PDA

Volledige versie bekijken : Spieren trainen

Rash
28 september 2005, 18:25
Hay,

Graag had ik gestart met thuis mijn spieren wat te trainen. Ik wil dus mijn bovenlichaam trainen: arm-, -buik en eventueel borstspieren. Mijn vraag is dus: wat voor losse gewichten kan ik mij het beste aanschaffen, hoeveel reeksen moet ik uitvoeren,.. Wat voor buikspieroefeningen doe ik het best, hoeveel reeksen, en hoeveel keer per week. Na hoeveel weken/maanden zie je resultaten?

Zoals je ziet heb ik vele vragen, maar dit is voor mij dan ook helemaal nieuw. Ik heb al gemerkt dat hier een aantal mensen aanwezig zijn op dit forum die hier heel wat van afweten en ik hoop dat deze mij wat verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Rash

Jerryboy
28 september 2005, 18:35
Dan heb ik nog vele vraagjes voor u :)

Wat wil je bereiken, wat is je doel, meer massa? meer kracht?

hoe snel je resultaat zal zien hangt af van hoe intensief je traint, maar ook van je genen en je levensstijl (voeding, rust, ...).

met een set dumbells, eventueel een barbell en een goed bankje geraak je al ver ;)

likes to kill
28 september 2005, 18:52
Hier zijn echt wel al veel threads over geweest hoor , ik raad je aan de search functie te gebruiken en google.

NecroNeo
28 september 2005, 21:19
voordat je zelf gewichten gaat kopen zou ik toch eerst in een fitnesszaal wat gaan trainen gezien een set degelijke gewichten + bankje toch al snel evenveel kost als een jaarabo bij de meeste sportzalen (en zelfs veel meer indien je student bent).

Maar ik zou elke dat 1 spiergroep of om de 2 dagen 2 spiergroepen trainen (groepen zijn borst, rug, biceps, triceps, schouders en benen (buik doe ikzelf apart = elke dag situps)) hiervoor doe je best per spiergroep een 3-4 tal oefeningen en steeds vier reeksen van 8-12. Maar ook hier gaan ze je in een fitnesscentrum 'n persoonlijk programma kunnen geven dat beter aan je wensen en verwachtingen is aangepast dus ik zou er zeker es binnenspringen om wat info.

Forza
28 september 2005, 21:21
voordat je zelf gewichten gaat kopen zou ik toch eerst in een fitnesszaal wat gaan trainen gezien een set degelijke gewichten + bankje toch al snel evenveel kost als een jaarabo bij de meeste sportzalen (en zelfs veel meer indien je student bent).

Maar ik zou elke dat 1 spiergroep of om de 2 dagen 2 spiergroepen trainen (groepen zijn borst, rug, biceps, triceps, schouders en benen (buik doe ikzelf apart = elke dag situps)) hiervoor doe je best per spiergroep een 3-4 tal oefeningen en steeds vier reeksen van 8-12. Maar ook hier gaan ze je in een fitnesscentrum 'n persoonlijk programma kunnen geven dat beter aan je wensen en verwachtingen is aangepast dus ik zou er zeker es binnenspringen om wat info.

elke dag buik = :naughty:

die spieren moeten ook rust krijgen hoor, of waarom geef je je andere spieren dan rust ? :D

Rash
28 september 2005, 21:50
Dan heb ik nog vele vraagjes voor u :)

Wat wil je bereiken, wat is je doel, meer massa? meer kracht?

hoe snel je resultaat zal zien hangt af van hoe intensief je traint, maar ook van je genen en je levensstijl (voeding, rust, ...).

met een set dumbells, eventueel een barbell en een goed bankje geraak je al ver ;)

Doel= meer kracht en natuurlijk dat ik wat spierkes krijg, toch wat zichtbaar :) . Een bankje, is dat ook echt nodig?

@NecroNeo: 'k heb zo een programmaatje liggen van een fitnesscentrum, probleem is dat ze verwachten dat ik 3x per week ga. Gecombineerd met 3 trainingen, een wedstrijd en een zaalvoetbalwedstrijd lukt dit niet :( . Ik zou dus echt willen fitnessen, maar ik vind geen oplossing waardoor dit wel zou lukken. Daarmee dat ik thuis wou trainen en zo veel tijd besparen+dan kan ik kiezen wanneer ik oefeningen doe. Een oplossing zou echt handig zijn..

