PDA

Volledige versie bekijken : SMS-chat op VT4 en Kanaal 2 EINDELIJK in opspraak

Time
15 september 2005, 11:59
Ex-medewerker noemt chat-sms'jes ,,oplichting''

07:33:02

BRUSSEL - De sms-chatboxen op Vlaamse tv-zenders zijn pure oplichterij. De ’vrouwen’ met wie gechat kan worden, zijn in werkelijkheid betaalde medewerkers. Meestal zelfs mannen. Dat zegt een gewezen medewerker van de sms-chat op KanaalTwee.
Vaak beseffen klanten pas na een factuur van duizenden euro’s dat hun droomvrouw niet bestaat. "In één geval dreef het iemand tot een zelfmoordpoging", getuigt de ex-medewerker in Het Laatste Nieuws.

De economische inspectie is een onderzoek gestart naar de sms-chat op VT4, nadat een gedupeerde vertelde dat hij zich opgelicht voelt na 3.000 euro aan sms’jes. Diensthoofd Bruno Andries van de economische inspectie laat weten dat zijn dienst ook de chat op KanaalTwee "op de voet volgt".

man man, als dit waar kon zijn
geen medelijden met die gedupeerde though, tis door mensen als hem dat het blijft bestaan, serves him right imo:)

Bloob
15 september 2005, 12:08
damn, mja khad da wel al verwacht tbh alsof er echt "bloedhete geile vrouwen" op je staan te wachten .. nen dikke bierzuipende vent ja ..

BaRtHoLoMeUs
15 september 2005, 12:09
Mja, het is algemeen toch geweten dacht ik dat die sms-chats een hoog 'fake'-gehalte hebben... Het is een beetje zoals met chatten op internet, wanneer duidelijk wordt dat iemand bv niet wil afspreken int echt dan moet ge uw conclusies trekken. Die sms-chats kosten dan nog eens 0.50€ per verzonden/ontvangen sms dusja. Het zijn imo louche praktijken maarja, er is blijkbaar een publiek voor. :unsure:

Unnamed
15 september 2005, 12:12
Lijkt me zeer logisch. Vroeger was er nog zo een telefoon-sex gedoe, waar je een dikke lelijke vrouw (met een mooie stem) aan de andere kant van de lijn had. Maar je wist tenminste dat het een vrouw was! En nu met die SMS dinges... Tja, je kan even goed een man, of zelfs een geautomatiseerde robot zijn.

ec8or
15 september 2005, 12:31
hoe mongool moet je al niet zijn om trachten via zo'n kanaal de 'vrouw' van je leven te vinden... mensenlief toch.

GTM
15 september 2005, 12:37
Het verbaast me dat mensen hier zelfs mee naar buiten willen komen. Als 3,000 Euro aan zoiets verspild zou hebben, zou ik zeker en vast niet willen dat heel vlaanderen het te weten komt.

virox
15 september 2005, 12:40
3.000€ :o moogde mij es uitleggen hoe ge dat klaar speelt om daar zoveel aan te verdoen en dan achteraf nog verwondert zijn :x

pina
15 september 2005, 12:45
geen medelijden met die gedupeerde though, tis door mensen als hem dat het blijft bestaan, serves him right imo:)toch maar vreemd dat je het op de gedupeerde steekt, en niet op de "dienst". Zij maken misbruik, zij bedriegen hun "klanten", zij buiten mensen uit die nood hebben aan een deftige wederhelft. Hij is het slachtoffer. Dat hij naief handelt en er echt in geloofde is nog niet zò vreemd hoor, getuige van de aard van de berichtjes die zij weersturen. Sommige mensen hebben er nu eenmaal heel veel voor over om een vrouw te vinden. Als jij van serieus iemand houdt, of seriues verliefd wordt op iemand, dan kijk je ook niet op een euro meer of minder. Een verlovingsring die je schenkt kost ook niet bepaald 2 euro.

je gaat toch ook niet zeggen dat het de fout is van juweliers dat dieven aan de haal zijn met hun juwelen omdat zij juwelen hebben in hun zaak die het mogelijk maken om gestolen te worden ondanks de vele veleigheidsmaatregelen?

stoffer
15 september 2005, 12:55
Wel grappig dat die gast in recht van antwoord nog steeds geloofde dat die vrouw van de foto echt is en hem misschien nog wil ontmoeten.
Maar het is wel pure oplichterij, alleen al die reclame "Wil jij de ideale partner vinden, sms dat naar xxxx", geeft niet de indruk dat ge gaat chatten met nen gewone werknemer.

