PDA

Volledige versie bekijken : Belgische belofte -21 en -19 jarige

fixer187
12 oktober 2005, 11:51
Beloften beschermd bij loting

Morgen wordt er om 13 uur in het Zwitserse Nyon geloot voor de barrageduels voor het EK voor beloften van volgend jaar in Duitsland. Omdat België groepswinnaar is, komt het in de eerste pot terecht en kan het uitsluitend landen treffen die als tweede eindigden. Bovendien hebben de Jonge Duivels het voordeel dat hun eerste duel (12 november) op verplaatsing wordt gespeeld, de return (16 november) vindt in België plaats. Tegen Servië kunnen de beloften niet meer geloot worden.

(KVU)

Pot 1: Nederland, Denemarken, Portugal, Frankrijk, Italië, Duitsland, België, Kroatië

Pot 2: Tsjechië, Oekraïne, Rusland/Slovakije, Israël/Zwitserland, Slovenië, Engeland, Servië-Montenegro, Hongarije

Mét Vandenbergh, zonder Kompany?

Proto, Van Damme, Vanden Borre, Vandenbergh en Kompany kunnen met de beloften de barragewedstrijden voor het EK afwerken. De beslissing daarover ligt bij de Technische Commissie, die daarover aanstaande maandag vergadert. ,,Het kan alle kanten uit'', aldus TC-voorzitter Michel Preud'homme. ,,We kunnen een onderscheid maken tussen een eindronde en een barragewedstrijd. Er kan ook een onderscheid gemaakt worden tussen de spelers. Een vaste waarde van de A-ploeg komt minder in aanmerking dan iemand die zweeft tussen beloften en A-ploeg.''

Het verschil tussen basisspeler Kompany en invaller Vandenbergh? ,,Zo kan je het stellen,'' aldus Preud'homme.

Belgie -19

Kwalificatie ondanks nederlaag

De Belgische nationale ploeg voor –19-jarigen heeft zich op het EK in Zweden geplaatst voor de volgende ronde. De jonge Rode Duivels verloren nochtans hun laatste wedstrijd van Hongarije met 1-0, maar door de eerdere goede resultaten tegen Faeröer en Zweden zijn ze alsnog geplaatst. Een kwartier voor tijd scoorde Hrepka het enige doelpunt van de partij. Van de Brugse beloften verscheen alleen Benjamin Lutun aan de aftrap,
Jorn Vermeulen moest vrede nemen met een plaatsje op de bank.Door de kwalificatie mag België begin volgend jaar deelnemen aan de zogenaamde Eliteronde, waar het zich moet proberen te plaatsen voor het hoofdtoernooi van het EK. Dat vindt van 19 tot 29 juli 2006 plaats in Polen. (SF)

België: Bolat, Lutun, Van Gyseghem, Derijck, Pocognoli, Dreesen, Blancke, Kabeya, Legear, Mirallas, Moia.

Re@V0r
12 oktober 2005, 12:07
toch nog toekomst voor de rode duivels? :p

fixer187
12 oktober 2005, 12:13
zeer zeker misschien kunnen we nog de helft van de Rode Duivels aan het werk zien op het EK voor Belofte :p Zou wel smerig zijn tov de jonge gasten die zich gekwalificeerd hebben

MilM
12 oktober 2005, 13:07
in clubverband doen de jongeren het ook vaak goed ze.
Op grote tornooien enzo
Maarja, daarna ...

Tegen dat je als belg in het buitenland gezien wordt en op hoger niveau aan de slag kunt ...

Zou wel leuk zijn moesten die mannen meedoen me de beloften, mss kunnen we dan nog voor een verassing zorgen ;)

$p|Ne
12 oktober 2005, 13:17
Een dikke proficiat aan de beloften!
dit geeft het belgisch voetbal weer hoop :)

Cazzz
12 oktober 2005, 14:01
kun je die matchen eigenlijk ergens volgen? internet? tv?

