PDA

Volledige versie bekijken : aandachtspunten 2ehands brommer?

pina
7 september 2005, 13:23
ik ga binnenkort een 2ehands brommer kopen (50cc). Maar vooraleer ik tot de aankoop zou overgaan, ga ik hem eerst bekijken bij de verkoper.

kan er iemand een aantal punten aangeven waar ik op moet letten of dat ik aan de verkoper moet vragen vooraleer tot de aankoop over te gaan?

het gaat om een vespa PK50 XL indien dat van belang zou zijn...

Bosvos
7 september 2005, 13:27
van vespa ken ik nog minder dan de rest:d

maar kzou zeggen: maak eens een testritje, dan zie je normaal wel of er iets mis is...
en neem mss iemand mee die iets kent van de motor ofzo...ne leek ziet dus niet zomaar of er iets mis is aan de motor...

en geloof ni zomaar da er bijvoorbeeld maar 5000 km staan op ne brommer van 8 jaar oud...

en als er toch nog iets in orde moet gebracht worden aan den brommer: vraag eerst aan de verkoper of hij het ni wilt in orde zetten, of anders laat ge het zelf doen, maar dan moet em wel iets van zijne prijs afdoen tuurlijk

morbus`
7 september 2005, 13:28
Veel geluk, een goede Vespa vind je niet snel :p..
Zoek naar roest, test de vering eens, zoek naar ongevalschade, rijdt er eens mee

Niet meer geven dan €400 als hij niet in perfecte staat is, je kan veel miserie hebben met Vespa's ;).

pina
7 september 2005, 14:00
wel, er staat nog maar 2000 km op de teller en hij is van bouwjaar 1997. Voor €700 kan ik hem overkopen. Ziet er mij nog een redelijke prijs uit...hij zou in perfecte staat zijn

morbus`
7 september 2005, 14:17
Waarom in hemelsnaam een Vespa uit 1997 kopen?
Die zijn helemaal de oldtimer look kwijt, en als je het toch mooi vindt kan je evengoed een nieuwe uit de winkel kopen met garantie.

Bosvos
7 september 2005, 14:44
2000 km en 8 jaar oud?

vraag eerst eens of hem ooit ne kilometerteller heeft moeten vervangen ofzo....toch wel weinig voor zo ne oude bak ze (allé oud bij de nieuwe generatie vespas he) en idd die nieuwere vespas zijn nog lelijker :D de klassieke zien er tenminste echt old school uit:d

/edit: ook ni direct den eerste brommer kopen die er goe uitziet...zoekt nekeer goe, ge gaat er gegarrandeerd betere en goedkopere vinden...

ni gwn kopen om ene te hebben...

pina
7 september 2005, 15:46
ik zal het eens navragen vwb die teller. Het is een vespa met een old school look, en het is nog een vrij recente, wat je nog heel weinig vindt...

heb al veel rondgekeken, en als je eentje wilt hebben van een bouwjaar rond de '80 (met die look), moet je toch al €800 betalen (als hij volledig in orde is)

morbus`
7 september 2005, 15:59
Welja, als hij perfect in orde is zie ik niet wat het probleem is om er €800 aan te betalen?
Maar bon 't is uw keuze, maar een nieuwe vespa 2dehands kopen vind ik een domme beslissing.

pina
7 september 2005, 16:02
als jij zou kunnen kiezen tussen 2 dezelfde brommers, een oud model voor €800 of een nieuwer model voor die prijs. Dan zou jij toch ook eerder kiezen voor het nieuwere model, aangezien die onderdelen alleen al nieuwer zijn en minder (snel) versleten? :s

het prijsverschil tussen een 2ehands vespa en een nieuwe vespa is niet gewoon €200 hoor :s een nieuwe vespa kan gemakkelijk meer dan €2000-3000 kosten :s

morbus`
7 september 2005, 16:08
Ik zou gewoon nooit een Vespa kopen, maar jah je kan er veel miserie mee hebben, maar je kan ook geluk hebben en een goed blokje hebben :-)!
Die nieuwe vespa's vind ik gewoon lelijk, die van de jaren 80 & 60 vind ik lekker retro :)!

En om je vraag te beantwoorden; ik heb voor een duurdere oldtimer gekozen (1990) ipv een nieuwe replica uit de winkel :p.
En nog geen moment spijt van gehad :D

Fatalix
7 september 2005, 18:04
belangrijkskte:
kijken of er geen scheur in kader zit.
Of ofdat ie is kromgetrokken.

Zoja; helft van de vraagprijs geven.

DBK
7 september 2005, 18:47
zien da em als ge ff uw handen lost vant stuur da hij mooi rechtdoor blijft bollen, nen brommer dien scheeftrekt is ni zo fijn denk ik :)

XR3I
7 september 2005, 18:55
kijken of de cilinder nog voldoende compressie heeft d.m.v. keer op den kickstarter te trappen,zachtjes duwen en als je naar beneden beweegt moet je lichte tegendruk voelen. Is dit nie het geval dan zullen de zuigerringen aan vervanging toe zijn maar da zal nog niet van toepassing zijn op een mobilette met 2000 echte(???) km

Reptiel
8 september 2005, 21:21
koop mijn booster spirit, perfecte staat wel al 10k kilometers, maar bolt nog steeds goed :) (900€)