Belgianbonzai
15 september 2005, 13:11
hoe mongool moet je al niet zijn om trachten via zo'n kanaal de 'vrouw' van je leven te vinden... mensenlief toch.

inderdaad

hier toevallig geen single vrouwen? :$ :unsure: :p

Preske
15 september 2005, 13:49
Wel grappig dat die gast in recht van antwoord nog steeds geloofde dat die vrouw van de foto echt is en hem misschien nog wil ontmoeten.
Maar het is wel pure oplichterij, alleen al die reclame "Wil jij de ideale partner vinden, sms dat naar xxxx", geeft niet de indruk dat ge gaat chatten met nen gewone werknemer.

goh jah.
die mens zag mij er sowieso al niet gelukkig uit.

Niet iedereen heeft de looks van brad pitt en de charme van Hugh hefner. Ik kan dat wel begrijpen dat hem tot zo iets drastisch is gegaan.

Maar dat hij nog blijft geloven, das wel zielig. Ik heb te doen met die man.

Een van de ex-medewerkers heeft uit de biecht geklapt. ze kregen 0.2 euro per sms'ke. aangezien hij soms met 10 mannen tegelijk bezig was, kon hij rekenen €500 tot €1000 euro extra per maand...

Hij is er dan mee gestopt na een van zijn "klanten" gedreigd heeft met zelfmoord.

go_ndw
15 september 2005, 13:51
Voor die date & sex dingen moeten ze hunne plan trekken.
T'zijn eerder die sms-balken voor jongeren waar ik me zorgen over maak. En daarbij komt nog dat ze heel vervelend zijn en teveel plaats innemen!

Dennoman
15 september 2005, 13:55
Ookal ja :p die mods daar zijn mensen die betaald worden door de zender, en die enkel hun periode achter de computer moeten afwerken (want zij SMSen niet zelf, ohnee), en dat alles natuurlijk gratis omdat ze zoveel mensen te woord moeten staan :p
Hoe ik achter dat computerding gekomen ben, toen het eens onweerde typte 1 van de mods: "het onweert, ik ga mijn computerke afzetten, slu peepz!" :p

stoffer
15 september 2005, 13:58
Ge moogt allemaal een pm sturen naar mij en voor 1€ op mijn rekening laat ik geile meiden replyen. De kans van uw leven op een relatie ;)

Gentille
15 september 2005, 16:35
wie geeft er daar in de eerste plaats zijn geld al aan uit, is toch allemaal zever in pakskes. komaan voor 3000 EUR aan sms'jes :eek: dat is toch teveel van het goede

ec8or
15 september 2005, 16:43
ja echt, je zou al moeten weten vanaf het momentdat je ook inkomende smsjes moet betalen, dat het opgezet/fake spel is... de debielen zullen nooit uitsterven, en er zullen er altijd wel slim genoeg zijn om er geld uit te slaan :)

Smokey_3800
15 september 2005, 16:47
Ge moogt allemaal een pm sturen naar mij en voor 1€ op mijn rekening laat ik geile meiden replyen. De kans van uw leven op een relatie ;)
ik bied vanaf nu dezelfde dienst aan maar voor de spotprijs van 0.99€

:p

Unnamed
15 september 2005, 17:10
Maarja, de SMS diensten en oplichterijen zijn een zeer nieuw fenomeen. Binnen een paar jaar gaat er zelfs niemand meer op letten.

NemesisBE
15 september 2005, 17:16
stond in de krant dat een kerel na €2000 aan sms'jes wilde afspreken met zijn "droomvrouw"
toen ze het afspraakje afsmste 1u voor tijd, wist hij dat hij bedrogen was :D

sry, maar ik vind dit echt hilarisch, dan kunde dnek ik nog beter op TMF chat naar een vriendin gaan zoeken :rofl:

Smokey_3800
15 september 2005, 17:19
Maarja, de SMS diensten en oplichterijen zijn een zeer nieuw fenomeen. Binnen een paar jaar gaat er zelfs niemand meer op letten.
oplichterijen zijn geen nieuw fenomeen en van alle tijden, maar als oplichterijen door een officiele instantie worden verricht, dient de staat daar paal en perk aan te stellen en degene straffen!! Of het oplichterij via SMS is of niet maakt geen *** uit

