PDA

Volledige versie bekijken : FIFPro WORLD XI: Wereldelftal van het jaar

Time
20 september 2005, 04:17
Tussen april en juli hebben 38.000 professionele voetballers over de hele wereld hun “World XI” kunnen kiezen, bestaande uit één doelman, vier verdedigers, vier middenvelders en twee aanvallers. Dat heeft geleid tot de volgende lijst van 55 genomineerden.

De Premiership in England telt met 19 spelers het grootste aantal kandidaten, gevolgd door de Italiaanse Serie A met 18 genomineerden, de Spaanse Liga met 13, de Duitse Bundesliga met 3 en tenslotte de Nederlandse eredivisie met 2 kandidaten: Alex en Mark van Bommel.

AC Milan is met 10 spelers de club met de meeste genomineerden, Chelsea heeft er 8, Real Madrid 7, Manchester United en Juventus 6, Barcelona 5, Arsenal 4, Bayern München 3, Inter en PSV Eindhoven 2, en Champions League winnaar Liverpool en Valencia hebben er elk één.

Wanneer we naar de nationaliteiten kijken leidt Engeland met 10 spelers, gevolgd door 9 Brazilianen, 7 Italianen en 5 Fransen en Argentijnen. Er staan 4 Nederlanders en Portugezen in de lijst, 3 Spanjaarden, 2 Duitsers en Tsjechen en er is één speler genomineerd uit de landen Zweden, Ivoorkust, Oekraine en Kameroen.

Dit was al een maand bekend, deze avond (allez, gisteravond:p (19/8)) is daaruit het beste elftal ter wereld verkozen:

Doel: Dida (Milan)
Verdediging: Cafu, Nesta, Maldini (Milan), Terry (Chelsea)
Middenveld: Lampard, Makelele (Chelsea) Ronaldinho (Barcelona), Zidane (Real)
Aanval: Eto'o (Barcelona), Sjevtsjenko (Milan)

Zeer opmerkelijke score imo:) Milan heeft er maar liefst 5 spelers instaan :eek:
wereldvoetballer van het jaar werd Ronaldinho

lijkt me al bij al wel een duidelijke, logische uitslag

MilM
20 september 2005, 20:18
da doe deugd als fan van AC Milan :p

Over de doelman. Moeilijk. Buffon is toch een wereldkeeper. Maar hij is natuurlijk ook een showman. Dida is echt een shitterende keeper en wordt wa onderschat in de media en bij het grote publiek.

Cafu durft ook wel eens zijn defensieve taak te vergeten. Deportivo - Milan ben ek nog nie vergeten. Hij zorgde heel dne tijd wle voor aanvallende impulsen, maar ze kregene r wel mooi 4 op hun doos :( .

Middenveld vin ek toch wa raar me imo 3 AMC's. Echt flankspelers kun ge ze nie noemen, alhoewel ronaldinho waarschijnlijk wel een eprfecte flankspeler zou zijn. Maar daar moesten ze waarschijnlijk dus geen rekening mee houden. Ik had daar graag kaka nog bijgezien, maar ge kunt nie al willen :p

aanval is ook zeer moeilijk. Sheva blijft zich elk jaar bewijzen, Eto zal da nu ook mogen doen ;)

EDIT: en waarom kunnen ze nooit eens shevchenko zetten :-/

dommel
20 september 2005, 22:17
Raar dat Ji-Sung Park zelfs niet eens bij de 55 geslecteerden zat.
En op de basis van dit seizoen vind ik het vreemd dat Zidane boven Gerrard verkozen wordt.

Maarja 38.000 professional footballplayers can't be wrong :)

Time
20 september 2005, 22:23
ja idd, kaka ontbreekt daar imo ook in, pure klasse:):p

Dieleman_F
20 september 2005, 22:28
waar is gerrard? :doh:

sub-d!
20 september 2005, 22:28
Over de doelman. Moeilijk. Buffon is toch een wereldkeeper. Maar hij is natuurlijk ook een showman. Dida is echt een shitterende keeper en wordt wa onderschat in de media en bij het grote publiek.

hmm... met alle respect voor dida (m'n favoriete milan-speler) vind ik niet dat hij te weinig aandacht krijgt, als je vergelijkt met buffon bv.
hij (dida) speelt niet elke dag zoals tegen Inter hé :)
maar ik vind toch wel dat keepers te weinig aandacht krijgen voor hun goede prestaties, in het algemeen.
zoals ik ergens las: " Jij wordt een topspeler als iedereen je slechte dag herinnert" (of zoiets..) ;)

-TaRoT-
21 september 2005, 09:23
waar is gerrard? :doh:

idd, kzie hem niet staan, verdiend zeker een plaatsje in dat elftal..., die zit mss op de fifa bank :sop: