PDA

Volledige versie bekijken : koers fiets

Kapitein
15 oktober 2005, 18:06
wel ik zit er zo al een tijdje aan te denken om te beginnen fietsen eerst op een amateur niveua en later mss in team ofzo iet wie weet eh :)

maar ik vroeg me eilek af hoeveel da ne koersfiets ongeveer kost
let wel op het moet ni et beste van et beste zijn he ;)

alvast bedankt he

Kindercrash
15 oktober 2005, 19:24
Minimum 1250 :)

stealthfish
15 oktober 2005, 19:26
bwah neh tuurlijk ni, ik zou es kijken naar een 2de hands koersfiets. dat bolt nogaltijd goe en als je het toch als amateur wilt doen, kijk al meer eerst of je dat echt wel wilt.

en je kunt zeker wel voor 500 euro een nieuwe vinde, ma verwacht dan nix geweldigs dat eel licht is enz.

ma 2de hands zou zeer goeie keuze zijn

o2.be
15 oktober 2005, 20:07
bwah neh tuurlijk ni, ik zou es kijken naar een 2de hands koersfiets. dat bolt nogaltijd goe en als je het toch als amateur wilt doen, kijk al meer eerst of je dat echt wel wilt.

en je kunt zeker wel voor 500 euro een nieuwe vinde, ma verwacht dan nix geweldigs dat eel licht is enz.

Tzal natuurlijk geen carbon frame zijn :)
Heel belangrijk om een fiets aan te kopen is de groep die erop vermeld staat. Deze is te vinden op de remmen en op het versnellingsapparaat.

CAS
15 oktober 2005, 22:48

2de hands zou ik net niet aanraden. Zeker de fietsen waar nog niet mee gereden is, die dus op de volgwagen stonden vermijden, die hebben meestal nog het meest afgezien. Kader is ver altijd lichtjes geplooid bij die fietsen.

Als je niet teveel wilt uitgeven, dan zou ik voor een overstock fiets gaan, daar kan je ook al een deftige fiets krijgen voor een deftige prijs, deze heeft dan gewoon een jaar in een doos gestaan...

Hangt er natuurlijk af hoeveel je er aan wilt geven, maar voor een 2000 euro vind je wel al deftig materiaal, maar als je niet weet hoe er mee om te gaan, dan rij je dat even snel stuk als de goedkopere velotjes.

herc
15 oktober 2005, 23:20
Als je echt nog maar begint rijdt ik u aan een goedkope fiets te kopen, ja zelfs 2de hands.

Heb het geluk gehad de oude fiets van familielid te kunnen overnemen. Was uiteraard geen fiets met alles erop en eraan, maar verder reed hij perfect.

Als je hier een tijdje mee rijdt, en zeker weet dat deze sport je ligt, kan je geld uitgeven aan een deftige fiets.

Want er zijn zoveel die ineens nen dure fiets kopen en dan merken dat het toch niets voor hen is en hem terug verkopen. Maak niet dezelfde fout.

Kapitein
16 oktober 2005, 10:08
merci voor alle tips ik ga er nog is overnadenken

Nighty
16 oktober 2005, 10:13
Mijn fiets is van Flanders,
€800-€850 euro met pedalen, kilometriek en alles erop.
Als je zegt dat het voor te beginnen is zou ik zeker niet meer geld geven, wie weet valt het toch niet zo goed mee;)

in ieder geval toen ik mijn koersfiets kocht zat ik percies op een raket:cool:, khad daar nog nooit eerder deftig opgezeten.

hopelijk koopte ne goeien;)

Pomme
16 oktober 2005, 11:26
Ik heb mij een half jaar terug nen Trek 1000 koersfiets gekocht. Nog geen milliseconde spijt van gehad :) Het heeft me 710 euro gekost (wat nog meeviel, was ook wel modelleke van 2004, niet van 2005, dus ging er 10 % af), maar ik ben er héél content van.

Idd niet meer uitgeven dan 1000 euro aan uw eerste koersfiets, misschien staat hij bij wijze van spreken na twee dagen op stal voor de rest van z'n leven.

TippedTerox
16 oktober 2005, 12:12
Start NIET met een 2e hands fiets !!! Als ge verkeerd op uw fiets zit kan dat vele gevolgen hebben voor de toekomst. Voor je een fiets koopt, ga even langs bij een een fietsenhandelaar zodat die de afmetingen via pc kan bepalen. Daarmee kan je al je kader gaan kiezen (afhankelijk van je grote). De rest zoals zadel, stuurpen e.d. kan je nog bijregelen. Let wel, als je voor sommige carbonstuurpennen gaat, zijn deze niet verregelbaar.

Ik heb ook een 2e hands koersfiets gehad, en je zit echt niet op je gemak.
Een van mijn fietsenmakers verkoopt Balance (kleine broer van TREK), prijzen rond de 1000 € (shimano sora, aluminium kader). Bij de mijne krijg je er nog de pedalen en een CatEye 300 bij.

Kapitein
16 oktober 2005, 15:37
hmm jah ik dacht ook al rond de 1000 euro

agent #2
16 oktober 2005, 15:38
Ik ben begonnen op 1nen van 75 €. :p
Mja ik fiets dan ook niet zo heel veel.

brukke
18 oktober 2005, 19:45
ik ben ook begonnen met een 2de handsfiets. je moet wat geluk hebben met de maat. uw fietshandelaar kan u daar wel mee verderhelpen. ik kreeg per direct een langere stuurpen. ik heb er ook nooit lichamelijke problemen mee ondervonden. dus zeggen dat ge niet met een 2de hands moogt beginnen zijn fabeltjes :p

ik verkoop er trouwens eentje! :

voor ongeveer €1000

alu frame (antraciet) met carbon achtertrein, campagnolo Centaur groep, mavic ksyrium SL wielen (zilver)
1 jaar mee gekoerst, maat 56