PDA

Volledige versie bekijken : snowboardboots maat 50

--ST!TRO--
23 oktober 2005, 16:46
lo, dacht dat ik dit het beste hier zette, excuses als dat niet zo is..

De 2de week van de kerstvakantie ga ik dus snowboarden, samen met 3 vrienden. Het probleem is dat één van hen 2 meter is en bijgevolg schoenmaat 50 heeft. Wij zijn dus dringend op zoek naar huurmateriaal (soft-boots voor snowboard+ snowboard) van deze niet echt courante maat. Aangezien we de botten eerst moeten gaan passen, in de vakantie ophalen en achteraf terug moeten brengen zochten wij een winkel in de buurt van Antwerpen of Turnhout..

Alvast bedankt!

M1tch
23 oktober 2005, 23:21
kweet niet

mss de sailing in vosselaar?

daar huur ik mn snowboard gear, ik weet wel niet of ze maatje 50 hebben

--ST!TRO--
23 oktober 2005, 23:23
kweet niet

mss de sailing in vosselaar?

daar huur ik mn snowboard gear, ik weet wel niet of ze maatje 50 hebben

daar hebk mijn boardje dus ook vastgelegd, maar daar hadden ze dus ook geen maatje 50 :s

M1tch
23 oktober 2005, 23:29
mss moet je vriend dan maar boots bestellen en ze aankopen, je zal die zeker wel in maatje 50 kunnen krijgen hoor.

Als je van plan bent om jaarlijks of zelfs om de 2 jaar ofzo te gaan boarden is het trouwens beter om je eigen boots te hebben, ik had altijd last van zere voeten in mn gehuurde boots aangezien die helemaal een andere vorm hadden aangenomen dan mijn voeten!

zo een grote bootsize gaat volgens mij ook lastig zijn voor te boarden zelf aangezien je board dan ook breder gaat zijn -> moeilijker om te draaien

--ST!TRO--
23 oktober 2005, 23:31
Tzou z'n eerste keer moeten worden.. Het is trouwens ook niet echt simpel om softboots in maat 50 te krijgen.. En hem leren te snowboarden op hardboots is al helemaal onbegonne werk lijkt mij..

M1tch
23 oktober 2005, 23:36
bwa onbegonne werk ... weet ik niet :) ik heb zelf geen ervaring met hardboots dus ik kan daar niet over oordelen

--ST!TRO--
23 oktober 2005, 23:39
bwa onbegonne werk ... weet ik niet :) ik heb zelf geen ervaring met hardboots dus ik kan daar niet over oordelen

dat is het net, geen 1 van ons die meegaat heeft daar ervaring mee.. softboots all the way btw ;)

ontopic: niemand anders die een idee heeft??

_T_|\/|
24 oktober 2005, 14:48
Pacific Boardshop, Intersport, AS Adventure, Sportline

Sportina in Erpe-Mere www.sportina.be
ik ga er zelf om mijn gerief en hij heeft als kleine winkel meer en exclusievere dingen als die grote winkels...bel gewoon eens.

Als je u botte gevonden hebt mag je op zoek naar een fameus breed board, om die schoenen op te passen.

sneax
24 oktober 2005, 14:55
zo een grote bootsize gaat volgens mij ook lastig zijn voor te boarden zelf aangezien je board dan ook breder gaat zijn -> moeilijker om te draaien

Zever - een breder bord is misschien lastiger voor u, maar zijn voeten zijn wel maat 50, relatief gezien komt dat op hetzelfde neer.

Ik raad u ten strengste aan om een breed bord te nemen of zijn voeten gaan er serieus overhangen en em ga superveel sleep hebben. Ik ga ook naar Sportina in Erpe Mere en mijn pa als zeer ervaren skier ook.

WolCoM
24 oktober 2005, 17:53
Of op zijn minst zo'n verhoogstuk onder uw bindingen laten steken..

--ST!TRO--
24 oktober 2005, 18:05
euhm, breed board is moeilijker voor mensen met even grote voeten maar een maat 50 kan het gewicht pakken beter verdele over dat breed board dan iemand met een maatje 40 :)

ontopic: thx _T_|\/|, kga bij die winkels zeker is hore!

$anka
24 oktober 2005, 18:09
breed board is goed te doen, ikzelf heb ook een wide board onder men boots van maat 46.5

uiteraard gaat ge wel een heel breed wide board moeten hebben, of zoals reeds gezegd, van die verhoogskes. wat dan ook weer nadelig is omdat je verder van uw board afstaat (belangrijk ivm met evenwicht)

WolCoM
24 oktober 2005, 20:33
breed board is goed te doen, ikzelf heb ook een wide board onder men boots van maat 46.5

uiteraard gaat ge wel een heel breed wide board moeten hebben, of zoals reeds gezegd, van die verhoogskes. wat dan ook weer nadelig is omdat je verder van uw board afstaat (belangrijk ivm met evenwicht)

Idd, das grote nadeel van die blokskes. Van mij is het juist gepast ( maat 46 ) op men board.

