PDA

Volledige versie bekijken : België-Spanje

Re@V0r
7 oktober 2005, 13:27
voorspellingen, commentaren,... gooi het maar in deze thread :)

de opstelling:

Proto
VdBorre - Van Buyten - Hoefkens - Deschacht
Buffel - Simons - Vanderhaeghe - Goor
Emile & Mbo Mpenza

RaDa
7 oktober 2005, 13:27
Mijn prono is 0 - 3

FeNiX4LiFe
7 oktober 2005, 13:28
crap opstelling van aime levert crapresultaat.

0 - 4 voor spanje

EA lover
7 oktober 2005, 13:37
prono 0-3.
Wat Antheunis eigenlijk bij de Rode Duivels/prullen doet is voor mij een groot vraagteken.
Waarom dat die gast er niet is uitgesmeten na Euro 2004 is voor mij een groot raadsel.

10.BAGGIO.10
7 oktober 2005, 13:42
Vanderhaeghe en Hoefkens moeten er uit. De rest vin ik redelijk goe. Mss ook Vandenborre nog die eruit mag. Is wel goed, maar nog te jong volgens mij en krijgt ook voorkeur omdat hij van Anderlecht is. Als de belgen goed kunnen stand houden dan zou er mss iets kunnen lukken, maar ik zie ze dat niet doen.

Dus 1-2

hatetn
7 oktober 2005, 13:44
Mijn prono is 0 - 3

²
we zien geen belgen volgend jaar ze in duitsland
toch nie op het veld en zeker geen spelers

MilM
7 oktober 2005, 14:21
ik blijf optimistisch :D

dunno hoeveel, maar het wordt een overwinning voor Belgie

fixer187
7 oktober 2005, 14:27
2-1 als de 2 Mpenza's van voor staan anders 1-2

DBK
7 oktober 2005, 14:29
ik blijf altijd positief, ik denk een kleine overwinning na een spanende partij :)

escobar98
7 oktober 2005, 15:10
Als ik dat middenveld bekijk, zitten er centraal 2 verdedigende middenvelders en niemand die het spel kan verdelen à la Bassegio. Ik vrees dat onze twee spitsen morgen op een eiland zullen staan.

PuSsYcAt DoLlS
7 oktober 2005, 15:10
ik denk 2-0 voor belgie en khoop dat spanje echt niet door zal gaan ... ongeloofelijk wat een nek hebben die man :)

't is Ironisch!
7 oktober 2005, 15:12
0-4 ofzo
Die opstelling van België...

Mako
7 oktober 2005, 15:26
ik denk 2-0 voor belgie en khoop dat spanje echt niet door zal gaan ... ongeloofelijk wat een nek hebben die man :)

je hebt wel gelijk dat ze een beetje bescheidener mogen zijn, maar verdomme ze hebben gelijk hoor!
Als zij zeggen 'wij zijn in alles beter dan de belgen' dan geef ik ze groot gelijk; het voetbal dat de rode duivels voortbrengen op het veld is ronduit schandalig. Als het niet dringend verandert, mogen ze euro 2008 ook al op hun buik schrijven...

SanYo
7 oktober 2005, 15:34
1-0 winnen denk ik.

Blad3z
7 oktober 2005, 16:14
een goede ouderwetse 1-0, als ze hunne kop er voor leggen tenminste

Time
7 oktober 2005, 16:25
Hun dikke nek tov ons is best wel terecht, maar ze moeten niet vergeten dat het al lang geleden is dat Spanje nog een vuist kon maken op een groot toernooi...
Het is al láng geleden dat ze nog eens de kwartfinale gepasseerd zijn.

fixer187
7 oktober 2005, 16:42
Als ik dat middenveld bekijk, zitten er centraal 2 verdedigende middenvelders en niemand die het spel kan verdelen à la Bassegio. Ik vrees dat onze twee spitsen morgen op een eiland zullen staan.

Als Buffel speelt zal hij op de rechterflank veel naar binnen schuiven en de rol van spelverdeler wel krijgen.

Als je met Wallasiak speel kan je gebruik maken van de afwisselende flankenspel...

Glor
7 oktober 2005, 16:59
Vanderhaeghe en Hoefkens moeten er uit. De rest vin ik redelijk goe. Mss ook Vandenborre nog die eruit mag. Is wel goed, maar nog te jong volgens mij en krijgt ook voorkeur omdat hij van Anderlecht is. Als de belgen goed kunnen stand houden dan zou er mss iets kunnen lukken, maar ik zie ze dat niet doen.

Dus 1-2

Hoefkens moet er voor mij idd ook uit, voor nekeer da Maertens zeer solide bezig is stelt hij hem nog nie op ook. Vandenborre is wel degelijk de juiste keuze op rechts, dit jaar heeft hij echt al zeer zuiver en swingend voetbal gebracht, dit wordt een topper :p. Vanderhaeghe is imo ook wel nodig voor deze ploeg, balrecuperatie en stuff. Verder ga ik volledig akkoord met escobar als die zegt dat twee verdedigende middenvelders er één teveel is.

Re@V0r
7 oktober 2005, 17:01
je hebt wel gelijk dat ze een beetje bescheidener mogen zijn, maar verdomme ze hebben gelijk hoor!
Als zij zeggen 'wij zijn in alles beter dan de belgen' dan geef ik ze groot gelijk; het voetbal dat de rode duivels voortbrengen op het veld is ronduit schandalig. Als het niet dringend verandert, mogen ze euro 2008 ook al op hun buik schrijven...

stond deze week een interessant interview in de krant met aad de mos die zei dat belgië veel te veel middelmatige spelers heeft en dus gewoon geen ploeg heeft om grootse prestaties te leveren... en kan hem geen ongelijk geven eigenlijk
imo kan je niet alle schuld op antheunis schuiven want buiten kompany, simons en van buyten misschien heeft belgië geen enkele speler die europees en wereldniveau aankan en ook constant speelt

-proto is ook een zeer goede keeper, maar die moet nog bevestigen dat hij op niveau kan blijven spelen (niet zoals peersman)
-vdborre heeft talent, maar speelt nog te onregelmatig en doet nog te vaak domme dingen (misschien beter voor deflandere kiezen tegen spanje ma bon)
-deschacht zal nooit een superspeler worden... maar bij gebrek aan beter staat die dan maar linksachter i gues
-vanderhaeghe is wel een goeie defensieve middenvelder maar zoals in de CL gebleken is kan die gewoon niemer mee op hoog niveau, goor kan nog wel vrij goed mee maar wordt er ook niet jonger op dus tegen het EK2008 is die al lang gestopt samen met vanderhaeghe
-buffel was super bij feyenoord destijds maar bij de rangers zit hij meestal toch ook op de bank dacht ik
-en in de aanval... nja, emile in topvorm en in een goeie dag kan zeker mee op dat niveau maar wanneer heeft die eens een goeie dag en is em in vorm
mbo is momenteel ook in vorm maja... is minder goed dan emile vind k
en als reserve heb je dan nog pieroni die ook meer op de bank zit bij auxerre dan wat anders en vandenbergh die nog veel te groen is voor europees niveau en ne veel te dikke nek heeft voor hetgeen hij al gepresteerd heeft

Glor
7 oktober 2005, 17:04
²ded @uwe post Re@vor, goeie ploegontleding, khoop dat de Mpenza's hun beste vorm kunnen bovenhalen. En Van Buyten kan zeer goed mee op internationaal niveau imo ;)

Re@V0r
7 oktober 2005, 17:10
kvind toch dat hij regelmatig in de fout gaat, bij de nationale ploeg dan toch
bij HSV haalt hij wekelijks zeer goed niveau naart schijnt

't is Ironisch!
7 oktober 2005, 17:13
Van der Heyden ipv Deschacht?

Re@V0r
7 oktober 2005, 17:14
als em uit blessure is en terug in de basis raakt bij wolfsburg
dan zou ik idd ook wel van der heyden pakken ipv deschacht :p

v1sioNz
7 oktober 2005, 17:16
is van der heyden nie gebelesseerd?

khoop dat ze winnen maar heb de hoop in de rode duivels al lang verloren eigenlijk. ofwel winnen ze wat mooi zou zijn, ofwel verliezen ze en weten we meteen waar we staan: overal maar zeker niet in het WK!

Verbechio
7 oktober 2005, 17:25
Ik zal er alleszins bij zijn op den Heizel. Run Away Fucking Spaniards :)

escobar98
7 oktober 2005, 18:30
Als Buffel speelt zal hij op de rechterflank veel naar binnen schuiven en de rol van spelverdeler wel krijgen.

Als je met Wallasiak speel kan je gebruik maken van de afwisselende flankenspel...

