PDA

Volledige versie bekijken : Hoge school: de eerste dag

Dj Aero
19 september 2005, 17:45
vertel hier uw ervaringen van de eerste dag hoge school, vermits er veel vandaag zijn begonnen. ik zal alvast beginnen met de mijne.

wij kwamen er aan (wij waren met 4 man die elkaar al kende van vorige jaren) en we kwamen samen in een auditorium. Eerst kregen we een uitleg, waarin eigenlijk niets nuttigs verteld werd. Dan gingen we naar onze klassen waarin we een blackboard initiatie gingen krijgen maar dat ging uiteindelijk niet door omdat het niet werkte en omdat onze groepsbegeleider er nog niet was.
nadien deden we een kids game, een zogenaamde stadsrally. we werden verdeeld in groepe van 7 man. en dan moeste we doort stad 10 van die belachelijke opdrachtjes doen. gedichtjes vanbuite leren en shit, echt dom. dan nadien om 15u mochte we naar huis. dus wij vertrekke, en ineens zegt er zo nog een docent in de rapte da als ge les hebt in een lokaal met een S voor dat ge dan in nen andere campus zat. dus wij wiste da totaal nog ni, al een chance want anders haddek morge vroeg al op nen andere campus gestaan. Een groot deel van mijn groep weet dat dus ni. Eindconclusie is dus dat de eerste dag slecht georganiseerd was. Het was wel een eel grote groep maar dan nog...

het gaat om de richting office management e-office/events/international op KdG antwerpen...

hoe was het bij jou?

syndrom
19 september 2005, 17:47
morgen moet ik naar een info voormiddag en de 26ste beginnen we met de les, kheb nogal zenuwen omdak daar niemand ga kennen

Black Night
19 september 2005, 17:47
Niet iedere hogeschool is reeds begonnen, hoor :). Hogent bijvoorbeeld start volgende week pas (26/9).

syndrom
19 september 2005, 17:50
idd hogent waar ik dus zit

Sir. K
19 september 2005, 17:59
jep hogent ik ook... alleen is de infodag voor mij vrijdag..

Dj Aero
19 september 2005, 18:04
ah ok. ik wist dat ze niet allemaal al begonne waren. in antwerpen toch al een deel...

Gentille
19 september 2005, 18:05
ik moet woensdag naar hogent, accountancy fiscaliteit

P2K-
19 september 2005, 18:08
ik heb woensdag mijne infodag en bespreking voor de eindwerken. Begin dan ook pas de 26e met de lessen.

zit op kaho sint-lieven aalst.

syndrom
19 september 2005, 18:09
aja ik volg dus orthopedagogie

Destroyer
19 september 2005, 18:10
ik heb 30 sept infodag en dan 3 oktober men eerste 3 uur les :unsure: wel UGent dat ik zit (geschiedenis)

jvc
19 september 2005, 18:10
Donderdag infodag en 26 september begin ik in het PIH te Kortrijk.

pro_Vlaming
19 september 2005, 18:12
Ik ben al 2 weken begonnen met men 2e jaar lucht-en ruimtevaarttechniek aan de unif in Delft.
Het ziet er een druk jaar uit, ook niet makkelijk :angry:

casualties
19 september 2005, 18:13
vandaag en morgen was infosessie voor 1e jaars..

woensdag beginnen de lessen

vandaag niet op die infosessie geweest (dom van mij ma ok) en ga morgenvroeg toch eens gaan naar daar..

Invader
19 september 2005, 18:20
1 uur info enz, dan naar huis, paar mensen leren kennen, wel tof dus :)

den Acid Burn
19 september 2005, 18:28
wij beginnen maandag de 26e pas terug
maar het is voor mij al het laatste jaar en ik ken iedereen dus al en ga dan ook terug vol goesting naar school na deze deugddoende vakantie :p

the boogyman
19 september 2005, 18:29
donderdag infodag kaho st-lieven gent en dan maandag beginnen met de lessen.. :)

Vlaams_front
19 september 2005, 18:32
Lol twas gewoon saai. Het verslag:

10.00 opstaan om nog even te genieten vooraleer de school terug start. Om 14.00 werden we daar verwacht dus mn maat pikte me hier op rond 13.15. Ginder aangekomen moesten we met zn allen (90 man) in een speciale show-zaal gaan zitten waar we nen uitleg kregen over wat we het komende uur gingen doen en wat we morgen en overmorgen (uitstap met alle eerstejaars om kennis te maken) gingen doen. Daarna werden we ingedeeld in groepkes van 20 waarna we naar de kelder werden geleid om papieren in te vullen, papieren te tekenen, foto te maken voor studentenkaart,... Dan was er een korte rondleiding en wat info over hoe je je studentenkaart kon herladen (via machientje in de muur) en de klas indeling.

Hierna was het uur om en mochten we eindelijk naar huis.

Waar zitten jullie trouwens? Ik op de KHK in geel.

't is Ironisch!
19 september 2005, 18:35
Ik doe Vastgoed aan hogent.
En ik weet NIX.
Over slecht informeren gesproken..
Hopen dat ik deze week een brief krijg anders zal ik eens moeten bellen :p

menlor
19 september 2005, 18:38
ehb officiel ook de 26 ma op 23 voor de eerstejaars ( ik dus )

DBK
19 september 2005, 18:38
ik heb vandaag al echt les gehad, den donderdag had ik infodag. 1e dag viel wel mee, kwas me nog iemand dak ken daar. wel heel de dag les gehad van dezelfde lector, al een chance dat percies wel nen sympathieke mens is :)
ik zit op Plantijn Hoge School, richting Industrial Sales Engineer.

Werre
19 september 2005, 18:46
vandaag info dag gehad in hogent ( bme ) viel wel mee, 26/09 beginnen de lessen

sleejer
19 september 2005, 18:48
vrij easy eersten dag ... gewoon lessenrooster, regelement en al die usual brol gekregen me wa uitleg bij ... dan naar een of andere aula met nog wa algemene info, en dan mochten we naar huis :)

ik doe accountancy-fiscaliteit @ KDG groenplaats

zarathustra
19 september 2005, 18:54
dat klinkt nogal middelbare school achtig, die dag van de threadstarter :p

Dj Aero
19 september 2005, 18:54
dan was u eerste kdg dag al beter

*edit* ik voelde mij idd NIET op een hoge school niveau

Darth-Falcon
19 september 2005, 19:14
trust me , als het erop aankomt is kdg een hoge school als een ander

ik zit op kdg hoboken (iwt) en hier was direct les zonder enige vorm van introductie (2de jaar wel), velen hadden nie eens ne rooster en zijn op goe geluk na t school gekomen, ook al omda da stom blackboard offline was

Spoox
19 september 2005, 19:31
nice choice gentille (richting en school) :)

Bubbling Zombie
19 september 2005, 19:37
zelfde als voorgaande jaren

-> 12 uur binnen
-> ne stapel papieren
-> studentenkaarten
-> 12:45 buiten
-> 3 uur pinte gaan pakken

ook kdg :p

go_ndw
19 september 2005, 19:40
Hogeschool Antwerpen -> Bedrijfsmanagement -> Grensverleggend Ondernemen.

