PDA

Volledige versie bekijken : Medische toeristen...

russian
4 oktober 2005, 15:10
... jagen OCMW's op kosten.

BRUSSEL 01/10 (BELGA) = Medisch toerisme van mensen zonder papieren is een zware belasting geworden voor OCMW's en ziekenhuizen van steden als Gent, Mechelen en Antwerpen. Het aantal mensen zonder papieren dat er zich laat behandelen op kosten van het OCMW, groeide de afgelopen jaren sterk. Dat schrijft De Morgen zaterdag. De ziekenhuizen kunnen de patiënten niet weigeren aangezien ze zeggen dringende medische hulp nodig te hebben. De OCMW's klagen aan dat ze pas na betaling van de dikwijls peperdure facturen zien welke behandeling werd gegeven. Vaak gaat het niet om spoedbehandelingen maar om vooraf te plannen ingrepen zoals bevallingen of 'luxe-ingrepen' zoals een neuscorrecitie of een ifv-behandeling. In 2003 gaf het Jan Palfijn-ziekenhuis in Gent 8.301 hulpverleningen aan mensen zonder papieren, vorig jaar waren dat er al 11.097. De verwachting is dat 2005 nog een stijging van 30 pct te zien zal geven. (drm)

06:42 - 01/10/2005
Copyright © Belga

Het is enkel mogelijk in België, naar ik vermoed. Ik begrijp niet dat de politiek hier niet op inspeelt, een partij die zich tegen dergelijke praktijken keert, kan enkel succes oogsten. In mijn ogen een motivatie om op het Vlaams Belang te stemmen, al was het maar uit protest. Het is voor iemand die jaren zijn bijdrage afdraagt aan de staat enorm pijnlijk om zoiets te lezen.

mvg,

Time
4 oktober 2005, 15:25
Lol, ik wist niet eens dat het mogelijk was om op kosten van het OCMW een neuscorrectie uit te voeren. :wtf:
Misschien durven ze er niks aan doen omdat ze dan die bevolkingsgroep zogezegd "viseren".

[deleted]
4 oktober 2005, 15:31
[deleted]

hendrik1
4 oktober 2005, 15:32
Dit moet echt stoppen, het is erg om te zien hoe ons sociaal stelsel zo uitgebuit wordt. Ik sta in de praktijk en het is niet enkel op het vlak van het OCMW en migranten, het zijn ook Belgen en hoogopgeleide mensen die dit doen. Je moest eens weten hoeveel geld er zo verloren gaat.

NapalmBenny.
4 oktober 2005, 15:34
Lol dit wordt 'weer' zo een migrantenthread :D. Daarnet nog over ocmw beziggeweest op eu en turkije.

vloet
4 oktober 2005, 15:57
mja die manne zijn dan ok heel actueel he, ze hebbe overal wel iets mee te make :p

russian
4 oktober 2005, 17:36
mja die manne zijn dan ok heel actueel he, ze hebbe overal wel iets mee te make :p
:lol: :D

Maar laat het niet ontaarden... waarom wordt er niets aan dergelijke praktijken gedaan?

AkiMbO
4 oktober 2005, 17:49
Bureaucratische onmacht.

Ze zijn zogezegd 'evenwaardig aan een belgisch burger' ....

Anders worden ze afgeschreven als 'discriminerend' en dat kun je je in het huidige beleid niet permitteren ...... (blijkbaar :s)

NapalmBenny.
4 oktober 2005, 18:02
"In 2003 gaf het Jan Palfijn-ziekenhuis in Gent 8.301 hulpverleningen aan mensen zonder papieren, vorig jaar waren dat er al 11.097."

Ik weet niet hoeveel van deze 11.097 nu echt dringend waren, maar toch 11.097 :oink: . Sommige mensen moeten toch echt eens hun ogen gaan openen.

En dan nog die schijnhuwelijken, of dat ze de hele gezinnen laten overkomen totaal geen woord nederlands kennend, en al veel te oud om te kunnen gaan werken.

Ach vroeg of laat ontploft het,

Wat kan je ertegen doen, bij het minste heb je gediscrimineerd en als uw omgeving een beetje te 'links' is, mag je het vergeten. Zo slecht is die media nog niet he :p, zonder de media komt dit allemaal nooit aan het licht.

[deleted]
4 oktober 2005, 18:06
[deleted]

GTM
4 oktober 2005, 18:11
Waar is de tijd van de kruistochten?

De bevolking had niets om handen, dus gaf de kerk de opdracht een paar moslims af te maken en Jeruzalem in te nemen.

Elke kruistocht mislukt. Duizenden voor niks afgemaakt.

Ja, waar is de tijd :ironic: .

