PDA

Volledige versie bekijken : welke sport ???

*Argos*
15 oktober 2005, 15:39
sinds kort ben ik weer uit mijne luie zetel gestapt en ben ik weer gaan fitnessen, je begint al een verschil te merken (gewichtsverlies, spiertoename) maar leuk vind ik het toch niet! dus mijn vraag is nu : welke sporten kan je beoefenen die leuk zijn en tergelijkertijd uw lichaam een beetje onderhouden, dus dat je toch een beetje spiermassa krijgt en behoud enz.... :unsure:

misschien beoefen je zelf wel iets tof van sport, vertel het me dan :)
greetz

Shyheim
15 oktober 2005, 15:43
-> sportforum.

Ehm, als je zwemmen tof vindt zou ik dat doen als ik u was. Denk dat dat het meest efficiënte is, want je gebruikt je hele lichaam. Fietsen en gewoon lopen in 't echt zijn imho ook toffer dan op zo'n home-trainer of loopband... :unsure:
Lichaam onderhouden = cardiotraining (dingen à la lopen, zwemmen, fietsen)
Vorm krijgen = powertraining (letterlijke krachtoefeningen, zoals met halters ofzo)

*Argos*
15 oktober 2005, 15:51
ja aan zwemmen heb ik ook al gedacht, mja hoeveel baantjes moet je dan niet zwemmen iedere dag om resultaten te zien en te behouden ?!

Matn
15 oktober 2005, 16:05
Badminton -> Gebruik je ook alle spieren in je lichaam, en is imo wel wat meer fun dan zwemmen. :) Ik bedoel dan wel geen zo'n badminton zoals je op school krijgt ofzo, want daar heb je niks aan. :p Maar eens je een beetje niveau hebt merk je het wel. ;)

*Argos*
15 oktober 2005, 16:13
Badminton -> Gebruik je ook alle spieren in je lichaam, en is imo wel wat meer fun dan zwemmen. :) Ik bedoel dan wel geen zo'n badminton zoals je op school krijgt ofzo, want daar heb je niks aan. :p Maar eens je een beetje niveau hebt merk je het wel. ;)
ja Badminton das bereleuk, deed het vroeger al zeer graag opt school :)
al een hele goede tip ga ik alvast noteren, thx amigo ;)

likes to kill
15 oktober 2005, 16:15
muur-en/of rotsklimmen

*Argos*
15 oktober 2005, 16:18
muur-en/of rotsklimmen
goh ziet er wel cool uit, maar denk niet dat het voor iedereen is weggelegd, ben nogal groot en struis gebouwd (struis niet dik :p ) ik zie mezelf echt niet met mn vingertoppen aan een stukje rots bengelen, thx anyway ;)

LeSec
15 oktober 2005, 16:18
bah sport :p *huiver*

enige sport da ik doe da iet of wat spierversterkend is, das tennis :p
en voor de rest speel ik golf wat infeite gwn neerkomt op lekker wandelen in de natuur en wa ballekes kloppen dus da zouk al ni gaan doen ;)

TimeFtw
15 oktober 2005, 16:20
Groot enzo? basketbal =p

Glor
15 oktober 2005, 16:21
Badminton---> zeer vermoeiende sport, maar geeft zeer veel voldoening. Badminton is veel vermoeiender dan bv voetbal en de kracht in je benen is zeker even belangrijk als de kracht in je armen. Ook uithouding is extreem belangrijk dus je traint veel aspecten bij dees sport :p
Ik doe het nu al een 4 jaar en je krijgt toch ook een ferme karuur na verloop van tijd :p

psycho1
15 oktober 2005, 16:22
doe zoals mij capoeira

*Argos*
15 oktober 2005, 16:31
Badminton---> zeer vermoeiende sport, maar geeft zeer veel voldoening. Badminton is veel vermoeiender dan bv voetbal en de kracht in je benen is zeker even belangrijk als de kracht in je armen. Ook uithouding is extreem belangrijk dus je traint veel aspecten bij dees sport :p
Ik doe het nu al een 4 jaar en je krijgt toch ook een ferme karuur na verloop van tijd :p
zeg maar ik kan me voorstellen als je rechtshandig bent ,dat je op de duur meer je rechterarm ontwikkeld dan je linkerarm, of is dit miniem ??

Glor
15 oktober 2005, 16:33
Je rechterarm is dan natuurlijk in redelijk grote mate sterker dan je linker, maar kdenk dat dit eig zoiezo is als je rechts- of linkshandig is dat je andere arm minder krachtig is. Qua zichbare spierballen merk je het verschil echter eig niet op.

