PDA

Volledige versie bekijken : Antheunis neemt ontslag

Nullius
9 oktober 2005, 22:48
Groots als je zelf kan inzien dat het zo niet verder kan.
http://www.sport.be/nl/voetbal/rodeduivels/?Article_ID=103223

xbox
9 oktober 2005, 22:49
groots? lol die zag gewoon de donderwolk zelf al hangen ja.. die prestaties de laatste jaren waren erbarmelijk

Shyheim
9 oktober 2005, 22:49
Nu al?
Ik had verwacht dat hij minstens het EK in 2008 aan onze neus zou laten voorbij gaan!

MilM
9 oktober 2005, 22:53
Ik denk niet dat hij ontslag neemt ze.
Hij stelt zich gewoon geen kandidaat voor de volgende termijn (of maw is geen vragende partij voor een contractverlenging)

Ik denk dat het nog efjes zal duren tegen er een nieuwe bondscoach is. (achter de jaarwisseling naar het schijnt)

ChfZ | Hanky
9 oktober 2005, 23:04
Wrom is't altijd de schuld van den trainer en nooit van degeen die altijd de match zelf spele?

Re@V0r
9 oktober 2005, 23:05
tis ook ni echt dringend é dat er een nieuwe is
op het WK2006 doen we toch ni mee dusja :)

sexymofo
9 oktober 2005, 23:07
Kweetnie maar zoveel matchen hebben de belgen nie verloren. Dus zo slecht heeft em het nie gedaan.
Eerst wa feiten bekijken en dan reageren aub.
en wa hebben Mbo en Emileken gepresteerd buiten vallen als de bal in de buurt komt. Volgens mij zijn die allergisch voor leer en krijgen die dan de vallende ziekte. Dus steekt het nie altijd op den trainer

LegacyLowRider
9 oktober 2005, 23:07
De schuld ligt eigelek bij de spelers

-TaRoT-
9 oktober 2005, 23:13
hij neemt geen ontslag, hij stelt zichzelf gewoon niet meer voor als kandidaat bondscoach

Kingston_512
9 oktober 2005, 23:13
Je mag nog de beste trainer ter wereld zijn, als je mannekes op het veld geen moeite doen om fatsoenlijk te spelen dan kunde ook niets.

Jarexx
9 oktober 2005, 23:14
Ik heb respect voor wat antheunis gedaan heeft. Als hij alleen aan zichzelf zou denken dan had hij altijd ervaren spelers laten spelen. En dan hadden we mss meer punten gehaald en mss wel gequalificeerd (wel kleine kans :) ) maar nu heeft hij echt aan de toekomst gewerkt en de jeugd een kans gegeven en daar zit echt wel toekomst in!

-TaRoT-
9 oktober 2005, 23:18
of er nu god, allah, of aime antheunis langs de zijlijn als bondscoach staat, idd, als de mannen nie kunnen, as het talent er niet is, dan lukket niet...
begin nie mee zegge dat belgie veel talent heeft, want dat is bijlange niet zo...
maja, mss, kzeg wel, eel mss, volgende keer beter

Shyheim
9 oktober 2005, 23:49
Wrom is't altijd de schuld van den trainer en nooit van degeen die altijd de match zelf spele?

Iemand die mensen als Vanderhaeghe, Bisconti, Pieroni, Deschacht en de broertjes Mpenza nog oproept, met alle respect voor beide partijen, maar die mens heeft als coach niks te zoeken.

Wie ik in de plaats zou oproepen?

Misschien een Benjamin de Ceulaer in de aanval (scoort vlotjes bij RKC Waalwijk), of een Kevin Vandenbergh, die de weg naar het doel ook wel kent, en imho ook geen misse vechtersmentaliteit heeft. Jong bloed, for crying out loud! De reserven hebben zich in exact dezelfde groep rechtstreeks gekwalificeerd voor het WK, groepswinnaar dus!
Op het middenveld misschien de nieuwe vedette van RKC Waalwijk: Maarten Martens. Karel Geeraerts titularis maken. Een Walasiak zou ook niet mis staan. Simons opstellen als verdedigende middenvelder.
Achteraan zou ik er nog Thomas Vermaelen bijzetten, die momenteel bij Ajax vertoeft; en dan komt dat met Vanden Borre, Kompany en Leonard of Deflandre wel in orde.

d.C.
9 oktober 2005, 23:57
Het wordt toch wel tijd voor een nieuwe trainier hoor. België heeft talent zat om mee te dingen voor een plaatsje op het WK. Natuurlijk, degenen die op het veld staan moeten ook presteren, maar zoals LTJ al zegt: ze moeten gewoon de juiste mannen oproepen.

Ik ben eens benieuwd wat de prestaties woensdag zullen zijn. Waarschijnlijk zal Vandenbergh ditmaal wel in de basis staan (hij verdient het alleszinds).

Nuja, je kan de match van gisteren helemaal niet slecht noemen. De vechtersmentaliteit was er. Ze speelden zeer agressief en snel, waardoor ze in de eerste helft ook het meeste balbezit hadden. Jammer genoeg was het wel te voorspellen dat Spanje bij een 0-0 stand bij de rust het overwicht zou nemen in de tweede helft.

fixer187
10 oktober 2005, 02:45
Iemand die mensen als Vanderhaeghe, Bisconti, Pieroni, Deschacht en de broertjes Mpenza nog oproept, met alle respect voor beide partijen, maar die mens heeft als coach niks te zoeken.

.

de 2 mpenza's niet oproepen :wtf: zwanst nu ni he :

Tyfius
10 oktober 2005, 12:48
Pieroni is aantal keer opgeroepen geweest. Buiten wat achter de feiten aanhollen heb ik die niveel zien doen.
Vanderhaeghe heeft imo een zeer goeie vechtersmentaliteit. Als die halfdood is gaat die nog vooruitlopen.
Mbo is in de vorm van zen leven.
Leonard daar hoorde ook niet zoveel meer van.
Deflandre was geschorst, die was der nu toch ook bij, maar daar speelde Vandeborre als ik me niet vergis...

Re@V0r
10 oktober 2005, 13:46
imo zie ik liever emile in de spits dan kevin vandenbergh zu...
die gast heeft toch al ne vrij dikke nek zonder ook maar iets te hebben gepresteerd..
+ emile heeft pakken meer ervaring op niveau wat van kevin niet kan gezegd worden

pieroni is niet echt een spits die de actie moet maken trouwens, das ne pure afwerker... al je natuurlijk geeneen deftige bal krijgt vooraan bij de rode duivels is het niet moeilijk dat je achter de feiten aan moet hollen
hopelijk komt hij wat meer aan spelen toe bij auxerre dit seizoen, kan de rode duivels alleen maar ten goede komen

DexterBelgium
10 oktober 2005, 13:48
Worst .... Bondscoach .... Ever

Blij dat em weg is, tijd voor iemand met verstand van voetbal...

Zyh
10 oktober 2005, 13:52
Worst....Team.....Ever

AkiMbO
10 oktober 2005, 13:53

2nded :)

MilM
10 oktober 2005, 13:58

lol, emile mpenza niet oproepen
das de eerste man die op papier zou moeten staan

Anoniem0
10 oktober 2005, 14:03
ik ga hier niet tegen schenen schoppen. ma geneeenen speler van brugge????
da vind ik uitermate strange

PuSsYcAt DoLlS
10 oktober 2005, 14:04

Wie ik in de plaats zou oproepen?

mss wordt lessthanjake de nieuwe coach van belgie? aan zijn uitleg te horen kan em toch alles zoveel beter dan anderen :unsure: ...

Re@V0r
10 oktober 2005, 14:07

behalve maertens is er daar momenteel niemand het oproepen waard...
welke andere belgen staan er daar trouwens nog regelmatig in de basis... vermant? en da is het zowat...

Anoniem0
10 oktober 2005, 14:14
sorry ma tis aan de jeugd.
den yulu en blondel zijn zeer creatief.
wel nog jong.
maja vandenborre staat er ook.

Glor
10 oktober 2005, 14:57
Kheb al zeker een halve pagina gezever hier gelezen, goe bezig mannen :)

Anoniem0
10 oktober 2005, 15:57
zegt gij u gedacht dan eens. ipv van te neuten :naughty:

$p|Ne
10 oktober 2005, 16:00
Ze zouden beter de -21 jarigen als ploeg nemen, we zouden er directs op 't wk/ek zijn

fixer187
10 oktober 2005, 16:51

is alles behalve strange...

