PDA

Volledige versie bekijken : Bewakingsagent / Veiligheidsagent

Sharky
11 oktober 2005, 17:10
Ik volg momenteel Maatschappelijke Veiligheid. Maar ik ben wat aan het rondkijken en bewakingsagent spreekt me toch wel aan.

Ik had graag geweten of er hier sommige mensen waren die de opleiding van bewakingsagent / veiligheidsagent hebben gevolgd?

Zoja, waar heb je deze gevolgd? Wat hield deze in, en heb je commentaar, zowel positief als negatief over deze opleiding?

En eventueel enkele sites met link naar deze opleiding?

Alvast bedankt!

Godlike
11 oktober 2005, 17:16
Klik (http://www.group4falck.be)

Kijk even bij jobs/opleiding , dat is zowat het eerste waar ik aan dacht.

LieutenantHagen
11 oktober 2005, 20:45
Bewakingsagent, zou ik ook wel willen worden, betaalt worden om te wandelen en te doen alsof je oplet :evil: .

Of in de gevangenis echt zo de smerige corrupte bewaker uithangen, elke dag martelen :cool: , vernederen, ef kapotlachen met die ellende.

Maar ach ja, het betaalt gene zak :s.

2s2k
11 oktober 2005, 20:55
mijn neef was para

met een kleine opleiding mocht die op de amerikaanse ambassade beginnen als bewakingsagent

Time
11 oktober 2005, 20:58
Bewakingsagent, zou ik ook wel willen worden, betaalt worden om te wandelen en te doen alsof je oplet :evil: .

Of in de gevangenis echt zo de smerige corrupte bewaker uithangen, elke dag martelen :cool: , vernederen, ef kapotlachen met die ellende.

Is een job die veel karakter vereist. Toestanden zoals in Amerikaanse films ziet waarin een bewaker met een draagbaar TV-tje gaat werken zal hier niet lukken denk ik. :s

zarathustra
11 oktober 2005, 21:06
Is een job die veel karakter vereist. Toestanden zoals in Amerikaanse films ziet waarin een bewaker met een draagbaar TV-tje gaat werken zal hier niet lukken denk ik. :s

ik ken er nochtans zo ene die de laptop meeneemt om te gamen en dan om het uur ofzo eens met hond het terrein rond gaat ^^

LieutenantHagen
11 oktober 2005, 21:26
ik ken er nochtans zo ene die de laptop meeneemt om te gamen en dan om het uur ofzo eens met hond het terrein rond gaat ^^

Zijt maar zeker, aan de buitenwereld doet men alles een beetje zwart lijken, maar in het echt lachen die manne eens goe, zalig leventje, vraag me soms af waarom ik ooit moeite heb gedaan voort school, ok je verdient minder, maar voor dat gemis aan geld krijg je een mooi deel van je leven terug.

Die bewakers bij dat bedrijf waar ik onlangs stage heb gedaan, die mannen hangen daar te raamgapen, een boekske lezen, den andere zit daar met zen zakmes te spelen.

Dat is pas leven :cool: , lui lekker land :cool: , zo doen alsof je moeite doet.

/
Profiteren, boeren laten, lui zijn, games, geen plastronneke > hoge studies

Dat ze hun geld houden, ik wil een parasiet zijn, de rest kunen ze meenemen in hun graf :cool:

Marsmillo
11 oktober 2005, 22:20
Dacht dat syntra iets van veiligheidsagent in zijn gama van opleidingen had...
Ik weet niet of het dat is wat je zoekt, maar als je het gevonden hebt wil je me dan ook eens zeggen. Heb namelijk ook intresse in dat beroep.

Mistabeen
11 oktober 2005, 22:23
Zijt maar zeker, aan de buitenwereld doet men alles een beetje zwart lijken, maar in het echt lachen die manne eens goe, zalig leventje, vraag me soms af waarom ik ooit moeite heb gedaan voort school, ok je verdient minder, maar voor dat gemis aan geld krijg je een mooi deel van je leven terug.

Die bewakers bij dat bedrijf waar ik onlangs stage heb gedaan, die mannen hangen daar te raamgapen, een boekske lezen, den andere zit daar met zen zakmes te spelen.

Dat is pas leven :cool: , lui lekker land :cool: , zo doen alsof je moeite doet.

/
Profiteren, boeren laten, lui zijn, games, geen plastronneke > hoge studies

Dat ze hun geld houden, ik wil een parasiet zijn, de rest kunen ze meenemen in hun graf :cool:
ja, da kan wel aangenaam zijn ja :s voor 1 jaarke max dan toch ze
Ik heb vorig jaar in een museum gewerkt in de zomer, en het enige wa ik daar moest doen was ook maar wa rondlopen, en aanwezig zijn zoda de mensen niks zoude aanraken ofzo, en echt :/ da is schijtesaai en ge zit echt de seconden te tellen ze.
En als ge binnenhuis beveileging doet of binnen een bedrijf kantook oge zijn da gij wel een plastronneke moogt aandoen en ongemanierd zijn = buiten

DBK
11 oktober 2005, 22:24
Tis ni hard werken en goe verdienen maar ge hebt soms kuturen.

GhostRider_007
11 oktober 2005, 22:25

Nu lacht ge er toch mee? Een kennis verdiend ongeveer 3000 euro per maand. Hij werkt wel 's nachts met de hond.

