PDA

Volledige versie bekijken : Yahoo! en Microsoft bevestigen IM-samenwerking

FuLcRuM
13 oktober 2005, 16:31
Yahoo! en Microsoft hebben officieel het gerucht bevestigd waar wij gisteren over berichtten: de bedrijven zullen hun instant-messaging diensten voortaan laten samenwerken.

Dat betekent dat gebruikers van Yahoo! Messenger en van MSN Messenger onderling IM-berichten kunnen uitwisselen en elkaar in de contactenlijst kunnen toevoegen zonder dat daar extra software van derden voor nodig is.

"Dit is een heus omslagpunt in de IM-industrie en wij geloven dat de samenwerking met Microsoft een nieuw tijdperk in de wereld van IM-communicatie zal inluiden", aldus Terry Semel van Yahoo!.

Bron: www.zdnet.be

Naar mijn mening zal hier een nog slechter product dan MSN Messenger uit voortkomen... Maarja... Vergis ik mij?

FuLcRuM
13 oktober 2005, 16:32
Hierbij ook even het artikel van gisteren:

Microsoft en Yahoo! staan op het punt een overeenkomst te sluiten waardoor het voor gebruikers van hun instant-messaging diensten mogelijk wordt elkaar berichten te versturen.

Dit heeft een betrouwbare bron, die bij de besprekingen betrokken is, laten weten aan CNet. De bedrijven moeten nog enkele details uitwerken en willen dan ook nog geen commentaar geven. Waarschijnlijk zal het nieuws echter vandaag nog officieel worden bevestigd.

De drie grote IM-providers - Microsoft, Yahoo! en AOL - praten al geruime tijd over het laten samenwerken van hun chatdiensten, maar tot nu toe werd er weinig vooruitgang geboekt.

Alleen zakelijke gebruikers die Microsofts Live Communications Server draaien, kunnen al enkele maanden tekstberichten uitwisselen met andere IM-platformen. Voor consumenten was deze mogelijkheid echter niet beschikbaar.

De enige manier om de verschillende IM-diensten te benaderen vanuit een enkel programma, was door software van derden te gebruiken, zoals Trillian of ICQ. Gebruikers van Yahoo! Messenger en MSN Messenger zullen dus waarschijnlijk voortaan ook direct met elkaar kunnen chatten.

Bron: www.zdnet.be

Sharku
13 oktober 2005, 16:57
Mij gaat het niet veel doen, ik heb MSN sinds een tijdje terug buiten gesmeten, en ditmaal echt definitief.

*kuch* www.jabber.org *kuch* Psi (http://psi.affinix.org) *kuch* www.amessage.be *kuch* GRR, die vervelende hoest toch... ;)

Sharku

Santa
13 oktober 2005, 17:35
Ik vin messenger nog altijd goe; gewoon omwille van het feit da iedereen het gebruikt en ik er dus iedereen mee kan bereiken.. Dit in tegenstelling tot bvb Google Talk :sop:

FuLcRuM
13 oktober 2005, 17:37
Ik vin messenger nog altijd goe; gewoon omwille van het feit da iedereen het gebruikt en ik er dus iedereen mee kan bereiken.. Dit in tegenstelling tot bvb Google Talk :sop:

Google talk bestaat ook nog niet zo lang éh...

Maar wat mij nu echt mateloos stoort is dat MSN 7.5 nog altijd zware bugs heeft in XP Media Center... Echt overdreven...

FeNiX4LiFe
13 oktober 2005, 18:13
Mij gaat het niet veel doen, ik heb MSN sinds een tijdje terug buiten gesmeten, en ditmaal echt definitief.

*kuch* www.jabber.org *kuch* Psi (http://psi.affinix.org) *kuch* www.amessage.be *kuch* GRR, die vervelende hoest toch... ;)

Sharku
kuch
real people use msn 6.2

ée genezen

Genious
13 oktober 2005, 18:47

dat is niet echt een reden om te zeggen dat het goed is, enkel een reden om te zeggen dat het nodig is.

ze werken prolly samen omdat ze bang zijn voor de dingen die kunnen ontstaan uit de samenwerking van sun met google

boe
13 oktober 2005, 20:17
Het netwerk op zich blijft al gelijk (in die mate dat er toch beduidend wat "downtime" is voor een dergelijk netwerk, ik denk dat je bij "google" beter gediend zal zijn dan bij MS op dat gebied!).

De MSN-messenger client is gewoon bloated met stuff die niemand bezigt.