ZeRoX
10 oktober 2005, 16:54
Ze zouden beter de -21 jarigen als ploeg nemen, we zouden er directs op 't wk/ek zijn

ze doen het idd al hard beter dan ons 'a-team' idd ;_;
Misschien de coach van -21 overzette samen met het hele team? ;o

exploder
10 oktober 2005, 17:07
ze doen het idd al hard beter dan ons 'a-team' idd ;_;
Misschien de coach van -21 overzette samen met het hele team? ;o
Ja en die zullen het halen van a-ploeg van andere landen :ironic:

Btw Antheunis was goeie trainer, ij kan er toch ni an doen da de ploeg zich soms te weinig inzet of te veel individuele fouten maakt...

I.p.v. iedre keer trainer buiten te smijten zou je em beter laten staan zoda die zen ploeg goe kan opbouwen

Shyheim
10 oktober 2005, 17:37
mss wordt lessthanjake de nieuwe coach van belgie? aan zijn uitleg te horen kan em toch alles zoveel beter dan anderen :unsure: ...

Ik ben Jonathan Blondel nog vergeten op mijn lijstje. Eventueel die Cornelis nog, ziet er mij ook een vechtersbaas uit.

scorpken
10 oktober 2005, 17:38
je moet al pellen in je ogen hebben om olivia op te stellen bij een internationale match he...

EA lover
10 oktober 2005, 17:40
Anthuenis is goed als ploegentrainer maar niet als bondscoach.
Het was een grote fout van de KBVB om hem na het verloren Ek 2004 nog bondscoach te laten.
Als ze het risico hadden genomen door hem te ontslaan (ontslagpremie) hadden we er misschien nu wel bijgeweest.

Glor
10 oktober 2005, 17:44
Allemaal speculatie, koop je niks mee, hoogstwaarschijnlijk zaten we dan nu met hetzelfde scenario met dat verschil dat we de nieuwe trainer ook weer zouden moeten buitensmijten dus dat was ook geen oplossing :p

exploder
10 oktober 2005, 17:46
Anthuenis is goed als ploegentrainer maar niet als bondscoach.
Het was een grote fout van de KBVB om hem na het verloren Ek 2004 nog bondscoach te laten.
Als ze het risico hadden genomen door hem te ontslaan (ontslagpremie) hadden we er misschien nu wel bijgeweest.
EA lover, zegt genoeg over je niveau

:p j/k e

enja da die deschacht blijft opstellen, is wel ne grote fout, kvind da die echt ni kan verdedigen

Shyheim
10 oktober 2005, 17:50
Ik ben Jonathan Blondel nog vergeten op mijn lijstje. Eventueel die Cornelis nog, ziet er mij ook een vechtersbaas uit.

En dan natuurlijk aanvallend voetbal. Met verdedigend voetbal ben je geen bal. Voor één punt gaan = signing a contract with Jack the Ripper.
Die bekende Italiaanse counter-stijl hanteren zou sportief niet alles zijn, maar met snelle vleugelspelers kan daar nuttig gebruik van worden gemaakt. :)

Wie ik persoonlijk zie als de ideale trainer voor onze Diables Rouges:

Rene Vandereycken.

Mr. SLASH
10 oktober 2005, 17:52
het komt er op neer dat belgie kwa voetbal niks meer voorstelt sinds het wk in 94
en niet alleen op gebied van ek en wk maar ook , champions league en dergelijke

het gaat al jaren bergaf en tzal alleen maar verder bergaf gaan ook , ik kijk niet veel voetbal , maar naar de belgen keek ik wel altijd , maar laatste tijd toch niemeer , want ge jaagt u dan op omda ze der niks van bakken terwijl ge op voorhand al weet davet slecht afloopt

dees wk moeten we weer zitten supporteren voor een ander land .

wete wanneer we nog eens gaan meedoen ? als het hier georganiseerd word !

EA lover
10 oktober 2005, 17:53
EA lover, zegt genoeg over je niveau

:p j/k e

enja da die deschacht blijft opstellen, is wel ne grote fout, kvind da die echt ni kan verdedigen
Geen niveau :ironic: .
Heb ik dan geen gelijk ofwat?
Met de clubs haalde hij grote successen (RSCA, Genk,...), als bondscoach niets.

Glor
10 oktober 2005, 18:05
@Ealover, mark his j/k :p (btw bondscoach lijkt mij ne freaking vervelende job, spelers kunnen bv zeer goed spelen in hun eigen maar eens er andere systemen worden ingevoerd kunnen ze het weer niet etc etc, allemaal problemen :p

@Mr Slash, remember de CL-campagne van RSCA me Radzinski, Koller en Stoica, da was pas voetbal en toch nog maar 5 jaar geleden:unsure: Anyway, ons voetbal gaat idd achteruit maar in de Cl valt dat nog redelijk mee als je kijkt naar welk kaliber clubs we moeten spelen, logisch dat we dit en vorig jaar weinig of geen punt zullen pakken/pakten. Valencia(Spaanse topper), Inter(Italiaanse topper), Werder Bremen(Duitse topper), Real Betis (Spaanse (sub)topper), Chelsea (simpelweg wereldklasse:p), Liverpool(Engelse subtopper), Bayern Munchen (Duitse topper), Juventus (Italiaanse topper) versus Anderlecht/Brugge :unsure:
Bekijk dit eens neutraal en kdenk dat je wel een reden kan vinden voor de slechte CL-avonturen van de laatste tijd :p

Mr. SLASH
10 oktober 2005, 18:11
cl begrijp ik , omdat de clubs met het meeste geld ook gaan lopen met de beste spelers .
maar op gebied van belgie zelf zouden we dan toch niet mogen afgaan , er loopt hier genoeg voetbaltallent rond

[deleted]
10 oktober 2005, 18:14
[deleted]

liquido
10 oktober 2005, 18:17
Ik vind em geen slecht coach..

ivm leekens enzo

EA lover
10 oktober 2005, 18:25
De fout van RSCA 5 jaar geleden was dat ze met dat geld van Radzinksi, Goor en Koller weinig mee hebben uitgehaalt.

Re@V0r
10 oktober 2005, 18:27
wa heeft da te maken met het ontslag van antheunis als bondscoach? :wtf:

-TaRoT-
10 oktober 2005, 18:52
De fout van RSCA 5 jaar geleden was dat ze met dat geld van Radzinksi, Goor en Koller weinig mee hebben uitgehaalt.

gij komt precies van hogere sferen ze maat, we hebben het hier over het niet meer kandidaat stellen van antheunis...

dat geld van radzinski, goor en koller btw, dat is wijzelijk geinvesteerd in jeugdspelers en andere transfers...

antheunis is gene slechte coach ze

$p|Ne
10 oktober 2005, 18:57
Laten we het nu eens hebben over de vervanger:

Vandereycken?
Wilmots? :wtf:

-TaRoT-
10 oktober 2005, 18:58

Vandereycken?
wilmots kan het niet, heeft zich niet bewezen, vandereycken, mja, das de ""beste"" opvolger, alhoewel ik ten zeerste betwijfel of hij de rode duivels op het juiste spoor kan leiden...

Re@V0r
10 oktober 2005, 19:00
als ze wilmots nemen kunnen ze dan nog beter aimé houden zu...
wie weet welke coaches er nog vrijkomen tegen dat ze gaan kiezen
gerets zou misschien een goeie keuze zijn als hij buiten gezwierd wordt bij galatasaray tenminste :p

Kingston_512
10 oktober 2005, 19:00

Vandereycken?

Ik hoop op wilmots. Nog een redelijk jonge coach, véél ervaring,...

Glor
10 oktober 2005, 19:05
Das een contradictie ih, is net gestopt met voetballen en in het voetbal zelf had hij zeer veel ervaring maar als coach kan je dan wel helemaal opnieuw beginnen.

fixer187
10 oktober 2005, 19:06
Wilmots veel ervaring :lol: dat m maar weg blijft als bondscoach idem met VanderEyken. Met alle respect Wilmots, een bangelijke voetballer maar imo niet een coachtype...

Ik denk dat de beste beslissing om Jean-François de Sart te kiezen anders Jacky Mathijsen of zelfs een Helelputte, maar die laatste 2 gaan hun ploeg niet in de steek laten. Maar de beslissing moet maar pas na het WK vallen dus de kans kan er nog inzitten dat ze voor de positie gaan.

