PDA

Volledige versie bekijken : [deleted]

[deleted]
21 september 2005, 14:34
[deleted]

Parnakra
21 september 2005, 14:45
Belangrijke verklaring hierin is volgens Jaak Billiet de manier waarop het Vlaams Belang, en vroeger het Vlaams Blok, slaagt hierover het debat te bepalen.

Heb het artikel met tegenzin uitgelezen.

Die 'verklaring' van Jaakie is gewoon weer een excuus om niet te moeten toe geven dat we (wel degelijk) met een vreemdelingenPROBLEEM zitten.

Time
21 september 2005, 14:46
ze zullen er wel een rol in spelen, maar dat wil niet zeggen dat het hun schuld is

pina
21 september 2005, 14:48
veel zal te maken hebben met het terrorisme. Ik zou daar toch graag een onderverdeling gezien hebben van categorie migranten.

pina
21 september 2005, 14:49
Die 'verklaring' van Jaakie is gewoon weer een excuus om niet te moeten toe geven dat we (wel degelijk) met een vreemdelingenPROBLEEM zitten.daar gaat het niet om. Hij moet dat ook niet toegeven, hij geeft enkel een verklaring (van de vele) voor de angst. Hij geeft ook geen persoonlijke mening.

ik vind trouwens zijn verklaringen heel acceptabel

Savage
21 september 2005, 14:50
twee vriendinnen van mij zijn Hongaars, dus als ik het moet geloven zouden zij hier enkel zijn om te profiteren? BS! Die mensen werken ook voor hunne kost, trachten zich te integreren door Nederlands te leren en allerhande.

Maar ja, er staat bij, hoe hoger opgeleid, hoe minder de bedreiging. Twas weer te denken da Jan Marginaal de toon zou leggen.
Maar kom, ik zie da hier zo weer omdraaien naar een moslim gedoe, terwijl er heel wat meer immigranten zijn dan dat...

ec8or
21 september 2005, 14:52
ze zullen er wel een rol in spelen, maar dat wil niet zeggen dat het hun schuld is
de echte reden, wat mij betreft, is dat het verschil in cultuur, gebruiken, waarden, samenlevingspatronen, achtergrond VEEL groter is en VEEL meer ter zake doet dan wat de multicul-predikers willen/kunnen/durven toegeven. en net die verschillen niet erkennen maakt dat er problemen van komen omdat er ook geen actief werk wordt gemaakt van eventuele oplossingen te zoeken.

het is zelfs zover gekomen dat je het kind niet meer bij naam mag noemen tegenwoordig. DAT is ook een onderliggende bron van ergernis, een soort 'overprotectie' zodat de autotochtonen moeten opletten met wat ze zeggen wanneer ze iets willen duidleijk maken.

ec8or
21 september 2005, 14:55
twee vriendinnen van mij zijn Hongaars, dus als ik het moet geloven zouden zij hier enkel zijn om te profiteren? BS! Die mensen werken ook voor hunne kost, trachten zich te integreren door Nederlands te leren en allerhande.

Maar ja, er staat bij, hoe hoger opgeleid, hoe minder de bedreiging. Twas weer te denken da Jan Marginaal de toon zou leggen.
Maar kom, ik zie da hier zo weer omdraaien naar een moslim gedoe, terwijl er heel wat meer immigranten zijn dan dat...
als je het grafiekje een beetje begrijpend tracht te ontleden dan zie je dat de sterkste stijger 'moslims zijn een bedreiging voor onze cultuur en samenleving' is - en dat is vandaag de dag toch niet zo verwonderlijk dat net die 'aanduiding' het meeste stijgt?

Savage
21 september 2005, 14:58
klopt, de ver van mijn bed show periode hebben we duidelijk achter de rug, maar het onderwerp handelt over migranten, niet moslims, dus is het normaal dat ik ook enkele realistische onderwerpen aanhaal, niet?

AkiMbO
21 september 2005, 14:59
Vind ik erg logisch....

Tenslotte, als het woord 'migrant' of 'allochtoon' wordt aangehaald, dan wordt willens nillens gedacht aan de algemene cliché's : Turken, Marrokanen, moslims, ....

De woorden die op ieders puntje van de tong liggen dus...

En aangezien de laatste tijd uit het oosten niks dan slecht nieuws komt,
en 90% van alle gepleegde aanslagen door mensen van die origine worden gepleegd......

Ik moet toegeven dat ik zelf op dicht bevolkte manifestaties of feesten altijd wel eens denk : ' der zou hier nu eens een zelfmoordterrorist moeten tussen staan...'
En dan word je sowiezo wel wat afstandelijker en wantrouwiger tov allochtonen van die streek afkomstig.

MAAR met migranten worden naar mijn mening nog altijd ALLE NIET-BELGEN omvat, en dus is die angst denk ik wel een beetje te relativeren....

Ik denk (ben zelfs zeker!) moest men die enquête (discriminatie of niet, who cares) voeren met de 'rassen' gescheiden (chinezen, oosterlingen, maghrebianen, amerikanen ,...) , dat veel mensen rare ogen zouden trekken !!
Er zou namelijk één groep TOEVALLIG (?!) 10 keer meer gewantrouwd worden dan alle andere samen... go figure

Een beetje relativiteit is hier namelijk wel op zijn plaats...(die is er in het artikel niet echt)

(en de 'iedereen-is-welkom-ers' zouden inderdaad wel weer janken over racisme en uitvluchten zoeken, maar kom)

Mijn mening he

ManhunteR
21 september 2005, 15:06

dus ge gaat zeggen dat er NIEMAND hier komt profiteren omdat gij twee vriendinnen hebt die da ni doen?

mooi

NeoGeo
21 september 2005, 15:40
Dat de mensen steeds meer schrik hebben van vreemdelingen verwondert me niet, dit hangt tegenwoordig samen met de angst voor terrorisme.

Ik vind het wel erg beangstigend dat steeds meer mensen ook met die stellingen uit het grafiekje akkoord gaan.

Deze mensen denken duidelijk niet verder en het lijkt me logisch dat dit vooral laaggeschoolden zijn. Ik zou het heel raar vinden mochten hoogopgeleide VB'ers die stellingen (buiten de laatste) ook onderschrijven.

*Migranten zijn over het algemeen niet te vertrouwen

Merk hier het woord algemeen op, maw de meerderheid van de migranten zijn niet te vertrouwen. Dit is gewoon te gek voor woorden :help:

*Migranten komen hier profiteren van onze sociale zekerheid

Dit zal voor een deel van de migranten opgaan maar zo veralgemenen vind ik ronduit pervers.

Uit het Hollands artikel:
In 2001 was 9% van de allochtonen werkloos, nu is dat al 16%. Voornaamste reden is de economische malaise en het feit dat veel allochtonen tijdelijk werk hebben.

Maw, zeker 90% wilt werken!

*Moslims zijn een bedreiging voor onze cultuur en gebruiken

Ik zie toch meer moslimvrouwen de hoofddoek afwerpen dan dat Vlaamse vrouwen er eentje opzetten hoor, al voelen steeds meer Vlamingen zich blijkbaar aangetrokken tot de Islam. Ik heb 12 jaar in Borgerokko gewoond maar ik heb nooit een probleem gehad me hun cultuur of gebruiken. Misschien dat iemand me kan uitleggen waarom ze een gevaar voor onze cultuur vormen :help:

*Als de arbeidplaatsen verminderen moet men migranten naar hun land terugsturen

Veralgemening ALOM, een migrant die hier geboren is kan niet vergeleken worden met iemand die hier nog maar pas woont. Net zoals je iemand moeilijk naar zijn land kan terugsturen als daar oorlog is of de halve bevolking er werkloos is. Wie weet heeft een migrant zelfs kinderen die hier al jaren naar school gaan...

zarathustra
21 september 2005, 15:41
Wel ja, wat willen ze nu? Kijk naar die aanslagplegers in londen, allemaal in Engeland geboren als ik me niet vergis. Allemaal 'zeer goed geïntegreerd' en dan zoiets. Dan kan ik wel begrijpen dat men iets wantrouwiger wordt.

En ik denk idd ook wel dat er veel minder afkeer/onwennigheid is tov eg. een keniaan/australier/chinees dan tov van een algerijn of een afghaan

LSDsmurf
21 september 2005, 15:49
Tjah hoe zou het toch komen dat migranten negatief bekeken worden. Als ze zich allemaal net zo goed zouden gedragen als de meeste autochtonen dan zouden ze helemaal niet zo negatief bekeken worden hoor.

ec8or
21 september 2005, 15:50
en het zijn niet enkel de feiten op zich, maar ook hoe er binnen 'hun gemeenschap' veelal op gereageerd wordt, ik bedoel zeker niet door iedereen en wil niet veralgemenen, maar er zijn toch relatief gezien veel moslims die, ook al zouden ze het zelf nooit doen, toch sympathie kunnen opbrengen voor zulke feiten.

Red_Dog
21 september 2005, 15:58
Ah ja ?
Ken jij er dan ?
Of is dit weer een veronderstelling die nergens op slaat ?
Telkens na één of andere grote aanslag komt er van de moslim-wereld zeer veel protest richting de daders.
De enige reden dat migranten scheef bekeken worden is xenofobie en angst.

vloet
kverschiet er eigelijk ook helemaal ni van dat we ze meer wantrouwig gaan bekijken.
Buiten de terroristische dinges zijnter nogwel wa dingen die daarvoor zorge.
Wie isser nogni lastig gevallen door een migrant? khebbet al meermaals meegemaakt en mijn beeld over die gaste isser ni beter op geworde.
( ookal weetek da er evenveel Belgen rotzakke zijn, alleen hebbek daar raar genoeg ni zo'n ervaringen mee gehad )

En nee ze profiteren niet allemaal, der zijn mensen die idd echt moeite doen om hier een goede reputatie te krijgen en werken voor hun kost enzo, maar die reputatie word dan wer rap de grond in geboort als ge nog maar eens hoort over een marokaan die wer iets smerigs heeft gedaan.
( media zaller veel mee te maken hebben )

kvraag mij ook altijd af wrm ge nooit van terroristische acties van een ander geloof hoort, tzijn bijna altijd " moslim extremisten "
Tzit ok allemaal in de opvoeding enal. Die klein moslims worde tegewoordig me niks anders geconfronteert dan oorlog en terrorisme, kdenk da da ook wel een invloed heeft op de manier waarop zij de wereld bekijken.

beetje los daarvan : overlaatst was het op terzake over da van israël en de Palestijnen. awel het eerste da ik hoor zegge van zo'n israëlische moeder : "mijn zoon zei dat hij later zou vechten om ons land terug te krijgen".
mja, dan begint al de shit opnieuw he.

[deleted]
[deleted]

Red_Dog
21 september 2005, 16:01
Ik vind dat het probleem is dat ze teveel standhouden aan hun eigen cultuur, familie en gemeenschap. De jongere migranten zijn wel meer open naar de Westerse cultuur maar de ouderen niet, zij krampen de jongeren vast in een visieuze cirkel (hun eigen cultuur, familie, gemeenschap).

Allez seg, en ik hoor overal dat het de jongeren zijn die altijd last veroorzaken...
Mij kan het hoegenaamd niets schelen of iemand nu 5 keer per dag bidt en volledig volgens zijn eigen cultuur leeft, zolang hij/zij Nederlands spreekt en moeite doet om werk te vinden (al is dat dankzij onze schitterende regering geen sinecure)

ec8or
21 september 2005, 16:11
Ah ja ?
Ken jij er dan ?
Of is dit weer een veronderstelling die nergens op slaat ?
Telkens na één of andere grote aanslag komt er van de moslim-wereld zeer veel protest richting de daders.
De enige reden dat migranten scheef bekeken worden is xenofobie en angst.
ik heb toch het een en ander gezien op verschillende programma's op Canvas, nu niet bepaald een rechtse propaganda zender....

en dat heel veel protest zal ik ook maar met een korreltje zout nemen zeker?

vloet
21 september 2005, 16:16
mja protest, het enigste da ik altijd zie is da ze dan een interview gaan afnemen van een "goede " moslim. Die zegt dan dat zijn gemeenschap er tegen is ja.
maja, mssn hebbek veel gemist fzo.

Savage
21 september 2005, 16:39
dus ge gaat zeggen dat er NIEMAND hier komt profiteren omdat gij twee vriendinnen hebt die da ni doen?

mooi

lees opnieuw, ik zeg ZIJ niet IEDEREEN :)

Red_Dog
21 september 2005, 16:40
Bedoel je die feestende moslims in bepaalde Oosterse landen ?
Tja, als dat je maatstaf is.

@ vloet: wat wil je, dat ze alle moslims gaan interviewen om te weten wat zij erover denken ? Die mensen die op tv komen uitleggen dat zij de aanslagen veroordelen zijn doorgaans vertegenwoordigers van een gemeenschap, die mensen spreken gerust voor het overgrote deel van hun mensen.

ManhunteR
21 september 2005, 16:47
lees opnieuw, ik zeg ZIJ niet IEDEREEN :)

sorry,was mijn manier om te zeggen dat uw reactie eigenlijk geen bijdrage was, aangezien iedereen wel iemand kent die niet is gelijk ze hier komen vertellen :)

Quilombo
21 september 2005, 16:49
opgeklopte hysterie
creatie door de media

Red_Dog
21 september 2005, 16:58
Dat mag je niet zeggen Quilombo, anders ben je blind voor de werkelijkheid volgens sommigen.

ec8or
21 september 2005, 16:59

neeje, ik had het eerder over dat soort "geintegreerde" mensen die ze nu in engeland het land uitwijzen - die op een eigen website aanprijzen wat er gebeurd is, die hun eigen webspace met trots ter beschikking stellen om filmpjes van onthoofdingen, aanslagen, etc... op te hosten. het soort mensen dat al iets ouder is en ergenszijn ze wel wijs en intelligent, maar deze kwaliteiten totaal verkeerd gebruiken.
DAT zijn eerder het soort van sluipend gevaar waar ik het over had - en niet zozeer een groep joelende analfabeten ergens in een woestijndorpje in irak ofzo.

Red_Dog
21 september 2005, 17:06
Awel, ze worden uitgewezen,w at is uw probleem dan ?

vloet
21 september 2005, 17:23

@ vloet: wat wil je, dat ze alle moslims gaan interviewen om te weten wat zij erover denken ? Die mensen die op tv komen uitleggen dat zij de aanslagen veroordelen zijn doorgaans vertegenwoordigers van een gemeenschap, die mensen spreken gerust voor het overgrote deel van hun mensen.

eum, dat zeg ik toch
khebber geen negatieve commentaar op
het is gwn zo

Maar in feite maakt da helemaal ni uit peizek, als die mense da zegge da hun gemeenschap tegen de aanslagen is. tis ni da dan na zo'n interview de meerdeheid van de mensen gaan denken " ah dan ist goe, moslims zijn allemaa toffe manne "
Tis wel goe da ze het zeggen, maar meer gebeurd er ook ni.

zarathustra
21 september 2005, 17:30

dat er eerst tientallen mensen moeten sterven voor ze dat doen misschien?

Ohja het 'ach het is allemaal xenofobie' argument is zo verdoken kinderachtig eh. Dat is van 'wie het niet met mij eens is is bangerik/lafaard. en dat wilt ge toch niet zijn eh' Dito voor het dat zijn 'gedachten voor marginalen' argument.

Time
21 september 2005, 17:39
maw enkel de domme kloten
neen, tis "maw vooral de domme kloten" daje bedoelt

[deleted]
21 september 2005, 17:39
[deleted]

LSDsmurf
21 september 2005, 18:00
maw enkel de domme kloten
Lagere opleiding staat niet gelijk met dom zijn.

ec8or
21 september 2005, 18:36
totaal naast de kwestie and you know it, want ik antwoordde op je vraag wie van de moslims eerder sympathie had voor die aanslagen enzo ;)

Tweak37
21 september 2005, 19:12
Lagere opleiding staat niet gelijk met dom zijn.

maar wel met minder geletterd zijn

en een ² @Quilombo :)

zarathustra
21 september 2005, 19:24
Grappig onderzoek trouwens hoor nog een conclusie : heel weinig mensen participeren in hogere cultuur en dat is verontrustend..

no offense, maar waarom zou dat verontrustend zijn?

Ohja, over het feit dat het eerder de lager geschoolden zijn. Dat is ergens ook wel logisch eh, aangezien die VEEL vaker in aanraking komen met migranten. (aangezien die ook vaak laaggeschoold zijn, zelfde scholen bezoeken, zelfde jobs hebben (of niet hebben))

Red_Dog
21 september 2005, 20:57
Sommigen doen hier alsof er niets gedaan wordt aan die geintegreerde terroristen...
Nochtans enkele keren per maand dat je te horen krijgt dat er ergens weer mensen zijn opgepakt onder verdenking van terrorisme (en niet weinig dat het terecht is).
Oh ja zarathustra: als het niet aan xenofobie en angst voor vreemde mensen is, aan wat ligt het dan ?
Als je gaat beweren dat het aan de moslimfundamentalisten ligt toont dit nochtans aan dat de gemiddelde vlaming (of belg for all that) bang is voo riets dat hij niet kent, en nogal snel veralgemeent (eih, nen bruine, da zal wel ne terrorist zijn).
Ik heb trouwens nog niemand tegen gekomen die mij een AK-47 onder de neus duwt en eist dat ik mijn cultuur afzweer en de zijne over neem.

zarathustra
21 september 2005, 21:51
wat dacht je van 'een gezonde dosis achterdocht'.

Trouwens je zal me nooit horen zeggen dat we er niet ook schuld aan hebben door jaren terug allerhande migranten naar hier te halen om vuil werk te doen.

Btw, in dezelfde categorie :'eik, iemand die niet onmiddelijk meegaat in het multiculturele verhaal, da zal wel ne lompen boer zijn'

Red_Dog
21 september 2005, 21:53
Eik, weer iemand die direct in de slachtofferrol hervalt.

edit: er is een verschil tussen achterdocht (die vrij menselijk is, ik kijk ook wel eens bedenkelijk als er 2 allochtoonse jongeren vragen hoe laat het is, maar er wel op staan dat ik het uur op mijn gsm laat zien, true story) en angst voor iets wat men niet kent.

zarathustra
21 september 2005, 22:15
Eik, weer iemand die direct in de slachtofferrol hervalt.

edit: er is een verschil tussen achterdocht (die vrij menselijk is, ik kijk ook wel eens bedenkelijk als er 2 allochtoonse jongeren vragen hoe laat het is, maar er wel op staan dat ik het uur op mijn gsm laat zien, true story) en angst voor iets wat men niet kent.

Och, in zekere zin zijn we het slachtoffer van de regelingen van vorige generaties, maar soit.

Trouwens, angst.. weer die typering. Om het cru te zeggen, ik wil geen onkruid in mijn tuin maar daarom ben ik er niet bang van eh.
Wat ideaal zou zijn is dat men migranten enkel naar hier laat komen door bedrijven heen. maw, men heeft een job voor men naar hier komt en niet vice versa. Het australische systeem maw. want nu krijg je onopgeleide mensen die naar hier komen, die geen enkele van de talen spreken en dan al dan niet gewild komen profiteren.

Ik denk dan ook dat er *heel* weinig mensen zijn die iets hebben tegen de werkende migrant. Maar wel tegen dingen als

- die kerel is een <nationaliteit naar keuze>, is hier gekomen, spreekt onze taal niet maar krijgt een uitkering
- die persoon is een <nationaliteit>, heeft hier een misdaad gepleegd en nu moeten wij zijn gevangenisverblijf nog betalen

etc.

Red_Dog
22 september 2005, 00:35
Die <nationaliteit> vindt geen werk omdat hij onze taal niet spreekt, aan zijn lot wordt over gelaten,...
Klopt ook niet voor alle buitenlanders, maar ik ken genoeg voorbeelden van mensen die maar zwart gaan werken omdat ze legaal niet aan den bak komen.

Mr.Choco
22 september 2005, 03:34
t strafste in die grafiek vind k toch "als het aantal arbeidsplaatsen vermindert, moet men de migranten naar hun land terugsturen". das echt zo iets van "het is hun schuld dat wij geen werk hebben". en als ze niet werken dan wordt er ook gezaagd da ze profitere. s zelfs vrij grappig
MVG
Choco

k995
22 september 2005, 07:49
Och, in zekere zin zijn we het slachtoffer van de regelingen van vorige generaties, maar soit.

Trouwens, angst.. weer die typering. Om het cru te zeggen, ik wil geen onkruid in mijn tuin maar daarom ben ik er niet bang van eh.

Wat maakt het dan uit dat er onkruid staat? Misschien omdat je beng bent wat de buren zullen zeggen? Dat je bang bent dat je tuin niet mooi meer zal zijn, dat je bang bent werk te hebben. Meerdere soorten "bang zijn" hoor.

Wat ideaal zou zijn is dat men migranten enkel naar hier laat komen door bedrijven heen. maw, men heeft een job voor men naar hier komt en niet vice versa. Het australische systeem maw. want nu krijg je onopgeleide mensen die naar hier komen, die geen enkele van de talen spreken en dan al dan niet gewild komen profiteren.
Je kent duidelijk weinig van het huidige systeem, er is een migratieSTOP, dat betekend dus dat er geen economische migratie meer is (wat jij dus omschrijft) wat er overblijft zijn politiek vluchtelingen waarvan je onmogelijk kan verwachten dat ze eerst een job vinden voor ze hier binnen mogen.

Daarnaast heb je nog huwelijken en gezinshereningen waarlangs er ook een aantal niet belgen , belg worden of in belgie komen te wonen.

Ik denk dan ook dat er *heel* weinig mensen zijn die iets hebben tegen de werkende migrant. Maar wel tegen dingen als

- die kerel is een <nationaliteit naar keuze>, is hier gekomen, spreekt onze taal niet maar krijgt een uitkering

Wat wil je dan doen? Ze mogen hier komen maar ze moeten zelf maar zien rond te komen? Enkele tienduizenden bedelaars in brussel antwerpen en gent? Enkele tienduizenden mensen die bijna verplicht worden crimineel te worden om te overleven? Onzin hoor . Je kan van ene politiek vluchteling niet verwachten dat hij eventjes de taal van het land leert waar hij naartoe vlucht.

- die persoon is een <nationaliteit>, heeft hier een misdaad gepleegd en nu moeten wij zijn gevangenisverblijf nog betalen

etc.

Wat zou je dan doen? Gewoon de grens over dumpen zonder straf? Ik zou zelf de straf nog verzwaren zelf al zou dat extra kosten.

k995
22 september 2005, 07:51
neeje, ik had het eerder over dat soort "geintegreerde" mensen die ze nu in engeland het land uitwijzen - die op een eigen website aanprijzen wat er gebeurd is, die hun eigen webspace met trots ter beschikking stellen om filmpjes van onthoofdingen, aanslagen, etc... op te hosten. het soort mensen dat al iets ouder is en ergenszijn ze wel wijs en intelligent, maar deze kwaliteiten totaal verkeerd gebruiken.
DAT zijn eerder het soort van sluipend gevaar waar ik het over had - en niet zozeer een groep joelende analfabeten ergens in een woestijndorpje in irak ofzo.

