PDA

Volledige versie bekijken : Grand prix de Wallonie?

hendrik1
9 september 2005, 15:20
De grote prijs van België F1, Spa-Francorchamps, zou volgens Waals minister van economie Marcourt(PS) beter ''Grand prix de Wallonie'' heten.

Volgens hem maakt de federale regering allesbehalve genoeg geld vrij voor de F1 sport. Hij is bereid naar privé-investeringen uit te kijken, hij weet blijkbaar ook al op voorhand dat die volledig van Waalse kant komen.

Wat hij volgens mij doet is niets meer dan terug wat olie op het vuur gooien.
De communautaire storm was net wat kalmer, nu komt men met zoiets af.
Bedenkingen?

greetz
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF09092005_014

Darth-Falcon
9 september 2005, 15:23
de Walen hebben een belofte gedaan en alle moeite gedaan om de GP F1 te kunnen houden, tot ze beseften dat ze het zelf moesten betalen, dus zijn ze bij vlaanderen en de federale regering gaan aankloppen, als ik de vlaamse regering was, dan zou ik fors investeren in zolder en de F1 terug naar daar halen

hoewel ik een hevige fan ben van F1, ben ik van mening dat wallonie zijn beloften moet houden, en niet achteraf om meer geld komen vragen, en daarbij nog gaan chanteren ook.

Franchorchamps is zeer belangrijk voor de onmiddelijk omgeving, er zijn talloze hotels en restaurants die van het circuit afhangen, en de Walen willen dat dus weeral maar eens met Vlaams geld blijven onderhouden, want zelf willen ze er geen cent insteken

Time
9 september 2005, 15:25
als da wil zeggen da vlaanderen dan geen euro meer moet betalen doorvoor, go for it!:)

-I-
9 september 2005, 16:57
nope, juist op het nieuws gehoord dat Wallonië het verlies dat Francorchamps iedere jaar lijdt ging betalen.

De grote prijs trekt amper 40k mensen aan, de infrastructuren zijn allesbehalve goed of middelmatig te noemen en Bernie Ecclestone verdedigt Francorchamps minder en minder. Je kan niet alleen op een mooi circuit steunen he, andere dingen zijn ook nodig ...

maja de PS zal wel nog wat compensatie geld geven zo kunnen zij nog wat meer stemmen winnen en de waalse economie nog wat meer schaden :niceone:

Spoox
9 september 2005, 17:32
nog wat meer leefloners gratis tickets geven :doh:

GhO$T
9 september 2005, 18:26
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9621

als ik dat zo allemaal lees zal het ipv GP de Wallonie, gewoon geen GP meer worden...
want vlaanderen lijkt inderdaad niet meer bereid van er nog geld in te pompen, en het zou nogal belachelijk zijn als Wallonië dat allemaal gaat bekostigen terwijl ze zelf aan alle kanten moeten bedelen voor geld.

Maar ik hoop echt dat de GP blijft... schoonste circuit van de wereld zou toch niet uit de F1 kalender mogen verdwijnen :)
(en dan zouden er al helemaal geen investeringen meer gebeuren en hebben we nog een circuit bij dat helemaal veroudert en versleten raakt terwijl niemand er iets aan doet)

GigaTexel
9 september 2005, 19:02
schoonste, misschien van track maar daar houdt het dan ook op

ben 3 keer geweest en met een bronze ticket ben je veroordeeld tot de grasberm vol met struiken en alle flora die steekt
als het regent stroomt de modder door je onderbroek, nog maar gezwegen van de toegangswegen (toegansweg aan de 1e bocht voorbij de start is zelfs de naam veldweg niet waard ! vol uitstekende betonbrokken etc)
2 laatste keren tribuneplaatsen genomen (silver), wat wel beter maar wel pokkeduur was

GhO$T
9 september 2005, 19:14
ja daarom ben ik nog niet geweest, ga enkel maar als ik geld over heb voor deftige plaatsen :) .
Zal ook wel de reden zijn waarom er totaal geen volk op af komt, zo schandalig duur als het je vergelijkt met andere landen.