Re@V0r
12 oktober 2005, 15:49
kzou da ook wel ni echt fair vinden tegenover die gasten die voor de kwalificatie gezorgd hebben eigenlijk, als ze nu ineens gasten uit de a-ploeg zouden laten meespelen omdat die zich niet konden kwalificeren voor het WK...

Nicoot
12 oktober 2005, 16:44
idd mooie prestatie.

Laat die jongeren maar spelen, zo leren ze nog bij. Kompany en co kan tijdens die periode beter rusten van de zware wedstrijden.

Maar andere kant als we afkomen met o.a. Kompany en Vandenborry & Vandenbergh kunnen we imo ver geraken. :rofl:

fixer187
16 november 2005, 18:29
Vandaag de beslissende match voor de beloften, iedereen als 1 blok achter de jeugd !!!!!

EA lover
16 november 2005, 18:37
Spijtig dat Verbist er nu plotseling uit moet voor Proto want Bram keepte in Hongarije uitstekend.

Shyheim
16 november 2005, 19:55
Wordt er in het Boudewijnstadion gespeeld? Of een bescheiden stadion?
Want de jeugd kan op sympathie rekenen van mij, wat de eerste ploeg niet kan... :D

Komt op TV, op welke zender dan?

Time
16 november 2005, 19:56
Vermoedelijke opstellingen

BELGIE: Proto, Vanaudenaerde, Vermaelen, Lombaerts, Monteyne, De Man, Martens, Haroun, De Ceulaer, Vandenbergh, Messoudi

Oekraïne: Pjatov, Jarmasj, Maksimov, Isjtsjenko, Basjlaj, Romantsjoek, Poekanitsj, Aliev, Nevmivaka, Fomin, Milevski

Scheidsrechter: Tudor (Roe)
Stadion: Daknam-stadion in Lokeren
Aftrap: 20.30u, live op sporza.be en Sporza TT

Shyheim
16 november 2005, 20:16
En op TV live op Kanaal 2 blijkbaar... ?

MilM
16 november 2005, 20:30
Idd

Ze staan nu klaar voor aftrap

DGEN
16 november 2005, 20:50
omg..belgie 1 is niet door, dus gaan we belgie onder 21 maar op tv uitzenden...
omg kan het nog erger :rofl:

om nog wat olie op het vuur te smijten...
belgie onder 21 bezit wel minder kwaliteit dan jong oranje :woohoo:

Re@V0r
16 november 2005, 21:14
1-0 momenteel voor de jonge belgen :)

Tweak37
16 november 2005, 21:16

point being? België "1" bezit nog geen fractie van de kwaliteit van Holland "1". Maar ooit zal het wel weer anders zijn :)

DGEN
16 november 2005, 21:25
point being? België "1" bezit nog geen fractie van de kwaliteit van Holland "1". Maar ooit zal het wel weer anders zijn :)
lik in 85 :p
maar dat is voor mij alweer een leven terug :p

ma komaan eh...gewoon onozel om jong belgie op tv uit te zenden, alleen omdat ze nu - in tegenstelling tot belgie 1 :p - kans maken op ek Oo

Pardons
16 november 2005, 21:26

en jong oranje dan jong brazilie :woohoo:

DGEN
16 november 2005, 21:27
en jong oranje dan jong brazilie :woohoo:
zullen we het dan zo zeggen :p
jong belgie < jong brazilie :doc:

Pardons
16 november 2005, 21:28
zullen we het dan zo zeggen :p
jong belgie < jong brazilie :doc:
of zullen we het zo zeggen

de waarde van kompany > heel jong oranje :lol:

DGEN
16 november 2005, 21:33
of zullen we het zo zeggen

de waarde van kompany > heel jong oranje :lol:
maar qua kwaliteit is deze wel overschat euh :ironic:
maar ja..is gewoonte om beginnend talent de hemel in te prijzen :x
btw voor jong oranje kan je nog een paar van oranje in oranje 1 plaatsen :ironic:
moet je voorstellen...robben...van persie etc..nog allemaal speelgerechtigd voor jong oranje :ironic: (alhoewel op het nippertje :p )
nu waar spelen die knulletjes die ik net opnoemde?

