PDA

Volledige versie bekijken : Onverdraagzaamheid?

hendrik1
18 oktober 2005, 15:15
Als je er wat kranten en artikels op naslaat zoals deze:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G99J6N95
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GH3J6GAJ

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GH3J6GCQ

en voor velen/sommigen :) dit:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF18102005_020
(de manier waarop ws)

(er zullen er zeer zeker nog zijn)

'Zelfs de haan mag niet meer kraaien'

Hoe onverdraagzaam zijn we geworden????
Nog voorbeelden (niet enkel in dit opzicht maar ook bv op gebied van (liefdes)relaties: geven en nemen?)? Hoe komt dit?
Voor éne keer heb ik liefst dat je me ongelijk bewijst ;)

Greetz

*Bios*
18 oktober 2005, 15:18
Hoe komt dit?

Ik denk grotendeels door de versnellende maatschappij,meer stress,meer problemen...

Als we nu allemaal eens zouden chillen é :)

Time
18 oktober 2005, 15:23
Die ijskreemventer: daarover hebben wij ook al geklaagd. Meneer reed hier maandenlang 2 keer per dag door de wijk met steeds datzelfde irritante muziekske vollenbak. Ruit staat hier altijd open en dat galmt gewoon door het huis. Na wat navraag bleek dat de ganse buurt er zich aan stoorde en zijn we gewoon naar de gemeente gestapt. 1 week later nooit meer gehoord.
Ze mogen hier gerust rijden, maar niet met da irritante muziekske vollenbak eh. Mijn muziek staat hier ook altijd luid en dat overstemde het gewoon... :s

Aan zo een treinbende zou ik me trouwens ook storen, nuja, 2 keer hebt ge daar last van, dan verzet ge u gewoon eh.:p
Was er trouwens geen wetsvoorstel van Van den Bosschie die de eerste klasse wou afschaffen en vervolgens gewoon een onderscheid maken tussen gewone en stille wagons?

Pemphigus
18 oktober 2005, 16:17
Wat ik eigenlijk het ergste vind is dat mensen met hun problemen altijd naar de rechter stappen, of via omwegen.
Ipv het gewoon onder elkaar uit te praten.

Als ik aan het eten ben in een restaurant en voorm e zit iemand te roken, vraag ik steeds beleefd of ze die even kunnen uitdoen wanneer ik net in de kankerwolk zit te eten. Als de wind naar ergens anders staat deert het me niet.
Dit is al 3 keer gebeurd, en iedere keer deden de mensen beleefd hun sigaret uit.
problem solved.

Avilowca
18 oktober 2005, 18:22
,,Op de trein zit er 's ochtends altijd een groepje reizigers dat zich asociaal gedraagt. Ze roepen en lachen heel luid. Zo luid zelfs, dat het de muziek van mijn koptelefoon overstemt.'' Zo ongeveer luidde de klacht die binnenliep bij de NMBS. De schrijfster voegde er nog aan toe dat ze speciaal in een andere coupé was gaan zitten, maar dat het gelach zelfs tot daar doordrong."

In godsnaam, mensen die samen praten en lachen zijn asociaal ?

Kermit
18 oktober 2005, 18:46
Wat ik eigenlijk het ergste vind is dat mensen met hun problemen altijd naar de rechter stappen, of via omwegen.

Als ik aan het eten ben in een restaurant en voorm e zit iemand te roken, vraag ik steeds beleefd of ze die even kunnen uitdoen wanneer ik net in de kankerwolk zit te eten. Als de wind naar ergens anders staat deert het me niet.
Dit is al 3 keer gebeurd, en iedere keer deden de mensen beleefd hun sigaret uit.
problem solved.
tot de volgende keer ene die sigaret in uw eten uitduwt

m***
18 oktober 2005, 18:49
,,Op de trein zit er 's ochtends altijd een groepje reizigers dat zich asociaal gedraagt. Ze roepen en lachen heel luid. Zo luid zelfs, dat het de muziek van mijn koptelefoon overstemt.'' Zo ongeveer luidde de klacht die binnenliep bij de NMBS. De schrijfster voegde er nog aan toe dat ze speciaal in een andere coupé was gaan zitten, maar dat het gelach zelfs tot daar doordrong."

