PDA

Volledige versie bekijken : Welke afrikaanse landen gaan naar het WK?

stuart__little
9 oktober 2005, 14:31
ik las daarnet dit artikel :

daar staat dat onder andere: nigeria, senegal & kameroen niet naar het wk gaat.

wel ivoorkust :baard: kvraag me dan wel af, welke afrikaanse landen erbij gaan zijn ....
ethiopie? :wtf:

NemesisBE
9 oktober 2005, 14:32
Tunesie, Ghana, Togo, Ivoorkust en nog een 5de land :x

Time
9 oktober 2005, 14:33
Angola, Ghana, Togo, Ivoorkust en Tunesië geplaatst
Angola heeft zich zaterdag als eerste Afrikaanse land geplaatst voor het WK. Op de laatste speeldag won het in groep 4 met 0-1 bij Rwanda.

Nigeria eindigt met even veel punten als Angola, maar deed slechter in de onderlinge duels. Voor Angola is het de allereerste WK-deelname, Nigeria mist voor het eerst sinds 1990 een WK-eindronde.
Aruna Dindane

Ook Togo mag voor het eerst naar het WK. Een 3-2 zege tegen Congo op de laatste speeldag gaf Togo zekerheid over groepswinst.

Nog een nieuwkomer op het WK is Ghana: de Ghanezen wonnen met 4-0 van Kaapverdië en zijn de besten in groep 2.

Aruna Dindane (foto) en zijn maats mogen hun ticket naar Duitsland ook al boeken. Ivoorkust versloeg Soedan met 1-3 en profiteerde optimaal van het gelijkspel van Kameroen. Aruna scoorde het laatste doelpunt.

Kameroen had in de stand één punt meer dan Ivoorkust, maar kwam niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Egypte. Ook voor Ivoorkust wordt het de eerste WK-deelname.

Het vijfde en laatste Afrikaanse land op het WK is Tunesië. Tunesië had aan een 2-2 gelijkspel tegen Marokko genoeg om groepswinnaar te worden.

EA lover
9 oktober 2005, 14:35
Dat Ivoorkust naar het WK gaat is logsich. Ook Yunesië heeft mij kunnen bekoren en ze beschikken over een goede ploeg.
Spijtig van Kameroen (N'Dieife en Eto'o) en Senegal maar nu is het aan de kleintjes om te tonen wat ze waard zijn.

stuart__little
9 oktober 2005, 14:47
zozo, dus 4 van de 5 afrikaanse landen zijn volledige nieuwkomers op een WK.

dit wordt leuk, als die in een groep met italie of duitsland worden geloot :)

iedereen herinnert zich nog de 8-0 van duitsland tegen saudi arabie, op het vorig WK :rofl:

D-1337
9 oktober 2005, 14:52
kan soms verassend voetbal brengen ,
word wel tof :)

fixer187
9 oktober 2005, 16:19
Spijtig dat Nigeria en Cameroen niet doorgaat, dit zijn toch altijd wel smaakmakers in het WK...

Shyheim
9 oktober 2005, 16:37
ik las daarnet dit artikel :

daar staat dat onder andere: nigeria, senegal & kameroen niet naar het wk gaat.

wel ivoorkust :baard: kvraag me dan wel af, welke afrikaanse landen erbij gaan zijn ....
ethiopie? :wtf:

Ivoorkust heeft een degelijke ploeg hoor.
Aruna en Drogba vanvoor, wilt toch al iets zeggen. ;)

Nee, maar die mannen hebben daar vrij goede jeugdcentra, naar wat ik heb gehoord.

Mike Ty$on
9 oktober 2005, 17:29
mooi

zien we Aruna nog eens schitteren :)

Glor
9 oktober 2005, 19:06
Spijtig dat Nigeria en Cameroen niet doorgaat, dit zijn toch altijd wel smaakmakers in het WK...

Idd, ik herinner mij nog levendig Yay-Yay Okocha :D Heeft op het vorige wk een nieuwe beweging de wereld ingegooid :p
Anyway Ivoorkust kan ook wel een potje voetballen.

Cazzz
9 oktober 2005, 19:09
Kent er eigenlijk iemand een speler van Angola?

-TaRoT-
9 oktober 2005, 23:30
Ivoorkust heeft een degelijke ploeg hoor.
Aruna en Drogba vanvoor, wilt toch al iets zeggen. ;)

Nee, maar die mannen hebben daar vrij goede jeugdcentra, naar wat ik heb gehoord.

lol, dat zijn nu eens de enige echte gevaarlijke spelers die je er net uitpakt...

Shyheim
9 oktober 2005, 23:50
lol, dat zijn nu eens de enige echte gevaarlijke spelers die je er net uitpakt...

Het middenveld en de verdediging moeten ook wel iets waard zijn zeker, als ze de bal tot bij hun kunnen krijgen, en zelf zo weinig mogelijk moeten incasseren. ;)
Basisprincipe van het voetbal, of van het hele sportgebeuren in het algemeen: de beste wint.

fixer187
10 oktober 2005, 02:56
Het scheelde toch niet veel voor Nigeria die op gelijke punten eindigde met Angola
en Cameroen dat 1p achter Ivoorkust eindigde.

Ik weet nu niet of ze daar ook barage duels hebben voor Nigeria of Cameroen, Senegal of Marokko...

