PDA

Volledige versie bekijken : Defecte Harddisk 80 gig

-Incubus-
23 oktober 2005, 19:25
Ik heb een harde schijf liggen van IBM, meerbepaald een deskstar, model IC35L08AVVA07-0, IDE en 80 gig.

Ik had er mijn films opstaan, maar de schijf begint te haperen.
Leesfouten, systeemfreezes, raar piepend geluid dat van de schijf komt...
Vreemd genoeg werkt ze soms nog wel, het lijkt alsof er een deel van de schijf beschadigd is ofzo want bij een deel van de bestanden geeft hij een cyclische redundantie fout.
Ik heb geen zin om uit te zoeken wat er mis mee is, ik weet enkel dat de garantie van 3 jaar, 2 maanden geleden verlopen is (met de serial nummer kan je dat checken op de site van ibm: A4CE1XEA

mss voor iemand die er verstand van heeft en er nog iets mee kan doen...
bieden excl verzending (of afhalen in schoten, antwerpen)
(voor alle duidelijkheid: ze is nog toegankelijk via verkenner, ze maakt gewoon een vreemd geluid en werkt niet naar behoren)

grtz

SpLaTbOY
23 oktober 2005, 19:59
Ik heb een harde schijf liggen van IBM, meerbepaald een deskstar, model IC35L08AVVA07-0, IDE en 80 gig.

Ik had er mijn films opstaan, maar de schijf begint te haperen.
Leesfouten, systeemfreezes, raar piepend geluid dat van de schijf komt...
Vreemd genoeg werkt ze soms nog wel, het lijkt alsof er een deel van de schijf beschadigd is ofzo want bij een deel van de bestanden geeft hij een cyclische redundantie fout.
Ik heb geen zin om uit te zoeken wat er mis mee is, ik weet enkel dat de garantie van 3 jaar, 2 maanden geleden verlopen is (met de serial nummer kan je dat checken op de site van ibm: A4CE1XEA

mss voor iemand die er verstand van heeft en er nog iets mee kan doen...
bieden excl verzending (of afhalen in schoten, antwerpen)
(voor alle duidelijkheid: ze is nog toegankelijk via verkenner, ze maakt gewoon een vreemd geluid en werkt niet naar behoren)

grtz

echt wel lollig om te horen nu...
zelfde schijf, zelfde leeftijd
ook kapot 2tal weke gelede :/
mjah, gl met verkoop al vreesk da niemand anders da kan gebruike ^^

-Incubus-
23 oktober 2005, 20:08
mja, is idd rottig, ik probeer maar, als niemand ze moet hebben gooi ik ze weg, maar er is mss nog erges iemand die er iets mee kan doen

-Incubus-
24 oktober 2005, 10:45
en hop

bzguy
24 oktober 2005, 13:59
en hop

heb helaas ook ervaring met dergelijke schijven ...

Kan wel de backplate ervan gebruiken (kan althans proberen iets ervan te recupereren, echter vrees op slaagkans)... kun je 'm opsturen ipv weg te gooien ? Uiteraard worden je kosten vergoed ;)

Kvv Webdesign
24 oktober 2005, 14:09
heb hetzelfde voorgeahd een maandje geleden.

Leven is hard,
maar beton nog harder!

-Incubus-
24 oktober 2005, 14:25
als er niemand iets voor wilt geven zal ik hem opsturen nnaar jou ;)
blijkbaar was het idd een gekend probleem voor die schijven, daarom dat ze ook de garantie voor dat model hebben opgekrikt naar 3 jaar ipv 1 jaar, spijtig genoeg net ni voldoende :(

-Incubus-
24 oktober 2005, 16:57
op tones.be wilt er iemand 1€ geven afgehaald

bzguy
25 oktober 2005, 05:08
op tones.be wilt er iemand 1€ geven afgehaald

OK; k geef je 5 eur incl verzending ...

wil echt eens proberen diene backplate af te halen :$

wittekabouter
25 oktober 2005, 06:43
Heb ooit van 2 schijven terug 1 goeie gemaakt.
Bij 1 was het mechanische stuk bij de andere iets in de elektronika.Heb het elektronische gedeelte er op verwisseld en de schijft werkt nu nog.Is ongeveer 1 jaar geleden dus met een beetje geluk kan je er iemand een dienst mee bewijzen.
Je moet wel zien dat het dezelfde type's zijn.

-Incubus-
25 oktober 2005, 19:14
mja kzou graag willen maar met die nieuwe tarieven van de post is het 3.10€ voor een verzending, dwz dak voor 90 cent verschil da moet inpakken en naar de post rijden terwijl ze het anders kome halen ;)
doet er nog een kletske bij en het hoogste bod staat bij u

grtz

bzguy
26 oktober 2005, 05:10
mja kzou graag willen maar met die nieuwe tarieven van de post is het 3.10€ voor een verzending, dwz dak voor 90 cent verschil da moet inpakken en naar de post rijden terwijl ze het anders kome halen ;)
doet er nog een kletske bij en het hoogste bod staat bij u

grtz

- verschil is 1 EUR 90
- als je echt t onderste uit de kan wilm laat dan maar; geen zin om geld weg te smijten voor een experiment dat slechts 1 procent slaagkans heeft :sop:

-Incubus-
26 oktober 2005, 14:19
kheb een bod van 1€ afgehaald, dus wel 90 cent verschil ;)
ik gun het u graag, maar het gevoel van de luiheid overheerst ;)