DGEN
16 september 2005, 02:32
mja..vt4 en ka2 kijk ik allang niet meer :p
misschien als er een goede film is ofzo, maar voor de rest boeit het me gewoon niet..

mja..die kerels daar proberen overal geld uit te schieten..commerciele zenders ja :ironic:..daar is pokkeveel geld bij gemoeid :x

volpetrolski
16 september 2005, 09:27
hehe, hoorde van iemand die soms in Holland werkt dat je dezelfde grieten in Holland kunt opbellen, maar dan hebben ze wel een andere naam! :oink:

Echt ziek en zielig tegelijkertijd als je ziet hoe sommige mensen proberen geld te 'verdienen'.

Interficio
16 september 2005, 09:50
Ik vond het al toevallig dat al die meiskes op die foto's zo knap zijn. :)

ec8or
16 september 2005, 09:54
hehe, hoorde van iemand die soms in Holland werkt dat je dezelfde grieten in Holland kunt opbellen, maar dan hebben ze wel een andere naam! :oink:

Echt ziek en zielig tegelijkertijd als je ziet hoe sommige mensen proberen geld te 'verdienen'.
ach het is maar hoe je het bekijkt, als er niet zoveel randdebielen zouden zijn die zich zo zouden laten vangen, dan zou die 'service' niet eens bestaan :)

Th0R
16 september 2005, 12:44
De man die had zitten sms'n gaf ook niet echt een verstandige indruk.

Holy Paladin
16 september 2005, 12:56
gaat dat hier over zon gewone chat overdag? of zoiets waar ge snachts altijd reclame van ziet :unsure:

BraveHeart
16 september 2005, 12:59
Dat is toch met al die SMS rommel op tv en die tv spellekes.

Bel dat nr en ge wint 1000 €

Belmenu, toeters en bellen... bel daar gewoon niet op dat nr.
Idem met die SMS nr's op tv waar ge kunt naar sms'sen, het enige wat ge krijgt is een lange rekening :p

Zeta Reticula
16 september 2005, 13:59
Eigenlijk moeten ze de "slachtoffers" straffen. Wegens absolute domheid. Het enige waar het bedrijf kan voor gestraft worden is dat het niet de beloofde droomvrouwen waren. Maar 't is natuurlijk moeilijk te beslissen waar ze precies aan schuldig zijn, want men kreeg wel antwoorden. Nu ja, ik veracht eerder de debielen die er aan meedoen.

`SeriOUs
16 september 2005, 14:42
Je kan niet iemand straffen omwille van onwetendheid of domheid hé.

Het zijn de zwakken van de maatschappij die beschermd moeten worden, niet de oplichters. Als je een product aanbiedt dat niet geeft wat het heeft belooft, dan is dat oplichterij.

Aflassen die handel.

ec8or
16 september 2005, 15:01
Je kan niet iemand straffen omwille van onwetendheid of domheid hé.

Het zijn de zwakken van de maatschappij die beschermd moeten worden, niet de oplichters. Als je een product aanbiedt dat niet geeft wat het heeft belooft, dan is dat oplichterij.

Aflassen die handel.
ze hebben hen nooit beloofd een vrouw te geven, enkel spannende en erotische smsjes/chatterij... dus in dat opzicht geven ze wel wat ze beloven. en je kunt een firma ook niet straffen omdat er zo'n domme mensen zijn die bij hoog en laag blijven geloven in het bestaan van hun vlam.

`SeriOUs
16 september 2005, 16:34
ze hebben hen nooit beloofd een vrouw te geven, enkel spannende en erotische smsjes/chatterij... dus in dat opzicht geven ze wel wat ze beloven. en je kunt een firma ook niet straffen omdat er zo'n domme mensen zijn die bij hoog en laag blijven geloven in het bestaan van hun vlam.nope, ze beloven een kans op een date. (het is duidelijk een dating programma) Als aan de andere kant niet de beloofde & afgebeelde persoon staat, is het oplichterij.

Cin
16 september 2005, 17:04
mja..vt4 en ka2 kijk ik allang niet meer :p
misschien als er een goede film is ofzo, maar voor de rest boeit het me gewoon niet..

mja..die kerels daar proberen overal geld uit te schieten..commerciele zenders ja :ironic:..daar is pokkeveel geld bij gemoeid :x

² Wat een bullsh*t die commerciële zenders tegenwoordig uitzenden... 1 woord: Reality. Ik haat reality :p Als je een Hormoonmachien of gewoon een idioot bent, dan kijk je naar dingen zoals Big Brother, akkoord.