Avilowca
4 oktober 2005, 18:20
ik lag echt dubbel toen ik dit item op het nieuws hoorde.

De reporter eindigde met "misschien durven de authoriteiten er niet op inspelen in de vrees voor een bepaalde politieke partij".

KOMAAN, noem het beest bij zijn naam ok.

edit: GTM: niet elke kruistocht heeft gefaalt, Godfried van Bouillon is wel degelijk een jaar heerser over Jeruzalem geweest.

GTM
4 oktober 2005, 19:42
edit: GTM: niet elke kruistocht heeft gefaalt, Godfried van Bouillon is wel degelijk een jaar heerser over Jeruzalem geweest.

Inderdaad. Maar na een aantal jaren (tientallen jaren, maar toch...) zijn de Christenen terug verdreven. Ik dacht dat er zoiets als een pact gemaakt was waarin stond dat Christenen Jeruzalem mochten bezoeken of zo?

Nuja, helemaal gefaald misschien niet, maar toch nutteloos.

FuLcRuM
4 oktober 2005, 21:19
Mja, nogmaals het voorbeeld dat het hier héél vaak vierkant draait

TheOrdreMan
4 oktober 2005, 21:57
De mensen die geen verzekering/bijstand hebben gewoon buitenzetten. Of direct laten betalen, en als ze dat niet kunnen, laten arresteren. Het zal rap gedaan zijn.

liquido
4 oktober 2005, 22:03
schandalig , echt een 'proteststem' is snel gegeven ..

Pemphigus
4 oktober 2005, 22:10
Tjah, hier moet inderdaad iets aan gedaan worden.
Dit kan men gewoon niet blijven betalen.

Onze sociale zekerheid is een goede zaak, maar uitbuiting als dit werkt enkel negatief.

Dringende verzorging is noodzakelijk, maar voor een vallingske, IVF, en ooh zoveel andere niet belangrijke zaken moet men maar op een ander zijn dan.

NapalmBenny.
6 oktober 2005, 00:57
Zo weinig reacties hier :sop: , kan men de waarheid niet aan. Ik had gehoopt dat deze een hot topic zou worden :(.

Koningshuis, dit, meer dan 10miljard euro per jaar naar wallonië en nog nen hoop tralala. Het zou best anders kunnen allemaal, maar jullie willen met zen allen langer gaan werken zekers...

Preske
6 oktober 2005, 14:22
... jagen OCMW's op kosten.

BRUSSEL 01/10 (BELGA) = Medisch toerisme van mensen zonder papieren is een zware belasting geworden voor OCMW's en ziekenhuizen van steden als Gent, Mechelen en Antwerpen. Het aantal mensen zonder papieren dat er zich laat behandelen op kosten van het OCMW, groeide de afgelopen jaren sterk. Dat schrijft De Morgen zaterdag. De ziekenhuizen kunnen de patiënten niet weigeren aangezien ze zeggen dringende medische hulp nodig te hebben. De OCMW's klagen aan dat ze pas na betaling van de dikwijls peperdure facturen zien welke behandeling werd gegeven. Vaak gaat het niet om spoedbehandelingen maar om vooraf te plannen ingrepen zoals bevallingen of 'luxe-ingrepen' zoals een neuscorrecitie of een ifv-behandeling. In 2003 gaf het Jan Palfijn-ziekenhuis in Gent 8.301 hulpverleningen aan mensen zonder papieren, vorig jaar waren dat er al 11.097. De verwachting is dat 2005 nog een stijging van 30 pct te zien zal geven. (drm)

06:42 - 01/10/2005
Copyright © Belga

Het is enkel mogelijk in België, naar ik vermoed. Ik begrijp niet dat de politiek hier niet op inspeelt, een partij die zich tegen dergelijke praktijken keert, kan enkel succes oogsten. In mijn ogen een motivatie om op het Vlaams Belang te stemmen, al was het maar uit protest. Het is voor iemand die jaren zijn bijdrage afdraagt aan de staat enorm pijnlijk om zoiets te lezen.

mvg,

ik ben geneigd te zeggen "wees blij dat het enkel in belgie mogelijk is"

In nederland mag je zelfs niet in het ziekenhuis bevallen, omdat ze plaats te kort hebben.
alleen als er verwacht wordt dat er zich problemen gaan voordoen mag je in het ziekenhuis bevallen.

Nuja, die neuscorrecties en dat ander gedoe zijn er wel over. En dat mag(moet) wat mij betreft wel aangepakt worden.

liquido
6 oktober 2005, 16:06
Zo weinig reacties hier :sop: , kan men de waarheid niet aan. Ik had gehoopt dat deze een hot topic zou worden :(.

