PDA

Volledige versie bekijken : Ik ben nu serieus ontgoocheld

Coolrunner
2 oktober 2005, 19:16
ok moet gewoon van mijn hart ..... is het niet gepast dan verwijder deze thread maar

Wat nu weer zullen jullie zeggen ?

3 keer op rij iemand die een koop na toezegging wil rekken/opzeggen

Ach wat, dit gebeurd de hele tijd zullen jullie zeggen

is echt niet meer normaal vind ik .... schering en inslag lately .... goede verkopers gaan gewoon weg omdat ze het gewoon beu zijn

Ach blacklist ze dan zullen jullie zeggen

ben van mening dat er altijd iets kan tussenkomen dus nooit zo happig om iemand te blacklisten .... maar als je dan uitleg geeft via PM (kzal nooit snel iemand in openbaar zwart maken, alleen als het echt niet anders kan) dan krijg zoiets te horen als : "als je me blacklist dan ben je nog lager dan de onderkant van mijn schoenen" of :"kheb vandaag nog een factuur gekregen en kan het niet betalen" ..... etc etc etc .... precies of de fout bij mij ligt

deze samenleving gaat echt naar de kloten ... eerlijkheid en eer is hier ver te zoeken tegenwoordig ... een oplissing is er niet ... blacklist iemand en deze maakt gewoon een andere user aan ...

nogmaals doe met de thread wat je wil .... kheb het effe van me kunnen afschrijven

Art
2 oktober 2005, 19:22
Hetgeen ik nu in gedacht had is gewoon.
Nu hebben de mensen de gewoonte om mensen die bieden en afhaken om de reden van een rekning nog te moeten betalen, te blacklist.
Mijn gedacht van de blacklist is wel mensen die goederen verkopen met een verborgen gebrek of mensen die het goed achterhoudn ook nadat de betaling is ontvangen.
Mijn idee erop is dus om een apparte lijst te maken waarop "wanbetalers" terecht komen.
Daarop kunnen mensen komen die het excuus van geen geld of de rekening als excuus gebruiken.
Omdat wij het niet effectief kunnen controleren of het al dan niet zo is , vliegt de persoon er effectief op.
Als er iemand met een idee afkomt die effectief uitvoerbaar is mag deze het me altijd mailen of pm ofzo.
of het op irc komen bespreken.

vanrumst
2 oktober 2005, 19:29
Ik vind dat wanneer je aan het bieden bent op een object je het dan ook moet kopen en je een blacklist verdiend indien je dit niet nakomt. Heb hier in een week 2 personen gehad die niet meer wilden betalen. Dan bennek daar kort in, die moeten blacklist krijgen. Als ge nie weet of ge geld gaat hebben of niet, dan wacht ge af met bieden. Want der is niets vervelender dan mensen die iets kopen van u, ge zet da aan de kant, ge verpakt het mss al en dan komen die doodleuk zeggen dat het niet meer doorgaat. Nogal triest mijn gedacht.

Coolrunner
2 oktober 2005, 19:42
Want der is niets vervelender dan mensen die iets kopen van u, ge zet da aan de kant, ge verpakt het mss al en dan komen die doodleuk zeggen dat het niet meer doorgaat. Nogal triest mijn gedacht.

yup stond al klaar, verpakt en adres erop .... al de moeite die ge daar allemaal moet insteken .... kweet wel da ge wa moeite moet doen voor de verkoop maar tja allemaal moeite voor niets

Coolrunner
2 oktober 2005, 19:46
Hetgeen ik nu in gedacht had is gewoon.
Nu hebben de mensen de gewoonte om mensen die bieden en afhaken om de reden van een rekning nog te moeten betalen, te blacklist.
Mijn gedacht van de blacklist is wel mensen die goederen verkopen met een verborgen gebrek of mensen die het goed achterhoudn ook nadat de betaling is ontvangen.
Mijn idee erop is dus om een apparte lijst te maken waarop "wanbetalers" terecht komen.
Daarop kunnen mensen komen die het excuus van geen geld of de rekening als excuus gebruiken.
Omdat wij het niet effectief kunnen controleren of het al dan niet zo is , vliegt de persoon er effectief op.
Als er iemand met een idee afkomt die effectief uitvoerbaar is mag deze het me altijd mailen of pm ofzo.
of het op irc komen bespreken.