Marsmillo
11 oktober 2005, 22:28
Op deze site zou je ook meer info moeten vinden: www.vigilis.be

Tha_nOn
11 oktober 2005, 23:02
schoonbroer in spe zit bij securitas (tzal wel ergens ne site van bestaan zeker, hoofdkantoor is in tienen denkek)

kdenk dat hij nu bij de amerikaanse ambassade staat maar om daar te staan wordt ge wel eerst ferm doorgelicht enzo:p

en idd nacht word meer betaald en bij securitas krijgt ge ook extra geld als ge met nen hond werkt (die hond is dan wel van u en woont bij u in enzo:p)

Tha_nOn
11 oktober 2005, 23:03
en idd vaak kunde ergens binnenzitten en dan kunde uwen laptop meenemen en naar films zien ofzo:p en om het uur uw ronde maken:p allé da hoor ik er toch van

(maar als ge buiten staat en geen binnenlokaal hebt dan is het afzien ze:p en zeker in de winter)

TippedTerox
11 oktober 2005, 23:32
die hond is dan wel van u en woont bij u in enzo :p

Niets da toffer is als ge uwen hond moogt meedoen naar uw werk :) Soms leuker met nen hond werken als met mensen, toch in dees gevallen ...
Why ?
's nachts ziet een hond beter dan een mens
een veel beter reukvermogen om eventuele hinderlagen op te merken
als em dominant is (meestal in deze omstandigheden), zal em u tot de dood verdedigen (ni weglopen etc. van de schrik)

Maar de uren als veiligheidsagent zijn idd wreed ambetant.

Kid_C
11 oktober 2005, 23:52
Ik volg momenteel Maatschappelijke Veiligheid.

sick fuck, ik ook :sop:

BitterBAL
12 oktober 2005, 08:54
Ge kunt natuurlijk ook bij securair beginnen. M'n vriendin werkt daar nu ook.
Ge krijgt daar een opleiding en ge wordt er nog voor betaald ook.
Achteraf heb je dan een officieel erkend diploma van veiligheidsagent en kun je ermee doen wat je wil.

migreren naar een andere vestiging van securitas kan ook.

In ieder geval vragen ze nog +- 40 man om aan de slag te gaan in zaventem.
Het werk valt goe mee, heel sociaal vermits ge meestal mee 2 zit
enkel de uren vallen zwaar tegen
bvb: ik vertrok om 7u naar mijn werk (hier ;) ) en zij kwam net thuis. Dan zien we elkaar toch wel 5 minuten :sad:

Het verdient wel niet slecht ... mag ook wel vemits ge toch redelijk veel van uw eigen leven opgeeft en u praktisch volledig moet schikken

TheCrow7
12 oktober 2005, 09:41
En krijg je nu zo veel aandacht van de vrouwen als security ?

roslar
12 oktober 2005, 09:51
ja hoor , ze hangen allemaal rond jou. Heb jij een kogel opgevangen? Dan zeg je heel stoer. Ja ik heb al op bush geschoten enzo :unsure:

Demonneken
12 oktober 2005, 11:47
Allemaal schoon verhaalkes met van horen zeggen e.d.

Ik heb in 2004 de wet tobback "basisopleiding tot veiligheidsagen" met vrucht voltooid. Opleiding handelt over recht, preventie, zelfverdeding, EHBO, brandpreventie en psychologie.

het werk zelf is oersaai, vaak begint ge met zogenaamde interim opdrachten. Opdrachten van korte duur zoals ergens een ingeslagen raam gaan bewaken... Of op een parking gaan zitten voor 8 uur.
Als je geluk hebt krijg je direct een vaste post. dan bestaat je job uit patroulleren en de cameras in het oog houden. ('s nachts en in het weekend) Overdag komt daar nog is bij de vriendelijke mensen behelpen, toegangscontroles houden en receptiewerk.

Patrouilleren met een hond doe je niet zomaar, ook hier volg je een speciale opleiding voor (en moet een speciaal gekozen hond zijn die vanaf jongsaf een opleiding krijgt).

Ik heb 2 maand als bewakingsagent gewerkt en om eerlijk te zijn, het is een kutjob! lange uren, niet super betaald (je verdient veel omdat je alleen maar werkt, geen sociaal leven...), totaal geen uitdaging in het werk en je moet niet denken van filmpjes te bekijken of dergelijke. Als je daarop betrapt word vlieg je buiten. Meeste van je collegas zijn ook marginaal tot en met (niet allemaal, maar op de ploeg van 20 waren er 2 of 3 "normale" mensen).

Als bewakingsagent in belgie mag je tevens absoluut niets. De enigste reden dat ik die job terug zou willen uitoefenen is als ik in geldnood zit.

peutie
11 maart 2013, 18:29
ik wil veiligheids agent worden,iemand die me meer info hierover kan geven aub?

Fella
11 maart 2013, 18:51
ik wil veiligheids agent worden,iemand die me meer info hierover kan geven aub?

Misschien eens een topic posten in het "Werk & studie" gedeelte.

Tonerider
11 maart 2013, 18:53
effe een thread van 2005 ophalen :p

Veel gestelde vragen - Securitas nv/sa (http://www.securitas.com/be/nl-be/Werken-bij-Securitas/Veel-gestelde-vragen/)

peutie
11 maart 2013, 20:17
effe een thread van 2005 ophalen :p

Veel gestelde vragen - Securitas nv/sa (http://www.securitas.com/be/nl-be/Werken-bij-Securitas/Veel-gestelde-vragen/)

haha ja ben er toevallig opgekomen door te zoeken via google :p

peutie
11 maart 2013, 20:18
Misschien eens een topic posten in het "Werk & studie" gedeelte.

thnx ^^