PDA

Volledige versie bekijken : [deleted]

Pagina's : [1] 2

[deleted]
28 september 2005, 15:17
[deleted]

-I-
28 september 2005, 16:31
ik heb het eerste gedeelte niet gelezen maar dit is mijn eigen ondervinding:

ik voel mij niet op mijn gemak 's nachts als ik op straat rondloop in Brussel of zelf in Kraainem waar ik woon (oost-rand) terwijl ik absoluut geen probleem heb om in Leuven 's nachts rond te lopen. Daar voel ik me veilig en daar zijn ook geen of weinig migranten.

sneller
28 september 2005, 16:50
hmm, sorry maar een attitude als "ik voel me niet op m'n gemak" vind ik niet echt belangerijk... als ik zo langs die mensen passeer die gothica kleren aanhebbe voel ik mij ook niet op mijn gemak(vinnek gewoon vrij scary) maarjah ik respecteer hun manier van leven eh...

Deus ex Machina
28 september 2005, 18:43
zo kan je je op alles ongemakkelijk gaan voelen, feit is wel dat er zaken gebeuren in sommige wijken die niet sneu zijn.

scorpion007
28 september 2005, 19:01
ik ben al een aantal keer aangesproken op straat (van : geef mij geld tot : zoekte boel ofwa) , pakt al een 5 keer , en iedere keer door een groepje migranten , IEDERE keer , ik heb nix tege migrante (mijn beste maat is chinees , en 2 goeie mate zijn marrokaan , dus ik heb ook geen reden) , maar dat viel me toch ff op...

Tha_nOn
28 september 2005, 19:44
er heeft nekeer nen turk of marrokaan (geen idee welke het was het was wel een van die twee) voorgesteld om mee naar zijn huis te komen want hij had lekkere cola thuis
en hij ging niet weg toen ik nee zei

njah dat zegt misschien niet echt iets maar ik kan u verzekeren dat ge (ik toch mss heeft er het ook mee te maken da ik een meiske ben) in paniek raakt als zoiets gebeurt en ge stapt weg en hij volgt u:/ ben van paniek bijna onder nen bus gelopen :sop:

niet dat ik daarom zoveel meer schrik heb van allochtonen, ik heb in het algemeen wel schrik als ik alleen in een straat loop en de enigen die daar nog zijn, zijn 2 mannen ofzo

was aan school trouwens, en nu zo'n ramp is dat niet want ik was toen 15 ofzo, ik weet ook wel dat ik daar niet moet mee meegaan, maar er zijn altijd jongere en naievere meiskes, en als ge daar lang genoeg opdringerig staat dunno ze

Cazzz
28 september 2005, 19:54
heb eens gehad dat er een marokaan om 1u snachts kwam aanbelle bij mij thuis. Het was toen begin december en toen mijn vader opendeed begon hij 'drie koningen' te zingen..

nu ja, ik voel me ook ni op mijn gemak als ik bv in hoboken of borgerhout alleen naar huis moet. Als ik met iemand anders ben voel ik me veel veiliger. In Antwerpen hebt ge ook wel veel immigranten maar daar is het vrijwel relatief veilig omdat daar meer drukte is. Mja, feit bij mij is wel dat ik elke migrant(zwarten, moslims, aziaten eigenlijk niet want die heb ik graag) links laat liggen en doe alsof ze niet bestaan. Als ik ze beter leer kennen bv op school zijn dat wel ok tot toffe mensen.. Maar van onbekende op straat, die wil ik niet eens leren kennen. Slechte houding mss ma ja.. Die is uit ervaring opgebouwd.

Tha_nOn
28 september 2005, 19:54
Dus als een blanke dat aan jou komt vragen, zou je geen schrik hebben? Dutroux (bvb) is ook blank.

ik citeer : niet dat ik daarom zoveel meer schrik heb van allochtonen, ik heb in het algemeen wel schrik als ik alleen in een straat loop en de enigen die daar nog zijn, zijn 2 mannen ofzo

waaruit ge duidelijk kunt afleiden dat moest een of andere 40jarigen blanken (ik schat hem ongeveer zo oud) dat zou vragen aan mij zou ik ook schrik hebben

het feit is wel dat er nog genen blanken dat aan mij is komen vragen \o/ maar zoals ik al zei, als ik ergens alleen loop en daar loopt een blanke man van 30-40 (van bejaarden heb ik niet echt schrik) dan voel ik mij ook niet op mijn gemak

MaDDie
28 september 2005, 19:55
Ik speel dus voetbal. En we spelen vaaktegen Brusselse ploegen. Daar zitten dus veel migranten bij. Deze kunnen het niet verdragen als je van hun de bal afneemt. Kheb al voorgehad dat iemand me racist noemen omdat ik zijn bal afnam. Als je in duel bent en hij valt, meteen staan ze op beginnen ze te duwen en "moet je klop hebben" dan staan ze daar met hun bende rond u. En al dat voor een stom spelletje voetbal.

[deleted]
28 september 2005, 21:01
[deleted]

Red_Dog
28 september 2005, 21:07
Ik speel dus voetbal. En we spelen vaaktegen Brusselse ploegen. Daar zitten dus veel migranten bij. Deze kunnen het niet verdragen als je van hun de bal afneemt. Kheb al voorgehad dat iemand me racist noemen omdat ik zijn bal afnam. Als je in duel bent en hij valt, meteen staan ze op beginnen ze te duwen en "moet je klop hebben" dan staan ze daar met hun bende rond u. En al dat voor een stom spelletje voetbal.

Waar ik soms kom zouden ze dat niet moeten proberen, kwestie van geen pitch-invasion van toeschouwers te hebben :p

Tweak37
28 september 2005, 21:37
Nuja, ik voel me ongemakkelijk 's anchts op straat als er veel louche types rondhangen. Hun huidskleur doet er dan eigelijk niet veel toe (kan ik toch moeilijk onderscheide int donker, ik kan ni goed zien int donker :))
In Leuven heb ik daar ni echt last van, in Mechelen des te meer. Daar zijn meer van die types en meestal zijn het ook migranten. Maar hoor je mij klagen over onveiligheid, criminaliteit, vuile migrantenprofiteurs? :p
Wat ik wel serieus minder vind zijn de marokanen in mechelen centrum die je op klaarlichte dag gewoon volgen doorhet centrum. Zelf heb ik daar geen last van maar ik zie het gebeuren bij meisjes. Ik kan me voorstellen dat je dan wel een beetje negatiever tov migranten kijkt :)

pit24
28 september 2005, 22:06
gisteren heb ik 18 migranten tegengekomen (ik heb ze geteld) en ze deden allen niks. Maar wss waren ze het wel van plan zene, ik bedoel wat komen ze anders doen in een school...toch niet leren zeker, want volgens de rassen theorie kunne die hoogstens een IQ hebben van 95.

Miss moet ik da elke dag doen :/

[deleted]
28 september 2005, 22:13
[deleted]

^^pathfinder^^
28 september 2005, 22:29
hmm, sorry maar een attitude als "ik voel me niet op m'n gemak" vind ik niet echt belangerijk... als ik zo langs die mensen passeer die gothica kleren aanhebbe voel ik mij ook niet op mijn gemak(vinnek gewoon vrij scary) maarjah ik respecteer hun manier van leven eh...
die mensen zijn imo hilarisch

Dennoman
28 september 2005, 23:09
Njah, om eerlijk te zijn, over het onveiligheidsgevoel, toen ik een keer in Schaarbeek het station uitliep, voelde ik me meer ongemakkelijk door de duidelijke beweging in schijnbaar verlaten huizen, dan door eender welke buitenlander die mijn pad kruistte op straat :p hoewel in Schaarbeek een blank persoon een uiterst zeldzaam zicht is. Kortom, verder kijken dan de huidskleur en ongemakkelijk voelen is gewoon onbestaande :p

Mr.Choco
29 september 2005, 03:53
ik voel me ongemakkelijk snachts als ik same met vriende over straat wandel en er een patrouillewagen passeert. da ongemakkelijk voele zal wel aan de nacht ligge zeker...
MVG
Choco

[deleted]
29 september 2005, 04:54
[deleted]

k995
29 september 2005, 07:54
zarathustra

al het voorgaande in die post is gewoon gezever, dus dat even terzijde.

Helemaal niet, ik weet dat het als overtuigd VB'er voor jou moelijk is om "slechte" dingen te horen over je idolen maar dat zijn nu eenmaal feiten, volop gedocumenteerd.

Het ging hier helemaal niet over het VB het ging over migranten en daaruit volgende westere cultuur vs. andere. Als jij daar oude standpunten van het VB wil bij te pas sleuren is dat uw probleem niet het mijne. Dat ze abortus willen verbieden is grote onzin, misschien terugschroeven, maar niet verbieden.

Nuja, blijkbaar mag je alleen een mening hebben over die partij als je in het bestuur zit

:rofl: In mijn discussie tegen jou ging het wel degelijk over het VB en HUN mening over vrouwen en homo's . Als jij dan jouw mening begint te geven is die net als mijn mening daarover irrelevent want ik noch jou zitten in het VB. Dat is toch niet moelijk te snappen, maar ik kan wel begrijpen dat ke over iets anders wil beginne, het VB kan hier niet goed uitkomen dus maar wat rond de pot draaien he? ;)

k995
29 september 2005, 07:56
Deus ex Machina
nu dit terzijde, maar hoe wil jij dan hoe het zit met de abortuswet?

Laten zoals het nu is, ik vind dat die wet goed uitgewerkt is , niet verstrengen of versoepelen.

Preske
29 september 2005, 10:46
heb eens gehad dat er een marokaan om 1u snachts kwam aanbelle bij mij thuis. Het was toen begin december en toen mijn vader opendeed begon hij 'drie koningen' te zingen..

ze zouden hem moeten opsluiten.
de gangster :sop:

zoiets zijn kwajongensstreken (eventueel in dronken toestand). Maar als ze op iemand afkomen met "geef mij een sigaret of geld of ik slaag u af" Dat jaagt de mensen toch schrik aan.

Ik vind dat juist wel belangrijk.
De mens heeft altijd wel schrik van iets. Diegene die beweert van niets schrik te hebben moet ik eigenlijk nog tegenkomen.

Ik voel mij niet op m'n gemak in grote groepen, of als ik en m'n vriend(in) overt straat loop en der is een groepje noordafrikaanse jongeren in de buurt. Maakt mij dat dan racist? Nee, want ik ben al enkele keren bij een Jordaan en zijn familie pc's gaan repareren en daar voel ik mij geheel op m'n gemak bij, en die hebben mij heel goed ontvangen.

Zo zullen skaters ook wel ni op hun gemak zijn als er een groepke van hun "aartsvijanden" in de buurt zijn, en omgekeerd.

Het is perfect normaal om in de buurt van een bepaalde groep "niet op uw gemak te zijn" en das uw goed recht vind ik. De ene heeft het met jongeren int algemeen, de andere met goths, sommige zelfs met meisjes/jongens.

Cazzz
29 september 2005, 16:53
ze zouden hem moeten opsluiten.
de gangster :sop:

ik snap niet of je hem door hebt maar die gast wou dus inbreken en eerst ff checke of er iemand thuis was.. allesbehalve kwajongensstreken(die leek mijn vader der rond de 20)

zarathustra
29 september 2005, 18:24
:rofl: In mijn discussie tegen jou ging het wel degelijk over het VB en HUN mening over vrouwen en homo's . Als jij dan jouw mening begint te geven is die net als mijn mening daarover irrelevent want ik noch jou zitten in het VB. Dat is toch niet moelijk te snappen, maar ik kan wel begrijpen dat ke over iets anders wil beginne, het VB kan hier niet goed uitkomen dus maar wat rond de pot draaien he? ;)

Och helemaal niet. Maar als jij stelt dat in hun programma staat dat ze abortus willen afschaffen en dat homofilie een ziekte is, en ik zoek dit dan op en het blijkt niet zo te zijn.. moet er dan nog verder gediscussieerd worden? Je baseert je op losse uitspraken die weldegelijk al tegengesproken zijn wat dan weer terzijde wordt geschoven. Tja, als we alleen nog de idiote uitspraken van alle mensen gaan onthouden en ons daar op baseren..

en ohja voor je me ten onrechte in een hokje stopt. Ik ben geen "overtuigd VB'er" Moest er morgen iets zijn tussen CD&V en VB in, direct. (en daar komt nog bij dat je imo geen signaal geeft door de ene keer vld en de andere keer cd&v te stemmen, uit de groeie van het VB weet men tenminste iets)

Quxan
29 september 2005, 18:30
Ik krijg wat van de "bange Belg"

Losse gevallen zoals "der heeft nen keer nen turk vies naar mij gekeken" of "nen marokaan moest een saf hebben van mij of kkreeg klop" zeggen trouwens niet echt iets.

ik ben al meer lastig gevallen door blanken (lees neo-nazi's, "londsdalejongeren" en ander gespuis) dan door Turken, wilt dit dan zeggen dat alle (of de meeste) blanken slecht zijn? nee, enkel wat extremisten die de boel verzieken en die vind je overal.
Nooit afgevraagd of ie niet terecht bang is?
Kzit in Brussel op kot:
-vorig jaar ene naar bankautomaat gesleurd om zn rekening leeg te halen; er stond geen geld op dus hebben ze hem in elkaar geklopt.
-paar dagen trug vroeg iemand of ik geen hasj/coke wou kopen.
-"Zidane moves" in Brussel, al zodanig veel gezien dat ze een ander verhaaltje gaan moeten verzinnen als ze mn portefeuille willen meepakken.
-en daarnaast nog een 5tal gsms gepikt (op jaar tijd op 30 man)... niet al die dingen zijn echt gevaarlijk, maar diefstallen horen bij mij ook bij onveiligheid.

Kwil maar zeggen: schrik in Brussel is vaak terecht.

Preske
29 september 2005, 21:53
ik snap niet of je hem door hebt maar die gast wou dus inbreken en eerst ff checke of er iemand thuis was.. allesbehalve kwajongensstreken(die leek mijn vader der rond de 20)

nja, daar had ik ni aangedacht.
sorry :)

zarathustra
30 september 2005, 09:13
Ik krijg wat van de "bange Belg"

Losse gevallen zoals "der heeft nen keer nen turk vies naar mij gekeken" of "nen marokaan moest een saf hebben van mij of kkreeg klop" zeggen trouwens niet echt iets.

ik ben al meer lastig gevallen door blanken (lees neo-nazi's, "londsdalejongeren" en ander gespuis) dan door Turken, wilt dit dan zeggen dat alle (of de meeste) blanken slecht zijn? nee, enkel wat extremisten die de boel verzieken en die vind je overal.

ik denk dat men eens moet begrijpen dat mensen niet stemmen en denken in overweging nemende het grote geheel. Mensen stemmen/denken op een bepaalde manier vanuit hun eigen leefwereld. Dus als zij lastig gevallen zijn door een turk ofzo. Dan hebben zij mss enige afkeer van 'de migrant' en dat is hun goed recht. Want hoe kan je anders een mening vormen? Je kan nooit alle praktijk voorbeelden van uw mening zelf meegemaakt hebben.

Net zoals mensen die het belachelijk vinden dat men bij de gemeente ergens op stemt omdat zijn voetpad slecht ligt. Iedereen stemt/vormt zijn mening toch om welke reden hij zelf verkiest zeker

rbn-
30 september 2005, 09:31
In Leuven heb je soms is last in de naamsestraat of andere straten dicht bij de oude markt. Maar zowel somsm et migranten (altijd in groep). Of stoeme neo-nazi's die boel komen zoeken. Ik zeg daar niks tegen en nog moete soms uitkijken dat ge gn mep krijgt. Tis al is zover geweest dat de politie die eerst laat uitvechten en ze dan oppakt. Anders krijgen ze beide partijen op zich. HIP HOI.

DigitalOverdose
30 september 2005, 11:22
Ik denk dat sommigen hier toch wel eens wa meer moeten buitenkomen zenne, kwestie dat ze de realiteit eens wa meer onder ogen zien. En ik bedoel dan ni eens ne sausis gaan halen bij de brave allochtone slager om den hoek of eens een klapke doen met uwen allochtone collega.

Zelf ken ik verschillende mensen met steeds weer dezelfde ervaringen met bepaalde migrantengroepen.

Bijvoorbeeld ene die mede-eigenaar was van een dancing in't stad. De verhalen zult ge al wel kunnen raden natuurlijk: eerst iedereen binnen laten met vaak boel tot gevolg en volk dat gaat wegblijven. Dan de groep die steeds boel zoekt proberen weren waarna het weer beter begint te draaien. Maar o ja, ook regelmatig een klacht wegens racisme op uw dak krijgen natuurlijk waarna ge vervolgens gedwongen wordt een aantal mensen binnen te laten waarvan geweten is dat het boelzoekers zijn...
Uiteindelijk heeft hij zich van pure frustratie uitgekocht. Ni omwille van de centen die het op bracht maar omdat hij het kotsmoe was om met heel die heisa te zitten. En ik kan u verzekeren dat het nen 'horeca-mens' is die ni liever deed dan mee zo'n zaak uitbaten, 't moet dus al erg geweest zijn dat het dan zover komt eer dat hij da deed.

Overigens is't nen homo dus per definitie kan hij volgens sommigen gene VB'er zijn.

Afgelopen jaar ben ik wa met immobiliën bezig geweest en dus veel in kontakt geweest met mensen in die sector. Over't algemeen heb ik daar een idee over dat die toch iederen Euro pakken die ze kunne pakken omdat het toch maar met het eigendom is van andere mensen. Maar ene regel bleek bij ieder van hen toch nog meer te primeren: don't go in to bussiness met migranten als ge't kunt vermijden.
Bepaald moment zocht ik een appartement om te kopen en dan verder te verhuren maar bij diverse immo's kreeg ik de raad om uit de stad weg te blijven, zelfs al hadden ze daar appartementen te koop staan. Op den duur had ik een appartement (buiten de stad) en dan kreeg ik weer de raad om best ni aan migranten te verhuren 'om miserie te vermijden'.
Toch wel vreemd van die mensen dat ze in zulke gevallen nog liever geld laten liggen. En ik heb het dan niet over 1 immo kantoortje heh...

Zelf zet ik al wel eens een stapke in de wereld in't stad, meer bepaald Café Local op donderdag avond. Over't algemeen best nen toffen boel daar maar als ik problemen zie dan zit er altijd wel volk van ene bepaalde groep migranten tussen. Paar keer dat er lappen werden gegeven door de portiers, paar keer dat ne migrant nen toevallige voorbijganger letterlijk bij zenne kraag pakt en begint te intimideren omdat hij hem toevallig gestoten heeft in't voorbij gaan (ni moeilijk als ge weet hoe vol Café Local soms wel is) en een paar keer zelf aangesproken heeft met interessante dingen zoals 'ik ben de pooier van uw moeder'. En dan nog te zwijgen van de verhalen van meiskes die om de zoveel keer bij hun gat gepakt worden en dergelijke...

Overigens hoef ik voor die dingen ni eens naar 't stad te gaan. In den Highstreet kom ik ook al es en daar is't ook altijd wel goe. Heb ik nog mor ene keer ambras gezien en rara, wat voor mensen zaten er tussen?

Ook van m'n schoonbroer heb ik zo al wa gehoord. Die werkte vroeger in een wreed simpel fabriekske. Vrij vuil werk maar best tof om te doen en met een pree om U tegen te zeggen. Hoeveel die er wel ni heeft zien passeren die het na een paar dagen al aftrapten omdat ze't toch ni zagen zitten. Sommigen vroegen zelfs bij hun sollicitatiegesprek al direkt achter een briefke waardoor ze bij de VDAB konden aantonen dat ze toch mor geweest waren. En raad maar eens van welke origine die gasten in't overgrote deel waren?
Aan de pree zal't zeker ni gelegen hebben want hij kwam door z'n overuren regelmatig aan maanden van 2000€ en meer...

En dan is er nog een gevalleke van mijn schoonmoeder. In Deurne in een van de steegskes ne kleinen allochtoon aangereden. Die kleine pakt zenne fiets terug op en rijdt door nog voor ze kon uitstappen. In ne reflex om te willen zien of da gastje zeker niks heeft en om toch de papieren in te vullen om later gene zever te krijgen stapt ze terug in haren auto om er terug achter te rijden mor binnen de kortste keren stond heel het straat vol volk waardoor ze dus ni door kon. Gasten die dus ineens mor midden op't straat gingen staan.

Sorry zenne maar als ik al die dingen bij mekaar pak dan kan ik nog moeilijk geloven dat het maar om een paar enkelingen gaat in het migranten milieu en voor de rest veel vooroordelen. Zeker als ik dan nog dingen lees in de gazet zoals 4 Joegoslaven (zelf toch ook migranten) die in een openbaar zwembad door 80 moslims in mekaar geklopt worden omdat er een paar meiskes bij hen zaten waarop enkele van die moslims ook een oogske hadden laten vallen.

BTW zo'n boerenbetoging omdat er door maatregelen duizenden bedrijven bedreigd worden en er met wa eieren wordt gegooid of hoogstens een paar ruiten van een ministerie sneuvelen is nog wel iets anders dan nen hoop migranten die den boel kort en klein slaan omdat ne geesteszieke zijnen allochtone buurman heeft afgeschoten zenne. Waarna Mie Vogels er dan nog bij op de koffie gaat, met hoofddoek op natuurlijk! Mischien dat dieje Iraanse minister die hier laatst op bezoek was er nog een voorbeeld aan zou kunne nemen, die wou ni eens een doodgewoon hand geven aan een vrouw.

BTW hebt ge de moslimgemeenschap ene kik horen geven toen een groepke van hen ne joodse jongen had neergestoken zondere enige reden (ja, omdat'm joods was prolly)?

BTW is't ook ni tekenend dat wij er hier alles aan doen om moslims de mogelijkheid te geven om ene keer per jaar ritueel een schaap te slachten (hoewel feitelijk verboden) terwijl ge in diverse moslimlanden al ter dood veroordeeld kunt worden als ge als westerling in uw eigen huis nen druppel alkohol zoudt hebben? Da zegt IMO veel over het verschil in verdraagzaamheid tussen onze 2 culturen...

YuRiPa
30 september 2005, 12:03
@ Digital Overdose: :niceone: Eindelijk iemand die t door heeft. Goede post.:applause:

Couldn't agree with you more...:)

zarathustra
30 september 2005, 13:16
DigitalOverdose, ge hebt overschot van gelijk. Maar de reply's uit bepaalde hoek kan je zo al voorspellen iets in de aard van 'en blanken/belgen/vlamingen doen dat niet ofzo?'

Tuurlijk een vrij idiote reply aangezien dat totaal naast de kwestie is.

Anyway, ook nog een interessant artikel gelezen over de dienst vreemdelingen zaken. Leuke dingen zoals mensen die illegaal het land binnen willen geraken en wiens advocaat al belde dat ze hem moesten vrijlaten nog voor ze hem hadden.. vliegtuig had vertraging. Mensenhandelaars \o/ Maar zetten ze die dan terug op het vliegtuig? nee hoor, ze zetten die op straat met een bevelschrift om het land te verlaten en dan 'verdwijnen' die.

Of het feit dat bulgaren/hongaren/turken etc hier politiek asiel willen aanvragen (waarom niet in eg. tsjechie of griekenland? toch veel dichter, maar soit).. ge kunt u dan afvragen wat zo'n landen bij de europese unie willen komen doen.

Of het feit dat bij amper bij enige percenten van de afwijzingen van asiel een deportatie volgt.. de rest 'verdwijnt'

Of dat in bepaalde steden geen statistieken over illegalen mogen gemaakt worden omdat de mensen de resultaten niet leuk zouden vinden
etc.

Maar het gaat goed, het gaat allemaal goed \o/

^^pathfinder^^
30 september 2005, 13:51
@ Digital Overdose: :niceone: Eindelijk iemand die t door heeft. Goede post.:applause:

²
nu benieuwd afwachten wat de moraalridders als tegenargument gaan aanhalen.

