PDA

Volledige versie bekijken : Borstspieren

sgt slingshot
8 september 2005, 17:19
Hallo,

Ik begin een beetje een buikske te krijgen de laatste tijd , hiervoor doe ik elke dag 4 keer 25 sit ups...Maar nu wil ik ook beetje borstpieren trainen ( om geen tetten te lrijgen :rofl: :wtf: ) iemand tips , ik moet de oefening wel thuis kunnen doen...

G-UNIT #1
8 september 2005, 17:20
pompen
optrekken aan een bar
beetje logisch nadenken en wat creativiteit kan je veel geld besparen. ;) :)
Wanneer vertrek jij trouwens naar canada? of is dat plan gecanceld? :)

Jerryboy
8 september 2005, 17:32
met situps werk je geen vet weg, dus met oef. voor je borstspieren ga je ook geen tetn wegwerken.

lopen, fietsen, roeien dat moet ge doen.

om borst te trainen thuis zonder enig materiaal kan je enkel pompen met je handen ver uit elkaar en chest dips doen.

Cartek
8 september 2005, 17:50
voor monstertetten te ontwikkelen moet ge fly's doen.

sgt slingshot
8 september 2005, 18:13
pompen
optrekken aan een bar
Wanneer vertrek jij trouwens naar canada? of is dat plan gecanceld? :)
juli 2006!sinds vandaag ben ik Canadees trouwens!

D-1337
8 september 2005, 18:17
leg es uw canadees plan uit dan :p

Cheshire Cat
8 september 2005, 18:21
Hallo,

Ik begin een beetje een buikske te krijgen de laatste tijd , hiervoor doe ik elke dag 4 keer 25 sit ups...

Ik zal maar veronderstellen dat dit een "buikske" in de positieve manier is? Niets wat over de riem hangt dus. :)

Wat ook helpt is zwemmen. Natuurlijk is dat niet gratis, mja. Bedenk u wel dat als ge gaat zwemmen dat ge in ene keer ne hoop spiergroepen trained.

Greets, K!

sexymofo
8 september 2005, 18:23
Gaat ge naar daar verhuizen, ik kende nog iemand die dat wou doen maar het niet deed omwille van familie etc..
Wat is er zo goed aan canada?

Armodon
8 september 2005, 18:28
Als ge geene fatboy meer wilt zijn moet ge gewoon elke dag een dik halfuur fietsen en savonds 200 situps doen(die situps ni elke dag ma om de 2dagen ofzo) resultaat gegarandeerd!

D-1337
8 september 2005, 18:30
ik fiets elke dag 22 kilometer naar school , zou ge daar op termijn iets van zien???
is niet zo traag fietsen maar echt wel snel.
mét rugzak :cool:

Armodon
8 september 2005, 18:39
ik fiets elke dag 22 kilometer naar school , zou ge daar op termijn iets van zien???
is niet zo traag fietsen maar echt wel snel.
mét rugzak :cool:

IK ook! ongeveer 20km per dag met rugzak...maar s'avonds doe ik 200sit ups...en na een kleine maand krijgt ge al echt blokke op uw buik te zien.

DBK
8 september 2005, 18:50
pompen
optrekken aan een bar
Wanneer vertrek jij trouwens naar canada? of is dat plan gecanceld? :)ge moogt mij is uitleggen hoe ge door optrekken uw borst traint :unsure:

Dennoman
8 september 2005, 18:56
Voor het verdwijnen van uw buikje en beginnende mantietjes doe je gewoon cardio, dat is de enige manier om vet te verliezen > meer calorieën verbruiken dan je opdoet.

Mindblower008
8 september 2005, 21:39
ge moogt mij is uitleggen hoe ge door optrekken uw borst traint :unsure:

als je u handen ver genoeg uit elkaar houdt ,dan heb jee wel uw borst mee ma ni genoeg ze.... daar train je enkel je rug goed mee... benchpress is de oplossing maja die kun je natuurlijk niet thuis doen. Fly is natuurlijk ook goei oefening

greetz

DjProbe
8 september 2005, 21:42
als je u handen ver genoeg uit elkaar houdt ,dan heb jee wel uw borst mee ma ni genoeg ze.... daar train je enkel je rug goed mee... benchpress is de oplossing maja die kun je natuurlijk niet thuis doen. Fly is natuurlijk ook goei oefening

greetz

en wat is FLY ?

