PDA

Volledige versie bekijken : WK Wielrennen

WooZ
18 september 2005, 14:44
Volgende week zondag wordt in Madrid het wereldkampioenschap wielrennen gehouden. Het wordt op een relatief vlak parcours gehouden dus de kans op een massasprint is er zeker en vast. Persoonlijk denk ik echter dat het eerder een vrijbuiter a la Valverde of Perdiguero het zal halen, zeker als je weet dat de Spanjaarden niet echt iemand hebben die kan meespurten voor de overwinning. Mocht het toch tot een massasprint komen denk ik dat Petacchi het haalt, alhoewel die het zal moeten gaan stellen zonder zijn volledige trein.

(het parcours: http://www.mundialmadrid2005.com/ingles/madrid2005/imagenes/perfil2g.jpg)

Mindblower008
18 september 2005, 17:26
Volgende week zondag wordt in Madrid het wereldkampioenschap wielrennen gehouden. Het wordt op een relatief vlak parcours gehouden dus de kans op een massasprint is er zeker en vast. Persoonlijk denk ik echter dat het eerder een vrijbuiter a la Valverde of Perdiguero het zal halen, zeker als je weet dat de Spanjaarden niet echt iemand hebben die kan meespurten voor de overwinning. Mocht het toch tot een massasprint komen denk ik dat Petacchi het haalt, alhoewel die het zal moeten gaan stellen zonder zijn volledige trein.

(het parcours: http://www.mundialmadrid2005.com/ingles/madrid2005/imagenes/perfil2g.jpg)

Betinni is zeker een man om in de gaten te houden... hij verkeert momenteel in bloedvorm en blijft maar verbeteren! zie vuelta!

ganz
18 september 2005, 17:27
Juist de 'oefening' in Madrid (laatste rit Vuelta) gezien. Die bocht vlak voor het einde is echt wel lastig (180 graden bocht op 600m ofzo).
Gok toch ook op Petacchi.

zarathustra
18 september 2005, 17:36
Ik zou willen dat zabel eens een echt goeie dag heeft..

Maar ik denk dat pettachi zal winnen, of mss McEwen.

herc
18 september 2005, 18:02
Parcours is toch niet zo simpel als men eerst liet uitschijnen.

In de laatste rond als ze er al meer dan 250km hebben opzitten. Als daar paar stevige mannen alla vinokourov, valverde, mancebo doortrekken op die klimmetjes, dan gaat men dat niet meer georganiseerd krijgen voor de spurt vrees ik. Peloton zal tegen dan al uitgedund zijn.

Ik gok dat er een kleine groep na zo een fameuze snok wegrijdt en blijft, en de sterke sprinters moeten maar zien dat ze mee zijn. En als er één sprinter is die daar een krak is, dan hebben we het wel over zabel. En laten we eerlijk zijn, de man zou het zeker en vast verdienen.

Raikko
18 september 2005, 18:08
Ik denk dat het plan van De Cauwer het volgende is: in de laatste ronde Devolder eens flink laten doortrekken op 1 van die klimmetjes om zo Pettachi uit positie te brengen en dan hopen dat Boonen goeie benen heeft.
Zelf gok ik op McEwen.

Tweak37
18 september 2005, 18:20
mampje gaat winnen

weer een spanjaard :sad:

Raikko
18 september 2005, 18:39
mampje gaat winnen

Bedoelt ge Miguel Angel Martin Perdiguero? :p

herc
18 september 2005, 19:00
mampje gaat winnen

Denkt ge? Is een man met veel inhoud en klasse, maar om het echt af te maken tegen al die toppers? Ik denk dat hij dan net te kort komt, meermaals gebleken in de vuelta. Maar ik zou er niet van verschieten moest hij op het podium staan.

Tweak37
18 september 2005, 19:57
Bedoelt ge Miguel Angel Martin Perdiguero? :p

indeed

@herc: tis voor mij een heel grote kanshebber als eht geen massaspurt wordt, en die kans zit er zeker in. Sterk en snel, de snelste van iedereen in een eventuele kopgroep van 10 man ofzo :) Enkel betinni die er dan miss kan tussenkomen

(edit: ik heb zabel ook al vaak genoemd, maar das eerder wishful thinking want die gun ik het wel is :))

WooZ
18 september 2005, 20:07
Waarom Zabel niet? Die verteert die stukken bergop beter dan eender welke andere sprinter.

herc
18 september 2005, 22:11
Waarom Zabel niet? Die verteert die stukken bergop beter dan eender welke andere sprinter.

