PDA

Volledige versie bekijken : Lich. Opv. aan de univ (werkgelegenheid?)

evil aardappel
15 september 2005, 18:35
Mijn vraag is vooral, wat kan je hiermee doen (liefst voorbeelden, niet zo'n vage uitleg die ik overal lees)? (naast lo-leeraar worden natuurlijk) en over er geen teveel aan is... .

En na de 3de bach, moet je kiezen tussen 4 majors:

Sporttraining
Sportmanagement
Bewegingseducatie en angepast bewegingsonderwijs
Fysieke activiteit, fitheid en gezondheid

Zou ook niet direkt weten wat ze inhouden, mss wat advies van mensen die dit studeren?

THNX.

(wordt eens dat ik beslis :p).

X-Warrior
16 september 2005, 14:05
http://www.vub.ac.be/infoover/onderwijs/bama/of-lo.html

ik doe lo ( of ga het doen aan de VUB , heb juist de inleidingsweek achter de rug end e sfeer was heel goe . Je kan na de 4 jaar nog veel doen he , zelf zou ik gaarg n de toeritische sector werken en benzelf ook veel me sport bezig en lesgeven dus ideale rchting voor mij . Kou zeggen lees de pagina is en kijk bij jobuitwegen zelf geef ik je ook nog graag de site mee van de facuteit

http://www.ub.ac.be/LK op deze site staat ook een powerpoint presentatie over de richting ook zeker de moeite waard. GRTZ

Le Roy Landis
17 september 2005, 14:14
Mijn vraag is vooral, wat kan je hiermee doen (liefst voorbeelden, niet zo'n vage uitleg die ik overal lees)? (naast lo-leeraar worden natuurlijk) en over er geen teveel aan is... .

En na de 3de bach, moet je kiezen tussen 4 majors:

Sporttraining
Sportmanagement
Bewegingseducatie en angepast bewegingsonderwijs
Fysieke activiteit, fitheid en gezondheid

Zou ook niet direkt weten wat ze inhouden, mss wat advies van mensen die dit studeren?

THNX.

(wordt eens dat ik beslis :p).

ja man,
als ge nu nog nie hebt beslist dan vrees ik dat het hopeloos is.
tis namelijk de bedoeling dat ge naar opendeurdagen en infodagen gaat,...
daar kunt ge pas goede uitleg krijgen.

russian
17 september 2005, 17:01
Ik kan je niet helpen, maar weet dat een oude klasgenoot als Licentiaat lichamelijke opvoeding is afgestudeerd en werkt in een fitness centrum als coach.

dee9
17 september 2005, 17:32
ik ga er ook aan beginnen in leuven, ik heb nie echt gedacht aan de toekomst, over 4 jaar kan da immers allemaal veranderd zijn tov nu.

doe wat je graag doe, dan speelt de toekomst op papier geen rol, als ge gemotiveerd bent komde er wel

lo wordt ook enorm onderschat, de meesten denken dat da een bekke shotten en basketten is, wrong :(

virox
17 september 2005, 17:41
man toch der zijn opendeurdagen geweest op alle scholen, de scholen z'n deze dagen wel allemaal open, zal wel iemand zijn die uitleg kan geven. Of desnoods PMS toestanden.
Beetje late kant ook vindt ge nie?

evil aardappel
17 september 2005, 18:53
Ben bijna nooit thuis geweest in deze vakantie, dus geen infodagen etc. en de PMS zaagt ook gewoon maar van, te laat.
Dus die posts mag je voor jezelf houden, ik weet dat ook wel en daarmee help je mij niet.
Btw. ben naar opendeurdagen geweest, en was van plan richting te doen, maar mijn gedacht is verandert.
So what.

En thnx voor de nuttige reply's, ben meer overtuigd, anders zou'k diergeneeskunde studeren maar lijkt me gigantisch moeilijk, en sport interesseert me wel maja.

Thundrer
18 september 2005, 11:29
Denk zeker niet dat LO alleen maar sport is!
Er komen nog héél wat moeilijke (blok)vakken bij, vergeet dat niet.
't is niet voor niks dat het slaagpercentage in het eerste jaar vrij laag ligt...

Morpheus
18 september 2005, 18:47
Moved op aanvraag :)

mvg

evil aardappel
18 september 2005, 19:05
Thnx :).
Is er trouwens niemand die het al gevolgd heeft? Want vraag mij af (ik weet dat de theorie niet te onderschatten is) hoe zwaar de sport zelf is? (vooral de atletiek, ritme en spel)

X-Warrior
18 september 2005, 23:30
k ik volg het op deze moment of ga het volgen. Ik weet at de normen vrij hoog liggen voor sport maar het is ook de bedoeling dat je bijtrainden vanaf het moment je dit doet je het wel haalt. De normen ligen hoog MAAR er isook zoites als permanente evaluatie, aanwezig zijn in de les ,werkjes , het schijnt wanneer je altijd in de les bent enz je er meestal wel doorbent .

dee9
19 september 2005, 19:55
het schijnt wanneer je altijd in de les bent enz je er meestal wel doorbent .
so not :p

den theorie wordt enorm hard onderschat, zeker in combinatie met de verplichte sporturen

X-Warrior
19 september 2005, 21:19
ik had het over de praktijk eh niet theorie das nog iets anders....