Kurobu
30 september 2005, 15:39
²
nu benieuwd afwachten wat de moraalridders als tegenargument gaan aanhalen.

ik ga ook volledig akkoord hier mee.
er is een probleem. het probleem wordt alsmaar groter.
maar waneer zullen genoeg mensen het inzien dat er ieks wordt aangedaan.

kem zo ook nog 2 verhaalkes van gisteren in kortrijk :

1 kzat in het ziekenhuis een goeie vriendin haar moeder gaan bezoeken, die vrouw haar kamer genote was een marokaanse. ze kregen hun eten over de middag en het was varkens vlees.
die maddam wilde da nie eten ( niet die marokaanse ) omdat ze nie goe kon knabbelen, maar ze kreeg nieks anders. toen die marokaanse door had dat het varkens vlees was riep ze de verplegster en vroeg andere eten. wat ze ook kreeg. maar die madam nie .. ze sneden het voor haar terwijl ze het toch nog nie kon knabbelen. dat ze haar dan toch ook een zacht stukje vis geven? :s

2 de verhaal :

ik en mijn vriendin zitten op de bus. we vertrekken aan station.
paar vreemdelingen komen voor bus lopen om het te doen stoppen omdat ze hem gemist hadden ( terwijl ze daar al even lang waren als ons ) die controleur zegt tegen de de vrouw die rijdt met de bus van nie stoppen ze zijn te laat. die madam zegt kzal tochs toppen meneer want anders zouk er nog eens kunnen van krijgen omdat door reed ... die madam stopt. en mijn vriendin kwaad lik geen een ... ei madam waarom reede maandag door als ik echte te laat was en stopte nu wel. omdat vreemde zijn of wa ? Waarop een van die vreemde tegen mij komt uitvliegen en duwen omdat ze da zij. ik heb toen een schoon vaag gehad tegen mijn schouder blad van die ene.. waarop mijn vriendin derekt panikeerde. die marokaan ging zitten .. ik stond daar met enorm veel pijn in mijn schouder ( kwilde mijn vriendin beschermen door nieks terug te doen, en voor haar te blijven staan ) die controleur heeft er opgesproken en vroeg hen de bus te verlaten. ze wilden niet. die ging de politie bellen. en die gasten zijden schoon van rijden zonder politie of politie bellen en later hebben wij u nog. voila bus vertrekt ... ik zo dom om geen klacht neer te leggen... ( ze kennen mijn vriendin en kwil nie dat er ieks gebeurt ).

dus is het nog normaal dat ik uit schrik dat mijn vriendin ieks over komt, die mensen ongestraft te werk kan laten gaan ?
gvd zeg, tis echt om zot op te komen.
lacoste en sergio tachhinie daar om hun lijf. ze zouden beter eerst leren wa onze wet en maatschapij van heb verlangt. voor ze hier meneer en mevrouw komen uithangen.

ik kom het beu, natuurlijk er zijn slechte belgen ook. begin daar weer niet over te mekkeren aub.

The Patriot
30 september 2005, 23:26

Hier zet ik een dikke second op :)

Ik heb het al tienduizend keer gezegd dat sommige mensen eens wat meer moeten buiten komen de ware realiteit onder de ogen zien hoe hard het ook is :)

Nu ik zit soms met rare dingen in mijn kopke ook en dan denk ik zo aan dingen zoals de bezetting van gaza strook .. Het lijk het hier een beetje op .. met enige verbeelding althans .. Ik vraag mij af hoe het over tien jaar hier gaat gesteld zijn , over 20 jaar, 30 jaar, 40 jaar ... Het spookt door men hoofdje :)

@koruba, ge zijt nen moedige kerel :)

Kvind het een beetje erg als we ons zouden laten kennen door marrokanen, albanezen, wat dan ook .. Nen vreemdeling mag hier alles en wij mogen hier nix .. Waar zit de godverdomse logica toch ?

Red_Dog
30 september 2005, 23:39
Weer typisch hoe enkele mensen problemen hebben met migranten en dan spreken over een levensgroot probleem, alsof wij binnen 10 jaar in een Islamstaat leven.
Wel raar dat ik ook al af en toe tegen een Marokkaan loop, mij verontschuldig en door loop.
Nog nooit vast gepakt though.
Het zal wel zijn omdat ik zo struis ben zeker ? (teh lol)
Oh ja, triestig trouwens hoe mensen die anders denken over migranten blijkbaar mensen zijn die nooit buiten komen.

edit: ik ontken niet dat er problemen zijn, maar sommigen overdrijven.

^^pathfinder^^
30 september 2005, 23:46
Weer typisch hoe enkele mensen problemen hebben met migranten en dan spreken over een levensgroot probleem, alsof wij binnen 10 jaar in een Islamstaat leven.
Wel raar dat ik ook al af en toe tegen een Marokkaan loop, mij verontschuldig en door loop.
Oh ja, triestig trouwens hoe mensen die anders denken over migranten blijkbaar mensen zijn die nooit buiten komen.

en sommigen relativeren TE veel

The Patriot
30 september 2005, 23:46

En sommigen dan ook weer niet ;)

Thangt ook veelal af van waar ge woont ;) Woonde bijvoorbeeld in ronse dan moede daar al niet teveel verkeerd doen of der staat direct 20 man aan uw deur :)

Mijne vroegere turnleraar zijn vrouw durft daar zelfs de straat niemeer op omdat ze nu al 2 keer aangevallen is door migranten ! ..

Je ontkent niet dat er problemen zijn maar je bent toch precies toch niet echt overtuigd ...

Kurobu
1 oktober 2005, 00:00
ik kan me kwa mening volledig aan sluiten bij the patriot.
er moet ieks aan gedaan worden, of de blanke belg zal ooit nog in opstand komen.
en dit wil ik niet mee maken. maar ik denk toch wel als de regering nieks doet en het altijd zo zal relativeren, dat het volk ooit wel eens op straat zou durven komen voor dit probleem. de meerderheid is gewoon bang om hier voor uit te komen dat ze er tegen zijn, eerlijk gezegd zou ik het ook nie in het openbaar bekend maken dat ik er radicaal tegen ben. kzou graag nog paar jaar mee gaan.

Morpheus
1 oktober 2005, 00:32
ow boy... nog altijd dat zelfde gezaag over migranten.

1) sommigen hebben niets beter te doen
2) sommigen hebben het inzicht niet om te zien dat dat logisch is omdat het gewoon de laagste sociale klasse is
3) sommigen hebben een totaal gebrek aan een blik op de wereld

De laagste sociale klasse zal altijd dat soort krapuleuze toestanden uithalen (van welke aard dan ook).
Dat heeft niets met afkomst of wat dan ook te maken. Als je dat niet inziet, dan ben je gewoon een racist.
Misschien gewoon eens iets proberen stimuleren naar die doelgroep toe, ipv van dat gekanker van 30% van de bevolking.
Hoe dom kan je zijn om te geloven dat "groepen mensen" uit zichzelf krapuul gaan uithangen?
Hoe dom kan je zijn om te geloven dat dat vasthangt aan een huidskleurtje en een huisje in borgerhout.
Sociale afkomst is de oorzaak, en positieve projecten de oplossing.

Niet dat kortzichtige/op het randje van racisme afzijnde gekanker!

Cazzz
1 oktober 2005, 00:37

Jij woont in antwerpen zeg je dan? Waar in Antwerpen mag dat dan wel zijn? Linkeroever?

Kurobu
1 oktober 2005, 00:45

2) sommigen hebben het inzicht niet om te zien dat dat logisch is omdat het gewoon de laagste sociale klasse is

De laagste sociale klasse zal altijd dat soort krapuleuze toestanden uithalen (van welke aard dan ook).
Dat heeft niets met afkomst of wat dan ook te maken. Als je dat niet inziet, dan ben je gewoon een racist.
Misschien gewoon eens iets proberen stimuleren naar die doelgroep toe, ipv van dat gekanker van 30% van de bevolking.
Hoe dom kan je zijn om te geloven dat "groepen mensen" uit zichzelf krapuul gaan uithangen?
Hoe dom kan je zijn om te geloven dat dat vasthangt aan een huidskleurtje en een huisje in borgerhout.

en jij mag dan mensen die zo denken dan wel allemaal over de zelfde kam scheren.

wel oke ik heef het toe dat ik een rascist ben en dom ben.
maar ik ben gellukig zo. en ik zij toch ook al eerder, dat ik daarom die mensen niet ga lastig vallen opstraat en zeker niet in het open baar zou bekend maken ( behalve hier dan :p )

YuRiPa
1 oktober 2005, 01:12

Ohnee, gij zijt goe... Iedereen die hier een beetje de waarheid zegt wordt meteen de mond gesnoerd door de mods, en de "linksen" mogen alles zeggen, net als de moslims hier. Heb u nog (en de andere mods hier trouwens) nog nooit iets zoals dit tegen een moslim zien zeggen, terwijl zij nog veel verder gaan dan wij. Dus eerst objectief zijn, dan commentaar leveren op ons. En zie de waarheid es onder ogen man, gij zijt echt t toppunt van naief.. Geez..:ironic:

1.) Sommigen maken zich zorgen over de situatie die komen, en anderen, zoals gij, zien da nie omdat ze blijkbaar op een andere utopische wereld leven, of gewoon te naief zijn...:ironic:

2.)Sommigen ontbreekt t inzicht om es te kijken wat er echt in de wereld gebeurt. Kijk es om u heen. Overal waar er probs zijn, zijn zo'n beetje moslims bij betrokken. Probs in NL en België? Voornamelijk met allochtonen. Criminaliteit? Bewezen dat t door allochtonen meer is. Maja, toeval zou gij zeggen, er lopen ook slechte blanken rond. Ja, duh.:doh: Maar dan nog, die zijn nie zo erg als de allochtonen.

3.) No comment, aangezien gij degene bent met de kleinste blik op de wereld...

Euhm, niks met afkomst te maken? Hoort gij veel verhalen van arme Belgen of Nederlanders die iemand voor zn hersens slaat omdat ie op een bepaalde manier gekleed is of naar m kijkt? Nee, die proberen er het beste van te maken. Die willen graag werken, enige waar de allochtonen goe voor zijn is probs veroorzaken en klagen.. Klagen over racisme... Kweenie hoor, maar volgens mij discrimeren de allochtonen en nie wij. Wij mogen er in ons eigen land nie bijlopen zoals we willen, zonder commentaar van allochtonen, wij moeten homoseksuelen maar afmaken omdat de Islam het verboden heeft... Nu nie komen met dat t in de bijbel ook nie mag. Doen de christenen er moeilijk over? Over homo's? Nee, hier nie iig. De moslims slaan een homo in mekaar als ie met zn vriend op straat loopt in Amsterdam... Goe bezig.. Ligt ook totaal nie aan afkomst joh... Hoe kom je erbij...:ironic:

Als je dat nie inziet, ben je lekker naief in je utopische wereldje... Morpheus, we zien over 20 jaar wel wie er gelijk heeft, en nee, da zijt gij nie...

Stimuleren? Alsof wij nie al genoeg doen. Die allochtonen willen gewoon nie integreren. Snap da nou es man. Geez. Kom es uit uw utopische wereldje, en zet een stap op aarde.. Kanonne zeg...

Hoe dom kan je zijn door alle probs weg te halen en neer te leggen bij de autochtonen? Terwijl t toch echt een wereldwijd probleem is.. Naief zijn is ook een vak blijkbaar....

Da laatste van huidskleurtje reageer ik nie eens meer op, anders val ik in herhaling... Geez he... Kom es op aarde.. Waar leeft gij trouwens? Utopia of zo?

Like I said, sociale afkomst heeft er niks mee te maken. De allochtonen hebben t vaak beter dan autochtonen in dezelfde sociale klasse, de allochtonen rijden in hun grote BMW's enzo (allemaal drugsgeld natuurlijk) en de gewone autochtoon werkt ervoor, ten minste, als ie nie tegen gewerkt wordt door onze oh zo vriendelijke allochtoon.

En kankeren? Don't use that word again...
Wie zeurt er nou? De allochtonen zeuren t meeste. Als je ze al verkeerd aankijkt zeuren ze al over discriminatie.. Maar degenen die worden gediscrimineerd da zijn wij...

Time
1 oktober 2005, 01:15
enige waar de allochtonen goe voor zijn is probs veroorzaken en klagen
Dat heb je tegen de verkeerde persoon gezegd. ;)

Bye. : x

YuRiPa
1 oktober 2005, 01:24
Dat heb je tegen de verkeerde persoon gezegd. ;)

Bye. : x

I know, maja, als je hier nie eens meer je mening kan posten.. Het is gewoon zo, maja, naievelingen (hoe schrijf je da eigenlijk?:lol: ) hou je altijd.

En t zou een hoop zeggen over de objectiviteit van de mods hier (in t bijz Morpheus) als ik er een warning voor krijg ofzo. Maar sorry, als je de waarheid nie eens mag zeggen hier, kap dan met dit hele forum, want als de waarheid nie eens gezegd mag worden, dan heeft een forum ook geen zin meer.

Dit zijn toch altijd wel goede discussies, de meningen lopen sterk uiteen, da's leuk, t onderbouwen van je mening enzo, da moe wel met dit onderwerp, al komen de onderbouwingen altijd weer terug, hehe..:D Zolang je elkaars mening respecteert, is er niks aan de hand. Daar gaat Morpheus meteen al de fout in, hij respecteert andermans mening nie, alleen zn eigen mening wordt gerespecteerd door hem, en da's jammer, en nie handig als je mod bent, dan zou je juist objectief moeten zijn en ten minste moeten proberen om t goede voorbeeld te geven. Maja, we'll see what future brings....:)

sneller
1 oktober 2005, 01:30
hmm dit is actualiteitsforum en dus vrij belangerijk dat ge serieus blijft spreken aan de post van yuripa blijkt dat hij helemaal geen respect heeft voor de mods, bann plz?
ps: tfeit dat hij wat lult over zaken waarem gaan kennis over heeft is ff terzijde...

@overdose, in local mogen er nu amper nog marokkanen binnen(we spreken over enkelen) dus wat zeg je nu eigenlijk?
tzelfde geldt voor highstreet en alle andere discotheken(zelfs kinderdiscotheekjes zoals dixies).

YuRiPa
1 oktober 2005, 01:46
hmm dit is actualiteitsforum en dus vrij belangerijk dat ge serieus blijft spreken aan de post van yuripa blijkt dat hij helemaal geen respect heeft voor de mods, bann plz?
ps: tfeit dat hij wat lult over zaken waarem gaan kennis over heeft is ff terzijde...

@overdose, in local mogen er nu amper nog marokkanen binnen(we spreken over enkelen) dus wat zeg je nu eigenlijk?
tzelfde geldt voor highstreet en alle andere discotheken(zelfs kinderdiscotheekjes zoals dixies).

Geen respect voor de mods? Kanonne zeg.. De mods zijn nie heilig hoor, en er zijn meer die de objectiviteit van Morpheus in twijfel trekken. Maja, ik kom er voor uit. Da's zeker weer verkeerd...

Geen kennis van zaken, da zal t zijn... Daarom is t meerendeel het hier met me eens.. Kom jij es ff een kijkje nemen in steden als Rotterdam jochie, dan weet je precies waar ik t over heb...

En mij bannen? Ze doen maar. Me don't care. Zegt alleen iets over de objectiviteit van de mods hier. Maar gij zijt wel t toppunt van zieligheid door om een ban te vragen.. Why? Omdat ik de waarheid zeg.. Maja.. Naievelingen he...:ironic:

Ex0dus
1 oktober 2005, 01:50
Hmmm, veel racisten hier precies.. zijn het toevallig diegene die zelf nog nooit een aanvaring gehad hebben met een allochtoon en enkel van "horen zeggen".

Kijk, ik heb al enkele aanvaringen gehad met allochtonen, maar evengoed met belgen. Als je elke allochtoon over dezelfde kam scheert ben je slecht bezig.

Plus, diegene (nu heb ik het over marokkanen) die hier voor "veel" overlast zorgen zijn meestal de berbers ne die worden in hun eigen land ook vies bekeken en verafschuwd, omdat zij ginder - net zoals hier - behoren tot de laagste klasse, ik zeg niet dat dit geldt voor elke berber hé.

Ik zou nooit op het vlaams blok stemmen en ben ook totaal geen racist na wat ik al heb meegemaakt en dat is niet van naïef zijn, leer gewoon relativeren...

Cheers

Ex0dus
1 oktober 2005, 01:53
I know, maja, als je hier nie eens meer je mening kan posten.. Het is gewoon zo, maja, naievelingen (hoe schrijf je da eigenlijk?:lol: ) hou je altijd.

En t zou een hoop zeggen over de objectiviteit van de mods hier (in t bijz Morpheus) als ik er een warning voor krijg ofzo. Maar sorry, als je de waarheid nie eens mag zeggen hier, kap dan met dit hele forum, want als de waarheid nie eens gezegd mag worden, dan heeft een forum ook geen zin meer.

Dit zijn toch altijd wel goede discussies, de meningen lopen sterk uiteen, da's leuk, t onderbouwen van je mening enzo, da moe wel met dit onderwerp, al komen de onderbouwingen altijd weer terug, hehe..:D Zolang je elkaars mening respecteert, is er niks aan de hand. Daar gaat Morpheus meteen al de fout in, hij respecteert andermans mening nie, alleen zn eigen mening wordt gerespecteerd door hem, en da's jammer, en nie handig als je mod bent, dan zou je juist objectief moeten zijn en ten minste moeten proberen om t goede voorbeeld te geven. Maja, we'll see what future brings....:)
Dat is geen mening, dat is een racistische uitspraak van een onwetend kind.
Nu hoop ik echt dat de mods optreden!

Cheers

YuRiPa
1 oktober 2005, 02:03

Cheers

Leg dan es uit wat er zo racistisch is.. Dat de allochtonen ons voor alles en nog wa uitmaken (ook op dit forum ja) mag zeker wel.. Geezes he.. Get a life. Come to the real world... :ironic:

En onwetend kind? was t maar zo. Spreek uit ervaring.. Heb nogal wa slechte ervaringen met moslims gehad, nie zoveel met autochtonen.. Tuurlijk heb je ook goede allochtonen, die er wel wa voor doen. Die bedoel ik dus ook nie in mn posts, al staat er veel alle, da bedoel ik nie. Wou da er nog onder zetten, maar ben t vergeten. That can happen..

Maar ik een racistisch onwetend kind? Mag je denken, we zien over 20 jaar wel wie er gelijk heeft. Blijft gij maar lekker in uw utopia wereldje, blijf ik wel in the real world...

DBK
1 oktober 2005, 02:11
Er is een probleem in de grootsteden en iedereen beseft het maar sommigen willen het probleem gewoon negeren voor de vrede een beetje te bewaren. Met negeren kom je nergens. Maar wat moet je doen? De imans zeggen zelf dat hun jeugd verkeerd bezig is, ze zien het ook en wijzen ze er ook op maar helaas bereiken ze niet iedereen.
Ik vraag mij af van waar die negatieve houding van allochtone jongeren komt? Ik heb ooit eens een artikel gelezen uit de Standaard waar dit min of meer werdt verklaart, toevallig iemand die dit nog heeft? Het zou mij een plezier doen kon ik dit nog eens lezen want het had voor vele zaken een verklaring.

DigitalOverdose
1 oktober 2005, 02:51
Allez, in Café Local mogen bijna geen Marokanen meer binnen? En hoe zou da komen denkt ge? Eén van de komende weken es checken seh of ze daar ook eindelijk het licht hebben gezien.

BTW nog een 'leuke' anekdote van in Café Local:

We waren er es met een groepke en ene van ons had een klakske op. Die is ettelijke keren aangesproken geweest door de portiers om da klakske af te zetten. Toch zette hij het telkens weer op. Waarom? Omdat er verschillende mensen van andere origine rondliepen met de meest belachelijke hoofdeksels op: ene met een wit potske, een paar met ne bandana (oftewel schotelvod) en die konne da blijkbaar ongehinderd doen. Tot hij vrij ruw werd aangesproken het nogmaals af te nemen of dat hij anders buiten gegooid zou worden. De rest van den avond heb ik 'wit potske' en de bandana's nog ettelijke keren gezien...

BTW hun problemen hebben niks te maken met hun mentaliteit? Sorry, mor da's pas bullshit! Die mannen kunnen ook allemaal tot hun 18de naar't school en een diploma halen en zeg ni dat het ni waar is. Mor ja als ze daar dan ook ni liever doen dan boel maken en 's avonds liever tot een gat in de nacht van jongs af aan op't straat zitten rond te hangen ipv wa te leren of zo dan vraagt ge natuurlijk om ne flop heh.
En als ge als ouders liever in nen BMW rondrijdt of 4 keer per jaar naar Maroko op reis wilt gaan dan moet ge der ni van verschieten dat er geen geld meer is om uw kinderen te laten verder studeren heh. Zeker als moeder de vrouw ni mag gaan werken.

Want ja da's nog zoiets heh. Iedereen zit hier maar te kankeren op zogezegde VB'ers met vermeende extreme standpunten van die partij maar kijk maar eens naar de moslims: die zijn goe bezig met die dingen in de praktijk te brengen en dat ongestoord al jaren aan een stuk. Vrouwen aan den haard, mannen aan den toog (in hun geval de VZW), geen sex voor't huwelijk (zeker ni voor vrouwen, mannen mogen wel zo lang het maar ni met een van de eigen soort is), liever geen huwelijk met iemand van een andere soort of met andere opvattingen, geen drugs (nu ja geen alkohol, de rest mag officieus blijkbaar wel), 5 maal per dag verplicht bidden (vergelijk het met het verplicht groeten van de vlag), homofilie is een ziekte en zo kunt ge nog een tijdje voort gaan met opnoemen.

Doet me allemaal sterk denken aan die vermeende VB-standpunten, vaak zelfs nog extremer. Maar voor zulke mensen moet ge natuurlijk respect hebben want das hunne cultuur, houdt ge u als westerling bezig met zulke praktijken of gedachten dan zijt ge ne nazi... Begrijpe wie begrijpen kan.

dJeez
1 oktober 2005, 08:21
1 kzat in het ziekenhuis een goeie vriendin haar moeder gaan bezoeken, die vrouw haar kamer genote was een marokaanse. ze kregen hun eten over de middag en het was varkens vlees.
die maddam wilde da nie eten ( niet die marokaanse ) omdat ze nie goe kon knabbelen, maar ze kreeg nieks anders. toen die marokaanse door had dat het varkens vlees was riep ze de verplegster en vroeg andere eten. wat ze ook kreeg. maar die madam nie .. ze sneden het voor haar terwijl ze het toch nog nie kon knabbelen. dat ze haar dan toch ook een zacht stukje vis geven? :s

Wat een kutverpleegsters in dat ziekenhuis zeg... Of ga je nu nog zeggen dat het bovenstaande de fout is van die marokkaanse patiënte? :ironic:

En al die anecdotes : leuk, maar je kan - spijtig genoeg - dezelfde verhalen ook vertellen over belgen. Heb in de buurt van Brussel (en dan bedoel 'k vlakbij) maar eens een nederlandstalig jeugdhuis met vrij goedkope pintjes. Als je niet oplet zakken binnen de kortste keren franstalige bendes (en neen, dat zijn geen vreemden, maar belgen) af om de boel op stelten te zetten en - voornamelijk - de vrouwelijke bezoekers lastig te vallen. Buitenzetten helpt niet, dan staan ze er binnen de kortste keren terug met heel hun clubje (zelfs als je de - toendertijd - rijkswacht erbij haalt, want aangezien die kerels minderjarig zijn moeten ze die laten lopen) en dan kan je 't boeltje best sluiten als je niet wil dat ze u en de keet kort en klein slaan.