Om 9.00 koffie'tje gaan drinken, ->
Om 10.00 naar binnen,->
Papieren in ontvangst nemen,->
wat tekenen,->
om 11.30 al buiten

SaKT
19 september 2005, 19:46
pff kbegin morge met een introductiedag;
van 8.30 tot 17.30, veel te lang naar mijn goesting
en den 22ste "starten de lessen" :p

kga communicatiemanagement in gent (artevelde hs)

Lacuna
19 september 2005, 20:03
Kzit aan Hogent , departement vertaalkunde en we beginnen ook pas volgende week. Tis mijn laatste jaar trouwens :woohoo:

Krayola
19 september 2005, 20:17
Ik ben vorige week maandag al begonne aan de KHM Mechelen. Richting : informatiemanagement en -systemen.
We moeste daar om 10h00 zijn. Toespraak van trajectleidere enz in auditorium. Daarna klassenverdeling afgeroepen. Me onze 'begeleider' dan rondleiding in verschillende gebouwen gedaan (trok eigelijk op niks imo, ge hoorde der bijna nix van en over alles rap over gegaan). Daarna in klas gezeten en ons zelf (27 man in onze klas) even kort voorstellen + nog overlopen van curricula + lessenrooster.
Dan wast gedaan om 12h00. En we konden naar huis. \o/
Al bij al viel die dag nog wel mee alhoewel ik 's ochtends nog wat zenuwen had, maar als ge dan op den trein op weg zijt me uw vrienden, verdwijnen die zenuwen wel.
Maar dan de dage erna in totaal al direct 12 uur les gehad nl. programmalogica.

pegasimus
19 september 2005, 20:30
Vandaag eerste dag gehad @ Phlimburg in hasselt, accountancy-fiscaliteit. Vorige week introductiedag gehad. Morgen beginne de lessen pas.

Vandaag eigenlijk ni veel gedaan. Om half 9 begonnen. Blijkbaar moest ge uw laptop bij hebben om die printers te configureren om af te drukken via het draadloos netwerk maar da stond ni in die brief dus helft van de klas zat zonder laptop, ander helft om de haverklap nr de laptopdienst omdat ze problemen hadden. Hadden rond 11 uur gedaan.

Sfeer in de klas valt goed mee... dus zie het wel zitten om morgen van 12.30 tot 15.30 te boekhouden :)

Vlaams_front
19 september 2005, 20:54
Nog mensen hier die lid zijn geworden van een studentenvereniging?

Blue_Fox
19 september 2005, 21:09
Kzit aan Hogent , departement vertaalkunde en we beginnen ook pas volgende week. Tis mijn laatste jaar trouwens :woohoo:

yups

ken ook in die schole gezeten, campus mercator, moar vroag me nie achter namen zulle, enkel de die van duits weet ik nog, derwael en devos, kan da?

Babs
19 september 2005, 21:15
10 uur opt school, was wel wat nerveus, tis sebiet allemaal nieuw :p
campus is in mijn ogen ferm groot, want ik zat op een redelijke kleine school vorig jaar :p
der zijn ongeveer 10 klasse van 30, ook in tegenstelling tot vorig jaar mn klasje van 13
de klas op zich val vree goe mee, spontane aangename mensen opt eerste zicht
en we hebben introductiespelletjes gespeeld :D

zit op kattenberg btw, lager onderwijs Artevelde

morgen boeken enzo en nog wat uitleg
woensdag spreken en zingen :help: :doh: :x :eek:
en donderdag en vrijdag terug verlengd weekend :D

tbegint allemaal goed dus ;) succes aan iedereen trouwens

Lacuna
19 september 2005, 21:33
yups

ken ook in die schole gezeten, campus mercator, moar vroag me nie achter namen zulle, enkel de die van duits weet ik nog, derwael en devos, kan da?
Sorry, ik doe Frans-Spaans. Ik ken geen enkele naam wat betreft de Duitse vakgroep :p

xbox
19 september 2005, 21:35
bedrijfsmanagement - KHK departement Turnhout hier, zijn vandaag begonnen

tsteekt me nu alweer terug tegen :sop:

Yannos
19 september 2005, 21:36
IMS op de KHM (Mechelen).

Krankzinnig saai.
(2de jaar, dus al leuk wat les gehad).

Timmie
19 september 2005, 21:47
ik heb 30 sept infodag en dan 3 oktober men eerste 3 uur les :unsure: wel UGent dat ik zit (geschiedenis)
Hehe een collega :p

ik start de 26e (KUL)

Nog mensen hier die lid zijn geworden van een studentenvereniging?
Misschien ga ik bij Historia :)

roslar
19 september 2005, 21:59
Jihaa, mijn eerste dag les begon goed.

vorige week woensdag introductiedag: inleiding, lessenrooster en rondleiding

Vandaag dus om 13 u les
economie: viel mee
engels: viel mee
statistiek: laat me niet lachen :evil: poepsimpel

ik zit dus in eht eerste jaar accountancy - fiscaliteit aan de katho departemetn hantal in kortrijk

sneller
19 september 2005, 22:08
eeh, zit hier iemand op pothoekstraat KDG?

Kmoet daar zo op blackboard van voor een vakuur op te zoeken, maar kweet de url niet meer :(

Ohja, da studentenvereniging is da bij jullie ook zo 10 euro lidkosten?

xbox
19 september 2005, 22:11
statistiek: laat me niet lachen :evil: poepsimpel

wact nog een maandje of twee, je komt op beiden knieën teruggekropen

Jayvie
19 september 2005, 22:13
Lol twas gewoon saai. Het verslag:

10.00 opstaan om nog even te genieten vooraleer de school terug start. Om 14.00 werden we daar verwacht dus mn maat pikte me hier op rond 13.15. Ginder aangekomen moesten we met zn allen (90 man) in een speciale show-zaal gaan zitten waar we nen uitleg kregen over wat we het komende uur gingen doen en wat we morgen en overmorgen (uitstap met alle eerstejaars om kennis te maken) gingen doen. Daarna werden we ingedeeld in groepkes van 20 waarna we naar de kelder werden geleid om papieren in te vullen, papieren te tekenen, foto te maken voor studentenkaart,... Dan was er een korte rondleiding en wat info over hoe je je studentenkaart kon herladen (via machientje in de muur) en de klas indeling.

Hierna was het uur om en mochten we eindelijk naar huis.

Waar zitten jullie trouwens? Ik op de KHK in geel.

Oh, gij gaat plezier hebbe morge en overmorge... Das morge poepeloerezat zijn zelle! Allee, zo was da bij mij toch een paar jaar trug... Kheb nog nooit zo nen harde kater gehad als toen, ni te gelove... Kwas blij toen we eindelijk met de bus trug aankwamen!

Holy Paladin
19 september 2005, 22:16
uurke uitleg gekregen.. of ik wist het al, of ik moest het niet eens weten :sleep:

Vlaams_front
19 september 2005, 22:23
Oh, gij gaat plezier hebbe morge en overmorge... Das morge poepeloerezat zijn zelle! Allee, zo was da bij mij toch een paar jaar trug... Kheb nog nooit zo nen harde kater gehad als toen, ni te gelove... Kwas blij toen we eindelijk met de bus trug aankwamen!

Weet jij toevallig wat er daar in de nammidag gebeurt? toch geen stomme bosspelletjes?

Still DRO
19 september 2005, 22:24
Begin 26sept, HOgent, 2de jaar Handelswetenschappen..

Weet nog niet direct, wie er allemaal nog slaagde in tweede zit. We zien het maandag wel

grtz

slijpschijf
19 september 2005, 22:28
Das eigenlijk nog zoals int middelbaar :O

ixxel
19 september 2005, 22:34
Hogeschool Antwerpen -> Bedrijfsmanagement -> Grensverleggend Ondernemen.