Pardons
16 november 2005, 21:42
maar qua kwaliteit is deze wel overschat euh :ironic:
maar ja..is gewoonte om beginnend talent de hemel in te prijzen :x
btw voor jong oranje kan je nog een paar van oranje in oranje 1 plaatsen :ironic:
moet je voorstellen...robben...van persie etc..nog allemaal speelgerechtigd voor jong oranje :ironic: (alhoewel op het nippertje :p )
nu waar spelen die knulletjes die ik net opnoemde?
leeftijdsverschil van 2/3 jaar is in het voetbal veel ,maar dat wist je wel zeker?...

DGEN
16 november 2005, 21:44
leeftijdsverschil van 2/3 jaar is in het voetbal veel ,maar dat wist je wel zeker?...
kwaliteit kerel...daar gaat het toch om? :sleep:

Glor
16 november 2005, 21:46
Zwijg nu toch over Holland en Brazilië België -21 pownz all :unsure:

Aleja in et Daknamstadion toch, op 10 minuutjes van hier^^ :woohoo:

Pardons
16 november 2005, 21:46
kwaliteit kerel...daar gaat het toch om? :sleep:
iets wat oranje heeft ,ik heb het gemerkt de laatset ek en wk's :rofl:

gelukkig ben ik duitser :tongue:

DGEN
16 november 2005, 21:52
iets wat oranje heeft ,ik heb het gemerkt de laatset ek en wk's :rofl:

gelukkig ben ik duitser :tongue:
OEH een duitser :D
tijd om in 2006 die duitsers op hun lazarus te geven :D

Pardons
16 november 2005, 21:55
OEH een duitser :D
tijd om in 2006 die duitsers op hun lazarus te geven :D
en gaat dit holland daar voor zorgen ;)
haha vergeten dat dit jaar een 2-0 voorsprong in eigen huis nog niet genoeg was :D

DGEN
16 november 2005, 22:00
en gaat dit holland daar voor zorgen ;)
haha vergeten dat dit jaar een 2-0 voorsprong in eigen huis nog niet genoeg was :D
nu ja, ik moet toegeven dat oranje zal flateren op het wk (zeker onder leiding van lieverdje marco :rofl: )
na zoveel geluk, is het geluk opgeraakt (bezie maar tegen italie...bende prutsers :p )
om nog maar te zwijgen van zijn selectie besluit (m.n ajacied maduro Oo )

aankomend wk wordt fun...zeker met de kleine voetballandjes :applause:

Tweak37
16 november 2005, 22:01
Ik zie trouwens een wk groep met nederland, australië, trinidad en duitsland wel zitten :) Lekker veel controverse :)

Bontus
16 november 2005, 22:06
Toch wel erg om nu nog alles in de grond te boren wat nog een beetje positief is inzake voetbal en Rode Duivels. Ik vind ze een zalig team, en ik vind het wel de moeite om uit te zenden op tv :p

DGEN
16 november 2005, 22:20
@reteiP: hehe :p gewoon fun...

@tweak37: eerder groep van nederland, australie, trinidad en zuid korea :p
allemaal hollanders als bondscoach :rofl:

daboykefke
16 november 2005, 22:21
man man, hoe dom kunt ge spelen opt einde.. Van Audenaarde deed niets anders dan gewoon die bal wegtrappen ipv hem in de ploeg te houden, en diene Oekrainer opt einde moet ge gewoon neerleggen maar nee.. amateurs

hipStar
16 november 2005, 22:21
omg omg omg in de laatste minuut van de toegevoegde tijd uitgeschakeld. mijn hart bloed

dibo
16 november 2005, 22:22
1-3 :lol:

Eigen schuld, ze moeten nog wat meer de bal gewoon wegtrappen...
Geen kompassie mee! :scream:

Shyheim
16 november 2005, 22:23
:lol: :lol:

ALLEZ LES BELGES! :rofl:

Koone
16 november 2005, 22:26
Zoooo typisch Belgie, als ge op zo'n manier ga spelen dan wete gewoon da ge nog een goal ga tegenkrijgen
Typisch.