Is het niet mogelijk door enkel buikspieroefeningen en gewichtjes, om toch aardig wat spieren te kweken?

Jerryboy
29 september 2005, 12:46
een bankje is handig om sommige oef. deftig te kunnen uitvoeren.

denk dat je best de eerste 2-3 maand een full body doet met oog op kracht. Daarna een 2 dagen split ofzo maar dan voor massa.

dus begin met een full body met basis oef. en geen variatie in gewicht tijdens sets.

dus dan doe je 2 oef. per spiergroep en telkens 3 sets met hetzelfde gewicht.

bv.

biceps:

- dumbell/barrbell curl 3x10 (+/-5kg)
- concentration curl 3x10 (+/-5kg)

triceps:

- triceps extentions 3x10 (+/-3kg)
- kickback 3x10 (+/-3kg)

schouders:

- lateral raises 3x10 (+/-3kg)
- dumbell press 3x10 (+/-5kg)

borst:

- fly's 3x10 (+/-4kg)
- bench press (bij voorkeur met barbell maar gaat ook met dumbells) 3x10 (+/-25kg in totaal)

rug:

- chinnen 3xzoveel mogelijk, max 10 per set(aan een hoge bar ofzo)
- bent over row (+/-8kg)

eventueel benen, onderarmen, traps, ...

het gewicht bij de meeste oef. zal ongeveer wel goe zijn, maar neem gewoon een gewicht dat niet te zwaar is zodat je je oef. nog juist kan uitvoeren maar ook zwaar genoeg dat je tijdens de laatste reps van je set echt afziet :).

matthias
28 oktober 2005, 15:55
vanaf welke leeftijd isz het het beste dat je hieraan begint ?

Time
28 oktober 2005, 16:05
Powertrainen remt uw groei wat af, dus dat hangt van persoon van persoon af. Als ge uwen "scheut" nog moet krijgen wacht ge er best mee. Gemiddeld is dat vanaf 16-17 jaar denk ik...

SkullZ
28 oktober 2005, 16:11
een bankje is handig om sommige oef. deftig te kunnen uitvoeren.

denk dat je best de eerste 2-3 maand een full body doet met oog op kracht. Daarna een 2 dagen split ofzo maar dan voor massa.

dus begin met een full body met basis oef. en geen variatie in gewicht tijdens sets.

dus dan doe je 2 oef. per spiergroep en telkens 3 sets met hetzelfde gewicht.

bv.

biceps:

- dumbell/barrbell curl 3x10 (+/-5kg)
- concentration curl 3x10 (+/-5kg)

triceps:

- triceps extentions 3x10 (+/-3kg)
- kickback 3x10 (+/-3kg)

schouders:

- lateral raises 3x10 (+/-3kg)
- dumbell press 3x10 (+/-5kg)

borst:

- fly's 3x10 (+/-4kg)
- bench press (bij voorkeur met barbell maar gaat ook met dumbells) 3x10 (+/-25kg in totaal)

rug:

- chinnen 3xzoveel mogelijk, max 10 per set(aan een hoge bar ofzo)
- bent over row (+/-8kg)

eventueel benen, onderarmen, traps, ...

het gewicht bij de meeste oef. zal ongeveer wel goe zijn, maar neem gewoon een gewicht dat niet te zwaar is zodat je je oef. nog juist kan uitvoeren maar ook zwaar genoeg dat je tijdens de laatste reps van je set echt afziet :).

mooie post, maar ik zou toch wel concentration curls afraden voor beginners

matthias
28 oktober 2005, 16:12
kben nu nen meter 71 en 15 jaar
te vroeg om te beginnen ?

e_talking
28 oktober 2005, 16:29
Hay,

Graag had ik gestart met thuis mijn spieren wat te trainen. Ik wil dus mijn bovenlichaam trainen: arm-, -buik en eventueel borstspieren. Mijn vraag is dus: wat voor losse gewichten kan ik mij het beste aanschaffen, hoeveel reeksen moet ik uitvoeren,.. Wat voor buikspieroefeningen doe ik het best, hoeveel reeksen, en hoeveel keer per week. Na hoeveel weken/maanden zie je resultaten?