Om 9.00 koffie'tje gaan drinken, ->
Om 10.00 naar binnen,->
Papieren in ontvangst nemen,->
wat tekenen,->
om 11.30 al buiten

euhm voor mij exact etzelfde.. we zitte precies in zelfde klas :oink:

Jayvie
19 september 2005, 22:35
Das eigenlijk nog zoals int middelbaar :O
Das echt waar.
Ze zegge da ze u daar anders behandele dan int middelbaar, maar da hangt toch ook van leerkracht tot leerkracht af.
Sommige docenten zijn nog even persoonlijk dan leerkrachten in het middelbaar.. Da zijn dan ook de tofste meestal.

zarathustra
19 september 2005, 23:56
Das echt waar.
Ze zegge da ze u daar anders behandele dan int middelbaar, maar da hangt toch ook van leerkracht tot leerkracht af.
Sommige docenten zijn nog even persoonlijk dan leerkrachten in het middelbaar.. Da zijn dan ook de tofste meestal.

dat hangt dan toch af van persoon tot persoon :p

Ik "haat" dat persoonlijk gedoe. Voor mij is een leraar iemand die mij iets leert en of zijn vrouw nu gisteren naar de ikea is geweest gaat me niet aan. Daarom dat het unief systeem me ook veel beter ligt.

Kid_C
19 september 2005, 23:59
vandaag eerste lesdag gehad

maatschappelijke veiligheid, KATHO kortrijk, departement ipsoc :)

Tazz_
20 september 2005, 00:06
donderdag infodag kaho st-lieven gent en dan maandag beginnen met de lessen.. :)
1ste of 2de jaar? ik heb vrijdag infodag, maandag aan't 3de jaar al beginnen :sad:
en tzal verdorie er meteen invliegen worden.. het zwaarste semester van alle 3 de jaren samen, en dan 3 maanden stage :)

EvilBork
20 september 2005, 00:13
hoe pijnlijk... al die mensen die nu al naart school moeten en ik die schoon in mijn bed lig te maffen :(

kvoel met jullie mee!

Kazier
20 september 2005, 00:19
Infodag op Howest was saai, bier was warm (studentenclub gaf een vat) en BBQ koud.
Eerste schooldag is woensdag, op mijn verjaardag...

Schone Kado :s

sQueal
20 september 2005, 00:20
Vandaag mijn eerste dag gehad; twas nogal chaotisch; docenten die niet opdaagden enzo...
Nogal grote groep ook (140); maar naart schijnt valt da af tot 70 tegen de kerstvakantie :s

Morgen half dagje!

Audiovisuele Technieken - NARAFI in Brussel

яεδ ρερρε
20 september 2005, 00:25
begin den 3e oktober; eerste jaar bur ingenieur aan ugent
30 september infodag ofzo

Fr3aK
20 september 2005, 00:51
IMD aan de KH Mechelen.

Vorige week al begonne met een soort inledingsweek, vandaag eersten dag les, redelijk aangenaam...

Meer heb ik ni te zeggen, tis nog maar het begin eh :)

fuze
20 september 2005, 08:28
Bedrijfsmanagement marketing-accountancy KHLeuven dep ECHO.

Eerste dag duurde veel te lang voor die paparassen, van 11:30 tot 15:00. Ik voelde mij ook niet op "hogeschool" niveau zoals ze ons altijd verteld hebben. Maarja, misschien betert dat nog (hopelijk).

Wundagore
20 september 2005, 08:47
donderdag heb ik mijn introductiedag en het academie jaar start dan de 26ste
de laatse week waah :eek:

ps: Toegepaste Informatica aan XIOS hogeschool diepenbeek

stoffer
20 september 2005, 09:09
Alles is altijd slecht georganiseerd en de studenten krijgen de info meestal te laat.
Gewoon uzelf erover zetten en fun maken.

Ohja ik begin pas den 3en oktober :tongue:

MyDyingBride
20 september 2005, 10:06
30 september introductiedag - 3oktober eerste lesdag Ugent (Taal -en Letterkunde)

Ether
20 september 2005, 12:37
kbegin pas 3 oktober
2de jaar, handelsingenieur @ UGent

Massis
20 september 2005, 12:40
overmorgen infodag en cursusse kopen

maandag school

(1e toegepaste informatica Xios diepenbeek)

the boogyman
20 september 2005, 12:43
1ste of 2de jaar? ik heb vrijdag infodag, maandag aan't 3de jaar al beginnen :sad:
en tzal verdorie er meteen invliegen worden.. het zwaarste semester van alle 3 de jaren samen, en dan 3 maanden stage :)

1ste ;) elektronika-ICT richting ICT :)

FeNiX4LiFe
20 september 2005, 12:48
volgende week maandag begin ik maar :)
4de jaar ind ing inf aan Hogent :)

Shady
20 september 2005, 13:30
ik doe hogent > afdeling aalst > 1ste jaar marketing

vorige maandag om mijn boeken geweest,maar ik begin mar op de 26sten :p

Dennoman
20 september 2005, 13:30
Ik begin volgende week maandag (introductiedag) aan de KUL ^^
En van enkele mensen waar ik het al van gehoord heb, viel hun eerste dag hogeschool goed mee ^^ (leerkrachtenopleiding)

xml
20 september 2005, 13:33
ik doe hogent > afdeling aalst > 1ste jaar marketing

vorige maandag om mijn boeken geweest,maar ik begin mar op de 26sten :p

Zeker bij Mercurius gaan dan. ;) (www.mercurius-aalst.be)

nick™
20 september 2005, 13:40
vandaag info/administratie-dag gehad om 9 uur (...). Verse studentenkaart, Atomos-kaart (studentenvereniging) & boeken gaan halen.
En toen naar huis
Ik zit in het 2e jaar TI op de KHK in Geel.
Ten donderdag beginnen seh :)

Dennoman
20 september 2005, 13:42
Njah, mijn broer heeft ook op KHK gezeten... het is daar tof om te wonen als jongere, ben ik verzekerd :p

majonijntje
20 september 2005, 13:44
ik was donderdag al een keertje naar school geweest voor lesrooster en jaarplanning en boeken enzo... gisteren was eerste schooldag, begon voor mij om 8.30u, en was niet echt iets speciaals, Nederlands uitdieping, kennisgemaakt met nieuwe leerkracht, gebrainstormd over onze drama-projectweek, duurde tot 10.20u.
dan zijn we met een paar man naar de cinema gegaan omda we twee springuren + middagpauze hadden en 's middags van 13.30u tot 16u agogische vaardigheden, van een leerkracht die dacht da ze lesgaf in een lagere school en in haar handen klapte om stilte te vragen :p die heeft aan't einde een aflevering getoond van Witte Raven, dus da viel nog wel mee :cool:
vandaag heb'k m'n wekelijks vrije dagje, en morgen vliegen we der verder in...

(is leerkrachtenopleiding secundair onderwijs in KdG, 2de jaar overigens)

Warlock
20 september 2005, 14:07
ik was van plan eens te gaan zien
..maar heb me overslapen :sleep:

Wundagore
20 september 2005, 14:11
overmorgen infodag en cursusse kopen

maandag school

(1e toegepaste informatica Xios diepenbeek)

Nice, zijde ook naar die introductie cursus wiskunde geweest ? :)

oh well c u donderdag

Nullius
20 september 2005, 14:42
Deze vrijdag infodag en dan maandag beginnen met de cursussen.
Maar 't zijn precies spellekes spelen bij anderen ?
Bij ons is't chill, maar buiten enorm veel activiteiten van de studentenclubs (yeeha ! :P) zijn er vanaf de eerste dag toch al lessen zenne.
Ni dat die profs enzow allemaal stijfkoppe zijn, maar ze geven hun vak wel serieus.