In godsnaam, mensen die samen praten en lachen zijn asociaal ?

ja, en degene die klaagt zit met zijn "hoofdtelefoon" op. :sop:

Le Roy Landis
18 oktober 2005, 18:52

problem solved.
er is wel een verschil tussen een sigaret uitdoen en een deel van uw route opgeven ...

en wat is nu verkeerd met ne brief schrijven naar de burgemeester? :|

Le Roy Landis
18 oktober 2005, 18:54
ja, en degene die klaagt zit met zijn "hoofdtelefoon" op. :sop:
zolang die nie te luid staat stoort niemand zich daaraan

andere mensen negeren door belachelijk veel lawaai te maken is ook asociaal + het stoort de mensen ...!!!

Avilowca
18 oktober 2005, 18:55
zolang die nie te luid staat stoort niemand zich daaraan

andere mensen negeren door belachelijk veel lawaai te maken is ook asociaal + het stoort de mensen ...!!!

heit feit dat iemand die ( waarschijnlijk ) met muziek op alleen in de trein zit en dan andere mensen asociaal noemt omdat ze samen plezier maken...

zoek de fout.

killgore
18 oktober 2005, 19:26
heit feit dat iemand die ( waarschijnlijk ) met muziek op alleen in de trein zit en dan andere mensen asociaal noemt omdat ze samen plezier maken...

zoek de fout.
gij verstaat het beetje zeer verkeerd. Onderling zijn die mensen waarschijnlijk vreselijk sociaal :). Maar daarvoor 50 andere mensen ambeteren is ook een vorm van asociaalheid, je bent niet sociaal met die 50 andere mensen en gunt hun hun rust niet.

En ik zit ook soms alleen op trein met muziek op, ben ik daarom asociaal? nee, mssch nemen men vrienden gewoon niet altijd dezelfde trein als ik en ga ik geen lessen brossen of 2 uur wachten om samen met hun die toch wel lange 20 minuten op de trein te zitten :).

edit: en leer typen, ik heb nen minuut nodig gehad om u zin te ontrafelen

Conradus
18 oktober 2005, 20:05
edit: en leer typen, ik heb nen minuut nodig gehad om u zin te ontrafelen

Dat zegt dan wel meer over jou dan over zijn manier van typen hoor :p Ik had die zin zo door :)

Maar ik kan me wel indenken dat als er enkele samen in de trein zitten te lachen dat dit enerverend kan zijn voor de medepassagiers, zat overlaatst nog in zo'n groepje en dan besef je niet dat de anderen dat niet grappig vinden :)

killgore
18 oktober 2005, 20:23
Dat zegt dan wel meer over jou dan over zijn manier van typen hoor :p Ik had die zin zo door :)
over het algemeen begreep ik ook wat hij bedoelde, maar zijn zin zelf was allesbehalve leesbaar, dat bedoelde ik met het ontrafelen ;).

edit: en er is een verschil tussen met een groepje u amuseren & hele coupé storen. Ook is het vaak zo dat mensen tegen bepaalde groepen sneller onverdraagzaam zijn.

Ben zo in september met paar vrienden op reis geweest naar corsica, tot in zuid-frankrijk was dit te doen met TGV. Op heenreis zat er daar een koppel dat juist getrouwd was of zo en een groep vrienden had uitgenodigd voor een weekend of zo. Nu maakten die er natuurlijk een vrolijke boel van, niemand die wat zei :).
2 weken later komen we terug en natuurlijk lachen we van tijd is en praten we met elkaar (en ja dat gebeurt over stoelen heen als je nu eenmaal met 8 bent). Toen moesten er natuurlijk enkele ouderen beginnen kreften over die luidruchtige jeugd (aan de andere kant waren er ook de leukere ouderen die zeiden dat ze minder moesten kreften :p).

dJeez
18 oktober 2005, 21:55
Laat ons vooral het lachen verbieden ja, dat die trut in 't vervolg eens haar muil opentrekt ipv een brief te sturen hé. Ik krijg het van dergelijk achterbaks gekonkel danig op mijn heupen. En dan gaat het niet enkel over die artikels, sommige mensen verdragen tegenwoordig zelfs niet meer dat een kind speelt...

Laat en kind aub een kind zijn, en liefst zo lang het kan.

Ah, BTW in uw lijstje horen de klachten ivm de nachtvluchten van Zaventem ook thuis hoor.