Matn
15 oktober 2005, 17:01
zeg maar ik kan me voorstellen als je rechtshandig bent ,dat je op de duur meer je rechterarm ontwikkeld dan je linkerarm, of is dit miniem ??

Als je rechtshandig bent zal dit altijd zo zijn hé, maar idd, uiterlijk zal je het niet zien. :)
Doe het nu al 9 jaar, en heb het me nog geen minuut beklaagd. :applause:

Elfanor-
15 oktober 2005, 17:34
probeer wat sporten uit en doe diegene die je leuk vindt
ik vind voetbal heel leuk maar kan zijn dat jij dat niet vindt hé

evil aardappel
15 oktober 2005, 17:36
doe zoals mij capoeira

Is niet echt zo hard spierversterkend, dan ben je beter af met breakdance (heb het alletwee gedaan).

^^pathfinder^^
15 oktober 2005, 17:44
Groot enzo? basketbal =p
ge moet helemaal nie groot zijn om basketbal te spelen.

zoals al gezegd was: zwemmen

TimeFtw
15 oktober 2005, 18:31
ge moet helemaal nie groot zijn om basketbal te spelen.

zoals al gezegd was: zwemmen
weet ik wel :)
tkwam gewoon in me op jah, ik ben oorspronkelijk ook met basketbal begonnen omdat ik groot was, en kijk, ik vond het heel leuk en ik speel het nu met enorm veel plezier ;)

potte
15 oktober 2005, 18:47
Rugby mischien, zeer fysieke, sportieve sport en is ook nog eens buiten
Ik speel het zelf al meer dan anderhalf jaar en ik kan het je zeker aanraden

Blackend
15 oktober 2005, 20:02
Badminton---> zeer vermoeiende sport, maar geeft zeer veel voldoening. Badminton is veel vermoeiender dan bv voetbal en de kracht in je benen is zeker even belangrijk als de kracht in je armen.

Pls begin niet met "sport <-> voetbal" vergelijkingen.

Iedere sport is hard/vermoeiend. Het hangt gewoon vanaf hoe je het speelt. In mijn geval is badminton veel minder vermoeiend dan voetbal. Waarom? Simpel: ik kan veel beter voetballen dan badmintonnen.

In iedere fysieke sport (dus geen golf ofzo) geef je alles wat je hebt uit jezelf imo. Je zou het dus allemaal als even zwaar kunnen beschouwen, onafhankelijk van welke spieren je gebruikt.

n/o hé :unsure:

Foose
15 oktober 2005, 20:10
Kheb er ook al aan gedacht om elke week te gaan badmintonnen en squashen.
Binnenkort komen er allicht conrete plannen :)

En Glor: kunt ge me eens uw weekschema ivm badminton meedelen aub ?

likes to kill
15 oktober 2005, 20:20
goh ziet er wel cool uit, maar denk niet dat het voor iedereen is weggelegd, ben nogal groot en struis gebouwd (struis niet dik :p ) ik zie mezelf echt niet met mn vingertoppen aan een stukje rots bengelen, thx anyway ;)

ik ben ook groot en struis ...

Glor
15 oktober 2005, 20:33
En Glor: kunt ge me eens uw weekschema ivm badminton meedelen aub ?

's Woensdags 2 uur training, 's vrijdags 2 of soms 3 uur vrij spel--->matchkes spelen tegen eender wie uit de club tussen 12 en 35 :p: Meestal dubbelmatchen, serieus vermoeiende dingen, na zo drie uur beweegk de gansen avond nauwelijks nog iets en das letterlijk op te nemen ;)
Ff om een idee te geven van het niveau, mijn club is voor het tweede jaar op rij kampioen in -15 en -17 van Oost-Vlaanderen;)

Edit: eens om de drie weken toernooi ;) houdt in van 3 tot 8 verplaatsing naar clubs in Oost-Vlaanderen.

Kindercrash
15 oktober 2005, 20:34
Als je echt gezond wil zijn..
Doe geen sport, tenzij zwemmen of wandelen ofzo.
De meeste sporten zijn ongezond.