Als echte massaspurter wel, maar tis gelijk tweak zegt, perdiguero kan een serieus stukje bergop rijden en heeft een niet onaardige sprint in de benen.
Beetje gelijk valverde, hoewel ik die laatste toch iets hoger inschat.

Tweak37
18 september 2005, 22:18
Als echte massaspurter wel, maar tis gelijk tweak zegt, perdiguero kan een serieus stukje bergop rijden en heeft een niet onaardige sprint in de benen.
Beetje gelijk valverde, hoewel ik die laatste toch iets hoger inschat.

ja, maar er zijn vele vraagtekens bij valverdes paraatheid natuurlijk...

herc
18 september 2005, 22:34
ja, maar er zijn vele vraagtekens bij valverdes paraatheid natuurlijk...

Idd (spijtig). Maar ik had het over de renner valverde in het algemeen. Ben benieuwd wat die gaat presteren op het wk, zo zonder wedstrijdritme.

TippedTerox
19 september 2005, 10:47
Ik gok op een Zabel of Bettini.
Waarom ? Vooral die ene klim die we al gezien hebben, was toch niet min, en na 10 keer zullen er denk ik al veel op de kleine plaat schakelen want dat begint door te wegen. We hebben dan die andere klim nog niet gezien, en die zou van het zelfde aluin zijn, ik verwacht geen massasprint, misschien wel een sprint in een klein groepje.

simplicity
21 september 2005, 00:50
Pas maar op voor Nuyens, als Boonen een mindere dag kent en hem vrij spel geeft, aartsgevaarlijk op zo'n parcours. Maar het zal wel Petacchi worden zeker :sad:

-TaRoT-
21 september 2005, 09:21
khoop niet petacchi, eerder mcewen
bettini is dé man om in de gaten te houden, gevaarlijk, all rounder, kan dit winnen...

Tyfius
22 september 2005, 17:44
Michael Rogers heeft wielergeschiedenis geschreven in Madrid. De Australiër snelde er naar zijn derde gouden medaille op rij op het WK tijdrijden. De Belgen kwamen niet in het stuk voor.

De WK tijdrit vond plaats op een verraderlijk parcours: doorgaans licht golvend, kleine knikjes en een korte helling van net geen kilometer aan 7 procent. Twee keer moesten de deelnemers de ronde van 22 km afwerken.

Leif Hoste startte als eerste Belg al vroeg, maar kende een off day. Met 56'54" reed de Discovery Channel-renner een teleurstellende tijd. Hij zou uiteindelijk 31ste worden. Ook de tweede Belg, Bert Roesems, speelde geen rol van betekenis (56'23"). Hij moest vrede nemen met een 24ste plaats.

Jose Ivan Gutierrez deed een pak beter. Met 53'58" klokte de Spanjaard een scherpe tijd die erg lang standhield.

Enkel titelverdediger Michael Rogers en Fabian Cancellara kwamen in de buurt van Gutierrez' chrono. De Zwitser strandde op 12 honderdsten en pakte brons. Want Rogers deed wél beter dan de thuisrijder en klokte met 53'34" de allersnelste tijd.

Goed voor goud én een derde wereldtitel op rij voor de Australiër, een unicum.

bron: Sport.be (http://www.sport.be/nl/wielrennen/article.html?Article_ID=101220)

herc
22 september 2005, 20:27
Ik wist het gewoon weer dat die hier zwaar ging uitpakken. Kan niets zeggen dan knappe prestatie, maar wil hem nu toch wel eens zijn zware woorden over de tour zien inlossen :)

Verder had ik persoonlijk gehoopt op vino, maar ja nog 5des worden met slechte voorbereiding ( noodzakelijke ronde van polen gemist ), dat is nog niet slecht. We zullen hem zondag wel zien.

Eveneens pracht prestatie van Gutierrez en ook fabian verdient dit.

De man van de dag was voor mij wel die medici. Is geen prof, nog nooit een wedstrijd in europa gereden. En dan zo presteren, respect!