SIO
18 oktober 2005, 22:11
gij verstaat het beetje zeer verkeerd. Onderling zijn die mensen waarschijnlijk vreselijk sociaal :). Maar daarvoor 50 andere mensen ambeteren is ook een vorm van asociaalheid, je bent niet sociaal met die 50 andere mensen en gunt hun hun rust niet.nen trein dient om u te vervoeren en niet zodat ge kunt slapen, ik zou er mij ook niks van aan trekken en blijven praten en al dan niet lachen als ik daar goesting in heb.

en dat ze het geluid tot in de andere wagon hoorde => yeah right :x

ec8or
19 oktober 2005, 08:27

zoek de fout.
als die anderen zich zo 'amuseren' dat jij zelfs de muziek via je koptelefoon niet meer hoort...

lttuvix
19 oktober 2005, 09:20
nen trein dient om u te vervoeren en niet zodat ge kunt slapen, ik zou er mij ook niks van aan trekken en blijven praten en al dan niet lachen als ik daar goesting in heb.

der is ene verschil tussen praten en wa lachen en onderling hysterisch lachen wagon in en uitlopen omdat ene u daar achtervolgt, ge daardoor tegen andere mensen komt, struikelt over voeten uw arm in hun nek komt etc etc etc

associaal gedragen in een trein met mensen

doen alsof gelle de enigste zijt in de trein en niks van iemand anders aantrekken lekker veel mensen storen aangezien ge blijkbaar vergeet dat mensen in een trein vaak 8 uur+ moeten werken en ze daar nog ff op hun gemak willen zitten

Biebel
19 oktober 2005, 10:54
der is ene verschil tussen praten en wa lachen en onderling hysterisch lachen wagon in en uitlopen omdat ene u daar achtervolgt, ge daardoor tegen andere mensen komt, struikelt over voeten uw arm in hun nek komt etc etc etc

associaal gedragen in een trein met mensen

doen alsof gelle de enigste zijt in de trein en niks van iemand anders aantrekken lekker veel mensen storen aangezien ge blijkbaar vergeet dat mensen in een trein vaak 8 uur+ moeten werken en ze daar nog ff op hun gemak willen zitten
Vix, ge neemt me de woorden uit de mond :)
Ik neem ook iedere dag de trein van Brugge naar Brussel. Ik heb niks tegen mensen die wat onderling zitten te praten/lachen/... . Ik heb zelfs niks tegen mensen die een radio meehebben en ze stilletjes opzetten, hoorbaar genoeg, maar niet overdreven.

Maar wat ik echt nie kan verdragen is een groepje van max 8 man dat zit te schreeuwen, overdreven te lachen, gewoon, de relatieve rust op de trein verstoren. Overlaatst zaten er bvb 2 meisjes van een jaar of 16 max achter me, gans de tijd overdreven te lachen (vooral met de mensen rond hen) en op de koop toe gans de tijd met hun knietjes in de rug van mijn zetel en die naast me te duwen, dan da tafelke in/uitklappen, ... . Ik kan je verzekeren dat het niet lang geduurd heeft :angry:

Aan de andere kant geef ik grif toe dat ik ook wel frequent gedrag/commentaar zie van andere reizigers die voor het minste geluidje al op hun tenen getrapt zijn en zich al dan niet zichtbaar beklagen.

Bottom line, de tolerantiegrens komt lager en lager te liggen maar je moet ook niet denken dat het 'enkel' maar wat lachen is dat de oorzaak is van frustraties.

Trouwens, ik daag iedereen uit die het hier niet mee eens is om zelf es jaren aan een stuk 8+ uurkes per dag te kloppen en dan nog es anderhalf uur op de trein moet zitten om thuis te raken. Ik denk dat als je geen vrienden mee hebt om een klapke mee te doen je daar ook zou zitten met wat muziek op en te knikkebollen omdat ge net niet in slaap valt. Asociaal? Ik denk het niet nee ...

B.

BongZrGooD
19 oktober 2005, 10:56
We worden idd onverdraagzamer, zo simpel is het...
Meteen wordt het lachen op die trein hier dan ook verheven tot "hysterisch" lachen... :ironic:
Kindercreches die moeten verhuizen, ijsventers waarvan de muziek "te hard staat"...
Wat een hoop bullshit man... :ironic:
En maar klagen, en nergens een verwijzing naar de talloze "boomcars", scooterkes met "speciaal pijpkes" die ECHT voor lawaaihinder zorgen.
Dat ze daar dan iets aan doen, die dingen zijn gemaakt om zoveel mogelijk db's te genereren; ik hoor niemand hier iets over die dingen zeggen...
Lawaaihinder tussen 12 en 16 uur van een ijsventer...puhlease...
What's next, mensen die in de buurt van een "ring" wonen, of een treinspoor, alle verkeer verbieden tussen 12 en 16, na 22u?
Omdat één of andere trut de zoveelste herhaling van familie 's namiddags niet kan volgen gaan we maar meteen de wet op de lawaaihinder toepassen?

