldt zowel voor rechts als links. Sommige commentaren en gevolgtrekkingen die ik de laatste dagen gehoord heb waren gewoon belachelijk. Precies of dat praten alles zou oplossen, net zo weining als alles platbombarderen alla Bush alles oplost. Maar wat nu telt is het acute veiligheidsprobleem voor de gewone omstaander aanpakken, maw de rellen zo snel mogelijk in de kiem smoren.

B.

3at
5 november 2005, 19:50
Gewoon allemaal afknallen ginder, het zal rap gedaan zijn me hunne tam tam.Opvallend dat het bijna allemaal zwarten zijn ginder die onrust stoken.Als we ni oppassen zitten we binnekort in belgie met dezelfde miserie.

LaCucaracha
5 november 2005, 20:06
Gewoon allemaal afknallen ginder, het zal rap gedaan zijn me hunne tam tam.Opvallend dat het bijna allemaal zwarten zijn ginder die onrust stoken.Als we ni oppassen zitten we binnekort in belgie met dezelfde miserie.

van nuancering en tact gesproken :ironic:

Nee, zou cru zou ik het niet stellen, maar ge hebt wel een punt, als ik de beelden op tv zie, zie ik slechts een heel klein deel autochtone Fransen, het overgrote deel is van het type dat ook in sommige wijken van Brussel en Vilvoorde het mooie weer maakt. De situatie daar is heel vergelijkbaar met wat er zich momenteel in Frankrijk voordoet, alleen is er nog geen lont...
De motivatie voor da crapuul hun acties vink totaal absurd: 2 jongeren die in hun vlucht voor de politie gingen schuilen in een elektriciteitscabine en geëlectrocuteerd werden :wtf:
dan zeg ik: primo: das een tragisch ongeluk, dat evengoed 2 autochtone Frane jongeren zou kunnen overkomen, en ik durf er mijn kop op verwedden dat de gevolgen dan veel minder nefast zouden geweest zijn...
secundo: waarom liepen die mannekes weg van de politie? Ze hadden toch geen kattenkwaad uitgehaald zeker....

Ik vind het erg om te stellen, maar het zijn altijd die bruine mannetjes die zo'n dingen uithalen, en altijd is het de schuld van de maatschappij die hen stigmatiseert, ik heb ook een goeie Marrokaanse vriend die studeert, perfect tweetalig is en in Molenbeek woont, thuis hebben ze het ook niet breed, maar waarom slaagt hij erin om wel goed te presteren op school en hoogstwss later een goeie job te vinden? Ik denk dat het probleem primair bij de opvoeding ligt. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die wijken daar in Frankrijk totaal "afgesloten" zijn van de buitenwereld, en als het zo is, dan zijn ze daar zeker even hard schuldig aan als de buitenwereld...
Het zou mij niet verbazen als in Brussel zich binnenkort hetzelfde voordoet, ze hebben er gisteren trouwens al mee gedreigd ( en dan heb ik het over jongeren van Noord-Afrikaanse origine) om ook rellen te starten, en waarom dreigden ze daarmee? een Marrokaanse crimineel werd neergeschoten door de politie omdat hij naar zijn ( later bleek dat het een perfecte replica was) wapen greep, i mean WTF :wtf: moete daarvoor rellen beginnen?
Sorry, maar dat tart alle verbeelding, als een autochtoon ( want als ik "Belg" zeg, denken jullie ten onrechte dat ik migranten niet als Belgen zie...) wordt neergeschoten door de politie, waarom zijn er dan nooit rellen van zulke proportie... Een paar jaar geleden werd een autochtoon door een Marrokaanse jongen doodgeslagen met een ijzeren pijp, gebeurde in Schaarbeek als ik mij niet vergis, zijn wij alles beginnen kapotkloppen, ach het zal het samenhorigheidsgevoel wel zijn, zeker

Wat k trouwens degoutant vond was dat 1 van die franse politici zei dat ze die wijken daar is gingen schoonmaken met een hogedrukreiniger, op zich geen slecht idee, want ik denk dat radicaal ( eventueel door het leger) (en over alle probleemgebieden) optreden het enige doeltreffende middel is, direct omdat de rellen automatisch zullen verminderen en indirect omdat de ordediensten zo hun respect zullen terugwinnen. Maar soit, het getuigde niet echt van een slimme beleidsvoering om de zaken zo af te schilderen + niet alle mensen in die wijken zijn slecht, velen hebben zelf heel veel schrik , dus zo'n uitspraak is dan ook zo bekrompen en absurd als iets

thugangel
5 november 2005, 20:07

Reageer dan helemaal ni e F*$ùM%M :ironic:

Ferux
5 november 2005, 20:12
Sure, de "locals" zullen hen graag zien komen. Concentratie heeft trouwens ook voordelen. Een wespennest verwijder je best wanneer alle bijen in de korf zitten :evil:

Als die afgescheiden zitten van hun mede-relschoppers, dan doen die nix. Wat gaan ze beginnen in zo een dorpje? Het zal voor hen waarschijnlijk veel leuker zijn dan in die banlieues: daar is wat werk en het wordt geen getto. Voor de locals maakt het niks uit zolang ze niet weten dat dat ex-relschoppers zijn.

Wespen (in een wespennest zitten wespen, geen bijen) komen trouwens altijd terug. Als ge de huidige relschoppers 'verwijdert', zullen er in de toekomst toch weer nieuwe bijkomen. Door die banlieueus af te bouwen, zal er geen nest meer zijn en zodoende ook geen wespen.

m***
5 november 2005, 20:29
dit gaat al lang niet meer over de sociale achtergesteldheid of andere zever, dit is zuiver vandalisme en criminaliteit. dit zijn gewoon jongerenbendes die hun kans zien om wat andere wijken in te nemen

zarathustra
5 november 2005, 21:06
.

ik ben dan ook geen democraat, imo is de democratie de fout (voor een stuk althans ) van wat er daar nu gebeurd. Maar toegeven zou idd een slecht signaal zijn. de schuldigen moeten gestraft worden, maar er moet een beter systeem in de plaats komen.

ik weet dat ge geen democraat zijt en ja democratie heeft (vele) zwakke kanten. Maar ik wou gewoon even binnen het maatschappelijke kader redeneren ^^

Handsome Hermit
5 november 2005, 21:08
dat ze die wijken daar is gingen schoonmaken met een hogedrukreiniger, op zich geen slecht idee, want ik denk dat radicaal ( eventueel door het leger) (en over alle probleemgebieden) optreden het enige doeltreffende middel is.

Ik vraag mij trouwens af waarom men het leger wel inzette tegen vakbondsmensen die die ferry hadden gekaapt -maar in feite niets "afbraken"- (daar op Corsica een massaal machtsvertoon, helicopters, paracommando's die zich eindelijk ;) nog eens konden uitleven met een bestorming) maar waarom men daar nu nog met geen woord over rept?
Als men de noodtoestand over die gebieden uitroept kan men daar eindelijk eens paal en perk aan stellen. 'k vrees dat dat anders niet in orde gaat open, blijft natuurlijk de vraag hoe men ervoor moet zorgen dat ook de "brave" burger/neger/moslim zich dan niet beledigd gaat voelen.