-TaRoT-
10 oktober 2005, 19:11
Ik hoop op wilmots. Nog een redelijk jonge coach, véél ervaring,...

geeeeeeeeen ervaring what so ever, spelerservaring is niet gelijk aan trainerservaring...

allerbeste keuze zou zijn, erik gerets, die heeft de beste papieren, internationaal trainer..maja, bezet e
andere dan hem zou ik vandereycken aanraden, die heeft wel degelijk ervaring
maja, nogmaals, de volgende bondscoach gaat geen mirakels kunnen laten gebeuren hoor...die zet gewoon direct verder in de spore van zijn voorganger, er is te weinig talent voor nationale ploeg

fixer187
10 oktober 2005, 19:34
als je Proto, VanBuyten, Kompany, VdBorre, Buffel, Simons, Goor en de 2 Mpenza's te weinig talent noemt kan ik je 10tallen selectienamen opnoemen die wel het WK gehaald hebben...+ nog slechtere coaches ook

samenloop van omstandigheden is te wijten aan de niet plaatsing niet meer niet minder

Glor
10 oktober 2005, 20:11
Dus kan je natuurlijk moeilijk de schuld op de coach steken aangezien die ook niks kan doen aan die "samenloop van omstandigheden" maarja, iemand moest de prijs betalen en je kan moeilijk spelers ontslaan... Anyhow, tis ook het beste voor hem en de Rode Duivels dat hij weg is maar hij was absoluut niet de slechtste coach ooit, verre van.

-TaRoT-
10 oktober 2005, 21:18
als je Proto, VanBuyten, Kompany, VdBorre, Buffel, Simons, Goor en de 2 Mpenza's te weinig talent noemt kan ik je 10tallen selectienamen opnoemen die wel het WK gehaald hebben...+ nog slechtere coaches ook

samenloop van omstandigheden is te wijten aan de niet plaatsing niet meer niet minder
talent: het enige talent hiertss is kompany, en nog vanbuyten die een goeie jonge speler is, voor de rest, goor gaat stoppen binnenkort, simons, buffel, vdborre en proto staan erin omdat ze de media aandacht genieten, omdat er niet aan andere word gedacht.
deschacht, een totaal overroepen speler voor zijn kunnen

trouwens, na individueel talent, dat ook wel telt, telt het samenhangende talent van de ploeg nog 10keer meer...
ze kunnen gewoon niet samenspelenals 1 geheel, altijd als losse stukjes

Tweak37
10 oktober 2005, 21:38
aad de mos ffs!
en als hij niet wil of niet acceptabel is voor de walen, Jean-François de Sart.

Tyfius
10 oktober 2005, 22:31
Ik wil ulle allemaal wel is bondscoach zien worden. Als ge ook maar 1 match verliest kom ik voor de rest van uw leven de 's morgens u naast u bed wakker maken door u vierkant te komen uitlachen.

Iedereen denkt dat hij het beter kan, maar het is zeer moeilijk om een team op te stellen dat wil/kan/mag spelen en op anderhalve week tijd daar een goed voetballende ploeg van te maken. Iedereen komt uit een ander systeem, iedereen heeft een andere manier van denken en spelen en bij de club zelf zijn ze dat gewoon, daar weet iedereen ongeveer wat je gaat doen op welk moment. Op internationaal vlak is dat al een heel pak moeilijker.
Neem daar dan nog eens bij dat het Belgisch voetbal kwalitatief van de minderen is.

Het is makkelijk om op de bondscoach te vitten. Toen hij werd aangesteld had iedereen iets van "yes, eindelijk terug een frisse wind, iemand die weet waarmee hij bezig is.", en nu wil iedereen hem weer weg.

sneller
10 oktober 2005, 22:37
Nu al?
Ik had verwacht dat hij minstens het EK in 2008 aan onze neus zou laten voorbij gaan!
/strijk die is wel goe :rofl: :rofl:

Tweak37
10 oktober 2005, 22:52
Het is makkelijk om op de bondscoach te vitten. Toen hij werd aangesteld had iedereen iets van "yes, eindelijk terug een frisse wind, iemand die weet waarmee hij bezig is.", en nu wil iedereen hem weer weg.

:wtf:

ik herrinner me iets heel anders...

maar goed. België zit in pot 4 voor de ek kwalificatie dus vergeet het maar. Minstens twee zware landen genre Frankrijk, Italië, Nederland,... en dan nog een land als servië, bulgarije....

Wk 2010 here we come :sop:

fixer187
10 oktober 2005, 23:14
trouwens, na individueel talent, dat ook wel telt, telt het samenhangende talent van de ploeg nog 10keer meer...
ze kunnen gewoon niet samenspelenals 1 geheel, altijd als losse stukjes

na een paar matchen elkaar vinden met echt een basis ploeg is trouwens onmogelijk.....

hanie
11 oktober 2005, 01:05

bij gewone clubs kan ik je bij deze theorie volgen maar de bondscoach heeft een hele resem spelers om uit te kiezen. en als je dan vooral de spelers die je van vroeger kent oproept en kansen geeft, als die nu goed bezig zijn of niet dan ben je verantwoordelijk voor de mogelijke slechte resultaten!
Antheunis had al een jaar moge weg zijn vr mij, samen met o.a. een vanderhaeghe om er 1 te noemen

hanie
11 oktober 2005, 01:13
behalve maertens is er daar momenteel niemand het oproepen waard...
welke andere belgen staan er daar trouwens nog regelmatig in de basis... vermant? en da is het zowat...

dus volgens u staan er geen belgen in de basis bij brugge, :rofl: is het enige ik daar op te zeggen heb ;) brugge is 1 vd ploegen die de meeste belgen opstelt in onze competitie..

het feit dat enkel maertens momenteel een plaats bij de rode duivels verdient is wel correct

Re@V0r
11 oktober 2005, 12:16
ik had me duidelijker moeten uitdrukken precies...
ik bedoelde eerder: welke andere belgen die ooit kans zouden maken op de nationale ploeg staan er daar regelmatig in de basis... blondel is een talent maar die doet praktisch nooit mee, idem voor dufer die eventueel een optie zou kunnen worden voor de rechterflank
vermant was goed bij schalke maar bij brugge breekt die nog niet echt potten vind k... maar kdacht dat die niemer wou meedoen bij de nationale ploeg ofzo (weet ni zeker)

hanie
11 oktober 2005, 14:02
vermant wou onder antheunis niet meer spelen, zoals hij nu bezig is moet hij dat bij de nieuwe ook niet komen doen. een blondel en dufer zijn idd getalenteerde spelers, als ze het bij brugge is laten zien zullen ze hun kans wel krijgen bij de rode duivels. binnen een jaartje mss nog stijnen en yulu matondo.

Glor
11 oktober 2005, 20:37
talent: het enige talent hiertss is kompany, en nog vanbuyten die een goeie jonge speler is, voor de rest, goor gaat stoppen binnenkort, simons, buffel, vdborre en proto staan erin omdat ze de media aandacht genieten, omdat er niet aan andere word gedacht.
deschacht, een totaal overroepen speler voor zijn kunnen

Noem mij voor al die spelers die ge hier noemt nekeer een deftig alternatief? Goor kan nog zeer goed mee, Simons speelt niet voor niets bij PSV, Buffel was bij Spanje de Belgische uitblinker imo (andere matchen ook meestal), VDBorre is nog iets te ontstuimig maar allesins een Europese topper in wording, Proto is op dit moment de beste Belgische doelman (Stijnen heeft nog maar 3 matchen gekeepkt dus kan je nog niet beoordelen) en hij is ook gewoon super.
Deschacht is idd totaal overroepen hoewel hij dit seizoen zeer keurig speelt.

PuSsYcAt DoLlS
11 oktober 2005, 20:42
, Proto is op dit moment de beste Belgische doelman (Stijnen heeft . :rofl: zijn de beste doelmannenn nu plots degene die het meeste in beeld zijn gekomen dit seizoen als doelman door hun blunders?...

proto is belange niet de beste belgische doelman...

Glor
11 oktober 2005, 20:45
Noem dan wel eens een naam? Ik luister...

Kom nu nie af me Gaspercic :sop:

Tweak37
11 oktober 2005, 20:49
Herpoel? :unsure:

en wa is er eigelijk met lemmens gebeurd, da was toch de grote man....

En ik hoop ooit nog is de vlieger onder de lat te zien, die is nog altijd meer waard dan heel dat legertje "talent" da ze bij anderlecht hebbe rondlopen...