Shyheim
16 november 2005, 22:30
Idd. De wissels trokken op niks, Detal durfde zijn man niet neerleggen aan de middencirkel, maar loopt ermee liever tot aan de eigen baklijn in de hoop hem de bal op een correcte manier af te pakken ( :lol: ), en Van Audenaerde pot de bal ver naar voor, ipv te combineren naar voren toe.

e_talking
16 november 2005, 22:39
een winst van de vorige match en een voorsprong nog uit handen geven daar moede toch wel in Belgie moeten kunnen voetballen...

hopelijk ist nu gedaan met de voetbal in Belgie da ze is gvd gaan beseffen da ze niks te zoeken hebben in de voetbal

Cazzz
16 november 2005, 22:43
hopelijk ist nu gedaan met de voetbal in Belgie da ze is gvd gaan beseffen da ze niks te zoeken hebben in de voetbal

:ironic:

als voetbal(of België) u ni aansta kijk er dan gewoon ni naar..

[deleted]
16 november 2005, 22:43
[deleted]

Time
16 november 2005, 22:47
een winst van de vorige match en een voorsprong nog uit handen geven daar moede toch wel in Belgie moeten kunnen voetballen...

Ziet ge eigenlijk graag voetbal..?

DGEN
16 november 2005, 23:14

strijk gaan kerel :rofl:

fixer187
16 november 2005, 23:57
2 words....bloody outrageous :angry:

Ferux
17 november 2005, 00:01
Amai, als die mannen als beloften al zo weinig inzet hebben, wat gaat dat wel niet geven indien ze echt rode duivel worden. Ge kunt een match verliezen, maar als het door gebrek aan inzet is, heb ik geen respect voor die spelers.

Burny
17 november 2005, 00:04
2 words....bloddy outrageous :angry:

² That. En langst de andere kant toch ook spijtig voor die jongens :(

fixer187
17 november 2005, 00:11
Dine Proto mocht imo ook wel 2 van de 3 goalen tegen houden. Zeker die eerste :angry:

Mako
17 november 2005, 00:15
omg man, wat voor een schandelijk slot-halfuur was dat van de jonge duivels :angry:
de laatste 20 minuten heb ik GEEN ENKELE goeie pas naar voor gezien! vooral die letal (ofzo, who the f**k isset zelfs) en vanaudenaerde vlaaiden de bal maar wat weg, zodat binnen de 10-15 sec ze een nieuwe aanval moesten opvangen... Ipv de bal binnen de ploeg te houden, dat je verdediging wat kan uitrusten, nene, we putten ze nen helen helft uit, en dan krijg je idd 3 goals tegen in de laatste 20 minuten.
Ja, ik ben toch wel zeer diep teleurgesteld in de mentaliteit van deze ploeg, die 3 dagen geleden nog werd opgehemeld als "een technisch hoogstaande verademing tgo de rode duivels".
Tis om uw vertrouwen te verliezen in het belgisch voetbal (als het al niet weg was) gewoonweg :sad:

Re@V0r
17 november 2005, 00:20
ginder zo'n prestatie neerzetten en dan op eigen veld zo ne bescheten 2e helft spelen...
jammer da ze het nog uit handen geven

fixer187
17 november 2005, 00:22
mja zo'n prestatie....ze hebben daar dacht ik 3 kansen gekregen en VdBerg maakt ze allemaal af ginder.

Anyway ik zou zeggen Go Ivoorkust !!!