daarom blacklist ik hier normaal gezien ook niet voor maar tis echt om te janken tegenwoordig .... kheb al paar maal gekocht terwijl ik het niet meer nodig had omdat ik vind dat als je eenmaal op iets bied en je het hoogste bod hebt je je verantwoordelijkheid moet nemen

aparte lijst zou wel iets zijn .... kweet dat ik "wanbetalers" / zinloze bieders zou negeren bij mijn verkoop .... dat valt allemaal onder de noemer "als ge uw gat verbrand moet ge op de blaren zitten"

Art
2 oktober 2005, 19:54
Maar die lijst zal op zich niet zijn zoals de white/blacklist.
bvb als ge iemand zou listen bvb zou dat alst voglt uitzien.

Nick 5/5/2006
nick2 12/11/2005

Waarbij de datums duiden wanneer je eventueel van die lijst afkan komen.
Waarbij als je indien periode nog eens een fout maakt deze periode zal verlengt worden gelijk aan het aantal dagen van de eerste straf + een beetje meer.
Krijg je 2maand de eerste keer , kan dit dan 3maand zijn bij de 2de keer enzovoort.
Als ge snapt wat ik bedoel.Tis beetje zoals de zwarte lijst bij de nationale bank nu ongeveer.

Massman
2 oktober 2005, 21:40
allemaal wel leuk, maar hoe ga je dat controleren ??

btw, tegenwoordig is het grote probleem niet alleen de wanbetalers, maar ook leden die gewoon belachelijk laag bieden zijn schering en inslag.

OMGWTFROFLROFL
2 oktober 2005, 22:04

btw, tegenwoordig is het grote probleem niet alleen de wanbetalers, maar ook leden die gewoon belachelijk laag bieden zijn schering en inslag.
vragen aan de eerlijkheid van de overige leden om dit netjes te posten in dit forum zeker :unsure:

@ het laag bieden probleem, je moet gewoon zeggen "onder de minimumprijs bieden = report"

Massman
2 oktober 2005, 22:06
@ het laag bieden probleem, je moet gewoon zeggen "onder de minimumprijs bieden = report"

dan vallen ze je lastig via pm :doh:

Art
2 oktober 2005, 22:50

Lezen is u sterkste kant niet zeker?

en dat van die belachelijke boden, in 3/4 van die belachelijk boden threads staat al geen minimum prijs.Bij 1/4 dan weer wel.
Die boden negeer je gewoonweg en zeg je ook niets op maar report je die gewoon door op de bad post knop te drukken vanuit de reply.
Dan kan die wel gedelete worden als u klacht valid is.
Want het kan ook gewoonweg zijn dat de verkoper zijn minimumprijs effectief te hoog is.

rom
3 oktober 2005, 18:15
oplossing: sluit enkel nog deals met mij ;) :
ik bied wat lager, maar enkel afhaling/brengen en zeker dat ik mijn woord houd! ;)

Mulle
3 oktober 2005, 19:04
Zou het niet mogelijk zijn om de titel van de persoon te veranderen als die in de blacklist staat? Met de titel bedoel ik dan 'member', 'Crew member', 'banned'... dus dit zal al direct opvallen zonder eerst te gaan zoeken in de blacklist.

Bevoorbeeld een wanbetaler krijgt als titel wanbetaler, etc.