Zoals je ziet heb ik vele vragen, maar dit is voor mij dan ook helemaal nieuw. Ik heb al gemerkt dat hier een aantal mensen aanwezig zijn op dit forum die hier heel wat van afweten en ik hoop dat deze mij wat verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Rash

3essentiele punten voor krachttraining

trainen-rusten-voeding

omtrent de buikspieren kan je best 3à4 per week trainen en dan zou ik voor onderste/bovenste/schuine/transverale buikspieren telkens 1oefeining kiezen en 1 of 2 series van 10-12herhalingen doen

e_talking
28 oktober 2005, 16:36
Doel= meer kracht en natuurlijk dat ik wat spierkes krijg, toch wat zichtbaar :) . Een bankje, is dat ook echt nodig?

@NecroNeo: 'k heb zo een programmaatje liggen van een fitnesscentrum, probleem is dat ze verwachten dat ik 3x per week ga. Gecombineerd met 3 trainingen, een wedstrijd en een zaalvoetbalwedstrijd lukt dit niet :( . Ik zou dus echt willen fitnessen, maar ik vind geen oplossing waardoor dit wel zou lukken. Daarmee dat ik thuis wou trainen en zo veel tijd besparen+dan kan ik kiezen wanneer ik oefeningen doe. Een oplossing zou echt handig zijn..

Is het niet mogelijk door enkel buikspieroefeningen en gewichtjes, om toch aardig wat spieren te kweken?

natuurlijk kan je thuis oefen zelf ik doe ik dit ook :p

koop dan 2dumbels en gewichten en eventueel ook een barbell

maar het belangrijkte van trainen is het volhouden want je hebt er veel die na een paar maanden opgeven of het verwaarlozen en als je thuis oefent is dit nog moeilijk om vol te houden want je hebt dan geen echt trainingsuur ofzo...

PinkyNTheBrain
28 oktober 2005, 16:53
michael de spierbundel :woohoo:

matthias
28 oktober 2005, 16:57
iemadn antwoord op mijn vraag ?

escobar98
28 oktober 2005, 17:41

Ik zou nog 2 jaartjes wachten

TekkaBlade
28 oktober 2005, 17:44
mooie post, maar ik zou toch wel concentration curls afraden voor beginners

Mag ik weten waarom?

evil aardappel
28 oktober 2005, 17:49

Vanaf 16 jaar, vroeger kan voor problemen zorgen, rugklachten, groeistoornissen, ... Denk dat ge mss op u leeftijd beter gewoon situps, pompen en optrekken etc. doet.
En goe eten, kan ook al veel doen :D.

Mag ik weten waarom?

Omdat dat moeilijker is zeker, en ge beter begint met de basis, zoals bij alle sporten :p.

WolCoM
28 oktober 2005, 17:51
Ben ook begonnen op men 15, maar kwas dan wel al 1m80.

Hellebuyck
28 oktober 2005, 17:53
het goedkoopste en het beste = pompen elke avond tot ge niet meer kunt verscheidene keren

WolCoM
28 oktober 2005, 18:01
het goedkoopste en het beste = pompen elke avond tot ge niet meer kunt verscheidene keren

Op een gegeven moment wordt pompen niet meer kracht maar uithouding en gaan uw spieren niet meer toenemen. Behalve als ge gewichten aan u bindt, wordt pompen na een tijdje vrij nutteloos als ge meer spieren wilt kweken.

systech
28 oktober 2005, 18:15
Op een gegeven moment wordt pompen niet meer kracht maar uithouding en gaan uw spieren niet meer toenemen. Behalve als ge gewichten aan u bindt, wordt pompen na een tijdje vrij nutteloos als ge meer spieren wilt kweken.