Tah_b00nz0r
22 september 2005, 22:36
belgen ontgoochelen me zwaar ze in de tijdritten :x

cornu omg dien was vorig jaar nog't vierde als eestejaars belofte... nu was ie nogeens ni top 10... kheb geen commentaar over hem gelezen dus kweet ni wa er mis zat ma omfg...

vandaag ook hoste en roessems totaal onder de verwachtingen in. en dan zit hoste nog groten bek op te zette da ie bij de eerste 6 wilt zijn :wtf:

Reptiel
25 september 2005, 16:26
toooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmm

L!LBro
25 september 2005, 16:27
booneeeeeen zoooooooooooooooooooooooooooooooooot :bow:

Biebiep
25 september 2005, 16:28
u bent geniaal mr Boonen !

eniac
25 september 2005, 16:33
Meh, prachtig gewoon. Ik zag het nogal vrij somber in, dat laatste uur maakte me niet al te optimistisch. En ineens is dat peloton er weer en wint Boonen nog.

Wel een lange sprint, dacht dat hij te rap aanzette maar blijkbaar toch niet :)

zarathustra
25 september 2005, 16:35
omfg, schitterend gedaan

hij was de enige sprinter die niet parkeerde op die laatste klim, dus oververdiend

TRC
25 september 2005, 16:35
wat een knappe prestatie van de ganse ploeg en dan Boonen die het perfect afmaakt; zaaaaaaaaaaaaalig

FreeKy M@rio
25 september 2005, 16:36
Viva Boonen!!!! :)

botchla
PRACHTIG! Der niet afgereden geweest de laatste klim, ganse koers vrij goed gezeten
en ni teveel moete doen, en dan een gemaan stuk sprinten..

Dit was een prachtig staaltje koers! We love Tom Boonen \o/

EDIT: wel wa meedelijden met da kopgroepje, de laatste 500 meter
nog gepakt worden.. ni eens de top 10.. mss schuld van vinokourov?

Gentille
zalige wedstrijd, prachtig van Boonen. Pettachi was dead :lol:

wecker
25 september 2005, 16:39
amai, kheb hier ligge roepen ja :lol: echt ne volle kilometer lang

Gavin
25 september 2005, 16:42
schiet me nu niet af eh

ma supportert ge voor belgie, of echt allemaal specifiek voor boone?

zarathustra
25 september 2005, 16:43
btw, ik vind dat lefevre nu wel eens mag stoppen met zijn gezever voor elk WK want als ge ziet hoe van petegem daar voor boonen alles geeft..

@Gavin : ik had het bettini en zeker vinok zeker gegund, maar uiteindelijk blijft de andere toch nog een belg eh. Maar het had evengoed nuyens ofzo mogen zijn

wecker
25 september 2005, 16:45
gavin, voor mij mocht elken belg winenn vandaag ;)

Bad Religion
25 september 2005, 16:45
respect voor tom boonen.

FeNiX4LiFe
25 september 2005, 16:47
laten we ons allemaal troosten bij het gedachte dat de wereldkampioen altijd een rotjaar beleeft tijdens zn wereldkampioensjaar :applause:

TRC
25 september 2005, 16:48
laten we ons allemaal troosten bij het gedachte dat de wereldkampioen altijd een rotjaar beleeft tijdens zn wereldkampioensjaar :applause:
troosten? gij wenst boonen een rotjaar toe? amaai genksupporters zijn wel hééél rare mensen

FeNiX4LiFe
25 september 2005, 16:50
troosten? gij wenst boonen een rotjaar toe? amaai genksupporters zijn wel hééél rare mensen

juist om te zeggen ik ben GEEN genksupporter.
binnenkort verkoopt toch genk de naam van zn stdaium en ben ik van de weerkerende genksupporter gedoe af :applause:

El_L4mor
25 september 2005, 16:50
kben echt blij dat boonen gewonnen heeft, voor die reactie's van michel wuyts alleen al... :')

Reptiel
25 september 2005, 16:51
lees de zin nog eens goed opnieuw.

Maar veel beter kan bijna niet.

D'en Peet doet daar een sprintje van 2 kilometer ofzo, gans de ploeg was goed en werkte super samen

GhostRider_007
25 september 2005, 17:00
Hoeveel keer hebben we "24 jaar, ronde van vlaanderen, 2 ritten in de ronde van frankrijk, ..." gehoord vandaag? Om mottig van te worden.

