PDA

Volledige versie bekijken : Voeding voor competitie

Brazuca
21 september 2005, 23:24
Ik doe deze week mee aan een competitie van Karate. Vorige keer is het mij niet zo goed meegevallen omdat ik zo slim was om niet te eten voor de wedstrijd, met gevolg dat ik mij maar slapjes voelde. Wat zou het beste zijn dat ik s'morgens zou eten? Ik heb gehoord spaghetti maar ik denk niet dat mij dat zou smaken zo vroeg :s En het beste qua drinken?
Thx

Vlaams_front
21 september 2005, 23:25
Ik doe deze week mee aan een competitie van Karate. Vorige keer is het mij niet zo goed meegevallen omdat ik zo slim was om niet te eten voor de wedstrijd, met gevolg dat ik mij maar slapjes voelde. Wat zou het beste zijn dat ik s'morgens zou eten? Ik heb gehoord spaghetti maar ik denk niet dat mij dat zou smaken zo vroeg :s En het beste qua drinken?
Thx

S'morgens toch spaghetti eten of biefstuk mee frieten. Gelijk de wielrenners enzo :)

SupradynE
21 september 2005, 23:30
ge eet best iets goed verteerbaar:boterham met choco,banaan of ander stuk fruit,muesli+sinsaasappelsap.Vooral zorgen dat het ni op u maag ligt,en ge toch genoeg suikers binnen hebt,ma ge moet zeker iets eten!

stream187
21 september 2005, 23:38
Havermout met magere melk als ontbijt
2-3 liter water per dag
Voor u match iets met l-carnithine/alcar en caffeïne om u focus en concentratie te verhogen.

DeadBull
21 september 2005, 23:43
voeding is ni echt belangrijk als ge karate doet

daboykefke
22 september 2005, 00:51
voeding is altijd belangrijk

Brazuca
22 september 2005, 16:29

Denk ik ook, vorige keer had ik heel de dag niets gegeten voor de weging en ben ook grandioos verloren omdat ik amper op mijn benen kon staan.
Ik moet iets hebben waar ik veel energie uit krijg..

Mr.[Tom]
22 september 2005, 16:37
Smorgens eet ge gewoon best 2 a 3 boterhammen (bruin of wit maakt ni uit) met confituur of kaas of ontvette hesp. Hierbij eet ge nog 1 a 2 stukken fruit en drinkt ge melk of thee of water.

Indien de wedstrijd snamiddags is, 3 u voor de wedstrijd, een koolhydraatrijke maaltijd. (pastas, bananen etc) ge drinkt uw hierbij ook aquarius of ander vervangend sportdrank. Ge blijft drinken tot 1 u (sportdrank in combinatie met water) voor de wedstrijd.

Ge gaat is goe naar de wc en begint uw opwarming. 5 min voor uw wedstrijd drinkt ge nen extran. Dit kan/zal hoogstwss nog een soort van "boost" geven.

Ik hoop dat ik hiermee wat geholpen heb.

Mvg

Willem I
23 september 2005, 12:27
als je goed op je gewicht zit ( ivm gewichtsklasses ) kan je 's morgens gewoon ontbijt nemen.

Verder is het aan te raden om bananen te eten, hier zitten veel suikers in die je nodig hebt voor energie.
Sportdranken met koolhydraten gaje ook kunnen gebruiken.

Ik heb weet van gasten die koffie dronken voor een wedstrijd, om zo wat extra scherp te staan (cafeïne) maar als je dan in het potje moet plassen hang je wel, en dat is het echt niet waard.

ik zweer bij bananen en sportdrank.
Zeker geen zwaar voedsel.

je moet maar eens wat opzoekwerk doen ivm voeding en gevechtsport.

Willem I
23 september 2005, 12:30

ik denk dat als je sport steeds rekening moet houden met wat je eet.

het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand moet gaan overgeven of zo omwille van slechte voedingsgewoontes voor een training.

zelfde voor toernooien.

als deelnemer geef je alles wat je hebt.

elke 'edge' is er één

KilL
24 september 2005, 21:04
als ik wedstrijd loop dan eet ik 's morgens gelijk altijd en dan een dikke 3 à 4 uur voor de wedstrijd eet ik nog eens een paar sandwichen of boterhammen en blijf gewoon WATER drinken GEEN sportdrank zeker als je moet lopen en tis nie langer dan 6 km heb je dat allemaal nie nodig.
Krijg ik toch alleen maar milt van.

Raptyr
25 september 2005, 09:17
Ik veronderstel dat het er op een karate tornooi gelijkaardig aan toe gaat als op een judo tornooi. Niet teveel eten tot na de weging en u daarna volstoppen. Echt op uw maag liggen doet het niet bij zo een sport. Bij lopen daarentegen is het zeker zoals KilL zegt, genoeg eten maar lang genoeg voor de wedstrijd. Lopen met een volle maag is om problemen vragen.

Hekje#
25 september 2005, 20:38
boke met choco & een banaantje :)

simplicity
27 september 2005, 19:03
Zo nen banaan is ook nie altijd aan te raden, das bijvoorbeeld al volledig voorbijgestreefd bij uithoudingssporten gelijk wielrennen omdat dat naar het schijnt de aanmaak van melkzuur verhoogt en u dus rapper krampen doet krijgen. Begint ook gene cola tussen uw wedstrijden te drinken want dan gaat uw suikerspiegel veel te hard schommelen. Hou het bij die sportdrinks die meestal toch trage én snelle suikers bevatten zoda die nog een beetje stabiel blijft.

brukke
5 oktober 2005, 21:24
inderdaad zoals somplicity zegt. eet niet te veel fruit voor de wedstrijd. als je het al niet gewoon bent dagelijks fruit te eten zal je niet de eerste zijn die de hele dag nog met krampen ligt rond te lopen. eet gewoon boterhammen (liefst bruin) en drink water en eventueel drink je wat van die sportdrinks. wat echt belangrijk is, is om op voorhand te drinken en u niet 5 min voor ge op de tatami staat u 2 liter water binnen te gieten.

c3c
5 oktober 2005, 21:55
's Morgens pasta. 2u30 à 3u voor de wedstrijd pasta met kip(zonder vet) of kalkoen.
En ja, 3 dagen voor ge uw wedstrijd hebt, letten op uw voeding. Eet calorierijk maar zonder enig vet. Matig ook uw vleesgebruik.

-TaRoT-
9 oktober 2005, 12:22
voeding is altijd belangrijk

's Morgens pasta. 2u30 à 3u voor de wedstrijd pasta met kip(zonder vet) of kalkoen.
En ja, 3 dagen voor ge uw wedstrijd hebt, letten op uw voeding. Eet calorierijk maar zonder enig vet. Matig ook uw vleesgebruik.

wa zit gij nu allemaal te zegge, het volstaat van voldoende te eten, maar om er echt op te letten, nee ze

op u voeding moete nie lette als ge karate doet hoor...
dat is niet zwaar genoeg, om ervoor op je voeding te moeten letten, kom nu niet af met, das wel zwaar genoeg, wat zegt gij nu, da is nu eenmaal nie ze, alleen de zwaarste sporters letten op voeding, samen met de topsporters, maar kveronderstel dat deze hier geen topsporters karate is, anders hadde ze hem al lang iets gezegd over zijn voeding.