Het grote verschil tussen de hogeschool/unief en het middelbaar was voor mij de vrijheid. Als ge een les wilt missen, who cares (behalve de verplichte natuurlijk ;)).
Taken hebt ge ni of toch veel minder en straffen ? Het ergste da ge kunt hebbe is da ge buitenvliegt uit een les.
Als da gebeurt, praat ge gewoon is me dien docent achteraf en ge houdt u wa koest.
Ge MOET niks, en da is voor sommigen heel gevaarlijk, en voor anderen dan weer bangelijk goe. Ik was er in't middelbaar meestal met de hakken over de sloot door. Ik KON het wel, maar ik WILDE ni, enkel en alleen omdat het MOEST. Nu heb'k m'n jaar afgesloten met onderscheiding.
Als ge een heel week niks wilt doen ... doet dan een heel week niks. Gewoon zien dat ge da op tijd inhaalt. In't middelbaar kunt ge da ni want ge hebt niks anders dan taken, toetsen, ...

Voor alles eerstejaars: schrijf u in bij een studentenclub .. da is gewoon zalig veel fun !
Zie dat ge in't begin goe me alles meedoet en dan begint ge iedereen van uw club goe te kennen en iedereen u en voor de rest is't heel't jaar feest ;)
Ook laten dopen ! Laat u niks wijsmaken ... den doop is altijd fun, ni omda ge vettige dinges moet eten enzow, maar gewoon omda ge da allemaal samen met andere schachten beleeft !
In slechte tijden maak je de beste vriend(inn)en ... awel, da's hier ook het geval.
En ze gaan u echt niks aandoen, want dan hebben zij er ook niks nimmer aan.

Schrijft u dus maar vlug in bij de plaatselijke studentenclub ;)

Anyway ... ik begin dus de 26e :D

virox
20 september 2005, 18:15
Hogent > Handelswetenschappen

vandaag introductiedag da was saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, helen dag in een auditorium luisteren naar iemand die dingen vertelde da'k al 100x gehoord had. 't enige da'k bijgeleerd heb is welk uur ik donderdag achter m'n boeken moet.

Maandag nog nen halven introductiedag :/ mor ook al les en dan eindelijk lessentabellen.

speckie1987
20 september 2005, 18:26
ik moet woensdag naar hogent, accountancy fiscaliteit

ik ga ook na ho gent mercator ook accountancy fiscaliteit mn eerste jaar ;)

Gentille
20 september 2005, 18:29
ik ga ook na ho gent mercator ook accountancy fiscaliteit mn eerste jaar ;)

see you tommorow than :p ;)

speckie1987
20 september 2005, 18:32
kzou liever nog wa thuis blijvn :applause:

maarja hopelijk vind ik mn trein want daar ben ik totala niet meer vertoruwd :unsure:

SilentSpring
20 september 2005, 18:38
Begin 26sept, HOgent, 2de jaar Handelswetenschappen..

Weet nog niet direct, wie er allemaal nog slaagde in tweede zit. We zien het maandag wel

grtz
hmm, oe was et eerste jaar? volgend jaar gak da miss doen, ofwel aan hogent ook, ofwel in brugge aan khbo of howest. hangt ervanaf ofdak master og gewoon bachelor ga doen

Booster
20 september 2005, 18:51
gisteren was het mijn 1ste lesdag

2 uur personenbelasting van de burgemeester van buggenhout (was ook te zien in het robrapport :p): waren plezant :p
2 uur financiele analyse: vielen mee

mauron
20 september 2005, 19:06
Ik begin volgende week maandag (introductiedag) aan de KUL ^^
Idem ^^

L0k1-
20 september 2005, 19:10
ik morgen MCT phh weeral vroeg gaan opstaan om de trein van 7.36 in lokeren te gaan halen :p

Holy Paladin
20 september 2005, 19:22
tsk ik om 7 uur al :(
ook mct btw, welke groep zit ge?

Dj Aero
20 september 2005, 19:35
de 2de (eerste lesdag) was al een groot verschil me de eerste dag. tziet er echt dikke chill uit. goe gelachen, ... ik hoop da ik de verleiding van TE veel te feeste kan weerstaan :D we zulle proberen. ik voel mij enkel zo fucking jong in de groep, echt iedereen die daar zit heeft al eens gestudeerd of is ouder. ik wordt uiteindelijk pas volgend jaar 18... maarja, een jaar blijven plakke op secundair had mss ZO slecht nog ni gewist :D

skully25
20 september 2005, 19:53
ben vorige week vrijdag begonnen, eerste jaar automechanica in katho kortrijk

ziet er een leuke campus uit, en tschoon weer helpt ook wat mee bij de sfeer, enkel beke miserie om parkeerplaats te vinden als ge een beetje later toekomt, en de drukte smorgens en savonds is echt niet te overzien, dus es later thuiskomen of te laat komen op school zal wel wat vaker voorkomen of vorig jaar
uurregeling is ook wat eigenaaridg, de middagpauze duurt van 12u45 tot 13u30, en ik heb 8 * 60 minuten op een volle dag

is ondertussen al mijn tweede jaar hogeschool, vorig jaar grafisch en digitale media gedaan in arteveldehogeschool in mariakerke, niet geslaagd en oegenaamd geen zin om te bissen, ben dus maar van richting verandert

speckie1987
20 september 2005, 20:04
ben vorige week vrijdag begonnen, eerste jaar automechanica in katho kortrijk

ziet er een leuke campus uit, en tschoon weer helpt ook wat mee bij de sfeer, enkel beke miserie om parkeerplaats te vinden als ge een beetje later toekomt, en de drukte smorgens en savonds is echt niet te overzien, dus es later thuiskomen of te laat komen op school zal wel wat vaker voorkomen of vorig jaar
uurregeling is ook wat eigenaaridg, de middagpauze duurt van 12u45 tot 13u30, en ik heb 8 * 60 minuten op een volle dag

is ondertussen al mijn tweede jaar hogeschool, vorig jaar grafisch en digitale media gedaan in arteveldehogeschool in mariakerke, niet geslaagd en oegenaamd geen zin om te bissen, ben dus maar van richting verandert

maat vna mij volgt dat daar ook

is zijn eerste jaar nu ook dat hij hoge school doet

GoTTy
20 september 2005, 20:07
2de jaar handelswetenschappen aan hogent, maandag beginnen

Vlaams_front
21 september 2005, 13:10
Net terug van de onthaaldagen. Pffff buiten de cantus was het pokke saai. S' morgens vroeg opstaan om in ne sportzaal te gaan zitten en na een stom theater stukje te kijken genaamd "De 5 uitdagingen van het hoger onderwijs". Soms best grappig maar meestal gewoon slaapwekkend. Dan naar de klas en met onbekende mense een quiz oplossen, jeuj. Kheb helemaal ni gevraagd om mensen te leren kennen ofzo en dan verplichte ze u in ene keer om mee 3 onbekene ff 2 kutvragen op te lossen enzo. Die drie waren dan nog juist 3 nerds die de hele tijd dingen zijden als "Huhu, ik heb 4 harde schijven van 250gb boven elkaar liggen", yeah sweet... Like i give a fuck. Dan same met 2 maten met de auto naar de "hoge rielen" gereden, lekker een bedje gekozen, alles klaargemaakt enzo en dan van 13.30 wachten tot 14.30 eer we nog is iets kunne gaan doen. Krijgde daar dus om 14.30 wéér nen uitleg over psychologische bijstand of wetek veel en even later nog meer praatjes over totaal onbenullige diensten. Dan stond er op het blad 'postenspel (tj)' en tj betekende 'tejater'. Wij dus blij omda we eindelijk is gewoon rustig konde zitten zonder na zo'n saai gepraat te luisteren bleek nu dat da een spel was da wij in klasgroep moesten doen. Onnozel opdrachten zoals foto's herkennen, liedjes herkennen, bier proeven (da was nog leuk), ...