Maar waar ik dan niet tegen kan is dat Bourgeois (VL. Minister v Media) nog wat aan de vrt gaat prutsen (imo de enige zender met wat 'klasse')

daFour
16 september 2005, 17:19
eindelijk , ik hoop dat die crap eens vertrekt van de tv , ik zie maar 75% van wat we betalen!

`SeriOUs
16 september 2005, 17:22
Och klasse schmasse.
VRT is niet beter als Kanaal2 of VT4.
Als je echt breinTV wilt kan je nog naar Canvas. Maar IEDEREEN wil wel eens hersenloze, smaakloze TV. Als ik 's avonds terugkom van een avondje drinken kan de oorsprong van aids of de historie van de gebroeders Wright mij geen kl*te schelen, dan wil ik lachen & bloot zien.

Vampire
16 september 2005, 17:26

€1 per ontv/verz PM

pina
16 september 2005, 17:30
ze hebben hen nooit beloofd een vrouw te geven, enkel spannende en erotische smsjes/chatterij... dus in dat opzicht geven ze wel wat ze beloven. en je kunt een firma ook niet straffen omdat er zo'n domme mensen zijn die bij hoog en laag blijven geloven in het bestaan van hun vlam.je kunt een firma wel straffen omdat ze mensen hun naieviteit uitbuiten. Ik kan evengoed een mentaal gehandivcapte uitbuiten hoor. Ga jij dan zeggen dat het hun fout is dat zij mij geloofden?

stoffer
16 september 2005, 18:33
€1 per ontv/verz PM

enkel per verzonden bericht, kben goedkoper ;)

volpetrolski
16 september 2005, 20:38
je kunt een firma wel straffen omdat ze mensen hun naieviteit uitbuiten. Ik kan evengoed een mentaal gehandivcapte uitbuiten hoor. Ga jij dan zeggen dat het hun fout is dat zij mij geloofden?

:niceone: ook al heb ik weinig compassie met die sukkelaar; 't is eerder het principe.

Ferux
16 september 2005, 20:59
Ik vermoedde dat wel al lang. Het viel wel te denken, maar dat wil niet zeggen dat dit geen pure oplichterij is. Meestal dan nog op de kap van labiele mensen. Ze moesten eenderwelke vorm van psychologische spelleks van dit kaliber maar verbieden.

Als ge op ne mens slaagt, kunt ge veroordeeld worden.
Als ge ne mens psychologisch kraakt (wat imo veel erger is), hebt ge meestal geen enkel risico.

Verkeerde situatie.

wlibaers
16 september 2005, 21:22
Och klasse schmasse.
VRT is niet beter als Kanaal2 of VT4.
Als je echt breinTV wilt kan je nog naar Canvas. Maar IEDEREEN wil wel eens hersenloze, smaakloze TV. Als ik 's avonds terugkom van een avondje drinken kan de oorsprong van aids of de historie van de gebroeders Wright mij geen kl*te schelen, dan wil ik lachen & bloot zien.

Er zijn veel betere zenders dan Canvas. Maar die heeft Telenet intussen van de kabel gehaald. :ironic:

`SeriOUs
17 september 2005, 13:14
Er zijn veel betere zenders dan Canvas. Maar die heeft Telenet intussen van de kabel gehaald. :ironic:Mja, het gaat hier over de eeuwige dispuut dat het toch schandalig is welke rommel de Belgische TV-zenders uitzenden. Alsof TV enkel maar kwalitatieve & educatie programmas zouden mogen uitzenden.

Geef mij van tijd tot tijd goeie platte breinloze tv hoor.