En hoeveel zijn dat er? idd een heel kleine minderheid

Kurobu
22 september 2005, 14:36
heb net topic eens doorgenomen en ga met iet veel mensen hier akkoord, maar soit.

vreemdelingen al dan niet naar onze cultuur levend zal altijd door veel mensen scheef bekeken worden imo. volgens mij is dit dan ook zeer normaal. hoe zou jij je voelen als je iedere dag gaat werken en niet alles kan kopen dat je wil en dan een neger of marokaan ziet lopen met de laatste nieuwe nike's, een i-pod ron zijne nek en nen gsm van 400 euro en onze taal niet spreekt ? ik denk dan ook automatish zou da gestolen zijn of van de camion gevallen zijn, of hoe doen die mannen da, met de uitkering van het ocmw of dergelijke ?
weet niet of het klopt maar toen ik ging informeren voor mijn rijbewijs en zij dat het wel duur was zij die mevrouw : ik vindt da ook, en dan nog zeggen dat vremdelingen het gratis mogen doen in 3 maand ( of met veel vermindering ) . weet totaal niet of dit klopt. maar als het zo is, is het dan nog eerlijk ?

die angst naar vreemdelingen toe is zeer normaal als je de media en dergelijke wat volgt. het is er en zal er altijd zijn. ik ben opgegroeid hier thuis met het gedacht van : werken ze niet en leven ze niet zoals wij het doen en spreken ze onze taal niet. op den vlieger en terug.

iemand zij dat het hem/haar niet uitmaakt of ze 5 keer per dag bidden. maar dat ze wel de kans moeten krijgen om te werken of dergelijke. ik krijg geen 2 keer pauze op mijn werk .. keer om 9 uur om vlug een te roken en dan om 12 u om vlug te eten en een te roken. waarom zouden die manen nog een extra pauze moeten om te bidden ?
hier wonen = onze wetten volgen.
sorry als ik hier niet mag over beginen maar het is net hetzelfde met hoofdoeken.
hoe zouden zij reageren als we onze schoenen aanhouden in hun moskee ? en hier bij ons zijn ze kwaad omdat ze niet met hoofdoek in de kerk mochten ( ze wilden het niet uit doen bij oferande of hoe het ook geschreven is ) .

my 2 cents ;)

mvg

zarathustra
22 september 2005, 16:35
Wat maakt het dan uit dat er onkruid staat? Misschien omdat je beng bent wat de buren zullen zeggen? Dat je bang bent dat je tuin niet mooi meer zal zijn, dat je bang bent werk te hebben. Meerdere soorten "bang zijn" hoor.

Inderdaad, maar dat is niet wat ik bedoel en wat er meestal niet bedoelt wordt met angst voor vreemdelingen. Als je zo redeneert kan je *alles* terugvoeren op angst

Je kent duidelijk weinig van het huidige systeem, er is een migratieSTOP, dat betekend dus dat er geen economische migratie meer is (wat jij dus omschrijft) wat er overblijft zijn politiek vluchtelingen waarvan je onmogelijk kan verwachten dat ze eerst een job vinden voor ze hier binnen mogen.

Daarnaast heb je nog huwelijken en gezinshereningen waarlangs er ook een aantal niet belgen , belg worden of in belgie komen te wonen.

Ik weet best dat er sinds ergens in de jaren '70 een migratiestop is. Maar maak me nu niet wijs dat er sindsdien geen economische vluchtelingen naar hier gekomen zijn eh. Er komen nog steeds meer dan genoeg noordafrikanen en oost-europeanen hier hun geluk zoeken. En mij niet gelaten als ze iets bijdragen aan de maatschappij waar ik dan weer vewijs naar het australische systeem.

en ja er zijn familieherenigingen.. maar ook dat wordt misbruikt. (Meestal niet hoop ik, maar het gebeurt wel.) Dingen in de aard van trouwen met een meisje van ginder en dan die familie laten overkomen, etc.

Wat wil je dan doen? Ze mogen hier komen maar ze moeten zelf maar zien rond te komen? Enkele tienduizenden bedelaars in brussel antwerpen en gent? Enkele tienduizenden mensen die bijna verplicht worden crimineel te worden om te overleven? Onzin hoor . Je kan van ene politiek vluchteling niet verwachten dat hij eventjes de taal van het land leert waar hij naartoe vlucht.

Nee, maar je kan wel verwachten dat hij die taal na een jaar redelijkerwijs kan. Anyway, mogen ze naar hier komen? Misschien, maar dan wel een bepaald quotum en onder vaste voorwaarden. Niet zoals die kosovaren die hier enige jaren terug toestroomden en 'zeker terug gingen zo gauw het ginder opgelost was'.. Er lopen er anders nog genoeg rond.

Wat zou je dan doen? Gewoon de grens over dumpen zonder straf? Ik zou zelf de straf nog verzwaren zelf al zou dat extra kosten.

Ik zei niet dat het anders kan (zou misschien wel moeten, maar ik zie het nog neit snel gebeuren dat elk land zijn eigen criminelen gaat opsluiten), ik zei wel dat dat soort dingen aanleiding geven tot het soort statistieken als waarover dit topic gaat.

En terzijde, imo gaat dit topic niet over is het goed of fout wat de mensen denken, maar WAAROM denken de mensen zo.

Quxan
22 september 2005, 18:10
Die vent van het artikel trekt conclusies waar er geen zijn...
Men onderzoekt het imago van migranten en dan gaat ie er automatisch van uit dat de Vlaming een verkeerd beeld heeft.

Men zou dan beter naast dit onderzoek ook onderzoek doen naar "Zijn migranten te vertrouwen", "Profiteren migranten van het sociaal stelsel", "Zijn moslims een bedreiging voor onze cultuur en gebruiken" enz.

edit: Dan deze 2 cijfers vergelijken om dan pas een besluit te trekken

Deus ex Machina
22 september 2005, 18:24
t strafste in die grafiek vind k toch "als het aantal arbeidsplaatsen vermindert, moet men de migranten naar hun land terugsturen". das echt zo iets van "het is hun schuld dat wij geen werk hebben". en als ze niet werken dan wordt er ook gezaagd da ze profitere. s zelfs vrij grappig
MVG
Choco

tenzij je met echte racisten te maken hebt, zullen de meeste zeggen : ofwel profiteren ze, ofwel pakken ze ons werk af.

het fabeltje van de vlaming die zegt: als ze werken pakken ze ons werk af en als ze op het ocmw zitten profiteren ze is onzin hoor, jullie combineren gewoon 2 groepen mensen tot 1 groep.

pit24
22 september 2005, 22:05
ach wat bruin is vuil is. Dat weet toch iedereen.

Natuurlijk, al die mensen die van 5000 kilometer ver komen komen ALLEEN naar hier met het gedacht ons hun gedachtengoed op te dringen en ons daarna op te blazen.

Ik bedoel heb jij ooit al eens nen vuile bruine gezien die zichzelf niet opbloes. Of eene die u geld ni stal??

Nee als het aan mij lag===> allemaal den oven in

HEIL FILIP!

-----------------------------

Spijtig dat angst nog zo welig tierd. Natuurlijk hebben die mensen wel ergens reden omdat te zijn. Ma ik zou graag hebben dat deze mensen is doorhebben dat (meestal arbeider als ze zijn) ZIJ 60 jaar geleden met die vooroordelen afterekenen hadden.

Stalen die mensen toen meer, deden ze meer aan geweld? JA. Maar dat licht niet aan "huidskleur" of "ras" Dat komt omdat ze armer zijn. Achtergestelde, en kansarmen avant la letre.

--------------------------------

Met die zelfmoordterroristen in londen, die waren wel naar van die speciale afgaanse scholen geweest. Dus ze deden dat toch niet "zomaar" bij mijn weten.

The Patriot
22 september 2005, 22:07
Het kan mij eerlijk gezegd niet veel schelen dat ze weer negatiever worden bekeken :)

Vandaag int station .. 2 buitenlanders met schone fietsen enzo .. ze spraken frans .. Ze waren een meiske aan't lastig vallen .. Slay them all i say u .. slay them all !!!

pit24
22 september 2005, 22:12
Het kan mij eerlijk gezegd niet veel schelen dat ze weer negatiever worden bekeken :)

Vandaag int station .. 2 buitenlanders met schone fietsen enzo .. ze spraken frans .. Ze waren een meiske aan't lastig vallen .. Slay them all i say u .. slay them all !!!

Oohja... dat zie ik blanken natuurlijk nooit doen :ironic:

ook u aanpak van die "misdaad" lijkt me erg uit de hoek dermosims te komen dan. Gelukkig zijn somige van ons iets minder geweldadig ingesteld. Als we elke blanke moeten slachten die een meiske lastigvalt. Er zouden er ni veel meer zijn.

The Patriot
22 september 2005, 22:15

ook u aanpak van die "misdaad" lijkt me erg uit de hoek dermosims te komen dan. Gelukkig zijn somige van ons iets minder geweldadig ingesteld. Als we elke blanke moeten slachten die een meiske lastigvalt. Er zouden er ni veel meer zijn.

Kmoet u wel gelijk geven, ik ben gene normale, ik zou straffen opleggen die het boekje te buiten gaan ... Een verkrachter, zou ik zijn piet laten afkappen .. Tekenen van terrorisme -> omiddelijke verwijdering uit het land, moord -> elektrische stoel

:)

En nu @ the point, keb nog ni geen ene keer nen blanke een meiske zien lastig vallen .. Tkan nog altijd komen dak het ga zien maar tot nu toe alleen maar problemen gezien met de "anderen"

zarathustra
22 september 2005, 22:17

het mag, want de anderen doen het ook meester!
boohoo, precies een kleuterklas.

Dat er blanke vlamingen zijn die zo'n dingen doen lijkt me buiten kijf te staan. En daar dient Vlaanderen een oplossing voor te zoeken dmv politie, justitie, what ever. Dat wil evenwel niet zeggen dat we er nog een paar moeten bijnemen die exact hetzelfde doen.

The Patriot
22 september 2005, 22:20
Om nog eventjes iets aan te halen ... Een immigrant reed met een ongeldig vervoersbewijs en de conducteur eeft het gewoon zo gelaten ... Terwijl ik of jij een boete van 50 euro zou gekregen hebben ?

Vinde da dan wel normaal mss ?

pit24
22 september 2005, 22:20
Kmoet u wel gelijk geven, ik ben gene normale, ik zou straffen opleggen die het boekje te buiten gaan ... Een verkrachter, zou ik zijn piet laten afkappen .. Tekenen van terrorisme -> omiddelijke verwijdering uit het land, moord -> elektrische stoel

:)

En nu @ the point, keb nog ni geen ene keer nen blanke een meiske zien lastig vallen .. Tkan nog altijd komen dak het ga zien maar tot nu toe alleen maar problemen gezien met de "anderen"

Wel ik heb in heel mijn leven nog NOOIT( leest werlijke nooit) last gehad met allochtonen. En ik ga elke week uit. Wel heb ik altijd nenzelfde vriend die het elke week wel met die mannen aan de stok heeft...

achja ik zal wel gewoon veel geluk hebben ofzo. trouwens effe mijn gesprek afprinten om msn afprinten (we zijn der we aant lachen :) )

an aussie, me? are you stark raving mad. I am as british as your hamster and as bald as your carpet!!! zegt:
weheeeyn
To find a queen without a king; They say she plays guitar and cries and sings. La la la la zegt:
duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuude
an aussie, me? are you stark raving mad. I am as british as your hamster and as bald as your carpet!!! zegt:
flieeeeeeeeeeeeeeet
To find a queen without a king; They say she plays guitar and cries and sings. La la la la zegt:
WACOOOOOOOOOOOOO (ik sta echt rete strak)
en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan
en ik dan?
STRAAAAAAK HEID
het is een levensmotto
ZEG STRAK!!!
straak,
net zoals kwaak
maar dan zonder kikker in je poep
oke
nu ik
zeg: schild en vriend
BEVEREEEN!!!
moete wete da wij da aanvankelijk nog aan die wale wilden zeggen
schild en vriend
da had pas fataal geweest
dat was het zeker geweest. Jij testoteron opgelade jon
ma gast
stel u da voor
an aussie, me? are you stark raving mad. I am as british as your hamster and as bald as your carpet!!! winks:

"Applaus" afspelen
aah stop it
als we dat ook nog hadden gedaan
an aussie, me? are you stark raving mad. I am as british as your hamster and as bald as your carpet!!! winks:

"Applaus" afspelen
,wauw
ik krijg applaus
tijd om de goede oude blok truc toetepassen?
ik zal da mop moeten doen
?
schild
of vriend
BEVEREN het zwarte goud der ivoorkust. Ooh draag mij en verlaag brugge in de terugronde
verlaag
of verslaag

zarathustra
22 september 2005, 22:32
en dan zeggen dat de mensen die migranten wantrouwen achterlijk zijn...

Kurobu
22 september 2005, 22:36
wat is het nut van da "msn gesprek" ik kan er nieks uitmaken.
het fijt is voor mij duidelijk :
belgen in belgie
marokaanen in maroke
amerikaanen in amerika
etc etc etc ...

toch vindt ik het niet leuk dat mijn papa belastingen moet betalen om daarvan een deel naar lessen en dergelijke voor die mensen gaat.
ik zou liever de zuur verdiende centjes naar iets zien gaan die onze leef wereld beter maken ipv hem drukker en ingewikelder en dergelijke te maken.
maja wie ben ik ... nen ophol geslachen puber die niet mag oordelen over dit feit zeker .. ;) ( n/o @ nowbody )

The Patriot
22 september 2005, 22:41
wat is het nut van da "msn gesprek" ik kan er nieks uitmaken.
het fijt is voor mij duidelijk :
belgen in belgie
marokaanen in maroke
amerikaanen in amerika
etc etc etc ...

toch vindt ik het niet leuk dat mijn papa belastingen moet betalen om daarvan een deel naar lessen en dergelijke voor die mensen gaat.
ik zou liever de zuur verdiende centjes naar iets zien gaan die onze leef wereld beter maken ipv hem drukker en ingewikelder en dergelijke te maken.
maja wie ben ik ... nen ophol geslachen puber die niet mag oordelen over dit feit zeker .. ;) ( n/o @ nowbody )

Gij moogt ier zeer zeker uw mening geven .. Want ook ik vind het allesbehalve normaal dat die mensen van een leefloon leven en met een dikke mercedes rond rijden of met schone fietsen rondrijden en dure reizen naar pakistan enzo kunnen betalen ...

Ik heb nix tegen belastingen, maar keb wel ix tegen de manier waarop dat er mee word omgegaan .. De mensen die hun pensioen verdienen en voordelen verdienen zijn de mensen die hier hun hele leven lang voor dit land gewerkt hebben.

Ik maak dan ook verschrikkelijk boos om het feit dat mijn opa in een rusthuis ligt en mijn oma nauwelijks nog rond komt op een maand. Schandalig is dit, maar de meesten beseffen dat gewon niet omdat ze zo een situaties helemaal niet kennen of meegemaakt hebben ...

Noem mij een rascist of eender wat maar bij mij speelt maar 1 leuze in mijn hoofd en dat is : Eigen volk eerst ;)

Let wel op, ik veralgemeen nu wel mss maar da is totaal mijn bedoeling niet want er zijn mensen die zich hier vestigen en hun best doen om er iets van te maken .. voor die mensen zal ik dan ook respect hebben :)

Kurobu
22 september 2005, 22:46
ik deel totaal de zelfde meening als u partriot !

eigen volk eerst. en dan pas de vreemdelingen.
het kan gewoon niet zijn.
ik zag overlaatst hier wa verder op dat er 2 sociaale woningen waren vrijgekomen ..
er zitten andere mensen in : in ieder huis een familie van tussen de 5 en de 8 negers..
jamaja en die madam dak goe ken die door haar vent in de steek gelaten is met haar 2 kindjes van 1 en 4 jaar dan ? moet die madam op straat blijven omdat die vreemdelingen nie in hun eigen land wilden / konden blijven. dikke BS voor mijn part ze . alle da kan toch gewoon nie zijn ?
tsss .. lang leve belgie ;)

Lon$daLe
22 september 2005, 23:14
En allemaal op den ocmw met nog meer voedselbonnen dan da er in hunne living past...

en ne normale mens kan eerst bijna een jaar op den vdab staan voorda em in aanmerking komt voor te "trekken"

wlibaers
22 september 2005, 23:25
MVG
Choco

Je hebt gelijk in verband met de punten die je expliciet vermeldt: als die mensen het recht hebben om hier te zijn, dan zullen ze ofwel werk hebben, ofwel geen werk hebben, en op beide gevallen is er negatieve kritiek.

Een cruciaal deel is echter iets wat je niet expliciet vermeldt, namelijk dat die mensen het recht zouden hebben om hier te zijn. Dat is allesbehalve vanzelfsprekend. Waarom zou een dichtbevolkt land met al een vrij hoge werkloosheid nog mensen moeten aanvaarden die voor nog meer problemen zorgen?

En diegenen die economisch vluchteling zijn maar voldoende fabeltjes uit hun duim zuigen om een ambtenaar te doen geloven dat ze politiek vluchteling zijn. Of illegalen die met een hele hoop tegelijk geregulariseerd worden omdat onze ietwat dysfunctionele bureaucratie het dossier wat te lang heeft laten liggen.

Trouwens, waarom zouden we politieke vluchtelingen aanvaarden? Onze buurlanden zijn niet bepaald bezig massaal concentratiekampen op te richten, dus met uitzondering van vliegverkeer naar wat achterlijke landen zou je niet echt veel nieuwkomers verwachten. Als ze gewoon een veilig land willen kunnen ze meestal stoppen voor ze hier raken.

En zelfs als we veronderstellen dat er een significant aantal echte politieke vluchtelingen zou bestaan: waarom die speciale status? Als we iemand kunnen weigeren omdat die alleen maar ligt te creperen van armoede, waarom dan niet iemand die in een cel zou creperen?

Nog een paar dingen die ze beter zouden afschaffen.

sneller
22 september 2005, 23:47
kurubo and patrio, tiktak is al lang al voorbij hoor, tijd om in je bedje te kruipen :rolleyes:
...

zarathustra
23 september 2005, 00:08
ik sluit me +/- aan bij alles wat wlibaers zegt, hij kan het meestal beter formuleren

3at
23 september 2005, 00:26
Tja moet ge niet van verschieten, sommige buurten in antwerpen zijn echte getto's geworden, er is gewoon geen blanke meer te bespeuren, ge zou u gvd in een of ander vreemd land wanen.
Over laatst nog ergens gelezen meest gebruikte namen voor elke grootstad, in Brussel was dat Mohammed, das toch niet meer normaal.

Mr.Choco
23 september 2005, 03:25
tenzij je met echte racisten te maken hebt, zullen de meeste zeggen : ofwel profiteren ze, ofwel pakken ze ons werk af.

het fabeltje van de vlaming die zegt: als ze werken pakken ze ons werk af en als ze op het ocmw zitten profiteren ze is onzin hoor, jullie combineren gewoon 2 groepen mensen tot 1 groep.
ksnap ni echt wa ge bedoelt hoor. wie zegt nu wa? is de eerste formulering ni hetzelfde als de 2de? :crazy:

of da ge t nu wilt of ni, dutroux is toch maar een belg hoor...

en @ the patriot & kurobu, kennen jullie persoonlijk migranten? en zo ja, migranten zoals jullie aanhalen in jullie voorbeelden?

Een cruciaal deel is echter iets wat je niet expliciet vermeldt, namelijk dat die mensen het recht zouden hebben om hier te zijn. Dat is allesbehalve vanzelfsprekend. Waarom zou een dichtbevolkt land met al een vrij hoge werkloosheid nog mensen moeten aanvaarden die voor nog meer problemen zorgen?
kweet inderdaad hoe jij denkt over een multiculturele samenleving. jij zou het liefst hebben dat iedereen in zijn eigen land blijft. maar ja, dat is jouw mening natuurlijk. ik zie liever een wereld waarin men vrij is om te immigreren naar een bepaald land als ge daar u geluk kunt vinden om een nieuw leven op te starten.

Tja moet ge niet van verschieten, sommige buurten in antwerpen zijn echte getto's geworden, er is gewoon geen blanke meer te bespeuren, ge zou u gvd in een of ander vreemd land wanen.
Over laatst nog ergens gelezen meest gebruikte namen voor elke grootstad, in Brussel was dat Mohammed, das toch niet meer normaal.
noem mij één buurt in A'pen waar geen enkele blanke meer woont?
MVG
Choco

=[PraetoriaN]=
23 september 2005, 04:18
de echte reden, wat mij betreft, is dat het verschil in cultuur, gebruiken, waarden, samenlevingspatronen, achtergrond VEEL groter is en VEEL meer ter zake doet dan wat de multicul-predikers willen/kunnen/durven toegeven. en net die verschillen niet erkennen maakt dat er problemen van komen omdat er ook geen actief werk wordt gemaakt van eventuele oplossingen te zoeken.

Pure bullshit. Religie en de metafysica van een opstandidee wordt altijd ontwikkeld in een aangevoelde vijandigheid van een Ander.
Het conflictprobleem is een zuiver socio-economisch probleem, waar de ene groep tracht de ander onder controle te houden via bv. racisme (inherent fundamenteel aan het kapitalisme, ultieme vorm is natuurlijk nazisme).
Cultuuridealen worden dan gepolariseerd en in die optiek ontwikkeld om een zelflegitimerende functie te hebben+een zogezegd rationeel aantoonbaar dualisme. Dialoog wordt door een eigen interne retoriek onmogelijk gemaakt terwijl de schuldige de Ander verwijt onverzettelijk te zijn.

=[PraetoriaN]=
23 september 2005, 04:24
En zelfs als we veronderstellen dat er een significant aantal echte politieke vluchtelingen zou bestaan: waarom die speciale status? Als we iemand kunnen weigeren omdat die alleen maar ligt te creperen van armoede, waarom dan niet iemand die in een cel zou creperen?

Omdat wij anders ons niet meer humanistisch kunnen noemen. Wanneer je de deur sluit voor een onderdrukte bevolking, dan verraad je ook de fundamenten van de Verlichting. Iets waar jij zo trots op bent.

Btw, achterlijke landen? Wil je eens verduidelijken wat je bedoelt met achterlijke landen.

=[PraetoriaN]=
23 september 2005, 04:28
het mag, want de anderen doen het ook meester!
boohoo, precies een kleuterklas.

Dat er blanke vlamingen zijn die zo'n dingen doen lijkt me buiten kijf te staan. En daar dient Vlaanderen een oplossing voor te zoeken dmv politie, justitie, what ever. Dat wil evenwel niet zeggen dat we er nog een paar moeten bijnemen die exact hetzelfde doen.Kenneljk dat het niet ligt aan cultuurverschillen maar aan socio-economische marginalisatie. Je mag ze nog allemaal deporteren, het kapitalisme heeft een 1dimensionale, achtergestelde massamens nodig om het systeem draaiende te houden.

=[PraetoriaN]=
23 september 2005, 04:40
Grappig onderzoek trouwens hoor nog een conclusie : heel weinig mensen participeren in hogere cultuur en dat is verontrustend..

no offense, maar waarom zou dat verontrustend zijn?

Omdat een cultuur een dragende culturele minderheid nodig heeft of een algemene participatie binnen een transcendentie-cultuurideaal om deze te ontwikkelen. Anders stagneert een cultuur, wordt de visie 1dimensionaal en is er alleen de massamens met zijn onculturele opinie.
Deze kritiek is geuit door conservatieven (Leavis, Eliot), de Frankfurtherschule (Marcuse, Adorno) alsook libertair socialisten (Mannheim) en allemaal legden ze link tussen de opkomst van het hoog-industrieel kapitalisme en deze trend. Wat jij nu juist doet, is het onculturele verheffen tot morele standaard. Een zeer gevaarlijk standpunt, gezien dat we in het verleden nog nooit een positieve ervaring hebben gehad met dergelijke ideeën.