Kurobu
1 oktober 2005, 08:52

Cheers

u slijmt tegen de mods.
u mening is juist ( in u ogen dan )

wat verwacht u en nog veel andere hier van ons.
dat we u en de mods en nog veel andere gelijk geven,
en niet meer voor onze eigen mening uitkomen.
waarom is het dan een algemeen DISCUTIE forum :ironic:

om de rulez te blijven respecteren : dit is geen uitvlieger naar de mod persoonlijk toe maar naar zijn mening.

Kurobu
1 oktober 2005, 08:53
Wat een kutverpleegsters in dat ziekenhuis zeg... Of ga je nu nog zeggen dat het bovenstaande de fout is van die marokkaanse patiënte? :ironic:

En al die anecdotes : leuk, maar je kan - spijtig genoeg - dezelfde verhalen ook vertellen over belgen. Heb in de buurt van Brussel (en dan bedoel 'k vlakbij) maar eens een nederlandstalig jeugdhuis met vrij goedkope pintjes. Als je niet oplet zakken binnen de kortste keren franstalige bendes (en neen, dat zijn geen vreemden, maar belgen) af om de boel op stelten te zetten en - voornamelijk - de vrouwelijke bezoekers lastig te vallen. Buitenzetten helpt niet, dan staan ze er binnen de kortste keren terug met heel hun clubje (zelfs als je de - toendertijd - rijkswacht erbij haalt, want aangezien die kerels minderjarig zijn moeten ze die laten lopen) en dan kan je 't boeltje best sluiten als je niet wil dat ze u en de keet kort en klein slaan.

hier antwoord ik niet meer op.

FuLcRuM
1 oktober 2005, 11:50
Leg dan es uit wat er zo racistisch is.. Dat de allochtonen ons voor alles en nog wa uitmaken (ook op dit forum ja) mag zeker wel.. Geezes he.. Get a life. Come to the real world... :ironic:

En onwetend kind? was t maar zo. Spreek uit ervaring.. Heb nogal wa slechte ervaringen met moslims gehad, nie zoveel met autochtonen.. Tuurlijk heb je ook goede allochtonen, die er wel wa voor doen. Die bedoel ik dus ook nie in mn posts, al staat er veel alle, da bedoel ik nie. Wou da er nog onder zetten, maar ben t vergeten. That can happen..

Maar ik een racistisch onwetend kind? Mag je denken, we zien over 20 jaar wel wie er gelijk heeft. Blijft gij maar lekker in uw utopia wereldje, blijf ik wel in the real world...

Stel je dan slimmer op dan zij die deze dwaze opmerkingen maken en reageer er niet op... Nu verlaag je je enkel tot hun niveau...

Over Morpheus moet jij niet oordelen, dat doen de wij (de crew) wel. Als wij zouden ondervinden dat hij echt te ver gaat, of slecht bezig is, zal je het wel merken. Hij doet hier zijn uiterste best om belachelijke, kwetsende en racistische threads/posts te filteren en hij steekt veel tijd in dit forum... Hij verdient wel een beetje je respect dus :)

Ik persoonlijk heb ook al wat problemen gehad met allochtonen, en ik bekijk ze ook altijd eerst argwanend, maar dat heeft hoogstwaarschijnlijk enkel en alleen met "de verhalen" en hun huidskleur te maken... Desalniettemin geef ik hen altijd een kans, ik zal nooit grof of onbeleefd doen tegen een allochtoon, tot op de moment dat hij/zij het doet.

Gisteren het perfecte voorbeeld hoe ik mij ook soms laat vangen aan racistisch gedrag: In het station van Dendermonde staat een koppel allochtonen met hun kinderen voor mij aan het loket. Zij zitten constant in het arabisch te praten en ik denk "Leer eens Nederlands, vuile **********". Later kom ik ze weer tegen op het perron, en die man stapt naar me toe en stelt mij een héél beleefde vraag in het perfect nederlands en bedankt mij vriendelijk als ik hem antwoord.

Op die moment heb ik even nagedacht bij mezelf of ik soms niet te snel oordeel...

FuLcRuM
1 oktober 2005, 11:52

Djeez omg...

Het is gewoon een feit dat die Marrokaanse vrouw dan een voorkeursbehandeling heeft gekregen. Ok, het ging wel om haar godsdienst, maar een echt hulpbehoevende heeft dan weer niets in de plaats gekregen...

Je snapt toch wel dat dat wel enige wrok kan oproepen bij mensen?

sneller
1 oktober 2005, 12:11
Stel je dan slimmer op dan zij die deze dwaze opmerkingen maken en reageer er niet op... Nu verlaag je je enkel tot hun niveau...

Gisteren het perfecte voorbeeld hoe ik mij ook soms laat vangen aan racistisch gedrag: In het station van Dendermonde staat een koppel allochtonen met hun kinderen voor mij aan het loket. Zij zitten constant in het arabisch te praten en ik denk "Leer eens Nederlands, vuile **********". Later kom ik ze weer tegen op het perron, en die man stapt naar me toe en stelt mij een héél beleefde vraag in het perfect nederlands en bedankt mij vriendelijk als ik hem antwoord.

Op die moment heb ik even nagedacht bij mezelf of ik soms niet te snel oordeel...
Wel goed dat je dat doorhad maar toch even 1 ding posten waar ik 100% zeker over ben. Verander de marokkanen door duitsers en het arabische gesprek door duits en je zou niets negatief denken/zeggen. Je zou het niet vreemd vinden, zonder twijfel...

@ yuripa, miss meer lijntjes zoals
"je leeft in een utopia"
"geezes","geesh",etc...
"welcome to the real world"
kk the matrix was een goeie film maar dat betekent niet dat jij ff die lijntjes moet overnemen. :ironic:

We weten allang wat jij over moslims denkt(je staat altijd te brullen als het over moslims gaat), maarjah puberlijke gedrag dus ik kan dat niet echt kwalijk nemen eh...

Kurobu
1 oktober 2005, 12:24
Wel goed dat je dat doorhad maar toch even 1 ding posten waar ik 100% zeker over ben. Verander de marokkanen door duitsers en het arabische gesprek door duits en je zou niets negatief denken/zeggen. Je zou het niet vreemd vinden, zonder twijfel...

@ yuripa, miss meer lijntjes zoals
"je leeft in een utopia"
"geezes","geesh",etc...
"welcome to the real world"
kk the matrix was een goeie film maar dat betekent niet dat jij ff die lijntjes moet overnemen. :ironic:

We weten allang wat jij over moslims denkt(je staat altijd te brullen als het over moslims gaat), maarjah puberlijke gedrag dus ik kan dat niet echt kwalijk nemen eh...

het duitse gesprek : dit komt omdat je rapper zou denken van het zijn toriesten, imo zeker van.
die moslims .. mja oke .. kunnen ook toriesten zijn maar zo zie je er niet veel.

u reactie naar yuripa : oke zijn manier van uitdrukken is mss wat grof.
maar daarom nog geen reden om ook zijn mening niet te respecteren en ze
te weerleggen door te zeggen dat het puber taal is.

The Patriot
1 oktober 2005, 12:27
Ik wil hier eens een vraag stellen aan al de linksen enzo ..

Hoe staat u er tegenover dat er zoveel geld vrijgemaakt wordt voor moskeeen te bouwen ;)

Ik weet niet of ge het beseft eh ... Maar van nen belg zijn loon gaat er 40 % vanaf eh .. En waarom ? Voor immigranten undere dop uit te betalen en moskeeen te bouwen ! Ronduit schandalig !!

En @djeez, het moet het niet ontkennen, nen immigrant krijgt tien keer meer voordelen in belgië dan wij krijgen ... Het voorbeeldje met den bus is nog 1 maar iets uit de lijst van 10.000 dingen waarop zij meer voordelen krijgen dan wij ;)

Natuurlijk roept dit frustraties op .. Ze denken dat ze hier alles mogen .. Ze vallen een meiske lastig en als ge u durft weren zouden ze bij wijze van spreken een mes tegen uw keel zetten ..

@yuripa, :niceone: @ uw posts, ik moet mij spijtig genoeg inhouden want kben al eens gebanned geweest en alsek mij ni gedraag wordek stande pede weer gebanned :)

sneller
1 oktober 2005, 12:35
@ the patrio, zover ik weet krijgen de moskeeën pas sinds dit jaar subsidies en dat is nog altijd niets vergeleken met wat de kerk en synagoges krijgen... dus wat ik ervan vind? twerd tijd en hopelijk zal er geen verschil zijn in bedragen tss de 3 godsdiensten.

@patriot, vreemdelingen krijgen voordelen? ahja, ook zeker bij solliciaties voor werk?

FuLcRuM
1 oktober 2005, 12:35

Inderdaad niet, en weet je waarom? De taal die zij spreken kan ik mij nog iet of wat mee identificeren... Vroeger, voor de tijd dat ik Russisch kende, had ik exact hetzelfde met Russen, Oekraïners, etc...

We verstaan totaal niet wat ze zeggen, dus voelen we ons bedreigd... Allé, ik toch...

sneller
1 oktober 2005, 12:37
zegt meer iets over je eigen dan de vreemdelingen, maar het klopt de mensen vrezen het ongekende...

Kurobu
1 oktober 2005, 12:39
@ the patrio, zover ik weet krijgen de moskeeën pas sinds dit jaar subsidies en dat is nog altijd niets vergeleken met wat de kerk en synagoges krijgen... dus wat ik ervan vind? twerd tijd en hopelijk zal er geen verschil zijn in bedragen tss de 3 godsdiensten.

@patriot, vreemdelingen krijgen voordelen? ahja, ook zeker bij solliciaties voor werk?

de kerk is deel van onze westerse maatschapij dus zeer normaal imo.
terwijl het voor mij ook niet hoeft maar dit is een andere discutie.

geen voordeel bij solicitaties zeg je ? man man .. trek u ogen eens open !

edit : hij vind da dus goe da ze geld krijgen van de staat ? ( van ons dus )
wel kzal er u nu eens het mijne van zeggen en je mag mee een onwetende puber noemen voor een keer interseert het mij nu niet.

ze zouden beter da geld in onze daklozen steken en die mensen opleidingen geven dat ze kunnen werken en krotten die azielzoekers kraken om in te leven zouden ze beter opknappen om de daklozen in onder te bregen en bijtescholen zodat die mensen in de maatschapij geraken en niet die vreemdelingen.
die vreemdelingen daar moeten ze daar maar voor zorgen. ze moeten daar maar de regeringen op storten op die landen dat ze in die landen voedsel en dergelijke terbeschikking stellen zodat hier eerst de belg kan geholpen worden.
maar nee die vreemde eerst.
ik denk dat al die linkse die hopen dat mensen van alle origines moeten samen leven eens hun ogen moeten open trekken en niet zeggen van ons dat we ons moeten aanpassen naar hun geloof maar dat zij hun aanpassen naar onze wetten .. wetten komen boven geloof. als dit opgelost is voor die mensen kunnen we verder spreken.

voila begin me nu maar nen onwtende puber te noemen die nie weet waarover em spreekt et kan mij nie deren.

FuLcRuM
1 oktober 2005, 12:42
zegt meer iets over je eigen dan de vreemdelingen, maar het klopt de mensen vrezen het ongekende...

Heb ik iets gezegd over de vreemdelingen mss? neen...

omg

zarathustra
1 oktober 2005, 12:47

Tuurlijk, maar is dat relevant? Misschien wel als je de vraag stelt zijn 'belgen' (een nationaliteit die neit veel meer betekend, maar soit) beter dan allochtonen. Maar dat is dus de vraag niet eh.

sneller
1 oktober 2005, 12:47
Heb ik iets gezegd over de vreemdelingen mss? neen...

omg
ik heb ook niet gezegd dat jij iets zei over vreemdelingen eh? :p
Duidde gewoon aan dat zoiets niet ligt aan de vreemdelingen...

Kurobu, nee dat is jouw mening maar hier in Belgie kennen we(gelukkig) een scheiding tss kerk en staat. Wat officieel betekent dat het Christendom evenver verwijderd is van ons als de islam...enkel is het Christendom al langer officieel gekend als godsdienst.

en idd, de allochtonen hebben grote nadelen als ze willen soliciteren voor een werk. Stel je een situatie voor waar een moslim-marokkaan met een baard komt solliciteren, moet je niet 2 keer nadenken welke indruk de ondervrager krijgt, idd extremist, daag!!!

Kurobu
1 oktober 2005, 12:49
ik heb ook niet gezegd dat jij iets zei over vreemdelingen eh? :p
Duidde gewoon aan dat zoiets niet ligt aan de vreemdelingen...

Kurobu, nee dat is jouw mening maar hier in Belgie kennen we(gelukkig) een scheiding tss kerk en staat. Wat officieel betekent dat het Christendom evenver verwijderd is van ons als de islam...enkel is het Christendom al langer officieel gekend als godsdienst.

en idd, de allochtonen hebben grote nadelen als ze willen soliciteren voor een werk. Stel je een situatie voor waar een moslim-marokkaan met een baard komt solliciteren, moet je niet 2 keer nadenken welke indruk de ondervrager krijgt, idd extremist, daag!!!

zou jij iemand in je winkel zetten met een tulban of dergelijke op ?
waar van je weet dat groot deel van de bevolking niet zot van is of tegen is ?
op een werf en dergelijke ja .. je moet geen mensen bedienen... dus daar hebben ze voordeel .. kijk maar groot deel van de wegen werkers zijn vreemdelingen !

zarathustra
1 oktober 2005, 12:51

tja, en dat weet die allochtoon zelf ook eh. Net als je als autochtoon niet moet gaan solliciteren in een hawaihemdje en sombrero op zijn hoofd want dan denken die ook van: "owkeej.. dag, dag mr. de hippie'

Ik denk niet dat er veel zijn die hoogopgeleide allochtonen zullen weigeren. Dat zal prolly wel anders zijn bij laagopgeleide allochtonen omdat daarvan nu eenmaal statistisch vaststaat dat die tot meer problemen kunnen leiden.

Ahja, sociale toestand is *misschien* een oorzaak van criminaliteit, maar ABSOLUUT geen excuus.

m***
1 oktober 2005, 12:53
tjah, na hitler is links aan de macht gekomen en daar dragen we nu de gevolgen van.
maar ik denk dat geen tien jaar meer moet duren voor de gewone belg (niet die onozele politici die hun ogen sluiten) het beu is en gewoon iedereen die zich niet wil aanpassen buitengooit. het probleem is dat (heel wat van)de migranten zich niet wil aanpassen, waarom zouden ze ook? ze kunnen hier zomaar baas spelen.

The Patriot
1 oktober 2005, 13:13

:wtf: Nu nog proper ... Tzal tijd worden voor subsidies voor moskeeën .. Kzal het zeggen zoals mijn stiefpa : Ik gaan nen moskee in mijne tuin bouwen, tis toch mijn geld die er naar toe gaat

Ik denk dat dit wel genoeg zei ? Geen verschil of problemen tussen de 3 godsdiensten ... Maar manneke toch .. Hoe kunde da nu eigenlijk geloven .. Hier gaan zeer zeker problemen van komen :)

sneller
1 oktober 2005, 13:15
tja, en dat weet die allochtoon zelf ook eh. Net als je als autochtoon niet moet gaan solliciteren in een hawaihemdje en sombrero op zijn hoofd want dan denken die ook van: "owkeej.. dag, dag mr. de hippie'

Ik denk niet dat er veel zijn die hoogopgeleide allochtonen zullen weigeren. Dat zal prolly wel anders zijn bij laagopgeleide allochtonen omdat daarvan nu eenmaal statistisch vaststaat dat die tot meer problemen kunnen leiden.

Ahja, sociale toestand is *misschien* een oorzaak van criminaliteit, maar ABSOLUUT geen excuus.

ik heb een marokkaanse vriend die is afgestuurd als industriele ingenieur en gewoon geen werkt vind omdat hij nu eenmal marokkaan is en een baard(en echt niet van die baarden die bijna tegen de grond hangen, eerder een baard van een cm lang) heeft, ik vroeg hem wrom hij z'n baard niet afnam wel hij antwoordde(terecht) "wat maakt het uit of dat ik een baard heb of niet. Als het een belg was met een baard zou het geen enkel probleem zijn." Hij kleed zich perfect normaal(dus geen hippi gedoe) dus geen slordige jongen ofzo.
Majah vooroordelen genoeg...

@m, jij leeft in een wereld waar je denkt dat belgie zomaar vreemdelingen kan buitenshotten, laat me weten wann dat gedaan is eh...
verder moet ik nog altijd argumenten horen wann ik hoor ze passen zich niet aan want tot nu toe heb ik er geen enkele serieuze gehoord
ohja argumenten zoals: ze spreken onze taal niet eens klopt langs geen enkele kant(tenminsten niet aan de komende generatie, tfeit dat de oude erin zuigen vind ik niet zo erg, kijk naar de toekomst) dus daar besteed ik geen aandacht aan

sneller
1 oktober 2005, 13:16
:wtf: Nu nog proper ... Tzal tijd worden voor subsidies voor moskeeën .. Kzal het zeggen zoals mijn stiefpa : Ik gaan nen moskee in mijne tuin bouwen, tis toch mijn geld die er naar toe gaat

Ik denk dat dit wel genoeg zei ? Geen verschil of problemen tussen de 3 godsdiensten ... Maar manneke toch .. Hoe kunde da nu eigenlijk geloven .. Hier gaan zeer zeker problemen van komen :)

oh uw opa, nu begrijp ik uw visie, poor boy :(

The Patriot
1 oktober 2005, 13:20
ik heb een marokkaanse vriend die is afgestuurd als industriele ingenieur en gewoon geen werkt vind omdat hij nu eenmal marokkaan is en een baard(en echt niet van die baarden die bijna tegen de grond hangen, eerder een baard van een cm lang) heeft, ik vroeg hem wrom hij z'n baard niet afnam wel hij antwoordde(terecht) "wat maakt het uit of dat ik een baard heb of niet. Als het een belg was met een baard zou het geen enkel probleem zijn." Hij kleed zich perfect normaal(dus geen hippi gedoe) dus geen slordige jongen ofzo.
Majah vooroordelen genoeg...

Kijk eh, ik ben voor gelijke kansen voor zowel belgen als voor immigranten en spijtig genoeg is het nu eenmaal moeilijker voor een immigrant om aan werk te geraken omdat het meerendeel van de immigranten de groep immigranten in een negatief daglicht stellen .. Mss moet em toch eens overwegen van die baard af te doen trouwens ?

Ge kunt het maar proberen .. Ik denk dat een belg met een baard ook niet echt positief aanschouwd wordt .. Het oogt gewoon slordig en dat schrikt werkgevers af ;)

The Patriot
1 oktober 2005, 13:21
oh uw opa, nu begrijp ik uw visie, poor boy :(

Mijn opa ? :wtf: Wat heeft mijn opa hier mee te zien .. Mijn opa zit in een rusthuis dus stfu gewoon ..

sneller
1 oktober 2005, 13:24
Mijn opa ? :wtf: Wat heeft mijn opa hier mee te zien .. Mijn opa zit in een rusthuis dus stfu gewoon ..
whoops khad opa geleze ipv stiefpa :crazy:

Time
1 oktober 2005, 13:33
Ik weet niet of ge het beseft eh ... Maar van nen belg zijn loon gaat er 40 % vanaf eh .. En waarom ? Voor immigranten undere dop uit te betalen en moskeeen te bouwen ! Ronduit schandalig !!
Juist ja, het wordt alleen daarvoor gebruikt. :rofl: :rofl:
Man man, van oogkleppen gesproken.:D

Over Morpheus moet jij niet oordelen, dat doen de wij (de crew) wel. Als wij zouden ondervinden dat hij echt te ver gaat, of slecht bezig is, zal je het wel merken.
Deze is ook priceless. :')

en hij steekt veel tijd in dit forum... Hij verdient wel een beetje je respect dus :)
Normaal zou je het ene inderdaad koppelen aan het tweede, maar bij sommige mensen toch niet nee. :]

Die moskeeën trekken tenminste nog volk als ge dat vergelijkt met onze kerken.

The Patriot
1 oktober 2005, 13:35
Juist ja, het wordt alleen daarvoor gebruikt. :rofl: :rofl:
Man man, van oogkleppen gesproken.:D

Heb ik gezegd dat het alleen voor dat gebruikt wordt ?

[deleted]
1 oktober 2005, 13:38
[deleted]

The Patriot
1 oktober 2005, 13:41
De perfecte staat:

*1 Geen kijk naar eender welke godsdienst, alleen de huidige godsdiensten zijn toegelaten maar er word geen subsidie gegeven. Het sponsoren of uitgeven van een bedrag door een burger ten aangifte voor een godsdienst is verboden/illegaal.

*2 Ministers mogen maar van hun 20ste tot hun 35ste 'hun' beroep beoefenen. De koning heeft geen macht meer op politiek vlak en krijgt het minimumloon om z'n ambtelijke plichten te beoefenen. De nieuwe president heeft geen aanspraak op beslissingen op consitutioneel gebied en krijgt eveneens het minimumloon. Alleen het parlement kan wetten goedkeuren a.d.h.v. stemmen. Er zijn dus ook geen partijen. Iedere provincie stuurt 6 personen die hen vertegenwoordigen. Partijvorming is strafbaar. De provincie die partijdige personen stuurt mag voor bepaalde tijd niet aanwezig zijn op het parlement. Dit beslist de ministeriëele raad. Ook moeten de parlementsleden de Belgische nationaliteit hebben. Allochtonen zijn niet toegelaten bij een raad van parlementsleden in het parlement zelf. Iedere provincie stuurt dus 2 allochtoonse vertegenwoordigers mee naar het parlement. Gescheiden van de parlementsleden van de eigen provincie. Ieder heeft recht op een mening en om die te laten verstaan. Op het parlement leidt de president de gesprekken.

Puntje 1 -> volledig mee eens :)

Puntje 2 -> De leeftijd van ministers bennek helaas niet met eens, De koning eeft zo ie zo al niet veel macht meer op politiek macht ..

sneller
1 oktober 2005, 13:49
De perfecte staat:

Geen kijk naar eender welke godsdienst, alleen de huidige godsdiensten zijn toegelaten maar er word geen subsidie gegeven. Het sponsoren of uitgeven van een bedrag door een burger ten aangifte voor een godsdienst is verboden/illegaal.

Ministers mogen maar van hun 20ste tot hun 35ste 'hun' beroep beoefenen. De koning heeft geen macht meer op politiek vlak en krijgt het minimumloon om z'n ambtelijke plichten te beoefenen. De nieuwe president heeft geen aanspraak op beslissingen op consitutioneel gebied en krijgt eveneens het minimumloon. Alleen het parlement kan wetten goedkeuren a.d.h.v. stemmen. Er zijn dus ook geen partijen. Iedere provincie stuurt 6 personen die hen vertegenwoordigen. Partijvorming is strafbaar. De provincie die partijdige personen stuurt mag voor bepaalde tijd niet aanwezig zijn op het parlement. Dit beslist de ministeriëele raad. Ook moeten de parlementsleden de Belgische nationaliteit hebben. Allochtonen zijn niet toegelaten bij een raad van parlementsleden in het parlement zelf. Iedere provincie stuurt dus 2 allochtoonse vertegenwoordigers mee naar het parlement. Gescheiden van de parlementsleden van de eigen provincie. Ieder heeft recht op een mening en om die te laten verstaan. Op het parlement leidt de president de gesprekken.

lol, verwacht je nu dat mensen gaan afkomen met argumenten op deze vrij zielige post?

FuLcRuM
1 oktober 2005, 14:10
Deze is ook priceless. :')

en waarom?

FuLcRuM
1 oktober 2005, 14:10
lol, verwacht je nu dat mensen gaan afkomen met argumenten op deze vrij zielige post?