Glor
11 oktober 2005, 20:53
De Vlieger is nu tweede doelman bij Manchester City, komt daar niet veel aan de bak omdat eerste doelman daar Francis James (dacht ik toch) is, nationale doelman van Engeland:p En Lemmens geen idee eig, zat die niet bij Espanyol ofzo?:unsure: (zuiver gok oor :p)

-TaRoT-
11 oktober 2005, 21:06
dus volgens u staan er geen belgen in de basis bij brugge, :rofl: is het enige ik daar op te zeggen heb ;) brugge is 1 vd ploegen die de meeste belgen opstelt in onze competitie..

het feit dat enkel maertens momenteel een plaats bij de rode duivels verdient is wel correct

lol, toch weer een foutje ze
de ploeg die het meeste belgen opstelt in de comp. dat is zulte waregem
brugge komt pas op de 7e plaats, bron: sport.be

hanie
11 oktober 2005, 21:12

kzei niet de ploeg die de meeste opstelt, kzei 1 van. dit seizoen ook tenminste 1 wedstrijd zonder buitenlander in basis gespeeld, beetje uit noodzaak mss mr toch. men punt was dat er veel belgen in hun 1ste ploeg zitten..

Time
11 oktober 2005, 21:12
Hij zegt dan ook "1 van de ploegen".:p

Glor
11 oktober 2005, 21:14
7de plaats is nu niet echt "1 vd ploegen die het meeste Belgen opstelt" ih :p

Time
11 oktober 2005, 21:23
Hebt ge dat artikel nog? Sport.be heeft geen searchfuntie... :(

SIO
11 oktober 2005, 21:29
De Vlieger is nu tweede doelman bij Manchester City, komt daar niet veel aan de bak omdat eerste doelman daar Francis James (dacht ik toch) is, nationale doelman van Engeland:p En Lemmens geen idee eig, zat die niet bij Espanyol ofzo?:unsure: (zuiver gok oor :p)
De Vlieger is geblesseerd geweest vorig seizoen en speelt idd voornamelijk met reserven mee (door James die contractverlenging gekregen heeft). Stond vandaag artikel in gazet en hij sprak over uitbollen in belgië, kzie hem ni echt nog nationale keeper worden.

En Lemmens zit toch bij Olympiakos van Sollied? hoe hij het daar doet weet ik wel niet.

Proto <-> Stijnen ga ik ni op in, teveel fanboys van beide ploegen met oogkleppen voor deftige conversatie. Maar één ding staat vast: Stijnen nationale keeper willen noemen na 2-3matchen is al even belachelijk als Wilmots nationaal coach bombarderen..

antigo_01
11 oktober 2005, 21:34
wilmots kan het niet, heeft zich niet bewezen, vandereycken, mja, das de ""beste"" opvolger, alhoewel ik ten zeerste betwijfel of hij de rode duivels op het juiste spoor kan leiden...

Van Basten had zich als coach ook nog niet bewezen. Rijkaard ook niet. Mourinho ook niet. Wilt dus niks zeggen. Wilmots heeft meer dan voldoende ervaring als speler,en is tactisch een stuk sterker dan Antheunis vermoed ik (zwakker kan haast niet :p). Dus ja, geef Marc gerust een kans.

Anderzijds vind ik Antheunis de slechtste bondscoach in jaren. In Servië de ploeg verdedigend opstellen zonder aanvallende middenvelder en met maar één spits terwijl ge moet winnen is ronduit schandalig en dat heeft niks met de spelers te maken maar alles met de coach. Daar is het WK verspeeld, niet tegen Spanje. Een angsthaas is het. Het strafste is dat er in de pers niks kritiek op kwam, enkel Ceulemans en Meeuws hebben zich bijzonder negatief hierover uitgelaten.

Waar ik het ook van krijg is dat "Aimé" nu zegt dat we talent hebben, terwijl ie na enkele tegenvallende resultaten steevast z'n spelers beschreef met de woorden "tsja, we hebben niet beter". Fijn om voor zo'n coach te spelen hoor. Ik zou me voor zo'n lamzak niet dubbel plooien als speler. Deze lichting heeft wel degelijk talent en met een goede bondscoach deden we mee aan de top van deze groep. Aimé heeft al veel te veel krediet gehad. Er zijn in het verleden betere bondscoaches veel sneller de laan uitgestuurd.Oprotten dus Aimé! (En smijt die Jan Peters er maar meteen achteraan!) :)

Re@V0r
11 oktober 2005, 21:36
:rofl: zijn de beste doelmannenn nu plots degene die het meeste in beeld zijn gekomen dit seizoen als doelman door hun blunders?...

proto is belange niet de beste belgische doelman...

stijnen is de beste zeker na zijn 2 matchen in de basis... :ironic:

hanie
11 oktober 2005, 21:37
na de kwalificaties vr portugal hadde ze die der al moeten uitknikkeren.

S3TH
11 oktober 2005, 21:38

Wat em indertijd bij Genk (beker + kampioen) & daarna Anderlecht heeft aangevangen (2de ronde CL) was allemaal door zijn slechte eigenschappen als trainer zeker? :woohoo:

SIO
11 oktober 2005, 21:41
ale ze, em komt van RSCA dus em kost nooit goed zijn

voor kleinzieligen als gij hoop ik da Constant de nieuwe bondsvoorzitter wordt, dan moogde nog een tijke zitte grumpelen en mompelen (ma liefst in uzelf dan, der zijn er hier mee nuttige comments)

zen beste prestatie was btw met Genk :ironic:

Re@V0r
11 oktober 2005, 21:45
tis roger zu SIO :p

hanie
11 oktober 2005, 21:46
ale ze, em komt van RSCA dus em kost nooit goed zijn

voor kleinzieligen als gij hoop ik da Constant de nieuwe bondsvoorzitter wordt, dan moogde nog een tijke zitte grumpelen en mompelen (ma liefst in uzelf dan, der zijn er hier mee nuttige comments)

zen beste prestatie was btw met Genk :ironic:

op de teentjes getrapt? heb ik gezegd dat iemand die anderlecht getraind heeft geen goede bondscoach kan zijn? ik dacht het niet. maar als die trainer als bondscoach een halve ploeg van vroeger opstelt heb ik er toch wa vragen bij, sommigen onder hen verdienen er hun plek mr anderen helemaal niet. kverschiet ervan da dheedene en doll ni gespeeld hebben de zaterdag.

Tae
11 oktober 2005, 21:48
Verstandige keuze van Aimé !!!

Als zoiemand met zo'n ingesteldheid van volgende keer beter (dat dan zo niet is)en niet alleen hij zeg maar heel die Belgische bond jaren bondscoach kan zijn zonder gunstige prestaties op de tafel kan leggen begrijp ik er ook niks meer van !

Naar mijn mening moesten ze die Aimé al lang voor de deur zetten en een andere bondscoach in dienst nemen die meer haar op zijn tanden heeft voor dit ondisciplinair voetbalploegje terug wat manieren en wat voetbal lessen bij te leren ;)

Ik zeg zker niet dat het Aimé alleen de oorzaak van het probleem is, maar als bondscoach moet je nu eenmaal presteren en met resultaten op tafel zien te komen en na een EK gemist te hebben en daarna nog zwakke matchen te spelen, kan niet door de beugel !

Als alle bondscoaches van de wereld niet helpen, dan kunnen we beter uitkijken en fixeren op ander sporten waar we wel uitblinken en daar ons geld investeren ;)

Voetbal is niet de enigste sport he :)

SIO
11 oktober 2005, 21:51
"paarsen bosaap" is een nutteloze commentaar, en of t nu paars was of blauw of whatever, ik lach u uit als ge mee zo'n zever uitkomt

en den ene keer mag em ni voor jeugd kiezen, den andere keer eeft em te veel ouwe zakke, wa ist nu?

ge kunt toch moeilijk 11snotneuzen opstellen zeker, ze kakken hier op Simons maar wordt wel geloofd in Nederland :wtf:, Vanderhaege staat onterecht op veld? alé alé, Mbo in vorm van zen leven moet er ni opstaan, mjaja..