Als Buffel regelmatig naar binnen schuift, zal Vandenborre, hem kennende, hoog gaan spelen, en regelmatig de flank afschuimen, maar ik weet niet of dit tegen Spanje risicoloos is. Maar anderzijds als je 2 verdedigende middenvelders hebt, kunnen die ook meer oppervlakte belopen en is het risico zo groot nog niet. Of heb ik hier iets over het hoofd gezien :oink: ?

Tweak37
7 oktober 2005, 18:32
0-0

slappe wedstrijd :)

antheunis zou zelfs nog een derde termijn ambieren, tenzij dat een grap was, de mensen van de voetbalbond wisten het zelf niet zo goed...

Massis
7 oktober 2005, 18:35

ik denk 0-2 , enneuh:

ik hoorde net op de radio hoe de spaanse bondscoach belgië een sterke ploeg noemde en dacht dat het niet makkelijk ging worden, da vind'k toch zo erg nie qua dikkenek zenne...

sub-d!
7 oktober 2005, 19:06
0 - 1,
stadion vol => 1 - 3

fixer187
7 oktober 2005, 19:15
-buffel was super bij feyenoord destijds maar bij de rangers zit hij meestal toch ook op de bank dacht ik
-en in de aanval... nja, emile in topvorm en in een goeie dag kan zeker mee op dat niveau maar wanneer heeft die eens een goeie dag en is em in vorm
mbo is momenteel ook in vorm maja... is minder goed dan emile vind k
en als reserve heb je dan nog pieroni die ook meer op de bank zit bij auxerre dan wat anders en vandenbergh die nog veel te groen is voor europees niveau en ne veel te dikke nek heeft voor hetgeen hij al gepresteerd heeft

Buffel staat regelmatig in de basis dacht ik
Emile is imo altijd in vorm als hij blessurevrij is...

Time
7 oktober 2005, 19:19
ik denk 0-2 , enneuh:

ik hoorde net op de radio hoe de spaanse bondscoach belgië een sterke ploeg noemde en dacht dat het niet makkelijk ging worden, da vind'k toch zo erg nie qua dikkenek zenne...
Aangezien zijn post al ff geleden is kunt ge wel stellen da em da op andere berichten baseerde eh.:p Deze voormiddag stond de teletekst op één vol met berichten. Spelers die geen druk voelen omdat Spanje op elk vlak superieur is aan ons.

NemesisBE
7 oktober 2005, 19:22
Aimé is toch maar ne rare pee, maar we zullen morgen wel zien eh :]

ik gok op 1-1 !

Rash
7 oktober 2005, 19:36
Proto
VdBorre - Van Buyten - Hoefkens - Deschacht
Buffel - Simons - Vanderhaeghe - Goor
Emile & Mbo Mpenza

Al had ik toch geopteerd voor Simons achterin ipv Hoefkens, en een speler in zijn plaats die het spel wat kan verdelen (Baseggio?). Voor de rest zit de opstelling wel snor. Enkel Deschacht is niet DE man voor linksback, maar ja, hij staat er door gebrek aan beter. Verdedigend is hij wel solide genoeg.

Als België zijn kop ervoor legt en iedereen het voorbeeld van Vanderhaeghe volgt, kan er wel wat inzitten voor ons kleine Belgenlandje. Laat die dikkenekskes maar komen hé mannen, we'll beat them in Belgian style.

2-1, no idea :)

fixer187
7 oktober 2005, 19:49
Ik zou met de volgende ploeg spelen

----------------Proto------------------------------
VdBorre-----VanBuyten---Simons-----Deschacht----
Walasiak-----Buffel--------Vdhaege----Goor--------
--------------Emile------Mbo-----------------

PuSsYcAt DoLlS
7 oktober 2005, 20:03
ik denk 0-2 , enneuh:

ik hoorde net op de radio hoe de spaanse bondscoach belgië een sterke ploeg noemde en dacht dat het niet makkelijk ging worden, da vind'k toch zo erg nie qua dikkenek zenne...oei oei sorry zunne :ironic: djeezus zeg

fixer187
7 oktober 2005, 20:16
zeg pussy ben je nu daarvoor op je tenen getrapt...

10.BAGGIO.10
7 oktober 2005, 20:28
---------------------Proto---------------------------
VdBorre-----VanBuyten---Maertens-----Deschacht----
Walasiak-----Buffel--------Simons----Goor--------

Dit zou mijn opstelling zijn. Vdhaeghe is te oud en te log.

Tweak37
8 oktober 2005, 00:41
---------------------Proto---------------------------
VdBorre-----VanBuyten---Maertens-----Deschacht----
Walasiak-----Buffel--------Simons----Goor--------

Dit zou mijn opstelling zijn. Vdhaeghe is te oud en te log.

mja goeie opstelling :) behalve deschacht dan, wat is er feitelijk met vanderheyden aan de hand, is die geblesseerd ofzo?

NemesisBE
8 oktober 2005, 00:50
mja goeie opstelling :) behalve deschacht dan, wat is er feitelijk met vanderheyden aan de hand, is die geblesseerd ofzo?

is op't einde van vorig seizoen uitgevallen denk ik en nu nog steeds aan't recupereren :]
als die ni te veel aan spelen toekomt, nu Gerets daar nimmer is, zie ik die nog terugkeren nr Brugge :x

sleejer
8 oktober 2005, 05:52
Ik zal er alleszins bij zijn op den Heizel. Run Away Fucking Spaniards :)

same here :D

om 3 uur vertrekken me ne groep gasten :D gaat der nog tof worre :lol:

PuSsYcAt DoLlS
8 oktober 2005, 06:00
Ik zal er alleszins bij zijn op den Heizel. Run Away Fucking Spaniards :)hmzzz en jij woont in costa lacosta ? :p

Mike Ty$on
8 oktober 2005, 13:07
same here :D

om 3 uur vertrekken me ne groep gasten :D gaat der nog tof worre :lol:

goe supporteren en hopen op een goeie wedstrijd van Belgie :p

sleejer
8 oktober 2005, 13:33
goe supporteren en hopen op een goeie wedstrijd van Belgie :p

winst of verlies maakt mij eerlijk gezegd ni veel uit :p gaan daar vooral voor de fun

MyDyingBride
8 oktober 2005, 17:38
Ik begrijp eigenlijk niet echt goe wat iedereen tegen deschacht heeft. Ik meen mij te herinneren dat hij één van de beste was tijdens de laatste champions league wedstrijd van anderlecht. Nuja kheb hem ook wel al zien flateren, maar ja welke speler flatert nu wel eens nie?

FeNiX4LiFe
8 oktober 2005, 17:41
Ik meen mij te herinneren dat hij één van de beste was tijdens de laatste champions league wedstrijd van anderlecht.
dat wil veel zeggen over kwaliteit van het spel van de andere spelers.

deschacht is europees voetbal onwaardig.
in een 2de rangs belgische ploeg zou hij niet misstaan

MyDyingBride
8 oktober 2005, 17:47
dat wil veel zeggen over kwaliteit van het spel van de andere spelers.

deschacht is europees voetbal onwaardig.
in een 2de rangs belgische ploeg zou hij niet misstaan
kga deschacht vanavond ne keer goe int oog houden :p

*EDIT* Hij zal het trouwens nie gemakkelijk hebben vanavond, want em speelt tegen diene goeie winger van real betis. Joaquin ofziets :p

Glor
8 oktober 2005, 17:54
Om eerlijk te zijn, dit seizoen heeft Deschacht nog niet al teveel fouten gemaakt, zou ie het dan toch kunnen? :p Nuja Vanderheyden is natuurlijk wel vele beter maar hij kan er komen denk'k.

Tweak37
8 oktober 2005, 20:35
de beloften hebben met 1-0 gewonnen :cool:

hatetn
8 oktober 2005, 20:44
de beloften hebben met 1-0 gewonnen :cool:

de beloften doen het dan ook beter tegenwoordig

Tweak37
8 oktober 2005, 21:04
goe begin als ik sport.be mag gelove...

the boogyman
8 oktober 2005, 21:19
Spanjaarden weten niet waar ze het hebben....Ze komen zwaar in de problemen eenmaal ter hoogte van het middenveld van ons duiveltjes :)

tgc_9012
8 oktober 2005, 21:36
Hopelijk spelen ze na de rust opnieuw zoals aan het begin van de match :)

GhostRider_007
8 oktober 2005, 21:37
Ja ze zijn goed bezig, maar kzag het weeral toen ze op het veld stapten... Simons met zijn "air". Heeft hij dat in Nederland gekregen of was dat in Brugge ook al?