Handsome Hermit
5 november 2005, 21:13
"REPRESSIE HELPT NIET BIJ SOCIALE RAMPEN!"
Haha, maar de "positieve maatregelen" zullen de hele boel plots terug rechttrekken zeker? Er is repressie en repressie... :unsure:

idd, neem trouwens New Orleans. Er was daar een enorme wetteloosheid maar toen het Amerikaanse leger daar binnetrok was dat binnen de 36 uur gedaan.

zarathustra
5 november 2005, 21:14
helemaal terzijde: die ene franse vrouw was wel grappig en ohzo politiek correct met haar uitspraak: "oh, ze hebben wel de ruiten ingeslagen en de auto in brand gestoken, maar ze hebben niks gestolen hoor' :p

bratislava
5 november 2005, 23:06
Deze rellen zijn onder geen enkel beding te rechtvaardigen. Dit is inderdaad puur vandalisme of barbarisme, en zoals het er nu voor staat, met deze avond wederom rellen en brandstichtingen, lijkt het eerder op een oorlogsgebied.

Wat mij betreft stellen ze daar een avondklok in, en halen ze er het leger bij. "No mercy" voor deze respectloze criminelen.

LSDsmurf
5 november 2005, 23:34
Er moet gewoon snel en hard opgetreed worden, de huidige situatie is totaal niet acceptabel en het lijkt erop dat het tuig steeds georganiseerder begint te werken.

Politie acties worden via telefoon en internet blogs doorgegeven en men roept andere delen van Frankrijk op om mee te doen aan de acties. De voorbije twee nachten is geweld ook al opgedoken in Lille, Rouen, Rennes, Toulouse, Straatsburg, Marseille, Roubaix, Nantes, ... :doh:

Als men dit nog een tijdje verder laat escaleren dan vraag ik me af hoe dit zal eindigen.

Mujahied
6 november 2005, 01:11

Doe geen waardeloze uitsprake. Als ge de Koran niet gelezen hebt zwijg dan gewoon !
Da sta nergens in de Koran. Zo'n reacties zijn flame en dat dan nog van een crewmember :ironic:

Marsmillo
6 november 2005, 01:38
Niet alles gelezen (sorry nu effe geen tijd en ben al 8 pagina's achter)
Maar ik wil graag mijn mening effe posten.

Alles heeft een oorzaak! Zo ook deze rellen
Ze gebeuren heus niet zomaar!

Marsmillo
6 november 2005, 01:47
Kijk, alles heeft een oorzaak!
Zoek de oorzaak en pak zo het probleem aan!

Een reactie op een reactie heeft geen nut, zo ontstaan oorlogen!
Dialoog, en de bereidheid op het probleem aan te pakken kan al veel oplossen.

Tuurlijk zullen nu verschillende mensen misbruik maken van de situatie. Ik stoor me soms aan de sfeer hier. Denk je echt dat zomaar een paar jongeren zo'n rellen kunnen starten? Effe voor de fun? Nee daar moet ook een oorzaak voor zijn. Een oorzaak die dieper ligt dan op het eerste zicht.

En ja, de maatschappij is daar verantwoordelijk voor, alle toch grotendeels.
Wees niet zo naive en zie in dat niet alles wit of zwart is, maar grijs.

Rage
6 november 2005, 01:57
Dialoog met wie? Een dialoog starten met zo een bende jongeren die aan het vernielen zijn is moeilijk neem ik aan...

Dat ze al die jongeren gewoon oppakken en als er geen plaats is in gevangenissen, steken ze die maar in kampen. (zoals in Irak)

Marsmillo
6 november 2005, 02:17
idd, maar dit is omdat we al in een te ver statium zitten é
Was er vroeger eens geluisterd naar de problemen van die mensen zou er nu minder problemen zijn é. Natuurlijk als je het te ver laat komen zit je met een probleem.

Rellen kan je nooit zomaar stoppen, en actie is hier wel aangeraden nu.
Blijven mensen oppakken, en hopen dat het snel overwaait.

Rage
6 november 2005, 02:19
Het zo veel mogelijk kinderen moet krijgen heeft meer te maken met het christendom dan met de Islam :)

Kipp^Smith
6 november 2005, 02:51
En natuurlijk is er een reden voor die rellen.

Het zàl wel een grondige reden gehad hebben; die elektrocutie zal de druppel geweest zijn. Mensen vernielen enkel uit woede of haat.

En wat betreft dat werken en schoolgaan: die mensen daarginds gaan even 'graag' werken, of gaan even 'graag' naar school als wij. Er zit geen kronkel in hun hersenen waardoor zij zich van andere mensen, bv. Belgen, onderscheiden en waardoor zij niet naar 't school zouden gaan.

Moest deze situatie zich afspelen in België, met als hoofdrolspelers Belgen, die zich in dezelfde situatie bevonden als de Fransen, zou het resultaat hetzelfde zijn. Dat relschoppen heeft niks te maken met anders zijn.
Het heeft te maken met een wel degelijk aanwezig probleem, waar niet naar geluisterd is geweest. Belgen zouden, in dezelfde situatie, hetzelfde reageren.

Of niet soms?

Geloof me gerust, zij zitten juist. (Wat betreft het 'actie ondernemen'.)
De manier waarop, tja, valt inderdaad nooit of te nimmer goed te praten, maar hoe zoudt ge zelf zijn? Zoudt gij, als humaan kuddebeest, niet hetzelfde doen? Of zijt ge een heilige?
En yes, yes, de manier waarop zegt veel over hun geschooldheid, maar dat zal niet aan hen liggen, verre van. Het ligt ofwel aan de samenleving, de overheid, of misschien de godsdienst... Alhoewel ik dat laatste maar een bitter kleine kans geef...

- Opgedragen aan al de Belgen die zich momenteel te goed voelen, en de mensen daarginds sinds het incident (nog) lager vinden.

Dakantochnie
6 november 2005, 03:01
Doe geen waardeloze uitsprake. Als ge de Koran niet gelezen hebt zwijg dan gewoon !
Da sta nergens in de Koran. Zo'n reacties zijn flame en dat dan nog van een crewmember :ironic:
Jah, als een leraar islamgodsdienst zoiets letterlijk tegen mij zegt (en dat dus ook zo aan zijn leerlingen doorvertelt), dan geloof ik zoiets.

Trouwens, flame? :wtf:

Timmos
6 november 2005, 04:16
City of God...

Timmos
6 november 2005, 04:23
ik denk dat ge gelijk hebt ze (ben niet zeker). Niet zo uitgedrukt, maar wel dat de Koran zegt dat de moslims zich "in grote getale" moeten voortplanten, wat dus eigenlijk zegt dat de vrouw zoveel mogelijk kinderen...

*Bios*
6 november 2005, 09:14
En wat betreft dat werken en schoolgaan: die mensen daarginds gaan even 'graag' werken, of gaan even 'graag' naar school als wij. Er zit geen kronkel in hun hersenen waardoor zij zich van andere mensen, bv. Belgen, onderscheiden en waardoor zij niet naar 't school zouden gaan.

Over dat "graag" naar schoolgaan moet ik toch iets kwijt.
Bij mij int school zitten er welgeteld 2 allochtonen in ASO (Indiër en Australiër)
In BSO daarentegen zijn er ong. 80% allochtonen..

Nuja dat komt ervan als je je niet kunt gedragen in de klas en liever de aap uithangt.
En dit heeft alles te maken met de opvoeding die ze thuis krijgen. (juist ja, geen)

En imo moeten ze dan maar niet komen zagen dat ze later niet veel verdienen of geen werk vinden.

LOBO0901
6 november 2005, 09:45
Vannacht weeral prijs, een 1000 tal voertuigen in vlammen opgegaan en zelfs het lef gehad om een volle bus aan te vallen. Ondertussen lopen ze in België ook al te dreigen van eens lekker mee te rellen, is al een tijdje geleden he. Blijkbaar moeten ze hier ook even hun stress en "ongenoegen" kwijt, de sukkelaars toch.
Nu maar hopen dat ze hier enkel de auto's in de fik steken van mensen die de situatie "begrijpen" en niet van werkmensen he.
Zoals ik het hier lees moogt ge zeker uw eigendom niet verdedigen ( want dan zijt ge een nazi net zoals in de jaren 30 :ironic: )
Is wa laat voor een barbecueken dus verzekering bellen en afwachten he ( heeft er al iemand een relverzekering ?? )

dJeez
6 november 2005, 10:29
Als dat de teneur is : de bijbel zegt oa. ook dat je overspeligen moet doden, compleet achterlijk maar ja het staat er toch maar in.