Glor
15 oktober 2005, 20:35
Geen lichaamsbeweging doen en ganse dagen in uwe stoel zitten behalve die sporadische wandelingen is veel gezonder :sop:

Pomme
15 oktober 2005, 22:45
badminton, zes jaar gespeeld, maar moeten stoppen door osgood schlatter (ontsteking aan knieën). Zaligste sport ooit man... Tevens ook bekroond tot de "snelste olympische sport"... :) ja, pakt maar ne keer een pluimke da tegen 275 per uur op 2.5 meter van u in de grond wordt geboord ;) Shit ik mis die sport.. Twee enkels van elk een uur respectievelijk, zaligste gevoel ooit nadien. Kheb al veel getript, maar da topt nog altijd alles =)

@Glor: hoe noemt uw club ? Kans is reëel da 'k ze nog ken =)

*Argos*
16 oktober 2005, 05:52
jaja jullie hebben me overtuigd en ik mn vriendin :p
volgende week gaan we informeren over het hele badminton gebeuren en hopelijk vallen de uren van de training enzo een beetke mee dat het geen problemen geeft met mn werk .
alleszins bedankt voor de goeie responskes ;)
cyaa

cura
16 oktober 2005, 09:58
Als je echt gezond wil zijn..
Doe geen sport, tenzij zwemmen of wandelen ofzo.
De meeste sporten zijn ongezond.
jezelf aant overtuigen dat uw gebrek aan sport gezond is? :ironic:

je zit hier op een sportforum, kom dan niet af met zo'n zever aub

Pomme
16 oktober 2005, 10:56
Gezond is een sport zoals badminton niet voor uw gestel zenne. Het enige nadeel van badminton is dat ge er uw lijf mee stuk maakt als ge het een beetje serieuzer speelt... :/

Mijn knieën zijn eraan voor de moeite, daar is één of ander kraakbeen nogal verbrokkeld, kan bijna geen sport doen zonder pijn. Laat staan dat op mijn hukske gaan zitten pijnloos zou gaan :) kheb de knieën van ne 70 jarige =/

Kindercrash
16 oktober 2005, 11:28
jezelf aant overtuigen dat uw gebrek aan sport gezond is? :ironic:

je zit hier op een sportforum, kom dan niet af met zo'n zever aub
Zever?

Wat de mensen maar niet willen snappen, is dat het gewoon belangrijk is dat je beweegt, niet hoe intens je beweegt. Straffer nog: hoe meer de intensiteit van je beweging gaat opdrijven, aan sport gaat doen dus, hoe meer de nadelen gaan opwegen tegen de voordelen. Wandelen - en beheerste lichaamsbeweging in het algemeen - is goed voor je glucosemetabolisme, zodat je minder kans krijgt om diabetes te ontwikkelen. Ook je vetmetabolisme loopt picobello en er zullen zich minder snel bloedklonters vormen, wat allemaal goed is voor hart en bloedvaten. Zeer positieve dingen, die je echter meteen weer om zeep helpt door de beweging te laten ontaarden in sport. Door te lopen in plaats van te wandelen.

Topsport maakt je lichaam kapot, of zijn al die blessures en blijvende letsels zoals kapotte knieën, kapotte rug.. toeval?

twoen
16 oktober 2005, 11:42

grote caruur ?;? van badminton krijg je geen dikke spieren hoor, enkel een afgetraind lichaam een meer soepelheid en snelheid in de armen en benen

Matn
16 oktober 2005, 12:30
's Woensdags 2 uur training, 's vrijdags 2 of soms 3 uur vrij spel--->matchkes spelen tegen eender wie uit de club tussen 12 en 35 :p: Meestal dubbelmatchen, serieus vermoeiende dingen, na zo drie uur beweegk de gansen avond nauwelijks nog iets en das letterlijk op te nemen ;)
Ff om een idee te geven van het niveau, mijn club is voor het tweede jaar op rij kampioen in -15 en -17 van Oost-Vlaanderen;)

Edit: eens om de drie weken toernooi ;) houdt in van 3 tot 8 verplaatsing naar clubs in Oost-Vlaanderen.

:offtopic: Welk is jou klassement Glor?
Ik ben zelf C2...

cura
16 oktober 2005, 12:55
Zever?

Wat de mensen maar niet willen snappen, is dat het gewoon belangrijk is dat je beweegt, niet hoe intens je beweegt. Straffer nog: hoe meer de intensiteit van je beweging gaat opdrijven, aan sport gaat doen dus, hoe meer de nadelen gaan opwegen tegen de voordelen. Wandelen - en beheerste lichaamsbeweging in het algemeen - is goed voor je glucosemetabolisme, zodat je minder kans krijgt om diabetes te ontwikkelen. Ook je vetmetabolisme loopt picobello en er zullen zich minder snel bloedklonters vormen, wat allemaal goed is voor hart en bloedvaten. Zeer positieve dingen, die je echter meteen weer om zeep helpt door de beweging te laten ontaarden in sport. Door te lopen in plaats van te wandelen.