*nub-Q* Da geldt toch ni ook voor sit-ups hé? :unsure:

slash
28 oktober 2005, 18:19
*nub-Q* Da geldt toch ni ook voor sit-ups hé? :unsure:

ik denk da wel
ik neem meestal ook extra gewicht bij sit-ups

WolCoM
28 oktober 2005, 19:14
Mja kveronderstel dat ge met sit-ups gewoon uw 6pack wilt laten zien en dat moet gewoon trainen tot ge die spieren hebt, het is niet de bedoeling van die spieren om ze nog meer te laten toenemen, als dat juist wel de bedoeling is moet ge idd met gewichten gaan sit-ups doen.

systech
29 oktober 2005, 09:23
En hoe voegt er dan extra gewicht aan toe bij sit-ups?

Kunde met pompen niet verder blijven trainen op kracht, als ge hierbij de hoogte waarop uw voeten staan telkens verhoogt?

WolCoM
29 oktober 2005, 09:27
Bij sit-ups gewoon gewichten in u nek leggen, kilo of 4-5 is genoeg, ge zult het al wel voelen. :p

En kzeg niet dat pompen slecht is eh, maar als ge serieus wilt trainen gaat ge er gewoon niet geraken met pompen alleen.

systech
29 oktober 2005, 09:31
huh? hoe gade gewichten in uw nek leggen? :unsure:

WolCoM
29 oktober 2005, 09:47
Door ze vast te houden met u handen eh.. :p

systech
29 oktober 2005, 09:54
ah ja zo, kga wel is proberen :p

Rash
29 oktober 2005, 11:22
Hey, nu we hier toch bezig zijn ff een vraagje:
als ik ga fitnessen doe ik 1 oefening voor de buikspieren, met zo'n abcoach.
3 reeksen van 20 een 3-tal keer in de week ongeveer. Nu, is dit genoeg om echt resultaat te halen. 'k Zou echt graag wat buikspieren kweken, een sixpack zou wel fijn zijn. Wat is het beste om dit te bekomen? Thx yall

e_talking
29 oktober 2005, 12:10
3 reeksen van 20 een 3-tal keer in de week ongeveer. Nu, is dit genoeg om echt resultaat te halen. 'k Zou echt graag wat buikspieren kweken, een sixpack zou wel fijn zijn. Wat is het beste om dit te bekomen? Thx yall

lees dan

Cartek
29 oktober 2005, 12:37

ge moet zeker 2 soorten buikspier oefeningen doen om ne zespak te bekomen.
de meeste doen alleen maar situps ofzo (= bovenlichaam naar benen toe brengen) maar tis belangrijk da ge ook een oefening doet waarbij ge uw benen naar uw buik toebrengt ( bv ergens aanhangen en uw benen optrekken)

CobraX
29 oktober 2005, 12:39
Ff een vraagje i.v.m. fitnessbankjes. Ik zoek dus een simpele fitnessbank waarvan ik de rugleuning in verschillende standen kan zetten. Ik heb 2 kandidaten op het oog... Heeft iemand 1 van deze 2 bankjes of familie/vrienden die er zo eentje hebben? If so dan zou ik graag de ervaringen horen =). Ik weet ook niet welk van de 2 bankjes ik moet kiezen.

Bankje 1 (http://www.fitnessapparaat.nl/catalog/product_info.php?cPath=120&products_id=819&osCsid=c4e98543438e2b561b0744d8f36cd7e7) -> kan ik krijgen voor 99,5 €
Bankje 2 (http://www.fitnessapparaat.nl/catalog/product_info.php?cPath=120&products_id=1076&osCsid=c4e98543438e2b561b0744d8f36cd7e7) -> kan ik krijgen voor 105 €

Een barbell, 2 dumbells en verchroomde halterschijven heb ik al :) (kan tot 22,5 kg per dumbell gaan als ik ze alle 2 tegelijk gebruik en tot 41,5 kg of zo voor de barbell dus dat zal wel ruim voldoende zijn ;)).

evil aardappel
29 oktober 2005, 12:45
Is pokkeduur jong :/, ga es naar decathlon ofzoiets... .

herc
29 oktober 2005, 13:05
Bij sit-ups gewoon gewichten in u nek leggen, kilo of 4-5 is genoeg, ge zult het al wel voelen. :p

In u nek leggen? :eek:

Op u borst leggen bedoel je zeker.

WolCoM
29 oktober 2005, 13:16
In u nek leggen? :eek:

Op u borst leggen bedoel je zeker.

Borst - Nek , ja.