dommel
8 september 2005, 21:54
http://www.bodystore.nl/borst_oefeningen/borst_oefeningen.php

anyway als je geen vettieten wil moet je duursporten (lopen, fietsen, zwemmen) doen om vet te verbranden
als je je borst traint gaat het vet dat erop zit heus niet verdwijnen

DBK
8 september 2005, 21:58
en wat is FLY ?ge ligt op uw rug op een bankse, pakt gewichten in uw handen, en dan doede zo'n vlieg beweging, van gelijk jezus aant kruis hing naar dicht, snapte wa ik wil bedoelen? :unsure:

Cartek
8 september 2005, 22:04
en wat is FLY ?

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html

Cartek
8 september 2005, 22:06

greetz

hoezo kunt ge thuis nie bench pressen??

morbus`
8 september 2005, 22:10
hoezo kunt ge thuis nie bench pressen??

Ge hebt daar een Bench & een Barbell voor nodig hé :p.

Mindblower008
9 september 2005, 00:54
Ge hebt daar een Bench & een Barbell voor nodig hé :p.

idd hij bedoelt thuis zonder speciale toestellen te moeten aanschaffen

Mindblower008
9 september 2005, 00:56
en wat is FLY ?
u antw sta een paar quotes lager, ma als je het mij vraagt... spieren kweken doe je echt enkel in ne degelijk fitness met wa hulp... bij ons zijn der genoeg 'kleerkasten' die hun schema's ter beschikking stellen.
ik doet al twee jaar en da lukt goe :p

greetzzzz

Cartek
10 september 2005, 12:21
u antw sta een paar quotes lager, ma als je het mij vraagt... spieren kweken doe je echt enkel in ne degelijk fitness met wa hulp... bij ons zijn der genoeg 'kleerkasten' die hun schema's ter beschikking stellen.
ik doet al twee jaar en da lukt goe :p

greetzzzz

naaaaaaa
losse gewichten zijn beter dan toestellen, is al meermaals bewezen.
thuis kunt ge perfect trainen.

Jerryboy
10 september 2005, 15:43
naaaaaaa
losse gewichten zijn beter dan toestellen, is al meermaals bewezen.
thuis kunt ge perfect trainen.

ja idd, maar toestellen zijn dan weer nuttig voor isoleren van bep. spieren en goed voor de afwisseling.

McBr@in
10 september 2005, 17:03
Ik heb mij paar jaar geleden een fitnessbank gekocht gehad. Alles inbegrepen, dus gewichten, de bank, extentie voor flys te doen en bank voor situps heeft me da 200€ gekost. Beste investering ooit. Daar elken dag anderhalf uurke op bezig zijn en ge ziet resultaat genoeg.

sneax
10 september 2005, 17:10
toestel zijn goed voor beginners (de oefeningen goed leren doen enzo), toestellen zijn ook goed voor als ge zéér zware gewichten wilt proberen (als ge niemand hebt bij den benchpress en ge wilt 3 keer uberveel heffen kunt ge evengoed het masjien pakken en der uberveel opsteken)

het meest efficiente zijn goed uitgevoerde oefeningen met losse gewichten, de reden is eenvoudig: ge traint de doelspier maar tegelijk is heel uw lichaam in een soort 'spanning' om u recht te houden, om uw goeie houding aan te houden etc...

Jerryboy
10 september 2005, 17:50
het meest efficiente zijn goed uitgevoerde oefeningen met losse gewichten, de reden is eenvoudig: ge traint de doelspier maar tegelijk is heel uw lichaam in een soort 'spanning' om u recht te houden, om uw goeie houding aan te houden etc...

maar die spanning is niet altijd goed hoor.

bij oefeningen met dumbells of barbells heb je altijd 1 of meerdere spieren die als "synergist" werken, dat kan zowel een voordeel zijn als een nadeel.
Het voordeel is dat je 1 spier hard gaat trainen maar de andere spier(en) ook een deel gaat belasten dus extra training eig. Het nadeel is dat je "hoofdspier" dus niet al het werk doet en daarom krijg je niet altijd het juiste resultaat. Bij toestellen heb je geen spieren die als synergist werken dus wordt je hoofdspier maximaal belast (geisolleerd dus) en ga je een mooie piek krijgen.

Hoop dat het zowat duidelijk is dat toestellen minstens even noodzakelijk zijn dan vrije gewichten.