PDA

Volledige versie bekijken : curvometer-systeem

Bosvos
5 oktober 2005, 17:55
zijn er hier nog mensen die dit een raar/slecht systeem vinden?

snelheid op de rollekes - 8 km/h voor de weerstand
ik was zeer verbaast daarstrax toen dit bij mij gebeurde, want nadat de weerstand eraf getrokken was reed mijn brommer nog 52 km/h, terwijl ik op de baan niet sneller kan dan 45-47 km/h :wtf:

ik kom dit hier niet zeggen uit frustratie hoor, snel gefixt en een van de dagen nog eens laten testen...

maar ik vind wel dat er een agent van hetzelfde kaliber als de bestuurder zou moeten schakelen e.d. op de rollekes...

kwam er daarstrax ne smurf van een agent naar mij, anderhalve kop kleiner, wsl nog 30 kilo lichter :sop: ... ni moeilijk dat die bij hem nog 52 rijdt...

ok toch een beetje frustratie :x

nog iemand die hiertegen is? of allemaal voorstanders?
imo moeten ze een ander systeem zoeken...

Dirkxke
5 oktober 2005, 18:20
zijn er hier nog mensen die dit een raar/slecht systeem vinden?

snelheid op de rollekes - 8 km/h voor de weerstand
ik was zeer verbaast daarstrax toen dit bij mij gebeurde, want nadat de weerstand eraf getrokken was reed mijn brommer nog 52 km/h, terwijl ik op de baan niet sneller kan dan 45-47 km/h :wtf:

ik kom dit hier niet zeggen uit frustratie hoor, snel gefixt en een van de dagen nog eens laten testen...

maar ik vind wel dat er een agent van hetzelfde kaliber als de bestuurder zou moeten schakelen e.d. op de rollekes...

kwam er daarstrax ne smurf van een agent naar mij, anderhalve kop kleiner, wsl nog 30 kilo lichter :sop: ... ni moeilijk dat die bij hem nog 52 rijdt...

ok toch een beetje frustratie :x

nog iemand die hiertegen is? of allemaal voorstanders?
imo moeten ze een ander systeem zoeken...

normaal moet gij toch zelf erop gaan zitten??

volgende keer moet ge maar eens zeggen tegen zo ne agent da hem der zelf maar eens een toerke mee gaat doen om te zien hoe hard hem gaat. kameraad van mij heeft zo geen boete gehad, de flikken kunnen in principe nooit testen hoe hard uw brommer gaat omdat der geen luchtweerstand is

Bosvos
5 oktober 2005, 18:47
normaal moet gij toch zelf erop gaan zitten??

bij mij was het zo ne kleine agent die der ging op zitten om te schakelen, hij geraakte nog ni eens aan de grond :sop:

dan ga ik morgen eens naar de politie om te vragen of ik eens op de rollen mag terwijl ik er zelf opzit, en anders moet m'n rondel maar vervangen he...
(kan mss mijne choke ff open zetten, dan is er nogwa van die km's af geloof ik)

freeza
5 oktober 2005, 19:14
de rollen kloppen meestal niet hoor, is al lang bekend :crazy:

en ze mogen btw die curvometer enkel gebruiken om te bepalen als een brommer een A-klasse brommer is of een B-klasse, NIET om de werkelijke snelheid van de brommer op de weg te bepalen

normaal mag je zelf op je brommer zitten bij de controle
en ik dacht dat er een minimumgewicht was ook maar denk dat dat in Nederland zal geweest zijn (waar de controles dan ook veeel deftiger zijn)

en als je zeker bent dat de snelheid op de rollen te hoog is vraag je misschien beter of ze zelf eens een ritje er mee doen om te zien hoe hard hij gaat...

edit: dat van die choke... normaal verkleint het vermogen hierdoor een beetje maar ik denk niet dat het veel zal uitmaken...
btw wat voor brommer rijdt je wel?

morbus`
5 oktober 2005, 20:50
bij mij was het zo ne kleine agent die der ging op zitten om te schakelen, hij geraakte nog ni eens aan de grond :sop:

dan ga ik morgen eens naar de politie om te vragen of ik eens op de rollen mag terwijl ik er zelf opzit, en anders moet m'n rondel maar vervangen he...
(kan mss mijne choke ff open zetten, dan is er nogwa van die km's af geloof ik)

De flikken weten ook wel wat een choke is hoor ;).
En njah, vrij stom van u om niet te protesteren :/..

Bosvos
5 oktober 2005, 21:15
De flikken weten ook wel wat een choke is hoor ;).
En njah, vrij stom van u om niet te protesteren :/..
jama de choke zit tussen mijn motorblok, dus ge ziet da ni he ;)

ik rijdt me ne derbi senda r

maarja protesteren...tis maar een waarschuwing, ik ga morgen naar de politie en vragen of ik eens op de rollen mag met mij erop, en als da ni mag kom ik later terug wanneer hij goe afgesteld is he...

GigaTexel
8 oktober 2005, 19:54
vind het vreemd dat ze nooit rekening houden met de luchtweerstand van de bestuurder

Bosvos
8 oktober 2005, 23:00
vind het vreemd dat ze nooit rekening houden met de luchtweerstand van de bestuurder
ja ook zoiets...en ik heb dan nog ne crosshelm (die pakt al veel wind :p ) en ik rijd alle dagen op een baan waar de wind goe waait in uw nadeel...

[B]Rocketeer
8 oktober 2005, 23:30
ja ook zoiets...en ik heb dan nog ne crosshelm (die pakt al veel wind :p ) en ik rijd alle dagen op een baan waar de wind goe waait in uw nadeel...

Simpel, uwen scooter mag 45 zonder weerstand.
Ge zult ook rapper rijden met wind in de rug ;)

Misschien da ze daar dan rekening mee moeten houden????
Tis hoe ge het beziet hé :p

DBK
9 oktober 2005, 00:05
scooter mag me bestuurder er op 45.
ik had relatief goeie flikken toen ik op de rollekes moest, maar ze hadden ook wel medelijden me mij, em vroeg eerst hoeveel ik woog en dan zei em van: " ik weeg 10kilo meer dan gij, kzal ik er wel opzitten dan "

[B]Rocketeer
9 oktober 2005, 00:10
scooter mag me bestuurder er op 45.
ik had relatief goeie flikken toen ik op de rollekes moest, maar ze hadden ook wel medelijden me mij, em vroeg eerst hoeveel ik woog en dan zei em van: " ik weeg 10kilo meer dan gij, kzal ik er wel opzitten dan "

Ik bedoelde luchtweerstand hé :p
Dak dan zei: waarom dan ni meten als ge wind mee hebt, ipv wind tegen ;)