Je kan echter wel gaan connecteren met GAIM of Miranda of dergelijke op het MSN netwerk, en/of op het ICQ netwerk. Dat zijn messengers pur-sang, zonder bijkomende brol en advertenties.

http://www.newrecruit.org/local/newrecruit/images/blog/miranda.jpg

Véél handiger & duidelijker, en zonder irritante popups. Je antwoordt je contacts wanneer JIJ het wil, en niet als zij je komen lastigvallen.

Holy Paladin
13 oktober 2005, 20:24
kuch
real people use msn 6.2

ée genezen
real people don't use msn at all :ironic:

Bubbling Zombie
13 oktober 2005, 20:28
real people don't use msn at all :ironic:

nja, geen reclame maken voor andere netwerken die nog clean zijn aub :D

en @ boe: is miranda al min of meer stable? vroeger crashte dat hier enorm... maar kzoek naar iets dat iets meer modulair is dan gaim. En ik denk dat genious er het kortste bij zit :D

EvilBork
13 oktober 2005, 20:41
kuch
real people use msn 6.2

ée genezen

²

real people don't use msn at all

²

Majah, iedereen gebruikt da dus benk ook wa verplicht da te gebruike... helaas :D

evil aardappel
13 oktober 2005, 20:47
Heel de wereld gebruikt MSN, ne gewone mens die em niet interesseert in pcdingen gebruikt msn als "IM" omdat het voorgeschoteld wordt, het is gemakkelijk om gewoon rap iets te zeggen of te zeveren tegen mensen die ge kent. Als ge afkomt mee van die progs gelijk jabber (of wa wast daar allemaal) hangt ge gewoon de koppige nerd uit.

Bubbling Zombie
13 oktober 2005, 20:48
Heel de wereld gebruikt MSN, ne gewone mens die em niet interesseert in pcdingen gebruikt msn als "IM" omdat het voorgeschoteld wordt, het is gemakkelijk om gewoon rap iets te zeggen of te zeveren tegen mensen ide ge kent, als ge afkomt mee van die progs gelijk jabber (of wa wast daar allemaal) hangt ge gewoon de koppige nerd uit.

nah, gij hangt gewoon de naive internetgebruiker uit. Big difference. 't is wel waar wat je zegt , path of least resistance. Maar als je in 't echte leven altijd aanpakt wat het gemakkelijkste is ga je niet ver komen.

dJeez
13 oktober 2005, 21:13
Heel de wereld gebruikt MSN
Ik alvast niet, nu ja hoogstens via Jabber eens (maar dat is dan 5 keer per jaar of zo, 't zal echt niet veel schelen). Maar IM is dan ook niet echt aan mij besteed, geef mij maar mail - tenzij voor brainstorms, dan is IRC/IM wel handig als de andere personen zich elders bevinden.

Holy Paladin
13 oktober 2005, 21:41
er zijn genoeg programmas waarmee ge tegelijk zowel me msn als icq, aim etc kunt babbele, en zelfs de contacte van de programmas die ge al had overneemt

maw er is absoluut geen enkel excuus om msn te gebruiken :p

`SeriOUs
13 oktober 2005, 21:47
Jawel, gemakzucht.
Ik ben geen zware chatter, dus heb geen nood aan andere programma's/netwerken.

Maar idd, eigenlijk zouden alle IM's er goed aan doen als ze gewoon de XMPP-standaard zouden volgen. Die is niet voor niets ontwikkeld.
Ik heb er wel een goed oog in dat dit ook niet meer lang gaat duren, want grote bedrijven zoals Microsoft zijn steeds meer zich van de belangrijkheid van standaarden bewust.

Holy Paladin
13 oktober 2005, 21:49
als ge zo gemakszuchtig zijt, installeer dan msn gewoonweg niet en gebruik windows messenger, dat is ook pure basics zonder bs

`SeriOUs
13 oktober 2005, 21:52
Neen, want dan mis ik veel van de dingen die het IM net handig maken.

Dan denk ik aan 'message of the day', 'spaces', 'avatars',... want daar staan meestal belangrijke boodschappen in.
Je moet ook een beetje meegaan hé. Maar waarom zou ik het nodig achten om op bv. AOL-netwerk/IRC te kunnen connecten terwijl ik toch daar niemand op heb zitten.

evil aardappel
13 oktober 2005, 22:02
nah, gij hangt gewoon de naive internetgebruiker uit. Big difference. 't is wel waar wat je zegt , path of least resistance. Maar als je in 't echte leven altijd aanpakt wat het gemakkelijkste is ga je niet ver komen.