Wij al speciaal heel traag opdrachten uitvoeren zoda we die nooit allemaal gedaan konden krijgen. Toen eten waar ik blijkbaar één van de enige was die geen honger had. Terug naar ons pavilioen en onze slaapkamer om daar van 18.30 te wachten tot 19.30 om naar de cantus te trekken. Daar aangekomen moesten we nog een half uur voor die deur staan wachten omda ze nog ni klaar waren met bouwen ofzo. As we dan eindelijk binnenmochten bleek dage elke pint diege tijdens de cantus dronk zelf moest betalen. De cantus zelf was best leuk en derna was het nog van 23.00 tot 1.00 fuif waar we bena ni geweest zijn. Khad honger dus we hebben eigenlijk constant int restaurant gezeten om wa te eten en derna om te shotteren. Ast bena tijd is om terug na het pavilioen te gaan komen die twee turken binnen helemaal bebloed enzo, hadden ze slaag gekregen. Meteen begonnen ze "Ik heb niks gedaan ze", kmoest drek beginnen lachen alsek da hoorde.

De politie moest nog gebeld worden enzo en omda wij in da restaurant zaten kregen wij plots de opdracht om op die twee apen te letten om te zorgen daze ni zoude flauwvallen of wetek veel. Na dan nog een heel gedoe konden we eindelijk in ons pavilioen gaan maffen om smorges door onze mannelijke begeleider wakker te worden gemaakt om te ontbijten. Niemand had natuurlek honger en we woude gewoon blijve liggen ma toen kwam de vrouwelijke begeleider binnen (echt een kei hete meid) en die kwam iedereen een kusje op de wang geven en zeggen dawe op moeste staan en natuurlek, 5 minute later stonde we allemaal op de gang. Snel wa gegete, terug naar ons pavilioen, onze kamer opruimen en de auto in: op weg naar huis.

Conclusie: Kleer dit jaar verdorie serieus hard zodak ni nog is naar da gedoe moet.

clubje
21 september 2005, 13:18
Net terug van de onthaaldagen. Pffff buiten de cantus was het pokke saai. S' morgens vroeg opstaan om in ne sportzaal te gaan zitten en na een stom theater stukje te kijken genaamd "De 5 uitdagingen van het hoger onderwijs". Soms best grappig maar meestal gewoon slaapwekkend. Dan naar de klas en met onbekende mense een quiz oplossen, jeuj. Kheb helemaal ni gevraagd om mensen te leren kennen ofzo en dan verplichte ze u in ene keer om mee 3 onbekene ff 2 kutvragen op te lossen enzo. Die drie waren dan nog juist 3 nerds die de hele tijd dingen zijden als "Huhu, ik heb 4 harde schijven van 250gb boven elkaar liggen", yeah sweet... Like i give a fuck. Dan same met 2 maten met de auto naar de "hoge rielen" gereden, lekker een bedje gekozen, alles klaargemaakt enzo en dan van 13.30 wachten tot 14.30 eer we nog is iets kunne gaan doen. Krijgde daar dus om 14.30 wéér nen uitleg over psychologische bijstand of wetek veel en even later nog meer praatjes over totaal onbenullige diensten. Dan stond er op het blad 'postenspel (tj)' en tj betekende 'tejater'. Wij dus blij omda we eindelijk is gewoon rustig konde zitten zonder na zo'n saai gepraat te luisteren bleek nu dat da een spel was da wij in klasgroep moesten doen. Onnozel opdrachten zoals foto's herkennen, liedjes herkennen, bier proeven (da was nog leuk), ...

Wij al speciaal heel traag opdrachten uitvoeren zoda we die nooit allemaal gedaan konden krijgen. Toen eten waar ik blijkbaar één van de enige was die geen honger had. Terug naar ons pavilioen en onze slaapkamer om daar van 18.30 te wachten tot 19.30 om naar de cantus te trekken. Daar aangekomen moesten we nog een half uur voor die deur staan wachten omda ze nog ni klaar waren met bouwen ofzo. As we dan eindelijk binnenmochten bleek dage elke pint diege tijdens de cantus dronk zelf moest betalen. De cantus zelf was best leuk en derna was het nog van 23.00 tot 1.00 fuif waar we bena ni geweest zijn. Khad honger dus we hebben eigenlijk constant int restaurant gezeten om wa te eten en derna om te shotteren. Ast bena tijd is om terug na het pavilioen te gaan komen die twee turken binnen helemaal bebloed enzo, hadden ze slaag gekregen. Meteen begonnen ze "Ik heb niks gedaan ze", kmoest drek beginnen lachen alsek da hoorde.

De politie moest nog gebeld worden enzo en omda wij in da restaurant zaten kregen wij plots de opdracht om op die twee apen te letten om te zorgen daze ni zoude flauwvallen of wetek veel. Na dan nog een heel gedoe konden we eindelijk in ons pavilioen gaan maffen om smorges door onze mannelijke begeleider wakker te worden gemaakt om te ontbijten. Niemand had natuurlek honger en we woude gewoon blijve liggen ma toen kwam de vrouwelijke begeleider binnen (echt een kei hete meid) en die kwam iedereen een kusje op de wang geven en zeggen dawe op moeste staan en natuurlek, 5 minute later stonde we allemaal op de gang. Snel wa gegete, terug naar ons pavilioen, onze kamer opruimen en de auto in: op weg naar huis.

Conclusie: Kleer dit jaar verdorie serieus hard zodak ni nog is naar da gedoe moet.

Waar was dat?

Ik kan u wel begrijpen, ik ben ook nooit fan geweest van onthaaldage, studentenclubs, enz...

Timmie
21 september 2005, 13:53
Bij ons waren die onthaaldagen niet verplicht.
Ik ga gewoon op eerstejaarsweekend met geschiedenis denk ik :)

Vlaams_front
21 september 2005, 14:13
Waar was dat?

Ik kan u wel begrijpen, ik ben ook nooit fan geweest van onthaaldage, studentenclubs, enz...

Op de KHK in geel. Mja de cantus enzo was wel leuk ma al de rest was echt overdreven. Door die oprdrachten zoude we elkaar beter moete lere kennen...

Kheb niemand echt beter lere kenne ze.

speckie1987
21 september 2005, 14:15
gentill in welke klas zit jij ?

ik zit in groep B

en ik vond die infodag vandaag ook ma saaie bedoening

ben ik niet geintresseerd in da reglement of de activiteiten

kom ik mn ding daar doen en zuipn doe ik ergens anders wel

nick™
21 september 2005, 18:09
Op de KHK in geel. Mja de cantus enzo was wel leuk ma al de rest was echt overdreven. Door die oprdrachten zoude we elkaar beter moete lere kennen...