Blackstone
8 oktober 2005, 21:37
Ik geloof men ogen niet, zowaar een zéér degelijke eerste helft van onze Duivels. jammer genoeg verslapte de aandacht in de laatste minuten, met als gevolg enkele mooie kansen voor Spanje. Maar op basis van de eerste helft was 1-0 zeker niet onverdiend! Het heeft soms ook maar weinig gescheeld of het was 1-0 :)

Zeer degelijk wat de Duivels gepresteerd hebben en echt een aangename wedstrijd om naar te kijken :niceone: Nu hopen dat ze de 0 kunnen behouden, al vrees ik daar een beetje over want mannen als Raul en Joaquin hebben niet veel nodig om een goal te maken.

Vlaams_front
8 oktober 2005, 21:39
lol spanje suckt! :lol:

Echt, de belgen zijn gewoon beter. Hoe is da mogelijk...

NemesisBE
8 oktober 2005, 21:41
tziet er goed uit, alleen laatste 10 minuutjes waren ze beetje zwakker :]
Deschacht is toch wel weer de minste van allemaal :(

Sir.Killalot
8 oktober 2005, 21:41
2-0 voor België, in 2de helft, 2 van Mbo.

Vlaams_front
8 oktober 2005, 21:43
2-0 voor België, in 2de helft, 2 van Mbo.

ik zeg 3-2. 2 door emile mpenza en 1 door buffel.

Glor
8 oktober 2005, 21:48
Ik zeg 0-1, Spanje scoort op een counter of in een aanvallende roes van België zoals we daarstraks gezien hebben en graven zich dan in. Anders wel zeer degelijk eerste hafl uur maar je zag het bij dat afgekeurd doelpunt ook, eens we zwaar aanvallen gaan we zweven, eerst scoren, dan match uitspelen, dan zweven. Anyway we komen altijd een paar cm tekort :( Typerend voor deze ploeg, elke match net iets te weinig :p

Re@V0r
8 oktober 2005, 22:02
0-2 voor spanje
boeken dicht i guess

D-1337
8 oktober 2005, 22:03
tgoh zo zwak jonges ,
op 5 minuten 2 goals terwijl ge de beste ploeg zijt

Timmie
8 oktober 2005, 22:05
Idd, spanje verdient dit totaal niet maarja.

Archeoloogke
8 oktober 2005, 22:05
In voetbal kan alles. :doh:

da_diablo
8 oktober 2005, 22:07
typisch belgie.

laatste keer da ik kijk.

aanvallend is en blijft belgie een dikke NUL, zo een overwicht en nie kunnen scoren

Red_Dog
8 oktober 2005, 22:07
Tehee, 0-2 al.
Bye bye Aimé

Timmie
8 oktober 2005, 22:08
typisch belgie.

laatste keer da ik kijk.

aanvallend is en blijft belgie een dikke NUL, zo een overwicht en nie kunnen scoren
Ge speelt ook tegen spanje toevallig? :doh:

En "bye bye aimé": het ligt niet aan Aimé

Fighting Hobbit
8 oktober 2005, 22:10
ik herinner mij nog levendig België-Egypte, het veld was mss een patatteveld, maar de duivels ware dan toch in elk geval de patatten... Het ligt idd ni aan de coach, maar aan de spelers, de helft sta daar precies tege zijn zin...

LegacyLowRider
8 oktober 2005, 22:14
ja tzach er schoon uit....

Nicoot
8 oktober 2005, 22:25
ligt mss niet aan coach, maar voor mij moet em toch wel.

Nieuwe coach zal een rustigere sfeer brengen, een nieuwe sfeer over Rode Duivels.
Voor mij mag het eens een jongere coach zijn maar met een gezond & zuiver verstand. Die vocaal zéér goed is om een groep te kunnen oppeppen.

Nuja dat is voor later

stuart__little
8 oktober 2005, 22:25
pfff proto, iedereen vind em the next best thing, mo joenges toch....

die 2de goal daar, voorzet van reyes net voor z'n neus, laat ie passeren en bam torres legt em binnen.

het weinige werk dat ie moest doen, liet ie begaan.
die eerste goal kon ie nix aan doen, maar die 2de was ie duidelijk te lax.

oh well, op basis van kwaliteit verdient spanje het toch meer.
zeg nu zelf: de wereld kijkt toch liever uit naar spanje matchen op het wk, dan dat ze op belgie matchen wachten hé....

stuart__little
8 oktober 2005, 22:27
Het ligt idd ni aan de coach, maar aan de spelers, de helft sta daar precies tege zijn zin...

ik ga nie akkoord dat je zegt dat de spelers daar tegen hun zin staan.
gezien de eerste helft, moet je toch toegeven, dat ze er echt allemaal voor gingen.

ja vanaf de 2de helft zagen ze er een stuk bleker uit, dat wel.

Fighting Hobbit
8 oktober 2005, 22:29
ik ga nie akkoord dat je zegt dat de spelers daar tegen hun zin staan.
gezien de eerste helft, moet je toch toegeven, dat ze er echt allemaal voor gingen.

ja vanaf de 2de helft zagen ze er een stuk bleker uit, dat wel.
Nu staan ze onder druk, maar als da ni het geval is gaan ze er gewoon ni genoeg voor, das juist zoals Frankrijk in het laatste WK

boogje
8 oktober 2005, 22:32
pff,ik kijk nieens nimeer naar voetbal, eveneens de uitslagen van belgie versus *ander land*

khoef de uitslagen ook ni weten!

kzei tegen men pa: zeg niet telkens wanneer ze verliezen, maar wanneer ze winnen,oké?

amper meegemaakt dus ^^

stuart__little
8 oktober 2005, 22:34
benieuwd wie de nieuwe bondscoach wordt....

ik gok op rené vandereycken.

Desperatozz
8 oktober 2005, 22:34
muziek uit, licht aan ... het doek is gevallen ...

tot het EK ...

stuart__little
8 oktober 2005, 22:35
iemand op walasiak zijn schaamhaar gelet :scream:

net toen ie ging invallan, azo de camera op de bank gericht... en walasiak sta naast deflandre, en trekt precies zijn onderbroek goed, en hop een blik op z'n schaamhaar....
en azo die camera vlug weg naar links :rofl:

LegacyLowRider
8 oktober 2005, 22:35
tis zeker ni de schuld van aimé, die heeft zijn best gedaan...
maar die tweede goal jongens jongens toch...
tussen 3 man!!!
Al is carl Hoefkens heel sterk bezig vind ik...

Nicoot
8 oktober 2005, 22:37
ook al zoudn we nog niet over nieuwe bondscoach mogn praten(aimé niet veel verkeerd gedaan)

gok ik ook graag op rené vandereycken omdat hij weet wat hij doet (beetje op zn sollieds) en hij ook er wat jonger & frisser uit ziet dan die 'oude' 'saaie' aimé antheunis (niet grof bedoeld)

maar vrees dat hij neit zal willen

snap niet waarom dat altjid zo'n oude vent moet zijn.
Alsof hun ervaring zoveel zal schelen.

byter
8 oktober 2005, 22:41
de voetbalbond zal nooit vandereycken aanstellen; ik gok op broos eigenlijk ;)

Blackstone
Zo mooi was de eerste helft, zo afgrijselijk was de 2e :sad:
2 onverdiende (maar desondanks zeer mooie) doelpunten van Spanje en vanaf dan geraakten we niet meer in het spel. Wat volgt zijn IMO onbegrijpelijke wissels van aimé en een opeenstapeling van domme fouten. Van aantrekkelijk voetbal is dan al lang geen sprake meer. Mij is het opgevallen dat vooral goor en vanderhaeghe er blijkbaar totaal geen zin meer in hadden.

Zeer spijtig, met wat geluk had het heel anders uitgedraaid en waren wij met de punten gaan lopen (en wees eerlijk: totaal onverdiend zou dat niet zijn). Maarja...

stuart__little
iddd... paarse aimé is saai , en zo voorspelbaar :)
met z'n mauve duivels altijd.

EvilBork
kvon het toch ni slecht gespeeld van de belgen... die 2 goals zijn 2 dekkingsfouten die tegen een ploeg als spanje afgestraft worden, da is nu eenmaal zo, ma het lot had ook anders kunnen beslissen; in ieder geval vond ik wel da ze ervoor gingen, vooral den eerste helft, veel inzet enz

als rene vandereycken bondscoach wordt, ziet ge de belgen pas terug op het WK2020 ofzo... laat die pee zijn onkruid maar wieden uit zijnen tuin

Rayko
8 oktober 2005, 22:43
spanje zwaar onverdiend gewonnen, ge moogt zeggen wat ge wilt

Fighting Hobbit
8 oktober 2005, 22:44
Mja, ik zat ook al me broos in mijn hoofd... Nuja, of da nu echt de beste keus is...

Vlaams_front
8 oktober 2005, 22:48
belgie was goed ma niet goed genoeg. spijtig. :sad:

Blackstone
8 oktober 2005, 22:53
Vandaag is trouwens duidelijk gebleken dat de oorzaak van het missen van het WK NIET een gebrek aan 'talent' is. Toegegeven: belgie is verre van een topploeg, maar als ze echt willen kunnen ze een aardig stukske voetballen (zoals bvb de eerste helft van vandaag). Wereldkampioen zullen we uiteraard nooit worden met een team als dit, maar een kwalificatie in een groep als deze was ZEKER haalbaar.

Waar het IMO dan wel aan ligt, is de mentaliteit van veel spelers. Sommigen lijken er soms echt bij te staan alsof 'mama hen verplicht heeft om daar maar wat te gaan rommelen' en daar irriteer ik mij mateloos aan. Vandaag in de eerste helft was er inzet van elke speler, wat dan ook resulteerde in mooi voetbal. Na de 1e goal al zie je bij bepaalde spelers zo de knop omslaan en het enige wat ze dan blijkbaar nog willen is zo snel mogelijk thuis zijn :s Walgelijk vind ik dat! Wedstrijd na wedstrijd valt mij dit op!

DAT is imo wat er scheelt met onze nationale ploeg, niet de 'slechte trainer' of 'gebrek aan talent'!

EA lover
8 oktober 2005, 23:16
Vandaag is trouwens duidelijk gebleken dat de oorzaak van het missen van het WK NIET een gebrek aan 'talent' is. Toegegeven: belgie is verre van een topploeg, maar als ze echt willen kunnen ze een aardig stukske voetballen (zoals bvb de eerste helft van vandaag). Wereldkampioen zullen we uiteraard nooit worden met een team als dit, maar een kwalificatie in een groep als deze was ZEKER haalbaar.

Waar het IMO dan wel aan ligt, is de mentaliteit van veel spelers. Sommigen lijken er soms echt bij te staan alsof 'mama hen verplicht heeft om daar maar wat te gaan rommelen' en daar irriteer ik mij mateloos aan. Vandaag in de eerste helft was er inzet van elke speler, wat dan ook resulteerde in mooi voetbal. Na de 1e goal al zie je bij bepaalde spelers zo de knop omslaan en het enige wat ze dan blijkbaar nog willen is zo snel mogelijk thuis zijn :s Walgelijk vind ik dat! Wedstrijd na wedstrijd valt mij dit op!

DAT is imo wat er scheelt met onze nationale ploeg, niet de 'slechte trainer' of 'gebrek aan talent'!

Nu ga je me niet zeggen dat het niet de schuld is van Aimé he.
Ik deel jou mening dat er enkele speler op het veld staan wie het niets kan schelen maar Aimé geen schuld geven kan ik niet zeggen.
Zijn wissels waren vanavond weer van hoogstaand niveau.

Blackstone
8 oktober 2005, 23:21
Nu ga je me niet zeggen dat het niet de schuld is van Aimé he.
Ik deel jou mening dat er enkele speler op het veld staan wie het niets kan schelen maar Aimé geen schuld geven kan ik niet zeggen.
Zijn wissels waren vanavond weer van hoogstaand niveau.idd, ik vind aimé ook verre van een goede trainer (enkele posts terug zeg ik zelf dat ik zijn wissels van vandaag totaal onbegrijpelijk vond), maar dat is imo niet de hoofdoorzaak van al die nederlagen. Het grootste probleem op dit moment is imo de mentaliteit van de spelers: het trainersprobleem is minder dringend want zelfs met een nieuwe trainer zal er niet gewonnen worden als de mentaliteit niet verandert.

Tyken
8 oktober 2005, 23:57
die zever van "antheunis is de slechtste trainer in jaren" vinnek ik persoonlijk bullshit. sorry voor de grove uitdrukking, maar het mag gezegd worden. belgie heeft gewoon geen geld genoeg om veel te investeren in de voetbaljeugd, in de jaren 80 draaiden we nog mee met de wereldtop, maar toen draaide de voetbalwereld om veel minder geld. its sad, but its true

chomo
9 oktober 2005, 00:21
Spanje verdiende idd niet om te winne maar ze make de enige kanse da ze kregen wel af... Ik ben deze namiddag naar Engeland-Oostenrijk gaan kijken (in Irish pub) en moet eerlijk zeggen het niveau was niet veel beter, Engeland heeft zonder twijfel de beste en zwaarste competitie en ondanks hun topspelers (lampard, gerrard, cole, wright-phillips, robinson, owen) toch stellen ze als ploeg niet veel voor. Dit vind ik persoonlijk veel erger dan België waar ik nochtans als fiere Belg niet teveel van verwacht, veel erger... Mja ze plaatsen zich wel maar zeg nu zelf, Engeland in de barrages wie had dat ooit gedacht. (Tenzij ze woensdag tegen Polen winnen, maar dat betwijfel ik tenzeerste hoedat ze nu bezig zijn) met pijn in het hart deel ik jullie dit mee :p

Greetz

$p|Ne
9 oktober 2005, 00:31
Goeie eerste halfuur, jammer van die kans van goor.
Spanje later 2x onverdiend voorgekomen door torres, belgië doodgebloed...
Match gedaan en weg was aimé

Ferux
9 oktober 2005, 00:50

Dikke ²!

Als ik naar Club Brugge kijk, en ze komen achter, dan weet ik dat het nog bijlange niet gedaan is. Als de rode duivels is 1 helft goed gespeeld hebben, vinden ze al dat ze genoeg gedaan hebben en laten ze het volledig hangen. Erger nog als ze een goal tegenkrijgen. Dan kunt ge uw tv al bijna afzetten eigelijk.

Ik heb me ook nogal geërgerd aan de blijdschap nadat ze ne keer tegen f*cking San Marino gewonnen hadden. Alsof het zo een prestatie is om te winnen tegen een land waarvan de helft van de bevolking in de nationale ploeg speelt.

fixer187
9 oktober 2005, 00:51
iddd... paarse aimé is saai , en zo voorspelbaar :)
met z'n mauve duivels altijd.

Het is toch normaal dat je spelers kiest van de ploegen die in de Belgische competitie het het best doen zekers. Dit en de bepaalde profielen die je moet die in het systeem van je ploeg werken. Dan kom je automatisch op diezelfde namen. Het kan misschien zijn dat je met 1 speler het oneens bent, maar aangezien de omstandigheden kom je gewoon altijd op dezelfde namen...

We hebben na half uur gewoon veel kruit verschoten, het laatste kwartier hebben we ons laten terug zakken en dan kwamen de Spanjaarden gevaarlijk opzetten. Mentaal kom je dan tot beseffen dat als we wat moe zijn en ons laten terug zakken dat we het heel moeilijk gaan krijgen.
Met die gedachte zijn ze ook uit de kleedkamer gekomen. Als die enigste kans voor de 1-0 op de vrije trap er niet ingaat blijf je met die gedachte zitten.

De 2 doelpunten komen door gewoon klasseverschil, je kan gaan zeggen je maar Proto moet die ballen hebben maar dan kan je oo evengoed zeggen een keeper moet alle ballen hebben. De 2 doelpunten komen op het perfecte moment voor de Spanjaarden net na de vrije trap van Goor wanneer en op het moment dat ze er terug in konden geloven.

Antheunis kan men imo niet met de vinger wijzen. Geef me een paar fouten waar hij door zijn acties ons punten heeft gekost...
Aad De Mos verwoorde het goed in een artikkel; de snoepbak van de middelmaat was zo groot dat je niet anders kon dan van elk wat te proberen.
Als die spelers dan van de 1 maand op de ander van spelniveau wisselen en zich blesseren is het echt onmogelijk om een ploeg op het veld te stellen .
Elke andere trainer zou hetzelfde gedaan hebben.

Wat de andere mogelijkheden van trainers betreft...er is gewoon geen goede keus. Zeker als de bond beslist dat ze geen trainer bij een ploeg gaan weg graaien. Dit is echt geen goede beslissing, de bond moet zien wie de beste trainer is voor de ploeg, als die dan nog bij een ploeg werkt, so be it. Maar leg toch in ieder geval een voorstel op tafel voor de gewenste coach, die persoon zal dan toch wel zelf beslissen of hij het al dan niet aanvaardt...

Persoonlijk zou ik graag Jacky Mathijsen, Helleputte of zelfs de coach van de beloften die heel goed werk levert zien als bondscoach. Deze 3 hebben niet echt veel internationale ervaring, maar het zijn de karakters en persoonlijkheden die dat extra cachet en wil kan geven aan de ploeg.
Ik zie de kansen bleek in dat 1 van de 3 een bod zal aanvaarden en de meest reële kans zou de coach van de bloften zijn imo.
Gerets is niet mogelijk omdat iedereen weet dat hij dit zal wijgeren als hij nog ergens aan het werk is.
Broos , Vandereyken en Wilmots zijn imo een slechte keuze op alle vlakken...

