PDA

Volledige versie bekijken : Afmetingen voetbalveld

Time
25 september 2005, 17:30
Een normaal voetbalveld heeft als afmeting: 100-120 meter bij 64-75 meter

dit haal ik van wikipedia, maar aangezien die site hollandse roots heeft vroeg ik mij af of dat in belgie hetzelfde is.
reden is dat ik wil beginnen met aan mijn conditie te werken en sinds mijnen tuin aan een voetbalveld grenst zou ik daar wa toerkes willen lopen, maar kzou daar graag de precieze afmetingen van weten.

het is geen officieel denk ik, dus op de site van mijn gemeente is er geen info over, maar wat zijn zo de standaard afmetingen?

maakt da zoveel uit?
Ja:p als je die marges bekijkt kom je aan een 60 meter verschil op amper 1 ronde, lijkt me al redelijk veel

HalaMadrid
25 september 2005, 17:33
'k zou da keer vragen aan de voorzitter, dat zal wel ergens genoteerd staan.

Grs Sam

Glor
25 september 2005, 17:37
Rijd der me uwe kilometric van de velo nekeer rond awa :p

Blackstone
25 september 2005, 18:22
Ik denk dat die afmetingen dezelfde zijn in België, maar daarmee heb je natuurlijk nog altijd geen antwoord op je vraag aangezien de grootte van een voetbalveld sterk kan verschillen van veld tot veld (weliswaar binnen de opgegeven marges). De enige manier om de grootte teweten te komen, is het gaan vragen aan de voorzitter van de voetbalploeg (ofwel zelf gaan meten natuurlijk :) )

sub-d!
25 september 2005, 19:36
in belgie is het ook niet altijd zelfde, versch afmetingen bedoel ik

soms spelen wij op een relatief kleine veld, soms op iets grotere, in breedte scheelt da zowa +-10m

D-1337
25 september 2005, 19:58
woont gij aan het SLV veld of het FC veld van zelzate???

Time
25 september 2005, 20:06
ik woon aan dat van de GSI, is nog een ander:p is ook niet opgenomen in de lijst die op de website van zelzate te vinden is.
soit, kheb net mail gestuurd naar de schepen van sport, misschien dat die het weet.
de voorzitter aanspreken is niet zo makkelijk, hier worden amper 5 matchen op een jaar gespeeld en da's meestal in de grote vakantie

Dreamchaser
25 september 2005, 23:28
Op de site van de Belgische voetbalbond:
http://www.footbel.com/content/spelregels/spelregels2004NL.pdf

Lengte: minimaal 90 meter
maximaal 120 meter
Breedte: minimaal 45 meter
maximaal 90 meter

Internationale wedstrijden
Lengte: minimaal 100 meter
maximaal 110 meter
Breedte: minimaal 64 meter
maximaal 75 meter

NemesisBE
25 september 2005, 23:48
kwou net zeggen, een voetbalveld heeft enkele restricties, maar is nooit volledig hetzzelfde als een ander voetbalveld :]
ons plaatselijk terrein hier ( KFC Antonia :p) heeft het breedste veld van Prov Antwerpen ^^

fixer187
26 september 2005, 00:28
ik vind het allemaal dikke BS die verschillen op de voetbalvelden. Is het nu echt freakin moeilijk om een veld van 100*50m te maken :confused:

daboykefke
26 september 2005, 01:06
ik vind het allemaal dikke BS die verschillen op de voetbalvelden. Is het nu echt freakin moeilijk om een veld van 100*50m te maken :confused:

liever de max grootte, ik speel liever op een groot veld EN het is moeilijker voor die verdedigend ingestelde ploegskes :)

fixer187
26 september 2005, 01:25
ok dan maak het dan 120*70m, maar for fuck sake leg een stadaard norm op en niet zo met de natte vinger van de club. Ik zie toch nergens in een sport waar de afmetingen van kunnen gewijzigd worden.

De Amerikaanse football velden zijn 100yards ( alé dacht ik toch ) en niet verschillende van club waar er een yard streepje minder staat
En de 100m sprint is ook niet soms de 112m sprint....

Dit is toch wel de meest idiote regel van voetbal imo samen met de constant veranderde buitenspel regelen het geel beboet worden voor een uitbundige viering na een goal :doh:

pina
26 september 2005, 07:48
inderdaad, daarom dat die voetbaldwergen in oost-europa gevreesde tegenstanders zijn als zij thuis spelen maar er niks van bakken wanneer ze op een groot veld moeten spelen. Er is bij hen geen ruimte om te combineren en ruimte creeëren op die mini-voetbalvelden is ook niet alles.