Ik moest ten dinsdag blijkbaar komen getuigen hoe het was om in het hoger te zitten, hoe je moet leren,...

Ik heb die uitnodiging per mail pas vandaag gelezen want die zat in mijn junk-mail :D
(morgen les...)

Vlaams_front
21 september 2005, 18:10
Ik moest ten dinsdag blijkbaar komen getuigen hoe het was om in het hoger te zitten, hoe je moet leren,...

Ik heb die uitnodiging per mail pas vandaag gelezen want die zat in mijn junk-mail :D
(morgen les...)

Lol zitte ook op de khk in geel? 2de jaars ofzo?

nick™
21 september 2005, 18:12
Jup
2e jaar Toegepaste Informatica

Vlaams_front
21 september 2005, 18:14
Jup
2e jaar Toegepaste Informatica

Mooi. Moeilijke richting? We zitten met 30 man ofzo in de klas en der zijn der mss 4 ofzo die iets met informatica te maken hebben gehad vorig jaar ofzo.

Vlaams_front
21 september 2005, 18:16
Waarde gisteren trouwens op die onthaaldagen?

Lol 1 turk in elkaar geslagen en den andere turk zn vinger kapot.

nick™
21 september 2005, 18:18
Mooi. Moeilijke richting? We zitten met 30 man ofzo in de klas en der zijn der mss 4 ofzo die iets met informatica te maken hebben gehad vorig jaar ofzo.

Ik heb in het middelbaar Handel gedaan en dus heb ik bijna niks met informatica te maken gehad. Tsja, moeilijk, ik heb gewoon is goed doorgeleerd tijdens den blok en ik was er van de 1e keer door. (Als ik alles goed had bijgehouden, zou het redelijk makkelijk geweest zijn).
En ge moet ook voor zorgen dat ge goede punten hebt voor van die testjes van VB, Java en HTML maar da leggen ze allemaal wel redelijk duidelijk uit.

The Patriot
21 september 2005, 18:35
Ik ben dus al bezig van maandag ( 19 september dus ) op het vhti te kortrijk .. Ik volg daar dus de richting bachelor elektronica. Tot nu toe valt da vree goe mee, een toffe lessenrooster. Het uurtje is fysica is dan weer de saaiheid hemzelf ... Iemand lag vandaag zelf te slapen in de klas, ik heb al opgevangen dat er veel gaat gebrost worden tijdens de uurtje, afhankelijk van de cursus.

We zitten met 2 klassen in totaal 40 man, ICT en elo zitten samen en er zijn 3 labo groepen wat het wel wat beter maakt.

Het valt wel allemaal mee, de leraars zijn losjes enzo .. Ze mogen wel eens iets doen aan de middagpauze .. Want gaan eten in het restaurant is vrijwel onmogelijk ..

Gentille
21 september 2005, 18:56
gentill in welke klas zit jij ?

ik zit in groep B

en ik vond die infodag vandaag ook ma saaie bedoening

ben ik niet geintresseerd in da reglement of de activiteiten

kom ik mn ding daar doen en zuipn doe ik ergens anders wel

ik zit in groep A.
Had er eerlijk gezegd ook meer van verwacht, eerst staan ze daar wat afspraken afterammelen, dan naar de klas enquete invullen, een drankje en het was afgelopen.

Wover
21 september 2005, 19:01

welke richting doede dan?

ik heb vorige week die cantus gehad enz, donderdag was dat

dat bier was allemaal wel gratis toen, maar dat hangt wss van departement tot departement af he...

Vlaams_front
21 september 2005, 19:35
welke richting doede dan?

ik heb vorige week die cantus gehad enz, donderdag was dat

dat bier was allemaal wel gratis toen, maar dat hangt wss van departement tot departement af he...

TI, toegepaste informatica dus. Kvond het echt wel raar dage da bier zelf moest betalen ze.

speckie1987
21 september 2005, 20:52
ik zit in groep A.
Had er eerlijk gezegd ook meer van verwacht, eerst staan ze daar wat afspraken afterammelen, dan naar de klas enquete invullen, een drankje en het was afgelopen.

mn klas zelf vind ik nu ook niet dat om naar huis over te schrijvn

de sfeer zit daar zo gelijk totaal niet in

hopelijk heb ik beetje zelfde uren als mn matn van marketing

Still DRO
21 september 2005, 23:04
hmm, oe was et eerste jaar? volgend jaar gak da miss doen, ofwel aan hogent ook, ofwel in brugge aan khbo of howest. hangt ervanaf ofdak master og gewoon bachelor ga doen
Eerste jaar moet ge u gewoon op tijd kunnen aanpassen om veel leerstof te kunnen verwerken. Als ge in 't secundair op de toppen van u tenen liep, om te slagen, gade miserie ebben..

Voor de rest: u dings wa bijhouden, regelmatig keer cursussen bekijken, genoeg na de les gaan en da valt wel mee

grtz

Le Roy Landis
21 september 2005, 23:14
vandaag wast ook men eeerst edag

maar feitelijk wast louter een administratieve onthaaldag.

voro het eerst in 3 maand voor 12 uur moete opstaan ...

en voor wat .. beetje gelul over zaken dei zelf de kleinste snotneus zelf kon uitzoeke (internet, ... hallooo??)

Drydope
22 september 2005, 08:18
Gisteren eerste dag mct, direct 7u van de saaiste vakken na elkaar. Fun fun fun!

Gentille
22 september 2005, 13:10
mn klas zelf vind ik nu ook niet dat om naar huis over te schrijvn

de sfeer zit daar zo gelijk totaal niet in

hopelijk heb ik beetje zelfde uren als mn matn van marketing

Bij ons zit de sfeer er ook niet echt in, mja was natuurlijk de eerste dag ook. Vind het jammer dat ik niet bij mijn maten zit. We zaten allemaal samen in het secundair, en nu zitten we allemaal verspreid, we zitten allemaal in een andere klas :(

Mistabeen
22 september 2005, 13:36
Maandag (vermoedelijk) beginnen aan de Bijloke (hogent) in de Grafische en reclamevormgeving
kmag mijn jaar opnieuw doen :p yay :unsure: maar de lessenrooster staat pas zaterdag online en ik moe nie naar alle lessen gaan, dus afwachten tot dan, dan weetk wanneer ik moe gaan :)

speckie1987
22 september 2005, 14:44
Bij ons zit de sfeer er ook niet echt in, mja was natuurlijk de eerste dag ook. Vind het jammer dat ik niet bij mijn maten zit. We zaten allemaal samen in het secundair, en nu zitten we allemaal verspreid, we zitten allemaal in een andere klas :(

idd ik ook had een maat daar da hetzelfde doet en andere matn dat marketing doen maja

als ik achter les maar kang ana zuipn met mn matn ist goed voor mij

btw zit jij niet bij die jogn dat van ongeval noemt ? da was de enigste naam dat onthield :crazy:

Gentille
22 september 2005, 16:50
idd ik ook had een maat daar da hetzelfde doet en andere matn dat marketing doen maja

als ik achter les maar kang ana zuipn met mn matn ist goed voor mij

btw zit jij niet bij die jogn dat van ongeval noemt ? da was de enigste naam dat onthield :crazy:

dat zou wel goed kunnen, heb nog niet echt kennis gemaakt met al die gasten.

Jozefin
22 september 2005, 17:43
owkey, wou eerst een thread over mijn dilemma opstarten maar bij nader gaat een post in deze thread wel voldoen. (had ook al gezien dat er hier iemand toegepaste informatica doet dus komt perfect uit).