Topsport maakt je lichaam kapot, of zijn al die blessures en blijvende letsels zoals kapotte knieën, kapotte rug.. toeval?

daar zeg je het, TOPsport.. TOPsport is idd niet gezond

maar soit, dit is een A zegt B zegt discussie, daar geraak je niet uit en dat weet je
je posts komen echt zo over:
1e post: provocerend hopend dat er iemand op reageert (lees: je wil een discussie aangaan voor de een of andere reden), een anti-sport post op een sport-forum, denk zelf eens hier over na
2e post: half juichend over het feit dat iemand op je post gereplied heeft en je een discussie kan aangaan, en dan afkomen met iets dat iedereen al weet.. TOPsport is ongezond, hoera, dank u voor uw levenswijsheid :ironic:

Fighting Hobbit
16 oktober 2005, 12:57
Ik tennis al een jaar of 8 en kdoe het nog altijd met veel plezier (speel wel geen competitie want ik kan ni goe spelen onder stress)
Ik zou volgend jaat misschien wel graag gaan schermen ofzo...

Kindercrash
16 oktober 2005, 12:58
daar zeg je het, TOPsport.. TOPsport is idd niet gezond

maar soit, dit is een A zegt B zegt discussie, daar geraak je niet uit en dat weet je
je posts komen echt zo over:
1e post: provocerend hopend dat er iemand op reageert (lees: je wil een discussie aangaan voor de een of andere reden), een anti-sport post op een sport-forum, denk zelf eens hier over na
2e post: half juichend over het feit dat iemand op je post gereplied heeft en je een discussie kan aangaan, en dan afkomen met iets dat iedereen al weet.. TOPsport is ongezond, hoera, dank u voor uw levenswijsheid :ironic:
Niet alleen topsport, ook sport in het algemeen.
Met uitzondering als wandelen, zwemmen,..
Je hebt gelijk, volgende keer zal ik een "anti-sport" post plaatsen op het graphics forum!!!! :ironic:

cura
16 oktober 2005, 13:08
Je hebt gelijk, volgende keer zal ik een "anti-sport" post plaatsen op het graphics forum!!!! :ironic:
hou het int vervolg voor uzelf tenzij je het kan staven, ik bedoelde (en dat weet je maar heel goed) dat je hier post omdat je weet dat je hier mensen op de tenen kunt trappen ... soit, kzal de anderen hun stille raad opvolgen en u ook verder negeren :niceone:

Kindercrash
16 oktober 2005, 13:11
hou het int vervolg voor uzelf tenzij je het kan staven, ik bedoelde (en dat weet je maar heel goed) dat je hier post omdat je weet dat je hier mensen op de tenen kunt trappen ... soit, kzal de anderen hun stille raad opvolgen en u ook verder negeren :niceone:
Ik bleef tenminste ontopic, nuja, als jij je nu de betere man voelt omdat je anderen verwijt met onwaarheden : :niceone:
Ciao :)

SIO
16 oktober 2005, 13:38
speelt er iemand American Football? dus geen rugby he

Matn
16 oktober 2005, 14:39

Alle sporten zijn wel slecht voor iets (badminton is bijvoorbeeld slecht voor je rug), maar sporten doet je volgens mij nog steeds meer goed dan slecht hoor. :unsure:

Hmgrwngd
16 oktober 2005, 14:46
Zever?

Ik zal je een simpel tegenvoorbeeld geven:
ik had enorm hoge bloeddruk door alleen maar te wandelen en te eten;

nu dat ik veel sport (fietsen en lopen) is mijn bloeddruk stevig omlaag gegaan en voel ik me veel beter in mijn vel.

Had ik eerder geweten welke de gigantische voordelen waren aan sport, had ik het veel eerder gedaan.
De occasionele blessure (spierstijfheid, gewrichtspijnen) neem ik er heel graag bij.