Nullius
9 oktober 2005, 01:08
Engeland heeft zonder twijfel de beste en zwaarste competitie en ondanks hun topspelers (lampard, gerrard, cole, wright-phillips, robinson, owen) toch stellen ze als ploeg niet veel voor.
Ooit al naar het NL elftal (+ reserverbank !) gezien ?
Dat is mijn inziens nog PAKKE erger.

Anyway, het grootste probleem ligt echt niet bij Antheunis imo.
T'is gewoon de mentaliteit. Nog nooit gemerkt da we tegen betere ploegen (bijna) altijd goed spelen ?
Dat komt enkel en alleen omdat dan de motivatie er is.
Dan denken ze van: 'oei, ene keer een fout maken en t'is om zeep'.
Awel, als ze da nu ook eens zouden denken tegen een ploeg die minder bekend staat om zijn voetbal maar wel degelijk nen bal kan sjotten (Servie, ...), 't zou al veel helpen :)

Anyway, wissel van Buffel lijkt me enkel en alleen om zijn 'blessure', dat'm Deflandre er nog in brengt ... stomste zet ooit. Die jongen heeft zijne besten tijd gehad (Vanderhaeghe trouwens ook, die kan alleen nog in de Jupiler-league meedraaien).
Goor, Simons en Buffel zeer sterke spelers. Om zo te spelen tegen het Spaanse middenveld moet ge al tegen een balleke kunnen trappen.
Verdediging was vandaag ook sterk (behalve dan de twee dekkingsfouten -> Van Buyten moogt ge er ook uitsmijten, die is goe voor derde klasse :s).

De mpenza's hebben ni veel ballen gezien, laat staan da ze die nog hebben aangeraakt ook.
't Zijn goei spelers, maar op ne standaard 4-4-2 gaat ge die ni ten volle benutten volgens mij (foutje van Aimé imo).

Anyway, goei matchke, plezant om te zien en geef toe ... da is lang geleden !

:)

Mako
9 oktober 2005, 01:18
Ooit al naar het NL elftal (+ reserverbank !) gezien ?
Dat is mijn inziens nog PAKKE erger.

omg, are you shitting me?? het nl elftal is een van de grote kanshebbers op de titel imho; ze hebben niet alleen ENORM veel talent, maar ze kunnen van tijd tot tijd ook nog eens goed samenvoetballen...
Als je bvb naar vanavond kijkt, gaan ze in tsjechie (toch zeker een van de beste europese teams) winnen met 0-2. Dit wilt toch al iets zeggen...
Of kijk naar hun vorige match, tegen armenie geloof ik. Ok, armenie is geen groot voetballand, maar de combinaties en goals die in deze match zijn gevallen :eek: werkelijk oogstrelend voetbal.
en dan vertel jij dat het nl elftal nog erger is als het engelse elftal, dat er maar niet in slaagt een goede match te spelen?
Dit begrijp ik toch werkelijk niet...

PS: ik ben dus GEEN nederlander, om alle verwarringen te voorkomen :p

fixer187
9 oktober 2005, 01:18
Van Buyten moogt ge er ook uitsmijten, die is goe voor derde klasse :s).

:)

:rofl:.....:ironic:

Timmie
9 oktober 2005, 03:13
Ik vind het allebei maar blaaskaken :sop:

WolCoM
9 oktober 2005, 09:04
Gerets , maar kweet eig wel nie waar die nu zit..

hatetn
9 oktober 2005, 09:31
ik herinner mij nog levendig België-Egypte, het veld was mss een patatteveld, maar de duivels ware dan toch in elk geval de patatten... Het ligt idd ni aan de coach, maar aan de spelers, de helft sta daar precies tege zijn zin...

dan ligt het wel aan de coach e
der zijn zoveel spelers die willen spelen en die laat em thuis
en mensen daar precies tegen hun zin staan spelen altijd
laat die thuis en laat iets mindere spelers die willen spelen spelen
zeker weten da die beter gaan presteren dan de "betere" ze

WolCoM
9 oktober 2005, 09:53
Idd, en kvind ook dat ne coach zijn spelers moet kunnen motiveren, als hij dat niet kan en de spelers staan daar maar te voetballen zonder motivatie, is het ook zijn fout imo.

MyDyingBride
9 oktober 2005, 09:57
Komaan dat is toch wel wat mindless bashen he?

Ik heb de hele eerste helft deschacht gevolgd en hij speelde een degelijke eerste helft, hij heeft 1 keer een slechte pass verstuurd op et einde van de eerste helft maar voor de rest speelde hij zeer degelijk.

@ Nullius; Vanbuyten was juist één van de betere op et veld, onmisbaar in de verdediging

stuart__little
9 oktober 2005, 10:39
gerits... yea right dreem on.

die zit nu in galatasaray, en komt zeker nie terug voor die rode janetten hoor

Bontus
9 oktober 2005, 11:35
ik vraag mij af waarom Goor de ballen in doel moet lopen, hij is geen Marc Wilmots en waar zitten ons spitsen dan?
Emile Mpenza? nie gezien
Enige wat ik oneerlijk vond aan de match was dat Albelda voor zen handspel rood had moeten krijgen. Voor de rest mooie match van Spanje, alles vrij goed dicht vanachter zelf al zetten wij druk, en Casillas kan je ook niet met een halve kans pakken. Dan wissels OP TIJD gedaan, en 2 keer mooi ingelopen van Torres.

Glor
9 oktober 2005, 11:53
Enige positieve vandaag, Carl Hoefkens wordt echt een klasbak te zien aan deze match, zeer solide gespeeld. Anyway, tis spijtig maar tis zo, de spitsen stonden op een eiland en konden zoiezo geen bal bijhouden en in de tweede helft verwaterde ook het middenveld--->Spanjaarden counteren zeer effectief. Je ziet al van 20 meter dat ze steekballen gaan spelen, toch doet niemand er iets tegen. Sad.

exo
9 oktober 2005, 11:54

Ik geef je grotendeels gelijk... Maar... Aime heeft ook grove fouten begaan in het begin van de campagne door teveel met een rotatie-systeem te werken. Dat is hem zuur opgebroken, en het moet gewoon zijn kop kosten nu. Zo simpel is dat.

Glor
9 oktober 2005, 12:02
"En dan wisselen zij Vicente en Joaquin. Dat verraste ons en we dachten dat dat goed nieuws was. Maar dan valt die bal meteen daarna in de rug en is het afgelopen."

Uitspraak van Olivier Deschacht, klopt idd wel. Toenk zag dat ze hun flanken wisselden was het like :wtf:, en wss dachten Deschacht en vooral Vandenborre dat ook.VDBorre ging mee naar voren omdat hij dacht dat zijn man wegwas en hups, Reyes gaat ervandoor op zijn flank.

Vlaams_front
9 oktober 2005, 12:04
Ik geef je grotendeels gelijk... Maar... Aime heeft ook grove fouten begaan in het begin van de campagne door teveel met een rotatie-systeem te werken. Dat is hem zuur opgebroken, en het moet gewoon zijn kop kosten nu. Zo simpel is dat.

Bullshit. Je kan geen nieuw team opstellen zonder te weten wie je op welke plaats moet zetten. Je moet iedereen uitproberen om te weten wie waar past.

-TaRoT-
9 oktober 2005, 12:19
correct, en naar je voorganger kijken, gaat ook niet, want dan neem je z'n fouten over... iedere bondscoach moet puzzellen.

onze nat. ploeg heeft nu eenmaal niet de kwaliteiten om een groot tornooi te spelen, vroeger wél, met wilmots en de andere oude garde, zij hadden ervaring, klasse en zorgden voor de flitsen waardoor het mogelijk was dat wij van toplanden konden winnen. hedendaags is dit niet meer zo, belgie heeft geen vertrouwen in zichzelf, speelt ook zo

de 1e 35 minuten gewoon alles op alles gezet, spanje liet begaan, dan rode duivels moe, en toen begonne de spanjaarden, as simple as that... je verwachtte toch echt niet dat we gingen winnen van een ploeg met kleppers als casillas, puyol, joaquin, raul,...

SupradynE
9 oktober 2005, 12:20

Over het algemeen was het een heel goeie eerste helft!Belgen drukten goed,spanjaarden stonden echt te bibberen,tis dan dat ge moet scoren,wat niet gebeurde!tweede helft zijn ze hen 'baas-positie' kwijthgeraakt en is de match uit hun handen geglipt en dan krijgt ge het deksel op de neus.