Ik persoonlijk zou dat niet willen staan hebben in mijn titel hier op dat forum (hopelijk kom ik het dan zelf niet tegen :ironic: ), dus iemand anders misschien ook niet. Dus dat zal ze misschien afschrikken om slechte zaken te doen.

the_fox
3 oktober 2005, 19:08
ne nieuwe account is rap gemaakt se :p

Coolrunner
3 oktober 2005, 19:28
ne nieuwe account is rap gemaakt se :p

yup maar ik doe bijna nooit meer zaken met members die minder dan 1 jaar lid zijn ....

kzit hier zelf al iets meer dan 3 jaar en is echt van kwaad naar erger aan het gaan.

ongewenste reacties in threads
verzieken van een threads
commentaar op prijzen .... als er geen reacties komen zal de vraagprijs wel naar onder gaan zeg ik altijd
bieden en dan niet kopen
etc etc etc

Deadelus
3 oktober 2005, 20:19
yup maar ik doe bijna nooit meer zaken met members die minder dan 1 jaar lid zijn ....

[/list]

Vind dit nogal jammer, dit is het grote fenomeen "iedereen over 1 kam scheren"

Ok, wanbetalers is nie altijd fijn, als je er dan ook nog 3 op een rij hebt is het nog veel erger....

Blacklisten nee, da in uw nick hebben staan lijkt mij ferm doeltreffend!

Greetz

OMGWTFROFLROFL
3 oktober 2005, 20:23

Ok, wanbetalers is nie altijd fijn, als je er dan ook nog 3 op een rij hebt is het nog veel erger....

Greetz
lijkt me ook een goed idee van onder de nick te zetten
ik dacht bijvoorbeeld aan iets gelijk dit:
OMGWTFROFLROFL
WL:+1 BL:-1

ook mss als oplossing voor dubbelaccounts, heel buy-it-sell-it alleen beschikbaar maken voor mense die al langer als 1 jaar zijn geregistreerd :)

plat_muisken
3 oktober 2005, 20:47
ook mss als oplossing voor dubbelaccounts, heel buy-it-sell-it alleen beschikbaar maken voor mense die al langer als 1 jaar zijn geregistreerd :)

tja das ook geen oplossing want er zijn heel veel mensen die een acountje aanmaken om eenmalig iets te verkopen/te kunnen kopen en als die wegvallen zuller er niet meer zoveel dingen gekocht/verkocht worden denk ik.

Heb vandaag ook een teleurstelling gehad.
Iemand had een thread opgesteld in 'gezocht'. Die gast zocht naar een goedkoop toestelletje voor zijn moeder. 2 dagen later stuurt die mee en pm met de boodschap dat hij mijn gsm wilt. Ik stuur een mooie, verzorde pm terug met mn gegevens, naam adres rekening enz..
Ondertussen maak ik al een pakje klaar enz.. en nu zie ik plotseling een nieuwe pm waarin staat dat zijn moeder hem niet meer wil :angry: :angry:

Als ne mens op die manier steeds zijn tijd moet verliezen :confused:

maja das natuurlijk geen blacklist waard vind ik. Blacklist is in mijn ogen enkel voor bedriegers die niet betalen bij het onvangen van de goederen of die de zaken niet verzenden na ontvangst van het geld. Ge hebt dan ook nog de catergorie van mensen zoals polokus die u maanden bezighouden en steeds met de domste excuses, daar krijg ik het ook van.

En persoonlijk vind ik dat die blacklist wel eens geudatet mag worden. Ik heb polokus al meer dan een maand geleden OP DE JUISTE MANIER geblacklist maar die staat er nu nog steeds niet op :x

Deadelus
3 oktober 2005, 20:57
Maar het nie kopen van dingen heeft vaak een kettingreactie!

Noem hier geen naam nu maar zal wel weten op wie het slaat

Heb dus nie genoeg geld normaal om mijn eigen koop te doen nu diegene opgezegd heeft, en hij miss daarom ook nie...

Dus vind logischerwijs da diegene eigenlijk dus wel een blacklist krijgt...

My 2 cents

OMGWTFROFLROFL
3 oktober 2005, 21:15
Maar het nie kopen van dingen heeft vaak een kettingreactie!