SIO
11 oktober 2005, 21:53
Voetbal is niet de enigste sport he :)jawel :p

hanie
11 oktober 2005, 21:54
"paarsen bosaap" is een nutteloze commentaar, en of t nu paars was of blauw of whatever, ik lach u uit als ge mee zo'n zever uitkomt

en den ene keer mag em ni voor jeugd kiezen, den andere keer eeft em te veel ouwe zakke, wa ist nu?

ge kunt toch moeilijk 11snotneuzen opstellen zeker, ze kakken hier op Simons maar wordt wel geloofd in Nederland :wtf:, Vanderhaege staat onterecht op veld? alé alé, Mbo in vorm van zen leven moet er ni opstaan, mjaja..

vanderhaeghe staat ook onterecht op het veld, die ander dingen die je hier zegt ben je uit je duim aan het zuigen, jeugd, ou zakken, mbo, ga ergens anders zeveren he! uw commentaren zijn even nutteloos als mijn paarsen bosaap, dus a gij stopt me u gezever zal er geen bosaap meer verschijnen ;)

PuSsYcAt DoLlS
11 oktober 2005, 22:23
stijnen is de beste zeker na zijn 2 matchen in de basis... :ironic:heb ik dat dan gezegd djeezus ... ??... :ironic:

Time
11 oktober 2005, 22:24
heb ik dat dan gezegd djeezus ... ??... :ironic:
Zeg dan misschien es wie gij den beste vindt...? :p

Reptiel
11 oktober 2005, 23:36
Buttina / Runje

hanie
11 oktober 2005, 23:40
Buttina / Runje

ik denk dat ze de beste belgische willen horen, voor de belgische competitie zijn deze wel bij de beste uiteraard! die kerel van zulte waregem heeft ook al mooie dingen laten zien.

antigo_01
12 oktober 2005, 08:52
ik denk dat ze de beste belgische willen horen, voor de belgische competitie zijn deze wel bij de beste uiteraard! die kerel van zulte waregem heeft ook al mooie dingen laten zien.

Ja maar die kwiet kan dan weer niet goed tellen! (Remember Zulte-Waregem tegen Standard! Lachen was dat!) :D

Tyfius
12 oktober 2005, 09:57
Buttina / Runje

Volgens mij zijn dat dan ook geen Belgen...

fixer187
12 oktober 2005, 11:19
die kerel van zulte waregem heeft ook al mooie dingen laten zien.

En heeft er al een pak goals binnen gekregen,
Voor Belgische keepers in de competitie kom je automatisch bij Proto, Laquait en Gaspercic.

hanie
12 oktober 2005, 11:36
Voor Belgische keepers in de competitie kom je automatisch bij Proto, Laquait en Gaspercic.

heeft er maar 2 meer dan runje binnengekregen hoor :p Zet zo'n keeper in een topploeg en hij krijgt er nog minder binnen volgens mij.

fixer187
12 oktober 2005, 11:43
kan je evengoed die van Rouselare zeggen he, die heeft er maar 3 meer dan Runje ;) :p

Vandereycken nog in proces met Anderlecht

René Vandereycken, getipt als mogelijk opvolger van bondscoach Aimé Anthuenis, staat niet echt op een goed blaadje bij mogelijk toekomstig bondsvoorzitter en huidig Anderlecht-preses Roger Vanden Stock. De 52-jarige Limburger heeft nog altijd een proces lopen tegen Anderlecht.

Vandereycken eist sinds zijn ontslag als trainer bij Anderlecht nog altijd 125.000 euro vakantiegeld en dertiende maand, voor de periode vanaf zijn ontslag op 2 december 1997 tot het einde van het twee jaar durende contract in 1999.

De rechtszaak is al een tijd aan de gang. Vandereycken keeg in eerste aanleg gelijk maar Anderlecht ging in beroep. Het arbeidshof in Brussel vernietigde daarop de eerste uitspraak. Het vakantiegeld kreeg hij niet omdat hij zijn klacht te laat indiende, de dertiende maand mocht hij vergeten omdat het hof die eis ongegrond verklaarde. Vandereycken ging evenwel in cassatie en daar werd, bijna acht jaar later, nog geen uitspraak gedaan.

hanie
12 oktober 2005, 11:52
verschil tss die 2 is da die van zulte al matchen gewonnen heeft door zijn kwaliteiten. Die van Roeselare hebk in brugge aant werk gezien heeft naast de indruk een eikel te zijn geen verdere indruk op me gemaakt

dommel
12 oktober 2005, 12:33

Laquait is een Fransman

fixer187
12 oktober 2005, 12:38
damn zeg ja, ik dacht altijd dat het een Belg was :$

Time
12 oktober 2005, 12:53
Ik dacht dat dat een Waal was tbh... :x

Shyheim
12 oktober 2005, 15:50
Nah, is ooit eens geselecteerd geweest voor een jeugd-tornooi met de Franse nationale ploeg, hij ging akkoord en al; maar kwam niet opdagen. Afgeschreven ofzo zeker.

PuSsYcAt DoLlS
12 oktober 2005, 21:10
zalig doelpunt van olivier deschacht :niceone: :D

Tweak37
12 oktober 2005, 21:12
omg

maar goed, op zoiets mag je nooit een speler afrekenen.

Trancerke
12 oktober 2005, 21:13
zalig doelpunt van olivier deschacht :niceone: :D

olivier deschacht? lol is goe zien ;)
grtz
edit:lol :rofl:

Re@V0r
12 oktober 2005, 21:20
owngoal is wel degelijk van deschacht zu...

kweet ni zu.. maar wie probeert nu de bal buiten te koppen langs de kant van de goal terwijl em praktisch aan de paal staat... :sop:

Tr!ckY*
12 oktober 2005, 21:21
deschacht :rofl:

oohh, goe gelachen :')

|) ][ |V| ][
12 oktober 2005, 21:21
wel schoon binnengekopt :)

NemesisBE
12 oktober 2005, 21:22
schoon Proto verschalkt :D :rofl:

WolCoM
12 oktober 2005, 21:23
omg, wat anti-climax voor die kerel. ^^

Time
12 oktober 2005, 21:26
[ |V| ][']wel schoon binnengekopt :)
² :D :p

hanie
12 oktober 2005, 21:35
prachtig :applause:

Jarexx
12 oktober 2005, 21:55
En dan zeggen dat ze niet kunnen scoren :)
Is echt prachtig binnengekomt net voor de keeper komen en net naast de paal keeper totaal kansloos dus beter kan echt ni :p

Tis weer toevalig deschacht :ironic:

scorpken
12 oktober 2005, 21:57
Zou hij dit weekend starten naast jestrovic?

hanie
12 oktober 2005, 22:20
ze hebben nog maar is getoond waarom we niet naar het wk gaan... :ironic:

Tweak37
12 oktober 2005, 22:21
Aan de commentaar van sport.be te zien speelt belgië een ongeloofelijke kutmatch...

Reptiel
12 oktober 2005, 22:25
Zou hij dit weekend starten naast jestrovic?
hopelijk, en dat er veel corners mogen vallen

Newboy
12 oktober 2005, 22:42
Aan de commentaar van sport.be te zien speelt belgië een ongeloofelijke kutmatch...

Dat is nog zacht uitgedrukt. De commentatoren zeiden het nog. We zijn tot het niveau van Litouwen gezakt.

DGEN
12 oktober 2005, 23:42
jammer dan aime ontslag neemt...uiteindelijk is hij toch degene die verantwoording moet afleggen tegen de bond...als het hem niet lukt om de groep op te peppen of wat dan ook :s....jammer...tis een sympathieke kerel :)
mahja..sowieso een schande eigenlijk dat die spelers het gewoonweg geen eer meer vinden om voor de nationale ploeg te spelen...ZO presteren tegen een uberklein voetballand :s

fixer187
13 oktober 2005, 00:20
Geraerts als enig gevaar, toch een lichte opsteker voor hem :niceone:

hopelijk is het niet zo erg dat hij vervangen werd...

hanie
13 oktober 2005, 00:51
Geraerts als enig gevaar, toch een lichte opsteker voor hem :niceone:

hopelijk is het niet zo erg dat hij vervangen werd...

vergeet ook het grote gevaar de schacht niet :)

Archeoloogke
13 oktober 2005, 08:10
Zo'n zwakke wedstrijd...tzijn precies een bende pummels die op dat veld stonden. :sop:
Kzou gewoon heel diene ploeg wegdoen, tzit niets van motivatie in diene ploeg, mss. met nieuwe coach dat er daar een oplossing voor bestaat maja....

pina
13 oktober 2005, 09:07
goed dat ze slecht hebben gespeeld. Nu zijn we zeker dat we er verdiend zijn uitgekegeld en zitten we niet te balen zoals de vorige keren. Toen was het nog vrij nipt.