Tr!ckY*
9 september 2005, 19:33
Mooiste van de wereld zal nu toch wel Turkijke zijn.. :)

GTM
9 september 2005, 19:51

Was da nie verkeerd gebouwd of zo? Kdacht da ze dien architect nie wilden betalen, maar hij had de plannen al gemaakt. Ze hielden die plannen bij en gebruikten ze, maar de architect gebruikte code. Dus 1m =/= 1m, hehe. Maar weet dit niet zeker, heb het ergens gehoord.

Cash
9 september 2005, 19:54

Nope, Spa blijft toch nog mooi op nr1
Turkije is speciaal ja, maar is geen circuit dat de groten van de kleintjes splitst.
+ die Ardennen rond Spa, dat geeft toch een speciaal karakter.

En klopt idd GTM, het circuit was wel niet verkeerd gebouwd, maar de gebouwen errond wel...

spray-bunny
9 september 2005, 19:57
Was da nie verkeerd gebouwd of zo? Kdacht da ze dien architect nie wilden betalen, maar hij had de plannen al gemaakt. Ze hielden die plannen bij en gebruikten ze, maar de architect gebruikte code. Dus 1m =/= 1m, hehe. Maar weet dit niet zeker, heb het ergens gehoord.
das midden in een natuurgebied gebouwd waar meer zeldzame diersoorten zitten dan in heel Nederland en België samen... :sad:
smerig vind ik dat

Defkes
10 september 2005, 03:32

Tilke (de circuit tekenaar) gebruikte idd speciale codes. Voor het circuit zelf had dit geen directe gevolgen. Maar de gebouwen er rond zijn veel te groot. Zo heb je nu gebouwen die normaal voor een F1 wagen waren bedoeld waar nu 2 vrachtwagens in kunnen rijden enz.

TheOrdreMan
10 september 2005, 14:08
Haha, en dat viel niet op of zo? Ook een zware financiele blunder peis ik.

ec8or
10 september 2005, 14:50
das midden in een natuurgebied gebouwd waar meer zeldzame diersoorten zitten dan in heel Nederland en België samen... :sad:
smerig vind ik dat
welke zeldzame diersoorten dan? die verdwaalde lynx of poema ofzo?

|) ][ |V| ][
10 september 2005, 17:06
welke zeldzame diersoorten dan? die verdwaalde lynx of poema ofzo?
hij had het over het circuit in turkije

dJeez
11 september 2005, 09:29
Het gat zou dit jaar oplopen tot 13 miljoen EUR, Ecclestone vraagt nu al 18 miljoen EUR (waarvan 4 miljoen EUR enkel om zijn zakken te vullen) louter en alleen om de volgende GP door te laten gaan. Het evenement kan nooit zoveel opbrengen, zeker niet gezien de opbrengsten van zowat alles rond de wedstrijd zelf (catering, tv-rechten, enz.) ook naar Ecclestone gaan.

Wat mij betreft mag Ecclestone Spa alvast steken waar de zon niet schijnt. Het brengt niks op, Wallonië heeft zo al problemen genoeg, dus waarom laten ze dat nog doorgaan? Economisch onverantwoord, dus afschaffen die handel.

The Patriot
11 september 2005, 11:27
Mijn stiefpa zit daar voor de moment en em zei dat het niet 100% zeker was dat ze wel zouden rijden omdat het daar met bakken regent ..

Voor de mensen die de prijzen graag es weten ..

Een staanplaats -> 100 euro
Een zitplaats -> 250 euro
Een speciaal ticktet -> 1000 euro ( dan mag je in de vip, es naar de auto's gaan kijken enzo ) Das vooral een ticket voor bedrijven en rijke mensen zou ik zo zeggen ...

Ieder jaar gaat het daar minder en minder goed in francorchamps ... Ze moesten er allang me gestopt zijn daar, tis niet goed voor wallonië ..

Tweak37
11 september 2005, 11:35
het mooiste cicuit met de roemrijkste bocht... maar het zal jammer genoeg niet lang meer duren. Spa wordt op de koop toe nog weggeconcurreerd door de nabijgelege f1 gp's, da kost veel bezoekers...

Interficio
11 september 2005, 12:21
Ik heb ook gisteren in de krant (DS) gelezen dat Francorshamps dit jaar mss zijn laatste editie viert.

Wat wilt ge ook, staanplaats kost 150€ en zitplaats boven de 500€.