Vervolgens moet ik je ook wijzen op het feit dat de cultuurfilosofische traditie in Europa altijd het duidelijk verband heeft gelegd tussen het (esthetisch) cultuurniveau en het potentieel van hogere morele waarden. Zelfs Nietzsche geloofde zeer hard in deze visie (vooral uiteengezet in zijn boek Jenseits von Gut und Böse).

Tenslotte is er het verband tussen de culturele ontwikkeling in de kunst (een relatief niet-economisch gebonden kunst) en politieke omstandigheden. Net zoals de mediacratie de levendige kunst heeft verbannen naar een uithoek, zo hebben ook autocratische regimes via een opgelegde en geforceerde partijesthetiek de cultuur vermoord (met retoriek zoals ontaarde kunst e.d.).
Het Vlaams Belang kan gewoon deze 2 combineren, natuurlijk dat het dan logisch lijkt dat ze niet hoog oplopen met een eigenlijke cultuur. Een oneigenlijke cultuur valt te manipuleren en de massamens snapt toch niet het verschil (vermits er niemand meer is om het aan te tonen).

botchla
23 september 2005, 05:12
Stalen die mensen toen meer, deden ze meer aan geweld? JA. Maar dat licht niet aan "huidskleur" of "ras" Dat komt omdat ze armer zijn. Achtergestelde, en kansarmen avant la letre.

gg :)

En mja.. vriend aan huis (in de 30) is ineengeklopt door zo'n bende 'bruin apen'
omdat m een meningsverschil had.. hij is namelijk pompier en er was
een discussie gekomen uit het niet uit de brand redden van voorwerp x..

Wat later hebben ze die kerel achtervolgt naar huis en onderweg em is
met 20(?) in elkaar geslagen.. En hij is goe gearrangeerd :|

Daar gingen mijn voornemens van niet te snel te beoordelen op uiterlijk etc..

Kurobu
23 september 2005, 08:48
kurubo and patrio, tiktak is al lang al voorbij hoor, tijd om in je bedje te kruipen :rolleyes:
...

:ironic: zie je patriot wat ik bedoel met mijn mening hier uiten ;)

@ degene die vroeg ofdat we zo een mensen persoonlijk kennen.

wel die mensen die nu in die sociale woningen zitten doen de moeite niet om te kijken naar ons of dergelijke dus .. buiten daar mee da willek ook nie meer leren kennen ;)

heb er zelfs als vrienden ... maar wat zijn vrienden he ;)

Kurobu
23 september 2005, 08:52
gg :)

En mja.. vriend aan huis (in de 30) is ineengeklopt door zo'n bende 'bruin apen'
omdat m een meningsverschil had.. hij is namelijk pompier en er was
een discussie gekomen uit het niet uit de brand redden van voorwerp x..

Wat later hebben ze die kerel achtervolgt naar huis en onderweg em is
met 20(?) in elkaar geslagen.. En hij is goe gearrangeerd :|

Daar gingen mijn voornemens van niet te snel te beoordelen op uiterlijk etc..

komt wel wat meer voor zo een verhalen.

ik denk dat ik er mss ook anders over zou denken moest ik nooit overvallen zijn door ze een " mensen " .
Ge moet eens naar de pottelberg komen. bv nu 22 oktober, dance arena ...
allemaal marokaantjes met lacoste petjes die alle vrouwtjes die er zijn lastig vallen ( niet al die marokaantjes doen da oke ) en als ge dan keer kijkt ernaar of da nu gewoon is of scheef kijken of ge er eens tegen loopt of zo .. dan moete opletten da ge nieks zegt of zo ze maat. want kben zo al eens nen schoonen tegen gekomen met die mannen ... maar raar toch dak nog nooit die problemen gehad hem met andere belgen of frans manen of duitsers ...

volpetrolski
23 september 2005, 09:11
En allemaal op den ocmw met nog meer voedselbonnen dan da er in hunne living past...

en ne normale mens kan eerst bijna een jaar op den vdab staan voorda em in aanmerking komt voor te "trekken"

wilt ge nu zeggen dat uwe zogenaamde 'normale mens' dan niet van het OCMW profiteert?

k995
23 september 2005, 09:16
Inderdaad, maar dat is niet wat ik bedoel en wat er meestal niet bedoelt wordt met angst voor vreemdelingen. Als je zo redeneert kan je *alles* terugvoeren op angst

Dat is simpelweg omdat veel mensen dingen doen uit angst vooral , zoals hier, als het over "het onbekende" gaat.

Ik weet best dat er sinds ergens in de jaren '70 een migratiestop is. Maar maak me nu niet wijs dat er sindsdien geen economische vluchtelingen naar hier gekomen zijn eh. Er komen nog steeds meer dan genoeg noordafrikanen en oost-europeanen hier hun geluk zoeken. En mij niet gelaten als ze iets bijdragen aan de maatschappij waar ik dan weer vewijs naar het australische systeem.

Wel de migratiestop is er nog steeds en dus zijn er geen economische vluchtelingen meer die erkend worden. Jij schijnt te vergeten dat er in noord afrika ook spanningen zijn en ook vluchtelingen, net zoals in oost europa. Of die echt politiek zijn ga ik niet over beginnen maar zo worden ze wel erkend.

en ja er zijn familieherenigingen.. maar ook dat wordt misbruikt. (Meestal niet hoop ik, maar het gebeurt wel.) Dingen in de aard van trouwen met een meisje van ginder en dan die familie laten overkomen, etc.

En daar moet iets aan gedaan worden, niet aan het systeem van politiek vluchtelingen zoals jij voorsteld.

Nee, maar je kan wel verwachten dat hij die taal na een jaar redelijkerwijs kan.

Waarom? Als ik jou morgen in china dump zal je dan na een jaar de taal "redelijk" kunnen? ik betwijfel het hoor, je zal wat woordjes kunnen zeggen niks meer. Vergeet niet je hebt amper geld he, je kan niet eventjes een jaar les gaan volgen.

dat zei je trouwens niet "die kerel is een <nationaliteit naar keuze>, is hier gekomen, spreekt onze taal niet maar krijgt een uitkering " is iets anders dan wat je nu zegt.

Ik zou trouwens opassen wat je defineert als "de taal kunnen" er zouden plots veel antwerpenaars en limburgers hun uitkering kunnen kwijtraken want die versta ik soms ook amper.

Anyway, mogen ze naar hier komen? Misschien, maar dan wel een bepaald quotum en onder vaste voorwaarden. Niet zoals die kosovaren die hier enige jaren terug toestroomden en 'zeker terug gingen zo gauw het ginder opgelost was'.. Er lopen er anders nog genoeg rond.

De meeste ervan zijn terugegaan nochtans. Niet dat jij naar de statistieken zou kijken maar louter "uit gevoel" spreekt he? Elke oost europeaan word dan plots een kosovaar?

Als over die voorwaarden: onzin natuurlijk een politiek vluchteling ga je niet eventjes zeggen "ken U de taal"? "hebt U werk"? Ja? Sorry de qouta is bereikt, probeer volgend jaar nog eens.

De enige reden dat je zoiets wil invoeren is omdat je ZO WEINIG mogelijk vluchtelingen/migranten hier wil, niks meer.

Ik zei niet dat het anders kan (zou misschien wel moeten, maar ik zie het nog neit snel gebeuren dat elk land zijn eigen criminelen gaat opsluiten), ik zei wel dat dat soort dingen aanleiding geven tot het soort statistieken als waarover dit topic gaat.

Nee helemaal niet want of die zijn straf hhier uitzit of ergens anders maakt voor de publieke opinie weinig uit, integendeel zelfs . Als zie zijn dat een vreemdeling vrijgelaten word (dan wel in een ander land) zal het nog doen verslechteren.

En terzijde, imo gaat dit topic niet over is het goed of fout wat de mensen denken, maar WAAROM denken de mensen zo.
Omdat de mensen nu eenmaal vol vooroordelen zitten, zo simpel is het. natuurlijk wil jij beweren dat al die mensen slechte ervaringen meegemaakt hebben, maar dat is onzin. Er zullen er zelfs bijzijn die nog nooit een vreemdeling gezien hebben, maar er toch bang van zijn.

k995
23 september 2005, 09:38
ik deel totaal de zelfde meening als u partriot !

eigen volk eerst. en dan pas de vreemdelingen.
het kan gewoon niet zijn.
ik zag overlaatst hier wa verder op dat er 2 sociaale woningen waren vrijgekomen ..
er zitten andere mensen in : in ieder huis een familie van tussen de 5 en de 8 negers..
jamaja en die madam dak goe ken die door haar vent in de steek gelaten is met haar 2 kindjes van 1 en 4 jaar dan ? moet die madam op straat blijven omdat die vreemdelingen nie in hun eigen land wilden / konden blijven. dikke BS voor mijn part ze . alle da kan toch gewoon nie zijn ?
tsss .. lang leve belgie ;)

Ik vind het erg dat er van mijn belastingsgeld naar jouw opleiding gaat, je bent duidelijk een hopeloos geval. (n/o anyone :ironic: )

Sociale woningen moeten gaan naar diegene die het het meeste nodig heeft punt gedaan "die madam" zal dus wat mogen wachten .

Kurobu
23 september 2005, 09:43
Ik vind het erg dat er van mijn belastingsgeld naar jouw opleiding gaat, je bent duidelijk een hopeloos geval. (n/o anyone :ironic: )

Sociale woningen moeten gaan naar diegene die het het meeste nodig heeft punt gedaan "die madam" zal dus wat mogen wachten .

troost u .. ik draag zelf mijn bijdrage bij tot mijn opleiding door te gaan werken en avondschool te volgen ;)
dus maak u geen zorgen dak zelf nieks doe ervoor ;)
een hopeloos geval ik ? omdat ik mijn eigen mening over ieks heb .. dan is iedereen een hopeloos geval in u ogen. enkel niet degene die de zelfde mening als u delen. vraag me af wie het hopeloze geval is dan.

2 die negers .. als ze in hun land bleven hadden ze ook een huis of kamp waar ze mochten blijven wonen ;)
die madam heeft het volgens mij meer nodig, waarom ?
wel van die negers is er geen enkel kind onder de 8 j 100 % zeker van ;)

k995
23 september 2005, 09:44
En diegenen die economisch vluchteling zijn maar voldoende fabeltjes uit hun duim zuigen om een ambtenaar te doen geloven dat ze politiek vluchteling zijn. Of illegalen die met een hele hoop tegelijk geregulariseerd worden omdat onze ietwat dysfunctionele bureaucratie het dossier wat te lang heeft laten liggen.

Idd en dat kan je aanpakken, niet gewoon migratie afschaffen of beperken tot de gegoede vreemdelingen.

Trouwens, waarom zouden we politieke vluchtelingen aanvaarden? Onze buurlanden zijn niet bepaald bezig massaal concentratiekampen op te richten, dus met uitzondering van vliegverkeer naar wat achterlijke landen zou je niet echt veel nieuwkomers verwachten. Als ze gewoon een veilig land willen kunnen ze meestal stoppen voor ze hier raken.
Waarom zouden we dan gehandicapten aanvaarden? We kunnen ze dumpen in de buurlanden, werklozen? ouderen? gelijk welke sociaal zwakkere categorie?

Egoise noemen ze dat, als wij met een klein beetje moeite het leven van velen kunnen redden/beter maken betaal ik met plezier die paar %'en van mijn loon die naar al die migranten of ontwikkelingshulp gaat.

En zelfs als we veronderstellen dat er een significant aantal echte politieke vluchtelingen zou bestaan: waarom die speciale status?
Dus volgens jou bestaan er amper politiek vluchtelingen? Er zijn op dit moment dus geen conflicten bezig? :ironic: Tja omdat je er niet elke dag iets over ziet op de VTM bestaat het niet zeker?

Als we iemand kunnen weigeren omdat die alleen maar ligt te creperen van armoede, waarom dan niet iemand die in een cel zou creperen?

Van armoede crepeer je niet op zich he, het is de honger/dorst/.. die het hem doet, en mensen die zo leven hebben meestal geen geld om hier te geraken. Daarvoor dient de ontwikkelingshulp.

Nog een paar dingen die ze beter zouden afschaffen.

hopelijk vind jij dan nooit een niet belgische vrouw dan, of denk je dat het louter marokanen zijn die in het buitenland een vrouw vinden?

Beter reguleren niks meer .

volpetrolski
23 september 2005, 10:25
troost u .. ik draag zelf mijn bijdrage bij tot mijn opleiding door te gaan werken en avondschool te volgen ;)
een hopeloos geval ik ? omdat ik mijn eigen mening over ieks heb .. dan is iedereen een hopeloos geval in u ogen. enkel niet degene die de zelfde mening als u delen. vraag me af wie het hopeloze geval is dan.

2 die negers .. als ze in hun land bleven hadden ze ook een huis of kamp waar ze mochten blijven wonen ;)
die madam heeft het volgens mij meer nodig, waarom ?
wel van die negers is er geen enkel kind onder de 8 j 100 % zeker van ;)

een opleiding Nederlandse grammatica en zinsbouw neem ik aan? :x

Kurobu
23 september 2005, 10:45
een opleiding Nederlandse grammatica en zinsbouw neem ik aan? :x

neen een opleiding om mensen zoals u te negeren

volpetrolski
23 september 2005, 11:15
bestaat zoiets ook al? En dan ook eens nog opleidingscheques kunnen krijgen? Wat een bende profiteurs. :ironic:

escobar98
23 september 2005, 12:28
bestaat zoiets ook al? En dan ook eens nog opleidingscheques kunnen krijgen? Wat een bende profiteurs. :ironic:

tis allemaal de schuld van de groenen :D :rofl:

volpetrolski
23 september 2005, 12:49
tis allemaal de schuld van de groenen :D :rofl:

mind the :ironic:

ps: :ironic:

k995
23 september 2005, 13:49

Nog steeds jij hoor, dat je een mening hebt is geen probleem maar als ik je mening zie lijk je me echt een hopeloos geval dat niet veel van de wereld kent.

En had die vrouw wat beter voor haar man gezorgd? Net zo een belachelijke opmerking.

Kurobu
23 september 2005, 13:56
Nog steeds jij hoor, dat je een mening hebt is geen probleem maar als ik je mening zie lijk je me echt een hopeloos geval dat niet veel van de wereld kent.

En had die vrouw wat beter voor haar man gezorgd? Net zo een belachelijke opmerking.

ik ken niet alles van de wereld .. net zoals jij. ik zeg enkel wat ik zie/hoor.
die vrouw niet goed voor haar man zorgen. kon zij eraan doen dat die man dronk, en haar sloeg ?
oke oke nu komt de opmerking : en die negers konden zij eraan doen dat er oorlog is in hun land. mijn antwoord: nee, maar dat ze dan ginder zorgen voor hulp.
eigen volk eerst en daar blijf ik bij.
als ik in duitsland wil gaan wonen. moet ik ook de taal leren. moet ik ook de nodige papieren hebben. moet ik ook werken voor mijn leningen en dergelijke aftebetalen. moet ik ook belastingen betalen om mijn kinders school te laten lopen en dergelijke.
dus waarom zouden zij dit hier niet doen ?
omdat ze anders geen mercedes kunnen kopen en geen nike schoenen kunnen dragen ?

Biebel
23 september 2005, 14:37
Ik wil hier ook even reageren. Ik wil eerst even vermelden dat ik nog nooit voor het VB (of de NVA zelfs) heb gestemd en dat waarschijnlijk ook nooit zal doen. Ik heb voldoende allochtone vrienden en kennissen (waaronder op het werk) waar ik goed mee opschiet dus je kan me echt niet racistisch noemen.

Maar toch krijg ik slechte gevoelens bij dergelijke verhalen:

In een niet nader genoemde buitenwijk in het Gentse is het volgende aan de gang: sinds enkele jaren komen er zich allochtonen vestigen (ik ga ook niet vermelden of het (Noord) Afrikane, Oost-Blokkers, ... zijn.)
De taktiek is de volgende: ze kopen heel goedkoop (zal wel wat overdreven zijn) Een huis (of zelfs 2 die andere huizen omsluiten) aan dezelfde kant van de straat. Daar wonen ze meestal samen met een 15tal personen (gemiddeld een 3-4 gezinnen) in een huis waar ze het de buren knap lastig maken. Vandalisme, ruzies, lawaai, kleine criminaliteit, vervuiling, ... tot de buren het zodanig beu worden en andere oorden opzoeken. Om zo snel mogelijk hun huis kwijt te raken verkopen ze het onder de prijs en wat blijkt? Familie of vrienden van die allochtone gezinnen kopen die huizen op en breiden zo hun invloed in de straat uit, hun taktiek herhalend tot het merendeel van de autochtone bewoners uit de straat verdreven zijn. Ik heb deze informatie van enkele vrienden die in die straat gewoond hebben tot voor 3 jaar en een officieuze bevestiging van iemand die op het gemeente werkt dat er dergelijke praktijken aan de gang zijn maar waar ze niks tegen kunnen doen omdat het niet illegaal is.
Naar verluid gebeurd dit ook in andere steden zoals Mechelen, Charlerloi en natuurlijk Brussel (Elsene iemand?).

Dit vind ik dus niet kunnen. Ik heb er geen problemen mee dat die mensen zich integreren in onze maatschappij (de 1 al wat meer dan de andere) maar op deze manier, waardoor je de autochtonen verdrijft? Dit kan gewoon niet en niks rechtvaardigt dit gedrag. Ik weet dat er vele zijn die zullen zeggen, das allemaal overdreven en mediapraat maar ik ben nog in die straat geweest en ik zie niet in waarom die mensen zouden liegen, overdreven deden ze alleszins niet ivm de staat van de huizen en de straat in het algemeen.

Het zijn dergelijke praktijken die mensen doen ageren vs allochtonen. Gelukkig ken ik er genoeg die het wel goed menen om niet te hoeven lopen in de 'val' van het VB (en in mindere mate die van de NVA op communautair vlak) maar ik kan me goed voorstellen dat mensen daardoor voor het VB gaan stemmen. Ik vind het niet de manier om het probleem aan te pakken maar dat wil niet zeggen dat ik er geen begrip voor heb.

En ik zou ook maar niet onderschatten hoeveel 'intelligente' personen er voor het VB stemmen...

B.

k995
23 september 2005, 15:16
ik ken niet alles van de wereld .. net zoals jij. ik zeg enkel wat ik zie/hoor.
die vrouw niet goed voor haar man zorgen. kon zij eraan doen dat die man dronk, en haar sloeg ?

Wat konden die afrikanen eraan doen dat ze uitgebuit in een land met een dictator leefde? Zoals ik al zei: net zo'n belachelijke logica.

oke oke nu komt de opmerking : en die negers konden zij eraan doen dat er oorlog is in hun land. mijn antwoord: nee, maar dat ze dan ginder zorgen voor hulp.

Dat die vrouw of haar familie dan voor haar zorgt. Je blijft nog steeds dezelfde domme logica gebruiken.

eigen volk eerst en daar blijf ik bij.
Zeg me dan eens de definitie van "jouw volk".

als ik in duitsland wil gaan wonen. moet ik ook de taal leren. moet ik ook de nodige papieren hebben. moet ik ook werken voor mijn leningen en dergelijke aftebetalen. moet ik ook belastingen betalen om mijn kinders school te laten lopen en dergelijke.

Onzinnige vergelijking jij bent geen politiek vluchteling, ik hoop dat je dat beseft.

En wie zegt dat die afrikanen niet werken? Jij natuurlijk omdat je vol vooroordelen zit.

dus waarom zouden zij dit hier niet doen ?
omdat ze anders geen mercedes kunnen kopen en geen nike schoenen kunnen dragen ?

Ach ja alle immigranten zijn profiteurs, kan je met niks beter afkjomen dan zoiets dom en afgezaagd?

k995
23 september 2005, 15:24
Ik wil hier ook even reageren. Ik wil eerst even vermelden dat ik nog nooit voor het VB (of de NVA zelfs) heb gestemd en dat waarschijnlijk ook nooit zal doen. Ik heb voldoende allochtone vrienden en kennissen (waaronder op het werk) waar ik goed mee opschiet dus je kan me echt niet racistisch noemen.

Maar toch krijg ik slechte gevoelens bij dergelijke verhalen:

In een niet nader genoemde buitenwijk in het Gentse is het volgende aan de gang: sinds enkele jaren komen er zich allochtonen vestigen (ik ga ook niet vermelden of het (Noord) Afrikane, Oost-Blokkers, ... zijn.)
De taktiek is de volgende: ze kopen heel goedkoop (zal wel wat overdreven zijn) Een huis (of zelfs 2 die andere huizen omsluiten) aan dezelfde kant van de straat. Daar wonen ze meestal samen met een 15tal personen (gemiddeld een 3-4 gezinnen) in een huis waar ze het de buren knap lastig maken. Vandalisme, ruzies, lawaai, kleine criminaliteit, vervuiling, ... tot de buren het zodanig beu worden en andere oorden opzoeken. Om zo snel mogelijk hun huis kwijt te raken verkopen ze het onder de prijs en wat blijkt? Familie of vrienden van die allochtone gezinnen kopen die huizen op en breiden zo hun invloed in de straat uit, hun taktiek herhalend tot het merendeel van de autochtone bewoners uit de straat verdreven zijn. Ik heb deze informatie van enkele vrienden die in die straat gewoond hebben tot voor 3 jaar en een officieuze bevestiging van iemand die op het gemeente werkt dat er dergelijke praktijken aan de gang zijn maar waar ze niks tegen kunnen doen omdat het niet illegaal is.
Naar verluid gebeurd dit ook in andere steden zoals Mechelen, Charlerloi en natuurlijk Brussel (Elsene iemand?).

Zou me sterk lijken dat er een georganiseerde groep bezig is zoiets te doen. Zelfs een familie zou het al knap moelijk krijgen om zoiets te doen.

Wat er eerder gebeurt is dat om welke reden dan ook een aantal niet belgen in een straat die goedkoper als gemiddeld is gaan wonen. Als er dan later andere komen wonen zal dat eerder toeval zijn en niks meer dan dezelfde redenen die de eerste lokte (goedkope huizing)

Ik woon al de laatste 10 jaar in buurten waar er veel vreemdelingen wonen en nog nooit zoiets meeemaakt of gehoord .

Dit vind ik dus niet kunnen.

Moest het gebeuren zouden die personen zwaar aangepakt moeten worden, op zich is dit niet verschillend van afpersing.

Ik heb er geen problemen mee dat die mensen zich integreren in onze maatschappij (de 1 al wat meer dan de andere) maar op deze manier, waardoor je de autochtonen verdrijft? Dit kan gewoon niet en niks rechtvaardigt dit gedrag. Ik weet dat er vele zijn die zullen zeggen, das allemaal overdreven en mediapraat maar ik ben nog in die straat geweest en ik zie niet in waarom die mensen zouden liegen, overdreven deden ze alleszins niet ivm de staat van de huizen en de straat in het algemeen.