Eagle`
17 november 2005, 01:17
da laatste kwartier was tonnozel om over te klappen, die mannen laten fs een EK door hun handen glippen door hun eige domme fout... vraag me af wa jan peeters gaat geven als interview..inzeker zin was dees wel het failliet van het belgische voetbal tbh.. echt schreinend imo :doh:

daboykefke
17 november 2005, 14:19
Dine Proto mocht imo ook wel 2 van de 3 goalen tegen houden. Zeker die eerste :angry:

grapjas :D

DGEN
17 november 2005, 15:08
hoe durven ze die prutser van een benji te vergelijken met een prutser van een beckham :p
en nog maar te zwijgen van dat commentaar van kevin vdb :rofl:....was lachen met dat commentaar...die moest allang onder het gras liggen :rofl:

PRUTSERS!!!!

Santa
17 november 2005, 15:10
Ze zoeken in België zelf hun problemen door de clubs economisch niet te laten groeien. Ze zouden beter de eerste klasse terugbrengen naar 12 ploegen of samensmelten met de Hollandse eredivisie ofzo :sop:

Re@V0r
17 november 2005, 15:15
mag ni van de kleine clubs omdat die dan beginnen wenen omdat ze achteruit gestoken worden :ironic:

Cazzz
17 november 2005, 15:52
Amai, als die mannen als beloften al zo weinig inzet hebben, wat gaat dat wel niet geven indien ze echt rode duivel worden. Ge kunt een match verliezen, maar als het door gebrek aan inzet is, heb ik geen respect voor die spelers.

dus door die laatste 20 minuten verlies je al hun respect van een bangelijke voorronde gespeeld te hebben buite dan die laatste 20 minuten. May I remind you da ze eerstes ware in hun groep bove Spanje en Servië..

_DM_
17 november 2005, 15:57
mag ni van de kleine clubs omdat die dan beginnen wenen omdat ze achteruit gestoken worden :ironic:

Is ook zo.
Wat kunnen de kleine clubs er nu aan doen dat Anderlecht (Brugge niet, die doen het niet zo slecht in de CL) een te slecht beleid heeft om fatsoenlijke spelers te kopen ?
Juist gelezen: het contract van Deschacht komt niet in gevaar.
Ja kijk he, dan moet je het niet op de kleine clubs gaan steken he. Kijk liever naar het bestuur van je club.

Tweak37
17 november 2005, 16:13
idd, bij anderlecht is er gewoon een fundamenteel probleem bij de staf, zowel de technische als het bestuur. Maar dat is een heel ander verhaal... :)

sneu voor die mannen, maja,nix aan te doen :)

Re@V0r
17 november 2005, 16:49
Is ook zo.
Wat kunnen de kleine clubs er nu aan doen dat Anderlecht (Brugge niet, die doen het niet zo slecht in de CL) een te slecht beleid heeft om fatsoenlijke spelers te kopen ?

wavoor ne zever is da ...
omdat anderlecht geen zwakke ploeg zoals rapid wenen in hun poule heeft, waartegen ze makkelijk punten kunnen pakken, is hun beleid slecht ofwa :wtf:

vervang rapid door een topploeg en brugge staat even ver imo...

Bigbuddha
17 november 2005, 16:54
zet aan elke club nen bedrijfsanager, en't zal wel bollen. Nu zit daar telkens zo'n nen ouwe kwiep als voorzitter die enkel de tradities kent van voetbal. Intussen is er heel wat meer te doen rond een club dan enkel tegen een balleke schotten. Een goed financieel en moreel management door een professionele manager zou veel goed doen.

Tarpan
17 november 2005, 17:03
zet aan elke club nen bedrijfsanager, en't zal wel bollen. Nu zit daar telkens zo'n nen ouwe kwiep als voorzitter die enkel de tradities kent van voetbal. Intussen is er heel wat meer te doen rond een club dan enkel tegen een balleke schotten. Een goed financieel en moreel management door een professionele manager zou veel goed doen.