[deleted]
17 september 2005, 13:21
[deleted]

SilentSpring
17 september 2005, 13:28
Mja wat ik raar vind is dat ik steeds meer naar quizzen kijk op de vrt (slimste mens, de nieuwste quiz enz.) VTM blijft verbannen kheb die zelfs verwijderd net als plugTV (waalse zender). gewoon belachelijk al die SMS games enzo.
dan kijkte daar nie natoe e, als ze geen progs ebben om hun gaten te vullen mij nie geltan, ik kijk smiddags toch nooit tv. wak wel kut vind op den vtm, die ebbe de duitse reeks medicopter 117 gekocht dachtek, en als ze nu den zaterdagavond es ne gaatje ebben zende ze nog ees ne herhaling ervan uit, ze zouden beter in plaats van al die smsdinges de nieuwe reeksen ervan uitzenden. vind het ook spijtig dat weer diezelfde wittekerke zever is, mcleodsdaughters van in de zomervakantie is veel schoonder

[deleted]
17 september 2005, 13:43
[deleted]

SilentSpring
17 september 2005, 14:02
Medicopter zuigt echt int duits, kijke dan nog liever naar TF1 int frans.
op vtm is nederlands ondertitelt eh. duits klinkt imo schoonder of frans, da wordt precies afgerammeld enal.

[deleted]
17 september 2005, 14:06
[deleted]

dJeez
17 september 2005, 20:31
duits klinkt imo schoonder of frans, da wordt precies afgerammeld enal.
Geef mij dan toch liever wat frans dan duits geblaf...

En je kan dat idioot vinden van die mens, maar die zat duidelijk in de put (en was behoorlijk naïef) en dacht blijkbaar dat hij op die manier uit die put kon geraken, en dus ècht een relatie kon aanknopen met die (niet bestaande) dame. Het ergste is dat hij nog steeds overtuigd bleef van 't feit dat hij met een echte persoon aan 't chatten was. Die hele handel afschaffen is al een goed begin.

wlibaers
18 september 2005, 15:10
Geef mij dan toch liever wat frans dan duits geblaf...

En je kan dat idioot vinden van die mens, maar die zat duidelijk in de put (en was behoorlijk naïef) en dacht blijkbaar dat hij op die manier uit die put kon geraken, en dus ècht een relatie kon aanknopen met die (niet bestaande) dame. Het ergste is dat hij nog steeds overtuigd bleef van 't feit dat hij met een echte persoon aan 't chatten was. Die hele handel afschaffen is al een goed begin.

Als je al zo wanhopig bent...

Hierna zal hij misschien beginnen kikkers te kussen :D

Avilowca
18 september 2005, 17:37
ikzelf lig altijd plat met die ene mooie quote op kanaaltwee

"beleef reality... op kanaal 2" XD

Preske
18 september 2005, 18:08
op vtm is nederlands ondertitelt eh. duits klinkt imo schoonder of frans, da wordt precies afgerammeld enal.

op vrt ook.

en in nederland worden de meeste vlaamse series ook van ondertiteling voorzien.

Begrijpelijk aangezien 80% van de acteurs niet weet dat er zoiets is als AN en ofwel aaaantwaaarps spreekt ofwel gents.

[deleted]
18 september 2005, 18:17
[deleted]

Zero Grav
18 september 2005, 18:52
Wat precies nogal veel mensen hier vergeten is dat die sms-games al veel uitgebreider zijn geworden dan de modale chatversies.

Op gewone zenders heb je nu die word-guess. Op muziekzenders heb je 'how big is your penis', 'rate this song', ... Dus, wat voor overwinning voor ons is het nu dat deze dingen eindelijk in opspraak komen?

Het antwoord is simpelweg 'geen'. Zelfs als die sms chats nu offline gehaald worden zal er wel weer een nieuw soortgelijk spel komen. En het blijft nog steeds maar één onder de velen. Ik herinner me trouwens ook net dat ze tijdens bepaalde periodes spraakcomputers kerst-,valentijns-,sinkterklaaswensen laten uitspreken.

Er zijn echt al ontelbaar veel verschillende versies van deze sms services. En als je echt denkt dat dit ook maar enige verandering gaat brengen op vlak van irritante smsdingen lach ik.

Was Jamba ook niet in opspraak gekomen? .. Juist ja

[deleted]
18 september 2005, 18:54
[deleted]

ThX
19 september 2005, 00:19
je kunt een firma wel straffen omdat ze mensen hun naieviteit uitbuiten. Ik kan evengoed een mentaal gehandivcapte uitbuiten hoor. Ga jij dan zeggen dat het hun fout is dat zij mij geloofden?

mentaal gehandicapten zullen wel "verlengd minderjarig verklaard" zijn, dus zij mogen al niet smsen of dingen aankopen zonder toestemming van volwassene... en aangezien het volwassenen waren die zich lieten vangen aan die oplichterij kunnen zij er weinig tg doen...

bij mij zou het nooit in mijn hoofd gekomen zijn om daarop te reageren, ge ziet van uren ver dat dat fake is... mensen die daarop reageren... kheb er medelijden mee, maar nu zullen ze mss wat minder naïef zijn...

mvg

Preske
19 september 2005, 12:34
Dat is net het mooie aan Vlaamse series, die mengelingen van dialecten. Dat zorgt net voor die finishing touch.

lol, der zijn maar twee dialecten als ge naar het tv landschap kijkt.