Wanneer een man gevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israel wegdoen.
-- Deuteronomium 22:22
En het lijstje is langer dan dit alleen trouwens.

zarathustra
6 november 2005, 10:45
Als dat de teneur is : de bijbel zegt oa. ook dat je overspeligen moet doden, compleet achterlijk maar ja het staat er toch maar in.

En het lijstje is langer dan dit alleen trouwens.

ja en?

Het gaat erover dat moslims veel kinderen hebben die ze dan niet in de hand kunnen houden en onderhouden. wat mogelijks als een oorzaak van die rellen kan gezien worden. En dan kan je je afvragen of de reden daarvoor in de koran te vinden is.

Dat er in de bijbel idiote dingen staan is nogal duidelijk, maar dat is maar een stukje papier eh. Maar overspeligheid heeft weinig te maken met deze rellen lijkt me :x

De vraag is, waarom zijn er idioten die het effectief letterlijk nemen?

zarathustra
6 november 2005, 10:48
mja het is altijd de fout van de overheid, vooral nooit zelf verantwoordelijkheid opnemen \o/

dJeez
6 november 2005, 10:49
Maar overspeligheid heeft weinig te maken met deze rellen lijkt me :x
Net zomin als de Koran, wat dus eigenlijk het punt was. Naast noordafrikanen zijn er ook wel een pak misnoegde fransen die rel schoppen. Maar blijkbaar zie jij enkel de huidskleur van een deel onder hen, om dan dat aspect op te blazen.

Ben ik voor die rellen, uiteraard niet, wat mij betreft is het vrij duidelijk dat de politie de situatie niet kan controleren en dat het leger onderhand mag ingezet worden (niet om te schieten op alles wat beweegt, wel om te controleren en rust terug te brengen - noem ze blauwhelmen wat mij betreft).

zarathustra
6 november 2005, 10:58
Net zomin als de Koran, wat dus eigenlijk het punt was. Naast noordafrikanen zijn er ook wel een pak misnoegde fransen die rel schoppen. Maar blijkbaar zie jij enkel de huidskleur van een deel onder hen, om dan dat aspect op te blazen.

dat klopt niet echt :p ik heb er nog opgelet om nergens dingen te zeggen van allochtonen hier en moslims daar ^^ Maar het is wel een feit dat allochtone gezinnen gemiddeld meer kinderen hebben, het is ook een feit dat jongeren (jongens vooral) daar te vrij gelaten worden. En de reden daarvoor *kan* in hun cultuur liggen en dus *kan* het mogelijks iets met de koran van zien hebben. (kan, moet niet)

En hoewel het mss soms anders overkomt, ik ben niet tegen moslims, of tegen andersgekleurde eerder tegen klaplopers en criminelen van welke origine dan ook.

dJeez
6 november 2005, 11:19
dat klopt niet echt :p
Mijn excuses, dan lag het aan mijn interpretatie, sorry ze :p.

volpetrolski
6 november 2005, 11:27
Ten eerste staat uw insinuerende toon mij niet echt aan.
Ten tweede kom met een oplossing in plaats van kritiek te geven op andermans uitspraken want dat is toch zo makkelijk.

ten eerste : Uw Légionnaire pletwals praat mij al evenmin. Gebeurtenissen zoals Soweto, Belfast en Birmingham zijn pourtant nog niet ZO lang geleden. Maar ja, sommigen moeten het allemaal eerst eens zelf aan de lijve ondervonden hebben blijkbaar.
ten tweede: uw oplossing noem ik geen oplossing. dus dan voelde ik mij ook niet verplicht er zelf ook één te geven. Doch bij deze; laat die Sarkozy allereerst maar eens zijn ontslag geven. Dat zal de gemoederen al serieus bedaren.

cram
6 november 2005, 12:02
laat die Sarkozy allereerst maar eens zijn ontslag geven. Dat zal de gemoederen al serieus bedaren.

Daar ben ik niet zo zeker van.En als hij ontslag neemt,dan vinden ze wel iets anders uit om rel te schoppen

Zelfs hartje Parijs bleef niet gespaard,Ik vrees dat er vele slachtoffers het recht in eigen handen gaan nemen als het niet stopt.
En wedden dat rechts pijlsnel naar omhoog gaat (hopelijk van niet natuurlijk)

Dakantochnie
6 november 2005, 12:15
Met het verschil dat de gemiddelde Islamiet véél strikter volgens zijn godsdienst leeft dan dat wij doen, en dat is nu net waarom het fout gaat. ;)

bratislava
6 november 2005, 12:19
Het zal je auto maar wezen, waarvoor je hard gespaard hebt, die ze daar dan eventjes in vuur en vlam zetten.

Ik verschiet er echt van dat er nog geen slachtoffers gevallen zijn, maar als dat zo verdergaat, gaan er nog doden vallen.

m***
6 november 2005, 12:26
ik begrijp die buurtbewoners daar niet, waarom laten ze die mannen zomaar doen?
ze zouden zich beter bewapenen en de relschoppers die hun wagens in brand willen steken neerschieten.
ik zou toch niet meer twijfelen, oog om oog, tand om tand

Bigoted_Brawler
6 november 2005, 12:26
Met het verschil dat de gemiddelde Islamiet véél strikter volgens zijn godsdienst leeft dan dat wij doen, en dat is nu net waarom het fout gaat. ;)
Idd. Trouwens bij het minste dat men begint over de discussie hoofddoeken zitten ze ook met de 'koran' te zwaaien.
Ik vind het echt raar dat de Fransen het leger nog niet hebben ingezet om dat geweld onder controle te houden. De orde zou snel herstelt zijn als ze op elke vandaal met rubberen kogels zouden schieten.

The Patriot
6 november 2005, 12:29
:rofl: 1300 auto's vannacht, ik vraag mij echt af wanneer de bevolking terug gaat vechten :)

Dakantochnie
6 november 2005, 12:30
Idd. Trouwens bij het minste dat men begint over de discussie hoofddoeken zitten ze ook met de 'koran' te zwaaien.
Ik vind het echt raar dat de Fransen het leger nog niet hebben ingezet om dat geweld onder controle te houden. De orde zou snel herstelt zijn als ze op elke vandaal met rubberen kogels zouden schieten.
Ik vrees ervoor dat je dan zoals in Ierland gaat beginnen.
Jaren geleden waren daar ook enorme opstanden en toen dacht de politie ook dat ze het met bruut geweld konden oplossen. Resultaat: de massa werd nog wilder, er vielen vele doden (ben het preciese aantal kwijt) en er zijn vooral onschuldigen gestrafd.
Grof geweld levert voor zoiets denk ik weinig op, of het zou al echt grof moeten zijn (gewoon met kannonen de boel omver knallen) wat er natuurlijk helemaal over zou zijn. Praten helpt in zo'n situatie meer denk ik.