Maw mijn problematische ontaarding in sport is wel degelijk gezond. ;)
Byebye

Glor
16 oktober 2005, 14:50
badminton, zes jaar gespeeld, maar moeten stoppen door osgood schlatter (ontsteking aan knieën). Zaligste sport ooit man... Tevens ook bekroond tot de "snelste olympische sport"... :) ja, pakt maar ne keer een pluimke da tegen 275 per uur op 2.5 meter van u in de grond wordt geboord ;) Shit ik mis die sport.. Twee enkels van elk een uur respectievelijk, zaligste gevoel ooit nadien. Kheb al veel getript, maar da topt nog altijd alles =)

@Glor: hoe noemt uw club ? Kans is reëel da 'k ze nog ken =)

Kleef met je mee, kzou het ook zwaar missen :p Kmis het zelfs al als twee weken out lig (en dat gebeurt wel regelmatig, krijg nogal veel spierscheuren, iets met dak te groot ben en mijn spieren nog niet zijn mee ontwikkeld :p
En mijn club noemt Flying Shuttles, uit Zaffelare, centre of the world :unsure:

grote caruur ?;? van badminton krijg je geen dikke spieren hoor, enkel een afgetraind lichaam een meer soepelheid en snelheid in de armen en benen
Dan ligt dat zuiver aan onze trainer, iedereen in de club heeft een aardige karuur maar er wordt bij ons ook veel aan krachttraining gedaan ;)

Welk is jou klassement Glor?
Ik ben zelf C2...
Honestly, shame on me :$ Ik intresseer me niet zo zeer in de reeksen, trainer heeft het 1 keer uitgelegd 4 jaar geleden en ksnapte er geen zak van ;) (nuja wa wil je kwas 10 jaar^^) Tis iets me een B3 in fzo, kzal volgende competitie ies vragen om het nog es uit te leggen :p Ik let er gewoon niet op, ik speel :p (ksta atm 1des in de 2de poule bij de -15 da weetk, maar de reeks ken ik niet ;)

En @Kindercrash--->topsport is ongezond, sport gezond--->al meerdere malen officiëel bewezen, wordt ook telkens herhaald en da weet gewoon iedereen, topsport is 100X intensiever dan gewone sport, van wandelen en zwemmen krijg je je vet niet weg ze, waarom denkte da mensen gaan joggen voor hun lijn? :sop: Omdat ongezond is en omda et toch nie helpt om te vermageren :ironic:

Kindercrash
16 oktober 2005, 14:54
Kleef met je mee, kzou het ook zwaar missen :p Kmis het zelfs al als twee weken out lig (en dat gebeurt wel regelmatig, krijg nogal veel spierscheuren, iets met dak te groot ben en mijn spieren nog niet zijn mee ontwikkeld :p
En mijn club noemt Flying Shuttles, uit Zaffelare, centre of the world :unsure:

Dan ligt dat zuiver aan onze trainer, iedereen in de club heeft een aardige karuur maar er wordt bij ons ook veel aan krachttraining gedaan ;)

Honestly, shame on me :$ Ik intresseer me niet zo zeer in de reeksen, trainer heeft het 1 keer uitgelegd 4 jaar geleden en ksnapte er geen zak van ;) (nuja wa wil je kwas 10 jaar^^) Tis iets me een B3 in fzo, kzal volgende competitie ies vragen om het nog es uit te leggen :p Ik let er gewoon niet op, ik speel :p (ksta atm 1des in de 2de poule bij de -15 da weetk, maar de reeks ken ik niet ;)

En @Kindercrash--->topsport is ongezond, sport gezond--->al meerdere malen officiëel bewezen, wordt ook telkens herhaald en da weet gewoon iedereen, topsport is 100X intensiever dan gewone sport, van wandelen en zwemmen krijg je je vet niet weg ze, waarom denkte da mensen gaan joggen voor hun lijn? :sop: Omdat ongezond is en omda et toch nie helpt om te vermageren :ironic:
Moesten ze gezond leven, zouden ze niet moeten vermageren ;)

EA lover
16 oktober 2005, 14:56
Ik speel korfbal

Glor
16 oktober 2005, 15:00

Idd, volledig mee akkoord, moesten ze sporten op voorhand was er idd geen reden op te vermageren...

evil aardappel
16 oktober 2005, 15:50

En dan, liever wat lekkerder en ondezonder eten, met achteraf wat sport dat mij beter in mijn vel doet voelen, dan een saai leven met enkel wandelen en zwemmen als "sport".
Dan nog, ge moet ook geen zwakkeling blijven he, van sport worde sterk en van de blessures worde "harder". Denk dat een persoon (zoals gij die beschrijft) niet tegen veel gaat kunnen.