Alle belgen hebben imo goed gespeeld,OOK Deschacht!,hij heeft Joaquin/raul goe van de ballen gehouden en das de taak van ne verdediger!De enige teleurstellende speler was Raul,heeft imo nix goed gedaan,enkel ballen verloren of ballen buitengetrapt.

mja spijtig van het Wk,ma eerlijk gezegd ik ga er ni om treuren,volgende keer op EK moeten we er dan wel staan.DAs binnen 2 jaar,tegen dan is er in de groep meer ervaring en zal da wel loskomen,geef ze gewoon tijd!

greetz

-TaRoT-
9 oktober 2005, 12:28
Over het algemeen was het een heel goeie eerste helft!Belgen drukten goed,spanjaarden stonden echt te bibberen,tis dan dat ge moet scoren,wat niet gebeurde!tweede helft zijn ze hen 'baas-positie' kwijthgeraakt en is de match uit hun handen geglipt en dan krijgt ge het deksel op de neus.

wie zedde ant overtuigen, uzelf of ons
belgie is geen top hoor, ze laten spanje niet bibberen, spanje had van tevoren al verkondigd dat ze geen probleem zagen in belgie, dat iedere speler van hun e stuk beter was dan die van de belgen.

spanjaarden stonden echt te bibberen... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
kijk:
hopeloze taktiek van belgen:
megahard drukkend spelen eerste half uur, 'hopelijk mss scoren as het kan', daarna proberen te verdedigen en hopen dat spanje niet scoort...

slimme taktiek spanje:
belgie moet alles op alles zette, ze gaan eerste minuten serieus drukken, laten begaan, laten moe maken.
daarna, lichtjes opbouwen, put ze uit, en daarna toeslaan.

Glor
9 oktober 2005, 13:32
de 1e 35 minuten gewoon alles op alles gezet, spanje liet begaan, dan rode duivels moe, en toen begonne de spanjaarden, as simple as that... je verwachtte toch echt niet dat we gingen winnen van een ploeg met kleppers als casillas, puyol, joaquin, raul,...

Gij denkt dat de Spanjaarden allemaal terug gaan zakken, groot risico lopen op een doelpunt tegen als ze beter kunnen zeker? U wish, zo simpel is voetbal niet ze. Daarbij namen zeggen niks, namen zijn individuele spelers maar als je geen ploeg hebt ben je daar niks mee, enkel als doelman.

wie zedde ant overtuigen, uzelf of ons
belgie is geen top hoor, ze laten spanje niet bibberen, spanje had van tevoren al verkondigd dat ze geen probleem zagen in belgie, dat iedere speler van hun e stuk beter was dan die van de belgen.

spanjaarden stonden echt te bibberen...
kijk:
hopeloze taktiek van belgen:
megahard drukkend spelen eerste half uur, 'hopelijk mss scoren as het kan', daarna proberen te verdedigen en hopen dat spanje niet scoort...

slimme taktiek spanje:
belgie moet alles op alles zette, ze gaan eerste minuten serieus drukken, laten begaan, laten moe maken.
daarna, lichtjes opbouwen, put ze uit, en daarna toeslaan.

Komaan jong, de Spanjaarden hebben idd tevoren zitte nzeggen dat ze in elk opzicht beter waren als de Belgen net zoals ze op voorhand hebben gezegd dat het een zeer moeilijke match zou worden en dat België zeker niet te onderschatten is, wat moet je er dan van gaan geloven, van hun uitspraken?
Enja de Spanjaarden stonden te bibberen, denkte nu echt dat ge op voorhand nen tactiek kunt opstellen à la laat ze zich maar moe zoeken naar een goal, wij kunnen ze wel een groot half uur van een doelpunt houden terwijl we ze gewoon een indruk van overmacht geven, als Goor iets kalmer had geweest stond het na 10 minuten al 1-0 dus uwen uitleg slaat op niks.

En de Spanjaarden hun twee goals kwamen er na onoplettenheid van de onervaren VDBorre, hij dacht mijne man is vant veld gehaald---> ik kan mee naar voren dus denk nog es goed na vooraleer ge zoiets post. Kdenk nie da ge dit allemaal zou gezegd hebben moesten Goor en Van Buyten die kansen hadden afgewerkt wat echt niet veel scheelde, dat was buiten de macht van Spanje.

mOnKeYbUtt
9 oktober 2005, 13:36
iets wat ze moeten vinden is een spits die scoort, de mpenzas zijn gewoon waardeloos, dat bewijzen ze nu al jaaaaren aan een stuk :sad:

Bontus
9 oktober 2005, 13:39
iets wat ze moeten vinden is een spits die scoort, de mpenzas zijn gewoon waardeloos, dat bewijzen ze nu al jaaaaren aan een stuk :sad:
ja en we hebben nie echt beter da is nog tergste.
tchité had misschien een betere keuze geweest. (en had Sonck niet geblesseerd geweest)
of Vandenbergh

clubje
9 oktober 2005, 13:45
pfff proto, iedereen vind em the next best thing, mo joenges toch....

die 2de goal daar, voorzet van reyes net voor z'n neus, laat ie passeren en bam torres legt em binnen.

het weinige werk dat ie moest doen, liet ie begaan.
die eerste goal kon ie nix aan doen, maar die 2de was ie duidelijk te lax.

Die twee goals waren allebei de 'schuld' van Van Buyten imo...

EA lover
9 oktober 2005, 13:54
Carl Hoefkens speelde heel sterk. Heeft laten zien dat hij zijn plaats waard is.
Is ook een roeper en motivator (zie Germinal Beerschot).
Hij heeft er ongelooflijk voor geknokt om terug te komen bij Germinal Beerschot en zo verdiende hij een basisplaats en een transfer naar Engeland.
Zo'n gasten hebben we nodig.

Reptiel
9 oktober 2005, 13:59
Emile : weinig gezien maar hij moet blijven, want kan toch op de verdediging wegen.
Mbo : tja belgisch niveau gaat maar daarbuiten moet ie het niet zoeken, dus te lich.
Buffel : goede wegstrijd, zocht en vond openingen
Goor : tja weet niet wat hij er deed, speelde veel te aggresief, zijn acties waren effectient aan -10% ofzo, zwakste schakel.
Yves : goede werker, tegen de betere tegenstanders is zijn niveau op het randje, tegen de iets mindere kan hij zeker goed mee.
Simons : één van de betere imo, goede balrecuperatie, kan op dit niveau toch goed mee.
VanBuyten : rots in de branding, samen met Vincent, een zeer sterk duo, kan zeker dit niveau aan.
Hoefkens : bewijst waarom hij naar England ging, zeer goede speler, en kan volgens mij dit niveau ook aan.
Deschat : speelde een zeer degelijke wedstrijd, maar twijfel nog als hij dit niveau aankan, al kan hij genoeg ervaring bij Anderlecht opdoen.
VDB : tja, nadat zijn jeugdzondes uit het spel weg zijn, hebben we een klasbak in huis, kan denk ik zelf nog beter of Vincent worden (zeker zelfde niveau)
Proto : goede keper, meer moet dat niet zijn.

Wedstrijd van gisteren :

Met wat meer overtuiging en zelfvertrouwen hadden we in de 1ste helft een doelpuntje gemaakt en was het een andere wedstrijd. Na een PERFECTE counter was het 1-0 en toen gingen enkele kopjes naar omlaag -> match gedaan. Nuja we hebben het verneukt door thuis de punten te laten liggen, deels door blessure's, deels door mensen die uit vorm waren.

Ben eens benieuwd wie de nieuwe bondscoach wordt.

stuart__little
9 oktober 2005, 14:34
Proto : goede keper, meer moet dat niet zijn.

pfff , nie gezien hoe hij bij die 2de goal, die voorzet van reyes langs zijn neus liet passeren. pfff de idioot :s

Mike Ty$on
9 oktober 2005, 14:36
Komaan dat is toch wel wat mindless bashen he?

Ik heb de hele eerste helft deschacht gevolgd en hij speelde een degelijke eerste helft, hij heeft 1 keer een slechte pass verstuurd op et einde van de eerste helft maar voor de rest speelde hij zeer degelijk.

@ Nullius; Vanbuyten was juist één van de betere op et veld, onmisbaar in de verdediging

Deschacht was gewoon goed, die speelt telkens zijn wedstrijd
Hij mist snelheid, maar dat vangt ie op met zijn spelinzicht

Hoefkens was voor mij een lichtpunt, sober en enkel verdedigend denken en veel roepen en motiveren is top :niceone:

NemesisBE
9 oktober 2005, 14:39
sry ze, maar Deschacht heeft gisteren werkelijk nix opbouwends gebracht...

als hij een Spanjaard afstopte, bleef hij ofwel met de bal aan de voet tot hij em verloor of buiten trapte...
als hij dan eens een pas gaf, was het ofwel naar Van Buyten/Hoefkens ofwel een lange bal die te lang was!

clubje
9 oktober 2005, 15:24
Van Buyten speelt super in Duitsland, speelt over het algemeen ook goed bij de Duivels, maar keer op keer maakt hij 1 of 2 fouten in een match bij de Duivels die hen zuur opbreken...