CobraX
29 oktober 2005, 14:09
Is pokkeduur jong :/, ga es naar decathlon ofzoiets... .

Mja maar dan rijd ik voor minstens 10-15 euro naft op dus zal het wel ongeveer even duur zijn zeker :p.

Vrallie
29 oktober 2005, 14:23
Met buikspieroefeningskes alleen gade nie aan ne sixpack geraken, er zal een dieet moeten gevolgd worden ook. (of ge zou ne meso-morphic moeten zijn van body type, maar de meso's hier op het forum kunt ge prolly op 1 hand tellen)

Rash
29 oktober 2005, 17:41
Met buikspieroefeningskes alleen gade nie aan ne sixpack geraken, er zal een dieet moeten gevolgd worden ook. (of ge zou ne meso-morphic moeten zijn van body type, maar de meso's hier op het forum kunt ge prolly op 1 hand tellen)
Dieet? Hmmm, das wel al drastisch :) . 'k Zen al zo'n tenger manneke.
'k Zal dan maar voortdoen met hoe ik bezig ben, we zien wel zeker.

evil aardappel
29 oktober 2005, 23:24
Dieet? Hmmm, das wel al drastisch :) . 'k Zen al zo'n tenger manneke.
'k Zal dan maar voortdoen met hoe ik bezig ben, we zien wel zeker.

Dan moede geen dieet volgen zeker als ge al een laag vergehalte hebt, denk ik.

RaDa
29 oktober 2005, 23:53
Dieet volgen is voor de mensen die vetlaagje hebben over hun buikspieren e :)

WolCoM
30 oktober 2005, 08:34
Dieet volgen is voor de mensen die vetlaagje hebben over hun buikspieren e :)

Jup, en dan nog moet ge geen dieet volgen wur, gewoon af en toe eens half uurtje gaan lopen kan ook wonderen doen. :)

stream187
30 oktober 2005, 09:20
Dieet wil nie zozeer zeggen minder eten.. eerder beter eten. Veel proteïnen en verse groenten zijn belangrijk.
'k Zou zelfs zeggen dat het dieet voor meer dan 50% verantwoordelijk is voor de vooruitgang als je fitnesst.

matthias
30 oktober 2005, 10:08
kga deze week dus voor de eerste keer gaan powertrainen :p
keb eigelijk geen idee wak ervan moe verwachten
die mensen daar zullen mij wel uitleg geven hoe en wat ik moet doen enzo zeker ?

dommel
30 oktober 2005, 11:05
Je vertelde in het begin van de topic dat je 15 bent en 1m71.

Ga je nog groeien? Indien ja raad ik het af.

Normaal helpen die mensen je daar wel. Doe het in het begin rustig aan, licht gewicht enzo.
Je lichaam moet eraan wennen.

matthias
30 oktober 2005, 11:39
kzal waarschijnlijk nog wel een beetje groeien maazr toch niet zo veel meer denk ik
ben namelijk het laatste jaar serieus gegroeid en nu is da ong gestopt
(in een jaar 15 cm gegroeid denk ik)

MasterOfTerror
1 november 2005, 18:22
Let toch maar zeer goed op qua blessures..

Ik ben 18 sinds september, en ik doe powertraining sinds augustus en ik heb een overbelasting opgelopen aan men linkerschouder.. (en nu reeds terug 100% in orde) gelukkig niets ergs, maar toch een bewijs dat je best oplet met wat je doet

bouw rustig op, begin met kleine gewichten en in het begin niet te snel van gewicht verhogen want het brengt een ganse hoop stress mee voor je lichaam

niet kijken naar de anderen die reeds met zware gewichten bezig zijn enzo want die zijn al een hele tijd bezig, als ze een beetje vriendelijk zijn kan je misschien wat tips of info vragen over hoe zij werken, maar dit betekend niet dat jij hetzelfde moet doen gezien iedereen anders traint..

wat wel heel nuttig is, na enkele weekjes van een redelijk algemene workout overschakelen naar een meer geconcentreerde workout:
vb: maandag: biceps / borst , woensdag: triceps / shouders,...
ook de buikspieren, rugspieren en benen niet vergeten ;)

verder.. good luck ;)

Justchill
1 november 2005, 18:51
Amai er zitten der hier 'n paar tussen ze :)

@TS> Je bent zeker niet te jong om te beginnen met trainen; ik vind het zelfs knap dat je er nu al mee wil beginnen.