Serieuse dingen in het echte leven <-> instant messaging

Ik alvast niet, nu ja hoogstens via Jabber eens (maar dat is dan 5 keer per jaar of zo, 't zal echt niet veel schelen). Maar IM is dan ook niet echt aan mij besteed, geef mij maar mail - tenzij voor brainstorms, dan is IRC/IM wel handig als de andere personen zich elders bevinden.

Ik gebruik ook geen IM, soms, en dan is het MSN (duh).

Shyheim
13 oktober 2005, 23:18

Anders moet ge keer dingen vergelijken die wa geen bal met elkaar te maken hebben.
Ge moogt nu zeggen wat ge wilt, maar MSN is imo gebruiksvriendelijk. Heb wel versie 6.2, dus zonder die buzzer-b$ en wat weet ik allemaal. Gewoon e-mailadres hebben, en ge kunt aanmelden. Dat e-mailadres kunt ge dan nog voor andere doeleinden gebruiken ook (zakelijk e-mailadres bvb).
Pas op, ik verkies ook de oude ICQ Lite boven MSN, maar het mag gezegd worden dat MSN toch positieve punten heeft ook. Iedereen kan ermee aanmelden. En als er mensen irritant doen tegen u, tja, zoek dan andere vrienden ofzo; ge kunt toch zelf kiezen wie ge in uw lijst accepteert en wie niet...

sneller
13 oktober 2005, 23:19
lol msn is voor chatte, indien nodig geluid +webcam en da werkt imo perfect? wrom nog moeilijk doen of andere progs gaan gebruike waar de pc-nerds voor zweren...

Bubbling Zombie
13 oktober 2005, 23:20
Anders moet ge keer dingen vergelijken die wa geen bal met elkaar te maken hebben.

ik vergelijk niks, ik heb het over de mentaliteit.

evil aardappel
13 oktober 2005, 23:24
lol msn is voor chatte, indien nodig geluid +webcam en da werkt imo perfect? wrom nog moeilijk doen of andere progs gaan gebruike waar de pc-nerds voor zweren...

voila :).

EagleEye
13 oktober 2005, 23:38
ik vergelijk niks, ik heb het over de mentaliteit.
Je _vergelijkt_ de mentaliteit.

Mijn mentaliteit inzake "real life" situaties en keuzes is nog altijd heel wat anders dan als ik moet kiezen tussen dit of dat stukje software...

Bubbling Zombie
13 oktober 2005, 23:44
Je _vergelijkt_ de mentaliteit.

Mijn mentaliteit inzake "real life" situaties en keuzes is nog altijd heel wat anders dan als ik moet kiezen tussen dit of dat stukje software...

in jou geval waarschijnlijk wel (en in 99% van de forumgangers hun geval waarschijnlijk ook ^-^). Maar als ik de post zie van hem (en van sneller) over die "dikke nerds" die "speciaal" willen doen heb ik mijn twijfels over hen.

Xeromem
13 oktober 2005, 23:45
Ooeee Microshit voelt zich bedreigd :)

Moest Gmail succes hebben -en dat zal hij worden- gaan ze zeker MSN en Hotmail de grond in boren.

evil aardappel
13 oktober 2005, 23:52
in jou geval waarschijnlijk wel (en in 99% van de forumgangers hun geval waarschijnlijk ook ^-^). Maar als ik de post zie van hem (en van sneller) over die "dikke nerds" die "speciaal" willen doen heb ik mijn twijfels over hen.

Ik denk dat veel mensen dat vinden hoor.

Holy Paladin
13 oktober 2005, 23:56
ja want programmas gebruiken die niet letterlijk de helft volstaan met complete bullshit, dat is alleen voor nerds

FuLcRuM
14 oktober 2005, 10:34
Sneller en evil aardappel:

Ik gebruik ook Miranda... Waarom? Het is veel effectiever dan 3 verschillende messengers te lopen hebben... Oooh, ben ik nu een nerd?

Komaan... Ik heb hier Windows XP Media Center Edition draaien en hun nieuwe o zo leuke Messenger 7.5 werkt hier maar half/niet op... Way to go Microsoft... Sorry dat ik dan overstap van jullie o zo populaire programma naar een programma dat wel werkt en dan nog eens veel efficiënter is... Sorry dat ik een Nerd ben :sad:

Sphinkx
14 oktober 2005, 11:04
Heel de wereld gebruikt MSN, ne gewone mens die em niet interesseert in pcdingen gebruikt msn als "IM" omdat het voorgeschoteld wordt, het is gemakkelijk om gewoon rap iets te zeggen of te zeveren tegen mensen die ge kent. Als ge afkomt mee van die progs gelijk jabber (of wa wast daar allemaal) hangt ge gewoon de koppige nerd uit.