En wat doe jij dan nu net? :)

Master P
1 oktober 2005, 15:04
Ik werk momenteel mee aan een onderzoek over moslimjongeren (thema's als waarden en normen, geloof, sekualiteit,...) in opdracht van een krant. Ik denk wel dat dat wat stof gaat doen opwaaien.. Is wel interessant om na te gaan of bepaalde stereotypes ontkracht of bekrachtigd gaan worden.

sneller
1 oktober 2005, 15:10
En wat doe jij dan nu net? :)

het aantonen.

sneller
1 oktober 2005, 15:11
Ik werk momenteel mee aan een onderzoek over moslimjongeren (thema's als waarden en normen, geloof, sekualiteit,...) in opdracht van een krant. Ik denk wel dat dat wat stof gaat doen opwaaien.. Is wel interessant om na te gaan of bepaalde stereotypes ontkracht of bekrachtigd gaan worden.
Gelieve dit te posten op het forum wann het uitkomt.

dJeez
1 oktober 2005, 15:17
Djeez omg...

Het is gewoon een feit dat die Marrokaanse vrouw dan een voorkeursbehandeling heeft gekregen. Ok, het ging wel om haar godsdienst, maar een echt hulpbehoevende heeft dan weer niets in de plaats gekregen...
Ik zal de vraag eens duidelijk stellen : WIENS fout is dat? Niet de fout van die Marrokaanse patiënte, wel die van het verplegend personeel. Als zij dat doen voor die Marokkaanse kunnen ze dat net zogoed voor die Belgische, alleen vertikken ze het zèlf. Daar kan die patiënte dus helemaal niks aan doen, het valt mij wel op dat iedereen dan maar snel de schuld in haar schoenen wil schuiven. Beschamend vind ik dat.

Tuurlijk, maar is dat relevant? Misschien wel als je de vraag stelt zijn 'belgen' (een nationaliteit die neit veel meer betekend, maar soit) beter dan allochtonen. Maar dat is dus de vraag niet eh.
Waarom denk je dat ik een tegenvoorbeeld geef? Net om de (ir)relevantie van die anecdotes aan te geven, maar soit, dat zal u wellicht ontgaan zijn.

ManhunteR
1 oktober 2005, 15:20
Ik zal de vraag eens duidelijk stellen : WIENS fout is dat? Niet de fout van die Marrokaanse patiënte, wel die van het verplegend personeel. Als zij dat doen voor die Marokkaanse kunnen ze dat net zogoed voor die Belgische, alleen vertikken ze het zèlf. Daar kan die patiënte dus helemaal niks aan doen, het valt mij wel op dat iedereen dan maar snel de schuld in haar schoenen wil schuiven. Beschamend vind ik dat.

probeer een moslim maar eens iets te weigeren, zeker dat in verband staat met het geloof, in een ziekenhuis moet ge u geen scenes permitteren

FuLcRuM
1 oktober 2005, 15:30

Dan moet je mijn reply eens deftig lezen...

Ik zeg niet dat het de fout is van de Marrokaanse, ik merk gewoon op dat het zo is...

Mijn reply ging gewoon over het feit dat het zo is, niet wiens fout het is... Je hebt gelijk, het is niet haar fout, maar van het verplegend personeel... Maar je neemt mijn reply totaal verkeerd op zo lijkt het...

sneax
1 oktober 2005, 15:32
Dus als een blanke dat aan jou komt vragen, zou je geen schrik hebben? Dutroux (bvb) is ook blank.

Minder schrik, de kans dat een turk/marokaan/whatevah u overvalt, afslaat of kweenie wa doet is dusjend keer groter als dat een belg dat zou doen. Ik heb niets tegen andere rassen maar het is een feit dat er procentueel véééééééél meer criminele buitenlanders zijn als dat er criminele belgen zijn. Tis een feit. Ik vraag mij af wat er mis is tegen het feit dat ik vind dat ze niet-integrerende mensen gewoon buiten moeten kieperen.

[deleted]
1 oktober 2005, 15:36
[deleted]

FuLcRuM
1 oktober 2005, 15:40
Gebruik a.u.b. geen nationaliteiten maar de algemene term allochtonen. :doh:

Lees de discussie tussen dJeez en mij :) Het gaat in dat geval om een Marrokaanse vrouw :) In het algemeen gebruik ik ook allochto(o)n(en)

NapalmBenny.
1 oktober 2005, 15:40
Sommigen zijn echt overgevoelig aan de waarheid he.

PolletPoulet
1 oktober 2005, 16:04
Ik woon in Sint Katelijne Waver naast Mechelen, ga wel in Mechelen naar school.
Ik heb al de volle 1 keer met een blanke ruzie gehad, voor de rest ENKEL EN ALLEEN Marokkanen/turken/alles wat zo hetzelfde kleurtje heeft. Ik zal eventjes de strafste opnoemen:

1) Deze vrijdag. Rustig met een paar vrienden in het park een sigaretje roken, beetje zeveren.
Een 70 meter verder zit er een groepje, dat met hun brommertjes aan het rijden waren. Wij kijken wat ze aan het doen zijn en er roept iemand: "kijk naar voor gij, kijk naar voor!". Dachten allemaal bij onszelf, "Wij kijken naar waar we willen." Dan komen er 2 (jaja, Marokkanen) naar ons toe en 1 geeft een vriend van mij gewoon een boks in zijn gezicht.
Ze beginnen wat te vechten. Dan trekt die Marokkaan een mes, en het was geen nagelknippertje maar eentje met een vast lemmet. Haalt uit met zijn mes en snijdt mijn vriend aan zijn keel, zijn oog en zijn neus. Al bloedend hem dan naar het ziekenhuis gedaan en ik zal straks WEER eens naar de politie gaan.

2) Mijn vriendin is vorige week, woensdagnamiddag op weg naar huis, in de bus door 2 Marokkanen afgeranseld. Een flesje reuk tegen haar oog gehad. Ze heeft wel een hersenschudding en haar volledige hoofd ziet blauw maar ach! Het was maar een migrant, dat geeft niet.

3) Vorig jaar in het station. Komt een groep turken naar mij en vraagt een sigaret. Ik had er geen bij en zei ze dat dus vriendelijk. Ze begonnen mij te duwen en heb er dan 1 op zijn gezicht geslagen, zo hard dat mijn vinger zelfs gebroken was. (Wettige zelfverdediging jaja!) De week daarna staan ze met een mes tegen mijn keel.

Dit zijn de uitschieters naast de andere tientallen voorvalletjes.

Mensen die zeggen: "En ze krijgen geen kansen! En ze vinden geen werk omdat ze een bruine huidskleur hebben! En patatie patata." Wél pech, dat is nu eens de reputatie die ze ZELF opgebouwd hebben. Daar heeft niemand anders schuld aan dan ZEI zelf!

Het zijn altijd toevallig-?- dat groepje mensen dat klaagt als iets niet volgens HUN normen is. Het is te zeggen, als het in hun voordeel is zal je ze niet horen klagen, religieus correct of niet. Maar het zou ze eens in hun nadeel zijn, dan is het geloof weer heilig, dan mag het weer niet volgens het geloof.

Wij zijn 2 totaal verschillende culturen die niet samen kunnen leven. Het punt is kom je naar hier pas je jezelf aan of je vertrekt. Je neemt onze waarden en normen aan op openbare plaatsen EN je past ze ook toe.
Dit heeft noch met religie noch met discriminatie te maken maar het is gewoon de maatschappij waar we in leven.
Als wij naar Marokko gaan en wij doen daar iets verkeerd als toerist, worden wij in cellen opgesloten met de minste sanitaire voorzieningen met 20 bij elkaar. Als een hond word je daar behandeld.

[deleted]
1 oktober 2005, 16:05
[deleted]

dJeez
1 oktober 2005, 16:10
Als crew lid weet je toch wel dat je ontopic moet blijven niet? Regel dat via pm, email ofzo? :naughty:
Het was nog on-topic - zij het een zijstraatje :p.

En eigenlijk is er geen discussie, ik doelde helemaal niet op u Fulcrum (sorry als dat zo overkwam), het was gewoon een algemene opmerking wat dat "de schuld in de schoenen schuiven van" betreft. Case closed wat mij betreft.

The Patriot
1 oktober 2005, 16:42
Mooie post van pollet :)

Nog maar eens de harde waarheid .. Ik vraag mij soms ook af hoeveel belgen moeten er nog in mekaar geslaan vooraleer er eens iets aan gaat gedaan worden ?

sneller
1 oktober 2005, 16:46
pollet, uw vriendin werd zomaar voor geen enkele reden in elkaar geslagen door 2 marokkaanse gasten??? yeah right.............

The Patriot
1 oktober 2005, 16:49
pollet, uw vriendin werd zomaar voor geen enkele reden in elkaar geslagen door 2 marokkaanse gasten??? yeah right.............

Dit bewijst dus nog maar eens dat jij, ja jij met oogkleppen van hier tot china rondloopt. Als je nog maar eens kijkt naar die gasten komen ze al naar u toe om te vragen ..

"heb jij probleem huh ?"

"Ik op je bek slaan mss? "

"Niet teveel kijken eh, ik weet je weet je wel woon ze"

En ga zo maar door ... Kijk eens naast u, ga eens avonds int weekend weg ..

Cazzz
1 oktober 2005, 16:54

ja echt he pollet, wa zit u vriendin, helemaal alleen, 2 marokanen lastig te vallen?

ffs sneller, open up ur eyes, dit gebeurt elk uur wel.

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 16:58
kvind het echt zielig hoe sommige mensen hun standpunt blijven verdedigen, het staat gewoon op zwart-wit gedrukt dat de meerderheid van criminaliteit gebeurt door allochtonen.Cijfers liegen niet!
Ik woon in Zonhoven en ikzelf heb weinig last van allochtonen.Maar toch IS het zo, en stop toch eens met da rond de pot draaien.

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 17:02

damn, somebody stop me :rofl:

wederom een prachtig bewijs ;)

The Patriot
1 oktober 2005, 17:03
kvind het echt zielig hoe sommige mensen hun standpunt blijven verdedigen, het staat gewoon op zwart-wit gedrukt dat de meerderheid van criminaliteit gebeurt door allochtonen.Cijfers liegen niet!
Ik woon in Zonhoven en ikzelf heb weinig last van allochtonen.Maar toch IS het zo, en stop toch eens met da rond de pot draaien.

Ik woon in oudenaarde (oost-vlaanderen) en hier gaat het nog wel aloewel dat het hier wel algemeen geweten is waar de allochtone crapuleuze mensen zitten hier .. Ik ga hier ook ni veel uit in oudenaarde kgaan meer in west vlaanderen uit met goeie maten :)

Ja met maten, we gaan bijna nooit alleen op stap ;)

DiDoria
1 oktober 2005, 17:05

Ik vind dit juist ZEER belangrijk net zoals de meeste mensen wel....
Als je je veilig voeld dan betekend dat ook dat er niet direct problemen zullen zijn/komen. Als ik voorbij Gothic mensen ga dan weet ik dat ik niet bang ofzo moet zijn omdat die mensen echt niet "ik voel me minder veilig" gevoel geven. Ze zijn gewoon beetje anders.

InFerNo
1 oktober 2005, 17:14
ik zie direct voorbij welke mense ik kan stappe zonder lastig gevalle te worden en dewelke mij wel lastig valle zenne...

door voorbij marokane te stappe van mijn repetitiekot naar huis beginne ze naar mij te roepe, als ik er dan vlak naast sta om er voorbij te gaan dan doen ze beweginge alsof ze mij wille kloppe en reactie uitlokke

wat lief toch :)

Psychodweep
1 oktober 2005, 17:17
het staat gewoon op zwart-wit gedrukt dat de meerderheid van criminaliteit gebeurt door allochtonen.Cijfers liegen niet!

Tis dan misschien ook zo dat de meeste van hen uit arme gezinnen komen en in zo krottenwijken wonen. Ze hebben geen leven als wij.... ze lopen dan maar op straat, komen in criminele groepjes terecht, gaan misdaden plegen etc....

Cazzz
1 oktober 2005, 17:20
Tis dan misschien ook zo dat de meeste van hen uit arme gezinnen komen en in zo krottenwijken wonen. Ze hebben geen leven als wij.... ze lopen dan maar op straat, komen in criminele groepjes terecht, gaan misdaden plegen etc....

tiens.. de laatste keer dak nog ne marokaan zag had die toch wel ne vette BMW en was op ne maandag om 11u smorges wa aant rondcruise.. toch raar he? moet die ni werke?

tis ni zo ze, ge moet geen medelijde hebbe me die manne want de meesten hebben het zeker zo goed als ons..

The Patriot

Kan goed zijn maar tgaat duren tot wij als burgers er ook genoeg van hebben en ook ons gaan beginnen terug vechten ;)

wlibaers

Welja, ik heb ook in de Vlaamse rand gewoond, en daar is inderdaad ook een zwaar probleem met de mentaliteit van de franstaligen. Ik ben daar ook tegen, maar dat we ook een probleem hebben met binnenlandse migranten wil toch niet zeggen dat er geen problemen met buitenlandse migranten zijn?

Juist. Maar de prioriteiten van het verplegend personeel daar zijn wel een zeer mooie illustratie van het "ander volk eerst" principe dat bij sommige groepen nogal sterk leeft, en dat voor een deel verklaart waarom er ook zo weinig gedaan wordt aan de problemen met migranten.

Nog zo'n voorbeelden, reeds in een andere thread besproken:
http://www.brusselsjournal.com/node/213
http://www.brusselsjournal.com/node/239
Maak zo'n teksten over moslims, en je mag het voor de rechter gaan uitleggen (tenzij de moslimfanatici je eerst te pakken krijgen).

InFerNo
1 oktober 2005, 17:21
BTW hun problemen hebben niks te maken met hun mentaliteit? Sorry, mor da's pas bullshit! Die mannen kunnen ook allemaal tot hun 18de naar't school en een diploma halen en zeg ni dat het ni waar is. Mor ja als ze daar dan ook ni liever doen dan boel maken en 's avonds liever tot een gat in de nacht van jongs af aan op't straat zitten rond te hangen ipv wa te leren of zo dan vraagt ge natuurlijk om ne flop heh.
En als ge als ouders liever in nen BMW rondrijdt of 4 keer per jaar naar Maroko op reis wilt gaan dan moet ge der ni van verschieten dat er geen geld meer is om uw kinderen te laten verder studeren heh. Zeker als moeder de vrouw ni mag gaan werken.

Want ja da's nog zoiets heh. Iedereen zit hier maar te kankeren op zogezegde VB'ers met vermeende extreme standpunten van die partij maar kijk maar eens naar de moslims: die zijn goe bezig met die dingen in de praktijk te brengen en dat ongestoord al jaren aan een stuk. Vrouwen aan den haard, mannen aan den toog (in hun geval de VZW), geen sex voor't huwelijk (zeker ni voor vrouwen, mannen mogen wel zo lang het maar ni met een van de eigen soort is), liever geen huwelijk met iemand van een andere soort of met andere opvattingen, geen drugs (nu ja geen alkohol, de rest mag officieus blijkbaar wel), 5 maal per dag verplicht bidden (vergelijk het met het verplicht groeten van de vlag), homofilie is een ziekte en zo kunt ge nog een tijdje voort gaan met opnoemen.

Doet me allemaal sterk denken aan die vermeende VB-standpunten, vaak zelfs nog extremer. Maar voor zulke mensen moet ge natuurlijk respect hebben want das hunne cultuur, houdt ge u als westerling bezig met zulke praktijken of gedachten dan zijt ge ne nazi... Begrijpe wie begrijpen kan.
:bow: kan ni beter gezegd worde, vooral dat laatste :)

PolletPoulet
1 oktober 2005, 17:22

Ga naar het politiebureau Mechelen, of het ziekenhuis.

Eerst een flesje reuk tegen haar oog en dan wat slagen gehad. En NEE hier was geen enkele aanleiding toe.

Er zijn getuigen die dat kunnen bevestigen.

sneller
1 oktober 2005, 17:22
Dit bewijst dus nog maar eens dat jij, ja jij met oogkleppen van hier tot china rondloopt. Als je nog maar eens kijkt naar die gasten komen ze al naar u toe om te vragen ..

"heb jij probleem huh ?"

"Ik op je bek slaan mss? "

"Niet teveel kijken eh, ik weet je weet je wel woon ze"

En ga zo maar door ... Kijk eens naast u, ga eens avonds int weekend weg ..
wekelijks, maar nog nooit ff zo'n dom voorbeeld gezien waar dat een maske wordt geslagen door 2 marokkanen(tenzij ze zat waren ofzo, maar dat heeft dan helemaal niets te maken met zat zijn want elk persoon reageeert anders op alchohol, allochtoon of autochtoon) jaja get real...

sneller
1 oktober 2005, 17:25

Eerst een flesje reuk tegen haar oog en dan wat slagen gehad. En NEE hier was geen enkele aanleiding toe.

ow ze kwamen dus voorbij en ineens *gooi* flesje tegen haar oog paar seconden later... *boks* *boks* en de halte erna verdwenen ze in de nacht

klopt het zowat? :ironic:

ManhunteR
1 oktober 2005, 17:26
ow ze kwamen dus voorbij en ineens *gooi* flesje tegen haar oog paar seconden later... *boks* *boks* en de halte erna verdwenen ze in de nacht

neen da meiske is gewoon voorbijgekomen , zag die mannen, en begon ze direct de goorste verwijten naar de kop te zwieren, en terwijl die mannen stonden te wenen krastte ze een hakenkruis in hunne nek, en toen hebben ze maar iets terug gedaan

beter?

PolletPoulet
1 oktober 2005, 17:26
wekelijks, maar nog nooit ff zo'n dom voorbeeld gezien waar dat een maske wordt geslagen door 2 marokkanen(tenzij ze zat waren ofzo, maar dat heeft dan helemaal niets te maken met zat zijn want elk persoon reageeert anders op alchohol, allochtoon of autochtoon) jaja get real...

;)

En wat was de rede vorige vrijdag dat ze bij een vriend van mij eventjes wat in zijn gezicht hebben gestoken.

Omdat we naar ze keken. :sop:

//edit: Mss keek zij ook, dat zal waarschijnlijk de aanleiding geweest zijn!

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 17:28

Die mannen die zon dingen doen hebben helemaal geen aanleiding nodig om zon dingen te doen.Begrijp het aub :doh:
kijk, ik zie op je public profiel niet hoe oud je bent, maar ik gok iets van rond de 20, en op die leeftijd zou je wel beter moeten weten hoe het echte levenis(tenzij je in een bunker woont en het woord daglicht je geen belletje doet rinkelen)

sneller
1 oktober 2005, 17:34
Die mannen die zon dingen doen hebben helemaal geen aanleiding nodig om zon dingen te doen.Begrijp het aub :doh:
kijk, ik zie op je public profiel niet hoe oud je bent, maar ik gok iets van rond de 20, en op die leeftijd zou je wel beter moeten weten hoe het echte levenis(tenzij je in een bunker woont en het woord daglicht je geen belletje doet rinkelen)
alles wat je doet is voor een reden, een maske zomaar in elkaar slagen zonder geen enkele reden what so ever, neeh da lijkt me eerder VB propaganda dat sommige zeer graag horen

Cazzz
1 oktober 2005, 17:35
alles wat je doet is voor een reden, een maske zomaar in elkaar slagen zonder geen enkele reden what so ever, neeh da lijkt me eerder VB propaganda dat sommige zeer graag horen

waar woont gij dude? trek u ogen eens open..
*edit* zie wel da ze u ni ineen kome ramme

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 17:39
wacht, ik weet wat je wilt horen

Sieg heil!

sneller
1 oktober 2005, 17:46
waar woont gij dude? trek u ogen eens open..
*edit* zie wel da ze u ni ineen kome ramme
antwerpen dicht in de buurt van Borgerhout...

NapalmBenny.
1 oktober 2005, 18:04
Lol, opt nieuws juist iets met allochtone in dendermonde, heb juist het laatste stukje gezien. Een café lastig gevallen of zo met baseballknuppels

wlibaers
1 oktober 2005, 18:17

Er zal zeker wel een reden geweest zijn. Dat ze geen burqa droeg bijvoorbeeld.

FuLcRuM
1 oktober 2005, 18:33
Lol, opt nieuws juist iets met allochtone in dendermonde, heb juist het laatste stukje gezien. Een café lastig gevallen of zo met baseballknuppels

hmmm kwou het persé niet vermelden...

Ik was erbij, zij het niet in het café zelf maar erbuiten... Ik heb niet deelgenomen aan die braspartij maar wel alles gezien...

NapalmBenny.
1 oktober 2005, 18:36
hmmm kwou het persé niet vermelden...

Ik was erbij, zij het niet in het café zelf maar erbuiten... Ik heb niet deelgenomen aan die braspartij maar wel alles gezien...

Heb je nog details?

Edit by mod: zeg man ik ga niet ELKE post van u beginnen te editten he! Lees trouwens eens je PM's aub.

[deleted]
1 oktober 2005, 18:37
[deleted]

Kurobu
1 oktober 2005, 18:41
wacht, ik weet wat je wilt horen

Sieg heil!

en wat wil jij dan horen ?

hier mohamed , abdul , ali en de rest, ge krijgt van alle hard werkende belgen een huisje met meubels in , een leefloon , een auto , een gratis rijbewijs en het recht om alles te doen wa ge wilt.

( ja idd, even belachelijke uitspraak als de uwe )
MAAR GVD TOCH DE HARDE WAARHEID !!!

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 18:47

hier mohamed , abdul , ali en de rest, ge krijgt van alle hard werkende belgen een huisje met meubels in , een leefloon , een auto , een gratis rijbewijs en het recht om alles te doen wa ge wilt.

jij bent weer niet aant volgen :)

FuLcRuM
1 oktober 2005, 18:47
mja... ik kan hier uitspraken doen en dan krijg ik de ene partij op mijn dak... dusja... ik doe liever geen uitspraken...

De details: hoe het is ontstaan weet ik niet, maar ik weet wel dat de ene een groepje is gaan halen met baseballbats en dat de portier het heeft mogen ontgelden...

Het is weer een geval zoals pollet zijn geval... Nu kan je flamen wat je wil, maar kijk... Het groepje allochtonen is het groepje dat hier bekend en berucht is... Maarja, minderjarig é, loopt hier nog altijd rond...

Kijk, er zijn hier af en toe wel eens gevechten aan't station, maar het is weeral om een banaal feit, zoals in pollet zijn geval, en er is weer overdreven op gereageerd geweest...

sneller
1 oktober 2005, 19:00
jij bent weer niet aant volgen :)
².....

ManhunteR
1 oktober 2005, 19:03

psst ... hij staat aan uwe kant hoor :)

*Bios*
1 oktober 2005, 19:07
Gisteren naar Zion Train int stad geweest,Zalige sfeer en vriendelijke jamaicanen en andere (we waren de enigste blanken daar :D)

Om ook maar eens een positief punt op te noemen.
Persoonlijk vond ik het dan ook erg voor die jamaicanen dat ze bij de groep "allochtonen" hoorden terwijl ze zon slechte reputatie niet verdienen.

Het valt toch op dat het meerbepaald 1 groep is die voor het meeste overlast zorgt.

|) ][ |V| ][
1 oktober 2005, 19:15
Onlangs in Brussel ook nog iets tegengekomen met enkele niet-blanken. Ik vond mijn baan niet en had al een enkele blanken gevraagd hoe ik moest gaan met als antwoord "geen nederlands" en opeens duikt daar een groepje allochtone jongeren op en die enen gast begon zo uit te leggen hoe ik moest stappen want hij toevallig mijn vraag gehoord. Amai, die durft!
en dat weegt echt wel op tegen al de andere verhalen die hier gepost werden !

|) ][ |V| ][
1 oktober 2005, 19:16
antwerpen dicht in de buurt van Borgerhout...
En ben jij een van de allochtonen ginder of ben je bang dat men je ginder racist gaat noemen ?

sneller
1 oktober 2005, 19:20
[ |V| ][']En ben jij een van de allochtonen ginder of ben je bang dat men je ginder racist gaat noemen ?
ik ben vand die mensen die niet zomaar allochtonen in een bepaalde "map" zetten...

|) ][ |V| ][
1 oktober 2005, 19:22
ik ben vand die mensen die niet zomaar allochtonen in een bepaalde "map" zetten...
Toch wel, je plaatst ze in een "map" waar ze nooit iets misdoen en nooit durven te profiteren.