Bekijk de doelpunten nog eens goed...twee keer Van Buyten die zijn man laat lopen.

PreDaToR
9 oktober 2005, 16:15
correctie kerel, 2 keer dat de man wegloopt in zenne rug, ge moogt me toch is zegge hoe hij da kan rieken, 1ste bal was een prachtige pass, als ne belg zo een pass kon geven op nen emile ofzo had pujol hem ook heus niet kunnen onderscheppen zunne
2de goal was prachtig gelopen van torres, je ziet hem duidelijk eerst nr 1ste paal lopen en dan inneens nr rechts,
ik vind van buyten nog steeds een superspeler en ik vind het dom dat iedereen hem altijd afbreekt terwijl em nooit als enigste de fout is.
beide goalen was het trouwens vandenborre da ni kort genoeg dekte :)
maja boeie

fixer187
9 oktober 2005, 16:17
Van Buyten speelt super in Duitsland, speelt over het algemeen ook goed bij de Duivels, maar keer op keer maakt hij 1 of 2 fouten in een match bij de Duivels die hen zuur opbreken...

Bekijk de doelpunten nog eens goed...twee keer Van Buyten die zijn man laat lopen.

ja en bekijk de beelden, maar dan beetje langer hoe die kans er komt. Het is ook 2 maal dat dine speler die juist op het veld was gekomen rustig kan voorzetten. en daarvoor wie leid er balverlies

Zeggen dat er een enkele speler in de fout gaat bij een doelpunt is verkeerd. Elk doelpunt is te wijten aan fouten van verschillende spelers. Om met de vinger te wijzen naar een enkele speler is niet aan de orde....

Mee
9 oktober 2005, 16:22
Heb de match zelf nie gezien, maar aan de reacties te zien is het precies zoals België-Brazilië in het wk van 2002.
De laatste voetbalwedstrijd die ik ooit gezien heb, en da zal wss zo blijven (vanaf toen heeft voetbal afgedaan bij mij).

chomo
9 oktober 2005, 16:46
Persoonlijk vind ik ook dat Van Buyten zwaar overschat wordt. Tis idd een sterke kerel maar maakt vaak fatale fouten. Hoefkens is geen wereldspeler maar heeft zijn werk gedaan en kan enkel chapeau zeggen over die kerel. Over de rest mja heb gn zin om ze elk te bespreke :p maar stel me wel vragen over wat Walasiak, Deflandre en Pieroni daar lopen te doen. Terwijl je toch spelers als Vandenbergh, Geraerts etc hebt...

Mike Ty$on
9 oktober 2005, 17:24
sry ze, maar Deschacht heeft gisteren werkelijk nix opbouwends gebracht...

als hij een Spanjaard afstopte, bleef hij ofwel met de bal aan de voet tot hij em verloor of buiten trapte...
als hij dan eens een pas gaf, was het ofwel naar Van Buyten/Hoefkens ofwel een lange bal die te lang was!

zal nooit nen 'Roberto Carlos ' worden, maar heeft zijn verdedigende kwaliteiten en hij heeft de automatismen van bij anderlecht met Goor

afwachten wie bij de volgende bondscoach op de linksback komt :)

Jefke Delen :cool: :cool:

Glor
9 oktober 2005, 19:01
correctie kerel, 2 keer dat de man wegloopt in zenne rug, ge moogt me toch is zegge hoe hij da kan rieken, 1ste bal was een prachtige pass, als ne belg zo een pass kon geven op nen emile ofzo had pujol hem ook heus niet kunnen onderscheppen zunne
2de goal was prachtig gelopen van torres, je ziet hem duidelijk eerst nr 1ste paal lopen en dan inneens nr rechts,
ik vind van buyten nog steeds een superspeler en ik vind het dom dat iedereen hem altijd afbreekt terwijl em nooit als enigste de fout is.
beide goalen was het trouwens vandenborre da ni kort genoeg dekte :)
maja boeie

²ded, mss ligt het aan mij maar ik snap niet dat iedereen altijd op Van Buyten zijn kap zit, zoals Reptiel zei: rots in de branding, die gast ga je niet zomaar voorbij en is zeer zuiver in zijn spel.

Troman
9 oktober 2005, 19:44
zal nooit nen 'Roberto Carlos ' worden, maar heeft zijn verdedigende kwaliteiten en hij heeft de automatismen van bij anderlecht met Goor

afwachten wie bij de volgende bondscoach op de linksback komt :)

Jefke Delen :cool: :cool:
Buitenlandse coach zou zeker niet slecht zijn :)

Reptiel
9 oktober 2005, 19:47
²ded, mss ligt het aan mij maar ik snap niet dat iedereen altijd op Van Buyten zijn kap zit, zoals Reptiel zei: rots in de branding, die gast ga je niet zomaar voorbij en is zeer zuiver in zijn spel.
idd man, VDB laat Reys 2x veel te veel vrij, en daardoor komen de goals.

Die 1ste goal was gewoonweg PERFECT, een wereldverdediger of een amateur, beiden hadden ze de goal niet kunnen verginderen. Wel als je Reys kort(er) dekte.
Bij de 2de goal, wanneer je hem kort dekte, had hij geen voorzet kunnen versturen en dus zeker geen goal, wat wel waar is, is dat vanbuyten korter op Torres moest staan, maar hij kon moeilijker want hij ging naar Reys toe, dus moest Deschacht of een verdedigende middenvelder, Torres gedekt hebben. Of moest Proto uitgekomen hebben, maar we weten dat Proto een lijndoelman is :)

Al bij al, toch een paar lichtpunten gezien, en met een nieuwe wind, krijgen ze mss het vertrouwen en zijn we weer terug op weg.

Ook mag eens gezegd worden dat de 12 man er totaal NIET was, ze hadden veel beter weer op het Kiel gespeeld, daar zat er tenminste ambiance in FFS

EA lover
9 oktober 2005, 19:54
idd man, VDB laat Reys 2x veel te veel vrij, en daardoor komen de goals.

Die 1ste goal was gewoonweg PERFECT, een wereldverdediger of een amateur, beiden hadden ze de goal niet kunnen verginderen. Wel als je Reys kort(er) dekte.
Bij de 2de goal, wanneer je hem kort dekte, had hij geen voorzet kunnen versturen en dus zeker geen goal, wat wel waar is, is dat vanbuyten korter op Torres moest staan, maar hij kon moeilijker want hij ging naar Reys toe, dus moest Deschacht of een verdedigende middenvelder, Torres gedekt hebben. Of moest Proto uitgekomen hebben, maar we weten dat Proto een lijndoelman is :)

Al bij al, toch een paar lichtpunten gezien, en met een nieuwe wind, krijgen ze mss het vertrouwen en zijn we weer terug op weg.

Ook mag eens gezegd worden dat de 12 man er totaal NIET was, ze hadden veel beter weer op het Kiel gespeeld, daar zat er tenminste ambiance in FFS

Algemeen geweten dat op het kiel een van de beste sfeer in België is.
Sfeer voor de rode duivels leeft gewoon niet in dit land.

stuart__little
9 oktober 2005, 19:58

jep das waar.

in italië en brazilië bv, staat iedereen, zelfs de niet-voetbal liefhebber, immens achter hun nationale ploeg. en overal ter wereld zie je mensen met truitjes van del piero, totti, adriano, ronaldo.

en wij, wij lachen alleen maar met onze eigen rode duivels :) ze kunnen ons gestolen worden, want we weten dat we daar nooit veel van moeten verwachten :applause:

Nullius
9 oktober 2005, 20:17
@Mako: Ik bedoelde dat Nederland gewoon nog ondermaats speelt voor wat ze in de ploeg hebben van spelers.
Moet wel toegeven dat ik de laatste twee wedstrijden van NL niet gezien heb, dus misschien is het ondertussen al beter.
Maar daarvoor lieten ze hun talenten niet echt zien vind ik.
Zij zijn in theorie inderdaad (en dat is - nogmaals, in theorie - altijd zo geweest) een grote kanshebber. Maar op voetballend vlak kunnen ze toch veel beter ?

Ik snap in godsnaam niet waarom sommigen hier Van Buyten zo ophemelen (misschien omdat ie één van de weinige Belgen is die in het buitenland speelt ?).
Bij de rode duivels heeft ie bijlange nog niet veel laten zien.
Ik weet niet hoe ie in Duitsland speelt, maar wat ik van hem heb gezien is niet echt super :s
De twee goals waren inderdaad dekkingsfouten van hem, dus waarom zou ie een goeie match hebben gespeeld ?

