PDA

Volledige versie bekijken : leniger worden

Thomas120
3 november 2005, 17:59
ik ben ni echt lenig, heeft mss iemand tips wat ik kan doen om wa leniger te worden?
ik kan als ik op de grond lig bv ni me mn bovenlijf na bove kome zonder mn kniee te bewegen, of het doet veel zeer...

evil aardappel
3 november 2005, 20:24
Elke dag opnieuw proberen... .
Btw. Wat gij probeert lijkt mij wel niet gezond :/.

ManhunteR
3 november 2005, 21:28
als ge op uwen buik ligt of op uwe rug

Gattuso8
3 november 2005, 21:31
Je bedoelt sit-ups (http://www.physsportsmed.com/issues/1997/06jun/sit_up.htm) ?

cura
3 november 2005, 23:09
ik kan als ik op de grond lig bv ni me mn bovenlijf na bove kome zonder mn kniee te bewegen, of het doet veel zeer...
da hangt van uw spieren af, nie met lenigheid

nuja, kheb ook nog nooit gehoord van iemand die geen 1 situp kan doen tbh.. maar daar komt evenveel lenigheid aan tepas als een glas drinken..

bboy_floflo
3 november 2005, 23:12
het enige wa ge moet doen om leniger te worden is veel strechen (en natuurlijk niet strechen zonder opwarmen!). Meer kunt ge niet doen, en ik kan het weten :). Ge hebt natuurlijk verschillende niveaus in strechen, als ge echt leniger wilt worden zult ge pijn hebben, maar als ge het op u gemak wilt doen, voelt ge just niks :)

NSA.Rhinox
4 november 2005, 02:22
Iets wat altijd handig is is een hoge pijngrens. Zo zult ge rapper leniger worden. Bij mij ist nu zo ver gekomen da ze mijne pols 270° moeten draaien voor dak iets begin te voelen of tegen de grond ga. Kdoe wel een gevechtsport en soms nogal extreem daarin.

To the point nu.

Polsen: neem me uw linker hand uw rechterhandpalm vast. Linkse duim ligt op den bovenkant van uw rechts hand. Span da goe aan en leg den bovenkant van uw rechterhand op uw bortskas. Trek naar beneden en hou 10 tellen aan.

Knieën/benen: me gestrekte benen zo diep mogelijk buigen en eventueel grond raken. schooloefening

En zoveel meer

Thomas120
4 november 2005, 08:36
thx, heb ook op internet wa stretchoefeningen gevonden, maar moet ik alles zo'n 10 sec volhouden? en hoeveel keer per week?
en wa houd opwarmen in? alle is lope goe voor elke spiergroep?

Thomas120
4 november 2005, 08:37
Je bedoelt sit-ups (http://www.physsportsmed.com/issues/1997/06jun/sit_up.htm) ?
daar is hij al me zen kniee naarboven
ik bedoelde dus naar bove kome met knieen plat op de grond

likes to kill
4 november 2005, 10:27
Als je wilt meer weten over strechen kan ik deze zeer interessante link aanraden : http://www.afn.org/skydive/sta/stretch/stretching_2.html#SEC13

Boukreev
7 november 2005, 17:30
is gwn oefene, ik heb vanaf tzesde leerjaar op ne split geoefend omdak da cool vond :p en ik kon da na 3 maande al vree goed, kzat nog ni plak tege de grond, ma alsk em snel deed zaagt ge da ni. ma ge moe da elke avond blijve doen, anders verleert ge da, ik oefen der nu jare al ni meer op, ma ge ziet wel nog dak et e gekunt. een hoge pijngrens is ook handig want keb al paar x op een fuif alsk zat was em nog is bovegehaald en de enige rede da da toen lukte was de alcohol die de pijn verzachte, volgende dag stap ek dan wel moelijk, want ik verrek dan mijn lies ofzo, maja da is na 2 dage weer beter.

Featherfoot
7 november 2005, 17:33
Ik wou ook graag leniger worden dus ben ik begonnen met yoga.
Ik heb er enkele boeken over gevonden en gekregen van mensen die er ook mee bezig zijn en ik moet zeggen dat na een maand ik al een stuk leniger ben.

Gewoon veel oefenen en dezelfde oefeningen dagelijks proberen te herhalen. Ook weer niet teveel, want dat is ook niet goed.

Thomas120
7 november 2005, 18:23
hmm joga is da ni iets om te ontspannen ofzo? dunno vna die dinge weetek ni veel

Featherfoot
9 november 2005, 20:36
hmm joga is da ni iets om te ontspannen ofzo? dunno vna die dinge weetek ni veel

Yoga is inderdaad ook een soort van therapie om de geest losser te maken en te ontspannen. Maar de oefeningen alleen zijn goed genoeg om je lenigheid te bevorderen.

Ik probeer ook wel mijn geest te ontspannen als ik aan die oefeningen begin, maar dat lukt toch nie altijd.

LoONy-X
9 november 2005, 23:58
Het is veel om te lezen maar als je hierdoor (http://www.trickstutorials.com/index.php?page=content/flx3) niet lenig wordt dan weet ik het ook niet :)

Thomas120
10 november 2005, 10:31
thx, heb ik wel wat aan :p

Emerxill
11 november 2005, 11:41
Ik heb van de week dezelfde vraag aan mijn sport begeleider op de fitness.
Vroeger was nl extreem lenig doordat ik taekwondo deed. Maar toen heb ik mijn hamstrings serieus verokken en na dat ik die heb laten genezen ben ik die gaan trainen ma nooit genoeg gestretcht.
Nu het belangrijkste is dat als ge stretcht dat ge uw pijngrens zoekt en dan een beetje lost en dan 20 tot 30 sec dat aanhoudt. Velen gaan tot ver over hun pijngrens en bijten door. Maar dit heeft dus een averechts effect!
Dan is et ook veel beter dat ge u focust op 1 spier. Bijv de linkse kant 20 sec stretchen, daarna ff losgooien en terug diezelfde spier stretchen. Dit 3 tot 4x dezelfde spier en dan van spier wisselen. Weeral velen wisselen telkens af van spier, maar dit heeft veel minder effect.
Als ge kunt de hele strech oefening 2x doen.
Beste is 20 tot 30 min vrijmaken 3 tot 4x per week. En uw spieren in het begin zeker een dag laten rusten, want door te strechen gaat ge kleine beschadigingen aanmaken aan uw spier en dat moet eerst hersteld worden.
En voor de rest kunt ge u qua oefeningen baseren op de sites hierboven.
Volgens mijne sportbegeleider ist ook nutteloos om 10 verschillende oefeningen per spiergroep te doen. Zeker in het begin... Gewoon 1 strechoefening per spiergroep die ge tegoei doet is vele male beter dan 10 oefeningen die maar half gedaan zijn.
Grtz