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 19:25
[ |V| ][']Toch wel, je plaatst ze in een "map" waar ze nooit iets misdoen en nooit durven te profiteren.
amen brother

sneller
1 oktober 2005, 19:40
[ |V| ][']Toch wel, je plaatst ze in een "map" waar ze nooit iets misdoen en nooit durven te profiteren.
nee, ik zie ze gelijk aan ons(lol dit klinkt zo belachelijk), dus niet van "EVIL!" :ironic:

[deleted]
1 oktober 2005, 19:41
[deleted]

^^pathfinder^^
1 oktober 2005, 19:49
Tja toen ik int 3de jaar zat was er daar ook een marokkaan. Hij was echt den braafsten dak ooit gezien had. Op school deed em echt z'n best, nu hoor ik dat ie int 6de zit dus ie is wel echt goe bezig. Ie draagt ook nooit geen wakosta trainings en klakskes. Alsan keuring een hemdje :D
tuurlijk, zo zijn er bij ons op school ook, maar dan is het spijtig dat 9/10 van de rest krapul is

ManhunteR
1 oktober 2005, 19:51
als de 'criminelen' worden buitengezet worden de 'braafkes' nie gestraft eh

en zo kweekt ge mss nog een bevolkingsgroep waarvan men geen of weinig scheve gedachten heeft, omdat de troublemakers eruit gefilterd zijn

hoihoi

sneller
1 oktober 2005, 19:53

en zo kweekt ge mss nog een bevolkingsgroep waarvan men geen of weinig scheve gedachten heeft, omdat de troublemakers eruit gefilterd zijn

hoihoi
jah, en gij denkt adt zo'n exacte filter bestaat ofwa??

Inspector Monkfish
1 oktober 2005, 19:55
jah, en gij denkt adt zo'n exacte filter bestaat ofwa??

Nu hebben we zelfs bijna helemaal geen controle....

:edit: of er bestaat wel controle, maar ze kunnen de probleemgevallen niet efficiënt aanpakken.

sneller
1 oktober 2005, 19:59
Nu hebben we zelfs bijna helemaal geen controle....

:edit: of er bestaat wel controle, maar ze kunnen de probleemgevallen niet efficiënt aanpakken.
tjah ik betwijfel of dat VB(ook maar iets te nemen als vb.) een goede filter kan maken, als het aan hun lag worden alle moslims buitengezet :ironic:

Inspector Monkfish
1 oktober 2005, 20:02
tjah ik betwijfel of dat VB(ook maar iets te nemen als vb.) een goede filter kan maken, als het aan hun lag worden alle moslims buitengezet :ironic:

De wetgeving en de organisatie van vreemdelingenzaken(het departement, de douane, de politie,...) moeten DRINGEND hervormd en/of veranderd worden. Daar zullen we echter nog lang op kunnen wachten, want volgens mij zou er bij zo'n reorganisatie nogal wat vuil kunnen komen bovendrijven.

En ondertussen rijpt de puist totdat ze uiteindelijk zal barsten.

ManhunteR
1 oktober 2005, 20:06

ze zijn anders vrij duidelijk in hun standpunt over criminelen en 'vreemde' criminelen

nergens gaat er staan : allemaal terug naar eigen land
wel gaat ge vinden : we laten ze toe en ze verprutsen hun kansen hier, DAN terug naar eigen land
daar is imho nix mis mee, een beetje haar op de tanden van de belgische lafaards kan geen kwaad hoor
en VB mag dan mss niet de beste filter zijn, maar ze spreken er tenminste wel over, tzijn geen broekkakkers die toezien en oogkleppen opzetten omdat de publieke opinie , die ze zelf btw veroorzaakt hebben, hen anders zou veroordelen tot rascist, wa vandaag de dag een belachelijk scheldwoord zonder betekenis is geworden

[deleted]
1 oktober 2005, 20:09
[deleted]

sneller
1 oktober 2005, 20:11
ze zijn anders vrij duidelijk in hun standpunt over criminelen en 'vreemde' criminelen

nergens gaat er staan : allemaal terug naar eigen land
wel gaat ge vinden : we laten ze toe en ze verprutsen hun kansen hier, DAN terug naar eigen landdaar is imho nix mis mee, een beetje haar op de tanden van de belgische lafaards kan geen kwaad hoor
en VB mag dan mss niet de beste filter zijn, maar ze spreken er tenminste wel over, tzijn geen broekkakkers die toezien en oogkleppen opzetten omdat de publieke opinie , die ze zelf btw veroorzaakt hebben, hen anders zou veroordelen tot rascist, wa vandaag de dag een belachelijk scheldwoord zonder betekenis is geworden

1) deuh mag niet, is racistisch en daar zijn ze al voor geoordeeld...
2)ahja, en iemand met marrokaanse vader en belgische moeder?
3)neeh integendeel, vandaag de dag is het juist belangerijk dat racisme streng wordt bestrijdt wat vele rechtse hier niet graag horen.

Time
1 oktober 2005, 20:12

hoihoi
Je vergeet dat de meeste van die probleemjongeren hier geboren zijn en dus "Belgen" zijn. Let vooral op de aanhalingstekens : x

ManhunteR
1 oktober 2005, 20:25
maar er zijn er ook die geen "belgen" zijn, en die best wa kunnen miskuisen

da groepke ook ni minimaliseren eh
tzou tenminste al een begin zijn
noem het zuiveren als je wil

1 belgische ouder en een buitenlandse : dus dan spreken wel specifiek over de jongeren --> begeleiding, en da ga ook op voor belgische criminelen BOVENOP de straf, nix begeleiding als alternatief want dan voelen ze da ze winnen, gelijk nu eigenlijk al het geval is

en we kiezen 6jaarlijks nen hoop volk om der WETTEN van te maken, en om bepalingen op te stellen, en richtlijnen om zo'n dingen aan te pakken, ook wat te doen in twijfelgevallen. het is maar door de laffe houding van het volkje da gelooft da we op al die vlakken goe bezig zijn, da er nooit iets kan veranderen, want zij schilderen iedereen die zich ni op zijn gemak voelt af als lomperikken en mensen die ni weten wa ze zeggen. als ge dan gerust slaapt, suits me .... maar mijn gedacht blijft

The Patriot
1 oktober 2005, 20:57
en dit is nu maar één verhaal, maar voor elk negatief verhaal is er wel iemand met een positief.

Dat geloof je nu toch zelf niet ?

The Patriot
1 oktober 2005, 21:03
3)neeh integendeel, vandaag de dag is het juist belangerijk dat racisme streng wordt bestrijdt wat vele rechtse hier niet graag horen.

Ma kerel toch :doh:

Echt, sry maar dat vindt ik nu een dzwaze domme stelling eh.

WIJ MOETEN ONS NIET AANPASSEN AAN ALLOCHTONEN MAAR ZIJ AAN ONS ;)

Het rascisme moet pas streng aangepakt worden als alle problemen met de allochtonen voorbij zijn .. Uw post is een typisch voorbeeld met wat ik bedoel dat allochtonen teveel voordelen hebben hier in belgië ... Wij moeten onze mond houden of we krijgen een boete van 500 euro ? En zij mogen ons in mekaar slaan en de flikken doene gene zak .. Awel merci ze manneke .. Gij zijt nen belg met een verkeerde ingesteldheid zenne !

Ik zal nog efkes een voorbeeld geven eh .. Ik zat eens op den trein .. En twas den eersten keer dak met een keycard aan't reizen was en blijkbaar is da niet geldig van oudenaarde naar kortrijk .. Dus conducteur komt en zegt ja, tis nie geldig .. Da wordt betalen eh .. Een plaats verder een allochtoon die met een vervoersbewijs van een week oud aan't reizen was moest nog tot in brussel en die kerel krijgt nix ..

Wete waar da kik dan goesting in krijg, om diene conducteur nen draai te gaan geven ;)

NapalmBenny.
1 oktober 2005, 21:05
Dat sommigen ze na zovele jaren nog altijd verdedigen, dat ze met hun eigen ogen zien dat het er hardstikke op achteruit gaat, en toch maar blijven goedpraten.

En by the way, van die mannekes die zo afkomen, met "oh ze zijn toch veroordeeld voor racisme", dan weet je meer dan genoeg. Ze hebben meer dan 6 wetswijzingen moeten doen om ze te kunnen veroordelen.

Ach ja dat ze maar doen, laatste peilingen spreken boekdelen.

Wat was er nu mooier dan Jos Geysels met blijtogen horen zeggen :"jullie hebben ons kapot gemaakt".

The Patriot
1 oktober 2005, 21:07
Dat sommigen ze na zovele jaren nog altijd verdedigen, dat ze met hun eigen ogen zien dat het er hardstikke op achteruit gaat, en toch maar blijven goedpraten.

Ik vraag het mij ook af .. Hoeveel jaar nog ? :)

sneller
1 oktober 2005, 21:32
Ma kerel toch :doh:

Echt, sry maar dat vindt ik nu een dzwaze domme stelling eh.

WIJ MOETEN ONS NIET AANPASSEN AAN ALLOCHTONEN MAAR ZIJ AAN ONS ;)

Het rascisme moet pas streng aangepakt worden als alle problemen met de allochtonen voorbij zijn .. Uw post is een typisch voorbeeld met wat ik bedoel dat allochtonen teveel voordelen hebben hier in belgië ... Wij moeten onze mond houden of we krijgen een boete van 500 euro ? En zij mogen ons in mekaar slaan en de flikken doene gene zak .. Awel merci ze manneke .. Gij zijt nen belg met een verkeerde ingesteldheid zenne !

Ik zal nog efkes een voorbeeld geven eh .. Ik zat eens op den trein .. En twas den eersten keer dak met een keycard aan't reizen was en blijkbaar is da niet geldig van oudenaarde naar kortrijk .. Dus conducteur komt en zegt ja, tis nie geldig .. Da wordt betalen eh .. Een plaats verder een allochtoon die met een vervoersbewijs van een week oud aan't reizen was moest nog tot in brussel en die kerel krijgt nix ..

Wete waar da kik dan goesting in krijg, om diene conducteur nen draai te gaan geven ;)

hoe da gij racisme bestrijding linkt met "aanpassing" is knap, verder moet aanpassing langs beide kanten komen anders lukt het niet, en nee dat wereldje waar al die marokkanen weggaan van belgie bestaat niet en zal niet bestaan, zelfs als VB de macht heeft voor jaren en jaren...

@benny, onze wannabe amerikaan toch, de wet veranderen behoort tot de democratie, we willen toch altijd progressief zijn en alles blijven evolueren wel dan ook de wet, komt dan niet zagen dat de moslims nog vast zitten met hun wetten van 1400...

NapalmBenny.
1 oktober 2005, 21:43
Wetten moeten idd constant bijgestuurd worden :), maar we weten gvd goed genoeg dat er achter die wetten meer zat he. Men heeft ooit al genoeg geprobeerd om ze te kunnen pakken, maar uiteindelijk doen ze het maar snel via wetswijzigingen.

Denk je nu echt dat dat allemaal zo mooi zuiver is verlopen, de politiek is vandaag nog maar eens in opspraak met een of ander schandaal met die vieze ps.

YuRiPa
1 oktober 2005, 22:46
hoe da gij racisme bestrijding linkt met "aanpassing" is knap, verder moet aanpassing langs beide kanten komen anders lukt het niet, en nee dat wereldje waar al die marokkanen weggaan van belgie bestaat niet en zal niet bestaan, zelfs als VB de macht heeft voor jaren en jaren...

En da's nou juist t probleem. De bereidheid bij de autochtone bevolking om zich aan te passen is er wel, maar ja, als de allochtonen nie willen, dan houdt t op he...:ironic:

Ohnee, ik snap t al, wij moeten natuurlijk allemaal nu Arabisch gaan leren... :ironic:

DigitalOverdose
1 oktober 2005, 22:59
Ik vraag het mij ook af: hoe lang nog voor we gaan zien dat het te ver gekomen is? Ik vrees dat het tegen dan pas echt een onoverkomelijk probleem zal worden.

Zelf woon ik hier 4 jaar in Wijnegem, aan de rand van Antwerpen en ge ziet het hier langzamerhand gewoon veranderen. Jammer genoeg in de negatieve zin.
Toen ik hier pas woonde had ik nog het gevoel dat dit een echt dorp was, weliswaar aan de rand van't stad en bijgevolg ook wa verstedelijkt. Maar ge zag gewoon dat de probleem-zone pas stilaan begon vanaf dat ge voorbij het Shoppingcenter richting Deurne ging. Allochtonen zagt ge hier nauwelijks en al zeker ni laat op den avond.
Maar nu is't echt duidelijk voelbaar dat er hier veranderingen aan zitten te komen. 't Is al geen uitzondering meer dat ge laat op den avond als ge nog es rap nor den broodautomaat moet een groepke luidruchtige allochtonen tegenkomt die mor wa staan te niksen rond hunnen auto om vervolgens met gierende banden te vertrekken en wa op en af te rijden in't centrum. Ook aan de bushalte komt het meer en meer voor dat ge der samen staat met een groepke allochtone snotneuzen die er plezier in hebben om hard op de reklame panelen te stampen of slaan of met veel show, lawaai, uitleg wa zitten op en af te lopen en vies te kijken naar al wat blank is. En als ge de klein mannen van't school gaat halen komt ge haast gegarandeerd een aantal hoofddoekskes tegen.
Ik wil ni weten hoe het er hier over 10-20 jaar gaat uitzien want als ik zie hoe erg het al veranderd is in de afgelopen 4 jaar...

Toen ik hier pas woonde voelde ik me hier meteen thuis, maar nu bedenk ik me steeds meer dat dit nimeer de omgeving is waarin ik verder wil leven. 'k heb er geen zin om in een kot van de nacht met zo'n groepke lawaaimakers voor m'n deur te zitten en waartegen ge niks kunt doen of ze schelden u vol of delen desnoods wa klop uit.

Overigens denk ik dat veel Wijnegemnaren gedachten hebben in die richting. Getuige daarvan den tegenstand tegen de plannen om den tram van Deurne verder te verlengen tot Wijnegem. Dat is zeker ni omdat ze geen zin hebben om den tram te pakken naar't stad zenne. Het schoentje wringt vooral omdat die talloze arme marginale jongeren die heel den dag niks te doen hebben dan wa rondhangen nog makkelijker tot hier zouden kunne komen om hun teveel aan tijd hier ook op hun typische manier te komen spenderen...

The Patriot
1 oktober 2005, 23:37
@ Mensen die het n nog steeds niet inzien .. Digitaloverdose zijn post geeft het toch ook nog een andere kijk eh .. Wat eens een rustig dorpje was word nu op stelten gezet door allochtonen ..

Ik ben "bang" voor wat nog komen moet .. Wat gaat het wel later niet zijn als ik kinderen heb die naar school gaan enzo ? Gaan ze ook klop krijgen op school door allochtonen of gaan ze niet veilig kunnen fietsen omdat een bende allochtonen langs de straat onnozelaal staat te doen ..

Ik denk dat sommigen hier toch wel eens moeten beginnen verder kijken dan hun neus lang is ;) en eens beginnen denken aan de toekomst ..

En zeg nooit niet te gauw "Mij overkomt zoiets allemaal niet"

thugangel
1 oktober 2005, 23:55
En da's nou juist t probleem. De bereidheid bij de autochtone bevolking om zich aan te passen is er wel, maar ja, als de allochtonen nie willen, dan houdt t op he...:ironic:

Ohnee, ik snap t al, wij moeten natuurlijk allemaal nu Arabisch gaan leren... :ironic:

nee jij hoeft geen arabisch te leren maar kun je het miss eens overwegen om respect te hebben voor hun geloofsovertuiging?
zoals digital overdose het daar zegt : " ...komt ge al gauw een paar hoofddoekskes tegen..." betuigd van erg veel respect voor 't ander.
Dit MOET langs 2 kanten komen DUH , ...
Natuurlijk Digital overdose , heeft ook gelijk over wat hij daar zegt imo. Ter zijn idd Veel migranten die het verkloten voor de rest. ( vandaag zelf nog ondervonden tegen 3chinezen :wtf: ).
komt ge naar belgie? goed welkom.. Leer nederlands en 'integreer' ( NIET je geloofsovertuiging opgeven, iemand die geen hoofddoek meer mag dragen? modeproblemen? )).
Wil je zelf respect? Geef dan ook respect.
Oja nog iets...
De groepke allochtonen die daar aan de halte staan voor je huis.
Stoort het u? zeg dan uw mening?
dat " nee ze gaan me nog neerkloppen "- verhaal ben ik ondertusse al beu gehoord.

Vandaag in bus:
k kwam terug van mediamarkt ( hasselt ).
Aan station pak k de bus, kga zo midden vanachter zitten ( enkel bus).
Een Turks/Belgisch meisje gaat helemaal van achter zitten.
Stappen er 3Chinezen/Jappaners (n/o) op , gaan helemaal naar achter bij haar zitten. Zij staat recht en gaat 2plaatsen naar voor.
Jap/Chin: reageren met " matroeshkaaa bye " :wtf: ..
Goed niemand reageert erop.
Meisje stapt in houthalen uit. ( ik was muziek ant luistere ) hoor ik ineens geboenk tegen 't raam, en the usual handgebaren...
Ik draai mij om en zeg : " Ej vind ge da grappig?! "
1van de 3 zegt : " whats youre problem!? "
ik : " Tis Vlaandere hier praat maar schoon Nederlands "
die weer : " what? kijk voor u jo... (gebroke nederlands) "
ik : " Laat u naaie Jap , Zou gij da grappig vinde als ik straks tege uw zuster of uw nicht zo zit te plage? "
hij : ' what you say? "
ik : " Haa Uw zuster zit op Pussy.org ne Blanke te pijpe " en ik draaide mij om , deed men bril horloge etc uit en stak die in men boeketas voor eventuele reacties ...

daarna was het helemaal stil en keken ze mijn kant nog niet eens uit toen ze uitstapten.
Soms moet ge u mening toch wel eens uiten.
En neen ik heb helemaal niets tegen Jappaners of Chinezen ( ken er persoonlijk geen enkel en is ook de eerste keer dat ik problemen heb met een paar van 'hun' )

Dus: Als ter iemand overdrijft zet ge hun op hun plaats.
( kwas trouwens ook slechtgezind daarvoor miss dat ik wat te hard heb gereageerd? alleja zelf vind k van niet. )

mvg

The Patriot
2 oktober 2005, 00:08
@thugangel .. Ik ben het nu eens niet eens met wat jij zegt ..

Wij zouden eerst respect moeten tonen voor aleer we respect krijgen ? Ik denk dat wel efkes andersom hoort te zijn hoor ??

En in een land zoals belgie is geen plaats voor al die godsdiensten .. Meerdere godsdiensten in 1 land dat gaat gewoon niet .. Wilde da nie snappen of ist gewoon van "dommigheid" da ge het niet snapt ?

Uw reactie tegen chinezen .. Off course, tzijn maar chineeskes ook .. Die gaan nooit iets terug doen .. Ikzelf heb ook nog nooit last gehad van chinezen .. Ik stel mij echter de vraag of je hetzelfde zou gedaan hebben moesten het 3 albanezen of wat dan ook zijn ..

|) ][ |V| ][
2 oktober 2005, 00:11
@thugangel: je bent het "ze gaan me nog neerkloppen"verhaal beu, maar je zet wel zelf je bril af uit angst om klop te krijgen :)

The Patriot
2 oktober 2005, 00:13
[ |V| ][']@thugangel: je bent het "ze gaan me nog neerkloppen"verhaal beu, maar je zet wel zelf je bril af uit angst om klop te krijgen :)

Ik denk dat em eerder zijn bril afzet voor geen glas in zijn ogen te krijgen voor moest er eventueel een gevecht plaats vinden .. ;)

|) ][ |V| ][
2 oktober 2005, 00:16
Ik denk dat em eerder zijn bril afzet voor geen glas in zijn ogen te krijgen voor moest er eventueel een gevecht plaats vinden .. ;)
awel, komt da nie opt zelfde neer ? :p

The Patriot
2 oktober 2005, 00:18
[ |V| ][']awel, komt da nie opt zelfde neer ? :p

Eigenlijk niet eh .. Der is een verschil tussen bang zijn voor klop te krijgen en uwe bril af te zetten omda ge bang zijt da ge glas in uw ogen gaat krijgen moesten er eventueel kloppen vallen ...

Snappie ? :)

sneller
ah discussie heeft weinig zin, ze proberen uw hier namelijk te overtuigen van, open uw ogen etc..nuja gelukkig blijkt het dat deze mensen in het algemeen over weinig intelligentie beschikken dus vrij begrijpelijk.
Dom maar reëel voorbeeld: ge ziet wa marokkanen op de hoek van de straat zo gewoon een mini bendje vormen, dus ze DOEN IN FEITE NIETS. wel zelfs door da zouden velen zich bedreigd voelen, en als marokkanen zelfs in uw richting kijken hebben vele hier iets van "ey fuck off"...

thugangel
Het is een visieuze cirkel.
Niemand gaat eerst respect tonen.
En degene die het wel doen krijgen het niet terug van anderen..
Zo blijven we bezig. Als ik opstraat ne oudere man/vrouw tegenkom groet ik altijd.
Sommigen groeten terug, de anderen kijken snel weg.
Moesten het 3 Albanezen/etc geweest zijn? Zou ik juist hetzelfde gedaan hebben.
Trouwens een Albanees = Moslim , zou niet meteen een andere Moslim (vrouwlijke) zo proberen 'belachelijk' te maken. (natuurlijk kan het wel, heb ik ook nog maar 1x gezien dat dat gebeurde met als gevolg dat haar broer en neef de volgende dag aan't station waren en aan het praten waren met de gast ( Broer uit 't leger, stond daar in outfit was wel shiek om te zien hoe dat de andere dan meteen terugkruipt ).

Vandaag had ik er dus WEL last van.
Maar ga ik nu elke chinees raar bekijken omwille van die 3rotteappels? Ik Dacht het niet.

Patriot, zou gij gereageerd hebben tegen de 3 luidruchtige Chinezen?

mvg

thugangel
2 oktober 2005, 00:21
[ |V| ][']@thugangel: je bent het "ze gaan me nog neerkloppen"verhaal beu, maar je zet wel zelf je bril af uit angst om klop te krijgen :)

Zoals Patriot het al heeft gzegt :) het is niet uit angst.
Een klap van je veel gemakkelijker op zonder een bril.
Een blauw oog geneest ook, Men bril in stukjes zien vliegen kost weer nutteloos veel geld.
Het was uit voorzorg dat moesten ze iets gedaan hebben bij het uitstappen zou ik mooi gevolgd hebben :).

NapalmBenny.
Geloof, hier gaan we weer :(, die rotzooi heeft ooit al meer ellende veroorzaakt dan eender welke ziekte of wapen ooit. Zelfs vandaag gaat de ellende door met hunne godsdienst. Waarom moet je nu ingodsnaam respect hebben voor zoiets. Nu niet dat zij ons respecteren. :oink:

ach ja, ik ging battlefielden.

thugangel
NapalmBerry. Blijf Aub Weg

Dom maar reëel voorbeeld: ge ziet wa marokkanen op de hoek van de straat zo gewoon een mini bendje vormen, dus ze DOEN IN FEITE NIETS. wel zelfs door da zouden velen zich bedreigd voelen, en als marokkanen zelfs in uw richting kijken hebben vele hier iets van "ey fuck off"...