M1tch
25 oktober 2005, 15:15
ik ben van een smal board naar een breder gegaan en het verschil was zeker voelbaar hoor, je hebt meer controle over je board als je board smaller is, vrij normaal toch, als je nu een board hebt van 1 meter breed (ff overdrijven) en je verdeelt het gewicht ook over de breedte dan draait die toch ook lastiger dan een board van 2 cm breed.

mja dit is irrelevant ^^

WolCoM
25 oktober 2005, 17:00
Mja, maar als ge 2 meter groot zijt, hebde evenveel controle normaalgezien eh.

Beavis_69
25 oktober 2005, 17:12
damn maat 50... die kan met zijn slippers skieën ;)

Shyheim
25 oktober 2005, 17:48
ik ben van een smal board naar een breder gegaan en het verschil was zeker voelbaar hoor, je hebt meer controle over je board als je board smaller is, vrij normaal toch, als je nu een board hebt van 1 meter breed (ff overdrijven) en je verdeelt het gewicht ook over de breedte dan draait die toch ook lastiger dan een board van 2 cm breed.

mja dit is irrelevant ^^

Nochtans zult ge met zo'n alpinebord ook minder goed kunnen 'carven' dan met een freeridebord...

M1tch
25 oktober 2005, 21:58
Nochtans zult ge met zo'n alpinebord ook minder goed kunnen 'carven' dan met een freeridebord...

dat heeft dan weer met de opbouw van het board zelf te maken he

en idd iemand van 2 meter zal dit beter kunnen ! maar niet iedereen van 2 meter heeft schoenmaat 50 ...

nu genoeg offtopic ^^ als je me niet gelooft zoekt het op

WolCoM
26 oktober 2005, 12:15

Mijn freeridebord snijdt echt zalig in de sneeuw. ( Salomon Fastback 160 )
Als ik dan met freestyleboard ga boarden, merk ik toch wel een redelijk verschil.
En aangezien ik een redelijk slechte ervaring heb met jumpen, ga ik mij volgende jaren vooral toeleggen op freeriden, denk ik. :)

Niets zaliger dan een onbereden flank afboarden met lekker muziekske op.

IznoGouD
26 oktober 2005, 12:41
In United Brands ook zeker is gaan horen.
maat van mij gaat daar altijd board-gear huren en dat is echt kwaliteitsmateriaal. (Burton, Santa-cruz, enz) + Flow-binding :bow:
+-95€ om een week te huren.

Deze winkel is in verschillende steden terug te vinden: in Antwerpen en in Wijnegem shopping center is em zeker en ik denk in Turnhout ook.

greetz

MaXiMo
26 oktober 2005, 12:48
Als ik dan met freestyleboard ga boarden, merk ik toch wel een redelijk verschil.
En aangezien ik een redelijk slechte ervaring heb met jumpen, ga ik mij volgende jaren vooral toeleggen op freeriden, denk ik. :)

Zie maar da ge u rug weer nie breekt ^^

WolCoM
26 oktober 2005, 14:04
" The sport is just too damn fun not to go as much as your life permits. " Jake Burton

Hmm :p

evil aardappel
28 oktober 2005, 18:01
Der is nen Harry Beaver in Antwerpen, maar of die verhuurt weet ik niet zeker (die kerel is ne raren trouwens), ze hebben alleszins goeie boots (32). Meer weet ik niet, ben van OV...

En over dat breed, ik heb nog altijd een breed board en heb zelfs geen grote bootsize en ben ook niet lang ;) (dit ruikt naar afzetterij), maar soit, was niet duur, draait goed en voor de jumpen en railen is het zeker niet slecht! (Burton Bullet)

Shyheim
28 oktober 2005, 18:13

Das toch wat ik zeg? :)

Snowen met muziek op kan ik echt ni, da ritme brengt mij volledig uit balans ofzo, maja, kdoe beter zonder muziek :D

WolCoM
28 oktober 2005, 19:18
Das toch wat ik zeg? :)

Idd, kwou gewoon verdergaan op wat gij zei. :)

't Grote probleem aan muziek op u oren is dat ge niet hoort wat er achter u gebeurt op een piste imo.. Daarmee als ik op piste ben, doe ik meestal maar 1 oor in.

$anka
31 oktober 2005, 19:19
yep, ik prefereer toch ook liever een lekker stukske muziek, vooral tijdens piste afdalen.
maar indoor zoals wolcom, maar 1 oortje