Door gewoon de straat te zien en enkele mensen daar te babbelen weet je natuurlijk niet het hele verhaal , misschien besef je dat niet maar mensen kunnen zaken verzinnen hoor.

volpetrolski
23 september 2005, 16:08
Ik maak ongeveer hetzelfde mee momenteel in mijn straat. De grote 'boeman' hier zijn dit keer de Polen. Maar dat ik daar last van ondervind? Het zijn tot dusver buren net zoals diegenen waarnaast ik vroeger op het platteland leefde. Vriendelijk (op zijn minst neutraal) en één keer zelfs hulpvaardig. In tegenstelling tot de orthodoxe Joden in mijn straat die er al sinds mensenheugenis leven; Lopen u altijd schichtig voorbij met hun blik op oneindig, ook al woon je er vlak naast. Praten ook alleen tegen andere Joden.(maar het ergste vind ik nog altijd hun outfits, zeker als het regent :p)

De enige overlast die onze Polen misschien veroorzaken zijn het grote aantal rammelbakken die tijdelijk in onze straat geparkeerd worden om nadien afgevoerd te worden naar Polen. Maar daar kan ik gerust mee leven; die mensen proberen ook maar hun boterham te verdienen.

Om zoiets met een 'pest uw buren eruit en koop laag-komplot' te vergelijken... ??!!

*Bios*
23 september 2005, 17:00
Eigenlijk alleen nog maar last gehad met marokanen.
Als er op een feesje ambras is zijn het gegarandeerd marokanen.

met turken,negers enz eigenlijk alleen nog maar positieve ervaringen gehad.
Zal wss wel van regio tot regio verschillen maar kzou er toch wel is graag een studie over zien.

Deus ex Machina
23 september 2005, 17:23
ksnap ni echt wa ge bedoelt hoor. wie zegt nu wa? is de eerste formulering ni hetzelfde als de 2de? :crazy:

nee maar ik hoor geregeld dat migranten nooit goed kunnen doen voor 'de' vlaming, dat als ze werken, de vlaming klaagt dat ze ons werk afpakken, en dat als ze van het ocmw leven, de vlaming zegt dat ze profiteurs zijn.

maar meestal is het ofwel klagen de vlaams belang stemmers ofwel dat migranten profiteren ofwel dat ze ons werk afpakken, niet beide samen. Daarom is het cliché van de verzuurde vlaming die nooit vindt dat de migranten iets goed doen een fabeltje. Tenzij je natuurlijk met een die hard racist te maken hebt, maar dat spreekt voor zich.

pit24
23 september 2005, 19:42
weheeeyn
duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuude
flieeeeeeeeeeeeeeet
WACOOOOOOOOOOOOO (ik sta echt rete strak)
en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan en ik dan
en ik dan?
STRAAAAAAK HEID
het is een levensmotto
ZEG STRAK!!!
straak,
net zoals kwaak
maar dan zonder kikker in je poep
oke
nu ik
zeg: schild en vriend
BEVEREEEN!!!
moete wete da wij da aanvankelijk nog aan die wale wilden zeggenan aussie, me? are you stark raving mad. I am as british as your hamster and as bald as your carpet!!! zegt:
schild en vriend
da had pas fataal geweest
dat was het zeker geweest. Jij testoteron opgelade jon
ma gast
stel u da voor

"Applaus" afspelen
aah stop it
als we dat ook nog hadden gedaan

"Applaus" afspelen
,wauw
ik krijg applaus
tijd om de goede oude blok truc toetepassen?
ik zal da mop moeten doen
?
schild
of vriend
BEVEREN het zwarte goud der ivoorkust. Ooh draag mij en verlaag brugge in de terugronde
verlaag
of verslaag
----------------------

Kem even het belangrijke deel aangeduid. (voor de mensen die te lui zijn om het helemaal te lezen)

volpetrolski
23 september 2005, 20:31
hehehe, alles in orde Pit?

wlibaers
24 september 2005, 13:47
=']Pure bullshit. Religie en de metafysica van een opstandidee wordt altijd ontwikkeld in een aangevoelde vijandigheid van een Ander.
Het conflictprobleem is een zuiver socio-economisch probleem, waar de ene groep tracht de ander onder controle te houden via bv. racisme (inherent fundamenteel aan het kapitalisme, ultieme vorm is natuurlijk nazisme).
Cultuuridealen worden dan gepolariseerd en in die optiek ontwikkeld om een zelflegitimerende functie te hebben+een zogezegd rationeel aantoonbaar dualisme. Dialoog wordt door een eigen interne retoriek onmogelijk gemaakt terwijl de schuldige de Ander verwijt onverzettelijk te zijn.

Dus cultuurverschillen zijn onbelangrijk en het is gewoon klassenstrijd. Raar dat een paar posts later je de "hogere cultuur" ineens enorm belangrijk vindt, en dat die ondermijnd wordt door het "hoog-industrieel kapitalisme". Dat soort argumenten heb ik nog vanuit andere hoeken zien komen, waarbij dan een andere categorie de rol van cultuurvernietiger speelde. Een voorbeeldje:
"Zonder het dappere Duitsche Leger, zonder zijn genialen Führer Adolf Hitler, zouden de kultuurvernietigers van het Oosten reeds lang het Avondland en de volkeren, die het bewonen, dus ook ons Volk, naar den afgrond hebben gevoerd." http://www.verzet.org/content/view/352/36/1/3/
De joden werden natuurlijk ook vaak als de cultuurvernietigers bestempeld, en uitbuiters van het gewone volk. Toch opvallend hoe de linkse antikapitalistische slogans zo enorm goed lijken op de Nazi-slogans, niet? Alleen het racisme zit er gewoonlijk niet bij, omdat de linkerzijde doorgaans ambitieuzer is dan de Nazi's: ze willen alle volkeren inlijven.

=']Omdat wij anders ons niet meer humanistisch kunnen noemen. Wanneer je de deur sluit voor een onderdrukte bevolking, dan verraad je ook de fundamenten van de Verlichting. Iets waar jij zo trots op bent.

Ik heb vroeger nog vermeld dat ik het een fout vind die principes uit te breiden naar niet-Europese volkeren.

Btw, achterlijke landen? Wil je eens verduidelijken wat je bedoelt met achterlijke landen.

Het soort landen die de bron zijn van grote hoeveelheden echte politieke vluchtelingen. In gevallen waar dat gebeurt wijst dat er wel op dat er iets mis loopt, niet? Natuurlijk zal daar niet veel verbeteren als de grootste vijanden van de misdadige regimes allemaal op de loop gaan.

=']Kenneljk dat het niet ligt aan cultuurverschillen maar aan socio-economische marginalisatie. Je mag ze nog allemaal deporteren, het kapitalisme heeft een 1dimensionale, achtergestelde massamens nodig om het systeem draaiende te houden.

Corporatisme lijkt me toch een veel betere term voor het huidige systeem dan kapitalisme. Natuurlijk, als je alles doctrinair Marxistisch wil bekijken... :ironic:

Idd en dat kan je aanpakken, niet gewoon migratie afschaffen of beperken tot de gegoede vreemdelingen.

Waarbij je veronderstelt dat migratie van allerlei groepen een goede zaak is en behouden moet blijven, en dat hooguit de excessen aangepakt moeten worden. Je kan net zo goed de visie ondersteunen dat migratie beter iets uitzonderlijks zou blijven, en alleen toegelaten wanneer er duidelijke voordelen zonder significante nadelen aan verbonden zijn.

Waarom zouden we dan gehandicapten aanvaarden? We kunnen ze dumpen in de buurlanden, werklozen? ouderen? gelijk welke sociaal zwakkere categorie?

Er is een verschil tussen problemen die hier bij ons ontstaan en migratie. Dat we hier problemen hebben klopt, maar dat betekent niet dat we automatisch ook de plicht hebben meer problemen te importeren.

Egoise noemen ze dat, als wij met een klein beetje moeite het leven van velen kunnen redden/beter maken betaal ik met plezier die paar %'en van mijn loon die naar al die migranten of ontwikkelingshulp gaat.

Goed voor jou. Betaal gerust hoor. Het probleem is dat iedereen, ook diegenen die niet in de effectiviteit of wenselijkheid van dergelijke interventies geloven, onder dwang (indien dit niet geheel duidelijk is, hou dan gewoon op belastingen te betalen en het inzicht zal snel volgen) een deel van hun loon moeten afstaan voor die dingen.

Dus volgens jou bestaan er amper politiek vluchtelingen? Er zijn op dit moment dus geen conflicten bezig? :ironic: Tja omdat je er niet elke dag iets over ziet op de VTM bestaat het niet zeker?

Geen van onze grote TV-zenders heeft echt veel aandacht voor die dingen, ook de staatstelevisie niet. Internationale nieuwssites op het internet zijn een betere bron voor die dingen. En ja, er zijn vele conflicten. Maar als er bijvoorbeeld ergens midden in Afrika een reden is voor mensen om op de vlucht te slaan, kan je dan ernstig beweren dat die mensen nergens een meer voor de hand liggende plaats vinden om naartoe te vluchten dan België? Natuurlijk bestaan er politieke vluchtelingen, het is alleen enorm onlogisch dat ze hier terechtkomen. Tenzij ik een burgeroorlog in Frankrijk, Nederland, Luxemburg of Duitsland gemist heb in het nieuws?

Van armoede crepeer je niet op zich he, het is de honger/dorst/.. die het hem doet, en mensen die zo leven hebben meestal geen geld om hier te geraken. Daarvoor dient de ontwikkelingshulp.

Om ze geld te bezorgen om hier te raken? :p

hopelijk vind jij dan nooit een niet belgische vrouw dan, of denk je dat het louter marokanen zijn die in het buitenland een vrouw vinden?

Twee van die gevallen in de familie, en een buur. Zelf zou ik er niet aan beginnen, die mensen zijn op zich niet slecht, maar je neemt er wel de hele familie bij als je daaraan begint, en dat is een mentaliteit/levensstijl die ik niet lang zou uithouden.

=[PraetoriaN]=
24 september 2005, 15:24
Dus cultuurverschillen zijn onbelangrijk en het is gewoon klassenstrijd. Raar dat een paar posts later je de "hogere cultuur" ineens enorm belangrijk vindt, en dat die ondermijnd wordt door het "hoog-industrieel kapitalisme". Dat soort argumenten heb ik nog vanuit andere hoeken zien komen, waarbij dan een andere categorie de rol van cultuurvernietiger speelde. Een voorbeeldje:
"Zonder het dappere Duitsche Leger, zonder zijn genialen Führer Adolf Hitler, zouden de kultuurvernietigers van het Oosten reeds lang het Avondland en de volkeren, die het bewonen, dus ook ons Volk, naar den afgrond hebben gevoerd." http://www.verzet.org/content/view/352/36/1/3/
De joden werden natuurlijk ook vaak als de cultuurvernietigers bestempeld, en uitbuiters van het gewone volk. Toch opvallend hoe de linkse antikapitalistische slogans zo enorm goed lijken op de Nazi-slogans, niet? Alleen het racisme zit er gewoonlijk niet bij, omdat de linkerzijde doorgaans ambitieuzer is dan de Nazi's: ze willen alle volkeren inlijven.

Ik heb vroeger nog vermeld dat ik het een fout vind die principes uit te breiden naar niet-Europese volkeren.

Het soort landen die de bron zijn van grote hoeveelheden echte politieke vluchtelingen. In gevallen waar dat gebeurt wijst dat er wel op dat er iets mis loopt, niet? Natuurlijk zal daar niet veel verbeteren als de grootste vijanden van de misdadige regimes allemaal op de loop gaan.

Corporatisme lijkt me toch een veel betere term voor het huidige systeem dan kapitalisme. Natuurlijk, als je alles doctrinair Marxistisch wil bekijken... :ironic:

Hogere cultuur is de these tussen moraal en esthetiek. Hierbij zijn de kantiaanse idealen belangrijk. Het streeft naar een eigenlijke cultuur en de onafhankelijkheid van de individualiteit met een groepsgebonden verantwoordelijkheid. Kant heeft een de platoonse idealen aangepast tegen eventuele misbruiken, daarom dat de filosofen ook zeggen dat je met Kant nooit in een autoritair systeem kan terechtkomen. Nazisme was het omgekeerde: daar werden cultuur en moraal oneigenlijk en ingezet volgens een bepaalde instrumentele rationaliteit van irrationele beweegredenen. Een politiek systeem dat zich dan vereenzelvigd met een bepaalde cultuuroptiek en deze repressief opdringt, heeft dan ook geen werkelijke inhoud, want het gebruikt een simplisme van een 1dimensionale voorstelling.
Nee, ze lijken totaal niet op elkaar. Een echte marxist is voorstander van bovenstaande kantiaanse beweegredenen, daarom dat zij zowel een nazistische als liberaal-totalitair regime veroordelen. Verklaart ook tevens waarom beiden uiteindelijk een morele samenleving verdedigen en niet een dicterende staat. Een fundamenteel verschil tussen kantianen/marxisten en de kapitalisten/nazi's. Wij willen dan ook niemand inlijven, want zou het een oneigenlijke evolutie zijn.

Dan ben je een anti-humanist en iemand die 1 van de grondslagen van de westerse cultuur ontkent. Juist het universele geloof in bepaalde fundamentele rechten was een motor naar het streven voor een betere wereld.

Dan moet je spreken over een achterlijk regime. Net zoals vele academici vluchtten tijdens het naziregime, maar dat betekent niet dat de geschiedenis van de Duitse samenleving achterlijk is.

Corporatisme is dan ook gewoon een categorie van het kapitalisme. Logica van het kapitaal blijft overeind. Je ontkent de inherente tegenstellingen zonder het economisch mechanisme te veranderen.

wlibaers
24 september 2005, 22:44
=']Hogere cultuur is de these tussen moraal en esthetiek. Hierbij zijn de kantiaanse idealen belangrijk. Het streeft naar een eigenlijke cultuur en de onafhankelijkheid van de individualiteit met een groepsgebonden verantwoordelijkheid. Kant heeft een de platoonse idealen aangepast tegen eventuele misbruiken, daarom dat de filosofen ook zeggen dat je met Kant nooit in een autoritair systeem kan terechtkomen. Nazisme was het omgekeerde: daar werden cultuur en moraal oneigenlijk en ingezet volgens een bepaalde instrumentele rationaliteit van irrationele beweegredenen. Een politiek systeem dat zich dan vereenzelvigd met een bepaalde cultuuroptiek en deze repressief opdringt, heeft dan ook geen werkelijke inhoud, want het gebruikt een simplisme van een 1dimensionale voorstelling.
Nee, ze lijken totaal niet op elkaar. Een echte marxist is voorstander van bovenstaande kantiaanse beweegredenen, daarom dat zij zowel een nazistische als liberaal-totalitair regime veroordelen. Verklaart ook tevens waarom beiden uiteindelijk een morele samenleving verdedigen en niet een dicterende staat. Een fundamenteel verschil tussen kantianen/marxisten en de kapitalisten/nazi's. Wij willen dan ook niemand inlijven, want zou het een oneigenlijke evolutie zijn.

Puur theoretisch dan. Het praktische links zit wel mensen in te lijven, oefent staatscontrole uit op de cultuur en economie, en heeft wel duidelijk totalitaire trekken. Trouwens, liberaal-totalitair? Een vrij rare combinatie. Ik veronderstel dat je economisch liberaal en politiek totalitair bedoelt? Want liberaal kan men zowel economisch als politiek zijn (bij beide zou je anarcho-kapitalisme hebben), maar dat kan dan natuurlijk niet meer totalitair zijn tenzij je met Orwelliaanse doublethink begint.

Dan ben je een anti-humanist en iemand die 1 van de grondslagen van de westerse cultuur ontkent. Juist het universele geloof in bepaalde fundamentele rechten was een motor naar het streven voor een betere wereld.

Je had het over de fundamenten van de Verlichting, niet? Toen dacht men echt niet zo positief over andere volkeren. Voltaire (om gewoon de bekendste aan te halen, maar lang niet alleen hij) heeft een hoop bijzonder onsympathieke dingen (naar de normen van deze tijd: flagrant racistische) over andere volkeren gezegd. De Verlichting was universeel in de zin dat ze voor alle Europeanen was, maar die uitbreiding naar alle volkeren is er pas later gekomen. Nu, ze is er uiteindelijk wel gekomen. Inderdaad, uit onze Westerse cultuur. Nu, hoewel ik een zekere voorkeur heb voor de westerse cultuur, besef ik wel dat ze niet perfect is. En dat te extreme universalisme beschouw ik als een van de spijtige vergissingen die uit de Westerse cultuur voortgekomen zijn, net als bijvoorbeeld nazisme en communisme.

Dan moet je spreken over een achterlijk regime. Net zoals vele academici vluchtten tijdens het naziregime, maar dat betekent niet dat de geschiedenis van de Duitse samenleving achterlijk is.

Dat is inderdaad een nauwkeuriger woordkeuze.

Corporatisme is dan ook gewoon een categorie van het kapitalisme. Logica van het kapitaal blijft overeind. Je ontkent de inherente tegenstellingen zonder het economisch mechanisme te veranderen.

Die categorie specifiek vermelden lijkt me toch wel vrij belangrijk (en waarom niet voor jou, als het over achterlijke landen/regimes gaat vind je het wel belangrijk). Kapitalisme op zich zegt nu eenmaal niet genoeg, dat kan corporatisme zijn maar ook anarcho-kapitalisme, wat toch wel vrij sterk verschillend is.

thugangel
25 september 2005, 01:22
kverschiet er eigelijk ook helemaal ni van dat we ze meer wantrouwig gaan bekijken.
Buiten de terroristische dinges zijnter nogwel wa dingen die daarvoor zorge.
Wie isser nogni lastig gevallen door een migrant? khebbet al meermaals meegemaakt en mijn beeld over die gaste isser ni beter op geworde.
( ookal weetek da er evenveel Belgen rotzakke zijn, alleen hebbek daar raar genoeg ni zo'n ervaringen mee gehad )

En nee ze profiteren niet allemaal, der zijn mensen die idd echt moeite doen om hier een goede reputatie te krijgen en werken voor hun kost enzo, maar die reputatie word dan wer rap de grond in geboort als ge nog maar eens hoort over een marokaan die wer iets smerigs heeft gedaan.
( media zaller veel mee te maken hebben )

kvraag mij ook altijd af wrm ge nooit van terroristische acties van een ander geloof hoort, tzijn bijna altijd " moslim extremisten "
Tzit ok allemaal in de opvoeding enal. Die klein moslims worde tegewoordig me niks anders geconfronteert dan oorlog en terrorisme, kdenk da da ook wel een invloed heeft op de manier waarop zij de wereld bekijken.

beetje los daarvan : overlaatst was het op terzake over da van israël en de Palestijnen. awel het eerste da ik hoor zegge van zo'n israëlische moeder : "mijn zoon zei dat hij later zou vechten om ons land terug te krijgen".
mja, dan begint al de shit opnieuw he.

ik heb toch ook al genoeg probleme gehad met autochtonen.
Toch bestaat men vriendenkring uit 90% Autochtonen?

DigitalOverdose
25 september 2005, 01:56
Ik ga nu ni alle migranten over dezelfde kam scheren maar is het zo abnormaal dat mensen een zekere vorm van onbehagen/wantrouwen/onveiligheid hebben tegenover een bevolkingsgroep

- waarvan een belangrijk deel een zekere vorm van sympathie heeft voor terrorisme of het op z'n minst ni openlijk willen afkeuren?

- waarvoor bij een zeer groot deel hun geloof op de eerste plaats komt en dan pas de wetten van de maatschappij waarin ze leven

- waarvan een groot deel onze westerse levenstijl minderwaardig vindt aan de hunne

- waarvan een groot deel nog van mening is dat een vrouw ondergeschikt is en homofilie een ziekte

- waarvoor voor velen maar een halve stad moet afgebroken worden als er een misdrijf tegen ene van hen wordt gepleegd

- waarvan velen van de 3de generatie die in ons land verblijft (die dus hier geboren en getogen zijn) nog steeds enorme moeilijkheden heeft om geïntegreerd te raken, zelfs voor basis dingen gelijk de taal en de gewoonten.

- waarvan velen het maar normaal vinden dat hun kinderen vanaf dat ze amper kunne lopen tot 's avonds laat op straat rondhangen

I know, een aantal van die punten gelden ook voor andere groepen migranten (en zelfs voor een heel aantal belgen). Maar ge kunt ni ontkennen dat er ene groep is die er duidelijk uitspringt waarvoor nen hoop van die dingen opgaan. En 't is een beetje makkelijk om dan te stellen dat da voor een groot deel aan ons Belgen ligt. Zeker als ge ziet dat zoveel andere groepen migranten (Afrikanen, oost-europeanen, Chinezen, enz...) daar een pak minder moeilijkheden mee hebben hoewel ook veel van die mensen uit afkomstig zijn uit totaal andere culturen met andere normen en waarden.
Is het dan zo abnormaal dat mensen zo reageren tegen die ene specifieke groep? En is vooral niet aan die ene groep zelf om daar wat aan te doen?

k995
26 september 2005, 08:34
Waarbij je veronderstelt dat migratie van allerlei groepen een goede zaak is en behouden moet blijven, en dat hooguit de excessen aangepakt moeten worden. Je kan net zo goed de visie ondersteunen dat migratie beter iets uitzonderlijks zou blijven, en alleen toegelaten wanneer er duidelijke voordelen zonder significante nadelen aan verbonden zijn.

Ik heb nergens gezegd dat migratie louter iets "goed zou zijn" . Wat jij als "goed" omschouwt is natuurlijk vanuit het standpunt van belgie. Enkel migratie wanneer het goed is voor belgie en misschien goed voor de migrant vind ik nogal egoistisch. Ik vind dat je het moet mengen goed voor belgie EN goed voor de migrant, dat het dan soms slecht is voor belgie neem ik erbij. Liever enkele slechte en enkele honderden goede dan alleen maar enkele tientallen goede.

Migratie is trouwens redelijk uitzonderlijk, bekijke de cijfers maar eens naar het aantal herkenningen en vergelijk met het aantal gezinsherenigingen.

Er is een verschil tussen problemen die hier bij ons ontstaan en migratie. Dat we hier problemen hebben klopt, maar dat betekent niet dat we automatisch ook de plicht hebben meer problemen te importeren.

Je weet niet dat iemand problemen zal geven je kan het enkel in sommige gevallen vermoeden. of ben jij er 1 die vind dat elke migrant voor problemen zorgt? Ik pleit hier niet voor de grenzen open stellen maar voor een behoud misschien zelfs lichte verstrenging van hou het nu is. Zeker niet ,zoals sommige hier willen , het stopzettten van alle migratie.

Goed voor jou. Betaal gerust hoor. Het probleem is dat iedereen, ook diegenen die niet in de effectiviteit of wenselijkheid van dergelijke interventies geloven, onder dwang (indien dit niet geheel duidelijk is, hou dan gewoon op belastingen te betalen en het inzicht zal snel volgen) een deel van hun loon moeten afstaan voor die dingen.

Wel indien je het niet aanstaat wat de meerderheid van het belgische volk wil, verhuis dan. Ja het is cru maar als je echt denkt dat je bestolen word en je vind dat zo onoverkomenlijk ... Anders kan je ook stemmen op een politieke partij die zoals jou denkt.

Kijk ik wil ook niet betalen voor een aantal zaken waar de regering nu geld instopt en ik zal proberen stemmen op partijen die zoals mij denken, dat is democratie, geen enkele regering zal 100% doen wat jij wil hoor.

Geen van onze grote TV-zenders heeft echt veel aandacht voor die dingen, ook de staatstelevisie niet. Internationale nieuwssites op het internet zijn een betere bron voor die dingen. En ja, er zijn vele conflicten.