Matn
16 oktober 2005, 16:20
En dan, liever wat lekkerder en ondezonder eten, met achteraf wat sport dat mij beter in mijn vel doet voelen, dan een saai leven met enkel wandelen en zwemmen als "sport".
Dan nog, ge moet ook geen zwakkeling blijven he, van sport worde sterk en van de blessures worde "harder". Denk dat een persoon (zoals gij die beschrijft) niet tegen veel gaat kunnen.

Van blessures worde "harder", of ge blijft er de rest van je leven mee sukkelen... :ironic:

Gamerke 1988
16 oktober 2005, 16:20
Ik speel korfbal
en ben je daar trots op? :eek:

:p

Nee seriues, lijkt me zo een belachelijke sport.. Je moet de bal werpen zoals een meisje. Ga dan basketten man :unsure:

my 2 cents

Matn
16 oktober 2005, 16:21

Nee seriues, lijkt me zo een belachelijke sport.. Je moet de bal werpen zoals een meisje. Ga dan basketten man :unsure:

my 2 cents

Is korfbal geen zo'n sport waar meisjes en jongens in dezelfde ploeg spelen? :unsure:
Could be wrong though. :x

Gamerke 1988
16 oktober 2005, 16:27
Is korfbal geen zo'n sport waar meisjes en jongens in dezelfde ploeg spelen? :unsure:
Could be wrong though. :x
nee, inderdaad. Tis de enige sport waar jongens evenslecht MOETEN smijten als de meisjes :unsure:

Pomme
16 oktober 2005, 16:27

B3 ? Sterk. Dan zijt ge waarschijnlijk de enige Belg die B3 is :p B3 bestaat bij mijn weten niet, tenzij het verandert is in de tussentijd dat ik gestopt ben.

van "slecht" naar "goed": D, C2, C1, B2, B1, A3, A2, A1. Da laatste zijn er niet zo veel in belgie =)

Kleef met je mee, kzou het ook zwaar missen Kmis het zelfs al als twee weken out lig (en dat gebeurt wel regelmatig, krijg nogal veel spierscheuren, iets met dak te groot ben en mijn spieren nog niet zijn mee ontwikkeld
En mijn club noemt Flying Shuttles, uit Zaffelare, centre of the world

Ziet maar da u hetzelfde nie overkomt. Echt nie goe voor de moral zenne. Toen ik moest stoppen, ben ik effe slecht gegaan.

Flying shuttles zegt me niet zo veel eigelek :| Ik speelde bij de Treffers (overijse), speelde/trainde in de brabantse selectie.

evil aardappel
16 oktober 2005, 16:30
Van blessures worde "harder", of ge blijft er de rest van je leven mee sukkelen... :ironic:

Ik spreek niet over zware blessures he, sjeez :ironic: :doh:

[deleted]
16 oktober 2005, 16:32
[deleted]

Glor
16 oktober 2005, 17:09
B3 ? Sterk. Dan zijt ge waarschijnlijk de enige Belg die B3 is :p B3 bestaat bij mijn weten niet, tenzij het verandert is in de tussentijd dat ik gestopt ben.

van "slecht" naar "goed": D, C2, C1, B2, B1, A3, A2, A1. Da laatste zijn er niet zo veel in belgie =)

Sry oor :p Kzeg toch dak er geen zak van ken, van de reeksen :p

Matn
16 oktober 2005, 17:09

A1, A2 en A3 bestaan ook niet meer, het is nu gewoon A geworden. ;) (Is toch al eindje zo dacht ik.)

EA lover
16 oktober 2005, 17:26

my 2 cents
Zielig :ironic: . Wat doe jij? ballet :doh:
Wat is daar nu zo belachelijk aan? Als ik dat leuk vind vind ik dat leuk. Ga jij zeggen wat ik belachelijk vind en wat niet :naughty: .
Probeer jij maar eens te korfballen hoor. Het eerste jaar lag ik u grandioos uit hoor.

Glor
16 oktober 2005, 17:38
²ded, korfbal lijkt mij een geweldig moeilijke sport, geen idee wat de juiste manier is om te gooien maar tis in ieder geval verschrikkelijk moeilijk om die bal in de korf te krijgen, bij basket ebt ge maar te mikken op et bord achter de ring, tstaat zelfs nog een vierkant op om u te helpen, bij korfbal was het dacht ik ook verboden om met de bal te lopen wat wil zeggen dat de rest van het team constant moet bewegen etc, lijkt me vreselijk hard :p