TRC
25 september 2005, 17:01
Hoeveel keer hebben we "24 jaar, ronde van vlaanderen, 2 ritten in de ronde van frankrijk, ..." gehoord vandaag? Om mottig van te worden.
eerder om fier op te zijn

wecker
25 september 2005, 17:02

wat boonen dit seizoen gedaan heeft, er zijn er weinigen die kunnen zeggen dat ze in een seizoen hetzelfde/beter gedaan hebben

Glor
25 september 2005, 17:04
ZAAAAAAAAALIGE KOERS :D
echt fantastische wedstrijd gezien, alle Belgen verdienen hier de wereldtitel :p Fantastisch gecontroleerd, commentatoren zaten bezig over Australië en Spanje dat de wedstrijd in handen had maar er is geen moment geweest dat de Belgen in nauwe schoentjes zaten :D :D Leukemans, Nuyens, Gilbert, Van Peteghem, De Volder, Aerts, allemaal klasbakken :p
Pettachi was dead :D

GhostRider_007
25 september 2005, 17:04
Dat ge dat 1 of 2 keer zegt OK, maar in ELKE wedstrijd waar hij aan meedoet 10+ keer zeggen is erover voor mij. Vanavond in het nieuws zal het weeral van dat zijn.

Je kan het toch wel al vanbuiten zeker als je belg bent?

zarathustra
25 september 2005, 17:06
Dat ge dat 1 of 2 keer zegt OK, maar in ELKE wedstrijd waar hij aan meedoet 10+ keer zeggen is erover voor mij. Vanavond in het nieuws zal het weeral van dat zijn.

Je kan het toch wel al vanbuiten zeker als je belg bent?

achja, het is zoals lance amrstrong, kanker overwonnen, zevenvoudig tourwinnaar, etc.

dat is gewoon een deel van hun naam geworden

WolCoM
25 september 2005, 17:18
PRACHTIG !!

Boonen for Prez !!!

Vrallie
25 september 2005, 17:18
Wel spijtig dat het wa slecht in beeld is gebracht, bitterweinig gezien van het werk van de belgen in de laatste kilometer.

WolCoM
25 september 2005, 17:21
Ik denk dat Belgie tactisch de beste wedstrijd als land ooit gereden heeft vandaag!

Cash
25 september 2005, 17:23
Ik had er ook geen goed oog in de laatste kilometer, tot Michel Wuyts zee dat de Peet vollen bak aan het geven was....en we ze zagen afkomen in die laatste bocht!
Knappe race van alle Belgen!

Eagle`
25 september 2005, 17:26
Damn wa Van Petegem daar nog uit zen kuiten schut en Nick, die mannen moeten echt zo dood als iet geweest zijn toen ze over de meet bolden. Had echt ni gedacht da ze er nog gingen bijkomen

Soit fantatische prestatie van de ganse belgische ploeg gewoon tout court en afgemaakt door nen geweldige Boonen.

ook prestatie van valverde eigelijk te zot voor woorden, diee ket had ene koersdag der opzitten tss zen opgave in den tour en vandaag.

Bettini dik WK toch, ik lag echt strijk vant lache toen hem zo ineens los over perdiguero ging rofl, echt indrukwekkend WK andermaal van polleke, al zen aanvallen hebben er ook infeite voorgezorgd da Peta en Rob Mcewen de rol hebben moeten lossen

En dan natuurlijk Vino :love:, ik wist da da kapotgebaartje ma voor de zwans was en wie viel er aan de laatste ronde, wehe Vino.

Kortom geweldig WK wee, ik stond hier echt te roepen met onze pa op zen Wuyts, JAAAAAAAAAAA TIS BINNEEEEEEEEEEEUH, BOONEEEEEEEUH rofl

herc
25 september 2005, 17:26
Degene die hier wat de pessimist komen uithangen, trap het maar snel terug af bij deze.

@Gavin. Zo zot zijn van boonen voor de moment, is de verdienste van de voltallige belgische ploeg. Dus met zo te vieren over tom, vieren we heel de belgische ploeg. Super wedstrijd gereden die mannen.

Ben er nog niet goed van, vanavond is goed gaan feesten :)

WolCoM
25 september 2005, 17:35
Degene die hier wat de pessimist komen uithangen, trap het maar snel terug af bij deze.

²²²²²²²²² . Ik vraag me af wanneer je dan wel eens iets goed vindt, nujah... It's general known that some people just like to whine..

Tyfius
25 september 2005, 17:36
tommeketommeketommeketommeketommeketommeketommeket ommeketommeke JAAAA

:')

Ik heb niet de ganse wedstrijd gekeken, maar de laatste ronde zat ik toch op 't puntje van de zetel. Knap afgewerkt.
Alleen zou ik wel eens graag de beelde van Van Petegem zien op 't einde. Die moet daar tegen een rotvaart naar dat groepje gereden zijn dat het niet mooi meer was.