Pure onverdraagzaamheid, niet meer; niet minder...Het heeft dan ook nog een sneeuwbaleffect, het stoort niemand tot er ééntje zijn/haar bek opentrekt...We klagen gewoon veel te graag...

Groetjes,
BongZ

Oh ja, hier rijden 2 ijkarren rond; kraaien 5 hanen van 3 uur 's nachts en wij slapen met het raam open... De enigen die hier ooit geklaagd hebben waren stadsmensen die voor de "rust" op den "buiten" waren komen wonen. Ze zijn terug naar "tstad" verhuisd...good riddance, mij stoorde op den duur hun eeuwige gezaag...onverdraagzaamheid van mijn kant... :p

lttuvix
19 oktober 2005, 10:58
Trouwens, ik daag iedereen uit die het hier niet mee eens is om zelf es jaren aan een stuk 8+ uurkes per dag te kloppen en dan nog es anderhalf uur op de trein moet zitten om thuis te raken. Ik denk dat als je geen vrienden mee hebt om een klapke mee te doen je daar ook zou zitten met wat muziek op en te knikkebollen omdat ge net niet in slaap valt. Asociaal? Ik denk het niet nee ...

B.

ik geef al op terugreis van halle was samen met terugreis van chiro... allemaal kinders van 5-6 jaar die aant janken lachen hysterisch te doen in hun broek te pissen kinders in uw nek krijgen ....

:cry: its all coming back to me :cry:

We worden idd onverdraagzamer, zo simpel is het...
Meteen wordt het lachen op die trein hier dan ook verheven tot "hysterisch" lachen...
Kindercreches die moeten verhuizen, ijsventers waarvan de muziek "te hard staat"...
*quote*
Wat een hoop bullshit man...
mensen die 8 uur+ werken hebben ook RUST nodig lawaai en andere hindernissen zorgen voor NOG meer stress en geloof me een dag werken kan zeer stresserend zijn
uw belachelijke vergelijking met scooters die teveel lawaai maken dat mag niet en das tegen de wet en ge kunt daar een boete voor krijgen ! voor verschillende lawaaihinder is dat niet zo,
dieren die lawaai maken sjah, ik heb nu een hond die redelijk oud is en vaak hulp nodig heeft waardoor die me snachts 2-3-4 keer wakker blaft en geloof me das zeer vervelend, zou daar dan ook nog es nen cremekar doorrijden dan zou ik wild worden...
Ik heb dan nog de pech dat ik in een wijk woon waar veel kinders wonen die smorgens vroeg iedereen wakker schreeuwen :doh:

Als je hebt gewerkt heb je rust nodig voor een paar uur, nadien kan je de lawaai weer verdragen.
Als je slaapt mag je zeker niet gewekt worden ! niet door lawaai van dieren autos en kinders want mensen die werken hebben SLAAP nodig,

maar een kerel van 15-16 die wakker word gemaakt om in school op de banken te ronken en 3 pauzes hebben per dag maakt het toch niks uit en vinden het onverdraagzaam dat oudere mensen RUST nodig hebben

ik vind dat gewoon egoisme

ec8or
19 oktober 2005, 11:52
En maar klagen, en nergens een verwijzing naar de talloze "boomcars", scooterkes met "speciaal pijpkes" die ECHT voor lawaaihinder zorgen.

idd, vooral die irritante opgefokte grasmachines staan in m'n persoonlijke top-3 van meest irreterende geluiden...

Lawaaihinder tussen 12 en 16 uur van een ijsventer...puhlease...
denk niet dat ijsventers veel verkopen tss 12-16u - kpeis dat ze eerder wat later komen, zo tss 20-23u in de zomer - en mij persoonlijk stoort het niet echt omdat ze bij mij ook maar 1x per avond in de buurt van m'n straat komen... dus zooo luid is het voor mij niet.