Vroeger ging dat nog door alle Duitsers die voor Shumacher kwamen, maar nu die ook wa minder bezig is komt er nog vrij weinig volk op af.

Typhon`
11 september 2005, 12:31
Spa is een speciaal circuit (lees: mooi en bijzonder) en Ecclestone is een hoer :sop:.

Tr!ckY*
11 september 2005, 12:34
Francorshamps zijn laatste editie? No way..

Ze gaan zelf nog extra investeren in het circuit omdat het niet meer aan bepaalde normen voldoet om in de F1 te mogen blijven..

Het contract loopt nog tot 2010, en ze zijn nu zelfs al aant kijken om het te verlengen..

serial
12 september 2005, 06:03
Mijn stiefpa zit daar voor de moment en em zei dat het niet 100% zeker was dat ze wel zouden rijden omdat het daar met bakken regent ..

Voor de mensen die de prijzen graag es weten ..

Een staanplaats -> 100 euro
Een zitplaats -> 250 euro
Een speciaal ticktet -> 1000 euro ( dan mag je in de vip, es naar de auto's gaan kijken enzo ) Das vooral een ticket voor bedrijven en rijke mensen zou ik zo zeggen ...

Ieder jaar gaat het daar minder en minder goed in francorchamps ... Ze moesten er allang me gestopt zijn daar, tis niet goed voor wallonië ..

ik ben geweest en had Gold pass (toegang tot vip tent, gratis eten en drinken) en da was geen 1000euro ze, was ongeveer 450 IIRC

The Patriot
12 september 2005, 11:14
ik ben geweest en had Gold pass (toegang tot vip tent, gratis eten en drinken) en da was geen 1000euro ze, was ongeveer 450 IIRC

En zijde naar de auto's ook mogen gaan kijken ? Dus als ze nog in hunne box stonden ...

Quxan
12 september 2005, 15:27
Welke gold was het? Viptent lijkt me wel leuk....
ben net terug, kzat op silver 9; uitstekend zicht enkel moeten ze daar es werk maken van behoorlijk vervoer. (TEC reed amper op donderdag en vrijdag)

serial
12 september 2005, 16:03
geen idee 'welke' gold pass, als het al een gold pass was :s
ikzelf ben maar 1 dag geweest, andere dagen mijn ouders...
met de pas had ik toegang tot de gold pass tribune en vip tent met gratis eten en drinken, tvschermen, privé parking met vervoer van en naar vip tent,...
pics:
http://users.skynet.be/serialk/f1/1.jpg
http://users.skynet.be/serialk/f1/2.jpg

The Patriot
12 september 2005, 16:42
geen idee 'welke' gold pass, als het al een gold pass was :s
ikzelf ben maar 1 dag geweest, andere dagen mijn ouders...
met de pas had ik toegang tot de gold pass tribune en vip tent met gratis eten en drinken, tvschermen, privé parking met vervoer van en naar vip tent,...
pics:
http://users.skynet.be/serialk/f1/1.jpg
http://users.skynet.be/serialk/f1/2.jpg

Dus blijkbaar zijde niet in de boxen waar de auto's staan toegelaten, mijn stiefpa had een ticket van 1000 euro .. En em is naar al de auto's gaan kijken toen ze nog in hunne box stonden ...

Nu, 1000 euro da is een heel groot hoopke geld eh ... maar als uw bedrijf da opvangt ..

ec8or
12 september 2005, 16:56
Nu, 1000 euro da is een heel groot hoopke geld eh ... maar als uw bedrijf da opvangt ..
dat is maar heel relatief hoor...

Defkes
12 september 2005, 23:13
Dus blijkbaar zijde niet in de boxen waar de auto's staan toegelaten, mijn stiefpa had een ticket van 1000 euro .. En em is naar al de auto's gaan kijken toen ze nog in hunne box stonden ...

Is hij donderdags naar de box gaan kijken? Want donderdags is er pitwalk en zo'n ticket kost maar 15€ ofzo ;).

Cash
13 september 2005, 08:49
Is hij donderdags naar de box gaan kijken? Want donderdags is er pitwalk en zo'n ticket kost maar 15€ ofzo ;).

Donderdag was het gratis, met een weekend ticket.