1) Studies momenteel

ben vorig schooljaar afgestudeert uit sec. (richting Sociaal en tech. wetenschap (tso dus)) deed eerst vakantie job in restaurant-->beviel me--> wist niet wat ik wou doen--> ben gaan werken en volg avond onderwijs in Piva voor kok.

2) Intresses

Computer... Toen ik ong. 13-14 jaar was had ik om groups.msn al een eigen website-je waarbij gelinkt werd naar andere sites,... door dit heb ik al beginselen ontdekt over html,... games zijn nooit uit mijn leven gegaan alwaart zijn deze miss niet ultra belangrijk maar zo ben ik toch teweten gekomen hoe mijn pc in elkaar zit (waarom macheert mijn spel niet en de zever begint :p ) maar geld gebrek en ben dus met oud ding blijve zitten--> ps2 gekocht en tijd later begon die met on-line spelen... Zelf netwerk gelegd om on-line te kunnen,... NOOIT heb ik hulp van omstaanders gekregen. Voor de rest informatica op school: té simpel, leerkrachten met haar in het hoofd laten zitten omdat ze niet wisten wat er weeral met Thomas(zijnde mijn officiële naam) zijn pc aan de hand was en ga zo maar door

3) Onlangs op games.telenet een enqêute , vraag: hoeveel uur per dag op pc... mezelf begon na te denken... waarom zit een kok Minstens 1 uur perdag op pc? zou ik dan toch niet in die genre moete voortgaan.

4) probleem weinig voorkennis van elektriciteit, maar heb hierboven al gezien dat ik daarmee dus écht wel probs mee ga krijgen. Toegepaste info dan heb gezien dat Napalm Benny dit heeft afgerond (in geel?) Heb voorlopig nog geen ultiem uitgebreide kennis van software zaken e.d. is daarvoor het eerste jaar inleidend genoeg? en dan dat kok gedeelte... dat kan ik afmake met 1 hand op m'n rug en ben ermee begonne omdat ik iets moest doen en dit vondt ik niet écht vervelend werk (geen juiste ingesteldheid en gedrevenheid maar heb wel 100% zekerheid) + nog een extra hindernis: opleiding kok wordt afgeschaft op dit niveau en wordt naar een lagere klasse opgeschoven waardoor dat als ik dit niet afmaak (ben nog bij de laatste lichting die op deze manier zo'n diploma kan halen) ik late minder ga verdienen als kok maar kan nog wel zelf een restaurant beginnen e.d.

Dus, wat denken jullie ervan, een stap in het duister zetten en aan toegepaste info beginnen of voor zekerheid gaan die me toch niet 100% boeit en wat denken julle van slaagkans (vooral gericht naar personen die dit soort richting gevolgd hebben.

The Patriot
22 september 2005, 17:51
4) probleem (komt later want momenteel moet ik dringen naar avond school)
kleine oplichting van voorlopige sluier: zou ik wel beginne aan Toegepaste inf. om ICT bachelor? met mijn weinig échte kennis van elektriciteit en dergelijke
(tot straks voor meer uitleg)

Hier kan ik wel iets over kwijt, ICT in het vhti bijvoorbeeld is echt een technische richting, ze krijgen redelijk veel elektronica en elektriciteit. In Gent bijvoorbeeld ligt de nadruk meer op andere dingen.

We hebben nen ict'er gehad in onze groep aangezien elo en ict heel veel samen zitten bij ons en em is er almee gestopt .. Zijn weinig voorkennis van elektriciteit en elektronica deden de knoop doorhakken :)

SilentSpring
22 september 2005, 18:53
Eerste jaar moet ge u gewoon op tijd kunnen aanpassen om veel leerstof te kunnen verwerken. Als ge in 't secundair op de toppen van u tenen liep, om te slagen, gade miserie ebben..

Voor de rest: u dings wa bijhouden, regelmatig keer cursussen bekijken, genoeg na de les gaan en da valt wel mee

grtz
k, da wordt geen prob dan, heb al altijd met gemak tusse de 60-70 gehaald zonder veel te doen dus da zou moete lukken dan. is de wiskunde moeilijk want doe nu eco-mt en eb ma 3u wiskunde

speckie1987
22 september 2005, 19:33
ik hem met nog geen een kennis gemaakt

juist met die mongool dat naast mij zat omdat ik geen stylo meehad :D

Vlaams_front
22 september 2005, 19:34

Dus je zit de ganse dag alleen?

gezellig...

-fusi0n-
22 september 2005, 20:09
euhm voor mij exact etzelfde.. we zitte precies in zelfde klas :oink:

same here :love:

speckie1987
22 september 2005, 20:28
Dus je zit de ganse dag alleen?

gezellig...

was infodag he pol ;)

verlipe vele te chaotisch in mn klas

er warn meer dan 10 stoelen te kort omdat we zon grote klas hebbn

Dizzee^-
22 september 2005, 20:35

Hedde gulder dan zo geen zakske gehad
Ik heb gewoon diene stylo gepakt die daar in zat :)
Bij mij wast vandaag diene infodag

NapalmBenny.
22 september 2005, 20:41
Ben dit jaar afgestudeerd aan de khk kempen :p, Ik heb toegepaste informatica gedaan :p

eerste jaar: easy
2de jaar: easy maar veeeel onozel werkjes :s, echt frustro roemel
3d jaar: moeilijk, heel veel zien op korte tijd en stage

Denk dus niet zomaar, zoals velen beweren, het eerste jaar is het het moeilijkste.

Vlaams_front
22 september 2005, 20:43
Ben dit jaar afgestudeerd aan de khk kempen :p, Ik heb toegepaste informatica gedaan :p

eerste jaar: easy
2de jaar: easy maar veeeel onozel werkjes :s, echt frustro roemel
3d jaar: moeilijk, heel veel zien op korte tijd en stage

Denk dus niet zomaar, zoals velen beweren, het eerste jaar is het het moeilijkste.

Dank u hé. :cry: :sad:

Diene leraar nederlands is echt ne zalige kerel. :rofl:

Opent de les met "Ja mannen, ik zen gene docent, ik kom ulle niks lere ik kom gewoon iets vertellen. Die regeltjes die in de boeke staan van 6 spatie regels enzo intreseren mij gene bal."

speckie1987
22 september 2005, 21:02

ja ma da zagk maar vandaag :d

Jozefin
22 september 2005, 23:16
@ Napalm Benny: Welke richting heb je gevolgd voor toegepaste info.? + hoe was uw voorkennis (heb dit ook nog eens als private gestuurd moest je deze thread niet meer lezen)

Psychodweep
22 september 2005, 23:50
Ik heb me ingeschreven voor 1ste + 2de Bachelor Elektronica (industrieel). Maandag begint school... dat zal fun zijn. K ben nog wat aan het puzzelen met de roosters.

DGEN
22 september 2005, 23:54
ik moet nog 2 vakken overdoen van mn eerste jaar.
ondertussen ben ik ook bezig met de eerste 3 vakken van het 2e jaar en een vak van mn 3e jaar...tjah..mag best wel, als je maar 4h per dag op school zit eh

NapalmBenny.
23 september 2005, 00:45
Ik heb eerst mechanica(A2) gedaan, voor ik aan Toegepaste Informaica begon.