Pol
25 september 2005, 17:39
Ik kijk vaak naar het wielrennen, mor een finale zoals deze heb ik nog maar zelden meegemaakt
Ik heb zitten schreeuwen tegen den televies :)

WolCoM
25 september 2005, 17:53
Ik kijk vaak naar het wielrennen, mor een finale zoals deze heb ik nog maar zelden meegemaakt
Ik heb zitten schreeuwen tegen den televies :)

Ik dacht dat ik alleen was :p

herc
25 september 2005, 17:59
En dan natuurlijk Vino :love:, ik wist da da kapotgebaartje ma voor de zwans was en wie viel er aan de laatste ronde, wehe Vino.

Volgens mij op die moment geen komedie, anders blijft die echt ni 10 ronden lang in de staart hangen van het peloton. Maar dat is zo nen beer met zoveel talent, dat dat op het einde gewoon komt bovendrijven ( zie champs-ellysees, ook teken doen int begin dat em kapot zit ). Toen die in laatste rond bij de eerste meer over eerste klim schoof wist ge gewoon dat die ging aanvallen.

Van die kerel moet ge gewoon houden, ik blijf het herhalen :)

Glor
25 september 2005, 18:04
Idd, Vino ownde zo hard in die laatste ronde :D Ook omdat hij de spurt op het einde niet aanging omdat hij terecht schrik had dat ene Betinni nog over hem zou springen kon het peleton terugkomen, in zijn eerste overwinning in de tour parkeerden ze ook nog een 700 meter voor het einde, if you remember :p
Kdacht echt dat Betinni ging winnen maar toen ik dar Vino zag aanvallen was wel ff van, hij gaat da ier toch nie weer lappe :D
Anyway, Vino of Tom--->toch maar Tom :p

Bizzie
25 september 2005, 18:15
Ik dacht dat ik alleen was :p

Amen to that. :)

Blackstone
25 september 2005, 18:31
Prachtprestatie van het Belgische team :niceone: Eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat Tom in staat was te winnen, maar ik ben blij dat hij mn ongelijk bewezen heeft!

Lefevre mag zich voortaan wat stiller houden, want zonder de hulp van de Davitamon-renners had Tom het imo in de verste verte niet gehaald. Mooie prestatie van het hele team met Tom die de kers op de taart zet :niceone:

Mijn respect voor Vino was al immens groot, en daar is vandaag weer wat bijgekomen. Ongeloofelijk wat een karakter en wilskracht die man heeft!

Tweak37
25 september 2005, 21:07
Dankje Guido :rofl:

5 Murilo Fischer (Brazil)

Weer een medici :)

Kapitein
25 september 2005, 21:12
bettini was lache toen heij perdiguero met gemak voorbijstak en precies zij van 'alle jom kunde ni wa rapper :rofl: '
en bonen was gwn de max :bow: jmr da we van petegem niet hebben kunnen zien werken :bow:

italiaanse cameramannen zuigen zwaar :sad:

Glor
25 september 2005, 21:13
*ahum*¨Spaanse :p*ahum*

Tweak37
25 september 2005, 21:37
ja zon dinge kunne ze beter aan de vrt overlate die zijn daar expert in... (zoals in hamilton 2 jaar terug ofzo)

DBK
25 september 2005, 22:39
lang geleden dak nog heb liggen roepen voor nen koers :D

Mike Ty$on
25 september 2005, 23:27
lang geleden dak nog heb liggen roepen voor nen koers :D

uhu hier ook :D

als je hem de hele koers nie gezien hebt, en dan in de laatste meters komt ie zo snel naar voor...Prachtig!!!! :applause: :applause:

TippedTerox
25 september 2005, 23:41
Boonen was idd klasse ! Topklasse zelfs, als enige sprinter overleven en het afmaken na een prachtprestatie in de laatste km's van Van Petegem en Nuyens. Ook chapeau voor al die andere Belgen. Maar een ander raspaardje, Alejandro Valverde genaamd, amai, hoedje af. Zonder veel competitieritme sinds de Tour de finale mee kleur geven, even in de "bijna" beslissende groep zitten en dan nog naar zilver spurten, chapeau. En wat Bettini deed, fenomenaal gewoon, volgens mij de beste man in koers, maar het heeft niet mogen zijn. Maar als Belg, en fan van Tom, ben ik dolgelukkig (heb mijn ma wakker gemaakt met mijn roepen) :p

En de uitspraken van Lefevre moet je uit een ander oogpunt gaan bekijken. Op die manier zet hij die mannen van "DVL" wat onder druk zodat die zich zeker schikken naar de ploeg, wat bij de Belgen meestal geen probleem is.