Je zou toch moeten proberen 3X id week moeten gaan trainen, tenminste. Ik vind 2 dagen toch iets te weinig.

Ik zou GEEN bankjes/halters kopen, je groeit daaruit en dat is reteduur. Ga gewoon naar de gym, je zal iets van een 30E / maand betalen en je mag gaan zo vaak je wil.

In het begin zullen ze je daar wel begeleiden, maar na een tijdje moet je zelf toch wel uw plan trekken. Ik zal u wat tips geven. Zelf train ik al zo'n 2 jaar.

* Stel je doel voorop: Wil je spieren bijwinnen of een sixpack (= vet verliezen) Dit gaat NIET tesamen, tenzij je arnold schwarzenegger bent ;)

* Om de 6 weken maak een nieuw schema. Verander reps, sets, volgorde oefeningen. Laat uw spieren schrikken op een nieuwe manier.

* Maak een voedingschema. Je zal 500 cals boven je onderhoud moeten gaan eten. Eet 6 keer per dag. Dit is het belangrijkste aspect ( 2x lezen)

* Rust goed. Rust is belangrijk.

* Zet door

* Zoek u een trainingsmaat.

* Zoek gepaste supplementen

* een sixpack maak je in de keuken, vergeet die buikspier oefeningen, ik train ze zels helemaal niet en ze zitten er toch!

Voila, veel succes ermee, al wie nog tips wil, mag mij altijd emailen.

greetz

e_talking
1 november 2005, 20:34
Amai er zitten der hier 'n paar tussen ze :)

@TS> Je bent zeker niet te jong om te beginnen met trainen; ik vind het zelfs knap dat je er nu al mee wil beginnen.

Je zou toch moeten proberen 3X id week moeten gaan trainen, tenminste. Ik vind 2 dagen toch iets te weinig.

Ik zou GEEN bankjes/halters kopen, je groeit daaruit en dat is reteduur. Ga gewoon naar de gym, je zal iets van een 30E / maand betalen en je mag gaan zo vaak je wil.

In het begin zullen ze je daar wel begeleiden, maar na een tijdje moet je zelf toch wel uw plan trekken. Ik zal u wat tips geven. Zelf train ik al zo'n 2 jaar.

* Stel je doel voorop: Wil je spieren bijwinnen of een sixpack (= vet verliezen) Dit gaat NIET tesamen, tenzij je arnold schwarzenegger bent ;)

* Om de 6 weken maak een nieuw schema. Verander reps, sets, volgorde oefeningen. Laat uw spieren schrikken op een nieuwe manier.

* Maak een voedingschema. Je zal 500 cals boven je onderhoud moeten gaan eten. Eet 6 keer per dag. Dit is het belangrijkste aspect ( 2x lezen)

* Rust goed. Rust is belangrijk.

* Zet door

* Zoek u een trainingsmaat.

* Zoek gepaste supplementen

* een sixpack maak je in de keuken, vergeet die buikspier oefeningen, ik train ze zels helemaal niet en ze zitten er toch!

Voila, veel succes ermee, al wie nog tips wil, mag mij altijd emailen.

greetz

tsss nu spreek je jezelf toch wel tegen

Op het eerst zeg je dat als je een sixpack wilt hebben geen spieren moogt bijwinnen en op het einde zegde da ge met gewoon trainen(=dus spieren bijwinnen) ook een sixpack krijgt ahahhaha :lol:

voor sixpack moet je naast buikspieren oefening(zowel voor de bovenste,onderste, schuine en transvale buikspieren) ook je rest van je lichaam trainen + cardio oefeningen doen en op voeding letten

Justchill
2 november 2005, 01:02
tsss nu spreek je jezelf toch wel tegen

Op het eerst zeg je dat als je een sixpack wilt hebben geen spieren moogt bijwinnen en op het einde zegde da ge met gewoon trainen(=dus spieren bijwinnen) ook een sixpack krijgt ahahhaha :lol:

voor sixpack moet je naast buikspieren oefening(zowel voor de bovenste,onderste, schuine en transvale buikspieren) ook je rest van je lichaam trainen + cardio oefeningen doen en op voeding letten

Je snapt het niet:

een sixpack = zichtbare buikspieren = droog trainen.
=> Je wil vet verliezen. Dit gaat niet samen met spieren winnen.