Ook waar.
Mooi voorbeeld ook :) :niceone:

sneller
2 oktober 2005, 00:22
Geloof, hier gaan we weer :(, die rotzooi heeft ooit al meer ellende veroorzaakt dan eender welke ziekte of wapen ooit. Zelfs vandaag gaat de ellende door met hunne godsdienst. Waarom moet je nu ingodsnaam respect hebben voor zoiets. Nu niet dat zij ons respecteren. :oink:

ach ja, ik ging battlefielden.

dat jij hier nog opt actueel forum mag blijven zegt genoeg over de oordeelsvermogen van de mods ...

|) ][ |V| ][
2 oktober 2005, 00:23
ah discussie heeft weinig zin, ze proberen uw hier namelijk te overtuigen van, open uw ogen etc..nuja gelukkig blijkt het dat deze mensen in het algemeen over weinig intelligentie beschikken dus vrij begrijpelijk.
Wat heeft een mening te maken met intelligentie ?
En het is nogal simpel om mensen met een andere mening dom te noemen, als ik jou replies hier lees vind ik jou ook dom en kortzichtig, maar uit respect voor een andere mening ga ik niemand minder intelligent noemen.

thugangel
2 oktober 2005, 00:26
Sorry maar ons Benny heeft is misschien wel een BAch informatica.
Hij is toch niet echt goed in zen hoofd. Of doet opzettelijk zo belachelijk.
Mijn zijn erg domme ' mening ? ' ( als je het nog een mening kunt noemen van hem )

sneller
2 oktober 2005, 00:27
[ |V| ][']Wat heeft een mening te maken met intelligentie ?
En het is nogal simpel om mensen met een andere mening dom te noemen, als ik jou replies hier lees vind ik jou ook dom en kortzichtig, maar uit respect voor een andere mening ga ik niemand minder intelligent noemen.

nee, je vindt m'n post niet dom en kortzichtig, het feit dat je dit ff neertypt is gewoon een automatische reactie omdat ik er zo overdenk dus zeg jij maar hetzelfde over mij, zelf heb je niet ff nagedacht over de dingen dat ik zelf zei...

verder is benny toch een prachtig voorbeeld van iq-loosheid, en dit is een quote van ecor, en da was niet de minsten hier opt forum(vrij extreem rechts)...

NapalmBenny.
2 oktober 2005, 00:28
"Of doet opzettelijk zo belachelijk"..."Dom"

Allemaal kenmerken van godsdienst.

The Patriot
2 oktober 2005, 00:29
Patriot, zou gij gereageerd hebben tegen de 3 luidruchtige Chinezen?

mvg

Waarom zou ik niet gereageerd hebben .. ?

Ik zal u eens zeggen waar ik ondertussen in mijn leventje wel op gereageerd heb ..

1. Een paar allochtone jongeren ( 2 dus ) Stonden savonds een bejaard koppel lastig te vallen ... En ik passeerde met mijne fiets en kben gestopt want khoorde precies toch wel dreigementen, keb gevraagd of er een probleem was en geen probleem en de allochtonen zijn weggegaan waarop een vriendelijk bedankje van het bejaarde koppel volgde ..

2. Nog maar eens bejaard koppel dat zich stoorde aan de luidruchtigheid van een paar allochtoonse jongeren op de trein .. De bejaarde man eeft vriendelijk gevraagd van het wat kalmer aan te doen waarop de man als antwoord kreeg :" Oud manneke gaat u maar rap terug op uw plaats gaan zetten " .. Dan ben ik ook efkes uitgevlogen tegen die allochtonen en eens efkes iets uitgelegd van respect hebben enzo en ze zwegen wel ze .. Ik denk da ze niet ouder dan 16 jaar waren :)

Ik ben de vriendelijkheid zelve op da gebied .. Bejaarde mensen die moeite hebben om op de trein stappen help ik een handje .. Keb zelf eens bejaarde vrouw rechtgeholpen die was gevallen opt voetpad terwijl zoveel andere mensen er gewoon naast liepen en nix deden .. Eigenlijk vind ik persoonlijk dat we in een vrij lage wereld leven op dat gebied ..

Wss/mss verschiet je nu van me omdat je dit niet verwacht van iemand die hier zo een rascistische praat verteld op het forum maar toch is het gewoon de waarheid .. Ik heb ook gevallen van blanken die ambetent deden niet vermeld .. Het was gewoon effe ter verduidelijk dat ik wel degelijk reageer op dingen die te ver gaan :)

@sneller : Dus jij noemt mij en vele anderen dom ? Awel het verbaast mij nix dat jij dat zegt :)

The Patriot
2 oktober 2005, 00:31
dat jij hier nog opt actueel forum mag blijven zegt genoeg over de oordeelsvermogen van de mods ...

Als jij zo doordoet ga je hier ook niet lang meer zitten .. Ik denk dat de mods wel heel goed weten wie ze wel en niet toelaten op het actua forum ;)

thugangel
2 oktober 2005, 00:32
Waarom zou ik niet gereageerd hebben .. ?

Ik zal u eens zeggen waar ik ondertussen in mijn leventje wel op gereageerd heb ..

1. Een paar allochtone jongeren ( 2 dus ) Stonden savonds een bejaard koppel lastig te vallen ... En ik passeerde met mijne fiets en kben gestopt want khoorde precies toch wel dreigementen, keb gevraagd of er een probleem was en geen probleem en de allochtonen zijn weggegaan waarop een vriendelijk bedankje van het bejaarde koppel volgde ..

2. Nog maar eens bejaard koppel dat zich stoorde aan de luidruchtigheid van een paar allochtoonse jongeren op de trein .. De bejaarde man eeft vriendelijk gevraagd van het wat kalmer aan te doen waarop de man als antwoord kreeg :" Oud manneke gaat u maar rap terug op uw plaats gaan zetten " .. Dan ben ik ook efkes uitgevlogen tegen die allochtonen en eens efkes iets uitgelegd van respect hebben enzo en ze zwegen wel ze .. Ik denk da ze niet ouder dan 16 jaar waren :)

Ik ben de vriendelijkheid zelve op da gebied .. Bejaarde mensen die moeite hebben om op de trein stappen help ik een handje .. Keb zelf eens bejaarde vrouw rechtgeholpen die was gevallen opt voetpad terwijl zoveel andere mensen er gewoon naast liepen en nix deden .. Eigenlijk vind ik persoonlijk dat we in een vrij lage wereld leven op dat gebied ..

Wss/mss verschiet je nu van me omdat je dit niet verwacht van iemand die hier zo een rascistische praat verteld op het forum maar toch is het gewoon de waarheid .. Ik heb ook gevallen van blanken die ambetent deden niet vermeld .. Het was gewoon effe ter verduidelijk dat ik wel degelijk reageer op dingen die te ver gaan :)

@sneller : Dus jij noemt mij en vele anderen dom ? Awel het verbaast mij nix dat jij dat zegt :)

:bow: :niceone: , als ter wa meer mensen zouden durven reageren op zulke zaken zoals gij het hier hebt neergezet dan zou iedereen ( ook blanken :) ) 2x nadenken voor ze iets doms doen :).

sneller
2 oktober 2005, 00:33
"Of doet opzettelijk zo belachelijk"..."Dom"

Allemaal kenmerken van godsdienst.
@patriot, wat moet je toch doen met iemand die zoiets post, er is geen blijk van enige intelligentie dan ook...
vraagske, hoe oud zijt gij? Ik heb namelijk nog nooit een belg zien reageren tegen 3 marokkanen ofzo(idd NOOIT) wrom?
de meesten verkiezen om niet de rest van de dag met een blauwe oog te lopen.

NapalmBenny.
2 oktober 2005, 00:35
"geen blijk van enige intelligentie dan ook..."
-Kerel doe uw boek van fysica eens open, daar staat intelligentie in, en niet in één of ander bijbelken dat ooit hopen levens heeft gekost.

sneller
2 oktober 2005, 00:35
Als jij zo doordoet ga je hier ook niet lang meer zitten .. Ik denk dat de mods wel heel goed weten wie ze wel en niet toelaten op het actua forum ;)
ohja? ik post tenminste niet elke keer dezelfde lijntjes die op niets trekken(bekijk ff die USA topic door benny, is toch onmogelijk hoeveel dingen dat hij zegt met fouten waar hij dus blijkelijk GEEN kennis over heeft)...
Respect voor gelovigen heeft hij helemaal niet, genoeg reden om em weg te sturen imo...

er zijn mensen voor veel minder gebanned

The Patriot
2 oktober 2005, 00:36
:bow: :niceone: , als ter wa meer mensen zouden durven reageren op zulke zaken zoals gij het hier hebt neergezet dan zou iedereen ( ook blanken :) ) 2x nadenken voor ze iets doms doen :).

Dat is het nu net, iedereen reageert niet waardoor de allochtoonse jeugd verondersteld dat het allemaal wel ok is en dat het mag want we zeggen er toch nix op terug .. Het probleem is ook, je weet niet wie je voor je hebt .. Het kunnen evengoed bewapende allochtonen zijn en dan kan je eventueel toch wel met een probleem komen te zitten met alle gevolgen vandien

sneller
2 oktober 2005, 00:36
"geen blijk van enige intelligentie dan ook..."
-Kerel doe uw boek van fysica eens open, daar staat intelligentie in, en niet in één of ander bijbelken dat ooit hopen levens heeft gekost.

post nummer **** van benny waar je gewoon niet op moet/kunt beantwoorden...

thugangel
2 oktober 2005, 00:42
@patriot, wat moet je toch doen met iemand die zoiets post, er is geen blijk van enige intelligentie dan ook...
vraagske, hoe oud zijt gij? Ik heb namelijk nog nooit een belg zien reageren tegen 3 marokkanen ofzo(idd NOOIT) wrom?

naa , Berryke zaagt ma hoelang ge wilt :music: Blablablablabla___

Sneller, ik heb het ook nog nooit zelf gezien :)
Hoewel het wel zou moeten dat er IEMAND reageert op IEMAND die iets VERKEERD doet.

|) ][ |V| ][
2 oktober 2005, 00:43
ohja? ik post tenminste niet elke keer dezelfde lijntjes die op niets trekken(bekijk ff die USA topic door benny, is toch onmogelijk hoeveel dingen dat hij zegt met fouten waar hij dus blijkelijk GEEN kennis over heeft)...
Respect voor gelovigen heeft hij helemaal niet, genoeg reden om em weg te sturen imo...

er zijn mensen voor veel minder gebanned
Je moet benny nu ook niet als maatstaf nemen he, er zitter hier genoeg mensen die posten dat ze het niet zo hebben voor de allochtone gemeenschap (om het maar zo uit te drukken), maar die toch wel respect hebben voor godsdiensten. Over benny kan ik je weinig ongelijk geven.

Bon, ik sluit af, slaapwel :)

sneller
2 oktober 2005, 00:45
naa , Berryke zaagt ma hoelang ge wilt :music: Blablablablabla___

Sneller, ik heb het ook nog nooit zelf gezien :)
Hoewel het wel zou moeten dat er IEMAND reageert op IEMAND die iets VERKEERD doet.
idd klopt, maar iemand dan iets zegt dan mag je ff je mouwen oprollen want dan weet je dat die gast hulp nodig heeft...

The Patriot
2 oktober 2005, 00:45

Ik ben 18 jaar en kben gene broekschijter :)

En heb ik gezegd 3 marokane ? Ge moet er gene zak bijdoen eh .. Keb gezegd een paar .. da zijn er twee ..

Waarom doe ik mijne mond open ? Omdak weet da alsek meppen krijg da ze er terug gaan krijge omdak vrienden heb die toch wel extremer zijn dan mij :)

Ik geef een voorbeeldje .. Op een fuif hebben we keer iets voorgehad .. Een allochtoon had dwaas gedaan tegen een meiske ( een vriendin van ons ) En ze kwam ons zeggen dat ze problemen had met die allochtonen .. Enja, een paar man is er weest gaan vragen wat het probleem was enja .. Der is dan een heel discussie geweest en ondertussen stond er al 30 man tegenover die 4 allochtonen en ze zijn het dan ook afgetrapt .. en gevlucht naar hunne auto .. nog geen 10 secs erachter liep diezelfde 30 man uit de tent richting diene auto .. Ze zaten er al in met deuren gesloten .. Enkele zotten stonden daar wat te bonken tegen de ruiten da ze moesten uitstappen .. Ze zetten hunne motor aan en beginnen gewoon int wild rond te rijden en ze hebben over iemand zijn voet gereden .. Kweet nog altijd niet oe diene kerel da nie uitschreeuwde van de pijn want zijne voet zat er maar lelijk onder ze .. achter da ze die kerel hadden aangereden stond diene auto al opt straat en zijn er mannen beginnen stampen tegen de carrosserie van diene auto met all deuken als gevolgd ..

Past op : Ik keur dit langs geen kanten goed maar kwil maar zeggen .. Waarom zou ik dan ook bang zijn om mijne mond open te doen ? Het moet het iemand doen want anders gaan ze het nooit leren.

Ik kwam eens met een vriendin terug van de cinema .. En wa negers stappen ook af en beginnen hoere te roepen naar die vriendinnen .. Nu, ge kunt vele zeggen maar als ge begint met schelden tegen een goei vriendin van mij zijde niet goed bezig .. Ik heb diene neger dan efkes tegengehouden en gevraagd van .. Voorwa was da nu nodig ?

Wetee wa ik in ruil kreeg ? "Moeit u niet" en Baf zijne kop tegen voorhoofd .. Kem ook efkes gedraaid ze .. Het voordeel was .. Die vriendinnen mij goed verzorgd :) maar toch .. Waarom kreeg ik in godsnaam een kopstoot ? :s

thugangel
2 oktober 2005, 00:47
Dat is het nu net, iedereen reageert niet waardoor de allochtoonse jeugd verondersteld dat het allemaal wel ok is en dat het mag want we zeggen er toch nix op terug .. Het probleem is ook, je weet niet wie je voor je hebt .. Het kunnen evengoed bewapende allochtonen zijn en dan kan je eventueel toch wel met een probleem komen te zitten met alle gevolgen vandien

Je kunt ook een gewapende 'blanke' voor je krijgen e Patriot :) ( de kans is miss wat kleiner :) ). Je weet idd nooit met wie je het temaken hebt.
Wanneer ik dan ook met mijn vrouw/broerke etc.. zou zitten in de bus fzo. en juist dezelfde situatie meemaak, dnek ik om eerlijk te zijn dat ik niet zou gereageerd hebben omdat ik men vrouw/broerke.. niet in 'gevaar' zou brengen. ( en ik zou zowiezo nooit willen vechten voor de ogen van men vrouw (tenzij iemand iets doet maar k meteen op moet reageren... u understand.. ).

/edit:

Ik kwam eens met een vriendin terug van de cinema .. En wa negers stappen ook af en beginnen hoere te roepen naar die vriendinnen .. Nu, ge kunt vele zeggen maar als ge begint met schelden tegen een goei vriendin van mij zijde niet goed bezig .. Ik heb diene neger dan efkes tegengehouden en gevraagd van .. Voorwa was da nu nodig ?

ik wou het vandaag ook eerst vragen aan hun ( k had er allesinds aangedacht , maar het zou eerlijk gezegt toch niets uithalen denk ik? :) )

tip: nooit te dichtbij gaan makker :)

The Patriot
2 oktober 2005, 00:48
Je kunt ook een gewapende 'blanke' voor je krijgen e Patriot :) ( de kans is miss wat kleiner :) ). Je weet idd nooit met wie je het temaken hebt.
Wanneer ik dan ook met mijn vrouw/broerke etc.. zou zitten in de bus fzo. en juist dezelfde situatie meemaak, dnek ik om eerlijk te zijn dat ik niet zou gereageerd hebben omdat ik men vrouw/broerke.. niet in 'gevaar' zou brengen. ( en ik zou zowiezo nooit willen vechten voor de ogen van men vrouw (tenzij iemand iets doet maar k meteen op moet reageren... u understand.. ).

Gelijk heb je, je vrouw moet je niet in gevaar brengen maar ik hoop dat je het verstand hebt dat als iemand "hoer" naar je vrouw roept dit je dit niet laat zeggen ;)

sneller
2 oktober 2005, 00:51
Ik ben 18 jaar en kben gene broekschijter :)

En heb ik gezegd 3 marokane ? Ge moet er gene zak bijdoen eh .. Keb gezegd een paar .. da zijn er twee ..

Waarom doe ik mijne mond open ? Omdak weet da alsek meppen krijg da ze er terug gaan krijge omdak vrienden heb die toch wel extremer zijn dan mij :)

Past op : Ik keur dit langs geen kanten goed maar kwil maar zeggen .. Waarom zou ik dan ook bang zijn om mijne mond open te doen ? Het moet het iemand doen want anders gaan ze het nooit leren.

Wetee wa ik in ruil kreeg ? "Moeit u niet" en Baf zijne kop tegen voorhoofd .. Kem ook efkes gedraaid ze .. Het voordeel was .. Die vriendinnen mij goed verzorgd :) maar toch .. Waarom kreeg ik in godsnaam een kopstoot ? :s

jah, de situaties dat je vertelt is idd jammer, en ik ga nooit zeggen dat er weinig crapul rondloopt langs de kanten van de allochtonen... zo naief ben ik niet.
Verder ben ik blij om te horen dat het hier niet vol mietjes zit die gewoon wat zitten te brullen voor hun PC...

PS: die gast met zijn voet, sgoed voor hem, want kvraag me af wat ze anders met die marokkanen hadden gedaan(30-4)...

thugangel
2 oktober 2005, 00:52
Gelijk heb je, je vrouw moet je niet in gevaar brengen maar ik hoop dat je het verstand hebt dat als iemand "hoer" naar je vrouw roept dit je dit niet laat zeggen ;)

k heb medelijde met de gast/man/etcetc.. die dit doet :)

NapalmBenny.
2 oktober 2005, 00:54
Zucht, ik gaan hier weer niet blijven hangen.

Kerel ik woon nog in een rustige omgeving, iedereen laat iedereen met rust, ik zie mss 1 keer in het jaar een allochtoon over het straat lopen. En we zijn hier met zen allen heel blij om.

Toch, ik vrees dat het vroeg of laat allemaal zal veranderen, geen rust meer. En dan zal ik nog eens aan jullie leuke uitspraakjes denken.

En hoe dat ge in deze eeuw nog kunt geloven :ironic: , en bij het minste dat je iets slecht zegt over geloof :ironic:. Ik hoop dat je ooit je ogen nog opendoet. Er is een heelal, er zijn planeten, 1+1=2, maar hallo die god van jullie met 1000den doden op zijn geweten bestaat niet.

Ga op straat bijbels verkopen en je zal zien wat de meerderheid denkt van godsdienst.

Swat, weer alt tab richting battlefield

The Patriot
2 oktober 2005, 00:56
jah, de situaties dat je vertelt is idd jammer, en ik ga nooit zeggen dat er weinig crapul rondloopt langs de kanten van de allochtonen... zo naief ben ik niet.
Verder ben ik blij om te horen dat het hier niet vol mietjes zit die gewoon wat zitten te brullen voor hun PC...

PS: die gast met zijn voet, sgoed voor hem, want kvraag me af wat ze anders met die marokkanen hadden gedaan(30-4)...

Van die 30 man zaten der mss maar 4 tot 6 harde tussen dus vet veel zou het niet geweest zijn .. ik hoopte er ook stiekem op dat ze weg zouden kunnen rijden dat we nog een rustige toffe avond zouden hebben zonder flikken op ons dak ofzo en zonder blauwe ogen en wat nog allemaal ...

Ik denk dat koruba ook wel iemand is die niet echt een mietje is .. Hem is toch opgekomen voor zijn vriendin :)

@Thugangel .. Iemand die zo een verwijten van een vrouw/meisje smijt is idd zielig .. Laten we het daar over eens zijn :)

Hmgrwngd
2 oktober 2005, 00:56
maar hallo die god van jullie met 1000den doden op zijn geweten bestaat niet.

Je kunt niet bewijzen dat een God bestaat, en je kunt niet bewijzen dat een God NIET bestaat. ;)

Hetgeen jou stuurt tot die uitspraak; is een licht rationeel-intuïtieve ingeving, niet meer niet minder.

sneller
2 oktober 2005, 00:57
Zucht, ik gaan hier weer niet blijven hangen.

Kerel ik woon nog in een rustige omgeving, iedereen laat iedereen met rust, ik zie mss 1 keer in het jaar een allochtoon over het straat lopen. En we zijn hier met zen allen heel blij om.

Toch, ik vrees dat het vroeg of laat allemaal zal veranderen, geen rust meer. En dan zal ik nog eens aan jullie leuke uitspraakjes denken.

En hoe dat ge in deze eeuw nog kunt geloven :ironic: , en bij het minste dat je iets slecht zegt over geloof :ironic:. Ik hoop dat je ooit je ogen nog opendoet. Er is een heelal, er zijn planeten, 1+1=2, maar hallo die god van jullie met 1000den doden op zijn geweten bestaat niet.

Ga op straat bijbels verkopen en je zal zien wat de meerderheid denkt van godsdienst.
Swat, weer alt tab richting battlefield

kzou zeggen alt+f4 op deze pagina ...

The Patriot
2 oktober 2005, 00:57
...

Benny kzou nu graag hebben dage tot dan verdwijnt uit threads als deze want uw comments en reply's trekken eigenlijk op niet veel om deel uit te maken van deze discussie .. Al zeggek het zelf :doh:

thugangel
2 oktober 2005, 00:59
Napalm. Blijf weg plz tenzij je nog iets nuttigs wou zeggen?
gaat gij eens naar Turkije daar bijbels verkope? eens zien wa ze dan van u zegge?( § kweet echt niet wat ze :d ).
Napalm moet wel echt intelligent zijn e ? hij heeft zojuist de vraag beantwoord waar de mens nog geen antwoord op heeft gevonden. daarom heet het GELOOF ;).

Als je geen Allochtoon hebt gezien trouwens? als je er niet zoveel in aanraking mee komt, hoe kun jij gvd dan een mening hebben over allochtonen?
gehoord via via? de media zeker? Ojaa
nog een redneck. was een quote uit -ben de naam kwijt -.
" And Today We are gonna Hate some Niggers, I Don't know What a Nigger is... BUt We are gonna hate them! " ( replace niggers met moslims )

thugangel
2 oktober 2005, 01:03
@Thugangel .. Iemand die zo een verwijten van een vrouw/meisje smijt is idd zielig .. Laten we het daar over eens zijn :)

ooo ik heb geen medelijde met hem omdat hij 'zielig' is ze...
ik hoop dat hij dan nog kan weg kruipen
:unsure: .

we zijn er dus over eens :)

@Patriot, Pas op of gij word ook nog nen ' terrorist ' genoemd door hem omdat ge hem ook weg wilt hier :ironic:

The Patriot
2 oktober 2005, 01:06
Genoeg discussies voor mij vandaag .. :)

Kgaan in mijne nest gaan kruipen dak nog redelijk fris ben voor morgen .. Een beetje mijn lessen leren en mijn print verder afwerken enzo ..

1ste bachelor elektronica te kortrijk :woohoo:

Edit: Ik nen terrorist .. Laughing my ass off :rofl:

YuRiPa
2 oktober 2005, 01:10
@ Thugangel:
Ge hebt gelijk over de vicieuze cirkel. Die moet eigenlijk doorbroken worden. Jawel, door de allochtonen, zij komen hier, zij willen hier zijn, zij passen zich maar aan en zetten de eerste stap maar.

Hoeveel allochtonen zijn er nie die alleen maar klagen over hoe slecht ze t hier hebben? Da zijn er genoeg. (In NL vooral Antillianen) Dan heb ik echt zoiets van rot op naar je eigen land als je t hier zo slecht hebt.