DBK
23 september 2005, 01:04
Dank u hé. :cry: :sad:

Diene leraar nederlands is echt ne zalige kerel. :rofl:

Opent de les met "Ja mannen, ik zen gene docent, ik kom ulle niks lere ik kom gewoon iets vertellen. Die regeltjes die in de boeke staan van 6 spatie regels enzo intreseren mij gene bal."bij ons ook zoiets, docent wiskunde komt binnen, stelt zich voor: " Ik ben xnaamdocentx , ik ben van opleiding industrieel ingenieur, ik ga jullie wiskunde geven, ik doe het ni graag en ik kan het ook ni goe."

Grimmy
23 september 2005, 03:45
Maandag rondleiding aan de KUL en dinsdag begint het spelleke weer.
Japanologie- econ. minor :woohoo: hopelijk gaat het goed meevallen en heb ik niet teveel zenuwen.

Still DRO
23 september 2005, 09:03
k, da wordt geen prob dan, heb al altijd met gemak tusse de 60-70 gehaald zonder veel te doen dus da zou moete lukken dan. is de wiskunde moeilijk want doe nu eco-mt en eb ma 3u wiskunde
Wiskunde was voor mij moeilijkste vak van het eerste semester, allemaal zaken die voor 6u wiskundigen herhaling waren, maar voor mij nieuwe leerstof. Extra moeite voor gedaan en toch nog 11/20 gehaald..

IN tweede semester hebde Statistiek en das simpel bij ons, had 17 en ni bijzonder veel voor geleerd

grtz

Desperatozz
23 september 2005, 11:42
mensen van de Khlim hier? :p

kvinnet best chill daar :p

Vlaams_front
23 september 2005, 11:57
pff, web en office applicaties. leuk :ironic:

WoDkA
23 september 2005, 12:05

funky oranje stylo die goe schrijft ?

mijn eerste grabbel in da zakje ging toch naar die Kriek :)
en dan da soort smurfendrankje, da eigenlijk ni zo slecht was ..

nick™
23 september 2005, 13:41
pff, web en office applicaties. leuk :ironic:

HTML! :woohoo: :applause:

Tah_b00nz0r
23 september 2005, 13:45
gistern infodag gehad:

bis men eerste jaar ma we zitte drekt me vier bissers samen en we ware al lekker op cafeke geweest, drekt et goei volk lere kenne :x

de chicks zage er not bad uit :D tzag er me een goede klas uit! maandag 10u45 eerste les :)

Massis
23 september 2005, 17:23
Nice, zijde ook naar die introductie cursus wiskunde geweest ? :)

oh well c u donderdag

well, did i c u? :p

en nee, introcursus wiskunde = afgeleiden, integralen en functies, da's zowat mijn volledige cursus wiskunde van't 5e en 6e jaar geweest...

klas valt best wel mee, 2/5 van alle meiskes zitten in mijn klas :D (2 van de 5 dus...)

introdag = 2 uur gezaag (met wa lachen af en toe met de mannen van ASG studentenvereniging) , dan nog wa rondleiding, dan eten (gratis frieten en curryworst :D )
namiddag kennismaking onder begeleiding van 2ejaars (candyman was 1vd 2 :p ) , 5 min zagen en dan nr fitlink wa gaan drinken :p

cursussen van 1e trimester: 10-15 cm losse bladen (boeken moeten nog komen...)

@desperatoz: een gebouw of 2 verder :p , ken er wel nen hoop van't khlim (waarvan'k de meeste niet wil kennen...)

Nullius
23 september 2005, 17:33
Woensdag meestal verlof (er kunnen occasionele activiteiten zijn, maar dat zijn er maar enkele per jaar) en dan nog eens om de twee weken vrijdag verlof :D
Beter kan gewoon niet :p

RaGeR
23 september 2005, 17:38
maandag eerste dag 1e jaar TEW @ UHasselt :-)

Vlaams_front
23 september 2005, 17:45
HTML! :woohoo: :applause:

Inderdaad. Allé XHTML eigenlijk. Serieus saai en (tot nu toe) veel te gemmakelijk. Bena alles is copy paste in de eerste les lol.

't is Ironisch!
23 september 2005, 18:42
Introductiedag viel wel mee :p
De meeste in mijn klas zien er wel tof uit.
En er zitten 3 hele mooie meisjes in ;)

Le Roy Landis
27 september 2005, 19:08
blijkt dus dat 80% van m'n klas & opleiding meiskes zijn.
Jammie!

Black Night
27 september 2005, 19:14
Wiskunde was voor mij moeilijkste vak van het eerste semester, allemaal zaken die voor 6u wiskundigen herhaling waren, maar voor mij nieuwe leerstof. Extra moeite voor gedaan en toch nog 11/20 gehaald..

IN tweede semester hebde Statistiek en das simpel bij ons, had 17 en ni bijzonder veel voor geleerd

grtz

Meningen kunnen blijkbaar enorm verschillen...

Ik vond de wiskunde enorm simpel. Voordeel was inderdaad dat ik uit een 6u wiskunderichting kwam. Ik heb meer zitten sukkelen met boekhouden (vooral 2e semester) en recht.

Nuja, heb het toch mooi gehaald vorig jaar :)

spray-bunny
27 september 2005, 21:00
Ik heb vrijdag introductiedag in Gent, maandag start ik met de lessen zelf. Ik ga rechten volgen, ik zie er erg naar uit. Alleen jammer dat ik niemand ken die die richting ook gaat volgen ( en diegene die ik ken, die wil ik eigenlijk niet kennen :sop: )

zarathustra
27 september 2005, 21:05
meh, eerste dag unief, maar daar mag geen topic over bestaan blijkbaar :sad:

Dennoman
27 september 2005, 21:27
Eerste (les)dag unief verliep behoorlijk relax ^^
De les van 12-13u viel al weg, ben toen om kwart voor 1 nog een cursusje moeten gaan kopen, en dan van 2-5 eerste les Chinese grammatica gehad.
Viel natuurlijk allemaal nog wel mee, maar het echte werktempo is nog lang niet bereikt...

zarathustra
27 september 2005, 21:32
Anyway, ontopic nu :p

gisteren beetje uitleg over de richting CW, inschrijven bij vtk, 4 cursussen gekocht.

vandaag eerst een les computerarchitectuur (10.35-12.35), die kan goed les geven en het ziet er wel een leuk vak uit dus dus jeej \o/ En 20 min te vroeg klaar ^^

Dan numerieke modellering en benadering gehad om 14.35.. SAAI, een 25% van de studenten bolde het af tijdens de pauze.. ik niet :] Gevolgd door computerarchitectuur oefenzitting, wat ook nog wel chill en te doen was. Die was een half uur te vroeg klaar, dus wij om 18.30 naar huis \o/

morgen elektromagnetische basisschakelingen denk ik :unsure:

slash
27 september 2005, 22:51
morge heb ik mijn eerste dag.
Eigenlijk maandag ma toen zat ik nog in mallorca. Dinsdag en vrijdag heb ik vrij

NeoGeo
28 september 2005, 01:40
Ik heb vrijdag introductiedag in Gent, maandag start ik met de lessen zelf. Ik ga rechten volgen, ik zie er erg naar uit. Alleen jammer dat ik niemand ken die die richting ook gaat volgen ( en diegene die ik ken, die wil ik eigenlijk niet kennen :sop: )

Ook introductiedag vrijdag, al doe ik geen rechten maar Engels-Nederlands.

Tot nu toe valt de UGent goed mee, hopelijk wordt het een beetje tof vrijdag.

Na al die jaren middelbaar heb ik wel zin in iets anders :)