:rofl: 1300 auto's vannacht, ik vraag mij echt af wanneer de bevolking terug gaat vechten :)
Ach ja, voor dat soort van crapuul zouden ze de doodstraf terug moeten inroepen he. :)

zarathustra
6 november 2005, 12:53
ten eerste : Uw Légionnaire pletwals praat mij al evenmin. Gebeurtenissen zoals Soweto, Belfast en Birmingham zijn pourtant nog niet ZO lang geleden. Maar ja, sommigen moeten het allemaal eerst eens zelf aan de lijve ondervonden hebben blijkbaar.
ten tweede: uw oplossing noem ik geen oplossing. dus dan voelde ik mij ook niet verplicht er zelf ook één te geven. Doch bij deze; laat die Sarkozy allereerst maar eens zijn ontslag geven. Dat zal de gemoederen al serieus bedaren.

waarmee je dan het volgende signaal geeft : "Al vindt een grote meerderheid van de franse bevolking (volgens een peiling in een Parijse krant dit weekend) dat sarkozy goed bezig is, als je met je klein groepje uitschot maar genoeg auto's in brand steekt krijg je toch wel gelijk."

Klinkt als een schitterend precedent.

killgore
6 november 2005, 12:55
omdat ze dan op burgeroorlog afstevenen aja :). Als ze het leger inzetten komt echt iedereen van de banlieus op straat in gans frankrijk en niet enkel dit nog relatief klein groepje krapuul.

yaris
6 november 2005, 12:59
Ik snap niet dat ze het leger niet inzetten, het is daar echt toch een oorlogzone. Hoelang gaan ze wachten, tot er doden vallen ?

Uitroeien dat uitschot.

bratislava
6 november 2005, 13:00
omdat ze dan op burgeroorlog afstevenen aja :). Als ze het leger inzetten komt echt iedereen van de banlieus op straat in gans frankrijk en niet enkel dit nog relatief klein groepje krapuul.
Ik weet niet of je dit nog een relatief klein groepje krapuul mag noemen. zeker als je ziet dat de politie weeral 310 relschoppers opgepakt heeft.

Mcar
6 november 2005, 13:05
Ach ja, voor dat soort van crapuul zouden ze de doodstraf terug moeten inroepen he. :)

Yeah right, ik denk toch dat een paar jaar dwangarbeid beter zal zijn voor hen.

Deus ex Machina
6 november 2005, 13:06
ik begrijp die buurtbewoners daar niet, waarom laten ze die mannen zomaar doen?
ze zouden zich beter bewapenen en de relschoppers die hun wagens in brand willen steken neerschieten.
ik zou toch niet meer twijfelen, oog om oog, tand om tand

dit is wat me eigenlijk het meest irriteerd, ze vallen mensen aan die vaak in dezelfde situatie zitten als zijzelf, of dingen waar zij voordeel uit kunnen halen zoals scholen en recreatie terreinen.

nuja als iedereen op iedereen begint te schieten is het einde helemaal zoek.

Morpheus
6 november 2005, 13:09
De twee Parijs-threads zijn gemerged :)

killgore
6 november 2005, 13:10
Ik weet niet of je dit nog een relatief klein groepje krapuul mag noemen. zeker als je ziet dat de politie weeral 310 relschoppers opgepakt heeft.
in vergelijking met moest echt iedereen die daar onder armoedegrens leeft en zo op straat komen ;), nu spelen de problemen zich voornamelijk af in parijs, en op zeer kleine schaal in enkele andere steden (marseille bv.).

Kipp^Smith
6 november 2005, 13:10
Het kan zijn dat die mensen anders zijn opgevoed dan wij. Ze zitten met hun hoofd vaak nog in het land waar ze geboren zijn, wat we ze niet kunnen kwalijk nemen.

Zeg vooral niet 'niet opgevoed', want dat getuigt van geen respect. Het is anders, in die zin dat het waarschijnlijk nog hard trekt op de opvoedingswijze van het land van origine, maar niet slechter.
Ik geloof ook dat het gewoon véél moeilijker is: ze zitten met een minimum van twee tot drie kinderen per familie. Een doorsnee Belg met drie of meer kinderen kan zich zowiezo ook minder permiteren dan een gezin met slechts één kind.

Nu, gelooft gij wat gij wilt, zolang ge maar gelooft dat het allemaal wel een reden heeft. Een menselijke reden. Een reden die gij ook zoudt volgen in zulke omstandigheden.

Dakantochnie
6 november 2005, 13:46
Het kan zijn dat die mensen anders zijn opgevoed dan wij. Ze zitten met hun hoofd vaak nog in het land waar ze geboren zijn, wat we ze niet kunnen kwalijk nemen.

Zeg vooral niet 'niet opgevoed', want dat getuigt van geen respect. Het is anders, in die zin dat het waarschijnlijk nog hard trekt op de opvoedingswijze van het land van origine, maar niet slechter.
Ik geloof ook dat het gewoon véél moeilijker is: ze zitten met een minimum van twee tot drie kinderen per familie. Een doorsnee Belg met drie of meer kinderen kan zich zowiezo ook minder permiteren dan een gezin met slechts één kind.

Nu, gelooft gij wat gij wilt, zolang ge maar gelooft dat het allemaal wel een reden heeft. Een menselijke reden. Een reden die gij ook zoudt volgen in zulke omstandigheden.
Dat noemt een gebrek aan integratie mijn beste. ;)

Niet opgevoed...lees eens ff wat posts over de manier waarop zo'n kinderen dikwijls opgevoed worden en trek je conclusies.
Niet slechter? Ja als je zoiets niet slechter noemt...enfin ja, ieder zijn mening er natuurlijk over.

Natuurlijk dat, maar als je je niet zoveel kinderen kan permiteren, begin er dan niet aan he. ;)

Bigoted_Brawler
6 november 2005, 13:59
Praten helpt in zo'n situatie meer denk ik.

Ik vrees dat er niet meer te praten valt. Daar is het al te laat voor. Als men met stenen begint te gooien naar de hulpdiensten, de brandweer dan is de maat voor mij vol. Deze jongeren gaan niet meer luisteren naar hulpverleners als ze er met stenen naar beginnen te gooien.

Het in brand steken van scholen en bedrijven is gewoon onaanvaardbaar. De Franse overheid moet nu optreden en volgens mij is het leger dan de enige uitweg. 'k vind het trouwens raar dat ze bij de kaping van die Corsicaanse overzetboot het leger direct konnen inzetten en dat het nu zolang moet duren.

dJeez
6 november 2005, 14:02
De gemiddelde amerikaan al eens horen orakelen over zijn godsdienst? Wat fundamentalisme betreft kunnen ze er over de plas wel wat van, en Bush is niet de minste, maar zeker ook niet de enige.

Bigoted_Brawler
6 november 2005, 14:09
De gemiddelde amerikaan al eens horen orakelen over zijn godsdienst? Wat fundamentalisme betreft kunnen ze er over de plas wel wat van, en Bush is niet de minste, maar zeker ook niet de enige.
We leven hier in Europa, niet in Amerika. Of moeten we het hier even ver laten komen als in Amerika?
Dit doet hier niet terzake. Het is gewoon een feit dat de Islamieten hier zich vele meer aantrekken van de Koran, dan de Europese Christenen van de Bijbel.

cram
6 november 2005, 14:12
60% kans dat er weerwraak komt en dat er aanslagen gebeuren op die woonblokken van die relschoppers.En doden zullen er vallen (ik vrees er voor)
Tijd dat de ouders van die relschoppers ook hun verantwoordelijkheid nemen.
Helaas zie ik dat nooit gebeuren.

Biebel
6 november 2005, 14:15
En natuurlijk is er een reden voor die rellen.

Het zàl wel een grondige reden gehad hebben; die elektrocutie zal de druppel geweest zijn. Mensen vernielen enkel uit woede of haat.