En dus zijn er vluchtelingen en dus zal een deel daarvan in belgie terrecht komen.

Maar als er bijvoorbeeld ergens midden in Afrika een reden is voor mensen om op de vlucht te slaan, kan je dan ernstig beweren dat die mensen nergens een meer voor de hand liggende plaats vinden om naartoe te vluchten dan België?
Ik zou die sites eens bezoeken waar je het daarjuist over had, het overgrote deel van de vluchtelingen komt zelfs nooit in de buurt van belgie . Maar een klein deel wel, voor welke reden dan ook en het excuus dat er "ergens andere wel plaats voor hen is" is dan onzin.

Om ze geld te bezorgen om hier te raken? :p

Met een zak bloem geraak je niet zo ver hoor ;)

Twee van die gevallen in de familie, en een buur. Zelf zou ik er niet aan beginnen, die mensen zijn op zich niet slecht, maar je neemt er wel de hele familie bij als je daaraan begint, en dat is een mentaliteit/levensstijl die ik niet lang zou uithouden.

Waar heb je het over? Denk je dat elke buitenlander zijn hele familie importeerd?

k995
26 september 2005, 08:43
Ik ga nu ni alle migranten over dezelfde kam scheren maar is het zo abnormaal dat mensen een zekere vorm van onbehagen/wantrouwen/onveiligheid hebben tegenover een bevolkingsgroep

- waarvan een belangrijk deel een zekere vorm van sympathie heeft voor terrorisme of het op z'n minst ni openlijk willen afkeuren?

Onzin, praat eens met wat van die groep en je zal zien dat de meeste net zoals de meeste belgen het afkeuren. De enieg reactie die je wel krijgt is dat de VS het zocht en die reactie heb ik al gedeeld gezien door VELE autochtonen, zelfs op dit forum.

- waarvoor bij een zeer groot deel hun geloof op de eerste plaats komt en dan pas de wetten van de maatschappij waarin ze leven

Onzin indien dat zou waar zijn zouden de meeste van hen elke dag tientallen overtredingen begaan. Dat doen ze dus niet, buiten wat extremisten houd de gewone moslims zich evengoed aan de wet als de gemiddelde autochtoon.

- waarvan een groot deel onze westerse levenstijl minderwaardig vindt aan de hunne

Niet meer dan dat er autochtonen zijn die hun levenswijze beter vinden dan die van moslims.

- waarvan een groot deel nog van mening is dat een vrouw ondergeschikt is en homofilie een ziekte
Lees eens het programmastadnpunt van het VB.

- waarvoor voor velen maar een halve stad moet afgebroken worden als er een misdrijf tegen ene van hen wordt gepleegd

Onzin en als de boeren eens betogen zijn die stukken erger , maar die mogen dat blijkbaar.

- waarvan velen van de 3de generatie die in ons land verblijft (die dus hier geboren en getogen zijn) nog steeds enorme moeilijkheden heeft om geïntegreerd te raken, zelfs voor basis dingen gelijk de taal en de gewoonten.

Jij hebt duidelijk nog nooit met een 3e generatie allochtoon gesproken, ik ken er geen enkele die niet de taal kent.

- waarvan velen het maar normaal vinden dat hun kinderen vanaf dat ze amper kunne lopen tot 's avonds laat op straat rondhangen

ja en? Is niet strafbaar, ik speelde vroeger ook zo maar in deze "moderne tijden" kan dat blijkbaar niet meer .

I know, een aantal van die punten gelden ook voor andere groepen migranten (en zelfs voor een heel aantal belgen). Maar ge kunt ni ontkennen dat er ene groep is die er duidelijk uitspringt waarvoor nen hoop van die dingen opgaan.

Je wil zeggen dat er over 1 groep een boel meer vooroordelen en verzinsels zijn dan over andere? dan geef ik je gelijk .

Zeker als ge ziet dat zoveel andere groepen migranten (Afrikanen, oost-europeanen, Chinezen, enz...) daar een pak minder moeilijkheden mee hebben hoewel ook veel van die mensen uit afkomstig zijn uit totaal andere culturen met andere normen en waarden.

Er zijn amper chinezen in belgie, oost europeanen hebben en zo mogelijk nog slechtere naam en afrikanen zijn er ook niet zo heel veel, meestal in maar enkele wijken en worden ook afgeschilderd als lui, vuil en dom door de meeste.

het enige verschil is dat moslims hier al langer en met meer zijn en dat ze de laatste tijd internationaal in een slecht daglicht staan .

Is het dan zo abnormaal dat mensen zo reageren tegen die ene specifieke groep? En is vooral niet aan die ene groep zelf om daar wat aan te doen?

Ten dele wel en ten dele aan de autochtonen ook, veel van deze zaken zijn gewoon vooroordelen.

NapalmBenny.
26 september 2005, 11:57
Komaan ge hoort er elke dag wel iets van op tv, nee ze zijn niet allemaal slecht...

Maar vraag maar eens aan een moslim :p, de koran of het westen uitroeien?? :p wedden dat ze allemaal voor het 2de kiezen :p

"Niet meer dan dat er autochtonen zijn die hun levenswijze beter vinden dan die van moslims." DUH DE ONZE IS OOK BETER, en we mogen er trots op zijn, die van hun is BOEGHT.

"Onzin en als de boeren eens betogen zijn die stukken erger , maar die mogen dat blijkbaar. " MAAR DE BOEREN HEBBEN EEN GELDIGE REDEN

"ja en? Is niet strafbaar, ik speelde vroeger ook zo maar in deze "moderne tijden" kan dat blijkbaar niet meer ." IDD, en dat kan niet meer door... ja ze zijn er een oorzaak van.

"Lees eens het programmastadnpunt van het VB." Die willen gewoon terug naar het klassiek gezin, en daar is niets mis mee, dat betekent dus ni dat je die vrij mag afslaan als ze hare burka niet opheeft, en tegen homo's hebben ze niets, enkel tegen al die rimram die er zo rondhangt en promoot.

"Onzin, praat eens met wat van die groep en je zal zien dat de meeste net zoals de meeste belgen het afkeuren." Toen pim fortuyn en Theo Vangogh werden neergeschoten voor allahdinges, hoorde je vaak genoeg dat ze er zogezegd om gevraagd hebben.

"Onzin indien dat zou waar zijn zouden de meeste van hen elke dag tientallen overtredingen begaan. " Kerel, de wetten van de maatschappij, ze vertikken hetzelfs om hun kapke af te zetten int school. Owééé als ze opt werk niet kunnen bidden met hunne kop naart oosten...

Ach, wacht maar nog een jaar of 10... dan zal de bom pas echt ontploffen en zal me nwat harder gaan optreden. :p

En nu battlefield, kan ik lekker als amerikaan moslims afknallen vanuit men tank :p, (of omgekeerd als het ene team te vol zit :( )

k995
26 september 2005, 12:25
Komaan ge hoort er elke dag wel iets van op tv, nee ze zijn niet allemaal slecht...

Duh, mensen willen het horen en er zijn 1 miljard moslims op de wereld. Je hoort ook elke dag iets slecht over christenen .

Maar vraag maar eens aan een moslim :p, de koran of het westen uitroeien?? :p wedden dat ze allemaal voor het 2de kiezen :p

Onzin natuurlijk .

DUH DE ONZE IS OOK BETER, en we mogen er trots op zijn, die van hun is BOEGHT.

nog 1

MAAR DE BOEREN HEBBEN EEN GELDIGE REDEN

Ja ? Omdat ze niet genoeg geld krijgen? Mai dan heeft iedereen een geldige reden.

IDD, en dat kan niet meer door... ja ze zijn er een oorzaak van.

En waarom kan dat nu niet meer? Er zijn zo honderd duizenden kinderen groot geworden maar opeens omdat migranten dat doen is het slecht? Hypocresie anyone?

Die willen gewoon terug naar het klassiek gezin, en daar is niets mis mee,

Maar dat is ook de vrouw thuis met zo weinig mogelijk inspraak , maar die mogen dat wel en migranten niet :ironic: weeral hypocresie.

Toen pim fortuyn en Theo Vangogh werden neergeschoten voor allhdinges, hoorde je vaak genoeg dat ze er zogezegd om gevraagd hebben.Door autochtonen als allochtonen, zelfs op dit forum. En nog steeds in beide gevallen een minderheid, ik herhaal praat er eens over met allochtonen ipv te veronderstellen dat je hun gedachten kan lezen.

Kerel, de wetten van de maatschappij, ze vertikken hetzelfs om hun kapke af te zetten int school. Owééé als ze opt werk niet kunnen bidden met hunne kop naart oosten...

En niks daarvan is tegen de wet, je weet toch wat de wet is he?

NapalmBenny.
26 september 2005, 12:41
Bah weer zo nen open mulitculturele *beep* dien in goedheid gelooft, maar dien na zoveel jaar nog altijd niet inziet dat het enkel ellende meebrengt, en het er ook nooit zal op verbeteren.

"En niks daarvan is tegen de wet, je weet toch wat de wet is he?" ten eerste tegen de wetten vant gezond verstand, ten 2de ge moogt geen burkadingesshit meer dragen opt school, was onlangs nog op tv, zag je overal zo van die *beep* blijten omdat ze hun kapke niet meer mochten dragen. Want oeioei hun uiting van hun geloof ging er toch niet onder lijden zeker. BWIJKES BAH

En daarbij ik heb de boeren nog niet één keer weten de boel af te breken, zal maar beperkte schade zijn, en ja ze hadden wsl redenen om kwaad te zijn. En niet dat daar nen hoop "beep" op straat komen, omdat er nen *beep* was neergeschoten toen hij nen winkel overviel.

En ja onze levenswijze is beter, als je dat nu nog niet door hebt moet je toch echt wel nen *beep* *beep* *beep* zijn.

k995
26 september 2005, 13:15
Bah weer zo nen open mulitculturele *beep* dien in goedheid gelooft, maar dien na zoveel jaar nog altijd niet inziet dat het enkel ellende meebrengt, en het er ook nooit zal op verbeteren.
Bah weer zo nen debi"@" rac\"é"<é *beep* dien gelooft dat een goede migrant een dode migrant is (of toch zeker 1 in het buitenland :ironic:

Laat me je een voorbeeldje geven. Migrant komt naar belgie, studeerd op haar kosten hier de 1e 2 jaar van unif, krijgt dan een beurs voor de laatste 2 jaar. Studeerd af, vind een job en werkt de komende 8 jaar als informaticus. Ondertussen nog 2 kindjes.

Die heeft de belgische staat dus bijna niks gekost, brengt veel op, en zorgt nog eens voor de toekomst. Ik zal maar niet vergelijken met jou dit tot nu toe alleen geld gekost heeft en die hopelijk als je ooit afstudeerd een job vind? Maar ach ja omdat haar vader nu niet hier geboren is zou die minderwaardig zijn een een "profiteur" zijn . Mensen zoals jou zijn walgelijk.

ten eerste tegen de wetten vant gezond verstand

En hoe kan je dat weten? je lijkt me weinig gezond verstand te bezitten.

ten 2de ge moogt geen burkadingesshit meer dragen opt school, was onlangs nog op tv, zag je overal zo van die *beep* blijten omdat ze hun kapke niet meer mochten dragen. Want oeioei hun uiting van hun geloof ging er toch niet onder lijden zeker. BWIJKES BAH

En blijkbaar ken je nog niet veel van de actualiteit ook . Scholen mogen het verbieden, sommige doen dat ook effectief.

En daarbij ik heb de boeren nog niet één keer weten de boel af te breken, zal maar beperkte schade zijn, en ja ze hadden wsl redenen om kwaad te zijn. En niet dat daar nen hoop "beep" op straat komen, omdat er nen *beep* was neergeschoten toen hij nen winkel overviel.

Dat komt omdat je nog te jong, bent . Ga eens naar je vader en vraag eens hoe de boeren betogen hij zal het je wel kunnen zeggen.

KN-StrideR
26 september 2005, 13:18
subtiele "beepjes" :p daar mister Napalm.
Achja, iedereen die ontkent dat er geen "probleem" is is compleet naïef en met zo'n mensen is het hopeloos om te discussiëren. Ligt het probleem enkel bij de allochtoonse bevolking? Bijlange niet... maar als zelfs beesten weten da ge de hand die u voedt niet moet bijten waarom kunnen zij zich dan niet een beetje schikken aan ONZE maatschappij? Onze vrouwen hebben moeten vechten voor hun vrijheden ed. deze regels zijn er nu gekomen en nu heeft iedereen zich daar aan te houden. Als wij geen hoofddeksels mogen dragen op het werk/school moeten zij niet afkomen met hun kapke da op moet blijven, wij erkennen dat niet als een uiting van geloof remember. Er zijn hier regels , het is bij wet verboden om uw gezicht volledig bedekt te hebben -cfr. Bourka-, die niet echt schikken naar hun gewoontes.

Ik zeg altijd, beleef thuis uw religie/gewoontes/geloof/... zoals ge wilt maar in't openbaar schikt ge u naar de regels die u opgelegd worden door de maatschappij. Don't like it? FOAD. Als ik in een land ga wonen en die verbieden het mij daar om rond te lopen in korte broek dan is't zo, ik ga daar geen heisa rond maken.

En de taal perfect beheersen? Rofl, de meisjes misschien wel ja, die praten in't algemeen goed nederlands... niets op aan te merken! De storende elementen zij in het algemeen de "oh zo stoere" jongens/tieners die tege alles en iedereen zo onbeleefd, grof en degoutant mogelijk proberen te doen. En zij zijn het die het voor alle "allochtonen" moeilijk maken. Zij zijn het die ervoor zorgen dat het VB zo aan populariteit wint, zij zijn het die al die oude mensjes voor VB laat stemmen. Dat we/ze ons/zich eens focussen op die groep van degoutante elementen (die groter is dan de meeste willen toegeven) en het zou al een pak positiever zijn met hoe de "vlaming" over allochtonen denkt.

NapalmBenny.
26 september 2005, 13:37
"Laat me je een voorbeeldje geven. Migrant komt naar belgie, studeerd op haar kosten hier de 1e 2 jaar van unif, krijgt dan een beurs voor de laatste 2 jaar. Studeerd af, vind een job en werkt de komende 8 jaar als informaticus. Ondertussen nog 2 kindjes."
-Tegen die heb ik niets, dat zijn er ook maar heel weinig trouwens.

"dien gelooft dat een goede migrant een dode migrant is " Wel de gewone mens begint zijn eigen meer en meer te bewapenen :p :p: p :p *grijns*

"Franse premier: verbod op reli-symbolen in openbare ziekenhuizen... "opvallende religieuze symbolen" op Franse openbare scholen te verbieden wordt binnenkort gevolgd door eenzelfde voorstel voor publieke ziekenhuizen. ..."
-Nee het is nog niet overal, in belgië tenminste weer nog niet overal, fransen worden slimmer en zeggen overal, zelfs al in de ziekenhuizen.

"ten eerste tegen de wetten vant gezond verstand" Gezond vertand is: PATATTENSTOMP MET BUFSTEEK EN WUSTEN, en niet allah hier allah daar oh heb respect voor mijn allah, want ik ben ook maar een debiele mens, oh allah in het oosten, oh heilige koran, te bedneken dat we nog geld hebben gestoken in die vieze kakmoskeeën (nee ik keur kerken niet goed, maar dat is nu eenmaal stervende :p)

"Ik zal maar niet vergelijken met jou dit tot nu toe alleen geld gekost heeft en die hopelijk als je ooit afstudeerd een job vind? " Ik heb nog niets gekost tot nu toe :(, goe moeten dokken dat wel ja, en ik ben dit jaar afgestudeerd aan hoge school. Heb vorige vrijdag 12 brieven rondgestuurd =:'(

bah stomme *beeps*, onlangs ene int informaticalokaal, begint daar zo nen dweep te blijten, iedereen kei verbaasd, ah ja, want de Palestijnse leider Yassat arafat was gestorven. *zucht* Het zit erin ent wilt er niet meer uit.

Kurobu
26 september 2005, 13:55
k995 , kzou eens u mening willen zien als ge door 2 vreemdelingen wordt tegen gehouden met u fietske een geweer tegen u kop krijgt, en u gsm, portefeullie ( met loon in van leercontract , had juist gedaan met werken ) , sleutels van huis en u schoenen moogt afgeven. en dat de flikken er dan nog nie eens achter aan durven ( en een combie mij gewoon paseerde ).

kijk, jij vindt de mening van mensen die er tegen zijn slecht en naief en dergelijke. en noemt die mensen onwetend. wel ja, iedereen zijn mening. dring mij die van u niet op. jij gelooft in de uwe de andere in hun mening. daarom is er zo een recht van vrije meenings uiting ;) maar kijk eens naar pim en theo ... vrije menings uiting .. knal en stek ... jaman. LANG LEVE ALLAH. :ironic:

ec8or
26 september 2005, 14:05
Onzin, praat eens met wat van die groep en je zal zien dat de meeste net zoals de meeste belgen het afkeuren. De enieg reactie die je wel krijgt is dat de VS het zocht en die reactie heb ik al gedeeld gezien door VELE autochtonen, zelfs op dit forum.
ohw yeah - het is met de USA bijna als met Anderlecht of Schumacher ofzo, either you love it or you hate it. en trust me, vele van die door jou aangehaalde forumgangers hier zijn enkel kudde beesten, die van toeten noch blazen weten, maar wel komen lullen dat bush een imbeciel is en dat de amerikanen dit zelf verdienen..

en dan over die plegers van die terroristische daden... als ze dan toch zo stoer zijn, dat ze zich dan werkelijk opblazen om 'geallieerden' op het terrein te verslaan en niet ergens ofwel een halve wereld verder, of op een markt wat kinderen en vrouwen mee de dood in sleuren... voor zulke helden heb ik een andere omschrijving : laffe honden.

Niet meer dan dat er autochtonen zijn die hun levenswijze beter vinden dan die van moslims.
dat is hun goed recht, blijf dan ook meteen in een moslim staat wonen, waar je dan ten volle kunt genieten van de superiorieteit van je systeem.

Onzin en als de boeren eens betogen zijn die stukken erger , maar die mogen dat blijkbaar.
tegen-onzin, de boeren betoogden als er enorm drastische maatregelen (voor hun dan toch) moesten genomen wordebn (mest actie plan, anyone?) - net als de mijnwerkers zwaar betoogden toen hun sector zwaar werd aangepakt - dit keur ik niet goed maar is toch een schril contrast mdet : de hele stad op stelten zetten, winkel ruiten in gooien, wagens vernielen, de flikken quasi afranselen... omdat een mede-moslim annex drugdealer met z'n wagen bij een controle op de politie wou inrijden en die dan uit zelfverdediging geschoten heeft...

sneller
26 september 2005, 14:16
"Laat me je een voorbeeldje geven. Migrant komt naar belgie, studeerd op haar kosten hier de 1e 2 jaar van unif, krijgt dan een beurs voor de laatste 2 jaar. Studeerd af, vind een job en werkt de komende 8 jaar als informaticus. Ondertussen nog 2 kindjes."

"dien gelooft dat een goede migrant een dode migrant is " Wel de gewone mens begint zijn eigen meer en meer te bewapenen :p :p: p :p *grijns*

"Franse premier: verbod op reli-symbolen in openbare ziekenhuizen... "opvallende religieuze symbolen" op Franse openbare scholen te verbieden wordt binnenkort gevolgd door eenzelfde voorstel voor publieke ziekenhuizen. ..."
-Nee het is nog niet overal, in belgië tenminste weer nog niet overal, fransen worden slimmer en zeggen overal, zelfs al in de ziekenhuizen.

"ten eerste tegen de wetten vant gezond verstand" Gezond vertand is: PATATTENSTOMP MET BUFSTEEK EN WUSTEN, en niet allah hier allah daar oh heb respect voor mijn allah, want ik ben ook maar een debiele mens, oh allah in het oosten, oh heilige koran, te bedneken dat we nog geld hebben gestoken in die vieze kakmoskeeën (nee ik keur kerken niet goed, maar dat is nu eenmaal stervende :p)

"Ik zal maar niet vergelijken met jou dit tot nu toe alleen geld gekost heeft en die hopelijk als je ooit afstudeerd een job vind? " Ik heb nog niets gekost tot nu toe :(, goe moeten dokken dat wel ja, en ik ben dit jaar afgestudeerd aan hoge school. Heb vorige vrijdag 12 brieven rondgestuurd =:'(

bah stomme *beeps*, onlangs ene int informaticalokaal, begint daar zo nen dweep te blijten, iedereen kei verbaasd, ah ja, want de Palestijnse leider Yassat arafat was gestorven. *zucht* Het zit erin ent wilt er niet meer uit.

zou je aub je leeftijd willen geven? misschien dat kenny ineens weet of kenny(en iedereen eigenlijk )wel aandacht aan u zou moeten schenken?

sneller
26 september 2005, 14:18
ohw yeah - het is met de USA bijna als met Anderlecht of Schumacher ofzo, either you love it or you hate it. en trust me, vele van die door jou aangehaalde forumgangers hier zijn enkel kudde beesten, die van toeten noch blazen weten, maar wel komen lullen dat bush een imbeciel is en dat de amerikanen dit zelf verdienen..

de "gast" begint een oorlog op basis van BS, en verder hij wist het nog ook,wat moet een mens verder weten over hem????

ec8or
26 september 2005, 14:29
de "gast" begint een oorlog op basis van BS, en verder hij wist het nog ook,wat moet een mens verder weten over hem????
haha - mss een 'no war for oil' badgeke op je jasje of petje gespeld? over welke oorlog en welke bs heb je het dan eigenlijk?
en denk je nu echt dat die anti-oorlog propagandisten jou de waarheid vertellen? net zoals jij het niet gelooft over de pro-oorlog propaganda ;)

niet dat ik het met hem eens ben (bush that is), maar dat hersenloze kuddegedrag tegen een oorlog zonder echt te weten hoe of wat, dat doe je ook maar zonder mij.

sneller
26 september 2005, 14:38
haha - mss een 'no war for oil' badgeke op je jasje of petje gespeld? over welke oorlog en welke bs heb je het dan eigenlijk?
en denk je nu echt dat die anti-oorlog propagandisten jou de waarheid vertellen? net zoals jij het niet gelooft over de pro-oorlog propaganda ;)

niet dat ik het met hem eens ben (bush that is), maar dat hersenloze kuddegedrag tegen een oorlog zonder echt te weten hoe of wat, dat doe je ook maar zonder mij.
haha, wat ben je grappig :lol: :wtf: nee ik ben niet die marginale die van die no war for oil gedoe gebruiken als argument ofzo(want die is niet eens goed geldig), oorlogen worden namelijk al eeuwen lang voor die reden gevoerd dus dit indien dit het geval was dan is het niets speciaal. En welke oorlog denk je dak het over heb?

Trouwens als meneertje zelf zegt dat de wapens er ni waren dat moet je echt geen excuusjes zoeken naar anti-oorlog propaganda...

Morpheus
26 september 2005, 14:40
GASTJES!!!!!!!!!!!