Enige tijd geleden lieten ze zelfs antwerpse acteurs gentenaars spelen en omgekeerd. Tot zover de finishing touch. :sop:

Nuja, het geeft wel dat extra'tje akkoord. Maar het is opvallend het altijd een gentenaar of antwerpenaar is die dialect spreekt, terwijl al de andere mooi AN spreken.

`SeriOUs
19 september 2005, 17:06
Wat precies nogal veel mensen hier vergeten is dat die sms-games al veel uitgebreider zijn geworden dan de modale chatversies.

Op gewone zenders heb je nu die word-guess. Op muziekzenders heb je 'how big is your penis', 'rate this song', ... Dus, wat voor overwinning voor ons is het nu dat deze dingen eindelijk in opspraak komen?

Het antwoord is simpelweg 'geen'. Zelfs als die sms chats nu offline gehaald worden zal er wel weer een nieuw soortgelijk spel komen. En het blijft nog steeds maar één onder de velen. Ik herinner me trouwens ook net dat ze tijdens bepaalde periodes spraakcomputers kerst-,valentijns-,sinkterklaaswensen laten uitspreken.

Er zijn echt al ontelbaar veel verschillende versies van deze sms services. En als je echt denkt dat dit ook maar enige verandering gaat brengen op vlak van irritante smsdingen lach ik.

Was Jamba ook niet in opspraak gekomen? .. Juist jaMaar het gaat niet over ALLE SMS-dingen. Het gaat hier NIET over de gewone chat die je wel tijdens de clips ziet, of de wordguess-programmas waar geld mee te winnen is, ook niet over die andere idiote dingen (cfr. How big is your penis?),...
Het gaat hier om de sms-dateprogramma 's avonds laat. Mss eventjes uitleggen: Ze laten een foto van een vrouw zien en geven er wat uitleg bij (deze vrouw houdt van sport, heeft al ne kleine,...). Jij kan dan SMSen om met die vrouw in contact te komen. Als er dan niet de beloofde vrouw aan de andere kant van de lijn zit is dat oplichterij. Dan moeten ze er maar bijzeggen dat het regelrechte sekslijnen zijn, en niet het woord 'date-programma' er op plakken.

stoffer
19 september 2005, 17:16
Tonen ze die date chat ook niet tijdens de middag?

[deleted]
19 september 2005, 17:17
[deleted]

[T-RAW]Freak
20 september 2005, 07:49
Als we nu slim zijn gaan we ons met zen allen inschrijven en daar pakweg 10 € aan op sms'en, dan krijgen we mss iets terug omdat het bedrog is :D

-TaRoT-
21 september 2005, 09:45
gelegaliseerde oplichterijen door een erkend tvstation...
VT4 vooral dan, het heeft zeer weinig te bieden, staat vol met programmas als toeters en bellen, en andere belprogramma's, ook chatsessies. Een 5tal jaar geleden, herinner ik mij, is VT4 bijna geschrapt geweest omdat het niets meer educatief had te bieden, oplossing, dan lassen ze snel een 10' nieuws in om de vergunning niet te verliezen

2000€ aan het proberen ontmoeten van een vrouw, das veel ze

ec8or
21 september 2005, 09:49
wie verplicht er jou te kijken?

ik word misselijk als ik de programmatie van vtm zie, azuu ne platte boerekes kolder.. maar ik kijk er dan ook niet heen, saves me a trip to the doctor ;)

sneax
21 september 2005, 11:20
Ge moet maar zo idioot ni zijn om daar naar te sturen.

pina
21 september 2005, 14:53
Ge moet maar zo idioot ni zijn om daar naar te sturen.het neemt nog niet weg dat men mag profiteren en misbruik maken van andermans naieviteit.