Dit is onzin, echt waar. Voetbal hooligans, kleine extreme groepjes binnen grotere groepen betogers die zich afzonderen en ruiten ingooien, auto's vernielen, vandaaltjes die op kerkhoven en openbare plaatsen beelden en wa nog allemaal gaan vernielen. Waar moeten die kwaad voor zijn? Een bende sukkelaars zijn het ja die zich vervelen en zich willen profileren op een extreme manier. Want vergis u niet, mensen die zich hieraan vergrijpen en hun acties lekker breed uitgesmeerd zien in de media krijgen daar een ongeloofelijke kick van en daar is het hen meestal om te doen.

Moest deze situatie zich afspelen in België, met als hoofdrolspelers Belgen, die zich in dezelfde situatie bevonden als de Fransen, zou het resultaat hetzelfde zijn. Dat relschoppen heeft niks te maken met anders zijn.
Het heeft te maken met een wel degelijk aanwezig probleem, waar niet naar geluisterd is geweest. Belgen zouden, in dezelfde situatie, hetzelfde reageren.

Of niet soms?

Nee, de autochtone Belg zou dat zeker niet doen. En met autochtone doel ik op de Belg die hier al ettelijke jaren (meerdere generaties dus) woont ofwel hier geboren is en werkt of school gaat. (Kan me niet schelen of ze Europees, Afrikaans, Aziatisch, Indiaans of Amerikaans zijn). Zoals je zelf aanhaalt zouden die 'Belgen' reeds de Europese (Westerse) waarden en normen eigen zijn en zouden zich veel minder op een gewelddadige manier uiten dan wat nu gaande is. Het gaat hier over probleemwijken (de "banlieu's") waar veel (illegale en/of criminele) immigranten wonen. Daar is het al normvervaging wat de klok slaat. Dit gebeurt enkel met achtergestelde minderheidsgroepen in een land.

Geloof me gerust, zij zitten juist. (Wat betreft het 'actie ondernemen'.)
De manier waarop, tja, valt inderdaad nooit of te nimmer goed te praten, maar hoe zoudt ge zelf zijn? Zoudt gij, als humaan kuddebeest, niet hetzelfde doen? Of zijt ge een heilige?
En yes, yes, de manier waarop zegt veel over hun geschooldheid, maar dat zal niet aan hen liggen, verre van. Het ligt ofwel aan de samenleving, de overheid, of misschien de godsdienst... Alhoewel ik dat laatste maar een bitter kleine kans geef...

Ik blijf erbij, slechts een klein percentage van diegene die nu rel schoppen zullen het goed menen. De rest zijn pure vandalen. Ik weet van mezelf (en ik denk dat er ook veel anderen zijn) dat ik me nooit of te nimmer zou verlagen naar dergelijke acties om iets te bekomen. Ik kan mezelf er niet toe brengen om onschuldigen op een dergelijke manier schade te berokkenen.

- Opgedragen aan al de Belgen die zich momenteel te goed voelen, en de mensen daarginds sinds het incident (nog) lager vinden.
Ik voel me zeker niet te goed en ik heb nog meer bewondering voor de mensen die zo achteruitgesteld zijn door de Franse regering maar die NIET het pad van het geweld gekozen hebben en zelfs openlijk de acties van hun soortgenoten veroordelen. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet hard mag uitspreken over die vandalen en criminelen die nu al 10 dagen aan een stuk bezig zijn met vernielingen.

B.

dJeez
6 november 2005, 14:18
Het is gewoon een feit dat de Islamieten hier zich vele meer aantrekken van de Koran, dan de Europese Christenen van de Bijbel.
En dat kan jij staven uiteraard. Het gros van de islamieten hier in België is even godsdienstig (buiten het feit dat ze misschien meer naar de moskee gaan dan wij naar de kerk) als de gemiddelde katholiek hier. En net zoals er hier moslimfundamentalisten zitten (denken we maar aan de GICM), zitten er hier ook katholieke en joodse en whatever fundamentalisten. Enige verschil is dat die laatsten zich tot op heden relatief koest houden (buiten een losstaand feit hier of daar dat eens in de media komt).

Of denk je misschien dat die amokmakers amok maken louter en alleen omwille van het feit dat ze (en dan gaat het over zij die islamiet zijn) islamiet zijn misschien? Dan ben je nog blinder voor de realiteit dan ik dacht.

LOBO0901
6 november 2005, 14:33

Tenr eerste : u voelt u blijkbaar persoonlijk aangevallen door mijn "legionair pletwals" en dus begint u direct persoonlijke beledigingen aan mijn adres te gooien. Dit vind ik niet alleen kleinzierig en zielig maar ook redelijk triestig voor een volwassen persoon ( ik hoop dat u dat bent :ironic: )
Ten tweede : als er iemand niet akkoord gaat met uitspraken of daden van een minister moeten we dus overgaan tot rellen om zo deze persoon te DWINGEN om af te treden. Hiermee maakt u dus een einde aan de democratie e kiest u voor een totaal losgeslagen maatschappij, prachtig nietwaar.

Denk eens rustig na en beeld u gewoon in dat ze uw auto, winkel of familie in brand gaan steken voor het uiten van hun ongenoegen en bouw daarop verder.
Indien u nog begrip kan opbrengen voor deze daden kan u dan even uw adres vermelden zodat eventuele "misnoegden" eens bij u langs kunnen komen om zich uit te leven. U zult daar wel geen punt van maken zeker.

Bigoted_Brawler
6 november 2005, 14:47
En dat kan jij staven uiteraard. Het gros van de islamieten hier in België is even godsdienstig (buiten het feit dat ze misschien meer naar de moskee gaan dan wij naar de kerk) als de gemiddelde katholiek hier. En net zoals er hier moslimfundamentalisten zitten (denken we maar aan de GICM), zitten er hier ook katholieke en joodse en whatever fundamentalisten. Enige verschil is dat die laatsten zich tot op heden relatief koest houden (buiten een losstaand feit hier of daar dat eens in de media komt).
Klein voorbeeldje. Islamitische vrouwen dragen nog altijd een sluier, omdat het in de koran staat (toch het merendeel, dat kunt ge niet ontkennen). Ze volgen dus de koran. Bovendien hebben die moslims meestal meer kinderen, die ze niet meer kunnen controleren en door die groep losgeslagen tieners is het nu uit de hand aan het lopen.
Christelijke vrouwen trekken zichzelf daarentegen juist niks aan van de kerk: voorbehoedsmiddelen. Gevolg: aantal kinderen blijf beperkt en de kinderen vallen te controleren.
Wij hebben altijd moeten leren in de lessen godsdienst dat de Moslims nog steeds fanatieker hun godsdienst opvolgen dan de Christenen. Maar ja, jij blijkt het weeral beter te weten.

Of denk je misschien dat die amokmakers amok maken louter en alleen omwille van het feit dat ze (en dan gaat het over zij die islamiet zijn) islamiet zijn misschien? Dan ben je nog blinder voor de realiteit dan ik dacht.
Heb ik dat nu ergens gezegd. Gij zit eerst te zeggen dat de Christenen even fanatiek zijn als de Moslims. Dan sleurt ge er Amerika bij. En nu begint ge mijn woorden te verdraaien. 'k vraag me trouwens af wat dat hier is met die crewmembers die steeds op de man beginnen te spelen. :oink:

Kipp^Smith
6 november 2005, 14:58
Klein voorbeeldje. Islamitische vrouwen dragen nog altijd een sluier, omdat het in de koran staat

Fout.

Bigoted_Brawler
6 november 2005, 15:03
Fout.
Verklaar u nader.
Zo leggen ze het anders wel uit. Als ge het wilt verbieden, dan wilt ge hun godsdienst verbieden.
'k ken de Koran ook nie vanbuiten, maar de moslims maken ofwel het elkaar wijs ofwel maken ze het ons wijs.