Zeker niet waar!

In de Benelux is MSN heel populair. Maar in Duitsland is ICQ ook nog vreselijk populair. In de VS is het dan weer AIM dat het meeste aantal gebruikers heeft. Zij hebben daar een marktdeel van bijna 80% dacht ik.

BTW is iedere gebruiker van Firfox, Opera of een andere alternatieve browsers ook een koppige nerd omdat hij niet de IE gebruikt die standaard in windows zit :ironic:

MSN & IE hebben een groot marktaandeel door windows. Moest je die extra moeten downloaden zou hun marktaandeel belange zo groot niet zijn!

FuLcRuM
14 oktober 2005, 11:12
Zeker niet waar!

In de Benelux is MSN heel populair. Maar in Duitsland is ICQ ook nog vreselijk populair. In de VS is het dan weer AIM dat het meeste aantal gebruikers heeft. Zij hebben daar een marktdeel van bijna 80% dacht ik.

BTW is iedere gebruiker van Firfox, Opera of een andere alternatieve browsers ook een koppige nerd omdat hij niet de IE gebruikt die standaard in windows zit :ironic:

MSN & IE hebben een groot marktaandeel door windows. Moest je die extra moeten downloaden zou hun marktaandeel belange zo groot niet zijn!

Inderdaad... En daarom is het dus ook makkelijk om een programma zoals miranda te gebruiken...

Dan weet je tenminste dat je voor iedereen online bent en je hebt geen 3-4 progs nodig dus :)

[deleted]
14 oktober 2005, 13:42
[deleted]

FuLcRuM
14 oktober 2005, 13:43
Ik gebruik al 2 jaar gaim en 'k ben vet verwend met de tabs :)

nog nooit gebruikt / van gehoord... link? :) Goed? eventueel screen?

Feignasse
14 oktober 2005, 14:05
Ik heb vroeger trillian en icq gebruikt en dat kwam erop neer dat je na een kleine eeuwigheid configureren je eindelijk kon chatten. Honderden irritante en imo overbodige settings hebben die programma's

MSN = installeren, vijftal settings veranderen bij de options en 't is in orde. Die tabs en de reclamebanner hinderen me niet in het minst.

[deleted]
14 oktober 2005, 14:12
[deleted]

evil aardappel
14 oktober 2005, 15:35
Waarom hebt ge 3 chatprogramma's nodig? :wtf:
Iedereen die ik tegenkom en leer kennen geeft (om het gemakkelijk te maken) zijn msn, je gaat ook niet vragen (in belgie), wat uw icq is of weet ik veel... .

En waarom ik het juist voor "nerds" (weet geen ander woord, nerd is idd te grof uitgedrukt) vind, is omdat ge al opzoekwerk doet naar betere en effecientere chatprogramma's... .

[deleted]
14 oktober 2005, 16:15
[deleted]

FuLcRuM
14 oktober 2005, 17:29
Iedereen die ik tegenkom en leer kennen geeft (om het gemakkelijk te maken) zijn msn, je gaat ook niet vragen (in belgie), wat uw icq is of weet ik veel... .

En waarom ik het juist voor "nerds" (weet geen ander woord, nerd is idd te grof uitgedrukt) vind, is omdat ge al opzoekwerk doet naar betere en effecientere chatprogramma's... .

Mja, ik heb veel contacten in de US, Australië en dan nog een paar van all over ;)

Ik heb die drie dus nodig :)

Bubbling Zombie
14 oktober 2005, 19:02

ja, help, de mensen zoeken alternatieven, dus noemen we ze maar nerds. En trouwens, ik vraag altijd hoe ik hen kan contacteren, zo dwing ik de anderen geen keuze op qua client/service/whatever.

[deleted]
14 oktober 2005, 22:19
[deleted]

evil aardappel
14 oktober 2005, 23:52
Mja, ik heb veel contacten in de US, Australië en dan nog een paar van all over ;)

Ik heb die drie dus nodig :)

Ah k :).

ja, help, de mensen zoeken alternatieven, dus noemen we ze maar nerds. En trouwens, ik vraag altijd hoe ik hen kan contacteren, zo dwing ik de anderen geen keuze op qua client/service/whatever.

Ge verstaat mij verkeerd.

Bubbling Zombie
15 oktober 2005, 00:45
Ah k :).

Ge verstaat mij verkeerd.

verklaar u dan nader :D