Noem hier geen naam nu maar zal wel weten op wie het slaat

Heb dus nie genoeg geld normaal om mijn eigen koop te doen nu diegene opgezegd heeft, en hij miss daarom ook nie...

Dus vind logischerwijs da diegene eigenlijk dus wel een blacklist krijgt...

My 2 cents

1. Registered users: iedereen begint hier.
2. Full Registered users: minimum 14 dagen lid en 20 posts gedaan.
3. Negative Registered users: iedereen uit de vorige twee groepen met negatieve reputation.
ik vind dit persoonlijk een goed systeem, op voorwaarde dat die 20 posts niet in het zwam onderdeel zijn gepost...

Deadelus
3 oktober 2005, 21:19
Da is zo van het lovene forum afgehaalt he, nie da ik het erg vind allesinds...

Vind ook vanaf het moment da ge een paar user notes hebt da ge gewoon nie toegankelijk meer bent tot buy sell

Greetz

Gothrek
3 oktober 2005, 21:39
Da is zo van het lovene forum afgehaalt he, nie da ik het erg vind allesinds...

Vind ook vanaf het moment da ge een paar user notes hebt da ge gewoon nie toegankelijk meer bent tot buy sell

Greetz
ik heb ik ook usernotes, wegens spam enzo
en daarom zou ik niet meer op het buy and sell mogen :sad:

Deadelus
3 oktober 2005, 21:42
Ja, is wel met bepaald doel van user notes he, bedoelde dus voor user notes van buy sell die hiermee te maken hebben

BeatBox
3 oktober 2005, 21:48
ik vind dit persoonlijk een goed systeem, op voorwaarde dat die 20 posts niet in het zwam onderdeel zijn gepost...

Best raar dat je zo reageert op een post zoals deze OMGWTFROFLROFL. Een maand geleden hadden we een deal gesloten in verband met de muis die je had gekocht van mij.

Ik heb een PostPac aangeschaft om hem te versturen en dergelijke, en nu hoor ik al weken niets meer van jou, noch reageer je op mijn pm's, terwijl je wel degelijk actief bent op het forum. Je sluit een deal af, ik breng alles in orde langs mijn zijde, en dan zie ik geen geld, noch geef je enig teken van leven.

Gothrek
3 oktober 2005, 22:12
omgwtfroflrofl
is niet voor niets noobster e
hij heeft mij ook al liggen gehad hoor

BeatBox
3 oktober 2005, 22:32
Daarbij komt dat hij deze boodschap ook al gelezen heeft. Had hem tussen de actieve users zien staan deze thread aan het bekijken zijn.

Waarom reageer je eigenlijk niet? Je laat eerst iemand kosten doen en andere geïnteresseerden afzeggen, en dan laat je gewoon niets meer van je horen, en blokkeer je mij op MSN. En dan als klap op de vuurpeil een gedupeerde steunen terwijl je je schuldig maakt aan dezelfde praktijken?

Coolrunner
3 oktober 2005, 22:48

Greetz

is gewoon een richtwaarde die ik voor mezelf heb ingebouwd ... kan ik het zelf afhalen en ik heb het item nodig ... is het te ver en moet het via verzending dan koop ik het niet van deze verkoper.

scheer ik daarom over 1 kam .... denk het niet .... maar als je ziet wat een kloterij (sorry voor het woord) ik hier al heb meegemaakt (remember de grote butcher2810 thread) dan denk je daar wel anders over.

spijtig voor de nieuwe leden maar tja blame de slechte/puberale/leugenachtige/oplichtende members hier op het forum ...

tis een verdedigingsmechanisme geworden .... gewoon om mezelf in toom te houden

Deadelus
4 oktober 2005, 20:35
Snap het wel, maar toch scheer je iedereen die toch goed wil doen over dezelfde kam als diegene die het slecht willen doen...

Er moet miss gewoon een beter systeem bedacht worden kwa buy en sell, miss als je je wil registreren dat je contact gegevens worden gechecked (bv telefoon opgeven... zeg maar iets he)

Greetz