Time
21 september 2005, 14:57
toch maar vreemd dat je het op de gedupeerde steekt, en niet op de "dienst". Zij maken misbruik, zij bedriegen hun "klanten", zij buiten mensen uit die nood hebben aan een deftige wederhelft. Hij is het slachtoffer. Dat hij naief handelt en er echt in geloofde is nog niet zò vreemd hoor, getuige van de aard van de berichtjes die zij weersturen. Sommige mensen hebben er nu eenmaal heel veel voor over om een vrouw te vinden. Als jij van serieus iemand houdt, of seriues verliefd wordt op iemand, dan kijk je ook niet op een euro meer of minder. Een verlovingsring die je schenkt kost ook niet bepaald 2 euro.

als deze scam hetgeen is wat zij nodig hebben om wakker te schieten en te beseffen dat gans die wereld van sms-gerichte diensten een lege doos is, vind ik het geen slechte zaak dat ze opgelicht zijn

die "serves him right" was idd overdreven:) ik kon er gewoon even niet bij dat mensen zo naïef (zeg maar dom:/) kunnen zijn

Time
21 september 2005, 15:00
gelegaliseerde oplichterijen door een erkend tvstation...
VT4 vooral dan, het heeft zeer weinig te bieden, staat vol met programmas als toeters en bellen, en andere belprogramma's, ook chatsessies. Een 5tal jaar geleden, herinner ik mij, is VT4 bijna geschrapt geweest omdat het niets meer educatief had te bieden, oplossing, dan lassen ze snel een 10' nieuws in om de vergunning niet te verliezen
tussen 19h en 24h (waar ze zich duidelijk op richten) is het mooi gevuld met allerhande series en programma's, over de kwaliteit ga ik me niet uitspreken, maar het is zeker geen sms-gelul meer eh?

die zogezegde schrapping hing ook kanaal2 boven het hoofd, wat trouwens belachelijk was, zij profileren zich als zenders die zich focussen op series en films, die hebben geen nieuws nodig.

-TaRoT-
21 september 2005, 17:23
tussen 19h en 24h (waar ze zich duidelijk op richten) is het mooi gevuld met allerhande series en programma's, over de kwaliteit ga ik me niet uitspreken, maar het is zeker geen sms-gelul meer eh?

die zogezegde schrapping hing ook kanaal2 boven het hoofd, wat trouwens belachelijk was, zij profileren zich als zenders die zich focussen op series en films, die hebben geen nieuws nodig.

tss 19 en 24h, kwaliteit...zoek...
ik denk niet dat er veel mensen gaan zegge dat VT4 kwaliteitstv is, alleen al voor de 10' durende reclame, of dezelfde stereotiepe films die ze mss al een 20 keer gespeeld hebben...

NapalmBenny.
24 september 2005, 19:22
Ik heb niets tegen zo'n programma's, mensen moeten ook eens leren zelf wat verantwoordelijkheid te nemen, en niet zomaar de andere kant de schuld te geven.

Juist hetzelfde met die tv spelletjes, mensen maar klagen over dure telefoonrekeningen, tja, dat weet je toch op voorhand, en je moet niet elke 5 minuten bellen he.

Ok, als ze valse werknemers gebruiken, moet er wel gestraft worden.

-Helld0g-
25 september 2005, 09:58
Het verbaast me dat mensen hier zelfs mee naar buiten willen komen. Als 3,000 Euro aan zoiets verspild zou hebben, zou ik zeker en vast niet willen dat heel vlaanderen het te weten komt.

hij probeert waarschijnlijk geld terug te krijgen (zoals bvb dat artikel...)

Time
25 september 2005, 12:49
hij probeert waarschijnlijk geld terug te krijgen (zoals bvb dat artikel...)
wat hem hopelijk niet lukt

XR3I
25 september 2005, 20:49
dom als jer op reageert als jet mij vraagt.

Zero Grav
25 september 2005, 21:01
Maar het gaat niet over ALLE SMS-dingen. Het gaat hier NIET over de gewone chat die je wel tijdens de clips ziet, of de wordguess-programmas waar geld mee te winnen is, ook niet over die andere idiote dingen (cfr. How big is your penis?),...
Het gaat hier om de sms-dateprogramma 's avonds laat. Mss eventjes uitleggen: Ze laten een foto van een vrouw zien en geven er wat uitleg bij (deze vrouw houdt van sport, heeft al ne kleine,...). Jij kan dan SMSen om met die vrouw in contact te komen. Als er dan niet de beloofde vrouw aan de andere kant van de lijn zit is dat oplichterij. Dan moeten ze er maar bijzeggen dat het regelrechte sekslijnen zijn, en niet het woord 'date-programma' er op plakken.