Ik zie er terug naar uit om Paraguay terug aan het werk te zien, spijtig voor Chili en Urugay...

Aruna, Drogba, Kalou, Zokora, Toure, Kone

Ik had eigenlijk meer spelers van (ex)Beveren verwacht
Copa en Junior waren geselecteerd, maar een marco Né, Romaric, Yapi Yapo en zeker Eboue. Toure staat dan wel in de basis...

Red_Dog
10 oktober 2005, 16:36
Het middenveld en de verdediging moeten ook wel iets waard zijn zeker, als ze de bal tot bij hun kunnen krijgen, en zelf zo weinig mogelijk moeten incasseren. ;)
Basisprincipe van het voetbal, of van het hele sportgebeuren in het algemeen: de beste wint.

Was Oostende vorig jaar dan beter dan Anderlecht ? :unsure:

sub-d!
10 oktober 2005, 17:23
Ik zie er terug naar uit om Paraguay terug aan het werk te zien, spijtig voor Chili en Urugay...

Urugay :p
anyway Colombia, Chili en Uruguay maken nog kans op 5de plaats, die 5de speelt dan barragewedstrijd tegen Australie

fixer187
10 oktober 2005, 17:32
hehe oeps:p
Zijn er nog barrage duels voor de Afrikaanse landen?

Shyheim
10 oktober 2005, 17:38
Was Oostende vorig jaar dan beter dan Anderlecht ? :unsure:

In de zin dat het kon scoren, en dat Anderlecht dat niet kon wel ja.
Of dat op sportief vlak allemaal koosjer is, is iets anders.

sub-d!
10 oktober 2005, 17:48
hehe oeps:p
Zijn er nog barrage duels voor de Afrikaanse landen?
nope, alleen die 5

stuart__little
11 oktober 2005, 23:40
wie van de zuid afrikaanse landen nu nu allemaal mee?

argentinie, brazilie, paraguay... en de 2 anderen zijn?

Time
11 oktober 2005, 23:54
Ecuador, de tweede is nog niet bekend, die moet eerst een barragewedstrijd spelen tegen de winnaar van Oceanië (Australië).

Mooi overzichtje: http://www.vrtnieuws.net/sport_master/voetbal/wk2006/Vast_Welke_Landen_naar_WK2006/index.html

Red_Dog
11 oktober 2005, 23:55
Was wel lachen, die beelden uit Ivoorkust enzo :)

Glor
12 oktober 2005, 16:50
De berichten uit Kameroen veel minder, zelfs wij timmeren geen familie of vrienden van iemand in elkaar als die de strafschop voor het WK zou missen, de Kameroense spelers zijn pegot in gepantserde legervoertuigen moeten weggevoerd worden.

Newboy
12 oktober 2005, 20:26
Kameroen miste in blessuretijd nog een strafschop tegen Egypte waardoor het duel op 1-1 is geëindigd en waardoor Kameroen alsnog het WK heeft gemist.

Pierre Wome miste de strafschop. En daar is nu een hele heisa rond. De Interspeler kreeg al doodsbedreigingen enzovoort en zo moesten de Super Eagles met pantservoertuigen afgevoerd worden.
En nu zegt Wome dat Eto'o (de vaste strafschopnemer) de strafschop niet durfde nemen terwijl Eto'o zelf zei dat Wome hem wou trappen.

Het is zeer jammer dat Kameroen er niet bij is. Maar hopelijk zijn de afrikaanse nieuwkomers net als Senegal op het vorige WK voor afrikaans spektakelvoetbal zorgen.

Dakantochnie
12 oktober 2005, 20:35
Threadtitel aangepast.

stuart__little
13 oktober 2005, 00:20
die eto'o is een idioot.

zelf durft ie het niet aan om hem te nemen, en als zijn teammaat de taak op zich neemt (en jammer genoeg mist), dan doet meneertje alsof zijn teammaat per sé de penalty wou nemen.

en zo'n speler speelt dan bij een topteam als barca ....

Re@V0r
13 oktober 2005, 00:33
ge zou voor minder die penalty ni durven trappen imo... als ge em mist zijt ge de pispaal van gans het land en in zo'n landen durven die mannen wel stukken verder gaan dan in europa...

kheb zelfs al gelezen paar dagen geleden dat ze womé zen huis en auto totaal gesloopt hebben en ook de zaak van zijn vriendin/vrouw is gans met de grond gelijk gemaakt door de 'fans'

stuart__little
13 oktober 2005, 00:54
ge zou voor minder die penalty ni durven trappen imo... als ge em mist zijt ge de pispaal van gans het land en in zo'n landen durven die mannen wel stukken verder gaan dan in europa...

IEMAND moet het doen! en als topspeler die zakken geld verdient, moet ge hem nemen. punt uit.

als mijn baas vraagt om iets te doen (ook al doe ik het minder graag), maar het valt binnen bij job omschrijving, dan doe ik dat ook.

Glor
13 oktober 2005, 20:46
Ma dan isser wel minder kans da uwen baas achteraf op uw familie komt kloppen ih :p Maar kgeef je wel gelijk, Eto'o is aangeduid als vaste strafschopnemer, zo'n wereldspeler moet zijn verantwoordelijkheid durven nemen.