PDA

Volledige versie bekijken : fake moto alarm

blazingsvbiker
29 oktober 2005, 09:52
ik had in gedachten om een roodkleurige LED ergens te plaatsen in mijn dashboard, van mijn moto, zodanig die zichtbaar is en dus wat afschrikking bij diegene met slechte gedachten, teweeg zou kunnen brengen.

Nu zou ik een weerstandje of een soort van regelaar moeten vinden die een signaal doorgeeft naar de LED, zodanig die aan en uit knippert zoals een echt alarmlichtje (maar dit enkel als de moto niet draait, als je hem dus op stuurslot plaatst)
ik had ook graag geweten ofdat, dat merkbaar zou zijn op mijn batterij capaciteit (12V)?

Iemand die dit reeds gedaan heeft?

(kheb vroeger wel al eens een neon lichtje (10cm) op me brommer gezet en dat had toch enige invloed op me batterij die was sneller plat)

-Helld0g-
29 oktober 2005, 10:39
spuit em int roze, zijde zeker dazze em ni rippen

denk niet dat uw lampje veel gaat helpen vrees ik

PS:
http://cgi.benl.ebay.be/2-WEGS-Motor-alarm-met-automatisch-starten-van-de-motor_W0QQitemZ8009977535QQcategoryZ9895QQrdZ1QQcm dZViewItem#ebayphotohosting

Fartman
29 oktober 2005, 10:41
en anders gewoon op u 12v batterij aansluiten:

eerst een relais (voor de led te laten pinken, dan een voorschakelweerstand voor de led (led kan geen 12V aan) en dan u led.

Kdenk wel da een 12v batterij da kan trekken :p ledje is maar een 1,7V dacht ik

freeza
29 oktober 2005, 11:35
idd een ledje verbruikt naar mijn weten praktisch niks dus je batterij kan dat heus wel trekken

maar dat alarm die hier gepost is, ziet er mij wel zeer tof uit :p
starten van moto op afstand :D
kunde mensen nogal doen verschieten :p

GigaTexel
29 oktober 2005, 11:58
zeer simpel te maken met een 555timer
IC, LED, weerstand en condensator en tis klaar
werkt perfect op 12V

met een knipperrelais gaat uw brommer gans de tijd zitten "tikken", zoals bij een richtingaanwijzer en da kan ook ni de bedoeling zijn :)

blazingsvbiker
29 oktober 2005, 13:06
ja idd nice alarm starten op afstand lol als je moto een goe aantal db's produceerd kun je ze idd hoog laten springen (de voorbijhangers)

(idd mag niet constant zittn tikken gelijk een richtingsaanwijzer)
Het ledje moet wel enkel branden als ik hem op stuurslot zet, moet ik dan ergens werken via mijn stuurslot zelf, hoe weet anders dat ledje wannneer em op stuurslot staat?
en waar kan ik ergens dan het "circuit" openen en heel het zootje er tussen steken ?

Doctor Pantera
31 oktober 2005, 12:02
belange niet moelijk koop ergens een rood ledje en een schakelaartje prik een gat in u dashbort steek het er door sluit alles aan op u acu en als ge weg gaat klik je gewoon op da knopje

31 oktober 2005, 12:08
Wete wa blazingsvbiker koop u gewoon een alarm, ik heb da ook gedaan en mij een spyball alarm laten installeren.

No nonsens alarm dat degelijk zijn werk doet.
Startonderbreking, bewegingssensor en werkt op bluetooth met encryptie zodat ze uw signaal ni kunnen kopieeren.

Laten installeren bij mijn dealer voor 300 euro...
Het is veel geld maar dan zijt ge teminste zeker dat ze uw bike ni pikken

eniac
31 oktober 2005, 12:18
Vind 300 euro eigenlijk nog serieus meevallen.

Valt dat zo gemakkelijk te stelen, een moto?

-Helld0g-
31 oktober 2005, 12:32
Vind 300 euro eigenlijk nog serieus meevallen.

Valt dat zo gemakkelijk te stelen, een moto?

ja... omdat ge hem gewoon kunt opheffen met 2-4man (en als de kuipen beschadigd zijn verkopen als accidenté). dus de enigste sloten die kunnen baten zijn diegene die vasthangen in de grond, maar daartegen bestaan er scharen van 2m lengt en met zo'n hefboom breekte alles ;)

31 oktober 2005, 13:38
nen moto is makkelijker te stelen als een auto omdat hij minder weegt, je zet hem op slot, stuurslot op, beugel door het wiel etc... maar als ze met een vrachtwagen komen en ze heffen hem op dmv een kraan zijn ze er op 2 seconden mee weg...

Ik blijf geregeld in Gent slapen dus mijn moto staat daar 's nachts nogal alleen aan de drukke baan. Ik steek een U-slot door mijn voorwiel, eentje van 190 euro dat normaal bestand moet zijn tegen doorslijpen, van Yamaha.
Dan mijn stuurslot op en ik leg hem met een kogelbalslot vast met het achterwiel aan een verlichtingspaal. Dan gaat het alarm op en trek ik er een motozeil over zodat hij ook droog staat.

Tegen dat het zeil ervanrond is, is mijn alarm door de beweging al afgegaan.
Dan hangt hij nog vast aan die verlichtinspaal met een degelijk slot en zit er nog een U slot door het voorwiel, om dan te zwijgen van het stuurslot en de startonderbreking...
Zijt maar zeker dat ze mijn moto laten staan...
(hoop ik)

Cranox
31 oktober 2005, 14:21
ik had in gedachten om een roodkleurige LED ergens te plaatsen in mijn dashboard, van mijn moto, zodanig die zichtbaar is en dus wat afschrikking bij diegene met slechte gedachten, teweeg zou kunnen brengen.