Koningshuis, dit, meer dan 10miljard euro per jaar naar wallonië en nog nen hoop tralala. Het zou best anders kunnen allemaal, maar jullie willen met zen allen langer gaan werken zekers...

koningshuis is eerder een morele kwestie ale uit burgerlijk standpunt.
De belg betaalt 0.50€ / jaar aan het koningshuis

enja die transfer het is schandalig maar we kunnen er toch niet over blijven zagen ..

Red_Dog
6 oktober 2005, 16:46
De mensen die geen verzekering/bijstand hebben gewoon buitenzetten. Of direct laten betalen, en als ze dat niet kunnen, laten arresteren. Het zal rap gedaan zijn.

Way to go, en al die belgen zonder autoverzekering ?
Ook buiten gooien ?

NapalmBenny:

Het gaat hier over die profiteurs van het OCMW en jij begint over het koningshuis, schijnhuwelijken,...

Anyway: ik denk dat het OCMW van Antwerpen wel genoeg aan zijn hoofd heeft :D

NapalmBenny.
6 oktober 2005, 17:16
Yep, gewoon maar als voorbeeld dat er hopen geld wordt vergooid terwijl dat geld anders nuttig kan geïnvesteerd worden, al is het het gesjoemel met het ocmw, koningshuis, onozele fontijn van zoveel 1000 euro :p, het is allemaal geld van de burger, en ze smijten het gewoon weg. Dat men het in het onderwijs of zo investeert of in de bejaardentehuizen.

Maakt niet uit dat elke belg maar zoveel(0,5-1 euro) per jaar moet afgeven aan het konigshuis. Met die 10 miljoen euro zou je al veel scholen kunnen helpen. Een paar jaar geleden gingen de scholen massaal staken voor meer geld, wel, had ze die 10 miljoen euro gegeven. Had prins Laurant zenne ferrari aan een school geschonken, alle beetjes helpen.

volpetrolski
6 oktober 2005, 18:32
ps gasten,effe terzijde; ik hoor hier net dat dit een artikel is dat Belga heeft opgepikt uit de Morgen jawel. Niet bepaald 'linkse propaganda' hé! ;)

Enfin, carry on.

Red_Dog
6 oktober 2005, 18:43
Yep, gewoon maar als voorbeeld dat er hopen geld wordt vergooid terwijl dat geld anders nuttig kan geïnvesteerd worden, al is het het gesjoemel met het ocmw, koningshuis, onozele fontijn van zoveel 1000 euro :p, het is allemaal geld van de burger, en ze smijten het gewoon weg. Dat men het in het onderwijs of zo investeert of in de bejaardentehuizen.

Maakt niet uit dat elke belg maar zoveel(0,5-1 euro) per jaar moet afgeven aan het konigshuis. Met die 10 miljoen euro zou je al veel scholen kunnen helpen. Een paar jaar geleden gingen de scholen massaal staken voor meer geld, wel, had ze die 10 miljoen euro gegeven. Had prins Laurant zenne ferrari aan een school geschonken, alle beetjes helpen.

Zou jij het doen, moest je een Ferrari hebben ?

TheOrdreMan
6 oktober 2005, 18:44
Way to go, en al die belgen zonder autoverzekering ?
Ook buiten gooien ?
Totaal buiten de kwestie. Autoverzekeringen zijn niet door de overheid gestuurt. Elke belg heeft als het ware een gezonheidsverzekering.

Ben jij al in Engeland naar het ziekenhuis gemoeten? Ik wel, en ze hebben mij met een een gebroken arm terug naar het hotel gestuurt omdat ik niet kon bewijzen dat ik verzekerd was. In de haast men portefeuille vergeten waarin het kaartje zat van de mutaliteit. In het buitenland smijten ze u buiten, waarom zouden ze het hier niet mogen doen?

Buiten smijten =/= uit het land zetten. Misschien dat dat wat onduidelijk was.

Bubbling Zombie
6 oktober 2005, 19:40
Totaal buiten de kwestie. Autoverzekeringen zijn niet door de overheid gestuurt. Elke belg heeft als het ware een gezonheidsverzekering.

Ben jij al in Engeland naar het ziekenhuis gemoeten? Ik wel, en ze hebben mij met een een gebroken arm terug naar het hotel gestuurt omdat ik niet kon bewijzen dat ik verzekerd was. In de haast men portefeuille vergeten waarin het kaartje zat van de mutaliteit. In het buitenland smijten ze u buiten, waarom zouden ze het hier niet mogen doen?

Buiten smijten =/= uit het land zetten. Misschien dat dat wat onduidelijk was.

uhuh, overschot van gelijk. Maar het probleem is bij ons dat als je iets doet dat een bepaalde minderheid nadelig uitkomt, je discrimineert, en dat primeert op _ALLES_.