ONTOPIC GRAAG :p

Bush heeft hier niets te zoeken (gelukkig maar ^^)

ec8or
26 september 2005, 14:51
Trouwens als meneertje zelf zegt dat de wapens er ni waren dat moet je echt geen excuusjes zoeken naar anti-oorlog propaganda...
ach ja, en als dictator regeren en systematisch minderheden liquideren, met tientallen/honderden tegelijk, dat is helemaal niet zo erg vind je? dus als het VB hier aan de macht zou komen, en er wordt systematisch werk gemaakt van bvb moslims te liquideren dan moet dat maar mogen?
het nadeel nu is dat saddam hoessein al bijj een soort zekere 'schakel' was, ze wisten wat ze aan hem hadden.... of niet hadden. en dat is nu verdwenen.

en idd, irak is, naderhand gezien, geen goeie zet geweest voor z'n eigen populariteit. maar vergeet niet dat de enige direkte aanleiding voor de oorlog tegen afghanistan, en dan nog eerder het Taliban regime dat bin laden onderkomen gaf en moslims in kampen opleidde tot professionele terroristen, de aanslagen van 9/11 waren... dus als je het simpel wilt stellen, wie is er eigenlijk begonnen met de direkte aanval die het hele probleem daar in gang heeft geduwd?

sorry morpheus, maar je geeft in je addendum tss haakjes het slechte voorbeeld :p

pit24
26 september 2005, 14:57

"En niks daarvan is tegen de wet, je weet toch wat de wet is he?" ten eerste tegen de wetten vant gezond verstand, ten 2de ge moogt geen burkadingesshit meer dragen opt school, was onlangs nog op tv, zag je overal zo van die *beep* blijten omdat ze hun kapke niet meer mochten dragen. Want oeioei hun uiting van hun geloof ging er toch niet onder lijden zeker. BWIJKES BAH

En ja onze levenswijze is beter, als je dat nu nog niet door hebt moet je toch echt wel nen *beep* *beep* *beep* zijn.

Hallo daar, wat een gleuk dat Pim door nen moslim werd doodgeschoten he!!!
Dat je niks weet van de boerenbetogingen maakt meteen duidelijk dat je nog niet teveel van belgie, laat staan mondiale problemn weet...
(you people make me sick)

Red_Dog
26 september 2005, 15:15
tegen-onzin, de boeren betoogden als er enorm drastische maatregelen (voor hun dan toch) moesten genomen wordebn (mest actie plan, anyone?) - net als de mijnwerkers zwaar betoogden toen hun sector zwaar werd aangepakt - dit keur ik niet goed maar is toch een schril contrast mdet : de hele stad op stelten zetten, winkel ruiten in gooien, wagens vernielen, de flikken quasi afranselen... omdat een mede-moslim annex drugdealer met z'n wagen bij een controle op de politie wou inrijden en die dan uit zelfverdediging geschoten heeft...

Heb jij ooit al eens een betoging van de boeren gezien ?
Denk jij dat die braaf met wat spandoeken door de straat lopen ?
No sirrey, alles wat in hun weg loopt wordt overhoop gegooid, of dat nu een flik is of een auto.

ec8or
26 september 2005, 15:26
Hallo daar, wat een gleuk dat Pim door nen moslim werd doodgeschoten he!!!
Dat je niks weet van de boerenbetogingen maakt meteen duidelijk dat je nog niet teveel van belgie, laat staan mondiale problemn weet...
(you people make me sick)
maakt eerder veel duidelijk over z'n leeftijd :)

en pim's moordenaar is zowaar nog erger dan een strakke fundamentalist, die zien er zelfs hetzelfde uit als jij en ik :p

ec8or
26 september 2005, 15:28
Heb jij ooit al eens een betoging van de boeren gezien ?
Denk jij dat die braaf met wat spandoeken door de straat lopen ?
No sirrey, alles wat in hun weg loopt wordt overhoop gegooid, of dat nu een flik is of een auto.
jonge jonge toch, ik heb er zelfs tss gestaan eens... eerder toevallig, dat wel - en ik zeg toch ook niet dat ze nix gedaan hebben wat niet door de beugel zou kunnen. volgens mij haal je dat benny geleuter wat teveel door mekaar met mij...
ik zeg enkel dat de achterliggende reden totaal van een andere strekking is...

k995
26 september 2005, 15:52

Daar juist was het nog " dat het enkel ellende meebrengt"

Begin je een beetje te snappen dat de migranten die jij opgepakt ziet worden niet de doorsnee migrant is? Tuurlijk zijn er slechte tussen en die kan je oppakken en indien ze het te grof maken uitzetten indien het asielzoeker zijn/waren.

Dat zijn nu eenmaal de fransen moest je hun geschiedenis wat kennen je zou snappen waarom.

Gezond vertand is: PATATTENSTOMP MET BUFSTEEK EN WUSTEN, en niet allah hier allah daar oh heb respect voor mijn allah, want ik ben ook maar een debiele mens, oh allah in het oosten, oh heilige koran, te bedneken dat we nog geld hebben gestoken in die vieze kakmoskeeën (nee ik keur kerken niet goed, maar dat is nu eenmaal stervende :p)

Euh hoe oud ben je eigenlijk ? uit deze zin schat ik een jaar of 7?

Oh en die moskeen worden betaald uit privefondsen hoor, niet door de staat, nog een fabeltje dat je gelooft.

Ik heb nog niets gekost tot nu toe :(, goe moeten dokken dat wel ja, en ik ben dit jaar afgestudeerd aan hoge school. Heb vorige vrijdag 12 brieven rondgestuurd =:'(

Dus dan ben je een jaar of 23? Laat eens zien 23 jaar kindergeld, een jaar of 20 scholing, ziektezorg, belastingsverminderingen voor je ouders,... Je hebt de belgische staat al een klein fortuin gekost hoor. Niet dat je dat scijnt te beseffen.

k995
26 september 2005, 15:57
subtiele "beepjes" :p daar mister Napalm.
Achja, iedereen die ontkent dat er geen "probleem" is is compleet naïef en met zo'n mensen is het hopeloos om te discussiëren. Ligt het probleem enkel bij de allochtoonse bevolking? Bijlange niet... maar als zelfs beesten weten da ge de hand die u voedt niet moet bijten waarom kunnen zij zich dan niet een beetje schikken aan ONZE maatschappij? Onze vrouwen hebben moeten vechten voor hun vrijheden ed. deze regels zijn er nu gekomen en nu heeft iedereen zich daar aan te houden. Als wij geen hoofddeksels mogen dragen op het werk/school moeten zij niet afkomen met hun kapke da op moet blijven, wij erkennen dat niet als een uiting van geloof remember. Er zijn hier regels , het is bij wet verboden om uw gezicht volledig bedekt te hebben -cfr. Bourka-, die niet echt schikken naar hun gewoontes.

Kijk ten eerste zeg ik niet dat er geen problemen zijn met migranten. ten 2e als je begint met "de hand die je voed" denk je dat elke migrant in belgie nog steeds op de kosten van de staat leeft, dat is dus onzin. Ten 3e: Hoofddeksels zijn niet verboden per definitie door de wet op scholen en werk. SOMMIGE scholen verbieden dat en met alle recht andere scholen niet en op werk al zeker niet buiten uit veiligheid misschien.

Ja het is verboden bij wet om je gezicht volledig te bedekken maar ik zie geen burka's op straat hoor, de enige keer dat ik het gezien heb waren een paar hollanders die een experiment deden.

k995
26 september 2005, 16:00
k995 , kzou eens u mening willen zien als ge door 2 vreemdelingen wordt tegen gehouden met u fietske een geweer tegen u kop krijgt, en u gsm, portefeullie ( met loon in van leercontract , had juist gedaan met werken ) , sleutels van huis en u schoenen moogt afgeven. en dat de flikken er dan nog nie eens achter aan durven ( en een combie mij gewoon paseerde ).

Ja en? En als ik overvallen word door autochtonen moet ik dan bang zijn van alle autochtonen? Onzin natuurlijk, spijtig dat JIJ zoiets meemaakt maar dat als excuus gebruiken om de 399 999 andere allochtonen ook als crimineel te zien is belachelijk.

kijk, jij vindt de mening van mensen die er tegen zijn slecht en naief en dergelijke. en noemt die mensen onwetend.

neen ik noemde de persoon hierboven onwetende en dat is hij duidelijk. Je veralgemeent weer en erger nog gaat ervanuit dat ik ook zou veralgemenen. Neen er zijn terrechte klachten tegen allochtonen en niet alles is dus slecht en naief.

k995
26 september 2005, 16:08
dat is hun goed recht, blijf dan ook meteen in een moslim staat wonen, waar je dan ten volle kunt genieten van de superiorieteit van je systeem.

Hmm ik ben plots al een moslim ;)

tegen-onzin, de boeren betoogden als er enorm drastische maatregelen (voor hun dan toch) moesten genomen wordebn (mest actie plan, anyone?)

Niet echt haar dat waren eerder ludieke acties. Ik heb het over boeren betogingen eind jaren 80 begin jaren 90 toen hebben ze echt wel delen van brussel aan grut geslagen .

En alles voor een boer is drastisch, nog nooit gemerkt?

- net als de mijnwerkers zwaar betoogden toen hun sector zwaar werd aangepakt -

zwaar werd aangepakt? Je bedoelt dat de subsidies stopgezet werden? Een zwaar verlieslatend bedrijf word niet meer geholpen door de staat en dat is zwaar aanpakken? Die mijnwerkers wisten dat al jaren.

dit keur ik niet goed maar is toch een schril contrast mdet : de hele stad op stelten zetten, winkel ruiten in gooien, wagens vernielen, de flikken quasi afranselen... omdat een mede-moslim annex drugdealer met z'n wagen bij een controle op de politie wou inrijden en die dan uit zelfverdediging geschoten heeft...

Hangt gewoon af vanuit welk standpunt je kijkt. Is een job belangrijker dan een vriend doodgeschoten? Of is een dode drugsdealer minder belangrijker dan wat arbeidsplaatsen?

ec8or
26 september 2005, 16:22
Hmm ik ben plots al een moslim ;)
yep, kzag de foute richting van m'n antwoord ook, lmaar je snapt me wel neem ik aan.

Niet echt haar dat waren eerder ludieke acties. Ik heb het over boeren betogingen eind jaren 80 begin jaren 90 toen hebben ze echt wel delen van brussel aan grut geslagen .
ja ik bedoelde die ook - ik was toen zo'n 18 jaar - was dan mss om iets anders, de reden kan me zijn ontgaan - de betoging op zich niet ;)

zwaar werd aangepakt? Je bedoelt dat de subsidies stopgezet werden? Een zwaar verlieslatend bedrijf word niet meer geholpen door de staat en dat is zwaar aanpakken? Die mijnwerkers wisten dat al jaren.
wat wordt nu dan al 25-30 jaar lang gedaan tss vlaanderen en wallonie? juist het zelfde. een enorm verlieslatende streek telkens weer besubsidieren, zelfs hun mega-verlieslatende waalse staalbedrijven blijven subsidieren...

Hangt gewoon af vanuit welk standpunt je kijkt. Is een job belangrijker dan een vriend doodgeschoten? Of is een dode drugsdealer minder belangrijker dan wat arbeidsplaatsen?
dit vind ik een nogal rare redenering... niet dat ik een heilig boontje ben en fallikant anti-drugs zou zijn, integendeel zelfs, maar zulks een antwoord vind ik toch niet echt getuigen van gezonde redenering..

vraag eens aan 100 gewone mensen wat ze erger vinden, geen werk of een marokaanse dode drugsdealer, die eigenlijk dood is omdat hij op de politie inreed.
als zij vrij willen dealen en doen, dat ze dan immigreren naar een land waar dat wel mag, hier mag het niet, en elke goed geinformeerde dope dealer zou dit toch moeten weten? dan moeten ze niet uit de lucht komen vallen als ze worden opgepakt.

Tae
26 september 2005, 17:07
nee maar ik hoor geregeld dat migranten nooit goed kunnen doen voor 'de' vlaming, dat als ze werken, de vlaming klaagt dat ze ons werk afpakken, en dat als ze van het ocmw leven, de vlaming zegt dat ze profiteurs zijn.

maar meestal is het ofwel klagen de vlaams belang stemmers ofwel dat migranten profiteren ofwel dat ze ons werk afpakken, niet beide samen. Daarom is het cliché van de verzuurde vlaming die nooit vindt dat de migranten iets goed doen een fabeltje. Tenzij je natuurlijk met een die hard racist te maken hebt, maar dat spreekt voor zich.

Tja het zijn niet altijd de VB die klagen, moet je maar eens zien hoeveel niet VB een thread opstarten omtrent allochtonen, dat is haast niet meer te tellen hier op het Telenet forum en als er dan gereageerd word door een VB aanhanger, dan word die verrot gescheten en uitgemaakt (jawel door zijn eigen soort dan nog) als racist en zeveraar, laaggeschoolde en voorwat nog allemaal :ironic:

Ik ga zker niet beginnen met threads over migranten te schrijven, daar hou ik mij niet mee bezig, ik zal mijn ding wel doen in het loketje met op de goei te stemmen ;)

Allee nog veel plezier met jullie discussie :D

Deus ex Machina
26 september 2005, 17:59
in politiek bestaat er zo iets niet als 'de goei', tenzij degene waar ieder individu op stemt (waarom zou je er anders voor stemmen?)

Red_Dog
26 september 2005, 18:36
Tja het zijn niet altijd de VB die klagen, moet je maar eens zien hoeveel niet VB een thread opstarten omtrent allochtonen, dat is haast niet meer te tellen hier op het Telenet forum en als er dan gereageerd word door een VB aanhanger, dan word die verrot gescheten en uitgemaakt (jawel door zijn eigen soort dan nog) als racist en zeveraar, laaggeschoolde en voorwat nog allemaal :ironic:

Ik ga zker niet beginnen met threads over migranten te schrijven, daar hou ik mij niet mee bezig, ik zal mijn ding wel doen in het loketje met op de goei te stemmen ;)

Allee nog veel plezier met jullie discussie :D

Wat is "zijn eigen soort" dan volgens u ?
Is namelijk wel een interessante benaming...

NapalmBenny.
26 september 2005, 19:22
Wow, ik gaan ook eens voor een paar uur stad in, al die leuke reacties :evil: , hopla weer typen.

"Hallo daar, wat een gleuk dat Pim door nen moslim werd doodgeschoten he!!!
(you people make me sick)"
-Wel Pim had alleen moslims als vijanden. Hoogstens nog wat onwetenden, die tenminste niet van plan waren hem te vermoorden. En weet je wat, waarom stemde men zo massaal op Pim, just vanwege moslims en bijhorende tralala.
-Boeren die betogen vanwege economische redenen en hunne boterham zijn nog altij meer aanvaardbaar, dan een betoging omdat de politie moest ingrijpen vanwege zelfverdediging.

"Begin je een beetje te snappen dat de migranten die jij opgepakt ziet worden niet de doorsnee migrant is? Tuurlijk zijn er slechte tussen en die kan je oppakken en indien ze het te grof maken uitzetten indien het asielzoeker zijn/waren."
-Al eens een gevangenis binnengeweest?? :p doorsnee he, ik zou ze maar niet tellen :p tenzij je een rekenmachine bijhebt, ja daar zijn ze de meerderheid :). Nee idd er zitten er ook goede tussen, zoals die hollandse die zo slim was de moslimcultuur af te wijzen, maar ja, nu wordt die ook weer met de dood bedreigd.

"Oh en die moskeen worden betaald uit privefondsen hoor, niet door de staat, nog een fabeltje dat je gelooft."
-Er zijn genoeg moskeen die gesubsideerd werden met overheidsgeld, en stel dat je gelijk had, dat ze niet gesubsideerd werden, dat ze dan dat geld dan gebruikten om hun eigen soort te kunnen onderhouden..., hun eigen wijken op te knappen en niet voor iets wat ze allah noemen. Dat zou ons al heel wat besparen.
-Ah ja en wie zou de opkomende Arabische lessen op school mogen betalen. :ironic: , Ze willen al moslimlessen op onze scholen. :wtf: :ironic:
THEY NEST

"Dus dan ben je een jaar of 23? Laat eens zien 23 jaar kindergeld, een jaar of 20 scholing, ziektezorg, belastingsverminderingen voor je ouders,... Je hebt de belgische staat al een klein fortuin gekost hoor. Niet dat je dat scijnt te beseffen."
-22, Kerel ozzen pa heeft ooit al meer moeten afstaan zalle ipv terug te krijgen. "belastingsverminderingen ", bah, welle moeten één van de hoogste bedragen betalen die er zijn, nooit een studiebeurs gekregen, altijd hetzelfe multicul sociale gezeik dat ons belemmerde. Kindergeld, nog zoiets, eerst goed betalen, dan minder terugkrijgen, en dat noemen ze dan kindergeld.
'Je hebt de belgische staat al een klein fortuin gekost hoor', goed mogen afgeven ja(als gezin toch), wie denk je dat de belgische staat betaalt :ironic:

Dat ze dat kindergeld eens ferm afschaffen, welke socio mongool heeft dat toch ooit uitgevonden. Als ik later 1 kind heb moet ik uiteidnelijk voor iemand anders bijbetalen omdat hij 3 kinderen wou. Geef mij mijn eerlijk geld dan maar, en is het maar aan de andere om een minder mooie auto te kopen om zijn 3 kinderen te kunnen vervoeren.

Socio multiculturele maatschappij, men maag komt omhoog, :doh:

McBr@in
26 september 2005, 19:47
Ik vind dat de Belgische politiek de migranten te soft aanpakken.
Je moet er maar ene scheef bekijke nen je bent vlaams blokker of racist. Praten over migranten is een taboe geworden. Wij zouden degene moeten zijn die hun aanvaarden en ons aanpassen om het hun mogelijk te maken met ons samen te leven. Terwijl zij het wel zijn die in onze cultuur komen wonen en hun dan ook maar moeten schikken naar de Belgische wetgeving.
Tuurlijk zijn er slechte belgen en goede belgen en zijn er slechte migranten en goede migranten. Maar het valt toch wel op dat zij op een andere manier reageren op feiten dan wij. En ik vind e, da ge eigenlijk geen mening kunt hebben tenzij ge echt in de migrantenwijk tijd doorbrengt. En moet zeggen, ik zit geregeld in Molenbeek, de zware coté op gebied van migranten, en wat ik daar allemaal al gezien en meegemaakt heb, dat gaat je petje te boven. Je voelt je daar echt een indringen in je eigen land.

sneller
26 september 2005, 19:54
ach ja, en als dictator regeren en systematisch minderheden liquideren, met tientallen/honderden tegelijk, dat is helemaal niet zo erg vind je? dus als het VB hier aan de macht zou komen, en er wordt systematisch werk gemaakt van bvb moslims te liquideren dan moet dat maar mogen?
het nadeel nu is dat saddam hoessein al bijj een soort zekere 'schakel' was, ze wisten wat ze aan hem hadden.... of niet hadden. en dat is nu verdwenen.

en idd, irak is, naderhand gezien, geen goeie zet geweest voor z'n eigen populariteit. maar vergeet niet dat de enige direkte aanleiding voor de oorlog tegen afghanistan, en dan nog eerder het Taliban regime dat bin laden onderkomen gaf en moslims in kampen opleidde tot professionele terroristen, de aanslagen van 9/11 waren... dus als je het simpel wilt stellen, wie is er eigenlijk begonnen met de direkte aanval die het hele probleem daar in gang heeft geduwd?

sorry morpheus, maar je geeft in je addendum tss haakjes het slechte voorbeeld :p

zeg aub niet dat je denkt dat het allemaal begonnen is met 9/11 want dat kan ik concluderen uit je post... ik zou hierdoor nog minder over u denken dan nu en das dan heel weinig... :sop:

|) ][ |V| ][
26 september 2005, 20:15
hoe slaagt men er hier toch in elke topic te doen uitlopen op het VB ? :ironic:

dJeez
26 september 2005, 20:32
"Onzin, praat eens met wat van die groep en je zal zien dat de meeste net zoals de meeste belgen het afkeuren." Toen pim fortuyn en Theo Vangogh werden neergeschoten voor allahdinges, hoorde je vaak genoeg dat ze er zogezegd om gevraagd hebben.
Pim Fortuyn? Hallo?! Die is helemaal niet door een moslim doodgeschoten, maar wel door een dolgedraaide groene nederlander (Volkert Van der Graaf). En dat dan nog verder blijven verkondigen, lachwekkend gewoon.

Shows how much you know. Ignorance is bliss...

NapalmBenny.
26 september 2005, 20:37
Pim Fortuyn? Hallo?! Die is helemaal niet door een moslim doodgeschoten, maar wel door een dolgedraaide groene nederlander (Volkert Van der Graaf). En dat dan nog verder blijven verkondigen, lachwekkend gewoon.

Shows how much you know. Ignorance is bliss...

Nee, maar was bekeerd, en theo vangogh was wel duidelijk door nen moslim neergeschoten.

dJeez
26 september 2005, 20:50
Nee, maar was bekeerd, en theo vangogh was wel duidelijk door nen moslim neergeschoten.
En waar haal je dat vandaan? Betrouwbare bron dus maw (en dus niet CNN), want bij mijn weten is die helemaal niet bekeerd tot de islam, en dus ook geen moslim.

NapalmBenny.
26 september 2005, 20:59
En waar haal je dat vandaan? Betrouwbare bron dus maw (en dus niet CNN), want bij mijn weten is die helemaal niet bekeerd tot de islam, en dus ook geen moslim.

Dan wast ene dien voor de moslims opkwam, of de openlijke socio multiculturele maatschappij, das even erg =:p, zoals dien groene mongool dien amerikaanse schepen wou gaan boycotten in onze havens, tja wie zou er uiteindelijk economische schade gaan lijden :crazy:

"en dus niet CNN" LOL, zo typische he, zo anti-amerikaans :ironic: zucht

En beschrijf eens hoe de wereld er binnen 20 jaar er uit zal zien, zo een mooie multiculturele maatschappij, hand in hand dansend op straat ? :ironic: . OWéé als er één moskéé in onze buurt komt he :oink:

Tweak37
26 september 2005, 22:11

tis ook niet waar, volkert van der graaf is niet geafflieerd met moslims op welke manier dan ook. Tis een dierenrechtenactivist... (dit is bijna een racistisch mopje :p)

nee maar serieus, Volkert van der G is geen moslim, kende amper moslims en zijn motieven waren niet van religieuze aard.
Laat dat duidelijk zijn.

dJeez
26 september 2005, 22:14
"en dus niet CNN" LOL, zo typische he, zo anti-amerikaans :ironic: zucht
Niet anti-amerikaans, maar CNN z'n berichtgeving over die zaak mag je wel met een behoorlijke zak zout nemen. Het is trouwens niet omdat ik uw "feiten" rechtzet dat ik een moslimfanaticus (ik ben trouwens atheïst - maar katholiek opgevoed) of perfide VS hater zou moeten zijn, maar aangezien je enkel in hokjes kan denken moet dat blijkbaar weer wel.

Als er kerken en synagogen staan in België, waarom dan geen moskee? Op zich is daar niets mis mee, maar er mag/moet uiteraard wel een controle zijn over wat er daar ter sprake komt. Opruiende taal tegen het westerse levensmodel mag wat mij betreft aan banden gelegd worden, net zoals andere vormen van fundamentalisme (en dat geldt trouwens voor ELKE godsdienst, niet enkel de islam). Het valt mij op dat je enkel in zwart-wit termen denkt en redeneert. Het zou geen kwaad kunnen om eens wat meer afstand te nemen en wat te relativeren.

NapalmBenny.
26 september 2005, 22:19
Als er kerken en synagogen staan in België, waarom dan geen moskee? Op zich is daar niets mis mee, maar er mag/moet uiteraard wel een controle zijn over wat er daar ter sprake komt.