Nu zou ik een weerstandje of een soort van regelaar moeten vinden die een signaal doorgeeft naar de LED, zodanig die aan en uit knippert zoals een echt alarmlichtje (maar dit enkel als de moto niet draait, als je hem dus op stuurslot plaatst)
ik had ook graag geweten ofdat, dat merkbaar zou zijn op mijn batterij capaciteit (12V)?

Iemand die dit reeds gedaan heeft?

(kheb vroeger wel al eens een neon lichtje (10cm) op me brommer gezet en dat had toch enige invloed op me batterij die was sneller plat)

Bij Hubo/gamma bij het autogerief ligt daar een nepalarm ( rood pinkend ledje ) en kost 5€ ofzo.
Maar je bent idd beter af met een echt alarm.

31 oktober 2005, 14:31
dat testen ze rap uit hoor, eens passeren en tegen stampen, geen geluid, ok is nepalarm...
en ge zijt hem kwijt... Geeft een vals gevoel van veiligheid vinnek

Doctor Pantera
31 oktober 2005, 18:24
och stuurslot is gemakkelijk te breken en starten is ook nie zo een groot probleem

een booster steel ik op 15sec alleen hou ik mij daar nie me bezig :]

1 november 2005, 00:57
een yamaha fazer is geen booster...
een boosterke is idd ni moeilijk, het is dan ook een brommerke van 1700 euro hé...
Stuurslot van nen moto breekte ni zomaar af ze en daarbij tegen dan is mijn alarm al afgegaan en zitte nog met 2 sloten en startonderbreking :D
Ik snap niet wat je hier komt zeggen van een booster aangezien dat eigelijk ni van toepassing is op moto's.

skully25
1 november 2005, 01:29
een yamaha fazer is geen booster...
Ik snap niet wat je hier komt zeggen van een booster aangezien dat eigelijk ni van toepassing is op moto's.

ge hebt er altijd die es willen pochen hun kunnen, ook al heeft het weinig of niks te zien met het werkelijke onderwerp :p, derbij wa is er nu moeilijk aan brommers starten zonder sleutel, iedereen met beke kennis van motoren kan dat...

ontopic vraagt dat alarm niet veel van uw batterij cron?

want dat was eigenlijk mijn eerste ervaring omtrend motoralarmen, tijdens mijn rijlessen heb ik eens samen met mijn instructeur zijn honda pan european (met een rijklaar gewicht van 320 kilo :x) mogen aanlopen omdat die met een platte batterij zat, was veroorzaakt door het alarm dat de hele tijd in werking had gestaan

1 november 2005, 01:34
ik heb toch nog niet met een platte batterij gestaan.
Als het alarm 72 uur armed heeft gestaan schakelt hij zichzelf in slaap modus en blijft enkel de start onderbreking aan staan, indien er stroom op het contact van de motor wordt gezet springt hij weer in armed modus waarna dus weer het alarm kan aangaan.

Aangezien ik alle dagen rij heeft mijn batterij weinig kans om af te laden maar mijn alarm staat nu altijd aan als hij stilstaat. In de handleiding staat dat de stroom voor het alarm te verwaarlozen is... Ik heb het nog maar een maand en de winter moet nog komen...

edit: hebde gij nen nieuwen moto?

blazingsvbiker
1 november 2005, 11:06
och stuurslot is gemakkelijk te breken en starten is ook nie zo een groot probleem

een booster steel ik op 15sec alleen hou ik mij daar nie me bezig :]

een moto ga je niet op 15 sec kunnen stelen en er mee wegrijden denk ik
(wel als je met een camion bent en een man of 2-3 kun je idd de zaak klaar spelen in, enkele minuten.) zo is er eens hier in oostende een vriend zen honda goldwing gestolen geweest 'snachts van voor zen eigen deur en hij heeft zelfs niets gehoord, en hij was vastgeketend (enkel zen slot doorgeknipt trof hij smorgens aan)

ja een echt alarm zit ik nog eventjes aan te twijfelen (kost nog veel euros maar liever dat dan idd gestolen te zijn)
kga ook eens gaan checken bij den gamma

(ja mien moto is nieuw)

1 november 2005, 11:39
steek er dan een alarm op, het veiligheidsgevoel dat uw moto beter beschermt is, is toch die 300 euro waard.

skully25
1 november 2005, 13:00
edit: hebde gij nen nieuwen moto?

ikke? nee, ik tuf nog altijd met dezelfde rond zunne, ze heeft mij genoeg geld gekost dus die zal niet snel vervangen worden hoor :p

Doctor Pantera
2 november 2005, 12:56
't is niet dat ik kwam pochen over wat ik allemaal kan er vroeg hier iemand of het dan allemaal zo gemakkelijk te stelen was, en uiteindelijk, of je er nu 2sloten en een allarm opzet, als ze hem willen dan hebben ze hem...

2 november 2005, 13:11
ja maar het is de bedoeling uw moto zo goed te beveiligen dat ze de andere moto uit de straat dan maar stelen of gewoon doorrijden op zoek achter een makkelijk steelbare moto.

Seraph
2 november 2005, 14:18
Is het ook niet zo dat sommige verzekeringen eisen dat je moto 's nachts binnenstaat & verankerd aan de grond of muur?
Prolly enkel met de high-end beestjes...

2 november 2005, 14:32
dat is wanneer je een diefstal-verzekering neemt.
Zo is wanneer ik voor de mijne zo een verzekering neem, een anti diefstal alarm met certificaat (wat ik heb) verplicht, zonder dat alarm krijg je geen anti diefstal verzekering.

Quilombo
2 november 2005, 16:05
hm als een moto twee sloten, stuurslot, alarm en startonderbrekingen heeft denk ik dat ze wel een andere moto zullen opzoeken, er staan er genoeg