Ja, gelijk Jos Vaessen zeker?:wtf:
Laat mij niet lachen.
Ik krijg het op mijn heupen van die manne'kes die denken dat omdat ze in't zakenleven geslaagd zijn, dat ze dat kunnen herhalen in de voetbalwereld.
Ze pompen dan al hun geld in een ploegje en willen alles te zeggen hebben.
Hoe vaak is dat al niet verkeerd gelopen?
Laat het voetbal aan de mensen die er iets van kennen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat geen enkele manager iets kan doen in't voetbal. Wel integendeel.
De combinatie van de twee, voetbal- EN managementverstand, is het ideaal!

Ferux
17 november 2005, 17:10
dus door die laatste 20 minuten verlies je al hun respect van een bangelijke voorronde gespeeld te hebben buite dan die laatste 20 minuten. May I remind you da ze eerstes ware in hun groep bove Spanje en Servië.. Ik heb het over de volledige 2e helft (de eerste heb ik niet gezien). En ja, als speler op dat niveau is het minste dat ge kunt verwachten dat ze ELKE match de volle 100% geven.

Shyheim
17 november 2005, 17:20

Jep, tis allemaal Proto zijn fout. :)
Zo moest Proto bvb naar Detal geroepen hebben dat hij hem moest omver duwen, omdat hij anders het hele plein af kon dribbelen. Had hij maar geroepen, dan was die goal niet gevallen.
Proto, blunderaar.

Time
17 november 2005, 18:02
Is ook zo.
Juist gelezen: het contract van Deschacht komt niet in gevaar.
Ja kijk he, dan moet je het niet op de kleine clubs gaan steken he. Kijk liever naar het bestuur van je club.

Anderlecht een slecht transferbeleid? Wilhelmsson, Jestrovic, Proto, Tihinen, Akin, ... kunt ge toch geen miskopen noemen?:s De voormalige topschutter van de Argentijnse Eerste klasse imo ook niet (Frutos) al moeten we wel afwachten bij hem natuurlijk.

zet aan elke club nen bedrijfsanager, en't zal wel bollen.
Die ene persoon gaat het verschil niet maken. Het is de omringing die het hem doet. Kga wel akkoord dat een voetbalclub beter af is als hij als een bedrijf wordt gerund, met een board of directors vol ervaren/competente (ex-)bedrijfsleiders die bijgestaan worden door een team dat overloopt van voetbalkennis en -ervaring. Kan moeilijk mislopen dan imo.

_DM_
17 november 2005, 18:19
Allemaal spelers die ten onder gaan door veel mindere medespelers.
Mijn voorbeeld: Deschacht is al weken de slechtste op het veld maar het bestuur behoudt wel het vertrouwen in hem ?
Vercauteren zegt al weken na mekaar dat sommigen het geweten zullen hebben dat de resultaten te slecht zijn, maar is er al iets veranderd ?
Stop met de eigen fouten af te schuiven op de kleine clubs, hoeveel clubs in eerste waren er toen Anderlecht de Europacup wonnen (of wat was het nu weer) ? Het grootste deel van de 'schuld' ligt weliswaar bij de overheid.
Ze moeten niet verplicht worden om geld te geven, maar als je de overheidssteun ziet in andere landen moet je niet liggen roepen om een inkrimping hoor.
Klein voorbeeldje: de televisiegelden in Nederland.
Daar spelen 18 clubs in de Eredivisie, maar qua televisiegelden zit men daar met meer dan het dubbele van hier.

DGEN
17 november 2005, 19:14
Daar spelen 18 clubs in de Eredivisie, maar qua televisiegelden zit men daar met meer dan het dubbele van hier.
hier in belgië heb je geen john de mol euh..

fixer187
17 november 2005, 19:30
Jep, tis allemaal Proto zijn fout. :)
Zo moest Proto bvb naar Detal geroepen hebben dat hij hem moest omver duwen, omdat hij anders het hele plein af kon dribbelen. Had hij maar geroepen, dan was die goal niet gevallen.
Proto, blunderaar.

Hebt ge wel gezien hoe Proto opgesteld was????
Bij de 2de goal vind ik hem ook niet vrijuit gaan maar soit...