"maar aangezien je enkel in hokjes kan denken moet dat blijkbaar weer wel."
Hetgeen wat die moslims denken is schadelijker dan die hokjes.

Ach ja er staan al kerken en synagogen, dan zullen we hun die moskees maar gunnen zekers.

NOT

Rest mag ook opgeblazen worden.

pit24
26 september 2005, 22:42
"maar aangezien je enkel in hokjes kan denken moet dat blijkbaar weer wel."
Hetgeen wat die moslims denken is schadelijker dan die hokjes.

Ach ja er staan al kerken en synagogen, dan zullen we hun die moskees maar gunnen zekers.

NOT

Rest mag ook opgeblazen worden.

:unsure:

Jah, jij hebt inderdaad de oplossing van het probleem.

NapalmBenny.
26 september 2005, 22:53
:unsure:

Jah, jij hebt inderdaad de oplossing van het probleem.

oplossing nee, opluchting, ja,

en daarbij tzou al geld besparen, is er al een klein deel vant probleem opgelost.

The Patriot
26 september 2005, 23:01
[ |V| ][']hoe slaagt men er hier toch in elke topic te doen uitlopen op het VB ? :ironic:

Tnet ...

Nuja, ik heb 1 ding geleerd, ge moogt hier nog niet eens uw eigen mening geven of der zit ier al 5 te bashen da ge rascist zijt of een kuddebeest of wat dan ook ..

Als ge degelijke discussies wilt moede da niet hier doen :)

wlibaers
26 september 2005, 23:35
Ik heb nergens gezegd dat migratie louter iets "goed zou zijn" . Wat jij als "goed" omschouwt is natuurlijk vanuit het standpunt van belgie. Enkel migratie wanneer het goed is voor belgie en misschien goed voor de migrant vind ik nogal egoistisch. Ik vind dat je het moet mengen goed voor belgie EN goed voor de migrant, dat het dan soms slecht is voor belgie neem ik erbij. Liever enkele slechte en enkele honderden goede dan alleen maar enkele tientallen goede.

Migratie is trouwens redelijk uitzonderlijk, bekijke de cijfers maar eens naar het aantal herkenningen en vergelijk met het aantal gezinsherenigingen.

Vermits wij de keuze hebben om ze wel of niet binnen te laten lijkt het me logisch geen keuzes te maken die ons schade toebrengen. Zelfdestructief gedrag lijkt me geen goed idee. Hoe uitzonderlijk het precies is is niet zo interessant, een relatief kleine groep kan soms veel verpesten.

Je weet niet dat iemand problemen zal geven je kan het enkel in sommige gevallen vermoeden. of ben jij er 1 die vind dat elke migrant voor problemen zorgt? Ik pleit hier niet voor de grenzen open stellen maar voor een behoud misschien zelfs lichte verstrenging van hou het nu is. Zeker niet ,zoals sommige hier willen , het stopzettten van alle migratie.

Alle migratie stopzetten lijkt me ook niet haalbaar. Maar we kunnen wel in de huidige situatie bepaalde groepen identificeren die problematischer zijn dan de andere, en ernaar streven die groep zoveel mogelijk te beperken.

Voor groepen die zowel goed cultureel integreerbaar zijn en een positieve bijdrage leveren aan de economie kan men wat meer toelaten.

Wel indien je het niet aanstaat wat de meerderheid van het belgische volk wil, verhuis dan. Ja het is cru maar als je echt denkt dat je bestolen word en je vind dat zo onoverkomenlijk ... Anders kan je ook stemmen op een politieke partij die zoals jou denkt.

Kijk ik wil ook niet betalen voor een aantal zaken waar de regering nu geld instopt en ik zal proberen stemmen op partijen die zoals mij denken, dat is democratie, geen enkele regering zal 100% doen wat jij wil hoor.

Wel, dat doe ik al in de mate van het mogelijke (al is er natuurlijk geen perfecte partij).

En dus zijn er vluchtelingen en dus zal een deel daarvan in belgie terrecht komen.

Ik zou die sites eens bezoeken waar je het daarjuist over had, het overgrote deel van de vluchtelingen komt zelfs nooit in de buurt van belgie . Maar een klein deel wel, voor welke reden dan ook en het excuus dat er "ergens andere wel plaats voor hen is" is dan onzin.

Blijft bij dat kleine deel dan de vraag waarom de meer nabije opvangmogelijkheden voor hen geen optie waren.

Met een zak bloem geraak je niet zo ver hoor ;)

Maar die is ook volstrekt waardeloos als ontwikkelingshulp, kan nuttig zijn in acute noodsituaties, maar draagt helemaal niet bij tot de ontwikkeling, en leidt op langere termijn alleen tot grotere afhankelijkheid.

Waar heb je het over? Denk je dat elke buitenlander zijn hele familie importeerd?

Soms. Wat meer voorkomt is dat er al wat familie mee in het land zit, die dan de neiging hebben zichzelf uit te nodigen voor een wekenlange en nauwelijks op voorhand aangekondigde visite in afro-stijl e.d.

sneller
27 september 2005, 00:22
Tnet ...

Nuja, ik heb 1 ding geleerd, ge moogt hier nog niet eens uw eigen mening geven of der zit ier al 5 te bashen da ge rascist zijt of een kuddebeest of wat dan ook ..

Als ge degelijke discussies wilt moede da niet hier doen :)
en ik heb 1 ding geleerd, racisten bestaan niet meer want als iemand zo wordt genoemd dan is dat enkel omdat we allemaal zo "tolerant" zijn geworden...

oops ff sarc mode uitzetten :x

mensen komen deze dagen gewoon af met "maar tis vrije meningsuiting" respect kennen ze niet eens... :sop:

wlibaers
27 september 2005, 00:49

Waarmee op zich niets mis is, in omgekeerde richting ook niet. Maar die twee groepen in dezelfde regio laten is natuurlijk om problemen vragen.

Lees eens het programmastadnpunt van het VB.

Waarin ik niets over de minderwaardigheid van vrouwen of dat homosexualiteit als ziekte vind. En als de moslims homosexualiteit alleen maar een ziekte zouden vinden zou dat niet eens zo erg zijn. Het probleem is dat bepaalde moslimleiders oproepen om homosexuelen massaal te vermoorden, wat natuurlijk iets heel anders is is dan er alleen maar een negatieve mening over te hebben.

Weer die absurde redenering: bij ons zijn er ook mensen die zich slecht gedragen, dus we moeten iedereen die zich slecht gedraagt ook maar verwelkomen.

Er zijn amper chinezen in belgie, oost europeanen hebben en zo mogelijk nog slechtere naam en afrikanen zijn er ook niet zo heel veel, meestal in maar enkele wijken en worden ook afgeschilderd als lui, vuil en dom door de meeste.

En een persoonlijke Afrikaanse kennis aarzelt niet om die "vooroordelen" voor een groot deel te bevestigen over de meerderheid van die groep.

het enige verschil is dat moslims hier al langer en met meer zijn en dat ze de laatste tijd internationaal in een slecht daglicht staan .

En dat ze hier al een hele tijd in een slecht daglicht staan, en niet geheel zonder reden. Aantallen zijn natuurlijk ook belangrijk, het probleem wordt er letterlijk groter door. Nog een goede reden voor immigratiebeperking.

in politiek bestaat er zo iets niet als 'de goei', tenzij degene waar ieder individu op stemt (waarom zou je er anders voor stemmen?)

Dat is gewoon een standaardformule om ontwijkend op vragen over je stemgedrag te antwoorden, of op zijn minst om het niet letterlijk te moeten zeggen als het uit de context al min of meer duidelijk is.

Wat is "zijn eigen soort" dan volgens u ?
Is namelijk wel een interessante benaming...

De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik kan wel een antwoord geven. Ik denk dat je dat hier best cultureel benadert. Afkomst op zich zegt hier niet zo veel, kijk bijvoorbeeld naar de blanke Europeanen die zich bekeren tot de islam, dikwijls buitengewoon fanatiek, en er is een redelijk aantal bekende terroristen in die groep. Uiteraard is de bron van de slechte invloed wel bij fanatieke immigranten en/of gast-imams te zoeken.

sneller
27 september 2005, 01:08
loool hier lul je uit je nek dat het niet normaal is. Laat duidelijk zien dat je geen idee hebt waarover je zeikt...

:rofl:
GG

Red_Dog
27 september 2005, 01:10
Euhm, Theo was wel degelijk dood geschoten door een moslim hoor, een vrij fanatieke zelfs...
Het was Pim Fortuyn die door een Nederlander is vermoord.

sneller
27 september 2005, 01:12
Euhm, Theo was wel degelijk dood geschoten door een moslim hoor, een vrij fanatieke zelfs...
Het was Pim Fortuyn die door een Nederlander is vermoord.
kheb het over "bekering" gedeelte, nu dat was toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen eh :wtf:

NapalmBenny.
27 september 2005, 01:17
kheb het over "bekering" gedeelte, nu dat was toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen eh :wtf:

Twas nen linkse kloot, das genoeg. Hij zag pim gelak die moslims als een bedreiging.

Mr.Choco
27 september 2005, 04:00
heeft geen zin om te discussieren met bepaalde mensen hier op dees forum eigenlijk.... om eerlijk te zijn, kzou t ni kunnen omdat k ni weet of k t dan deftig kan houden. kweet niet hoe jullie zouden reageren moest ik hier staan verkondigen dat alles wat blank is niets anders is als uitschot en het best *beep* genoemd wordt ma bon...
kwil toch wel een reactie op één uitspraak:
OWéé als er één moskéé in onze buurt komt he :oink:
dan...?
MVG
Choco

[deleted]
27 september 2005, 04:30
[deleted]

k995
27 september 2005, 07:49
yep, kzag de foute richting van m'n antwoord ook, lmaar je snapt me wel neem ik aan.

Ja en je zit daar fout. Waarom zou een moslim geen kritiek mogen geven ? Ik ga akkoord moest die constant de hele tijd op alles belgisch zitten hakken, maar met contrsuctieve kritiek van een moslim is niks mis mee. Die hebben net zoveel recht om te klagen als een christen.

wat wordt nu dan al 25-30 jaar lang gedaan tss vlaanderen en wallonie? juist het zelfde. een enorm verlieslatende streek telkens weer besubsidieren, zelfs hun mega-verlieslatende waalse staalbedrijven blijven subsidieren...

Je snapt toch dat dit 2 compleet verschillende zaken zijn? Een staatsbedrijf is geen regio? Limburg is ook serieus verlieslatend, antwerpen en brussel ook ga je dat ook allemaal dumpen (want daar stuur je op aan)

dit vind ik een nogal rare redenering... niet dat ik een heilig boontje ben en fallikant anti-drugs zou zijn, integendeel zelfs, maar zulks een antwoord vind ik toch niet echt getuigen van gezonde redenering..

vraag eens aan 100 gewone mensen wat ze erger vinden, geen werk of een marokaanse dode drugsdealer, die eigenlijk dood is omdat hij op de politie inreed.

Je zou nog verbaasd zijn denk ik.

k995
27 september 2005, 08:02
-Wel Pim had alleen moslims als vijanden. Hoogstens nog wat onwetenden, die tenminste niet van plan waren hem te vermoorden. En weet je wat, waarom stemde men zo massaal op Pim, just vanwege moslims en bijhorende tralala.

:lol: sukkel fortuyn is niet door een moslim afgeknald maar door een "groene" :lol:

-Boeren die betogen vanwege economische redenen en hunne boterham zijn nog altij meer aanvaardbaar, dan een betoging omdat de politie moest ingrijpen vanwege zelfverdediging.

Ach ja natuurlijk is het leven van een migrant minderwaardig dan wat geld in de zakken.

-Al eens een gevangenis binnengeweest?? :p doorsnee he, ik zou ze maar niet tellen :p tenzij je een rekenmachine bijhebt, ja daar zijn ze de meerderheid :).

Onzin in de belgische gevangenissen zitten nog steeds meer belgen, het is trouwens de lagere sociale klasse die daar oververtegenwoordigd zijn, en guess what migranten zijn in belgie de lagere sociale klasse.

-Er zijn genoeg moskeen die gesubsideerd werden met overheidsgeld,

ONZIN moskeen worden betaald door prive fondsen niet door de staat dat is een fabeltje dat simpele zielen graag geloven. De islam word in belgie zelfs helemaal niet gesteund door de staat, misschien dat er dit jaar verandering in zal komen .

en stel dat je gelijk had, dat ze niet gesubsideerd werden, dat ze dan dat geld dan gebruikten om hun eigen soort te kunnen onderhouden..., hun eigen wijken op te knappen en niet voor iets wat ze allah noemen. Dat zou ons al heel wat besparen.

Mai de haat druipt er echt af he? Zeg me eens wat moslims/migranten tegen jou persoonlijk gedaan hebben dat je ze zo haat?

-Ah ja en wie zou de opkomende Arabische lessen op school mogen betalen. :ironic: , Ze willen al moslimlessen op onze scholen. :wtf: :ironic:
THEY NEST

Nog meer onzin ze willen moslim lessen op moslim scholen en zolang ze erkend worden door de staat who cares welke lessen ze naast het standaard pakket geven?

-22, Kerel ozzen pa heeft ooit al meer moeten afstaan zalle ipv terug te krijgen. "belastingsverminderingen ", bah, welle moeten één van de hoogste bedragen betalen die er zijn, nooit een studiebeurs gekregen, altijd hetzelfe multicul sociale gezeik dat ons belemmerde. Kindergeld, nog zoiets, eerst goed betalen, dan minder terugkrijgen, en dat noemen ze dan kindergeld.

Je pa heeft ook hier geleefd he en dus ook al een fortuin gekost, trouwens wel grappig dat plots je papa al de rekeningen mag betalen, nee hoor jij hebt belgie alleen nog maar veel gekost, en hopelijk vedien je dat ooit terug. Als ik je niveau hier zien betwijfel ik of je dat ooit zal lukken.

goed mogen afgeven ja(als gezin toch), wie denk je dat de belgische staat betaalt :ironic:

JIJ al zeker niet en je vader zal alles terug opdoen eens hij 40 jaar pensioen getrokken heeft, ik denk dat je een richting had met weinig wiskunde?

Dat ze dat kindergeld eens ferm afschaffen, welke socio mongool heeft dat toch ooit uitgevonden. Als ik later 1 kind heb moet ik uiteidnelijk voor iemand anders bijbetalen omdat hij 3 kinderen wou. Geef mij mijn eerlijk geld dan maar, en is het maar aan de andere om een minder mooie auto te kopen om zijn 3 kinderen te kunnen vervoeren. :ironic: Ach ja in een land dat al te weinig kinderen heeft is het echt slim om het nog onaantrekkelijker te maken.

k995
27 september 2005, 08:12
Vermits wij de keuze hebben om ze wel of niet binnen te laten lijkt het me logisch geen keuzes te maken die ons schade toebrengen. Zelfdestructief gedrag lijkt me geen goed idee. Hoe uitzonderlijk het precies is is niet zo interessant, een relatief kleine groep kan soms veel verpesten.

Je weet het juist niet of ze schade toe brengen dat is het hele punt, voor jou is het blijkbaar vanzelfsprekend maar dat is het niet. De wet nu voorziet al in een selectieom de "schadegevallen" buiten te houden.

Alle migratie stopzetten lijkt me ook niet haalbaar. Maar we kunnen wel in de huidige situatie bepaalde groepen identificeren die problematischer zijn dan de andere, en ernaar streven die groep zoveel mogelijk te beperken.

En hoe zal je dat doen? Hoe ga je een groep indentificieren? ga je zeggen "jouw grootvader was turk omdat je een misdaad pleegt mag er een turk minder binnen?" onzin natuurlijk

Voor groepen die zowel goed cultureel integreerbaar zijn en een positieve bijdrage leveren aan de economie kan men wat meer toelaten.

En welke groepen zijn dat ? Ik ken er geen enkele die goed integreren, wat jij bedoelt is "groepen die minder opvallen"

Blijft bij dat kleine deel dan de vraag waarom de meer nabije opvangmogelijkheden voor hen geen optie waren.

Omdat als je uit rwanda naar congo vlucht je van de regen in de drup komt? Van noord korea naar china? Van kosovo naar servie?

Maar die is ook volstrekt waardeloos als ontwikkelingshulp, kan nuttig zijn in acute noodsituaties, maar draagt helemaal niet bij tot de ontwikkeling, en leidt op langere termijn alleen tot grotere afhankelijkheid.

Waarom niet? Een persoon die leeft ipv sterft kan later het land helpen opbouwen. Natuurlijk heb je daarnaast ook andere materiale hulp nodig maar je hebt niet veel aan wegen en fabrieken als de mensen nu sterven van de honger.

Soms. Wat meer voorkomt is dat er al wat familie mee in het land zit, die dan de neiging hebben zichzelf uit te nodigen voor een wekenlange en nauwelijks op voorhand aangekondigde visite in afro-stijl e.d.

Heb je daar ervaring mee? Ben je zelfs dus getrouwd met een niet belgische?

zarathustra
27 september 2005, 08:29
40 jaar pensioen trekken? Dat zie ik er toch nog niet veel doen hoor.de gemiddelde leeftijd is iets van een 78, pensioen leeftijd is 65 dus dat zijn 13 jaartjes. Maar goed tel er daar nog eens een zevental bij aangezien er maar weinig werken tot hun 65 ==> een twintigtal jaar.

k995
27 september 2005, 08:32
Waarmee op zich niets mis is, in omgekeerde richting ook niet. Maar die twee groepen in dezelfde regio laten is natuurlijk om problemen vragen.

Niet noodzakelijk, beschaafde discussies zijn ook mogelijk hoor het hoeft niet allemaal vechten zijn.

Waarin ik niets over de minderwaardigheid van vrouwen

Vrouwen terug aan de haard? Tegen abortus?

of dat homosexualiteit als ziekte vind.

""U weet hoe homo's gemeenschap hebben? Het is een in se gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg. Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo worden doordat ze door homo's zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort."

Hmm wie zei dat nu weer? Homofilie is jarenlang onaavaardbaar geweest voor de VB top de laatste paar jaren zijn ze idd bezig aan een charmeoffensief met enkele van hun meer toonbare gezichten maar sorry hoor ik zal di rupo ook niet geloven als hij plots afkomt dat economie voor het sociale gaat.

En als de moslims homosexualiteit alleen maar een ziekte zouden vinden zou dat niet eens zo erg zijn. Het probleem is dat bepaalde moslimleiders oproepen om homosexuelen massaal te vermoorden, wat natuurlijk iets heel anders is is dan er alleen maar een negatieve mening over te hebben.

Nu spreek je weer over alle 1 miljard moslims ter wereld waar er een paar iets verkeerd van zeggen, spreek over belgie. ik ken net zo goed beginnen over alle extreem rechtsen in de wereld en dan dat gelijkstellen aan het VB .

Weer die absurde redenering: bij ons zijn er ook mensen die zich slecht gedragen, dus we moeten iedereen die zich slecht gedraagt ook maar verwelkomen.

Neen dan lees je dat compleet verkeerd, ik zeg dat het hypocriet is om te zeggen dat alle allochtonen crapuul zijn louter omdat enkele jongeren een betoging gedaan hebben.

En je maakt weer de kapitale fout door te doen alsof elke allochtoon een immigrant is. NEEN integendeel ik denk dat de meerderheid van die gastjes in die betoging belg geboren en getogen zijn.

En een persoonlijke Afrikaanse kennis aarzelt niet om die "vooroordelen" voor een groot deel te bevestigen over de meerderheid van die groep.Ja en? ken je dan geen enkele belg die niks goed kan zgegen over belgen? Heeft die daarom gelijk?

En dat ze hier al een hele tijd in een slecht daglicht staan, en niet geheel zonder reden. Aantallen zijn natuurlijk ook belangrijk, het probleem wordt er letterlijk groter door. Nog een goede reden voor immigratiebeperking.

Je zegt het zelf "niet geheel zonder rede" een deel van "de rede" was dus onterrecht en daar gaat het hem over. Je kan elke bevolkingsgroep altijd in een slecht daglicht stellen de vraag is gewoon waarom je zoiets zou willen doen.

zarathustra
27 september 2005, 08:36
Quote van iemand:
onze levensstijl/cultuur is beter

onzin

Laat ik even kijken naar de lijst met welvarende landen en vergelijken hoeveel daarvan er majoritair bewoond worden door moslims. Juist ja

zarathustra
27 september 2005, 08:39
""U weet hoe homo's gemeenschap hebben? Het is een in se gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg. Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo worden doordat ze door homo's zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort."

Dat staat dus in het programma? Bladzijde hoeveel aub? (Want dat is wat je net zei, 'kijk eens naar het VB programmastandpunt')

En tegen abortus zijn.. tja ik ben ook niet voor abortus als dat er toe leidt dat mensen het als een excuus zien om geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.

k995
27 september 2005, 11:56
Laat ik even kijken naar de lijst met welvarende landen en vergelijken hoeveel daarvan er majoritair bewoond worden door moslims. Juist ja

ja en? wie zegt dat rijker beter is? Culturen kan je niet vergelijken .

k995
27 september 2005, 11:59
Dat staat dus in het programma? Bladzijde hoeveel aub? (Want dat is wat je net zei, 'kijk eens naar het VB programmastandpunt')
Een stanpunt is meer dan wat er op hun website of in een pamflet staat hoor, als een kopstuk een uitspraak doet die niet tegengesproken word door de partij id dat ook hun standpunt.

En tegen abortus zijn.. tja ik ben ook niet voor abortus als dat er toe leidt dat mensen het als een excuus zien om geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.

Abortus is iets waar vrouwen heel lang voor gevochten hebben, dat zomaar eventjes terug wilen afpakken zegt genoeg.

Red_Dog
27 september 2005, 12:08

Elke ochtend vol stress in de file staan, op uw werk uitgekafferd worden door uw baas, thuis komen naar een nest kinderen een vrouw die aan uwe kop zaagt,...
Simpel voorbeeld, maar geef mij dan maar de laid-back levensstijl van sommige "armere" landen.

Time
27 september 2005, 12:35
Elke ochtend vol stress in de file staan, op uw werk uitgekafferd worden door uw baas, thuis komen naar een nest kinderen een vrouw die aan uwe kop zaagt,...
Simpel voorbeeld, maar geef mij dan maar de laid-back levensstijl van sommige "armere" landen.
dus over enkele jaren verhuis je?

sneller
27 september 2005, 12:52
oh, nog 1 sé, die denkt dat em et weet?

wel, kijk eens naar het midden-oosten?

Irak als eerste voorbeeld, weet gij wel hoe dat de economische situatie daar was voor GOI? Nee, wss niet want dan zou je geen comment als dit posten?
Landen als dubai, Emiraten, Qatar, Saudi-Arabie,etc... zijn stinkend rijk door al die olie.

Landen voornamelijk met 99% moslims...

Red_Dog
27 september 2005, 13:02
dus over enkele jaren verhuis je?

Die kans zit er dik in.

zarathustra
27 september 2005, 13:08
oh, nog 1 sé, die denkt dat em et weet?

wel, kijk eens naar het midden-oosten?

Irak als eerste voorbeeld, weet gij wel hoe dat de economische situatie daar was voor GOI? Nee, wss niet want dan zou je geen comment als dit posten?
Landen als dubai, Emiraten, Qatar, Saudi-Arabie,etc... zijn stinkend rijk door al die olie.

