PDA

Volledige versie bekijken : Trainen

Deadmaster
13 september 2005, 10:07
Hallo,

Ik ben sinds juli bezig met een fietstraining om mijn conditie op peil te houden. hierbij train ik natuurlijk mijn beenspieren. Omdat ik vind dat mijn armspieren ook nogal aan de magere kant zitten, wil ik deze ook trainen.

Ik weet dat je maar om de 48 uur (dus 1 keer om de 2 dagen) mag trainen. Maar geldt dit ook voor mijn armspieren? Mag ik dus 1 dag fietsen, 1 dag armspieren trainen, 1 dag fietsen, 1 dag armspieren enzovoorts

Heeft iemand hier een idee over? Op het internet vindt ik weinig informatie over cross-training, in boeken wordt hier ook weinig over gesproken. Zijn er hier een paar sportwetenschappers die er meer over weten?

groeten,
deadmaster

-TaRoT-
13 september 2005, 10:15
aangezien je telkens andere spiergroepen traint, mag dat wel, en tegelijkertijd word je bloedsomloop gestimuleerd door elke training, dus voel je je telkens fit

Deadmaster
13 september 2005, 10:18
ben je zeker? heb je enige bronnen ofzo? Want ik heb ooit eens pijn gehad in mijn scheenbenen en daarom wil ik enige blessures voorkomen ;)

go_ndw
13 september 2005, 10:21
Doe eerst wat oefeningen voor je armen en dan daarna cardio,... Cardio mag je altijd op dezelfste dag doen als je je gewoon power-oef. doet.

-TaRoT-
13 september 2005, 10:26
ben je zeker? heb je enige bronnen ofzo? Want ik heb ooit eens pijn gehad in mijn scheenbenen en daarom wil ik enige blessures voorkomen ;)

dan rustig aan doen de eerste weken, dan beetje bij beetje opbouwen

Jerryboy
13 september 2005, 17:16
cardio mag je in principe elke dag doen zonder rust.

maar enkel je armspieren trainen is niet zo een goed idee, als je dan toch naar de fitness gaat train dan meteen alles.

gewoon bv 4 dagen per week gaan elke keer cardio doen en elke dag een kleine + een grote spiergroep trainen.

in de fitness zullen ze wel een schema opstellen.