Yngwie
25 september 2005, 23:52
Mooi gedaan van Boonen maar had toch liever iemand anders zien winnen. Vino of Bettini bijvoorbeeld, zij hebben er tenminste kilometerslang voor gestreden <=> Boonen 250meter. Als er dan toch een sprinter moest winnen had ik liever een iemand als mcewen zien winnen, een rassprinter die zich zelf plaatst en zelf wringt ipv een renner die door 30ploegmaats omringd word en afgezet wordt op 200meter.

N/O voor Boonen, had alleen liever iemand zien winnen die er meer voor gestreden heeft

(btw, kom ni af dak er niks van ken, rij zelf al lang genoeg koers om te weten hoe het voelt na ettelijke uren voor of in het peloton te rijden)

daboykefke
26 september 2005, 00:10
Mooi gedaan van Boonen maar had toch liever iemand anders zien winnen. Vino of Bettini bijvoorbeeld, zij hebben er tenminste kilometerslang voor gestreden <=> Boonen 250meter. Als er dan toch een sprinter moest winnen had ik liever een iemand als mcewen zien winnen, een rassprinter die zich zelf plaatst en zelf wringt ipv een renner die door 30ploegmaats omringd word en afgezet wordt op 200meter.

N/O voor Boonen, had alleen liever iemand zien winnen die er meer voor gestreden heeft

(btw, kom ni af dak er niks van ken, rij zelf al lang genoeg koers om te weten hoe het voelt na ettelijke uren voor of in het peloton te rijden)

dat "meer gestreden" vind ik dus dikke bullshit, iedereen moet toch die kilometers afleggen nee? dat Boonen op 1 km van de streep maar op 8 seconden zit vindt ge maar normaal ofzo? op de fiets is de winnaar meestal terecht , daar kunt ge niet 90% van de wedstrijd niets doen om dan te schitteren zoals in een voetbalmatch ofzo

187(V)URD@
26 september 2005, 00:18
twas plezant in Balen :)

TippedTerox
26 september 2005, 01:02

Mijn beste, kijkt u vaak naar de koers of is dit een enkele dag ? Boonen heeft absoluut geen ploeg nodig om de sprint aan te vatten, en kan meer dan alleen maar sprinten ... P-R, demarrage op zowat 75 km van de meet. In de Rvv rijdt hij weg vlak na de Bosberg, op het stuk van Denderwindeke naar Ninove toe. En de man die een ploeg nodig heeft is Petacchi, zie naar de Vuelta ... In de eerste rit moest hij niet eens sprinten. McEwen is idd de beste rasspurter, als het om intrinsieke snelheid gaat (zeker in de laatste 50 meter). Boonen is een machtspurter à la Hushovd en Museeuw in zijn jonge jaren. Boonen bewijst hier nogmaals dat hij beter de heuvels over kan dan een Peta of een McEwen, door mee te zijn in het selecte groepje. Had Zabel ook mee verwacht, maar die was niet te bespeuren.

Trouwens op het WK moest Boonen nadat Nuyens afhaakte (rond de 400 meter =/ 250), het werk alleen doen, en dat doet ie dan op magistrale wijze. En wat Vino betreft, die is maar in de laatste ronde op het laatste klimmetje uit zijn kot gekomen (10 km voor de meet), wat niet wegsteekt dat Vino een prachtcoureur is. Ik had Bettini ook de zege gegund, wat heeft die een wedstrijd gereden !

Yngwie
26 september 2005, 08:00
dat "meer gestreden" vind ik dus dikke bullshit, iedereen moet toch die kilometers afleggen nee? dat Boonen op 1 km van de streep maar op 8 seconden zit vindt ge maar normaal ofzo? op de fiets is de winnaar meestal terecht , daar kunt ge niet 90% van de wedstrijd niets doen om dan te schitteren zoals in een voetbalmatch ofzo

Iedereen moet de km afleggen, das waar, maar er is een serieus verschil tussen de volledige kms in het peloton zonder één meter in de wind te moeten rijden en de laatste 60km of meer constant voor het peloton met de neus in de wind te rijden. Daar moogt ge zeker van zijn.

Geef boonen dezelfde kwaliteiten die hij heeft maar laat hem geen kopman zijn zodat er dus niet voor gereden wordt, hij had er niet aan te pas gekomen.

En over dat ik niet vaak naar de koers kijk, ik volg de koers en uitslagen elke dag en koers zelf al jaren dus zal er toch wel iets van kennen zeker

Cash
26 september 2005, 08:15
Geef boonen dezelfde kwaliteiten die hij heeft maar laat hem geen kopman zijn zodat er dus niet voor gereden wordt, hij had er niet aan te pas gekomen.