Veel probs zijn er ook omdat de allochtonen onze taal nie kunnen. Eigenlijk zouden ze voor ze t land inkomen al Nederlands moeten kunnen spreken, wa nu eindelijk es gebeurt hier in NL. Heb nog een goe voorbeeld van hoe t ook kan. Paar jaar geleden deed ik een natuurkunde cursus (had da nodig voor mn opleiding) en daarbij was ook een Sudanese gozer (superaardige gozer, veel lol mee gehad) die hier alleen was om geneeskunde te studeren om in Sudan dokter te kunnen worden. Die gozer zit hier dus maar voor een paar jaar, maar spreekt wel supergoed Nederlands. Hij waardeert t dat ie in NL kon studeren. De waardering ontbreekt bij veel allochtonen, helaas...

Maar nog ff over t geloof Thugangel. Ik respecteer de Islam zeer zeker, al lijkt t nie altijd zo. Maar, dan moeten de moslims hier in NL ons Nederlanders ook respecteren. En dat doen ze nie. Abortus, homo's, is allemaal verboden in de Koran, en dus zullen de moslims er wel ff tegenin gaan hier. Er zijn genoeg homo's die in mekaar geslagen worden, om niks. Door moslims, want ja, homo zijn is tegen de wet en dan verdien je eigenlijk de doodstraf... (Nie volgens allemaal natuurlijk, er zijn goede allochtonen, gelukkig.)

Het respect langs onze kant is er wel, maar zolang de allochtonen ons nie respecteren schiet t nie op natuurlijk. En wij moeten zo loyaal zijn voor de allochtonen, kom es als West-Europeaan in een Arabisch land wonen, zoals Saudi-Arabië... Dan kom je in een kamp te wonen, je vrouw moet een hoofddoekje om, jij mag geen alcohol enzo meer, je moet je aan de Islamregels houden in dat land. De tolerantie daar tov anderen is daar dus 0,0.. Dan verwachten ze wel dat wij wel tolerant zijn.. Wees zelf eerst es tolerant...

Maja, laat de allochtonen het eerst maar weer waarderen dat ze hier mogen zijn, voordat ze gaan klagen over van alles en nog wat. Ik denk dat als de allochtonen meer toenadering zoeken, en first of all goe Nederlands spreken, dus echt integreren, dat t dan echt wel goe kan gaan komen. Maja, zolang zij da nie doen zie ik weinig verbetering komen.

thugangel
2 oktober 2005, 01:11
Genoeg discussies voor mij vandaag .. :)

Kgaan in mijne nest gaan kruipen dak nog redelijk fris ben voor morgen .. Een beetje mijn lessen leren en mijn print verder afwerken enzo ..

1ste bachelor elektronica te kortrijk :woohoo:

Edit: Ik nen terrorist .. Laughing my ass off :rofl:

Ale dan ga ik ook maar eens door :)

ga ik juist tzelfde doen :p,ook wa leren etc etc.. :p :)
Eindelijk nog is nen fatsoenlijke discussie dat ik hier heb :) ( 1van de weinige :) ).

(1ste bachelor elektrotechnieken diepenbeek :p:) )

sorry voor offtopic

//edit:

@ Thugangel:
Ge hebt gelijk over de vicieuze cirkel. Die moet eigenlijk doorbroken worden. Jawel, door de allochtonen, zij komen hier, zij willen hier zijn, zij passen zich maar aan en zetten de eerste stap maar.

ik begrijp je heel goed , maar wat ik bedoel is dat degene die zich dan weer wel integreren etc etc.. zeer verkeerd worden bekeken omwille van de anderen die het vertikken, endan is je goesting toch ook wel op en zeggen de meesten ook wel : ' hey ik probeer en gij doet nog zo? fuck you dan maar! "

Men vrouw wanneer ze over een xaantal maanden hier is zal zelf ook nog geen Nederlands kunnen, maar ze gaat het wel leren net zoals men tante die nu een 8maandjes nllessen volgt en toch al aardig goed kan praten.
Zonder nl = geen fatoenlijk/fijn leventje hier ze.
Een land waar ge zelf niets in verstaat :wtf: , voor de gene die het niet willen leren ya, ge doet het u eige toch wel aan.
( einde van dit maand pak ik haar een woordenboekje mee :p zodat ze al enkele woordjes kan leren )

Het respect langs onze kant is er wel, maar zolang de allochtonen ons nie respecteren schiet t nie op natuurlijk.

niet iedereen heeft evenveel respect :). ( langs beide kanten)

Kurobu
2 oktober 2005, 08:59
goeie morgen :)

ivm dat respect verhaal en geloof denk ik dat ik al duidelijk heb gezegd in deze thread ( of eerste deel ) dat ik deze bevolkings groep zeker niet ga lastig vallen of onbeleefd beantwoorden als ze ieks vragen. kijk kheb onlangs nog een gastje van marokaanse afkomst geholpen dat gevallen was met zijn fiets. dus denk nie dak zo slecht ben ?

opkomen als er iemand ieks verkeerd doet.

kijk vroeger ( 4 j geleden ) wazzek ook nie den braafsten ( verre van zelfs )
maar ik heb dit beseft, en nu kom ik op om de jongeren die het nog niet beseft hebben dat het met geweld en vandalisme niet verder kan te helpen.
ik kwam ook op voor mijn vriendin toen ze haar wilden slaan op de bus. ik vangde haar mep op, wat mij zeer normaal blijkt. ik ben er ook niet veel verder op ingegaan om dat ze daar iedere dag die bus neemt en ik wil niet dat haar ieks over komt.
als ik een bende alochtone jongeren iets zie mis peuteren ga ik mss rapper de politie bellen ( anoniem ) dan dat ik er tussen kom. moesten het er twee zijn en het gebeurd bv aan de kust, dan mss wel, omdat ze me hier makkelijk kunnen " terrug pakken " omdat ik hier meer rondloop natuurlijk.

@ benny ; jou manier van overkomen zou ik toch stillaan gaan veranderen u mening klopt ergens. maar dat we de uitspraken zo gaan maken dat ze geen steek houden zou ik toch niet meer doen. u posts zijn bij deze tot flame verklaart en hopelijk zal een mod ze dan wegnemen ook.

mvg kurobu

^^pathfinder^^
2 oktober 2005, 11:03
Benny kzou nu graag hebben dage tot dan verdwijnt uit threads als deze want uw comments en reply's trekken eigenlijk op niet veel om deel uit te maken van deze discussie .. Al zeggek het zelf :doh:
hell yea!

dJeez
2 oktober 2005, 13:29
En in een land zoals belgie is geen plaats voor al die godsdiensten .. Meerdere godsdiensten in 1 land dat gaat gewoon niet .. Wilde da nie snappen of ist gewoon van "dommigheid" da ge het niet snapt ?
Dit is echt wel te gek voor woorden. Ga je een 2e poging ondernemen van de Endlösung misschien? Uw gedachtengoed was 55 à 60 jaar geleden in een buurland van toepassing, dat je dat hier zomaar verkondigt alsof het niets is vind ik erbarmelijk. Snap je wel goed wat de implicaties zijn van wat je zegt?

In een land als België is er imho eerder geen plaats voor mensen als u, toch niet als je dergelijke standpunten aanhangt - en dan nog zeker aangezien die gedachten in strijd zijn met de Belgische grondwet.

Fredo
2 oktober 2005, 13:51

en dat verwijt andere mensen dan domheid :lol:

wlibaers
2 oktober 2005, 14:02
Dit is echt wel te gek voor woorden. Ga je een 2e poging ondernemen van de Endlösung misschien? Uw gedachtengoed was 55 à 60 jaar geleden in een buurland van toepassing, dat je dat hier zomaar verkondigt alsof het niets is vind ik erbarmelijk. Snap je wel goed wat de implicaties zijn van wat je zegt?

In een land als België is er imho eerder geen plaats voor mensen als u, toch niet als je dergelijke standpunten aanhangt - en dan nog zeker aangezien die gedachten in strijd zijn met de Belgische grondwet.

Zijn uitspraak hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat hij voorstander is van massamoord. Deportatie met minimaal geweld zou volstaan om dat resultaat te bekomen (helemaal zonder geweld zal wel niet lukken, als we naar de ervaringen met asielzoekers kijken).

Gewoon om te illustreren dat er toch wel een verschil is tussen "hun aanwezigheid is niet positief" en "laten we gaskamers bouwen!"

sneller
2 oktober 2005, 14:28
Zijn uitspraak hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat hij voorstander is van massamoord. Deportatie met minimaal geweld zou volstaan om dat resultaat te bekomen (helemaal zonder geweld zal wel niet lukken, als we naar de ervaringen met asielzoekers kijken).

Gewoon om te illustreren dat er toch wel een verschil is tussen "hun aanwezigheid is niet positief" en "laten we gaskamers bouwen!"
wtf??? deportatie met minimaal geweld? you wish :sop:

dJeez
2 oktober 2005, 15:11
Deportatie met minimaal geweld zou volstaan om dat resultaat te bekomen (helemaal zonder geweld zal wel niet lukken, als we naar de ervaringen met asielzoekers kijken).
Mag ik u erop wijzen dat Joden een andere godsdienst hebben (nl. de Joodse) dan het merendeel van de Belgische bevolking (tot nader order is dat nog steeds Rooms-Katholiek)? En wat met de protestanten, orthodoxen en andere godsdiensten? Ga je die dan allemaal deporteren. Ik veronderstel dat ik er verder geen tekeningetje bij moet maken zeker...

thugangel
2 oktober 2005, 15:25

ja hoor iedereen dat geen katholiek is buite :wtf:

wlibaers
2 oktober 2005, 18:16
Mag ik u erop wijzen dat Joden een andere godsdienst hebben (nl. de Joodse) dan het merendeel van de Belgische bevolking (tot nader order is dat nog steeds Rooms-Katholiek)? En wat met de protestanten, orthodoxen en andere godsdiensten? Ga je die dan allemaal deporteren. Ik veronderstel dat ik er verder geen tekeningetje bij moet maken zeker...

Mijn laatste bericht ging dan ook niet over de correctheid van zijn stelling over godsdiensten, of de wenselijkheid van z'n oplossing. Het ging er wel over dat die oplossing niet noodzakelijk massamoord impliceert.

Als je m'n mening over zijn stelling zou willen: volgens mij is ze correct indien we het hebben over fanatieke godsdiensten (of meer algemeen overtuigingen, want het is ook mogelijk om bijvoorbeeld fanatiek atheïst te zijn) die niet bereid zijn andere overtuigingen in hun buurt te aanvaarden. Vroeger was dit bijvoorbeeld het geval bij katholieken en protestanten, en daar zijn oorlogen voor uitgevochten. Momenteel zijn katholieken en protestanten meestal wat kalmer tegen elkaar.

sneller
2 oktober 2005, 19:49
fanatieke godsdiensten? deze bestaan niet, fanatieke gelovigen wel...

The Patriot
2 oktober 2005, 22:13

Ik ben hier nog altijd vrij van te zeggen wat ik wil .. Nu bekritiseerde mij maar de islam is dan ook nog niet in grote mate aanwezig in belgië .. Laten we deze discussie eens verder gaan over tien jaar ?

|) ][ |V| ][
2 oktober 2005, 23:47
gaan we dan wel nog mogen duscussieren over zoiets ? zoals alles nu al in regeltjes gezet wordt zou het wel eens kunnen dat discussies over geloof/afkomt er niet meer gaan zijn

sneller
3 oktober 2005, 00:13
en wat wil je dan juist discussieren, of dat geloof mag blijven? :wtf:

serial
3 oktober 2005, 05:18
was een quote uit -ben de naam kwijt -.
" And Today We are gonna Hate some Niggers, I Don't know What a Nigger is... BUt We are gonna hate them! " ( replace niggers met moslims )
uit American History X ;)

bepaalde mensen hier zouden die film trouwens eens moeten zien...
("voor -en tegenstanders" van allochtonen!)

thugangel
3 oktober 2005, 09:30
uit American History X ;)

bepaalde mensen hier zouden die film trouwens eens moeten zien...
("voor -en tegenstanders" van allochtonen!)

da was em! :p:)

[deleted]
3 oktober 2005, 14:08
[deleted]

ec8or
3 oktober 2005, 17:10
gisteren heb ik 18 migranten tegengekomen (ik heb ze geteld) en ze deden allen niks. Maar wss waren ze het wel van plan zene, ik bedoel wat komen ze anders doen in een school...toch niet leren zeker, want volgens de rassen theorie kunne die hoogstens een IQ hebben van 95.

Miss moet ik da elke dag doen :/
er zijn toch ook scholen voor 'minder begaafden' of mensen die eerder handvaardig zijn? dus dat is geen argument :p

j/k - voor ik weer een zondvloed aan verwijten en misinterpretaties over m'n kop krijg...

sneller
3 oktober 2005, 17:26
lol ec8or, unbanned precies :p

dJeez
3 oktober 2005, 18:33
Vroeger was dit bijvoorbeeld het geval bij katholieken en protestanten, en daar zijn oorlogen voor uitgevochten. Momenteel zijn katholieken en protestanten meestal wat kalmer tegen elkaar.
Ierland buiten beschouwing gelaten wel ja...

Om maar te zeggen dat ik het eigenlijk niet eens ben met die stelling. Fanatici die geen andere meningen dulden mag je wat mij betreft perfect gaan weren, maar om enkel en alleen een bepaalde geloofs- of andere overtuiging als basis te nemen, zonder te kijken naar het individu, dat vind ik persoonlijk een brug te ver.

Ik ben hier nog altijd vrij van te zeggen wat ik wil .. Nu bekritiseerde mij maar de islam is dan ook nog niet in grote mate aanwezig in belgië .. Laten we deze discussie eens verder gaan over tien jaar ?
Ik heb u dan ook nergens het recht ontnomen van hier eender wat te verkondigen (voorzover het strookt met de forum rules uiteraard, die gelden voor iedereen). Ik vind gewoon dat onze samenleving hier in België opener moet zijn dan dat enge denkbeeld dat jij blijkbaar nastreeft (om maar te zwijgen over de wettelijkheid ervan binnen het Belgische - of zelfs Vlaamse - bestel). En als ik mij niet vergis mag ik daar toch ook wel mijn persoonlijke mening over geven zeker, net als jij.

The Patriot
3 oktober 2005, 19:16
Ik heb u dan ook nergens het recht ontnomen van hier eender wat te verkondigen (voorzover het strookt met de forum rules uiteraard, die gelden voor iedereen). Ik vind gewoon dat onze samenleving hier in België opener moet zijn dan dat enge denkbeeld dat jij blijkbaar nastreeft (om maar te zwijgen over de wettelijkheid ervan binnen het Belgische - of zelfs Vlaamse - bestel). En als ik mij niet vergis mag ik daar toch ook wel mijn persoonlijke mening over geven zeker, net als jij.

Tis maar de manier waarop je me bekritiseerde .. Wat ben je met vrijheid als je je mening al niet meer zeggen .. Als je hier gerechterlijk kunt vervolgd worden voor een mening te zeggen zegt dat vrij veel over onze vrijheid ..

sneller
3 oktober 2005, 19:35
idd, tis schandalig dat je voor het gerecht kan worden gebracht als je pro-hitler ben, vind ik ook...

:unsure:

ManhunteR
3 oktober 2005, 20:51
idd, tis schandalig dat je voor het gerecht kan worden gebracht als je pro-hitler ben, vind ik ook...

want daar gaan we allemaal dood van he

Red_Dog
3 oktober 2005, 21:00
Tis maar de manier waarop je me bekritiseerde .. Wat ben je met vrijheid als je je mening al niet meer zeggen .. Als je hier gerechterlijk kunt vervolgd worden voor een mening te zeggen zegt dat vrij veel over onze vrijheid ..

*zucht*

Er bestaat nog altijd iets als een wet he.
En als uw mening indruist tegen de wet kan je daar voor bestraft worden.
Lijkt me vrij simpel, niet ?
En begin nu weer niet dat dit een beperking is van de vrije meningsuiting, je mag nog steeds zeggen wat je wil maar zodra het aanzet tot haat en geweld is het strafbaar.
Wat kan mij het nu schelen als jij je sympathie voor Nazi-scum verkondigt ?
Maar zodra je oproept om de Joden, Marokkanen,... uit te moorden is het er over.

pit24
3 oktober 2005, 21:09
*zucht*

Er bestaat nog altijd iets als een wet he.
En als uw mening indruist tegen de wet kan je daar voor bestraft worden.
Lijkt me vrij simpel, niet ?
En begin nu weer niet dat dit een beperking is van de vrije meningsuiting, je mag nog steeds zeggen wat je wil maar zodra het aanzet tot haat en geweld is het strafbaar.
Wat kan mij het nu schelen als jij je sympathie voor Nazi-scum verkondigt ?
Maar zodra je oproept om de Joden, Marokkanen,... uit te moorden is het er over.

Ik vind dat dus niet :)

Elke repressie tegen mensen die dingen zeggen zal op een of andere manier wel nefast zijn op lange termijn.

Je kan als politie zo'n organisaties wel indoog houden en vanaf ze iets verkeerd doen ingrijpen. Maar iemand bestraffen voor wat hij zegt is zo diep verkeerd.
(+ dat je ook meteen weet welke groeperingen je kan uitlachen in de volgende vrij-podium/scouts show )

Dit beetje :offtopic:

dJeez
3 oktober 2005, 21:48
Laten we vooral maar de anarchie invoeren ja, dan kan ik u zonder enig gevolg de schedel gaan inslaan omdat je mening mij niet zou aanstaan (niet dat ik dat ooit zou doen, ik ben zeer vredelievend - gewoon maar als voorbeeld wat er kan in een wetteloze maatschappij). Tot zover uw vrijheid van mening in dat geval, ik neem aan dat je daar toch niet direct een voorstander van bent (hoewel het wel kan uiteraard)? Om het met een boutade te zeggen : uw vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint.

En nogmaals, nergens - corrigeer mij maar als 'k fout ben - heb ik u het recht ontnomen om uw mening te uiten, ik heb enkel gezegd dat - naar mijn bescheiden mening - er geen plaats is voor dat enge denkbeeld van u binnen het huidige België. En die mening zal ik niet wijzigen, hoezeer jij of enig ander dat ook zou willen.

wlibaers
3 oktober 2005, 22:37
Ierland buiten beschouwing gelaten wel ja...

Om maar te zeggen dat ik het eigenlijk niet eens ben met die stelling. Fanatici die geen andere meningen dulden mag je wat mij betreft perfect gaan weren, maar om enkel en alleen een bepaalde geloofs- of andere overtuiging als basis te nemen, zonder te kijken naar het individu, dat vind ik persoonlijk een brug te ver.

Wat Ierland betreft, vandaar de "meestal" in m'n bericht.

Het is nochtans vrij logisch, als je bedenkt dat je moeilijk fanatiek kan zijn als je geen sterke overtuigingen hebt. En als blijkt dat bepaalde overtuigingen meer dan andere aan de basis liggen van fanatisme...

Laten we vooral maar de anarchie invoeren ja, dan kan ik u zonder enig gevolg de schedel gaan inslaan omdat je mening mij niet zou aanstaan (niet dat ik dat ooit zou doen, ik ben zeer vredelievend - gewoon maar als voorbeeld wat er kan in een wetteloze maatschappij). Tot zover uw vrijheid van mening in dat geval, ik neem aan dat je daar toch niet direct een voorstander van bent (hoewel het wel kan uiteraard)? Om het met een boutade te zeggen : uw vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint.

Weer een overdrijving van jewelste. Het ging dan ook alleen over het recht op vrije meningsuiting, niet over een of ander recht om anderen de schedel in te slaan, zoals jij blijkbaar begrepen hebt. Tenzij je natuurlijk van mening zou zijn dat een ruim recht op vrije meningsuiting hetzelfde is als een recht om anderen de schedel in te slaan.

En nogmaals, nergens - corrigeer mij maar als 'k fout ben - heb ik u het recht ontnomen om uw mening te uiten, ik heb enkel gezegd dat - naar mijn bescheiden mening - er geen plaats is voor dat enge denkbeeld van u binnen het huidige België. En die mening zal ik niet wijzigen, hoezeer jij of enig ander dat ook zou willen.

Aha. Dus het is voor jou wel degelijk mogelijk dat er voor een bepaald denkbeeld geen plaats is in dit land. OK. Waarom dan zoveel verontwaardiging over het feit dat iemand anders denkt dat er voor een bepaald ander denkbeeld geen plaats is in dit land? (waarbij dat denkbeeld bijvoorbeeld de Islam kan zijn - ook niet bepaald het meest rationele denkbeeld ooit)

ec8or
4 oktober 2005, 08:38
Aha. Dus het is voor jou wel degelijk mogelijk dat er voor een bepaald denkbeeld geen plaats is in dit land. OK. Waarom dan zoveel verontwaardiging over het feit dat iemand anders denkt dat er voor een bepaald ander denkbeeld geen plaats is in dit land? (waarbij dat denkbeeld bijvoorbeeld de Islam kan zijn - ook niet bepaald het meest rationele denkbeeld ooit)
idd, ik kon het zelf niet mooier aanhalen. dit is 100% de nagel op de kop!

want als je het theoretisch gaat bekijken kun je eigenlijk concluderen dat dit ook discriminatie is - maar discriminatie die algemeen aanvaard en zelfs toegepast wordt in onze westerse wereld. die zelfs gepredikt wordt.

dus als je het allemaal gaat ontleden is het niet 'discriminatie' wat niet mag, het hangt er vooral vanaf naar wie/wat je discrimineert. foute attitude dus, want onder het mom van 'no more discrimination' discrimineren ze zelf - het wordt wel gabba gabba nu :crazy:

zarathustra
4 oktober 2005, 10:29

Ik zie niet in waarom wij ons zouden moeten aanpassen aan zij die ongevraagd naar hier komen

sneller
4 oktober 2005, 12:40
Ik zie niet in waarom wij ons zouden moeten aanpassen aan zij die ongevraagd naar hier komen
K, Ten eerst zwijg aub, want door het woord ongevraagd te gebruiken duidt je aan dat je nooit van het woord "geschiedenis" hebt gehoord en al de vreemdelingen van vorige 2-3 generaties(hoe dat je het ziet) die GEVRAAGD nee, GESMEEKT(landen van NOORD AFRIKA, jA INCLUSIEF MAROKKO) werden om hier te komen werken voor al die vuile jobjes die jullie niet wouden doen.
En het lijkt dat we ze in de toekomst weer nodig hebben.

Verder over deze generatie van vreemdelingen, omdat het anders maar op een boeltje loopt, zo simpel.

sneller
4 oktober 2005, 12:45
idd, ik kon het zelf niet mooier aanhalen. dit is 100% de nagel op de kop!

want als je het theoretisch gaat bekijken kun je eigenlijk concluderen dat dit ook discriminatie is - maar discriminatie die algemeen aanvaard en zelfs toegepast wordt in onze westerse wereld. die zelfs gepredikt wordt.

dus als je het allemaal gaat ontleden is het niet 'discriminatie' wat niet mag, het hangt er vooral vanaf naar wie/wat je discrimineert. foute attitude dus, want onder het mom van 'no more discrimination' discrimineren ze zelf - het wordt wel gabba gabba nu :crazy:
het denkbeeld dat benny houdt is van intolerantie tegen bepaald soort mensen zonder enige argumenten(namelijk moslims buiten!). Op wat baseert hij dat, behalve door het feit dat hij wss geowned wordt door "moslims" op BF2 :sop: ?

Het 2de denkbeeld is intolerantie tegen de mensen die intolerant zijn, lijkt me toch vrij normaal. Tzelfde als Hitler die intolerant was tov van de Joden, ga je dan zeggen dat het zomaar mag om tolerant te zijn over Hitler's gedachte??? NEEE, want deze gedachte zorgt voor problemen, en in dit "multiculturele" maatschappij wil je liefst zo'n problemen vermijden...

dus ge moogt gerust stoppen met deze domme spelletjes te spelen hoor...

zarathustra
4 oktober 2005, 13:02
K, Ten eerst zwijg aub, want door het woord ongevraagd te gebruiken duidt je aan dat je nooit van het woord "geschiedenis" hebt gehoord en al de vreemdelingen van vorige 2-3 generaties(hoe dat je het ziet) die GEVRAAGD nee, GESMEEKT(landen van NOORD AFRIKA, jA INCLUSIEF MAROKKO) werden om hier te komen werken voor al die vuile jobjes die jullie niet wouden doen.