Kipp^Smith
6 november 2005, 15:16
Dit is onzin, echt waar. Voetbal hooligans, kleine extreme groepjes binnen grotere groepen betogers die zich afzonderen en ruiten ingooien, auto's vernielen, vandaaltjes die op kerkhoven en openbare plaatsen beelden en wa nog allemaal gaan vernielen. Waar moeten die kwaad voor zijn? Een bende sukkelaars zijn het ja die zich vervelen en zich willen profileren op een extreme manier. Want vergis u niet, mensen die zich hieraan vergrijpen en hun acties lekker breed uitgesmeerd zien in de media krijgen daar een ongeloofelijke kick van en daar is het hen meestal om te doen.

Nee, de autochtone Belg zou dat zeker niet doen. En met autochtone doel ik op de Belg die hier al ettelijke jaren (meerdere generaties dus) woont ofwel hier geboren is en werkt of school gaat. (Kan me niet schelen of ze Europees, Afrikaans, Aziatisch, Indiaans of Amerikaans zijn). Zoals je zelf aanhaalt zouden die 'Belgen' reeds de Europese (Westerse) waarden en normen eigen zijn en zouden zich veel minder op een gewelddadige manier uiten dan wat nu gaande is. Het gaat hier over probleemwijken (de "banlieu's") waar veel (illegale en/of criminele) immigranten wonen. Daar is het al normvervaging wat de klok slaat. Dit gebeurt enkel met achtergestelde minderheidsgroepen in een land.

Ik blijf erbij, slechts een klein percentage van diegene die nu rel schoppen zullen het goed menen. De rest zijn pure vandalen. Ik weet van mezelf (en ik denk dat er ook veel anderen zijn) dat ik me nooit of te nimmer zou verlagen naar dergelijke acties om iets te bekomen. Ik kan mezelf er niet toe brengen om onschuldigen op een dergelijke manier schade te berokkenen.

Ik voel me zeker niet te goed en ik heb nog meer bewondering voor de mensen die zo achteruitgesteld zijn door de Franse regering maar die NIET het pad van het geweld gekozen hebben en zelfs openlijk de acties van hun soortgenoten veroordelen. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet hard mag uitspreken over die vandalen en criminelen die nu al 10 dagen aan een stuk bezig zijn met vernielingen.

B.

Ik geef u gelijk!
Het is zeer zeker slechts een kleine kern die het met rede doet.

Mijn uitleg geldt dan ook enkel voor die groep; ik heb nooit beweerd dat ik hun extreme ondernemingen goedkeur.

Ik stel enkel dat het met rede(n) op gang is gekomen, en wij naar die reden moeten luisteren. Hun acties zijn alles behalve rechtvaardig, maar laat u er niet door verblinden en kijk naar de oorzaak ervan. (Niet dat ge dat niet doet. ;))

Ik heb niet meer respect voor de mensen die een pad zonder geweld gekozen hebben: beide partijen hebben hetzelfde doorstaan en verdienen evenveel respect.

Alleen is het spijtig, heel erg spijtig, dat het op deze manier moest gebeuren, maar zou er anders ooit naar geluisterd worden? Dat is de hamvraag.

Dat er veel mensen zijn die enkel vernieling zaaien om er plezier of aandacht uit te putten, is natuurlijk nog het meest triestige van al, maar mensen zijn nu eenmaal kuddebeesten. En daar blijf ik dan bij.

Kipp^Smith
6 november 2005, 15:19
Verklaar u nader.
Zo leggen ze het anders wel uit. Als ge het wilt verbieden, dan wilt ge hun godsdienst verbieden.
'k ken de Koran ook nie vanbuiten, maar de moslims maken ofwel het elkaar wijs ofwel maken ze het ons wijs.

Het staat nu eenmaal niet in de Koran. :)

Ik heb overlaatst een lezing bijgewoond van een Marrokaanse vrouw die kwam praten over het al dan niet verbieden van de hoofddoek.

Zijzelf was pro-hoofddoek en ik meen dat iedereen uit de zaal begreep waarom.

Maar die uitleg is voor een andere keer, 'k moet taart gaan eten. ;)

Bigoted_Brawler
6 november 2005, 15:35
Het staat nu eenmaal niet in de Koran. :)

Ik heb overlaatst een lezing bijgewoond van een Marrokaanse vrouw die kwam praten over het al dan niet verbieden van de hoofddoek.

Zijzelf was pro-hoofddoek en ik meen dat iedereen uit de zaal begreep waarom.

Maar die uitleg is voor een andere keer, 'k moet taart gaan eten. ;)
Goed. :) 'k kan er naast zitten, maar door al de verschillende informatie kan ik door het bos de bomen niet meer zien.
:offtopic: Ik zou eigenlijk wel eens willen weten welke argument u PRO-hoofddoek heeft gemaakt, maar dat geheel terzijde. :)

bratislava
6 november 2005, 15:53
Dit heeft niets te maken met islam of katholisisme, of welke godsdienst dan ook, maar met waarden, en respect voor de maatschappij.
De ouders van al deze hoofdzakelijk allochtone jongeren hebben andere waarden en normen dan de gemiddelde europese bevolking.
Een degelijke inburgering zou al veel doen om problemen als deze te vermijden.

cram
6 november 2005, 16:02
Toch aanstokers achter de Franse rellen?
zo 06/11/05 - In Evry, een voorstad in het zuiden van van Parijs, heeft de politie een lokaal ontdekt waar op grote schaal molotov-cocktails werden gemaakt. Ruim 100 flessen, liters brandstof en bivakmusten zijn in beslag genomen. Zes jongeren, allemaal jonger dan 18, zijn opgepakt.
Volgens de politie wijst de ontdekking erop dat dat er wel degelijk aanstokers achter het recente nachtelijke geweld zitten.

bron vrt

buiten met dat gespuis ook al zijn ze daar geboren,gevang helpt toch niet.Integendeel kan de maatschappij er nog voor betalen ook.

dJeez
6 november 2005, 16:24
Wij hebben altijd moeten leren in de lessen godsdienst dat de Moslims nog steeds fanatieker hun godsdienst opvolgen dan de Christenen. Maar ja, jij blijkt het weeral beter te weten.
Dan heb je een uiterst slechte leraar godsdienst gehad, en meer valt daar niet over te zeggen.

Heb ik dat nu ergens gezegd. Gij zit eerst te zeggen dat de Christenen even fanatiek zijn als de Moslims. Dan sleurt ge er Amerika bij. En nu begint ge mijn woorden te verdraaien.
Je verdraait zelf mijn woorden, ik heb niet meer en niet minder gezegd dan dat er bij elk geloof fundamentalisten zijn, maar dat het gros van de gelovigen liever niet met dat gezever te maken krijgt.

En mag ik mijn mening misschien niet uiten of zo omdat er per toeval "Crew" voor die member staat? Ik heb ook nergens beweerd dat je dat gezegd hebt, ik stelde louter een retorische vraag, met bijpassend antwoord.

Bontus
6 november 2005, 16:53
Naart schijnt is het nu in Brussel ook begonnen?
auto's in brand en zo?

[deleted]
6 november 2005, 17:07
[deleted]

Timmie
6 november 2005, 17:10
Naart schijnt is het nu in Brussel ook begonnen?
auto's in brand en zo?
Staat niks van op internet (VRTnieuws.net/standaard/...)
dus lijkt me maar praatjes :)

Bontus
6 november 2005, 17:12
Waa! Ook al in brussel :/ !
Ik ging daarstraks naar brussel om een pay & go kaart te halen in een 24 u automaat kennen jullie wel!
Waren er 6 groepen , & de politie stond erbij ze waren met stenen aan het gooien , en 1auto stond al in brand !
Misschien zie je het op het nieuws!
Echt :/!
Erg :o
vanop een ander forum
het zou kunnen dat het uitgevonden is want de user die het postte was nogal sensatiegeil en vond die rellen zelf nogal leuk.