Beavis_69
13 oktober 2005, 09:10
...Kzou gewoon heel diene ploeg wegdoen, tzit niets van motivatie in diene ploeg,...
Euh ja... :ironic:
Ik denk niet dat dat de oplossing is. De spelers zijn goed genoeg imho. Als je dan ook nog eens weet dat de beloften het heel goed doen. De toekomst kan alleen maar beterschap brengen. Die Morten Olsen... kzie da wel zitten.

fixer187
13 oktober 2005, 11:53
Kzou gewoon heel diene ploeg wegdoen, tzit niets van motivatie in diene ploeg, mss. met nieuwe coach dat er daar een oplossing voor bestaat maja....

voetbalkenner eerste klas :niceone:... :sop:

IznoGouD
13 oktober 2005, 12:14
jammer dan aime ontslag neemt...uiteindelijk is hij toch degene die verantwoording moet afleggen tegen de bond...als het hem niet lukt om de groep op te peppen of wat dan ook :s....jammer...tis een sympathieke kerel :)
mahja..sowieso een schande eigenlijk dat die spelers het gewoonweg geen eer meer vinden om voor de nationale ploeg te spelen...ZO presteren tegen een uberklein voetballand :s

T.I. Belgie past 2 keer in Litouwens dus hoe uberklein is ons voetballand dan wel ni.
België heeft wel talent maar ni genoeg om bij de top te horen, eerder sub-top :)
En kijk dan is naar Frankrijk zo een top-ploeg maar net geplaatst, Spanje is ook nog steeds niet zeker van kwalificatie, dus er zijn wel meer top-ploegen die problemen hebben.

PuSsYcAt DoLlS
13 oktober 2005, 12:24
En kijk dan is naar Frankrijk zo een top-ploeg maar net geplaatst, Spanje is ook nog steeds niet zeker van kwalificatie, dus er zijn wel meer top-ploegen die problemen hebben.lols, die mannen weten ook wel dat ze die onderlinge matchkes zullen winnen zunne, dus zulke grote problemen zullen ze wel niet hebben denk ik ...

Archeoloogke
13 oktober 2005, 12:54
voetbalkenner eerste klas :niceone:... :sop:

Bwa, dat was meer iemands mening na de match. :unsure:

Nu ben ik dus wel milder. :p Maar toch, tstonden daar spelers opt veld die echt geen motivatie hadden of gewoon veel slechter speelden dan normaal. Maja das mijn mening. Tkan maar beteren he. :)

fixer187
13 oktober 2005, 12:57
idd slechter kan het bijna niet meer, het zou al een heel prestatie zijn om nog slechter te spelen...

Hoewel volgende keer in pot 4, als het helemaal tegen zit dan nog eens tegen Schotland die in pot 5 zit...

Time
13 oktober 2005, 13:01
Denemarken heeft het niet zó slecht gedaan imo, hun programma:

6/6 tegen Kazachstan ,al is dat een beetje de San Marino van hun groep.

4/6 tegen Georgië, 2-2 gelijk en thuis met 6-1 afgemaakt.

6/6 tegen Albanië.

3/6 tegen Griekenland.

2/6 tegen Turkijë, telkens gelijk dus. Waren de Turken niet 3de op het afgelopen WK, of was dat hetgene daarvoor?:confused:

1/6 tegen Oekraïne, de groepswinnaar.

Vind ik toch echt niet slecht hoor. Samen met Turkije een pak meer goals gescoord dan de andere toppers ook.

Re@V0r
13 oktober 2005, 13:20
de bond gaat zeker nooit een buitenlander als bondscoach willen... hoewel het misschien wel eens nodig is
enige belgische trainer die ik als bondscoach zie is gerets
wilmots heeft gewoon geen ervaring als trainer en heeft ook nog nix bereikt, dus wrom die ineens in zo'n functie bombarderen...
en broos :wtf: die is gewoon veel te braaf :p

hanie
13 oktober 2005, 13:38
T.I. Belgie past 2 keer in Litouwens dus hoe uberklein is ons voetballand dan wel ni.
België heeft wel talent maar ni genoeg om bij de top te horen, eerder sub-top :)
En kijk dan is naar Frankrijk zo een top-ploeg maar net geplaatst, Spanje is ook nog steeds niet zeker van kwalificatie, dus er zijn wel meer top-ploegen die problemen hebben.

kzou spanje nu ni direct bij de topploegen rekenen. eerder een ploeg met veel talentvolle individuen die het elke keer moeilijk heeft om zich te plaatsen, en deze keer weeral veel geluk heeft gehad, o.a. thuis tegen bosnië. khad bosnië en servië de kwalificatie gegund op basis van hun wedstrijden.

PuSsYcAt DoLlS
13 oktober 2005, 14:31
en broos :wtf: die is gewoon veel te braaf :p
wtf is er mis met broos? veel te braaf? :wtf:

Tweak37
13 oktober 2005, 16:24
wtf is er mis met broos? veel te braaf? :wtf:

broos was twee jaar gelede een goeie keuze, ma sinds hij ontslagen is bij a'lecht is hij een gebroken man :)

Beavis_69
13 oktober 2005, 18:36
broos was twee jaar gelede een goeie keuze, ma sinds hij ontslagen is bij a'lecht is hij een gebroken man :)
Broos lijkt me ook niet de man om bondscoach te worden. Sinds A'lecht heb ik er geen al te beste mening van :p Eigelijk heeft die alleen bij Moeskroen iets laten zien... :ironic: Want bij Genk ist ook gene vette :doc:

Reptiel
13 oktober 2005, 18:39
lols, die mannen weten ook wel dat ze die onderlinge matchkes zullen winnen zunne, dus zulke grote problemen zullen ze wel niet hebben denk ik ...
ja lol dat dachten te Tjechen ook van ons, en zie wie er uitgeschakeld werd.

Voor de nieuwe trainer dacht ik René, toch bij Genk bewezen dat hij een goede trainer is, en ik denk dat hij het onderste uit de kan, kan halen.

PS. Iedereen spreekt hier over de spelers en de coach, maar niet over de 12 man.

Ik vind toch dat er hier ook eens mag over gesproken worden.

Ikzelf ben zaterdag niet geweest naar Brussel, maar heb toch op café voetbal bekeken en het nodige lawaai gemaakt:p , maar als je ziet naar sommige andere landen. De wedstrijden zijn altijd uitverkocht (ook tegen de kleinere ploegen), altijd veel gezang (anbiance) en zet daartegenover ons stadion, dat (denk ik) nooit vol gezeten heeft deze campagne, er nooit veel ambiance geweest is (buiten op het kiel en in charlerio)
Voetbal leeft hier (denk ik) niet minder, maar iedereen ziet het snel te negatief ???

ps. we waren ook verwend geworden door al onze deelnames, de laatste +-30 jaar. Hopelijk gaan ze op de bond er iets goeds van maken.

Reptiel
13 oktober 2005, 18:40
Broos lijkt me ook niet de man om bondscoach te worden. Sinds A'lecht heb ik er geen al te beste mening van :p Eigelijk heeft die alleen bij Moeskroen iets laten zien... :ironic: Want bij Genk ist ook gene vette :doc:
LOOL maar de tijd bij brugge ken je niet / weet je niet ofzo??

ohja het is je vergeven, want zo te zien weet 3/4 van de peepz het niet

FeNiX4LiFe
13 oktober 2005, 18:44
En kijk dan is naar Frankrijk zo een top-ploeg maar net geplaatst,
frankrijk topploeg :rofl:
ze spelen met een ploeg vol met bruggepensioneerde die geblesseerd rondlopen zodat ze als ze niet gekwalief geraken het niet op de selectiepolitiek leggen.

sinds dat zidane dement is geworden en stemmetjes hoort is het feest compleet natuurlijk :rofl:

Shyheim
13 oktober 2005, 18:57
frankrijk topploeg :rofl:
ze spelen met een ploeg vol met bruggepensioneerde die geblesseerd rondlopen zodat ze als ze niet gekwalief geraken het niet op de selectiepolitiek leggen.

sinds dat zidane dement is geworden en stemmetjes hoort is het feest compleet natuurlijk :rofl:

Huh? :confused:

Zidane is een schitterende voetballer, en is nog maar 33 jaar oud... Op die leeftijd begin je te denken aan het einde van je carrière ja, maar dan ben je toch nog geen bruggepensioneerde ofzo? o_0
Heeft, net als Thuram gisteren een ijzersterke wedstrijd gespeeld... De hele campagne al. Idem voor Makalele, Trezeguet en Henry; de andere anciens als ze erbij waren (Makalele geschorst, ander twee geblesseerd). Ik snap uw punt écht niet...

Maar ja, gelukkiglijk lach ik beter; uw ploegske blijft thuis; de mijne mag naar Duitsland. :)

(Vanderhaeghe is 3 jaar ouder dan Zidane, pwned)

Shyheim
13 oktober 2005, 18:59

Rond seizoen '95, yea, toen Okon en Claessens nog bij Brugge speelden. En Vermant in zijn jongere jaren.