Mja, dat is nu het hele gedacht achter een ploeg :D
Pettachi en McEwen hebben ok de hele dag een ploeg gehad die voor hen reed, maar toch kwamen zij er niet aan te pas...

zarathustra
26 september 2005, 09:14
Iedereen moet de km afleggen, das waar, maar er is een serieus verschil tussen de volledige kms in het peloton zonder één meter in de wind te moeten rijden en de laatste 60km of meer constant voor het peloton met de neus in de wind te rijden. Daar moogt ge zeker van zijn.

En over dat ik niet vaak naar de koers kijk, ik volg de koers en uitslagen elke dag en koers zelf al jaren dus zal er toch wel iets van kennen zeker

mja, punt is dat hij dat kopman zijn ook wel zelf heeft afgedwongen vanuit een niet kopman positie eh.

TippedTerox
26 september 2005, 10:54

Nogmaals, je kijkt enkel naar deze wedstrijd ... ik heb reeds zijn prestatie van P-R en Rvv al aangehaald. In de E3 deed hij het trouwens ook vanop een afstand, samen met Andreas Klier. Ik ga dus zeker niet akkoord met je stelling. En het kopmanschap moet je verdienen, en zeker op 24 jarige leeftijd. Hij mag dan mss tijdens het WK tot de laatste ronde "rustig" hebben rondgepeddeld in het peloton, Peta & McEwen deden dat ook, net als Zabel, Hushovd en nog anderen. Deze waren echter nergens te bespeuren.

Tyfius
26 september 2005, 11:12
Die waren inderdaad nergens te bespeuren, en een van de punten is ook het op die moment kunnen afmaken. Der zijn in die kopgroep 2 andere belgen, zet die een ganse koers uit de wind, laat die wachten tot de laaste 500m maar, no offence naar hun toe, ik acht de kans zeer klein dat zij het op dat moment kunnen afmaken.

eniac
26 september 2005, 11:26
En de uitspraken van Lefevre moet je uit een ander oogpunt gaan bekijken. Op die manier zet hij die mannen van "DVL" wat onder druk zodat die zich zeker schikken naar de ploeg, wat bij de Belgen meestal geen probleem is.

Bah, Lefevere is een zeveraar. Zeggen dat Tom beter niet zou winnen, en als ze hem daar gisteravond naar vroegen zei hij dat dat zijn manier was om Tom scherp te stellen zodat em zou winnen.

Overal een uitleg voor ja.

enj0i^
26 september 2005, 11:59
lol, op zo een klimmeke maakt het nie veel uit ze of er nu 30man je uit de wind zet ofzo, boonen was gewoon sterk genoeg om mee te kunnen. (der zaten er niet zo veel in da groepje) en dan ook nog om het af te maken!

CyBe®-DuDe
26 september 2005, 14:59

Boonen is in staat om op zo'n helling Vino & Bettini te volgen. Alleen is Boonen veel slimmer en wist hij goed genoeg dat het voor de koplopers heel moeilijk zou zijn om een groep van toen nog 20 man af te houden. Uiteidelijk had hij met Nuyens, Leukemans, van Petegem en Aerts nog 4 ploegmaats rond zich of net voor zich rijden.

Vino hebben we uiteindelijk ook maar pas op 10 km van het einde voor het eerst gezien, net zoals Boogerd trouwens. Bettini was misschien inderdaad de sterkste maar woekerde te veel met zijn krachten.

daboykefke
26 september 2005, 15:54
Bah, Lefevere is een zeveraar. Zeggen dat Tom beter niet zou winnen, en als ze hem daar gisteravond naar vroegen zei hij dat dat zijn manier was om Tom scherp te stellen zodat em zou winnen.

Overal een uitleg voor ja.

Lefevere weet maar al te goed waarmee hij bezig is :)

eniac
26 september 2005, 16:05
Lefevere weet maar al te goed waarmee hij bezig is :)

Yeah right. Zijn eigen stommiteiten proberen goedpraten op deze manier, daar is hij mee bezig. Alleen jammer dat mensen zoals jij er met open ogen intrappen.

Of geloof je echt dat Boonen geen wereldkampioen was geweest zonder Lefevere zijn geblaas in de pers op voorhand? :lol:

Mayh3M
26 september 2005, 17:11
Knap gereden!

