PDA

Volledige versie bekijken : hoe vaak lopen?

Snoggy
12 september 2005, 21:35
Hey, zoals sommige onder jullie hier al gelezen hebben ben ik onlangs begonnen met lopen. Ik heb nu een loopschema enzo waar ik drie keer per week moet gaan lope, maar ik heb er stiekem zin in gekrege en zit soms dezelfde dag eraan te denken om nog es te gaan lopen. Zou het kwaad kunne om elke dag te gaan lopen of is da echt te gewaagd voor blessures?

Ook hebbek in mijn loopschoenen aan menne rechtse voet helemaal aan den buitenkant wa zeer alsek loop, maar na nen tijd (7minuten) is da wel weg. zouwek heir nog aandacht aan moete geve of is da zowa normaal?

clubje
12 september 2005, 22:52
Iedere dag gaan lopen doe je beter niet. Zelfs niet als vrij goed geoefende loper. 3 keer per week is perfect.

Als gij u trouwens twee dagen na elkaar héél erg inspant, zie ik niet hoe je - vooral als niet-goefende - de derde dag je hartslag nog omhoog krijgt.

Vrallie
12 september 2005, 23:01
:offtopic: Den hoeveelste topic is da nu al da ge maakt over het lopen

ontopic

Ik zou het ten sterkste afraden om dagelijks te gaan lopen, toen ik een half jaartje geleden ook begon met het lopen was ik ook supergemotiveerd en ging ik ook dagelijks lopen, na ne dag of 4 voelt ge u totaal niet comfortabel meer
tijdens het lopen, en stijgt de kans op blessures. Ik heb zelfs iets nadien een peesontsteking gehad in mijn been, da is een veel voorkomende blessure bij het lopen, en komt puur door overbelasting, en ik kan u verzekeren, ge ligt minstens een week plat. En een week nie lopen is nie bevordelijk voor de conditie, zeker nie als ge nog in de opbouw fase zit. Ik zou het bij 3 maal per week houden alsek van u was, is zelfs al veel voor een beginnend loper.

edit : Ik zou u trouwens aanraden om een deftige hartslagmeter te kopen, is onmisbaar om op een verantwoorde wijze serieuze inspanningen te leveren.

KilL
13 september 2005, 18:08
voor uwe voet.
Hoe oud zijn uw loopschoenen? Zijn het echte loopschoenen daarmee doel ik op geen voetbalschoenen, basketschoenen of nog andere.
Het zal hoogstwaarschijnlijk aan uw schoenen liggen

simplicity
15 september 2005, 03:12
Pas maar op met té veel sporten, ik sukkel al een paar maand met tendinitis dat ik maar niet kwijtgeraak omdat ik niet genoeg rust pak, waardoor ze naart schijnt mij moeten inspuiten met een of ander ding daartegen :(