Landen voornamelijk met 99% moslims...

WELVAART

niet rijkdom, tuurlijk zijn die oliestaatjes rijk, maar is de bevolking welvarend? Heeft een groot deel van de bevolking kans op onderwijs? Is er een zekere vorm van democratie?

Dat is welvaart, niet het bruto nationaal product

zarathustra
27 september 2005, 13:10

dat hoef je niet te doen eh, als jij geen vrouw en kinderen wilt, wie gaat u verplichten? U wilt niet in de file staan? Richt uw eigen bedrijf op! Of ga ergens in de supermarkt werken bij de deur.

zarathustra
27 september 2005, 13:13
Een stanpunt is meer dan wat er op hun website of in een pamflet staat hoor, als een kopstuk een uitspraak doet die niet tegengesproken word door de partij id dat ook hun standpunt.

en ik zal u even aanvullen hier '.. en als ze het toch tegenspreken vanuit de partij dan menen ze het toch niet. Daarom onthouden we bij bepaalde partijen alleen hun meest negatieve uitspraken en al de rest zijn leugens \o/'

Trouwens, dat was geen uitspraak van een kopstuk (er zijn er maar 3).

Abortus is iets waar vrouwen heel lang voor gevochten hebben, dat zomaar eventjes terug wilen afpakken zegt genoeg.

Wie spreekt er over afnemen? Ik spreek over meer sensibilisering.

k995
27 september 2005, 14:51
[QUOTE=zarathustra]WELVAART

niet rijkdom, tuurlijk zijn die oliestaatjes rijk, maar is de bevolking welvarend? Heeft een groot deel van de bevolking kans op onderwijs? Is er een zekere vorm van democratie?Ja, ja, in sommige gevallen.
Ik kan trouwens net hetzelfde vragen van de VS .

k995
27 september 2005, 14:53
en ik zal u even aanvullen hier '.. en als ze het toch tegenspreken vanuit de partij dan menen ze het toch niet. Daarom onthouden we bij bepaalde partijen alleen hun meest negatieve uitspraken en al de rest zijn leugens \o/'
Ik kan er toch niet aan doen dat VB kopstukken zoiets zeggen? Wat omdat het een VB'er is moet ik het maar negeren? Moest di rupo het zeggen het was net zo erg hoor.

Trouwens, dat was geen uitspraak van een kopstuk (er zijn er maar 3).

Nee iemand aan de top van de partij is geen kopstuk :ironic:

Wie spreekt er over afnemen? Ik spreek over meer sensibilisering.

Wat jij vind maakt me niks uit ik sprak over het VB en die willen wel degelijk abortus verbieden .

zarathustra
27 september 2005, 19:58
Ja, ja, in sommige gevallen.
Ik kan trouwens net hetzelfde vragen van de VS .

welke?

en het ging over een enquete afgenomen in belgie dacht ik toch wel? Dus wat komt de VS hierbij doen

zarathustra
27 september 2005, 20:03
Ik kan er toch niet aan doen dat VB kopstukken zoiets zeggen? Wat omdat het een VB'er is moet ik het maar negeren? Moest di rupo het zeggen het was net zo erg hoor.

Maar dat eg. Van Hecke, De Winter en Annemans dit al formeel tegengesproken hebben in eg. villa politica negeer je dan weer wel.

Nee iemand aan de top van de partij is geen kopstuk :ironic:

aangezien ik vermoed dat het Alexandra colen is die die onzin gezegd heeft kan ik niet zeggen dat dat een kopstuk is.

Wat jij vind maakt me niks uit ik sprak over het VB en die willen wel degelijk abortus verbieden .

k, meningen van anderen tellen niet meer mee.. met wie discussieer je dan nog? Forumdiscussies volgens k995 : hij geeft 'feiten'. The end (maw ik reageerde op je comment over het VB en gaf daarna ook mijn mening op het topic, 2 losstaande feiten)

wlibaers
27 september 2005, 21:04
Je weet het juist niet of ze schade toe brengen dat is het hele punt, voor jou is het blijkbaar vanzelfsprekend maar dat is het niet. De wet nu voorziet al in een selectieom de "schadegevallen" buiten te houden.

Je kan van een individu niet op voorhand met zekerheid weten of die al dan niet iets gaat mispeuteren. Maar je kan wel op afkomst / religie selecteren, of eender welk ander kenmerk dat wijst op een problematische groep, en die hele groep weren. OK, dan gaan we ook een paar "goeden" tegenhouden. Pech voor hen.

En hoe zal je dat doen? Hoe ga je een groep indentificieren? ga je zeggen "jouw grootvader was turk omdat je een misdaad pleegt mag er een turk minder binnen?" onzin natuurlijk

Wel, eerst en vooral gooi je hem zelf buiten. Numerieke regeltjes zoals zij voorstelt zijn natuurlijk onzin. Zijn misdaad wordt bij de statistieken gevoegd die gebruikt worden om te beslissen of we zijn hele groep weigeren. Niet gewoon een toevallig individu uit die groep.

En welke groepen zijn dat ? Ik ken er geen enkele die goed integreren, wat jij bedoelt is "groepen die minder opvallen"

Nederlanders vallen doorgaans wel mee vind ik persoonlijk. Franstaligen zijn dikwijls problematisch, en niet alleen bij buitenlandse migratie. Koplopers bij de probleemgevallen: vooral moslims, culturele bron van conflict, plus voldoende aantallen om ook echt een probleem te vormen. Er zijn andere culturen die misschien nog meer problemen met zich mee zouden brengen, maar zolang ze hier niet zitten heeft dat niet veel belang.

Omdat als je uit rwanda naar congo vlucht je van de regen in de drup komt? Van noord korea naar china? Van kosovo naar servie?

Politiek vluchteling zijn wil betekent dat je naar een land gaat waar je niet vervolgd wordt. Dat hoeft niet noodzakelijk een rijk land te zijn. Het kan zelfs een armer land zijn, zolang je er maar niet vervolgd wordt. Als ze echt naar een rijker land willen zijn ze economische vluchtelingen.

Noord-Korea naar China: dit gebeurt, maar China stuurt ze doorgaans terug waarna ze in Noord-Korea in de gevangenis vliegen.

Kosovo naar Servië. Een vrij normale vlucht voor de Serviërs die door de Albanese meerderheid bedreigd worden.

Heb je daar ervaring mee? Ben je zelfs dus getrouwd met een niet belgische?

Nee, maar zoals eerder vermeld ken ik er wel enkele waarmee ik zeer dikwijls contact heb. Ik ben persoonlijk ook geen moslim, gangster of drugsverslaafde, mag ik dan ook geen mening hebben over moslims, gangsters of drugsverslaafden? Als iedereen hier zo begint zou hier niet veel meer te zeggen vallen. Geen VB-lid? OK, dan mag je geen mening hebben over het VB ;)

sneller
27 september 2005, 21:24
WELVAART

niet rijkdom, tuurlijk zijn die oliestaatjes rijk, maar is de bevolking welvarend? Heeft een groot deel van de bevolking kans op onderwijs? Is er een zekere vorm van democratie?

Dat is welvaart, niet het bruto nationaal product
wel als ik zie dat de medicatie daar zelfs gratis is jongeman, dan denk ik dat we zeker van degelijke welvaart kunnen spreken...
Kans op onderwijs? zeker, k de mannen veel meer dan vrouwen maar dat betekent niet dat ze minder welvaart hebben.

Ennuh jij linkt democratie met welvaart? :rofl: die is goed, hiermee wil je zogezegd aantonen dat democratie de beste vorm van regeren is, terwijl dit gewoon in het westen wordt gehanteerd...

wlibaers
27 september 2005, 22:09
Niet noodzakelijk, beschaafde discussies zijn ook mogelijk hoor het hoeft niet allemaal vechten zijn.

En met bepaalde culturen lukt dat redelijk. Andere hebben een aantal radicale elementen die niet zo beschaafd zijn. En bij sommige hebben die radicale elementen een zeer uitgebreide aanhang.

Vrouwen terug aan de haard? Tegen abortus?

Vrouwen terug aan de haard staat niet in het partijprogramma. Tegen abortus zijn is niet hetzelfde als vrouwen minderwaardig vinden.

Hmm wie zei dat nu weer? Homofilie is jarenlang onaavaardbaar geweest voor de VB top de laatste paar jaren zijn ze idd bezig aan een charmeoffensief met enkele van hun meer toonbare gezichten maar sorry hoor ik zal di rupo ook niet geloven als hij plots afkomt dat economie voor het sociale gaat.

En dat staat, in tegenstelling tot wat jij beweerde, niet in het partijprogramma.

Nu spreek je weer over alle 1 miljard moslims ter wereld waar er een paar iets verkeerd van zeggen, spreek over belgie. ik ken net zo goed beginnen over alle extreem rechtsen in de wereld en dan dat gelijkstellen aan het VB .

Het probleem is dat vele moslims hun geloof zeer ernstig nemen, terwijl dat bij de christenen veel minder het geval is. Er zijn wel degelijk christenen die je zonder enige terughoudendheid als even enthousiast als de Taliban kan beschouwen, maar zelfs de meerderheid van de radicale christenen kijkt met zeer grote argwaan naar die groep. http://reason.com/9811/col.olson.shtml
Het probleem is dat het opvolgen van radicale moslimsleiders bij moslims meer sociaal aanvaard is. Vandaar bijvoorbeeld dat je regelmatig hoort van moslims die homo's of vrouwen zonder sluier aanvallen.

Neen dan lees je dat compleet verkeerd, ik zeg dat het hypocriet is om te zeggen dat alle allochtonen crapuul zijn louter omdat enkele jongeren een betoging gedaan hebben.

En je maakt weer de kapitale fout door te doen alsof elke allochtoon een immigrant is. NEEN integendeel ik denk dat de meerderheid van die gastjes in die betoging belg geboren en getogen zijn.

Een paar lettertjes op de identiteitskaart maken me veel minder uit dan de gemeenschap waar ze deel van uitmaken.

Ja en? ken je dan geen enkele belg die niks goed kan zgegen over belgen? Heeft die daarom gelijk?

Je zegt het zelf "niet geheel zonder rede" een deel van "de rede" was dus onterrecht en daar gaat het hem over. Je kan elke bevolkingsgroep altijd in een slecht daglicht stellen de vraag is gewoon waarom je zoiets zou willen doen.

Omdat, zelfs rekening houdend met de occasionele overdrijving, er wel degelijk ernstige problemen zijn die specifiek verband houden met een bepaalde groep. En als de overheid problemen niet wil of kan aanpakken, problemen die ze zelf veroorzaakt heeft met een laks en verkeerd beleid, en in de plaats daarvan problemen minimaliseert, dan is het zeer normaal dat men daartegen reageert.

wlibaers
27 september 2005, 22:17
ja en? wie zegt dat rijker beter is? Culturen kan je niet vergelijken .

Dat kan je wel. Je bedoelt waarschijnlijk dat de vraag of een bepaalde cultuur superieur is niet objectief te beantwoorden is, omdat de criteria voor superioriteit per cultuur verschillen. Klopt. Maar wat is er mis mee als wij onze cultuur, volgens onze criteria, als superieur beschouwen en ze hier willen handhaven zonder interferentie van (volgens dezelfde subjectieve criteria) inferieure culturen met imperialistische neigingen? Als moslims hun cultuur superieur vinden en een staat willen waarin hun cultuur de bovenhand heeft, dan zijn er vele landen waar ze terecht kunnen.

Red_Dog
28 september 2005, 01:29
Het is niet omdat iets niet in een programma staat dat een partij het niet wil he.
Verbod op abortus weet ik niet, maar vrouwen aan de haard wel. Hebben enkele kopstukken al meermaals beweerd: "De traditionele gezinssituatie", dwz vrouw aan de haard, man werken.

En met iemand als Alexandra Coolen in de partij is dat niet verwonderlijk.

k995
28 september 2005, 07:48
welke?

SAudi arabie bijvoorbeeld, de burgers daar zijn gemiddeld even rijk en hebben evenveel/meer opleiding ed als in de westerse landen.

en het ging over een enquete afgenomen in belgie dacht ik toch wel? Dus wat komt de VS hierbij doen

Hoeveel mensen kunnen genieten van hoger/deftig onderwijs? gezondheidszorg Democratie? Jij doet er alsof er in de westerse landen geen problemen zijn.

k995
28 september 2005, 07:57
Maar dat eg. Van Hecke, De Winter en Annemans dit al formeel tegengesproken hebben in eg. villa politica negeer je dan weer wel.

Zoals ik al zei; ze hebben die 15 jaar lang verkondigd en pas de laatste jaar zijn ze van gedacht "veranderd" . Ik geloof hen net zo min als verhofstad die zegt dat alles goed gaat hoor.

aangezien ik vermoed dat het Alexandra colen is die die onzin gezegd heeft kan ik niet zeggen dat dat een kopstuk is.

Colen is de voornaamste (dis is trouwens volksvertegenwoordiger), de winter, Verreycken, dillen? Ach ja allemaal niks in de partij zeker?

k, meningen van anderen tellen niet meer mee.. met wie discussieer je dan nog? Forumdiscussies volgens k995 : hij geeft 'feiten'. The end (maw ik reageerde op je comment over het VB en gaf daarna ook mijn mening op het topic, 2 losstaande feiten)

:lol: wat een onzin sorry hoor het ging hier oer het VB en jij begint "ik denk" Buiten dat jij eigenlijk filip de winter bent maakt het niks uit wat je denkt . Het VB wil abortus verbieden, punt gedaan. Als je dat "vrouwvriedenlijk" noemt :roll:

k995
28 september 2005, 08:13
Je kan van een individu niet op voorhand met zekerheid weten of die al dan niet iets gaat mispeuteren. Maar je kan wel op afkomst / religie selecteren, of eender welk ander kenmerk dat wijst op een problematische groep, en die hele groep weren. OK, dan gaan we ook een paar "goeden" tegenhouden. Pech voor hen.

Ook dat is onzin, er zijn geen problematische groepen op zich. Kijk jij stuurt natuurlijk aan op moslims maar het overgrote deel van de moslims in dit land houd zich aan de wet. Net hetzelfde voor afkomst er zijn gene verbanden tussen afkomst en criminaliteit, als je dat dan in de wet inboud ben je met puur racisme bezig, en de raad van state zal zoiets snel afschieten.

Wel, eerst en vooral gooi je hem zelf buiten.

Hoe gooi je die buiten? Die is belg geboren en getogen? ga je dan van nederland afkomstige belgen naar daar "gooien"?

Numerieke regeltjes zoals zij voorstelt zijn natuurlijk onzin. Zijn misdaad wordt bij de statistieken gevoegd die gebruikt worden om te beslissen of we zijn hele groep weigeren. Niet gewoon een toevallig individu uit die groep.
Onzin natuurlijk, ga je van iedereen bijhouden wie zijn afkomst was en daaraan cijfers plakken hoe crimineel ze wel zijn ?

Nederlanders vallen doorgaans wel mee vind ik persoonlijk. Franstaligen zijn dikwijls problematisch, en niet alleen bij buitenlandse migratie.

Weeral heb je het over zichtbaarder, een nederlander is amper zichtbaar enkel met een zwaar accent pik je die er zo uit, een franstalige valt altijd op zodra die zijn mond opendoet . Ook verschil in sociale klasse, een naar belgie geemigreerde nederlander is meestal wat rijker, franstaligen (vooral dan migranten) armer . Tel daarbij haatcampagnes tegen franstaligen van bepaalde politieke partijen en je hebt een heel pak vooroordelen/redenen bij elkaar die NIKS te maken hebben met afkomst.

Politiek vluchteling zijn wil betekent dat je naar een land gaat waar je niet vervolgd wordt. Dat hoeft niet noodzakelijk een rijk land te zijn. Het kan zelfs een armer land zijn, zolang je er maar niet vervolgd wordt. Als ze echt naar een rijker land willen zijn ze economische vluchtelingen.

Neen ze zoeken een land waar ze veilig zijn. Dat kan idd een armer/buur land zijn en de overgrote meerderheid doet dat meestal ook, een deel komt echter hier wat me maar normaal lijkt, belgie bevind zich immers op deze planeet.

Noord-Korea naar China: dit gebeurt, maar China stuurt ze doorgaans terug waarna ze in Noord-Korea in de gevangenis vliegen.
En als ze dus naar belgie geraken gebeurt dat niet, waar zullen ze dus het liefste naartoe vluchten?

Kosovo naar Servië. Een vrij normale vlucht voor de Serviërs die door de Albanese meerderheid bedreigd worden.

Maar niet voor de kosovaarse moslims die door de serviers bedreigd werden. Ook die zijn een pak beter af in belgie, ipv "buurland" servie

Nee, maar zoals eerder vermeld ken ik er wel enkele waarmee ik zeer dikwijls contact heb. Ik ben persoonlijk ook geen moslim, gangster of drugsverslaafde, mag ik dan ook geen mening hebben over moslims, gangsters of drugsverslaafden? Als iedereen hier zo begint zou hier niet veel meer te zeggen vallen. Geen VB-lid? OK, dan mag je geen mening hebben over het VB ;)

Neen maar hoe kan je "persoonlijke" ervaring hebben als je zelf niet in de situatie zich bevind? Hoe kan je zeggen hoe drugs voelen als je nooit drugs gebruikt heeft?

Wel ik zit persoonlijk in die situatie en ik kan je zeggen: dat is helemaal geen probleem. Maar net zoals in elk huwelijk/relatie is dat iets persoonlijks.

Het enige waar je een punt zou kunnen hebben is dat vlamingen over het algemeen nogal koud zijn in relatie tot hun familie, franstaligen hebben dat al veel minder daaarom dat je opmerking over "buitenlanders" slecht gekozen was.

k995
28 september 2005, 10:28
Vrouwen terug aan de haard staat niet in het partijprogramma. Tegen abortus zijn is niet hetzelfde als vrouwen minderwaardig vinden.

Maar het is wel herhaadelijk gezegd door kopstukken EN word niet tegengesproken als anderen van de partij het ook zeggen

En dat staat, in tegenstelling tot wat jij beweerde, niet in het partijprogramma.

Abortus staat er wel degelijk in, vrouw aan de haard stond erin .

Het probleem is dat vele moslims hun geloof zeer ernstig nemen, terwijl dat bij de christenen veel minder het geval is. Er zijn wel degelijk christenen die je zonder enige terughoudendheid als even enthousiast als de Taliban kan beschouwen, maar zelfs de meerderheid van de radicale christenen kijkt met zeer grote argwaan naar die groep.

En volgens jou steunen bijna alle moslims terroristen? Onzin natuurlijk in belgie steunt maar een klein deeltje van de moslims terrorisme. Voor de est zijn ze net zo tegen de VS als de gemiddelde belg en zou je dus alle christenen en atheisten ook moeten weigeren.

http://reason.com/9811/col.olson.shtml
Het probleem is dat het opvolgen van radicale moslimsleiders bij moslims meer sociaal aanvaard is. Vandaar bijvoorbeeld dat je regelmatig hoort van moslims die homo's of vrouwen zonder sluier aanvallen.
Met het VB in belgie veroordeeld voor racisme zou ik niet beginnen kappen op moslims die radicale leiders volgen hoor. Beide zijn idd verkeerd maar het aantal radicale moslim leiders dat constant zit te kappen op homo's en vrouwen zonder sluiers zijn op 1 hand te tellen in belgie. Daar kan trouwens iets aan gedaan worden, het stoppen van migratie is dan wel een verkeerde reactie.

Een paar lettertjes op de identiteitskaart maken me veel minder uit dan de gemeenschap waar ze deel van uitmaken.

Ach ja dus eens marokaan, altijd marokaan? Dan bestaan er ook geen belgen en geen vlamingen en geen ... Onzin iemand geboren en getogen in belgie is belg en die moet niet voldoen aan jouw "blonde haar blauwe ogen" definitie.

Zeg me eens wat voor jou "een belg" dan wel is.

Omdat, zelfs rekening houdend met de occasionele overdrijving, er wel degelijk ernstige problemen zijn die specifiek verband houden met een bepaalde groep. En als de overheid problemen niet wil of kan aanpakken, problemen die ze zelf veroorzaakt heeft met een laks en verkeerd beleid, en in de plaats daarvan problemen minimaliseert, dan is het zeer normaal dat men daartegen reageert.
Ja, maar je vergeet dat de overheid het wel degelijk "probeert" en dat die problemen oplosbaar zijn zonder drastsiche maatregelen zoals jij voorstelt. je gebruikt het eerder als excuus ipv reden.

zarathustra
28 september 2005, 12:36
:lol: wat een onzin sorry hoor het ging hier oer het VB en jij begint "ik denk" Buiten dat jij eigenlijk filip de winter bent maakt het niks uit wat je denkt . Het VB wil abortus verbieden, punt gedaan. Als je dat "vrouwvriedenlijk" noemt :roll:

al het voorgaande in die post is gewoon gezever, dus dat even terzijde.

Het ging hier helemaal niet over het VB het ging over migranten en daaruit volgende westere cultuur vs. andere. Als jij daar oude standpunten van het VB wil bij te pas sleuren is dat uw probleem niet het mijne. Dat ze abortus willen verbieden is grote onzin, misschien terugschroeven, maar niet verbieden.

Nuja, blijkbaar mag je alleen een mening hebben over die partij als je in het bestuur zit :ironic:

zarathustra
28 september 2005, 12:39
ahja, vraagje aan praetorian : ik weet dat je vindt dat cultuur geen eenheidsworst mag zijn, du ook dingen als opera,ballet, etc. dienen aan bod te komen. Maar daarom moet toch niet iedereen zich daar met bezig houden? Daarom dat ik niet vat wat er "onrustwekkend" is aan het feit dat maar 10% eg. al eens de opera bezocht. Als die 10% dat wil doen goed, voor hen. Maar je kan de andere 90% toch niet dwingen het interessant te vinden.

Deus ex Machina
28 september 2005, 13:00

nu dit terzijde, maar hoe wil jij dan hoe het zit met de abortuswet?

volpetrolski
28 september 2005, 13:02
ahja, vraagje aan praetorian : ik weet dat je vindt dat cultuur geen eenheidsworst mag zijn, du ook dingen als opera,ballet, etc. dienen aan bod te komen. Maar daarom moet toch niet iedereen zich daar met bezig houden? Daarom dat ik niet vat wat er "onrustwekkend" is aan het feit dat maar 10% eg. al eens de opera bezocht. Als die 10% dat wil doen goed, voor hen. Maar je kan de andere 90% toch niet dwingen het interessant te vinden.

Wil je nu zeggen dat cultuur zich beperkt zich dus tot opera, ballet en de rest van die niche? Ik denk niet dat praetorian dat bedoelde. Hij bedoelde eerder zoiets van steek uw neus eens wat meer buiten, zodat je de beweegredenen begrijpt van migranten, in plaats van daar domweg op zitten in te beuken in de teneur 'ik begrijp niet waarom'. Ook typisch de houding van het Vlaams Blok trouwens. Die kicken gewoon op vervreemding van verschillende culturen. ==> nog meer onbegrip ==> nog meer frustratie ==> nog meer angst ==> nog meer haat ==> ... ==> nog meer gezeik op dit forum.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb ook weleens mijn twijfels over de beweegredenen van bepaalde individuen. Maar beperkt zich niet tot migranten alleen.

Preske
28 september 2005, 15:04
op verzoek van threadstarter is dit gesloten.
hij zal een deel II opstarten.