NemesisBE
13 oktober 2005, 19:39
Stanic en Spehar :love:

Nooby007
13 oktober 2005, 20:34
jajaja da waren schoon tijden :p fcb kampioen :D :p

Re@V0r
13 oktober 2005, 21:10
Maar ja, gelukkiglijk lach ik beter; uw ploegske blijft thuis; de mijne mag naar Duitsland. :)

gij zijt toch belg... ?

Glor
13 oktober 2005, 21:26
Dacht'k ook maar ie voelt zich wss meer frans^o)Kwestie van vaderlandliefde te hebben :sop:

Reptiel
13 oktober 2005, 21:28
Huh? :confused:

Zidane is een schitterende voetballer, en is nog maar 33 jaar oud... Op die leeftijd begin je te denken aan het einde van je carrière ja, maar dan ben je toch nog geen bruggepensioneerde ofzo? o_0
Heeft, net als Thuram gisteren een ijzersterke wedstrijd gespeeld... De hele campagne al. Idem voor Makalele, Trezeguet en Henry; de andere anciens als ze erbij waren (Makalele geschorst, ander twee geblesseerd). Ik snap uw punt écht niet...

(Vanderhaeghe is 3 jaar ouder dan Zidane, pwned)
ik moet je voor een keer gelijk geven.

Btw, toen Zizou niet meer wilde spelen, ging het niet zo goed met Frankrijk, hij zag het in, keerde terug, en imo door HEM zijn ze geplaatst.

Om mijn argument te staven : Wie scoorde de 1ste goal tegen Zwitserland, en wie gaf nog een (denk zelfs 2) assist, idd zizou himself.

Als je nog niet inziet dat Frankrijk een topploeg is (en vooral de laatste jaren was) dan ken je geen bal van voetbal

Shyheim
13 oktober 2005, 22:39
ik moet je voor een keer gelijk geven.

Btw, toen Zizou niet meer wilde spelen, ging het niet zo goed met Frankrijk, hij zag het in, keerde terug, en imo door HEM zijn ze geplaatst.

Om mijn argument te staven : Wie scoorde de 1ste goal tegen Zwitserland, en wie gaf nog een (denk zelfs 2) assist, idd zizou himself.

Als je nog niet inziet dat Frankrijk een topploeg is (en vooral de laatste jaren was) dan ken je geen bal van voetbal

Idd, ging echt slecht zonder Thuram, Zizou en Makalele... Jacques Chirac himself had hem gevraagd of hij niet wou terugkomen...
Zijn eerste wedstrijd terug was tegen Ivoorkust (vriendschappelijk), scoorde daar direct een goal... En gisteren terug de openingsgoal tegen Cyprus, en in de eerste minuut schoot hij van op de middellijn nét onder de deklat, maar de keeper was op tijd terug. :)
Maar ehm, ehm, Cissé scoorde de enige goal tegen Zwitserland... :unsure:
Ge hebt het op tegen Cyprus gisteren?

Reptiel
13 oktober 2005, 22:42
yup foutje van me :)

hanie
13 oktober 2005, 22:52

Broos bij brugge, waar is de tijd :)

Shyheim
13 oktober 2005, 23:00
gij zijt toch belg... ?

Genaturaliseerd ja, dubbele nationaliteit :p

Beavis_69
14 oktober 2005, 11:06
Genaturaliseerd ja, dubbele nationaliteit :p
Dan is "ons ploegske" ook uw ploegske :ironic:

Time
14 oktober 2005, 11:38
Dan is "ons ploegske" ook uw ploegske :ironic:
Iedereen beslist zelf wie "zijn" ploegske is imo. Ook al heb ik geen enkele binding met Italië, voor mij persoonlijk is dat meer "mijn ploegske" dan onze Duivels.:)

Re@V0r
14 oktober 2005, 11:43
imo als ge belg zijt is de rode duivels je ploeg... als ge ineens met een andere ploeg bovenkomt waar ge totaal nix van binding mee hebt is da meer successupporter vind k

kan zo ook afkomen da brazilië meer 'mijn ploegske' is wetende da ze praktisch elk WK winnen...

Time
14 oktober 2005, 12:14
Bwa, als dat zo is dan ben ik maar een successupporter. Ik houd het meest van het Italiaanse voetbal en zie ook hun nationale ploeg het liefst spelen... Kwestie van voetbalsmaak.:)

Zo kun je trouwens evengoed volgens het "support your local team"-principe redeneren en zeggen dat jij een successupporter bent omdat je voor Anderlecht bent...
(of woon je toevallig in Anderlecht?:p)

fixer187
14 oktober 2005, 12:50
Er zijn genoeg supporters die niet voor voor clubs supporteren die de laatste decenias of zelfs niet kampioen hebben gespeeld. Om die dan successupporters te noemen omdat ze niet van die streek of stad zijn, is er imo over.
Deze vergelijking gaat echt niet op of heb je dan geen nationalistische trots of chauvinisme doordat je voor Italië bent? :confused:...en dan kan je terug beginnen heb jij dan geen dorptrots of stadstrots e nkan je blijven discussieren, maar het is imo appelen met peren vergelijken...

DGEN
14 oktober 2005, 13:47
holland was ook maar zwak gedurende de hele kwalificatiereeks
iedereen hemelt van basten zoooo op, dat ik er gewoon ziek van wordt
die kerel heeft nix laten zien, buiten verjoningskuur, slecht spel MAAR ze zijn wel door?
die kerel wordt gewoon niet eens kritisch benaderd??

de belgen mogen zich verheugen op het feit dat holland de 2e rond NIET haalt :p

zucht..wie zet er nu 2 diepe spitsen en 1 schaduwspits op de flanken :ironic:
nog zoiets..supahstar makaay???
of wtf doet die maduro daar? die kerel is te sloom..bal circulatie bij die kerel is maar :sleep:....van bommel is imo DE man die daar hoort te staan..

mahja..we zullen wel zien hoe de grote landen zullen presteren op het wk :)

Time
14 oktober 2005, 13:51
Deze vergelijking gaat echt niet op of heb je dan geen nationalistische trots of chauvinisme doordat je voor Italië bent? :confused:...
Neen, totaal niet.:p

sleejer
14 oktober 2005, 14:06
holland was ook maar zwak gedurende de hele kwalificatiereeks
iedereen hemelt van basten zoooo op, dat ik er gewoon ziek van wordt
die kerel heeft nix laten zien, buiten verjoningskuur, slecht spel MAAR ze zijn wel door?
die kerel wordt gewoon niet eens kritisch benaderd??

de belgen mogen zich verheugen op het feit dat holland de 2e rond NIET haalt :p

zucht..wie zet er nu 2 diepe spitsen en 1 schaduwspits op de flanken :ironic:
nog zoiets..supahstar makaay???
of wtf doet die maduro daar? die kerel is te sloom..bal circulatie bij die kerel is maar :sleep:....van bommel is imo DE man die daar hoort te staan..

mahja..we zullen wel zien hoe de grote landen zullen presteren op het wk :)

hij haalt het WK, dus hij is goed bezig.. zo simpel is het :)

PuSsYcAt DoLlS
14 oktober 2005, 14:18
imo als ge belg zijt is de rode duivels je ploeg... als ge ineens met een andere ploeg bovenkomt waar ge totaal nix van binding mee hebt is da meer successupporter vind k

kan zo ook afkomen da brazilië meer 'mijn ploegske' is wetende da ze praktisch elk WK winnen...inderdaad volledig mee akkoord :niceone:

fixer187
14 oktober 2005, 15:06
Neen, totaal niet.:p

dan zou ik zeggen emigreer naar Italië... :) :sop:

fixer187
14 oktober 2005, 15:09
je kan van Holland zeggen wat je wil, maar ze staan wel lekker 2de in World ranking, niet slecht voor een klein landje

voor de geïntresseerden
http://www.fifa.com/en/mens/statistics/index/0,2548,All-Sep-2005,00.html

Time
14 oktober 2005, 15:14
dan zou ik zeggen emigreer naar Italië... :) :sop:
Een beetje drastisch, niet? Eerst enkele jaartjes avondschool Italiaans^^

je kan van Holland zeggen wat je wil, maar ze staan wel lekker 2de in World ranking, niet slecht voor een klein landje

voor de geïntresseerden
http://www.fifa.com/en/mens/statistics/index/0,2548,All-Sep-2005,00.html
Superieure jeugdopleiding, of hoe zou het komen?:x

fixer187
14 oktober 2005, 15:23

en de talloze kolonies van vroeger, waar wij alleen Congo hebben. Als je ziet naar Frankrijk zie je dit ook er zijn dacht ik heel weinig "echte" Frenchies

Beavis_69
14 oktober 2005, 18:45
Een beetje drastisch, niet? Eerst enkele jaartjes avondschool Italiaans^^

Onze beloften doen het ook niet slecht imo.

en de talloze kolonies van vroeger...
LOL :rofl: Grappige opmerking.
Maar er zit wel duidelijk waarheid in. Niet te vergelijken met de buurlanden.. (behalve Duitsland, maar dat hebben dan weer aan zichzelf te danken, remember wo1 en wo2 ;))

FeNiX4LiFe
14 oktober 2005, 18:56
Als je ziet naar Frankrijk zie je dit ook er zijn dacht ik heel weinig "echte" Frenchies
alle jon da zijn allemaal fransen hoor
op coupet en sagnol na :D

fixer187
14 oktober 2005, 19:11
Heb je de "" niet gezien? Vierra, Makele, Zidanne, Cisse, Wiltord, Thuram, enz hebben allemaal andere roots of ze nu in Frankrijk geboren zijn of niet...