What's next, mensen die in de buurt van een "ring" wonen, of een treinspoor, alle verkeer verbieden tussen 12 en 16, na 22u?
ja wat appelen met peren vergelijken brengt echt veel :ironic:

Pure onverdraagzaamheid, niet meer; niet minder...Het heeft dan ook nog een sneeuwbaleffect, het stoort niemand tot er ééntje zijn/haar bek opentrekt...We klagen gewoon veel te graag...
eerlijk gezegd klaag ik liever over andere zaken dan dit soort, toch wel futuliteiten...

BambooZelD
19 oktober 2005, 13:02
nen trein dient om u te vervoeren en niet zodat ge kunt slapen, ik zou er mij ook niks van aan trekken en blijven praten en al dan niet lachen als ik daar goesting in heb.

Ik neem elke dag trein rond 6:30.
99 % van de mensen op die trein zitten liefst nog effkes rustig op hun gemak of willen nog een beetje slapen.

Er zijn dan altijd enkelingen die zich interessant vinden en voor de hele trein beginnen onnozel te doen en te roepen.

Het meest irritante zijn de groepjes bejaarde die in de spits (ze hebben heel de dag den tijd) vertrekken op hun groepsuitstapje. Ze zijn allemaal potdoof en zitten heel de reis tegen elkaar te roepen. :doh:

Lawaaierige kinderen, tja daar kunde nieveel aan doen aangezien ze het niet beseffen ... maar volwassene zouden toch moeten beseffen dat ze iedereen ambeteren door hun lawaai

Tis nu wel zo da als ge elken dag den trein neemt ge op den duur door alles geirriteerd raakt :

mijn top 10 :

1. Mensen die kabaal maken
2. Mensen die snurken
3. Mensen met overdreven luide beltoon
4. Hoofdtelefoon te luid
5. mensen die stinken
6. Mensen die appelesien eten
7. mensen die koffie drinken
8. mensen die te veel plaats nemen.
9. mensen die constant zitten te prutsen op hun laptop zonder iets nuttigs te doen (alleen maar om te laten zien de ze nen laptop hebben)
10. Alle andere mensen ;)

BongZrGooD
19 oktober 2005, 13:09
[QUOTE=ec8or]
ja wat appelen met peren vergelijken brengt echt veel :ironic:
QUOTE]

Ik vergelijk geen appelen met peren, ik vraag mij gewoon af waar dit eindigt en haal dat voorbeeld aan...
Ook omdat iets soortgelijk ooit gebeurd is in de buurt waar ik tot voor 5 jaar woonde...
Een familie kocht een stuk bouwgrond grenzend aan een fabriek, bijgevolg was die bouwgrond spotgoedkoop. In het verkoopscontract werd natuurlijk vermeld dat de bouwgrond aan een fabriek grensde en dat de kopers indien zij een huis zouden bouwen hier rekening moesten mee houden.
Het huis stond er nog geen jaar vooraleer zij de fabriek en de gemeente aanklaagden wegens overlast. Lawaaihinder van de fabriek konden ze niet aanhalen, aangezien ze het verkoopscontract getekend hadden waarin die vermelding stond. Het lawaai bleek na metingen zelfs gezakt te zijn, dus gooiden ze het over een andere boeg. Er bleek teveel verkeer te zijn rond die fabriek, maar het fabrieksverkeer vond plaats op 250 meter van hun huis alwaar de laadkaai was. De mensen die recht tegenover die laadkaaien woonden hadden er nog nooit last van gehad aangezien dit verkeer plaatsvond tussen 09.00u en 16.00u. Dan maar over de werknemers die (in drie ploegendienst) die af en aan reden, maar dat was op meer dan 500 meter van hun woonst... :ironic:
Wel werd die straat gebruikt als een binnenweg naar de ring, maar dat was ook al meer dan 10 jaar het geval, dus in principe hadden ze geen poot om op te staan...
Ze hebben er zoveel kabaal rond gemaakt en uiteindelijk een petitie rond laten gaan, waar ze ook hun slag niet hebben thuisgehaald.
Uiteindelijk hebben ze het zover gekregen dat na 19.00u de fabriek hun papierpers moest stilleggen, met alle gevolgen vandien.
Mijn punt, het gaat niet over hinder, wel over hypocrisie en een slag thuishalen.
Ik heb 10 jaar recht tegenover de fabriek gewoond en er was meer geluidshinder van de ring rond de stad dan van die fabriek...
Moest ik dan de stad aanklagen voor die geluidshinder?

Groetjes,
BongZ