Lees dit goed: een zichtbaar sixpack wil niet zeggen buikspieren bijwinnen e! Het wil wel zeggen dat je de vetlaag erover eraf traint (eigenlijk dieet).

In de bulk groeien uw spieren, maar je ziet ze moeilijk door de vetlaag (van het bulken of veel (vr)eten )
'k Hoop da'k duidelijk ben nu...

edit: ik zei 'vergeet de buikspieroefeningen', ja zo denk ik er over he, omdat je ze mee traint met zware compoundoefeningen. Het is natuurlijk niet slecht om ze mee te trainen.

Matja
3 november 2005, 10:03
Bankje 1 (http://www.fitnessapparaat.nl/catalog/product_info.php?cPath=120&products_id=819&osCsid=c4e98543438e2b561b0744d8f36cd7e7) -> kan ik krijgen voor 99,5 €

Ik heb dit bankje. Is zeer degelijk en kan serieus wat gewicht verdrage ;)
Ben er zeer content van

S.8 D.8
5 november 2005, 14:48
Dieet wil nie zozeer zeggen minder eten.. eerder beter eten. Veel proteïnen en verse groenten zijn belangrijk.
'k Zou zelfs zeggen dat het dieet voor meer dan 50% verantwoordelijk is voor de vooruitgang als je fitnesst.

het is meer dan 50% je kan miss 2-3 maand zonder voedingschema trainen met aangroei van massa, maar dan gaat het heel moeilijk. en dan komen voedingschema's, eerst moet ja al zorgen dat je genoeg kolydreten en eiwitten in le lichaam hebt zitten, een reserve(eigenlijk een vetlaagje) en dan ge ja trainen en dan komt massa bij, maar je moet constant je schema blijven volgen, want eens je aan die reserve begint te trainen, komt er geen massa meer bij. en meestal wanneer er resultaat gewenst is(in de zomer bvb) gaat men droog trainen. zo dat het vetlaagje weg is en de speieren goed zichtbaar zijn.

een voedings schema volgens is duur en tijdrovend. en dingen zoals uitgaan zijn dan bijna onmogelijk.

stream187
5 november 2005, 15:10
een voedings schema volgens is duur en tijdrovend. en dingen zoals uitgaan zijn dan bijna onmogelijk.

Bwa valt wel mee, beetje intelligente voedingskeuzes maken en toegang tot een frigo op't werk doen al veel. Een aantal maaltijden zijn wel dagelijks hetzelfde maarja.. op verschillende bb sites vind ge wel genoeg recepten.

CobraX
5 november 2005, 19:22
Ik heb dit bankje. Is zeer degelijk en kan serieus wat gewicht verdrage ;)
Ben er zeer content van

Waar heb jij dit bankje gehaald? En wat is de maximale gewichtsbelasting (ik dacht 130 kg)? En is dat bankje niet een beetje smal? 35cm lijkt me alleszins niet zo breed :).

SenSimiLLa
6 november 2005, 21:56
als je echt wil groeien zijn er 3 dingen zeer belangerijk :
Training, Voeding en rust

als je traint train dan max 4 a 5maal per week 1 uur intersief zou voldoende moeten zijn niet langer anders ga je catabool tekeer(spierafbrekend)
niet meer dan 2 spiergroepen per traindag.

Je voeding moet bestaan uit genoeg koolhydraten eiwitten en vetteren(lees:onverzadigde, en in veel mindere mate verzadigde)

Je rust , deze is erg belangrijk wil je echt groeien want dit is de fase waar je spieren in herstellen en zich versterken.

Dit is echter maar zeer kortbondig als je massa wilt kweken
één goeietip die ik jullie kan geven is eet zeker 3500 kcal per dag
verspreid over 6 maaltijden per dag , eet s'ochtends meer dan s'avonds

een goed forum waar sommigen baat bij zullen hebben
http://www.dutchbodybuilding.com

succes met het bulken :-)