En het was leuk gisteren :)

Kapitein
26 september 2005, 18:25
jah ik bedoel dus spaanse he maar de italiaansse bakken er ook ni veel van ze de belgen kunnen beter filmen op kasseien dan zij op vlakke weg

TippedTerox
26 september 2005, 18:47
Yeah right. Zijn eigen stommiteiten proberen goedpraten op deze manier, daar is hij mee bezig. Alleen jammer dat mensen zoals jij er met open ogen intrappen.

Of geloof je echt dat Boonen geen wereldkampioen was geweest zonder Lefevere zijn geblaas in de pers op voorhand? :lol:

Stommiteiten ? Nja, ik heb geen weet van enige stommiteiten van Patrick Lefevre. Als je Lefevre al langer kent dan vandaag, dan weet je het wel. In de tijd van Mapei heeft hij schitterend werk verricht met de jongerploeg. Die jongeren zijn nu stuk voor stuk kleppers, oa ene Juliano Figueras, Andrei Kascheskin, Rinaldo Nocentini (in mindere mate), ...

eniac
26 september 2005, 18:51
Stommiteiten ? Nja, ik heb geen weet van enige stommiteiten van Patrick Lefevre. Als je Lefevre al langer kent dan vandaag, dan weet je het wel.

Ach komaan. Na het bekendmaken van de selectie gaan uitbazuinen dat het een schande is (doelend op die van Davitamon), dat Tom niet genoeg helpers had die naar zijn goesting waren, dat heb je toch ook wel gelezen? DAT was een stommiteit.

En het feit dat em zei dat Boonen beter niet won, dat was geen stommiteit, maar zijn uitleg dat dat zijn manier was om Boonen scherp te stellen, dat was wel onnozel. Alsof Boonen zelf al niet de hele tijd naar het WK toeleefde en het koste wat het kost wou winnen.

Ik vraag me af wat "in de tijd van Mapei" te maken heeft met wat ik hier aan het zeggen was, ik ga er dan ook niet op ingaan. Het is irrelevant.

herc
26 september 2005, 21:16
Ik moet eniac toch bijtreden. Heb veel respect voor wat de persoon Lefevere in het verleden heeft gedaan en nu nog doet, maar met de zever waarmee hij afkwam voor het wk, sorry maar toen daalde hij wel in mijn achting. En zich erna op een goedkope manier wat proberen goed te praten, het viel te hard op.

Btw boonen meegaan met vino en bettini op een helling? Boonen mag dan wel vrij goed bergop gaan, maar als mensen als een vinokourov of een bettini zwaar doortrekken moet hij passen hoor.

Tweak37
26 september 2005, 21:56
Stommiteiten ? Nja, ik heb geen weet van enige stommiteiten van Patrick Lefevre. Als je Lefevre al langer kent dan vandaag, dan weet je het wel. In de tijd van Mapei heeft hij schitterend werk verricht met de jongerploeg. Die jongeren zijn nu stuk voor stuk kleppers, oa ene Juliano Figueras, Andrei Kascheskin, Rinaldo Nocentini (in mindere mate), ...

Om nog maar te zwijgen van bevoorbeeld rogers en cancellara

maar mapei T3 was meer de verdienste van squinzi denk ik

niettemin respecteer ik lefevre voor alles wat hij gedaan heeft in eht wielrennen, maar als mens zit er een en ander niet goed...

Tweak37
26 september 2005, 21:58
Ik moet eniac toch bijtreden. Heb veel respect voor wat de persoon Lefevere in het verleden heeft gedaan en nu nog doet, maar met de zever waarmee hij afkwam voor het wk, sorry maar toen daalde hij wel in mijn achting. En zich erna op een goedkope manier wat proberen goed te praten, het viel te hard op.

Btw boonen meegaan met vino en bettini op een helling? Boonen mag dan wel vrij goed bergop gaan, maar als mensen als een vinokourov of een bettini zwaar doortrekken moet hij passen hoor.

nouja. Dat weten we eigelijk niet he :) Intrinsiek is Boonen er zeker toe in staat, of hij dat gisteren kon dat zullen we nooit weten.

Over twee ajar wil Boonen MSR, PR en LBL in 1 seizoen winnen :p :woohoo:
Ik acht hem er toe instaat... :)

Blad3z
26 september 2005, 22:09
"tommeke wat doet ge nu"

schitterende wedstrijd van de belgen! ook een grote danku aan bettini om petacchi plat te rijden

enj0i^
26 september 2005, 22:37
zalige commentaar :)

tommeekee :p