Ah, dat programma. :D Ik dacht dat ze het hadden over die chats met moderators. Nuja, dat mag van mij best blijven bestaan. Om die tijd worden toch geen films meer gespeeld en zoveel tv kijk ik nu ook niet meer om 3 uur 's nachts. :[

Voor mijn part zetten ze AL die sms programm's rond die tijd.. En beginnen ze ook eens met goeie dingen te spelen op tv *gefrustreerd*

BloodSeaker
26 september 2005, 22:12
Hehe, vind het wel goed dat men dat onderzoekt en zo.

Maar iemand met net dat beetje hersencel in zijn kop, weet toch ook dat zo dingen niet echt zijn. Sebiet gelooft ge nog da die matchmakers ook de waarheid zeggen :/

Beetje realistisch zijn kan geen kwaad dunkt me

`SeriOUs
27 september 2005, 00:35
Sebiet gelooft ge nog da die matchmakers ook de waarheid zeggen :/ :eek:
Maar dat wordt toch berekend?!

BongZrGooD
27 september 2005, 01:35
Niettegenstaande wat velen hier zeggen, domheid is geen misdaad.
De fout ligt imo volledig bij de zenders, en reacties als "als iemand daarin trapt verdient em et" zijn gewoon dom...maar het is geen misdaad om dom, naief of achterlijk te zijn.
Heel dat sms gedoe op die zenders moet aan banden gelegd worden. De mensen die er tijd voor hebben zijn meestal net die mensen die financieel niet bij machte zijn dit de bekostigen.
Al de facturen die belgacom en aanverwanten krijgen en het gevolg zijn van die toestanden mogen voor mijn part allemaal rechtstreeks doorgefactureerd worden aan VT4, Kanaal 2 en consoorten.
Zij weten wat ze doen, met opzet...
Laat ze dan eindelijk ook maar eens de rekening betalen.
Dit heeft ook te maken met een neef van mij, die idd een beetje simpel is maar kan functioneren in de maatschappij. Hij heeft een rijbewijs, werkt in een beschutte werkplaats en verdient dus eerlijk de kost. Hij woont op een leuke ingerichte studio, alleen. Die jongen doet geen vlieg kwaad maar is met het ongeluk geboren (na een beetje lang zonder zuurstof gezeten te hebben), een beetje "traag" te zijn.
Laatst bel ik hem op, zijn GSM was afgesloten; bleek ook hij een factuur van 1645€ niet betaald te hebben. Hij kon ze niet betalen gewoonweg omdat hij in al die dingen trapt.
Voor mijn part mogen al die toestanden morgen verdwijnen, het is profiteren van de naieviteit die niet sommigen maar velen onder ons hebben.
Dit is ook de enige reden om dit soort programma's uit te zenden, want zoals hier al meerdere malen gepost is; een nuchter iemand trapt hier niet in.
Eigenlijk is het dus misbruik maken van een bepaalde bevolkingsgroep en zouden de straffen zeker niet mild moeten zijn.
Voila, mijn ietwat subjectieve mening hierover.

Groetjes,
BongZ

Time
27 september 2005, 01:40
wordt hij niet achterdochtiger na er voor de zoveelste keer in te trappen?:)

Bubbling Zombie
28 september 2005, 01:14
Niettegenstaande wat velen hier zeggen, domheid is geen misdaad.

vroeger noemde men dat "natuurlijke selectie"

volpetrolski
28 september 2005, 13:21

dat vind ik nu wel een heeeeeeeeeeeeeel erg door getrokken vergelijking.
Bij dieren wordt geselecteerd uit overlevingsdrang. Hier is enkel sprake van een bende yuppies met een kutmentaliteit die op de kap van anderen wat gemakkelijk geld willen verdienen.

BongZrGooD
28 september 2005, 13:31
Je doet je titel van miss zwam alle eer aan... :p
En om er even op door te bomen, aan die opmerking te zien zou jij dus ook aan de verkeerde kant van die "natuurlijke selectie" staan...Niet bepaald een bijdragende noch intelligente/niet domme opmerking... :)

Groetjes,
BongZ