Santa
6 november 2005, 17:16
Ongelooflijk daarjuist opt radionieuws van een minister of whatever die de uitspraken van Sarcozy dat de vandalen die de rellen veroorzaken 'krapuul' zijn, veroordeelt en té erg vindt.
Kzou ze wa anders noemen als krapuul ze shit; zo ongedierte :x

Shyheim
6 november 2005, 17:21
vanop een ander forum
het zou kunnen dat het uitgevonden is want de user die het postte was nogal sensatiegeil en vond die rellen zelf nogal leuk.

Lol, waarom zou dat nu overslaan naar Brussel; die hebben met die Sarkozy en companen toch niks te maken?

Bontus
6 november 2005, 17:23
geen idee LTJ, maar ik dacht even dat die post waarheid kon zijn. Niet dat ik dit onderwerp op de voet volg dus verder redeneren heb ik nie gedaan.

boogje
6 november 2005, 17:31
ze zullen de rekening eens moeten voorschotelen

tzal wat minder zijn.

crapuul in mijn ogen.

LSDsmurf
6 november 2005, 17:44
Lol, waarom zou dat nu overslaan naar Brussel; die hebben met die Sarkozy en companen toch niks te maken?
Ik vreesde 2 dagen al geleden dat het ook naar andere landen (waaronder België) kon overslagen.

Ik hoop dat ik geen gelijk ga krijgen: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GV4JURV3

wlibaers
6 november 2005, 18:12

Bovendien is er eigenlijk zeer weinig reden om in te grijpen. Dankzij de stedenbouwkundige organisatie van de grote Franse steden zijn die locaties redelijk geïsoleerd, en men moet slechts enkele wegen blokkeren om te voorkomen dat de problemen zich uitbreiden. Proberen overal binnen die wijken de orde te herstellen zou veel riskanter zijn. Wie wil daar de politie en militairen voor riskeren als ze toch alleen maar hun eigen wijk kunnen platbranden? Alleen als het echt te lang duurt (m.a.w. te grote druk van de bevolking om in te grijpen) of als ze zouden doorbreken naar duurdere wijken verwacht ik een groot optreden.

dit is wat me eigenlijk het meest irriteerd, ze vallen mensen aan die vaak in dezelfde situatie zitten als zijzelf, of dingen waar zij voordeel uit kunnen halen zoals scholen en recreatie terreinen.

Haat voor het hele systeem. Alles wat het officiële Frankrijk vertegenwoordigt moet eraan geloven.

Nog een interessante link over de situatie daar (uit 2002, maar relevant):
http://www.city-journal.org/html/12_4_the_barbarians.html

Gevonden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Paris_suburb_riots
(wordt wel regelmatig aangepast om een ander ideologisch tintje aan het artikel te geven)

RaGeR
6 november 2005, 18:31
Het is toch totaal niet te snappen hoe dom sommige mensen kunnen zijn.

Alles wat ze daar hadden zoals scholen, garages, fabriekjes om toch e beetje uit de miserie te geraken zijn ze nu gewoon aan het vernielen. Met als resulataat dat ze binnen een paar weken in een totale platgebrande rotzooi zitten waar niemand ook nog maar voor 1 cent iets wil gaan opbouwen. En zeker de fabriekjes niet, die zijn ook niet zo stom om voor degenen die hun levenswerk verwoest hebben, nog opnieuw iets op te gaan richten.

[deleted]
6 november 2005, 18:36
[deleted]

DiDoria
6 november 2005, 18:49
Dat ze allemaal terug keren naar hun land van herkomst als ze niet content zijn. Ze branden gvd de autos van hun buren plat of soms van hun eigen ouders die de volgende morgen naar 't werk moeten, die zijn dan ook weer eens werkloos en zonder vervoer. Belachelijk hoor. Sarkozy heeft groot gelijk dat het krapuul is en ze moeten ze daar wel eens degelijk met de kärcher gaan schoonmaken. Die wijken zitten vol criminaliteit en ge kunt daar alleen niet binnen als flik of ge komt er halfdood uit. Normaal is dat toch niet meer éh. Iedere keer als ik zo passeer op de snelweg in Frankrijk heb ik wel medelijden met die mensen maar als ze zo beginnen. 'k Heb ooit een reportage gezien over jongeren die toeristen ripten met scooters in Nice, Cannes, zowat alle grootsteden; puur met geweld.

Ik sta achter 100% achter u. Vroeger had ik nog wat hoop maar nu is mijn gedacht veranderd. Zo doen HARD optreden EN AUB snel!! Anders permiteren ze zich alles straks -_-'

RaGeR
6 november 2005, 18:52
Inderdaad, en het fabeltje dat dit de "bom" is die barst door de sociale achteruitgang en hunne dode "kameraad" is imo keiharde b*ll-sh*t. Het is gewoon een excuus om te rellen en hun eigen situatie te verslechteren (uiteraard dringt dat niet tot hun door :tongue: ).

En het feit dat de halve wereld dan nog geschokt is door het feit dat die Sarkozy ze uitschot genoemt heeft gaat er helemaal niet bij mij binnen.
Hoe moet ge het anders noemen, kwajongensstreken.
Krapuul van de bovenste plank is het nonededju

edit:
Daarnet aan tafel van menne nonk gehoord die een vriend heeft die in Parijs woont.
Die weet e beetje hoe het daar ineenzit en zegt dat wa nog gaan terugdenken aan de tijd dat de autos in brand werden gestoken, dat het nog "rustig" was.
Want dat iedere wijk genoeg wapens heeft om een kleine burgeroorlog te starten en dat "We ain't see nothing yet".

Toto2000
6 november 2005, 18:59
Dit heeft niets te maken met islam of katholisisme, of welke godsdienst dan ook, maar met waarden, en respect voor de maatschappij.

inderdaad,getuige hiervan het feit dat alle groepen zich duidelijk distantieren van deze vandalenstreken,gaande van de franse burgers tot de religieuze leiders.

Als ik de franse tv bekijk zie ik steeds (vooral) allochtone mensen die zich duidelijk distantieren van de relschoppers terwijl hier op de tv daar niet eens aandacht aan besteed wordt.Zo lijkt het alsof de allochtone gemeenschap dat allemaal goedkeurt.

Wat dat betreft,pakt de franse media het slim aan om te voorkomen dat dit eindigt in een "autochtonen VS allochtonen" debacle.

Ik denk trouwens ook niet dat dit noodzakelijk meer stemmen gaat opleveren voor (extreem)rechts aangezien in frankrijk het sociaal leven anders verweven zit dan in andere landen en het natuurlijk ook in een zekere mate de schuld is van een rechtse minister (Sarkozy) dat dit escaleerde tot wat het nu is.Het enige dat zal gebeuren voor Sarkozy (denk ik) is dat hij zijn droom om president te kunnen worden van Frankrijk zal kunnen vergeten als je ziet hoe hij dit probleem aanpakt.

zarathustra
6 november 2005, 19:01

dingetje uit de krant van deze morgen:

poltiecombi rijdt voorbij een kerel die aan het urineren is op een auto, ze vragen hem er mee op te houden. Er komen wat andere migranten (jaja, maar zo was het nu eenmaal) uit een naburig café ==> dreigen dat de politie moet maken dat ze wegkomen of 'we zullen hier ook eens zoals in parijs beginnen'. Eindresultaat, 5 gewonde agenten.