EA lover
16 oktober 2005, 17:41
²ded, korfbal lijkt mij een geweldig moeilijke sport, geen idee wat de juiste manier is om te gooien maar tis in ieder geval verschrikkelijk moeilijk om die bal in de korf te krijgen, bij basket ebt ge maar te mikken op et bord achter de ring, tstaat zelfs nog een vierkant op om u te helpen, bij korfbal was het dacht ik ook verboden om met de bal te lopen wat wil zeggen dat de rest van het team constant moet bewegen etc, lijkt me vreselijk hard :p
Bedankt dat er nog mensen zijn die mij begrijpen.
Het is inderdaad 'moeilijk' om die bal er vanaop 15m in te gooien maar na jaren leer je dat wel ;) .
Met de bal mag je in totaal 2 passen zetten dus al zeker niet lopen.
Je moet dus ook een goede conditie zijn want u vak (4 man van 1 ploeg) moet constant in beweging zijn.
Verder moet je ook passen geven naar een medespeler die meer dan 20m van u staan. Dan moet die pas nog perfect aankomen.
Verder leren passen met u beste hand maar ook met u slechte en met 2 handen.
Ik zou zeggen: Gamerke 1988 begin er maar aan en we zullen eens een matchke spelen. Benieuwd of je nog hard zal lachen...

Schummi88
16 oktober 2005, 17:47
Ik heb 5 jaar tafeltennis gedaan en met spijt in het hart moeten stoppen, verhuist en niet echt in de buurt van mijn club. Hier in de buurt is niet echt een tafeltennisclub en dat is toch zeer spijtig. Je traint er je armen, coördinatie en reactiesnelheid mee + je moet zeer veel bewegen. Als ik kon ik zou direct terug beginnen, hier in de buurt is wel een zaalvoetbalclub mss dat ik daar is ga horen.

*Argos*
16 oktober 2005, 17:49
korfbal lijkt me toch ook wel tof, maar dan vooral buiten alst mooi weer is :)

Schummi88
16 oktober 2005, 17:58

dat is om op te vloeken als diejen bal terug uit dieje ring gaat :angry:

EA lover
16 oktober 2005, 18:04
Ja, dan is het heel plezant.
Natuurlijk minder plezant als je half november, ijskoud en onder een gietende hemel 50 minuten lang moet spelen maar voor de rest is het heel plezant.
Gelukkig trainen en spelen we in de winter in de zaal.

Fighting Hobbit
16 oktober 2005, 20:15
Gezond is een sport zoals badminton niet voor uw gestel zenne. Het enige nadeel van badminton is dat ge er uw lijf mee stuk maakt als ge het een beetje serieuzer speelt... :/

Mijn knieën zijn eraan voor de moeite, daar is één of ander kraakbeen nogal verbrokkeld, kan bijna geen sport doen zonder pijn. Laat staan dat op mijn hukske gaan zitten pijnloos zou gaan :) kheb de knieën van ne 70 jarige =/
Inderdaad, tennis is ook een heel slechte sport infeite, lopen enzo op een vrij onnatuurlijke manier, heel snel kunnen spurten op een afstand van 10 meter enzo...

Glor
16 oktober 2005, 20:17
Nuja moet da ook nie gaan overdrijven ih :p Kheb ne gast in mijn club die op een Europees toernooi in Zweden 3des is geëindigd en heeft in 7 jaar nog niks voorgehad, aan de andere kant is een van mijn maten wel een jaar uitgeweest met overbelaste pols en complicaties die maar bleven aanslepen. Anyway sporten zonder kans op blessure bestaan niet :p

e_talking
16 oktober 2005, 20:18

als je drie punters gooit bij basketbal doe je dat (meestal) ook zonder het bord....

btw: mag je bij korfbal ook gooien zoals bij basketbal???

Gamerke 1988
16 oktober 2005, 20:20
Zielig :ironic: . Wat doe jij? ballet :doh:
Wat is daar nu zo belachelijk aan? Als ik dat leuk vind vind ik dat leuk. Ga jij zeggen wat ik belachelijk vind en wat niet :naughty: .
Probeer jij maar eens te korfballen hoor. Het eerste jaar lag ik u grandioos uit hoor.
en waarom zou ballet dan belachelijk zijn?