In Belgie doet zich er kleiner fenomeen voor met de spelers met Congolese roots nml, Kompany, VdBorre, Mpenza's en binnenkort Tchité...

Time
14 oktober 2005, 19:19
Onze beloften doen het ook niet slecht imo.
Tgaat dan ook over de beloften van x-aantal jaar geleden die nu allemaal rode duivel zijn.:)

Het onderwerp is de laatste tijd ook zeer actueel, denk dat dat wel genoeg clubs zal wakkerschudden, allez, hoop ik toch. Niks leukers dan iemand uit een Belgische jeugdopleiding te zien doorbreken op hoger niveau imo. :woohoo:

Glor
14 oktober 2005, 20:55
47 Belgium 5 608 23
48 Serbia and Montenegro 1 601 8
49 Zimbabwe 2 598 11

we staan toch lekker hoger dan Zimbabwe :unsure:

SIO
14 oktober 2005, 23:34
Heb je de "" niet gezien? Vierra, Makele, Zidanne, Cisse, Wiltord, Thuram, enz hebben allemaal andere roots of ze nu in Frankrijk geboren zijn of niet...

In Belgie doet zich er kleiner fenomeen voor met de spelers met Congolese roots nml, Kompany, VdBorre, Mpenza's en binnenkort Tchité...

diene 4e keeper van chelsea, naam kwijt..
Mudingayi: heeft het tot bij Lazio A-kern geschopt

ze hebben een paar weken geleden daar over bezig geweest en ze konden een volledige congoleese routs ploeg opstellen (en kmoet zeggen: den helft daarvan zal er zeker bijkomen/al inzitten)

ma tis nix voor te schamen als ge de buurlanden ziet (zelfs duitsland ja met Kuranyi als bekendste)

Osis1984
14 oktober 2005, 23:53
deze campagne is meer door de spelers verbrod als door den trainer.

1. Deflandre en Goor die zich in begin van campagne laten vangen en lange schorsing oplopen.

2. Jongens die niet werken voor de ploeg, bv. match in bosnië waar ik Simons niet gezien heb en die moest dan aansluiting vormen voor vooraan.ook was er die match van vechtersmentaliteit NIKS te zien. Vechtersmentaliteit is altijd al het trademark geweest van België, wij hebben niet de finesse spelers die allerlei trucjes kunnen of de perfecte dieptepas geven. wij moeten knokken voor de bal en de tegenpartij intimideren door hard te spelen vol duelkracht! dit heb ik geen enkele match gezien...

3. Scorend vermogen zuigt... tegen San marino kan elke ploeg wel wat potten maken. maar tegen fantsoenlijke defensie...

4. missen een soort van Wilmots, ene die HARD speelt en de ploeg een beetje kan motiveren (opfokken if you will) Simons is daarvoor te grote pussy, Vanderhaeghe heeft wel de loopkracht maar niet die hardheid of coaching in zich... Geraerts is ook niet zo een type speler maar deze zou ik dan wel eens uitproberen omdat ik die echt zie als ploegspeler, als ge die ziet werken bij standaard, iedere ploeg wil zo een speler!

dat zijn mijn gedachten zowat...

DGEN
15 oktober 2005, 12:48
hehe wilmots :p
doet me denken aan iets wat ik gehoord had op politiekantoor hier in tongeren
was wk98....jaja die wilmots...chance dat het stadion dicht is, want die kerel heeft oogkleppen op :p

nu ja over nederland..uiteindelijk telt idd het resultaat (27/3)...maar je moet zeggen op de manier hoe ze spelen is nogal poor eh...ze hebben continu geluk gehad :p

[size=1]zelf ben ik een nederlander..maar feit is dat van basten gewoon niet kritisch benaderd wordt :p...dus ik eis van hem dat hij een nog beter resultaat neerlegt dan advocaat/hiddink :p...dus ZEKER de halve finale halen...wat ze dan gaan halen met het nodige geluk dat marco meebrengt :p )

fixer187
29 oktober 2005, 16:43
Anthuenis weigerde Besiktas

Aimé Anthuenis kreeg vorige week een aanbieding om trainer te worden bij Besiktas. De Turkse club is op zoek naar een opvolger voor de ontslagen Riza Calimbay. Anthuenis stuurde Besiktas echter wandelen. Om familiale redenen zag hij een vertrek naar Istanboel niet zitten.

Anthuenis werkt nog tot eind december de lopende zaken af bij de voetbalbond, waar hij vanaf 1 januari na 4,5 jaar officieel ex-bondscoach is. Maar als er een andere club komt, kan Anthuenis meteen weg.

NemesisBE
29 oktober 2005, 17:08
een buitenlandse coach is niet meer mogelijk voor de voetbalbond. tevens zal wilmots ook geen bondscoach worden, aangezien hij geen Pro License diploma heeft :x

fixer187
29 oktober 2005, 17:19
Ik hoop dat Mathijsen het wordt, pas perfect in het profiel, jong, taktische en kan goed overweg met een groep en media...hoewel De Sart ook wel een optie is...

Shyheim
30 oktober 2005, 11:13
Vandereyken of Mathijsen ja...
Liefst VDE dan, die kan zo'n groep als deze wel samen laten spelen; heeft hij in het verleden ook al getoond. :)

Reptiel
30 oktober 2005, 13:37
Vandereyken of Mathijsen ja...
Liefst VDE dan, die kan zo'n groep als deze wel samen laten spelen; heeft hij in het verleden ook al getoond. :)
² that

NemesisBE
30 oktober 2005, 15:31
brrrrn ik gruwel bij de gedachte om een blaaskaak als een Vandereycken aan de leiding te zien staan van de Rode Duivels :eek:

Shyheim
30 oktober 2005, 15:38
Ik helemaal niet... Ik zeg het: die kan een ongeorganiseerde ploeg organiseren, en brengt aanvallend voetbal. Is in mijn ogen de geknipte man voor die taak...

Shyheim
2 november 2005, 12:05
René Vandereycken heeft een eerste verkennend gesprek gehad met Michel Preud'homme. Vandereycken is zowat de enige kandidaat die aan alle voorwaarden voldoet om bondscoach te worden.
Preud'homme sprak dus een eerste keer met de ex-trainer van RC Genk. Vandereycken is ook de enige kandidaat waar al mee gesproken is. Eerder vielen Morten Olsen en Marc Wilmots al af. Olsen omdat hij geen Belg is en Wilmots omdat hij niet over een Uefa Pro License-diploma beschikt. Ook Hugo Broos werd genoemd, maar de voetbalbond zou een vrije trainer verkiezen. Alles wijst dus in de richting van René Vandereycken.

bron: http://www.belgiumsoccer.be

good :)

Vooral dat Olsen afvalt is goed, ik zie hem als opvolger voor Vercauteren als die terug naar de jeugd stapt.

WolCoM
2 november 2005, 12:15
Geen zo'n slechte keuze imo.

SIO
2 november 2005, 12:18
laat mathijsen nog wat 'rijpen' en later heb je er dan nog zoveel aan :)

een strenge aanpak is mss net wa ze nodig hebben idd, dat rene ze maar eens goed laat zweten

Shyheim
2 november 2005, 12:18
Idd, meer een logische keuze. :p

pina
2 november 2005, 13:51
brrrrn ik gruwel bij de gedachte om een blaaskaak als een Vandereycken aan de leiding te zien staan van de Rode Duivels :eek:we hebben alle soorten al gehad en het werkte niet. Dus tijd voor een blaaskaak, een arrogante zak die es goed kan roepen en regelmatig zwaait met zijn broeksriem in de kleedkamers. Hij was het ook die deed alsof hij het allemaal beter wist

Shyheim
2 november 2005, 15:01
Genre Johan Boskamp.