Over Deschacht kan ik kort zijn.
t'Is niet mijn favoriet en hij laat soms wel wat steken vallen, maar deze match was ie super (voor zijn niveau dan toch :)).

Hoefkens heeft wel degelijk een goeie match gespeeld, en dat doet ie meestal in de competitie ook wel.
Hij doet wat ie moet doen, niet meer. Dat is genoeg, maar op een hoger niveau kan ie (momenteel) nog niet mee :)

Da's mijn mening nog maar eens ;)

Red_Dog
9 oktober 2005, 20:17

:rofl:

Sorry :unsure:

R|Jonas
9 oktober 2005, 20:32
Over Deschacht kan ik kort zijn.
t'Is niet mijn favoriet en hij laat soms wel wat steken vallen, maar deze match was ie super (voor zijn niveau dan toch :)).

Idd, tot mijn verbazing speelt Deschacht de laatste weken bij anderlecht ook goede matchen. Zelfs bij het puntensysteem van het nieuwsblad krijgt hij goede puntjes

Time
9 oktober 2005, 20:43
Buitenlandse coach zou zeker niet slecht zijn :)
Gaan ze normaal niet doen, zou een negatieve reactie tov hun eigen trainersbestand zijn.

Troman
9 oktober 2005, 21:08
Gaan ze normaal niet doen, zou een negatieve reactie tov hun eigen trainersbestand zijn.
LOl

50% van de belgische spelers bestaat uit vreemdelingen...thja van negatief gesproken :)...

fixer187
10 oktober 2005, 03:21
ze hebben heel wat heisa gemaakt met hun recente trainers school, een buitenlander aannemen is onder uw eigen duiven schieten.

Persoonlijk vind ik ook dat Van Buyten zwaar overschat wordt. Tis idd een sterke kerel maar maakt vaak fatale fouten. Hoefkens is geen wereldspeler maar heeft zijn werk gedaan en kan enkel chapeau zeggen over die kerel. Over de rest mja heb gn zin om ze elk te bespreke :p maar stel me wel vragen over wat Walasiak, Deflandre

btw voor degene die op VanBuyten z'n kap zitten...Hoefkens is dus niet te zien bij de 2 goalen waar was hij om extra steun te geven?

Walasiak en Deflandre zitten in de kern omdat Belgie geen echte Rwinger heeft, Walasiak in vorm is de enigste die we hebben. Hetzelfde geldt voor Deflandre, samen met VdBorre de enigste die een selectie waardig zijn...

dibo
10 oktober 2005, 15:41
1) Zonder twee offensieve flankspelers die heel de lijn kunnen doen kan je in het moderne voetbal geen match winnen. Als die eens leren om de achterlijn te halen zou het er al beter uitzien...

2) Er speelt bij België niemand die een man kan dribbelen, hoe kan je dan ooit een wedstrijd winnen? :unsure:

3) We worden elke wedstrijd technisch overklast, zelfs door teams als Bosnië en Litouwen. :s

Conclusie: er is simpelweg bijna geen talent in ons land!

Re@V0r
10 oktober 2005, 15:52
kdenk wel dat er talent aan zit te komen zu

kompany en vandenborre zijn er al (hoewel dat er ook nog werk aan is)
en kheb gelezen dat er bij de -19 jarigen ook enorm veel talent zit.. alsook bij de beloften die toch ook goed presteren
tijd om daarvan gebruik te maken

NemesisBE
10 oktober 2005, 15:56
Verbauwhede, Yulu-Matondo en Vandelanoitte :)

Glor
10 oktober 2005, 16:01
Niemand die een man kan dribbelen---> fout, Buffel kan er verschillende dribbelen (tis een begin :p), verder is er idd niet al teveel technische kwaliteit in de ploeg maar een ploeg zonder talent? :oink: Kompany, Vandenborre, Hoefkens, Van Buyten, Buffel, Simons is toch aardig wat :p

fixer187
10 oktober 2005, 16:42
en Tchité binnenkort, stel je voor de 2 Mpenza's en Tchité, 3 explosieve snelle spitsen, je moet natuurlijk wel aanvoer hebben voor die spitsen

1) Zonder twee offensieve flankspelers die heel de lijn kunnen doen kan je in het moderne voetbal geen match winnen. Als die eens leren om de achterlijn te halen zou het er al beter uitzien...

2) Er speelt bij België niemand die een man kan dribbelen, hoe kan je dan ooit een wedstrijd winnen? :unsure:

in punt 1 geef ik je 100% gelijk of je moest een creatieve vrije speler hebben

2. er zijn toch wel spelers die hun mannetje kunnen uitschakelen puur technisch misschien niet maar wel op wilskracht. De enige 2 die wel de technische bagage hebben staan dan nog in de verdedeging respectievelijk Kompany en VdBorre.

Persoonlijk zou ik binnenkort die toch graag 1 van de 2 een lijn naar voor zien schuiven. VdBorre kan perfect op de rechterflank spelen zodat de dekkingsfouten door zijn aanvallend spel weg zullen vallen. Een degelijke rechtsback is dan wel aan de orde

Met alle respect voor Vanderhaege maar die kan niet 2-4 meer mee. Je kan hem nog eventueel gebruiken in het begin voor de kwalificaties van het Ek maar je zal hem vroeg of laat moeten vervangen en beter nu dan later.
Ik zie een Geraerts als hij zijn best blijft doen bij Standard zijn absolute vervanger. Niet echt de stofzuiger zoals Vanderhaege maar die rol vervult hij nu ook bij de club zonder morren tov meer een aanvallendere rol vorig jaar. Eens hij die verbetenheid en loopvermogen heeft kan hij ook een grote worden.

Een andere mogelijkheid is Simons een rij achteruit schuiven en Kompany op zijn plaats stellen. Met zijn overzicht en technische bagage kan hij wel eens de spitsen makkelijk kunnen berijken.

Goor zal wel nog bruikbaar zijn tot na het EK 2008 maar toch...het is belangrijk dat Daerden wordt klaargestoomd en volgend jaar vertrekt naar het buitenland een middenmoot in Duitsland of een Feyenoord/PSV zou imo ideaal zijn voor hem.

Voor de aanval moeten we ook al rekening houden dat de 2 Mpenza's voelgend jaar al 30 worden maatr imo kunne ze goed mee tot na het WK 2010

soit deze eventuele ploegen zie ik voor de toekomst

------------------Proto/Stijnen------------

Cornelis?-----Simons/Kompany/Hoefkens----VanBuyten-----Deschacht/VanDamme/Vdheyden

VdBorre-----Gerearts/Kompany/Simons---Buffel-------Goor/Daerden------

--------------Mbo/Tchité-------Tchité/Emile----

Re@V0r
10 oktober 2005, 18:18
vdborre geeft nog vrij veel slechte passes vind k dus hem meteen als rechterflank opstellen zou ik ook ni doen... het heeft nieveel nut als iemand constant zijn man voorbij raakt en de achterlijn haalt maar als zijn laatste pass nooit aankomt

speelt er bij ajax trouwens ook geen belg op de rechtsachter/rechterflank ? kdacht thomas vermaelen ofzo... en die doet het ook vrij goed heb ik onlangs gelezen

linksachter zie ik liever vandamme of vdheyden ipv deschacht

eventueel mudingayi als vervanger voor vanderhaeghe, maar dat moet em wel spelen bij lazio natuurlijk :s

fixer187
10 oktober 2005, 18:19
Mudinghaye is ook een oplossing, was ik vergeten

dibo
10 oktober 2005, 19:33
Van den Borre loopt zich wat te veel vast vind ik, ik snap nog steeds niet waarom de meesten dat zo een goeie voetballer vinden... Hij is niet slecht in verdedigend opzicht, maar aanvallend is hij véél te ontstuimig. :oink:

Glor
10 oktober 2005, 20:09
Daarom noemen ze hem ook een verdediger ih frissen :p

dibo
10 oktober 2005, 21:47
Vleugelspelers zijn geen zak waard als ze hun lijn niet kunnen doen (zie mijn vorige post). Noem mij een topclub zonder een opkomende back! :p
Overigens, verdedigend laat hij vaak steken vallen omdat hij teveel naar voor stormt, jammer genoeg meestal zonder nadenken... :(

Mike Ty$on
12 oktober 2005, 13:22
Van den Borre loopt zich wat te veel vast vind ik, ik snap nog steeds niet waarom de meesten dat zo een goeie voetballer vinden... Hij is niet slecht in verdedigend opzicht, maar aanvallend is hij véél te ontstuimig. :oink:

hij is nog jong, het zal alleen maar beter gaan in de toekomst

vanavond doet ie niet mee, Deflandre staat in de ploeg