Verder over deze generatie van vreemdelingen, omdat het anders maar op een boeltje loopt, zo simpel.

Het leek me duidelijk dat ik het over huidige nieuwkomers heb. Aangezien er nu een migratiestop is en zij die wel nog komen dus defacto ongevraagd zijn. Waar jij het over hebt is 40 jaar geleden. Als die nu nog niet aangepast zijn tja.. dan kan ik enkel over slechte wil spreken hoor.

Mja we hebben HOOGOPGELEIDE migranten nodig om jobs te vullen die hier niet gevuld geraken. Het percentage hoogopgeleide migranten uit Noord-afrika/zuid-oost Europa is vrij klein.

Mag ik uit uw reply van 'jullie vuile jobjes' afleiden dat jij zelf geen belg bent? of mss een 'nieuwe' belg?

In dat geval, en zelfs indien niet klinkt die laatste zin eigenlijk als een bedreiging eh. Wij moeten ons aanpassen aan de vreemdeling, doen we dat niet dan komt er boel van \o/ Integreren met het mes op de keel als het ware.

ec8or
4 oktober 2005, 13:10
het denkbeeld dat benny houdt is van intolerantie tegen bepaald soort mensen zonder enige argumenten(namelijk moslims buiten!). Op wat baseert hij dat, behalve door het feit dat hij wss geowned wordt door "moslims" op BF2 :sop: ?

Het 2de denkbeeld is intolerantie tegen de mensen die intolerant zijn, lijkt me toch vrij normaal. Tzelfde als Hitler die intolerant was tov van de Joden, ga je dan zeggen dat het zomaar mag om tolerant te zijn over Hitler's gedachte??? NEEE, want deze gedachte zorgt voor problemen, en in dit "multiculturele" maatschappij wil je liefst zo'n problemen vermijden...

dus ge moogt gerust stoppen met deze domme spelletjes te spelen hoor...
ff ter verduidelijking, ik was hier niet bezig ter verdediging van benny, integendeel zelfs...
ik had het eerder over 'in het algemeen'...

en intolerantie tov mensen die intolerant zijn, dat is een soort vicieuze cirkel discussie, want zij zijn intolerant tov x dus kunnen wij intolerant zijn tov hen die intolerant zijn. wat op zich een nog grotere intolerantie met zich zal meebrengen.
het is wat mijn inziens betreft een algemeen menselijk gegeven dat iedereen intolerant is tov iemand/iets - weze het nu amerikanen, afrikanen, moslims, oost europeanen, etc etc..

dus er moet heus niet zo hypocriet over gedaan worden van 'ohw ik ben enkel intolerant tegenover zij die zelf intolerant zijn'.

BTW : en ja weer happily unbanned ;)

Cazzz
4 oktober 2005, 16:52

hmmm, en die mensen van de tweede en derde generatie zijn zo'n lieve mensen.. Ik vind dat we die van de eerste generatie dan maar terug in de koolmijnen duwen, dan worden die mss ook wat liever hehe..

/saddisme

euhm, wa zit je nu te neuten over 2-3 generaties geleden als de meesten hier nog maar van de 1ste generatie zijn en sommigen van de 2de.. Omdat die mensen x jaar geleden in de koolmijnen werkten, mogen ze nu mijn auto plunderen, mijn broer in elkaar slagen en mijn moeder uitmaken voor hoer.. Nice :niceone:

*edit* dus om het in klare taal uit te drukken: dom excuus.

DGEN
4 oktober 2005, 17:21
hm..in belgie is het zo dat ze de allochtonen -waar 'sommigen' zich aan ergeren- als het ware gevraagd hadden om hier te komen werken..omdat de belgen dat vuile werk niet zelf wilden opknappen..
echter in nederland is het nu zo dat mijn grootouders gevochten hebben voor nederland - KNIL; koninklijk nederlands indisch leger-, echter mijn grootouders werden gevraagd om voor een paar weken in nederland te blijven..met de belofte dat ze na die periode dan terug mochten gaan naar de zuid-molukken. Echter...de molukkers werden gewoon genaaid door de nederlandse regering...(let op..dit is ondertussen meer als 50jaar geleden)...zij werden gestopt in kampen (oud concentratiekampen van de moffen)...zij leefden onder NOG ergere omstandigheden dan al die turken en marokanen die NU nog durven te klagen dat ze het niet goed hebben...

nu daar heb ik dus de pest aan eh..om het feit dat belgie eerst vraagt of de allochtonen hier willen gaan werken...dus ze hoefden eigenlijk niet hier te komen als je het logisch bekijkt..maar dan NOG durven ze te klagen dat ze het niet goed hebben etc...kutwoningen..de regering vergeet hen...mijn opa zijn generatie werden meer als 50 jaar geleden genaaid door de nederlandse regering...en dat terwijl ze verplicht waren als robots om te vechten voor nederland...en nu hebben zij (de allochtonen waaraan ik me begin te ergeren) imo NIX BELANGRIJKS gedaan voor belgie...nix belangrijks in die zin van trouw zijn aan een land..de generatie van mijn opa hebben gestreden voor het land dat hen als het ware uitbuitte...mijn opa is krijgsgevangene geweest bij de jappen (nog erger als de moffen)...maar dat er nog een handjevol allochtonen zijn die denken hier alles te mogen doen en laten wat ze willen?

nu dit is niet veralgemeend...ik heb een paar allochtoonse vrienden etc...maar als ik bv in de stad loop..of in de trein zit, en een paar allochtoontjes nemen een boomblaster in de trein....sorry...geduld is op...bekijk me dan maar voor racist ofzo (al ben ik zelf een 'kleurling')...maar probeer maar eens de grens te trekken wat je mag tolereren als je ff rustig op straat loopt ofzo..

NapalmBenny.
4 oktober 2005, 17:24
"het denkbeeld dat benny houdt is van intolerantie tegen bepaald soort mensen zonder enige argumenten(namelijk moslims buiten!). Op wat baseert hij dat, behalve door het feit dat hij wss geowned wordt door "moslims" op BF2 ?"

:p:p, kerel gisteren vet lang op nr 1 gestaan :p en geloof me, mijn amerika-moslim humor wordt best gesmaakt :p op de servers. Voorbeeld: For every dead muslim, one oilbarrel :p, go fetch boys. Of, omg i've just made Bush proud. En een beetje later doet iedereen mee :p.

Op wat baseer ik dat :sop: , kerel kijk eens goed rond, ik wed als ik weer het nieuws aanzet... ach waarom doe ik nog moeite.

Ach ge hebt nu eenmaal van die overlinkse mensen, die in het positieve blijven geloven met hun oogkleppen toe, die alles wat Amerikaans is afzweren, die de grenzen willen openzwieren en blijven denken dat ze in de meerderheid zijn.

/by the way als ik moslim(MEC) speel, maak ik ook grappen over de Amerikanen :p: You've been too long in Iraq :p, of You didn't make it to the flag he, have you eaten too many hamburgers?

Kurobu
4 oktober 2005, 17:53

belgie is begonen met uit onze kolonie ( welk land was da nu weer, kongo ? )
naar hier te halen om hier te werken. ( ons volk toen nog omdat ze bij ons land hoorden. ) nu is dit land onafgankelijk willen zijn. en toch blijven ze hier ?
ergens zallek wel mis zijn hoor. maar mijn bedoeling is goed ( die geschiedenis lessen zijn al lang geleden :( )

DGEN
4 oktober 2005, 18:21
belgie is begonen met uit onze kolonie ( welk land was da nu weer, kongo ? )
naar hier te halen om hier te werken. ( ons volk toen nog omdat ze bij ons land hoorden. ) nu is dit land onafgankelijk willen zijn. en toch blijven ze hier ?
ergens zallek wel mis zijn hoor. maar mijn bedoeling is goed ( die geschiedenis lessen zijn al lang geleden :( )
zelfde ongeveer met nederland - indonesie met hun VOC en de KNIL..maar mijn opa en oma kwamen als het ware van de rimboe (bij wijze van spreken :p )..en ze beheersten de taal niet
echter..hun kinderen - dus mijn ouders, ooms en tantes- zijn in nederland geboren..als ik ff rondvraag, hoor ik dat het de bedoeling was dat de 2e generatie molukkers in nederland, de nederlandse taal moesten beheersen om het zo mogelijk te maken om terug te gaan naar de zuid-molukken (let op..de zuid-molukkers streven naar een onafhankelijke republiek...die echter niet wordt geaccepteerd door die kut indonesiers...zoals ze bv de president van onze 'vakbond' hebben gefusileerd)...echter..je moet begrijpen dat het echt moeilijk is om terug te gaan naar je 'roots'...je bent hier als kind opgegroeid...je bent gewend geraakt aan de 'luxe'...tv..internet...
dat hebben ze daar niet in de zuid-molukken..dat is daar pure primitiviteit :p....sommigen wonen er nog in houten huizen etc :/
mahja...je begrijpt het wel...het is echt moeilijk om dat alles wat je hier hebt opgebouwd, op te geven voor je 'roots' waar ze eigenlijk nog in het stenentijdperk leven...

sneller
4 oktober 2005, 19:01
Het leek me duidelijk dat ik het over huidige nieuwkomers heb. Aangezien er nu een migratiestop is en zij die wel nog komen dus defacto ongevraagd zijn. Waar jij het over hebt is 40 jaar geleden. Als die nu nog niet aangepast zijn tja.. dan kan ik enkel over slechte wil spreken hoor.

Mja we hebben HOOGOPGELEIDE migranten nodig om jobs te vullen die hier niet gevuld geraken. Het percentage hoogopgeleide migranten uit Noord-afrika/zuid-oost Europa is vrij klein.

Mag ik uit uw reply van 'jullie vuile jobjes' afleiden dat jij zelf geen belg bent? of mss een 'nieuwe' belg?

In dat geval, en zelfs indien niet klinkt die laatste zin eigenlijk als een bedreiging eh. Wij moeten ons aanpassen aan de vreemdeling, doen we dat niet dan komt er boel van \o/ Integreren met het mes op de keel als het ware.
Van de eerste generatie spreekt idd een veel groter deel geen nederlands vergeleken met de 3 de generatie(duh), maar dat heeft niets te maken met slechte integratie zoals jij dat noemt, vroeger was het alles behalve een prioriteit om nederlands te spreken, zolang je maar kon werken.

En kben half belg, maar ik voel me wel als belg, behalve als sommige dan zo beginnen te doen waarbij ze het verleden ff onbestaand maken :sop:

Ik begrijp niet wat jij bedoelt met bedreiging, als je echt niet inziet dat gewoon aanpassing van vreemdelingen nodig zijn dan is dat jammer voor u maar vroeg of laat bots je tegen de lamp.
Ook mooi hoe jij "dan loopt het op een boeltje" ziet als een bedreiging en dan zeggen de rechtse hier opt forum dat alles politiek correct moet zijn...

@ec8or, tis niet omdat het volgens u menselijk is(ik ga hier trouwens niet mé akkoord) dat het zomaar mag toegelaten worden, wat zou de wereld dan voor een plaats zijn... verder kom je niet echt met argumenten om me het tegendeel te bewijzen. Er is een verschil tss gefundeerde intolerantie en intolerantie "ala benny" :x

dJeez
4 oktober 2005, 19:07
Het gaat niet over het al dan niet aanvaarden door mij persoonlijk van 1 of ander denkbeeld, het gaat over het niet stroken van dat denkbeeld met de grondwet van ons belgenlandje. De Belgische grondwet waarborgt met name de vrijheid van godsdienst. Daar wil The Patriot duidelijk aan raken door "andersgelovigen" (hij vermeld niet eens welk geloof als referentie zou moeten dienen) te verwijderen uit België. Dat niet-gelovigen dan ook verwijderd dienen te worden heeft hij wellicht nog over 't hoofd gezien.

Vandaar trouwens ook de verwijzing naar anarchie en de mogelijke gevolgen van een wetteloze maatschappij, maar dat zou je onderhand wel moeten begrepen hebben. Of ben je - net als hij blijkbaar - van mening dat een grondwet niet hoeft misschien?

sneller
4 oktober 2005, 19:09
hmmm, en die mensen van de tweede en derde generatie zijn zo'n lieve mensen.. Ik vind dat we die van de eerste generatie dan maar terug in de koolmijnen duwen, dan worden die mss ook wat liever hehe..

/saddisme

euhm, wa zit je nu te neuten over 2-3 generaties geleden als de meesten hier nog maar van de 1ste generatie zijn en sommigen van de 2de.. Omdat die mensen x jaar geleden in de koolmijnen werkten, mogen ze nu mijn auto plunderen, mijn broer in elkaar slagen en mijn moeder uitmaken voor hoer.. Nice :niceone:

*edit* dus om het in klare taal uit te drukken: dom excuus.

over da eerste deel no coment omda ge wel zelf weet da da op niks trekt.

Verder, Meesten van 2de en 3de generatie? dan heb je het over de zwarten en de oost europese landen enzo, mjah ik krijg het ook soms benauwd van hun. Maar toch doe ik normaal en tot nu toe reageren zij ook normaal op mij dus geen probleem voor mij. En die domme voorbeelden da gij geeft slaan ook op niks, alsof iedere allochtoon die uw moeder voorbijkomt haar hoer noemt :sop: tenzij het haar job is eh, dan is dat haar keuze :p

Red_Dog
4 oktober 2005, 19:11
"het denkbeeld dat benny houdt is van intolerantie tegen bepaald soort mensen zonder enige argumenten(namelijk moslims buiten!). Op wat baseert hij dat, behalve door het feit dat hij wss geowned wordt door "moslims" op BF2 ?"

:p:p, kerel gisteren vet lang op nr 1 gestaan :p en geloof me, mijn amerika-moslim humor wordt best gesmaakt :p op de servers. Voorbeeld: For every dead muslim, one oilbarrel :p, go fetch boys. Of, omg i've just made Bush proud. En een beetje later doet iedereen mee :p.

Op wat baseer ik dat :sop: , kerel kijk eens goed rond, ik wed als ik weer het nieuws aanzet... ach waarom doe ik nog moeite.

Ach ge hebt nu eenmaal van die overlinkse mensen, die in het positieve blijven geloven met hun oogkleppen toe, die alles wat Amerikaans is afzweren, die de grenzen willen openzwieren en blijven denken dat ze in de meerderheid zijn.

Ik zou mezelf beter informeren als ik van u was.
Voorbeeldje: Ja, het VB heeft 1 miljoen kiezers, bangelijk!!!
Maar men vergeet voor de gelegendheid wel de 6 miljoen die NIET op hen gestemd hebben.
Of hoe het altijd de luidruchtige minderheid is die denkt dat (omdat ze zo graag alles verkondigen) ze in de meerderheid zijn.

Parnakra
4 oktober 2005, 19:17
Maar men vergeet voor de gelegendheid wel de 6 miljoen die NIET op hen gestemd hebben.
Of hoe het altijd de luidruchtige minderheid is die denkt dat (omdat ze zo graag alles verkondigen) ze in de meerderheid zijn.

Ben jij dom of doe je erom? (mijn innerlijke dichter komt boven)

Hoe kan die 1 miljoen nu een minderheid zijn ALS GEEN ENKELE ANDERE PARTIJ ZOVEEL STEMMEN BIJEEN KAN SPROKKELEN?

Als iemand mij dàt nou eens kan uitleggen.

NapalmBenny.
4 oktober 2005, 19:21
Zucht, normaal antwoord ik nog niet eens op oooh zo'n democratische mensen die vinden dat de grootste partij niets te zeggen heeft.

Ach ja de opiniepeilingen spreken boekdelen. Er is genoeg achterban bij de andere partijen die wil samenwerken. Het is niet omdat steve stevaert het vb haat, dat heel vlaanderen ze haat :), integendeel.

Ach ik gaan tv zien, mss zie ik Jos Geysels nog eens wenen.

zarathustra
4 oktober 2005, 19:53
Ik begrijp niet wat jij bedoelt met bedreiging, als je echt niet inziet dat gewoon aanpassing van vreemdelingen nodig zijn dan is dat jammer voor u maar vroeg of laat bots je tegen de lamp.
Ook mooi hoe jij "dan loopt het op een boeltje" ziet als een bedreiging en dan zeggen de rechtse hier opt forum dat alles politiek correct moet zijn...

Ik zie het niet als een bedreiging maar je kan het zo interpreteren. Want in feite zei je van 'de belg' moet zich aanpassen aan 'de allochtoon' want anders loop het in het honderd. Terwijl in de eerste plaats en voor het overgrote deel 'de allochtoon' zich moet aanpassen. En heel mss kan 'de belg' een beetje tegemoet komen, als het echt niet anders kan.

en dingen die in het honderd lopen zijn de facto een bedreiging voor de maatschappij. Net zoals een uit de hand gelopen boerenbetoging dat is.

zarathustra
4 oktober 2005, 19:55

ze zijn wel in de meerderheid.. als we CD&V en N-VA apart nemen, anders niet. Maar vormen geen politieke absolute meerderheid

ec8or
4 oktober 2005, 20:02
Ben jij dom of doe je erom? (mijn innerlijke dichter komt boven)

Hoe kan die 1 miljoen nu een minderheid zijn ALS GEEN ENKELE ANDERE PARTIJ ZOVEEL STEMMEN BIJEEN KAN SPROKKELEN?

Als iemand mij dàt nou eens kan uitleggen.
idd, en nog een overrated foutiefelijk aangehaald feit, red_dog, ik dacht dat er maar zo'n 4 mio kiesgerechtigde vlamingen zijn, en niet 6 mio, zoals jij aanhaalt, wat maakt dat de grootste partij van het land 1 op 4 mensen tot z'n kiezers weet te tellen. en als je de tendens ziet van de verkiezingsuitslagen sinds 20-25 jaar zijn ze nog niet aan het einde van hun groei.

voor mij is sowieso de grootste partij diegene die het voor het zeggen heeft en dan kan kijken wat voor coalities mogelijk zijn, en wees maar zeker dat indien het vanuit dit standpunt vertrekt er wel partijen zullen zijn die het cs even opzij schiuven om alzo toch een zeteltje mee te grabbelen in de regering...

ec8or
4 oktober 2005, 20:12
@ec8or, tis niet omdat het volgens u menselijk is(ik ga hier trouwens niet mé akkoord) dat het zomaar mag toegelaten worden, wat zou de wereld dan voor een plaats zijn... verder kom je niet echt met argumenten om me het tegendeel te bewijzen. Er is een verschil tss gefundeerde intolerantie en intolerantie "ala benny" :x
kijk, akkoord of niet akkoord dat is ieder voor zich natuurlijk - maar als je al wetten gaat maken dat 'normaal ageren als mens' verboden wordt ben je volgens mij echt scheef bezig... wat niet wilt zeggen dat je ALLES moet toelaten.

maar ik vind, dat het mijn vrij recht is mijn eigen mening mee te delen ZONDER hiervoor 'gestraft' te worden, zolang ik binnen de perken van het aanvaardbare taalgebruik blijf. dus op een quasi beleefde manier.
en ik vind niet dat anderen zomaar het recht hebben zich intolerant naar mij op te stellen, omdat ik mss intolerant zou zijn naar iemand anders toe. want mijn intolerantie kan mss wel voortspruiten uit een, welliswaar persoonlijke, negatieve ervaring met bepaalde individuen/in een bepaalde situatie.
en wie is X dan om mij te veroordelen en zich intolerant naar mij op te stellen omdat ik een bepaalde gedachte heb over andere individuen, maar dus ingegeven door ervaringen.

dus maw, vind ik het mijn recht om bepaalde individuen/persoonlijkhede/groepjes mensen met de nodige argwaan te bekijken zonder dat OM DEZE REDEN anderen mij meteen gaan veroordelen.

wlibaers
4 oktober 2005, 20:46

Waarbij we meteen even opmerken dat christenen, joden en moslims volgens hun godsdienst intolerant MOETEN zijn tegen homosexuelen, overspeligen,... (uiteraard trekken velen, vooral christenen, zich niets aan van wat volgens hun godsdienst zou moeten)

Nochtans hebben we wel gewaarborgde godsdienstvrijheid. Tolerantie voor intolerantie dus.

Het gaat niet over het al dan niet aanvaarden door mij persoonlijk van 1 of ander denkbeeld, het gaat over het niet stroken van dat denkbeeld met de grondwet van ons belgenlandje. De Belgische grondwet waarborgt met name de vrijheid van godsdienst. Daar wil The Patriot duidelijk aan raken door "andersgelovigen" (hij vermeld niet eens welk geloof als referentie zou moeten dienen) te verwijderen uit België. Dat niet-gelovigen dan ook verwijderd dienen te worden heeft hij wellicht nog over 't hoofd gezien.

Vandaar trouwens ook de verwijzing naar anarchie en de mogelijke gevolgen van een wetteloze maatschappij, maar dat zou je onderhand wel moeten begrepen hebben. Of ben je - net als hij blijkbaar - van mening dat een grondwet niet hoeft misschien?

Die verwijzing naar de grondwet is wel erg zwak. De grondwet werd ooit ook verondersteld vrijheid van meningsuiting te garanderen. Die vrijheid is intussen afgeschaft, omdat door de wetten op racisme bepaalde meningsuitingen verboden werden.

Red_Dog
4 oktober 2005, 21:05
Dus jij wil de wet tegen het racisme afschaffen ?
Zegt genoeg denk ik.

En over die godsdiensten: dat hangt allemaal af van je interpretatie van het geloofsboek. Ik ken ook Joodse mensen die zich niet druk maken in holebi's.
Islamieten minder, maar denk dat die er ook zullen zijn.
Niet zozeer bij de ouderen, maar de 2 dochters die heel hun school samen met mij hebben gevolgd hebben daar niets op tegen.

ec8or
4 oktober 2005, 21:22
Dus jij wil de wet tegen het racisme afschaffen ?
Zegt genoeg denk ik.
ach de wet op racisme is veel teveel een vlaggetje waar te pas en te onpas mee gezwaaid kan worden om het spel lam te leggen... ik zal me er niet over uitspreken nu maar ik vind dat er wat overdachter mee moet worden omgesprongen.
het is niet door het intensieve gebruik ervan en elke 'open' doch 'beschaafde' discussie hiermee in de kiem smoort dat je er [respect] mee zult afdwingen...

het begint zich bijna als een lachwekkend feit te manifesteren dat bepaalde individuen al bij wijze van spreken, op het randje van hun stoel zitten te wachten tot ze het [juiste] woord horen om er dan ineens mee omhoog te springen.

als ik een mening heb en die fatsoenlijk meedeel dan is dat toch mijn recht op vrije meningsuiting zeker, zonder dat daarom met woorden en verwijten van dien aard moet worden geschermd?

FuLcRuM
4 oktober 2005, 21:25
als ik een mening heb en die fatsoenlijk meedeel dan is dat toch mijn recht op vrije meningsuiting zeker, zonder dat daarom met woorden en verwijten van dien aard moet worden geschermd?

Inderdaad... Ook al is die mening soms voor een ander geldig of aanvaardbaar, het is en blijft een mening die men moet respecteren...

Red_Dog
4 oktober 2005, 21:34
Er is een verschil tussen uw mening gefundeerd verkondigen omdat ge er in gelooft, of uw mening verkondigen met de bedoeling haat te kweken.
Want dat laatste is exact wat die 3 VZW's deden.
En niet zeggen dat het er niets mee te maken heeft, want sinds toen is die discussie over vrije meningstuiting begonnen ;)