Thomas120
6 november 2005, 19:44
de jongeren gaan we wa te ver, maar het is ook wel degelijk de schuld van de regering
als hier het vlaams belang aan de macht komt zou ik ni verbaast zijn dat zo'n dinge hier ook gaan gebeuren imo

L0k1-
6 november 2005, 19:53
dingetje uit de krant van deze morgen:

poltiecombi rijdt voorbij een kerel die aan het urineren is op een auto, ze vragen hem er mee op te houden. Er komen wat andere migranten (jaja, maar zo was het nu eenmaal) uit een naburig café ==> dreigen dat de politie moet maken dat ze wegkomen of 'we zullen hier ook eens zoals in parijs beginnen'. Eindresultaat, 5 gewonde agenten.

dit vind ik er, denkt het uitschot dat ze hier ook kunnen doen zoals in Frankrijk...

hard optreden zou ik normaal zeggen tegen die jongeren die de politie bedreigde, maar spijtig genoeg zou dit alleen maar escaleren.

In Frankrijk zou ik nu wel zeggen dat ze hard mogen beginnen optreden, want in het centrum van Parijs zijn ook al auto's in brand gestoken en daar kan het in mijn opinie alleen maar opgelost worden als men hard en sterk toeslaat op de bendes.

pit24
6 november 2005, 19:54
de jongeren gaan we wa te ver, maar het is ook wel degelijk de schuld van de regering
als hier het vlaams belang aan de macht komt zou ik ni verbaast zijn dat zo'n dinge hier ook gaan gebeuren imo

Maar nee het VB gaat al die problemen oplossen ik bedoel zero-tolerance, dat helpt echt hoor, overal waar het wordt toegepast heeft het tot echte rust geleid.

Vooral in Frankrijk heeft het wonderen verricht (heb ik gehoord)

Preske
6 november 2005, 19:54
Haat voor het hele systeem. Alles wat het officiële Frankrijk vertegenwoordigt moet eraan geloven.

dat gelooft ge toch zelf niet?

Zoals het er nu voorstaat is het eenders alles wat onder hun ogen komt of dat ze tegenkomen

Amdfreaker
6 november 2005, 20:07
Ze moeten gewoon hun vreemdelingenleger inzetten. Wijk afsluiten, pottenkijkers buiten. Eerst vriendelijk verzoeken om ermee op te houden, weigeren ze dit (wat ze waarschijnlijk doen), de orde herstellen manu militari. Een gehandicapte vrouw in brand steken is niet meer protesteren maar poging tot moord. Mensen die zo laag vallen moeten niet meer met respect behandeld worden. Ik had gewoon het leger ingezet en laat de boel maar escaleren dan. Na een paar weken heb je die boel opgekuist en zijn de straten zuiverder dan nu. Als ik de beelden zie denk ik ook wel is dat het naar hier kan overwaaien. En dan moeten ze hier maar de para's inzetten.

GTM
6 november 2005, 20:08
Ze moeten gewoon hun vreemdelingenleger inzetten. Wijk afsluiten, pottenkijkers buiten. Eerst vriendelijk verzoeken om ermee op te houden, weigeren ze dit (wat ze waarschijnlijk doen), de orde herstellen manu militari. Een gehandicapte vrouw in brand steken is niet meer protesteren maar poging tot moord. Mensen die zo laag vallen moeten niet meer met respect behandeld worden. Ik had gewoon het leger ingezet en laat de boel maar escaleren dan. Na een paar weken heb je die boel opgekuist en zijn de straten zuiverder dan nu. Als ik de beelden zie denk ik ook wel is dat het naar hier kan overwaaien. En dan moeten ze hier maar de para's inzetten.

Groot gelijk. Hoewel, het vreemdelingenlegioen? Waarom niet de reguliere troepen?

Maar ik geloof nooit dat de belgische regering er de ballen voor heeft om in belgie (als het nodig blijkt) hetzelfde te doen.

BraveHeart
6 november 2005, 20:10
Grand Theft Auto - Fresh Vibes.
Nu op iedere TV live.
18+, nu nog een hot coffee modje en we zien dees door de vingers :evil:

Ik snap ook niet echt die ophef, wat willen ze nu doen ?
Frankrijk omtoveren tot gangsta town, zo lijkt het wel op.
The Game nu ook in frankrijk, komt er van om naar R&B & Hiphop te luisteren, overdaad schaadt en brengt jongeren op ideeën.
Chirac in zijne 50cent frak komt daar buiten gerapt, Yo !! "Always look on the bright side of life" !!! :scream:

We zullen wel zien wat het wordt, veel kunde daar nie aan doen vrees ik :)

Genious
6 november 2005, 20:12
Als ik de franse tv bekijk zie ik steeds (vooral) allochtone mensen die zich duidelijk distantieren van de relschoppers terwijl hier op de tv daar niet eens aandacht aan besteed wordt.Zo lijkt het alsof de allochtone gemeenschap dat allemaal goedkeurt.

je ziet vooral allochtonen omdat er dan ook vooral allochtonen zitten.
en het zijn idd de jongeren (van allochtone afkomst) die de boel daar om zeep helpen, ook al wat de oudere generaties ooit hebben opgebouwd (die zijn eigenlijk zowat het grootste slachtoffer, maar aan de andere kant zijn het wel hun zonen en dochters die ze niet meer onder controle hebben)

Amdfreaker
6 november 2005, 20:12
Groot gelijk. Hoewel, het vreemdelingenlegioen? Waarom niet de reguliere troepen?

Maar ik geloof nooit dat de belgische regering er de ballen voor heeft om in belgie (als het nodig blijkt) hetzelfde te doen.

Het vreemdelingenlegioen is bekend voor zijn harde optreden. Als iemand daar de boel kan opkuisen dan zijn zij het wel.

RaGeR
6 november 2005, 20:14
Ja idd, worden ze eindelijk es in actie komen (correct me if i'm wrong).
En just niks opkuisen, alles laten liggen zoals het is, ze hebben het zelf gezocht!

Genious
6 november 2005, 20:16
Ja idd, worden ze eindelijk es in actie komen (correct me if i'm wrong).

als ge het over het vreemdelingenlegioen hebt, die zijn wel degelijk actief hoor.
(niet in die balnieus he, ik bedoel in het algemeen)

Preske
6 november 2005, 20:16

het reguliere leger, ik denk niet dat die veel zin hebben om op hun eigen landgenoten te schieten, bevel of niet. In het vreemdelingen legioen zitten daarentegen geen fransen (mag niet),

RaGeR
6 november 2005, 20:21
die bendes zijn blijkbaar toch redleijk georganiseerd:

In Evry, in de buurt van Parijs, heeft de politie een molotov-labo ontdekt. Het gaat om een opslagplaats met zo'n 150 zelfgemaakte brandbommen. De politie ondervraagt 6 minderjarigen.

VTM (http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbuitenland.shtml?p=121)

wlibaers
6 november 2005, 20:23
dat gelooft ge toch zelf niet?

Zoals het er nu voorstaat is het eenders alles wat onder hun ogen komt of dat ze tegenkomen

Wel, dat was niet als beperking op de doelwittenlijst bedoeld, enkel als minimumprogramma.

Trouwens, de link (http://www.city-journal.org/html/12_4_the_barbarians.html) al eens bekeken?

|) ][ |V| ][
6 november 2005, 20:25
het reguliere leger, ik denk niet dat die veel zin hebben om op hun eigen landgenoten te schieten, bevel of niet. In het vreemdelingen legioen zitten daarentegen geen fransen (mag niet),
Er zitten toch weinig landgenoten bij de relschoppers ? Het is nu nog gelijk wie er het gaat opkuisen, als het maar goed en snel gebeurt. Het is nu eigenlijk al veel te laat, ze moesten er direct hebben opgezeten.

[deleted]
6 november 2005, 20:26
[deleted]