En ik zeg toch niet dat jij dat niet mag doen, ik zeg alleen dat ik het een belachelijke sport vind. Net zoals voetbal :doh:

En nee ik speel geen ballet, en ik ga ook nooit korfballen :tongue:

Time
16 oktober 2005, 20:21
En ik zeg toch niet dat jij dat niet mag doen, ik zeg alleen dat ik het een belachelijke sport vind. Net zoals voetbal :doh:

Waarom zeg je dan zoiets, wetende dat het reacties gaat uitlokken..? :unsure:

Fighting Hobbit
16 oktober 2005, 20:22
Nuja moet da ook nie gaan overdrijven ih :p Kheb ne gast in mijn club die op een Europees toernooi in Zweden 3des is geëindigd en heeft in 7 jaar nog niks voorgehad, aan de andere kant is een van mijn maten wel een jaar uitgeweest met overbelaste pols en complicaties die maar bleven aanslepen. Anyway sporten zonder kans op blessure bestaan niet :p
Mja, maar tis niet gezond, ik ken iemand die met tennisse zijn voet echt kapot gespeeld heeft, kan nooit nog een sport doen die belastend is voor de voeten. (zal dan poolen ofzo worden).
Nuja, ik heb in 8 jaar ook nog niks gehad, ik speel nu ook maar 2 uurtjes per week (behalve in de vakantie, dan zijn dat er tientallen...) Nuja, het is slecht voor de gewrichten, maar das natuurlijk ook relatief eh...

EA lover
16 oktober 2005, 20:22
als je drie punters gooit bij basketbal doe je dat (meestal) ook zonder het bord....

btw: mag je bij korfbal ook gooien zoals bij basketbal???
Dat mag inderdaad maar je zal ondervinden dat dit niet doeltreffend is.
De mand staat op een hoogte van 3m 50 cm wat een stukje hoger is dan bij basketbal.
Als je korfbal begint te leren zal je de juiste techiek leren en zo zal je rapper scoren.

Gamerke 1988
16 oktober 2005, 20:25
Waarom zeg je dan zoiets, wetende dat het reacties gaat uitlokken..? :unsure:
omdat ik stoer ben :cool:

EA lover
16 oktober 2005, 20:29
omdat ik stoer ben :cool:

:ironic:

Als jij dit (http://users.telenet.be/korfbalopschool/Korfbalgids.WMV) allemaal kan zal ik je proficiat wensen maar tot dan lach ik je uit.

Gamerke 1988
16 oktober 2005, 20:35
maar tot dan lach ik je uit.
omdat ik geen korfbal speel en dit een belachelijke sport vind? :wtf::ironic:

btw, :rofl: @ filmpke, nu vind ik het nog belachelijker:lol:

Nee, jij mag dat spelen zoveel je wil van mij. Maar ik vind het nog steeds een belachelijke sport:p

EA lover
16 oktober 2005, 20:44
omdat ik geen korfbal speel en dit een belachelijke sport vind? :wtf::ironic:

btw, :rofl: @ filmpke, nu vind ik het nog belachelijker:lol:

Nee, jij mag dat spelen zoveel je wil van mij. Maar ik vind het nog steeds een belachelijke sport:p
Jij mag zoveel zeggen als je wilt maar ik vind jou belachelijk en helemaal niet stoer. Maar nu zwijg ik voor ik een note krijg.

*Argos*
17 oktober 2005, 05:56
ja filmpke is nu niet echt materiaal om mee uit te pakken daar geef ik gamerke wel gelijk in :) maar korfbal in real action is wel fun, ne maat van mij deed dit vroeger en hij amuseerde zich tijdens de match rot met de bal en na de match amuseerde hij zich rot met de meiskes die hij daar regelmatig leerde kennen :p
dus die kerel haalde uit korfbal alleen maar voordelen uit ;)

Matn
18 oktober 2005, 20:46
Ik heb nog niet veel gekorfbald in mijn leven, maar ik vond het altijd leuker dan basketbal. :) Hockey vind ik ook wel nog fun. :)

WolCoM
18 oktober 2005, 23:46
Bof, met alle respect maar kvind korfbal ook niet zo'n toffe sport wur. Geef mij maar basketbal.

*S|N*
29 oktober 2005, 12:43
Fietsen is altijd fun geweest voor mij. en dan ni echt 'wieleren' , maar meer zo in den aard van 'Dirt-jump/freeride/street' (en voor de liefhebbers Trial:)). 'T verschil is dat je met drops en jumps wel degelijk serieuze krachten op je bovenlichaam moet zetten, en dus ni alleen de benen. Zelf zit ik steeds in t stad met enkele maten. En als je goed rondkijkt zie je ze meer en meer opkomen imo. En dat kan ik alleen maar toejuichen! try it , t is gezond en t geeft u me momenten serieuze kix! (surtout in groep).
Greetz

Enkele links:

www.belaey-trials.be
www.trials-online.com
www.dirte19.be
www.google.be:)